Ik heb mn lenzen dus niet meer in gehad, omdat ik al dacht dat het wisselen vervelend zou zijn heb ik sinds ik de bril ophaalde alleen maar de bril opgehad. 's Ochtends bij het opstaan opgezet en 's avonds pas weer af dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:
wat hier vooral helpt is als je je lenzen uit doet, even uitlaten voordat je je bril opzet, en omgekeerd
damn da's wel veel, kan me voorstellen dat je daar wat langer aan moet wennen. Volgens mij wordt bij -13 je gezichtveld een stuk kleiner om alles nog scherp te kunnen zien, het kan zijn dat daardoor ook afstand inschatten lastig wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef Dipkip het volgende:
Nee geen cilinders of prisma's, wel -13 (weet niet of de sterkte uitmaakt).
[..]
Ik heb mn lenzen dus niet meer in gehad, omdat ik al dacht dat het wisselen vervelend zou zijn heb ik sinds ik de bril ophaalde alleen maar de bril opgehad. 's Ochtends bij het opstaan opgezet en 's avonds pas weer af dus.
Ik heb me laten informeren, en er werd gezegd dat met mijn afwijking de kans erg klein is dat ze het echt tot 0 kunnen reduceren, dat het veel waarschijnlijker is dat ik daarna nog steeds een bril (of lenzen moet maar dan van -2 ofzo) zou moeten. Ik had toen nog lenzen en ik had zoiets van ja of ik nou een lens van -13 in mn oog plop of een van -2 dat boeit me dan ook niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Deetch het volgende:
Heb je al een operatie overwogen, heeft wel wat risicos maar dan zie je wel weer goed zonder bril.
Ah bleh. Het voelt inderdaad kut. En ik vind het zo irritant dat ik nou steeds mn hoofd moet bewegenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:31 schreef RaymanNL het volgende:
Is niet vreemd hoor, ik moet meestal twee weken wennen aan een brilDat zijn altijd kutweken
Zit je bril dan niet te ver van je ogen af? Dat hoort namelijk niet wat je nu zegtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ah bleh. Het voelt inderdaad kut. En ik vind het zo irritant dat ik nou steeds mn hoofd moet bewegenik zie alleen exact door het midden van mn bril scherp, als ik ook maar een klein beetje opzij kijk is het wazige bende. Tis net of ik de hele dag door wc rolletjes aan het kijken ben ofzo
zelfs bij een boek (een grote dan, van mn studie) moet ik nu steeds mn hoofd heen en weer doen in plaats van gewoon met je ogen heen en weer te gaan. Word je zo moe van als je dat niet gewend bent!!
Dat met die vage zijkanten heb ik ook als ik m helemaal tegen mn neusbrug aandruk (hoewel de kokers dan wel wijder worden zeg maar). Ik denk dat het door mijn sterkte komt? Want naar de zijkanten toe is het glas natuurlijk enorm dik, aan de randen bijna een centimeter en dat is met het allerdunste glas wat ze hebben. Daarom weegt ie ook zoveel denk ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef RaymanNL het volgende:
Zit je bril dan niet te ver van je ogen af? Dat hoort namelijk niet wat je nu zegt
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:
wat hier vooral helpt is als je je lenzen uit doet, even uitlaten voordat je je bril opzet, en omgekeerd
Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aanquote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Jojogirl het volgende:
Mijn opticien waarschuwde de laatste keer dat ik een bril aan liet meten dat je met dit soort sterktes (ik heb ook meer dan -10) met een bril altijd wat vervorming krijgt. Dit doordat de glazen van een bril een eind verder voor je oog zitten dan contactlenzen. Zeker met veel beweging en snelheid en diepte zien kan dat vervelend zijn. Dat je er erg aan moet wennen kan dus goed kloppen.
heb je een varifocale bril? Omdat je zegt dat je aan de zijkanten niet scherp ziet en zo heen en weer moet met lezen...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aanmet mn lenzen zie ik gewoon ok, niet 100% scherp maar wel welke kant ik ook opkijk even scherp. Met die bril is het net of ik door een stuk zo groot als een euro (van het glas in de bril dus) scherp zie en daarna wordt het heel snel heel crap.
