abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77413622
Ik heb nu 3 dagen een bril, daarvoor had ik lenzen. Ik moest echter over op een bril omdat er iets misging in mn ogen, ik mag de lenzen nog wel 6 uur per dag in maar de rest van de tijd moet ik een bril op.

Omdat ik dacht dat wennen aan de bril sneller zou gaan als ik de eerste dagen niet steeds wisselde tussen bril en lenzen heb ik hem sinds dinsdag steeds op gehad. Maar ik heb er best wel last van: ik voel me onstabiel / duizelig en schat afstanden verkeerd in. Bijvoorbeeld naast deurknoppen grijpen (of eigenlijk ervoor grijpen, in de lucht) en een stoeprand op willen stappen die nog een stap verder bleek te zijn. Verder heb ik last van hoofdpijn, maar niet zo erg dat ik in bed ga liggen ofzo. Alleen heb ik normaal echt nooit hoofdpijn dus het stoort me behoorlijk, en het verkeerd inschatten ook.

Nou snap ik best dat je moet wennen maar ik vraag me af hoe lang dat duurt? Heeft iemand er ervaring mee? Ik dacht eigenlijk dat ik nu wel gewend zou zijn....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 13:17:49 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77413677
Heb je glazen met cilinder toevallig?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:21:07 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77413830
Ik ben bij een nieuwe bril meestal na een dag al gewend. Ik heb een keer gehad dat ik na een week nog niet gewend was en toen ben ik terug gegaan, opnieuw een oogmeting laten doen en een iets andere sterkte (incl andere cilinder) gekregen en toen was het wel goed.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 januari 2010 @ 13:21:52 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77413862
wat hier vooral helpt is als je je lenzen uit doet, even uitlaten voordat je je bril opzet, en omgekeerd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 13:24:39 #5
13151 crew  Rewimo
pi_77413959
Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer met bril-met-cilinder op de fiets zat en vond dat de grond zo diep onder me was

Maar binnen een week moet je er echt wel aan gewend zijn. Zo niet, dan inderdaad even terug naar de opticien, zoals iemand hierboven ook zegt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77414184
Nee geen cilinders of prisma's, wel -13 (weet niet of de sterkte uitmaakt).
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:
wat hier vooral helpt is als je je lenzen uit doet, even uitlaten voordat je je bril opzet, en omgekeerd
Ik heb mn lenzen dus niet meer in gehad, omdat ik al dacht dat het wisselen vervelend zou zijn heb ik sinds ik de bril ophaalde alleen maar de bril opgehad. 's Ochtends bij het opstaan opgezet en 's avonds pas weer af dus.
pi_77414850
Als je daarvoor nog nooit een bril hebt gehad is het heel erg wennen. Je zult ook wel iets anders zien dan met je lenzen Het lijkt soms wel wat vervormd moet ik zeggen.

Als je het echter niet vertrouwd, gewoon naar de opticien terug gaan. Die krijgen deze vraag wel eens vaker /
pi_77415085
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]

Ik heb mn lenzen dus niet meer in gehad, omdat ik al dacht dat het wisselen vervelend zou zijn heb ik sinds ik de bril ophaalde alleen maar de bril opgehad. 's Ochtends bij het opstaan opgezet en 's avonds pas weer af dus.
damn da's wel veel, kan me voorstellen dat je daar wat langer aan moet wennen. Volgens mij wordt bij -13 je gezichtveld een stuk kleiner om alles nog scherp te kunnen zien, het kan zijn dat daardoor ook afstand inschatten lastig wordt.
Heb je al een operatie overwogen, heeft wel wat risicos maar dan zie je wel weer goed zonder bril.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77416559
Ik denk dat ik maandag sowieso terug moet, want mn bril schuift steeds te ver mn neus af. Door het gewicht denk ik, ik heb ook rood/paarse plekken waar die neussteundingetjes zitten. Steeds als ie verschuift zie ik niet goed, als ik een boek lees zit ik met mn pink mn bril omhoog te houden als ie goed hoog zit zie ik wel lekker scherp, maar hij blijft niet goed hoog zitten.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Deetch het volgende:
Heb je al een operatie overwogen, heeft wel wat risicos maar dan zie je wel weer goed zonder bril.
Ik heb me laten informeren, en er werd gezegd dat met mijn afwijking de kans erg klein is dat ze het echt tot 0 kunnen reduceren, dat het veel waarschijnlijker is dat ik daarna nog steeds een bril (of lenzen moet maar dan van -2 ofzo) zou moeten. Ik had toen nog lenzen en ik had zoiets van ja of ik nou een lens van -13 in mn oog plop of een van -2 dat boeit me dan ook niet.