En ik heb een blaar op mn neusstomme zware kutbril. Ik HAAT dat ding. Ik word er lelijk van en dan zie je ook nog geen barst en je wordt duizelig
en dat kost je dan 400 euro!!! Zo ga je wel laseren overwegen zeg....
Een speciale FOK! bril zekerquote:Op maandag 1 februari 2010 16:25 schreef tong80 het volgende:
Ik heb twee brillen. Eén voor binnen achter de pc en één voor normaal gebruik.
Is soms wel even wennen als je van bril verwisselt.
Ik vond het zelf storend en bleef het houden, dus ik gebruik mijn bril puur als reserve en voor als ik er 's nachts uit moet (heb kleine kinderen). Maar die blaar zou niet moeten, dan is er iets niet helemaal afgesteld.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aanmet mn lenzen zie ik gewoon ok, niet 100% scherp maar wel welke kant ik ook opkijk even scherp. Met die bril is het net of ik door een stuk zo groot als een euro (van het glas in de bril dus) scherp zie en daarna wordt het heel snel heel crap.
En ik heb een blaar op mn neusstomme zware kutbril. Ik HAAT dat ding. Ik word er lelijk van en dan zie je ook nog geen barst en je wordt duizelig
en dat kost je dan 400 euro!!! Zo ga je wel laseren overwegen zeg....
Eigenlijk welquote:
Alleen om een nieuwe bril te kopen.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:24 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af of je nog buiten komt
Buh, dat is inderdaad wel klote zeg.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:23 schreef Dipkip het volgende:
Nee, ik heb gewone zachte lenzen en die heb ik al sinds mn 16e ofzo, 10 jaar dus. En die deed ik gewoon 's ochtends in en voor t slapen gaan weer uit. Mn vorige opticien zei dat dat prima kon en heeft ook nooit iets aan mn ogen gezien. Toen verhuisde ik en ging ik naar dezelfde opticiensketen maar dan in mn nieuwe woonplaats en was het ineens van 'je mag je lenzen niet meer dan 6 uur per dag in, waarom houd je je daar niet aan, dit had voorkomen kunnen worden' blablabla. Ben eigenlijk best wel kwaad dat die andere opticien dat nooit gezegd heeft.
Ik heb nog nooit gehoord van lenzen niet langer dan 6 uur per dag dragen, maar wel vreemd dat het zo verschilt per filiaal van de keten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:23 schreef Dipkip het volgende:
Nee, ik heb gewone zachte lenzen en die heb ik al sinds mn 16e ofzo, 10 jaar dus. En die deed ik gewoon 's ochtends in en voor t slapen gaan weer uit. Mn vorige opticien zei dat dat prima kon en heeft ook nooit iets aan mn ogen gezien. Toen verhuisde ik en ging ik naar dezelfde opticiensketen maar dan in mn nieuwe woonplaats en was het ineens van 'je mag je lenzen niet meer dan 6 uur per dag in, waarom houd je je daar niet aan, dit had voorkomen kunnen worden' blablabla. Ben eigenlijk best wel kwaad dat die andere opticien dat nooit gezegd heeft.
Nou ja ik had nog mn bril van voor ik lenzen kreeg, die gebruik ik in noodgevallen. Thuis weet ik waar alles staat dus kan ik 'blind' naar het toilet ' nachts. Met logeren gebruikte ik daar dus mn oude bril voor, maar die is maar -8 dus daar zag ik erg slecht mee.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:46 schreef mjan het volgende:
Buh, dat is inderdaad wel klote zeg.
Maar heb je in die tijd naast je lenzen niet ook een bril gehad (om de weg naar bed nog te kunnen vinden bv)? Want ik vind de overschakeling tussen bril-lenzen nooit zo groot omdat ik altijd die bril er nog 'bij' heb gehad en er dus al wel redelijk aan gewend was.
Succes in ieder geval!
Ok, waarschijnlijk is het hier dan idd fout gegaan, want je moet inderdaad je ogen een dag laten 'ontwennen' aan je lenzen voordat je ogen gemeten worden. (Geen idee wat er precies anders is dan als je direct na het uitdoen van je lenzen meet, maar ik heb wel vaker gehoord dat mensen een foute sterkte hierdoor hebben gekregen). En ja, daar komen waarschijnlijk iets andere waarden uit dan voor je lenzen maar dat is goed, want die sterkte kun je gewoon niet 1 op 1 kopiëren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 07:10 schreef Dipkip het volgende:
Ik moest ter plekke mn lenzen uitdoen en werd 2 minuten later gemeten. Nou zou ik ook niet weten hoe dat anders zou moeten hoor, ik zou zonder lenzen naar de opticien gaan waarschijnlijk niet overleefd hebben, ik zie echt geen klap zonder. Maar misschien kan ik vragen of ze me opnieuw meten nu ik dus met deze bril rondloop.
Idd via de huisarts.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:
Hoe kom ik trouwens aan een optometrist of oogarts? Moet ik me door de huisarts laten verwijzen? Ik wil eigenlijk ook wel van een professional horen hoe het zit met die bloedvaten, want ik voel me zo ongelukkig over hoe ik er uit zie met bril. Zonder bril ben ik heel tevreden overigens, maar met bril voel ik me niet mezelf. Ik lijk wel een mol, zulke kleine oogjes heb ik er mee. Misschien heeft de opticien het ook wel mis met die bloedvaatjes, het zou kunnen natuurlijk.... Tis immers wel een mooie verkoopmethode, ik kan niet zien of het waar is dat ik het nodig heb en hoppa, 800 euro in de kassa....
Voor bloedvatenproblemen moeten ze specifiek kijken. Niet elke opticien doet dat en niet elke lenzendrager weet dat het elk half jaar moet. Het is een bekend probleem, maar de ernst daarvan kan afwijken. Ik zou zeker de oogarts er nog naar laten kijken voordat je lenzen compleet afzweert.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:. Dat was overigens dus diezelfde opticien die dus dat met die bloedvaatjes nooit gemerkt heeft.
Ondanks dat je er met deze opticien uit moet komen, loont het op zich wel om nu een second opinion te gaan halen. Dan sta je ook sterker, als je een oogmetingvoorschrift hebt wat heel anders is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:. Ik zou wel naar een andere opticien willen, maar ik heb echt geen geld om weer een nieuw setje glazen te laten maken. Die zijn ontzettend duur met mijn sterkte (dunste soort glas, blabla) en ik kon de bril nu maar net betalen dankzij de verzekering. Dus ik zal er denk ik met deze opticien uit moeten komen. Ik hou wel in mn achterhoofd wat jullie zeggen voor als ik over een paar jaar een andere zou moeten, maar voor nu zie ik niet echt een andere optie dan bij de huidige opticien eisen dat ze er wat aan doen.
Oogarts met verwijzing van de huisarts of de optometrist. Optometrist bij de betere opticien, gewoon vragen of er iemand is met die opleiding. Is een beschermd beroep. Bij mijn opticien moet je dan een afspraak maken, want hij zit erg vol, aangezien hij alle oogmetingen daar doet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:.Hoe kom ik trouwens aan een optometrist of oogarts?
Dat is het hem nou juist, deze opticien deed heel uitgebreid, heeft de afstand tussen de ogen gemeten, heeft een oogdrukmeting gedaan, gevraagd naar medicijnen, enzovoort. En gewoon vriendelijk enzo, alleen dat van mn lenzen werd weggewuifd, verder was ik zeer tevreden over hoe alles liep.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:22 schreef Lente_ninja het volgende:
Ook hoort een goede opticien de afstand tússen je ogen te meten, aangezien dit ook invloed kan hebben op je zicht. Bij eyewish deden ze dit bij mij wel, hands anders en pearl niet. Maar dat kan ook per filiaal verschillen.