En nu weet ik niet of ik nog in aanmerking kom door die vergroeide vaten of wat het ook is in mn oog.
pi_77416828
Is niet vreemd hoor, ik moet meestal twee weken wennen aan een bril Dat zijn altijd kutweken
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_77416993
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:31 schreef RaymanNL het volgende:
Is niet vreemd hoor, ik moet meestal twee weken wennen aan een bril Dat zijn altijd kutweken
Ah bleh. Het voelt inderdaad kut. En ik vind het zo irritant dat ik nou steeds mn hoofd moet bewegen ik zie alleen exact door het midden van mn bril scherp, als ik ook maar een klein beetje opzij kijk is het wazige bende. Tis net of ik de hele dag door wc rolletjes aan het kijken ben ofzo zelfs bij een boek (een grote dan, van mn studie) moet ik nu steeds mn hoofd heen en weer doen in plaats van gewoon met je ogen heen en weer te gaan. Word je zo moe van als je dat niet gewend bent!!
pi_77418674
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:34 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ah bleh. Het voelt inderdaad kut. En ik vind het zo irritant dat ik nou steeds mn hoofd moet bewegen ik zie alleen exact door het midden van mn bril scherp, als ik ook maar een klein beetje opzij kijk is het wazige bende. Tis net of ik de hele dag door wc rolletjes aan het kijken ben ofzo zelfs bij een boek (een grote dan, van mn studie) moet ik nu steeds mn hoofd heen en weer doen in plaats van gewoon met je ogen heen en weer te gaan. Word je zo moe van als je dat niet gewend bent!!
Zit je bril dan niet te ver van je ogen af? Dat hoort namelijk niet wat je nu zegt
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:25:47 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77419210
Geniaal inderdaad ja, toen ik voor 't eerst een bril op deed, ging dat bij mij ook mis... Te ver doorstappen als je van een trapje af kwam en zo... Duurde bij mij een dag of drie.

Als je 't eenmaal hebt gehad ben je er aan gewend trouwens. Ik heb ~ 2 jaar m'n bril niet op gehad, maar draag 'm nu weer regelmatig, en zo'n gewenningsperiode had ik nu weer helemaal niet...

Al vind ik je klachten over hoofdpijn en vaag zien in de hoeken wel vreemd, en vraag me af of je wel helemaal de juiste glazen hebt...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77419683
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef RaymanNL het volgende:
Zit je bril dan niet te ver van je ogen af? Dat hoort namelijk niet wat je nu zegt
Dat met die vage zijkanten heb ik ook als ik m helemaal tegen mn neusbrug aandruk (hoewel de kokers dan wel wijder worden zeg maar). Ik denk dat het door mijn sterkte komt? Want naar de zijkanten toe is het glas natuurlijk enorm dik, aan de randen bijna een centimeter en dat is met het allerdunste glas wat ze hebben. Daarom weegt ie ook zoveel denk ik.

*bril opduwt* Maandag kom ik toch in de stad, dan laat ik ze wel even met de pootjes buigen enzo. Toen ik hem op ging halen had ik mn lenzen natuurlijk in, dus ze deden ook maar even snel wat want ik kon zelf niet beoordelen of het goed zat.
pi_77420524
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 68% gewijzigd door Mylene op 31-01-2010 22:29:54 ]
pi_77420920
Als je zonder niks ziet, went het snel .

Ik wacht al twee weken op mijn nieuwe . Deze hangt met plakband aan elkaar. Nee, geen grap.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_77492590
Bij mij lukt het wennen ook nog niet echt. Krijg vaak hoofdpijn na gebruik waardoor hem ook alleen als ik iets moet lezen gebruik. Scheelt weer dat ik maar -0,75 en -1 heb.
Moo
  zondag 31 januari 2010 @ 22:47:36 #18
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_77495313
Ik had geen bril en nu wel. Een hele mooie van Prada. Maar zodra dat ik hem opzet krijg ik stekende hoofdpijn en word ik duizelig. Dus hij is heel mooi. Hij ligt heel mooi ophet dressoir ook.

(Ik had eigenlijk gewoon TVP willen schrijven, maar da's niet netjes...)
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_77495482
Ik moet altijd even wennen, soms wel een week of 2
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:

Dan word ik helemaal hondsdol en valt de scherpheid van de bril nog zwaarder
Ligt ws ook wel aan de sterkte dan (ik heb -7,5).
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_77495736
Ik heb een bril gekocht voor "erbij", dus naast mijn lenzen. Werd in het begin ook helemaal gek van die bril, hoofdpijn, misselijk, duizelig.... vond het echt maar niks die bril. Heb hem toen een poosje alleen "soms" gedragen, paar uurtjes ofzo. Nu helemaal gewend gelukkig...
  zondag 31 januari 2010 @ 22:55:41 #21
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_77495823
Mijn opticien waarschuwde de laatste keer dat ik een bril aan liet meten dat je met dit soort sterktes (ik heb ook meer dan -10) met een bril altijd wat vervorming krijgt. Dit doordat de glazen van een bril een eind verder voor je oog zitten dan contactlenzen. Zeker met veel beweging en snelheid en diepte zien kan dat vervelend zijn. Dat je er erg aan moet wennen kan dus goed kloppen.
pi_77498632
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Jojogirl het volgende:
Mijn opticien waarschuwde de laatste keer dat ik een bril aan liet meten dat je met dit soort sterktes (ik heb ook meer dan -10) met een bril altijd wat vervorming krijgt. Dit doordat de glazen van een bril een eind verder voor je oog zitten dan contactlenzen. Zeker met veel beweging en snelheid en diepte zien kan dat vervelend zijn. Dat je er erg aan moet wennen kan dus goed kloppen.
Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aan met mn lenzen zie ik gewoon ok, niet 100% scherp maar wel welke kant ik ook opkijk even scherp. Met die bril is het net of ik door een stuk zo groot als een euro (van het glas in de bril dus) scherp zie en daarna wordt het heel snel heel crap.

En ik heb een blaar op mn neus stomme zware kutbril. Ik HAAT dat ding. Ik word er lelijk van en dan zie je ook nog geen barst en je wordt duizelig en dat kost je dan 400 euro!!! Zo ga je wel laseren overwegen zeg....
pi_77507239
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aan met mn lenzen zie ik gewoon ok, niet 100% scherp maar wel welke kant ik ook opkijk even scherp. Met die bril is het net of ik door een stuk zo groot als een euro (van het glas in de bril dus) scherp zie en daarna wordt het heel snel heel crap.

En ik heb een blaar op mn neus stomme zware kutbril. Ik HAAT dat ding. Ik word er lelijk van en dan zie je ook nog geen barst en je wordt duizelig en dat kost je dan 400 euro!!! Zo ga je wel laseren overwegen zeg....
heb je een varifocale bril? Omdat je zegt dat je aan de zijkanten niet scherp ziet en zo heen en weer moet met lezen...
pi_77516126
Nee gewoon unifocaal. Heel simpel alleen dan wel heel sterk. Morgen kan ik langskomen bij de opticien hoop dat ze er wat aan kunnen doen.
  Trouwste user 2022 maandag 1 februari 2010 @ 16:25:11 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_77516652
Ik heb twee brillen. Eén voor binnen achter de pc en één voor normaal gebruik.

Is soms wel even wennen als je van bril verwisselt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77518233
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:25 schreef tong80 het volgende:
Ik heb twee brillen. Eén voor binnen achter de pc en één voor normaal gebruik.

Is soms wel even wennen als je van bril verwisselt.

Een speciale FOK! bril zeker
  maandag 1 februari 2010 @ 22:11:00 #27
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_77532106
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik vond het zelf storend en bleef het houden, dus ik gebruik mijn bril puur als reserve en voor als ik er 's nachts uit moet (heb kleine kinderen). Maar die blaar zou niet moeten, dan is er iets niet helemaal afgesteld.
  Trouwste user 2022 maandag 1 februari 2010 @ 23:21:07 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_77535841
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:02 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Een speciale FOK! bril zeker
Eigenlijk wel

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77536015
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel

Ik vroeg me al af of je nog buiten komt
  Trouwste user 2022 maandag 1 februari 2010 @ 23:25:51 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_77536099
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:24 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af of je nog buiten komt
Alleen om een nieuwe bril te kopen.

pi_77584496
Duurt even, gewoon ophouden. Wel een stap achteruit ten opzichte van lenzen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_77584688
De opticien heeft zachtere neussteundingetjes op mn bril gezet, ik heb nu veel minder last van het gewicht. Ik heb inmiddels wat minder last van naast dingen grijpen, maar zie nog steeds vaag buiten het midden zeg maar. De opticien zei dat als ik dat over een week nog heb ik langs moet komen voor extra metingen, nu kan het nog met wennen minder worden.
pi_77584957
Ik denk dat je die kokervisie wel houdt, maar dat je er aan went dat je je hoofd gewoon meer moet bewegen. Ik herken het wel (-11 hier), maar het stoort me nu niet meer. Een boek oid zou je toch wel 'normaal' moeten kunnen lezen, dus als dat blijft zou ik idd weer terug gaan.

Hoe ben je trouwens aan die doorgegroeide haarvaatjes gekomen? Slapen met lenzen in?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_77597931
Nee, ik heb gewone zachte lenzen en die heb ik al sinds mn 16e ofzo, 10 jaar dus. En die deed ik gewoon 's ochtends in en voor t slapen gaan weer uit. Mn vorige opticien zei dat dat prima kon en heeft ook nooit iets aan mn ogen gezien. Toen verhuisde ik en ging ik naar dezelfde opticiensketen maar dan in mn nieuwe woonplaats en was het ineens van 'je mag je lenzen niet meer dan 6 uur per dag in, waarom houd je je daar niet aan, dit had voorkomen kunnen worden' blablabla. Ben eigenlijk best wel kwaad dat die andere opticien dat nooit gezegd heeft.
pi_77605897
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:23 schreef Dipkip het volgende:
Nee, ik heb gewone zachte lenzen en die heb ik al sinds mn 16e ofzo, 10 jaar dus. En die deed ik gewoon 's ochtends in en voor t slapen gaan weer uit. Mn vorige opticien zei dat dat prima kon en heeft ook nooit iets aan mn ogen gezien. Toen verhuisde ik en ging ik naar dezelfde opticiensketen maar dan in mn nieuwe woonplaats en was het ineens van 'je mag je lenzen niet meer dan 6 uur per dag in, waarom houd je je daar niet aan, dit had voorkomen kunnen worden' blablabla. Ben eigenlijk best wel kwaad dat die andere opticien dat nooit gezegd heeft.
Buh, dat is inderdaad wel klote zeg.
Maar heb je in die tijd naast je lenzen niet ook een bril gehad (om de weg naar bed nog te kunnen vinden bv)? Want ik vind de overschakeling tussen bril-lenzen nooit zo groot omdat ik altijd die bril er nog 'bij' heb gehad en er dus al wel redelijk aan gewend was.
Succes in ieder geval!
pi_77612174
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:23 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van lenzen niet langer dan 6 uur per dag dragen, maar wel vreemd dat het zo verschilt per filiaal van de keten.
Ow, en net zo vaak terug gaan naar je opticien om je bril te laten stellen totdat het ding echt lekker zit.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:02:08 #37
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77612269
Vaak zegt een opticien dat je de lenzen een dag uit moet voordat ze je ogen gaan opmeten voor een bril.
Volgens mij is dat dus niet goed.
Je krijgt dan hele andere waarden nml.
Bij welke opticien ben je geweest?
Zo te lezen heb je een te sterke bril gekregen waardoor je zo raar kijkt.
Snollebolt
pi_77619078
Ik moest ter plekke mn lenzen uitdoen en werd 2 minuten later gemeten. Nou zou ik ook niet weten hoe dat anders zou moeten hoor, ik zou zonder lenzen naar de opticien gaan waarschijnlijk niet overleefd hebben, ik zie echt geen klap zonder. Maar misschien kan ik vragen of ze me opnieuw meten nu ik dus met deze bril rondloop.

Ik vind het lastig te bepalen of ik scherp zie of niet. Soms als ik mn hoofd precies recht naar datgene waar ik op let draai zie ik redelijk scherp, maar bijv. een nummerplaat 15 meter verder kan ik ook dan niet lezen. En iets wat beweegt is zowat niet te doen, bijv. in een woonwijk een auto die met ongeveer 15 km/u aan komt rijden, daarvan kan ik de nummerplaat pas lezen als ie zowat naast me rijdt (misschien 3 meter afstand tot de plaat) en dan nog vaak niet.

Nou weet ik niet hoe dat voor anderen is, misschien heb ik verkeerde verwachtingen. Maar als iets niet recht voor me is zie ik zo weinig, dat ik niet meer durf te fietsen met de bril op. Ik heb het laatst geprobeerd omdat de 'duizeligheid' grotendeels weg is. Maar dan moet ik bij iedere kruising stoppen om om me heen te kijken. Als ik fietsend om me heen kijk (bijv. naar rechts of er iets aankomt) zie ik gewoon niet goed genoeg. Omdat er dan te veel beweging is krijg ik niet de hele zijstraat in mn scherpe stukje op tijd, en doken er ineens twee fietsende politie agenten op die ik gewoon niet gezien had - en die reden dus niet eens zo snel en waren best groot alleen viel dus dat donkerblauw tegen de grijze huizen er achter niet genoeg op om zo onscherp toch op te vallen. Een kind zou ik zo aangereden hebben dus ik fiets maar even niet. Maar het moet dus wel veranderen, zo kan het niet, zo kan ik geen rijbewijs halen bijvoorbeeld, met mn lenzen zie ik daar wel genoeg voor. In ieder geval genoeg dat ik geen politie aanrij n
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:46 schreef mjan het volgende:
Buh, dat is inderdaad wel klote zeg.
Maar heb je in die tijd naast je lenzen niet ook een bril gehad (om de weg naar bed nog te kunnen vinden bv)? Want ik vind de overschakeling tussen bril-lenzen nooit zo groot omdat ik altijd die bril er nog 'bij' heb gehad en er dus al wel redelijk aan gewend was.
Succes in ieder geval!
Nou ja ik had nog mn bril van voor ik lenzen kreeg, die gebruik ik in noodgevallen. Thuis weet ik waar alles staat dus kan ik 'blind' naar het toilet ' nachts. Met logeren gebruikte ik daar dus mn oude bril voor, maar die is maar -8 dus daar zag ik erg slecht mee.
pi_77619229
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 07:10 schreef Dipkip het volgende:
Ik moest ter plekke mn lenzen uitdoen en werd 2 minuten later gemeten. Nou zou ik ook niet weten hoe dat anders zou moeten hoor, ik zou zonder lenzen naar de opticien gaan waarschijnlijk niet overleefd hebben, ik zie echt geen klap zonder. Maar misschien kan ik vragen of ze me opnieuw meten nu ik dus met deze bril rondloop.
Ok, waarschijnlijk is het hier dan idd fout gegaan, want je moet inderdaad je ogen een dag laten 'ontwennen' aan je lenzen voordat je ogen gemeten worden. (Geen idee wat er precies anders is dan als je direct na het uitdoen van je lenzen meet, maar ik heb wel vaker gehoord dat mensen een foute sterkte hierdoor hebben gekregen). En ja, daar komen waarschijnlijk iets andere waarden uit dan voor je lenzen maar dat is goed, want die sterkte kun je gewoon niet 1 op 1 kopiëren.
Ik zou toch nog eens terug gaan (of naar een andere opticien gaan en kijken wat hij hierover zegt) en even opnieuw laten meten nu je een tijdje een bril hebt gedragen. Maakt het geen verschil in sterkte dan heb je nog niks verloren en anders heb je een goede reden om die opticien achter het behang te plakken en heel snel een ineuwe bril te eisen. Je verkeersavontuur klinkt namelijk echt niet normaal
pi_77625903
Ik zou een andere opticien zoeken Dipkip. Gewoon een zelfstandige, eentje waar het draait om service en waar je dus ook goed geholpen wordt.
Je fietsverhaal klinkt wel erg bizar namelijk.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:06:25 #41
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77626648
Heb je toevallig geen prisma? Toen ik die voor het eerst kreeg was mijn reactie ook: fuuuuuuck!!! Alsof ik zwaar aan de paddo's zat, de hele wereld deinde en draaide en ik greep overal naast . Was na een weekje gelukkig wel weg.

En inderdaad, investeer wat meer in een goede opticien, hoeft niet eens zo heel veel te kosten afhankelijk van je verzekering en eigen eisen. Hans anders is bijvoorbeeld echt . Specsavers en pearl heb ik geen ervaring mee, maar mijn oogarts had er geen goed woord voor over. Eyewish schijnt wel aardig te zijn.
pi_77630338
Hmm, DipKip ik zou echt naar een ander gaan. Zeker met de sterkte die je hebt is het verstandiger om via een optometrist je metingen te laten doen. En niet elke opticien is een optometrist.

Je ogen wennen aan lenzen en daarom is het ook gebruikelijk om ze bij een oogmeting enkele uren of zelfs een volledige dag uit te hebben zodat je een goede meting kunt krijgen bij een bril. Lenzen hebben meestal een mindere sterkte dan brillenglazen. Die zitten ook immers verder weg van je ogen.

De klachten die je beschrijft met fietsen e.d. zijn vrij extreem. Ik zou zeker niet nog een week hier mee wachten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 februari 2010 @ 15:09:37 #43
13151 crew  Rewimo
pi_77630961
Ik sluit me erbij aan. Zoek een goede opticien en laat je ogen nog eens meten. Leg uit dat je pas een andere bril hebt maar dat je er niet aan kunt wennen. Een goede opticien zal je zeker willen helpen. Wat je ook kunt doen is je ogen laten meten door een oogarts. Alleen hebben die vaak een wachtlijst...
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:57:48 #44
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_77634878
ff je lenzen uit doen en dan meten?
Wat een beunhazen...

Zelfs bij Defensie (waar ze ook echt geen behoorlijke oogmetingen kunnen verrichten) moest je ze een dag van te voren uit doen.

Tis jammer dat er tegenwoordig zo n duidelijk verschil zit tussen een opticien en een brillenwinkel.
Ik heb toevallig zelf een uur terug gehoord van de opticien dat ik nieuwe glazen nodig heb, maar die man nam echt de tijd om te meten, stelde vragen over medicijngebruik en algemene gezondheid (heb koppijn van deze glazen)
Dat is vaak bij die zaken als Hans Anders en Specsavers wel anders.
Eyewish zijn trouwens (uit mijn ervaring) idd ook wel goed
pi_77634941
Het enigste war ik aan moest wennen met een bril was dat je de hele dag tegen het montuur aankijkt. Verder was het voor mij echt een verademing na twaalf jaar lenzen...
"Lik m'n reet en slik m'n scheet, flikker, ik ben wreed!"
- Per.verz - Ut beest in mij
pi_77635348
Hmmm. Ik ga dan sowieso nog terug en zal om een nieuwe meting vragen. Ik heb het overigens gezegd toen ze me gingen meten omdat ik het me herinnerde van toen ik mn bril van hiervoor (die van -8) ooit liet doen, toen moest ik ook mn lenzen een hele tijd uit en hebben ze me in de wachtkamer gezet een ochtend met mn walkman (jaja) omdat ik anders niet bij de winkel kon komen. Dat was overigens dus diezelfde opticien die dus dat met die bloedvaatjes nooit gemerkt heeft.

Ik vind het erg vreemd dat deze opticien dus zei dat het geen effect heeft, maar ik dacht, dat zal die eerste dan ook wel verprutst hebben. Maar jullie geven dus de eerste gelijk. Ik zal dan dus aandringen op een nieuwe meting en hopelijk komt daar iets uit. Ik zou wel naar een andere opticien willen, maar ik heb echt geen geld om weer een nieuw setje glazen te laten maken. Die zijn ontzettend duur met mijn sterkte (dunste soort glas, blabla) en ik kon de bril nu maar net betalen dankzij de verzekering. Dus ik zal er denk ik met deze opticien uit moeten komen. Ik hou wel in mn achterhoofd wat jullie zeggen voor als ik over een paar jaar een andere zou moeten, maar voor nu zie ik niet echt een andere optie dan bij de huidige opticien eisen dat ze er wat aan doen.

Hoe kom ik trouwens aan een optometrist of oogarts? Moet ik me door de huisarts laten verwijzen? Ik wil eigenlijk ook wel van een professional horen hoe het zit met die bloedvaten, want ik voel me zo ongelukkig over hoe ik er uit zie met bril. Zonder bril ben ik heel tevreden overigens, maar met bril voel ik me niet mezelf. Ik lijk wel een mol, zulke kleine oogjes heb ik er mee. Misschien heeft de opticien het ook wel mis met die bloedvaatjes, het zou kunnen natuurlijk.... Tis immers wel een mooie verkoopmethode, ik kan niet zien of het waar is dat ik het nodig heb en hoppa, 800 euro in de kassa....
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:21:48 #47
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_77635722
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:
Hoe kom ik trouwens aan een optometrist of oogarts? Moet ik me door de huisarts laten verwijzen? Ik wil eigenlijk ook wel van een professional horen hoe het zit met die bloedvaten, want ik voel me zo ongelukkig over hoe ik er uit zie met bril. Zonder bril ben ik heel tevreden overigens, maar met bril voel ik me niet mezelf. Ik lijk wel een mol, zulke kleine oogjes heb ik er mee. Misschien heeft de opticien het ook wel mis met die bloedvaatjes, het zou kunnen natuurlijk.... Tis immers wel een mooie verkoopmethode, ik kan niet zien of het waar is dat ik het nodig heb en hoppa, 800 euro in de kassa....
Idd via de huisarts.
Zou met jou sterkte trouwens geen probleem moeten zijn.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:22:40 #48
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77635744
Ik zou eerst vragen bij een opticien of die gediplomeerd personeel hebben (met een échte opleiding, niet één of ander intern cursusje van drie dagen, opticien is geen beschermd beroep dus in principe kan iedere Fok!ker hier legaal je een bril aanmeten). En het kan ook geen kwaad om bij verschillende zaken metingen te laten doen. Als ze allemaal zeggen -4 en ééntje zegt -2 (zoals bij mij het geval was bij hans anders ), dan weet je denk ik wel wie je beter kan vertrouwen. Trouwens, als ze je ergens verkeerd hebben gemeten, dan heb je (binnen redelijke tijd, dus niet drie maanden wachten) recht op nieuwe glazen. EN strafpunten voor elke opticien die niet even vraagt of je wel minstens één dag zonder lenzen hebt gelopen! Je hoornvlies moet namelijk even wennen aan het plotselinge gebrek aan druk van de lens, dus ze hadden nooit je ogen meteen mogen meten. Ook hoort een goede opticien de afstand tússen je ogen te meten, aangezien dit ook invloed kan hebben op je zicht. Bij eyewish deden ze dit bij mij wel, hands anders en pearl niet. Maar dat kan ook per filiaal verschillen.
Je kan ook wel een beetje op je gevoel afgaan: als je een norse opticien krijgt die het allemaal vlug-vlug-vlug meet, de afstand tussen je ogen vergeet en niet vraagt wanneer je je oude lenzen voor het laatst hebt ingehad, dan moet je wegwezen en lekker een ander zoeken.
pi_77637090
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:. Dat was overigens dus diezelfde opticien die dus dat met die bloedvaatjes nooit gemerkt heeft.
Voor bloedvatenproblemen moeten ze specifiek kijken. Niet elke opticien doet dat en niet elke lenzendrager weet dat het elk half jaar moet. Het is een bekend probleem, maar de ernst daarvan kan afwijken. Ik zou zeker de oogarts er nog naar laten kijken voordat je lenzen compleet afzweert.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:. Ik zou wel naar een andere opticien willen, maar ik heb echt geen geld om weer een nieuw setje glazen te laten maken. Die zijn ontzettend duur met mijn sterkte (dunste soort glas, blabla) en ik kon de bril nu maar net betalen dankzij de verzekering. Dus ik zal er denk ik met deze opticien uit moeten komen. Ik hou wel in mn achterhoofd wat jullie zeggen voor als ik over een paar jaar een andere zou moeten, maar voor nu zie ik niet echt een andere optie dan bij de huidige opticien eisen dat ze er wat aan doen.
Ondanks dat je er met deze opticien uit moet komen, loont het op zich wel om nu een second opinion te gaan halen. Dan sta je ook sterker, als je een oogmetingvoorschrift hebt wat heel anders is.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:10 schreef Dipkip het volgende:.Hoe kom ik trouwens aan een optometrist of oogarts?
Oogarts met verwijzing van de huisarts of de optometrist. Optometrist bij de betere opticien, gewoon vragen of er iemand is met die opleiding. Is een beschermd beroep. Bij mijn opticien moet je dan een afspraak maken, want hij zit erg vol, aangezien hij alle oogmetingen daar doet.

Suc6
pi_77637628
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:22 schreef Lente_ninja het volgende:
Ook hoort een goede opticien de afstand tússen je ogen te meten, aangezien dit ook invloed kan hebben op je zicht. Bij eyewish deden ze dit bij mij wel, hands anders en pearl niet. Maar dat kan ook per filiaal verschillen.
Je kan ook wel een beetje op je gevoel afgaan: als je een norse opticien krijgt die het allemaal vlug-vlug-vlug meet, de afstand tussen je ogen vergeet en niet vraagt wanneer je je oude lenzen voor het laatst hebt ingehad, dan moet je wegwezen en lekker een ander zoeken.
Dat is het hem nou juist, deze opticien deed heel uitgebreid, heeft de afstand tussen de ogen gemeten, heeft een oogdrukmeting gedaan, gevraagd naar medicijnen, enzovoort. En gewoon vriendelijk enzo, alleen dat van mn lenzen werd weggewuifd, verder was ik zeer tevreden over hoe alles liep.

En het was een meting op afspraak, waarbij ik dus van te voren had gevraagd of mn lenzen die dag uit moesten blijven, en ik heb het toen ik bij de opticien kwam voor de afspraak nogmaals gevraagd aan degene die de meting deed.

Wel fijn om te horen dat van dat recht op andere glazen!! Ik moet over een tijdje toch naar de huisarts voor wat anders, dan zal ik meteen een verwijsbrief vragen om dat met die bloedvaten te laten checken. Ik vraag me alleen af of ik dan nog mn geld terug kan krijgen, dat zal dan wel niet gaan.... Maar dan hoef ik dat kutding in ieder geval niet meer op.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:45:18 #51
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77661402
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat is het hem nou juist, deze opticien deed heel uitgebreid, heeft de afstand tussen de ogen gemeten, heeft een oogdrukmeting gedaan, gevraagd naar medicijnen, enzovoort. En gewoon vriendelijk enzo, alleen dat van mn lenzen werd weggewuifd, verder was ik zeer tevreden over hoe alles liep.

En het was een meting op afspraak, waarbij ik dus van te voren had gevraagd of mn lenzen die dag uit moesten blijven, en ik heb het toen ik bij de opticien kwam voor de afspraak nogmaals gevraagd aan degene die de meting deed.

Wel fijn om te horen dat van dat recht op andere glazen!! Ik moet over een tijdje toch naar de huisarts voor wat anders, dan zal ik meteen een verwijsbrief vragen om dat met die bloedvaten te laten checken. Ik vraag me alleen af of ik dan nog mn geld terug kan krijgen, dat zal dan wel niet gaan.... Maar dan hoef ik dat kutding in ieder geval niet meer op.
Er zijn veel dingen die een meting kunnen beïnvloeden: teveel of te weinig slaap, te weinig drinken (drogen je oogballen van uit), of als vrouw: ongesteld zijn. Beste meting krijg je als je jezelf in zo goed mogelijke conditie krijgt . En die garantie moet je wel snel mee zijn, maar het kan wel. Ik heb ook wel eens gratis andere glazen gekregen omdat mijn sterkte niet goed gemeten was. En toen daarna nóg een keer, omdat ze het voor elkaar hadden gekregen om mijn zonnebrilglazen in mijn gewone montuur te stoppen en andersom. (kreeg wel een gratis computerbril als goedmakertje )

Klinkt trouwens wel als een goede opticien, maar dat van die lenzen... tja, misschien dacht hij dat dit niet zoveel invloed had. De een is er ook gevoeliger voor dan de ander en het ligt er ook aan of je harde of zachte lenzen hebt gedragen.
pi_77666751
Goh dat er zoveel dingen meespelen zeg
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:37:10 #53
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77667246
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:23 schreef Dipkip het volgende:
Goh dat er zoveel dingen meespelen zeg
Daarom heb ik zo'n hekel aan oogmetingen

Een of twee scherper... wacht even, u ging te snel! Wacht, wacht... ja, twee is sterker. Nee, ga terug! Nu weet ik het niet meer! Ja, nu is een scherper, maar twee is niet zo vervormd. Dat hoort helemaal niet? Zeg, kunt u terug naar die eerste, nu weet ik het niet meer. Hmm... nee, ik zie geen verschil. Nee, echt niet. Muntje opgooien? Wat bedoelt u met 'u ziet er koortsig uit'? Ja, ik ben wat grieperig, maar... Resultaat onbetrouwbaar, volgende week terugkomen?! Gloeiende, gloeiende...