Je kan ook wel een beetje op je gevoel afgaan: als je een norse opticien krijgt die het allemaal vlug-vlug-vlug meet, de afstand tussen je ogen vergeet en niet vraagt wanneer je je oude lenzen voor het laatst hebt ingehad, dan moet je wegwezen en lekker een ander zoeken.
Er zijn veel dingen die een meting kunnen beïnvloeden: teveel of te weinig slaap, te weinig drinken (drogen je oogballen van uit), of als vrouw: ongesteld zijn. Beste meting krijg je als je jezelf in zo goed mogelijke conditie krijgtquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist, deze opticien deed heel uitgebreid, heeft de afstand tussen de ogen gemeten, heeft een oogdrukmeting gedaan, gevraagd naar medicijnen, enzovoort. En gewoon vriendelijk enzo, alleen dat van mn lenzen werd weggewuifd, verder was ik zeer tevreden over hoe alles liep.
En het was een meting op afspraak, waarbij ik dus van te voren had gevraagd of mn lenzen die dag uit moesten blijven, en ik heb het toen ik bij de opticien kwam voor de afspraak nogmaals gevraagd aan degene die de meting deed.
Wel fijn om te horen dat van dat recht op andere glazen!! Ik moet over een tijdje toch naar de huisarts voor wat anders, dan zal ik meteen een verwijsbrief vragen om dat met die bloedvaten te laten checken. Ik vraag me alleen af of ik dan nog mn geld terug kan krijgen, dat zal dan wel niet gaan.... Maar dan hoef ik dat kutding in ieder geval niet meer op.
Daarom heb ik zo'n hekel aan oogmetingenquote:
Ow, de herkenbaarheidquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:37 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n hekel aan oogmetingen
Een of twee scherper... wacht even, u ging te snel! Wacht, wacht... ja, twee is sterker. Nee, ga terug! Nu weet ik het niet meer! Ja, nu is een scherper, maar twee is niet zo vervormd. Dat hoort helemaal niet? Zeg, kunt u terug naar die eerste, nu weet ik het niet meer. Hmm... nee, ik zie geen verschil. Nee, echt niet. Muntje opgooien? Wat bedoelt u met 'u ziet er koortsig uit'? Ja, ik ben wat grieperig, maar... Resultaat onbetrouwbaar, volgende week terugkomen?! Gloeiende, gloeiende...
En dan ook achteraf twijfelen he? Heb je echt wel de goeie antwoorden gegeven? Was glas twee echt wel beter dan glas een? Alsof je weer op de basisschool zit en net de CITO toets achter de rug hebt.![]()
Kun je toch bij laten buigen? Is zo gebeurt en gratis.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:08 schreef P.F het volgende:
Ik kreeg juist hoofdpijn doordat die pootjes zo hard in mijn neus drukten!
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:46 schreef nozem het volgende:
Hmmm. Even een anekdote om de snelheid waarmee je aan een bril went te onderschrijven.
Laatst was ik naarstig op zoek naar mijn bril. Ik kwam er bijna te laat door op een afspraak. Gelukkig realiseerde ik - nota bene door hem aan te raken, anders had ik het nooit geloofd - dat ie gewoon op mijn neus stond. Ergo, op den duur - en vaak al naar luttele maanden - vergroeid zo'n bril gewoon met je lichaam. Mensen die een tijdlang een bril dragen zien er vaak ook naakt uit zonder..
Succes.
Dan zie ik er liever naakt uitquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:46 schreef nozem het volgende:
Mensen die een tijdlang een bril dragen zien er vaak ook naakt uit zonder..
dan moet je je glazen a-sferish en superdun laten uitvoeren, zie je veel minder verschil in de grootte van je ogen met je sterkte.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan zie ik er liever naakt uit![]()
Het is niet het montuur waar ik mee zit trouwens, dat staat me prima. Maar met zo'n sterkte worden je ogen erg verkleind. De verhoudingen in mn gezicht kloppen daardoor niet meer, ik heb superkleine ogen gekregen. Je ziet daardoor ook bijna geen expressie meer, omdat je mn ogen zo slecht ziet. En ik zie er moe / ziekig uit (kleine oogjes). Dat kreeg ik te horen van mensen die me niet zonder bril kenden uit een nieuwe werkgroep
ik werk bij specsavers en zijn allemaal gediplomeerde opticiens en/of optometristen. Wij nemen echter wel zat tijd voor een meting, sommige mensen zitten wel 40 minquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:57 schreef GimmeGore het volgende:
ff je lenzen uit doen en dan meten?
Wat een beunhazen...
Zelfs bij Defensie (waar ze ook echt geen behoorlijke oogmetingen kunnen verrichten) moest je ze een dag van te voren uit doen.
Tis jammer dat er tegenwoordig zo n duidelijk verschil zit tussen een opticien en een brillenwinkel.
Ik heb toevallig zelf een uur terug gehoord van de opticien dat ik nieuwe glazen nodig heb, maar die man nam echt de tijd om te meten, stelde vragen over medicijngebruik en algemene gezondheid (heb koppijn van deze glazen)
Dat is vaak bij die zaken als Hans Anders en Specsavers wel anders.
Eyewish zijn trouwens (uit mijn ervaring) idd ook wel goed
Oh kan dat echt? En het is het dan nog betaalbaar?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:56 schreef Providentia het volgende:
[..]
dan moet je je glazen a-sferish en superdun laten uitvoeren, zie je veel minder verschil in de grootte van je ogen met je sterkte.
eh glazen kunnen altijd dunnerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh kan dat echt? En het is het dan nog betaalbaar?
Ik baal zóóó enorm van m'n bril, ik heb -7,5 en een heel duur mooi montuur, maar door m'n glazen draag ik hem alleen thuis in de avonduren. Ik heb zulke kleine ogen in m'n bril dat ik het echt niet leuk vindt.
(En toen ik m'n montuur uitkoos vond ik hem zo tof, maar toen de glazen eenmaal erin zaten...)
Bij de opticien zeiden ze trouwens dat ze de glazen niet dunner kunnen maken, toen ik een keer vroeg of het mogelijk was, hangt dat er vanaf of je bij een dure opticien zit?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:22 schreef Providentia het volgende:
[..]
eh glazen kunnen altijd dunnerje hebt 5 diktes:
1.5 = normaal
1.6 = dun
1.67 = extra dun
1.74 = superdun
Bij specsavers is de 1,74 versie 255 euro per paar glazen incl ontspiegeling, kraswerende laag en harde coating. Bij duurdere opticiens moet je rekenen op meer aangezien het bij elke andere opticien PER glas wordt gerekend en afhankelijk is van je sterkte en of je cylinders of prisma's hebt. Specsavers kan goedkoop inkopen omdat alles vanuit Guernsey in Engeland komt, dat is een belastingvrij eiland en dus hoeft de klant ook geen belasting te betalen.
ik heb -4,50 beide ogen en een cylinder van -2,50 en -2,25, buitenste kant van het glas is dan dus -6.00 en -5,75, heb ook duner uitgevoerd en je ziet er niks vanquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het glas van m'n bril; zijkanten glas is 8mm, midden is 3,5mm ongeveer...
Hmm, zal er eens achterna gaan, misschien een idee om over een tijdje m'n bril aan te laten passen.
Alleen dan wel als het ook scheelt dat m'n ogen er niet meer zo klein door lijken, dikkere glazen alleen op zichzelf vind ik geen probleem.
Thanks voor de infoZal eens wat gaan informeren, misschien gewoon eens ergens binnenlopen met m'n bril en laten zien hoe klein m'n ogen nu worden, vragen wat ze er van vinden. Kijken of het mogelijk is om beter te krijgen met mijn sterkte en aan 1 kant cylinder
Is het dan eindeloos qua sterkte dat je het zo kan beperken tot minimaal (kleine ogen)? Mijn sterkte is zonder cylinder bijna het dubbele van jouw -4,50.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:52 schreef Providentia het volgende:
[..]