En dan ook achteraf twijfelen he? Heb je echt wel de goeie antwoorden gegeven? Was glas twee echt wel beter dan glas een? Alsof je weer op de basisschool zit en net de CITO toets achter de rug hebt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 februari 2010 @ 13:42:42 #54
13151 crew  Rewimo
pi_77667466
Dat vind ik ook altijd lastig hoor: wat is beter, standje 1 *klik* of standje 2 * klik*

Ik laat me ook echt niet opjagen en vraag rustig een paar keer of ik nog even mag kijken. Als een opticien zo'n meting afraffelt kun je er donder op zeggen dat je lenzen of bril niet goed worden aangemeten.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:02:11 #55
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77668207
Ik had laatst een opticien die ook nog een soort van bril had liggen die je helemaal kon afstellen op de meetresultaten, dan kon je zeg maar even testen hoe het zou worden. Dat vond ik erg handig. Ik wilde namelijk kijken of ik de zelfde sterkte als mijn oude bril wilde hebben of een sterkte volgens de nieuwe meting. Ik heb toen na het vergelijken toch maar de oude sterkte over laten nemen, zo kan ik nog eens wisselen van bril.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77668432
Ik kreeg juist hoofdpijn doordat die pootjes zo hard in mijn neus drukten!
pi_77673853
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:37 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Daarom heb ik zo'n hekel aan oogmetingen

Een of twee scherper... wacht even, u ging te snel! Wacht, wacht... ja, twee is sterker. Nee, ga terug! Nu weet ik het niet meer! Ja, nu is een scherper, maar twee is niet zo vervormd. Dat hoort helemaal niet? Zeg, kunt u terug naar die eerste, nu weet ik het niet meer. Hmm... nee, ik zie geen verschil. Nee, echt niet. Muntje opgooien? Wat bedoelt u met 'u ziet er koortsig uit'? Ja, ik ben wat grieperig, maar... Resultaat onbetrouwbaar, volgende week terugkomen?! Gloeiende, gloeiende...

En dan ook achteraf twijfelen he? Heb je echt wel de goeie antwoorden gegeven? Was glas twee echt wel beter dan glas een? Alsof je weer op de basisschool zit en net de CITO toets achter de rug hebt.
Ow, de herkenbaarheid
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:44:01 #58
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77674775
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:08 schreef P.F het volgende:
Ik kreeg juist hoofdpijn doordat die pootjes zo hard in mijn neus drukten!
Kun je toch bij laten buigen? Is zo gebeurt en gratis.
pi_77676733
Hmmm. Even een anekdote om de snelheid waarmee je aan een bril went te onderschrijven.
Laatst was ik naarstig op zoek naar mijn bril. Ik kwam er bijna te laat door op een afspraak. Gelukkig realiseerde ik - nota bene door hem aan te raken, anders had ik het nooit geloofd - dat ie gewoon op mijn neus stond. Ergo, op den duur - en vaak al naar luttele maanden - vergroeid zo'n bril gewoon met je lichaam. Mensen die een tijdlang een bril dragen zien er vaak ook naakt uit zonder..

Succes.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_77677303
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:46 schreef nozem het volgende:
Hmmm. Even een anekdote om de snelheid waarmee je aan een bril went te onderschrijven.
Laatst was ik naarstig op zoek naar mijn bril. Ik kwam er bijna te laat door op een afspraak. Gelukkig realiseerde ik - nota bene door hem aan te raken, anders had ik het nooit geloofd - dat ie gewoon op mijn neus stond. Ergo, op den duur - en vaak al naar luttele maanden - vergroeid zo'n bril gewoon met je lichaam. Mensen die een tijdlang een bril dragen zien er vaak ook naakt uit zonder..

Succes.
pi_77687529
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:46 schreef nozem het volgende:
Mensen die een tijdlang een bril dragen zien er vaak ook naakt uit zonder..
Dan zie ik er liever naakt uit

Het is niet het montuur waar ik mee zit trouwens, dat staat me prima. Maar met zo'n sterkte worden je ogen erg verkleind. De verhoudingen in mn gezicht kloppen daardoor niet meer, ik heb superkleine ogen gekregen. Je ziet daardoor ook bijna geen expressie meer, omdat je mn ogen zo slecht ziet. En ik zie er moe / ziekig uit (kleine oogjes). Dat