ik heb -4,50 beide ogen en een cylinder van -2,50 en -2,25, buitenste kant van het glas is dan dus -6.00 en -5,75, heb ook duner uitgevoerd en je ziet er niks van
Sinds mijn bril heb ik dat ook en die heb ik al enkele jaren. Dus zit er niet over in. Dankzij mijn bril, die ik heel lang met een glas had, dan weer zo gemolstreerd dat hij half op m'n kop stond de halve dag en ik draag hem ook maar alleen bij colleges, auto-rijden, en tv-kijken. Dus het zal bij mij nog wel ff duren voordat ik gewend benquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:16 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb nu 3 dagen een bril, daarvoor had ik lenzen. Ik moest echter over op een bril omdat er iets misging in mn ogen, ik mag de lenzen nog wel 6 uur per dag in maar de rest van de tijd moet ik een bril op.
Omdat ik dacht dat wennen aan de bril sneller zou gaan als ik de eerste dagen niet steeds wisselde tussen bril en lenzen heb ik hem sinds dinsdag steeds op gehad. Maar ik heb er best wel last van: ik voel me onstabiel / duizelig en schat afstanden verkeerd in. Bijvoorbeeld naast deurknoppen grijpen (of eigenlijk ervoor grijpen, in de lucht) en een stoeprand op willen stappen die nog een stap verder bleek te zijn. Verder heb ik last van hoofdpijn, maar niet zo erg dat ik in bed ga liggen ofzo. Alleen heb ik normaal echt nooit hoofdpijn dus het stoort me behoorlijk, en het verkeerd inschatten ook.
Nou snap ik best dat je moet wennen maar ik vraag me af hoe lang dat duurt? Heeft iemand er ervaring mee? Ik dacht eigenlijk dat ik nu wel gewend zou zijn....
WTF, ben je dan niet gewoon bijna blind?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef Dipkip het volgende:
Nee geen cilinders of prisma's, wel -13 (weet niet of de sterkte uitmaakt).
[..]
jep, al heeft iemand -20, die klanten hebben we ook.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is het dan eindeloos qua sterkte dat je het zo kan beperken tot minimaal (kleine ogen)? Mijn sterkte is zonder cylinder bijna het dubbele van jouw -4,50.
Zou wel erg fijn zijn als het kan, ik heb vaak hele moeie ogen en een mooie bril, dus zonde dat het zo weinig gedragen wordt.
Da's echt je reinste onzin. het is wel zo dat je hersenen een soort wazigheidscorrectie uitvoeren en vergeten hoe dat moet als je een tijd een bril hebt gedragen, maar dat leren ze na een paar weekjes dan wel weer. Ogen worden niet slechter van een bril, net zo min als je lichaam vergeet hoe het zichzelf op temperatuur moet houden als je kleren draagt. Ze worden ook niet lui ervan; sterker nog, ze worden juist minder snel moe. En als je bij/verziend bent door de vorm van je oogbal, is het natuurlijk helemaal onzin.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:24 schreef DeParo het volgende:
In een ander topic werd gesteld dat je ogen slechter worden naar het dragen van een bril. Ik weet niet of dit direct zo is, ik weet wel, dat als je eenmaal een beetje gewend bent dat na het afzetten je veel meer moet inspannen en dat je dan sneller duizelig wordt en dus die evenwichtscrap, vergis je niet, dat is nu het leven zonder bril en daar moeten je ogen dan ook weer aan aanpassen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:19 schreef Providentia het volgende:
[..]
jep, al heeft iemand -20, die klanten hebben we ook.
Waarschijnlijk omdat het aan de prijs kan zijn, of ze het gewoon niet weten. Ik heb zelf -4, maar ik neem ook altijd dunnere glazen, omdat er bij mij een prisma inzit en ze anders vanaf de zijkant op jampotten lijken. Dus die extra centen is het mij wel waardquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar ben ik écht blij mee, op naar nieuwe glazen dus.
Toeval dat ik het hier las, want ik dacht dat het volledig onmogelijk was. En ik zie ook alleen maar mensen met kleine-ogen-in-de-glazen, dus dacht echt dat het niet anders kon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |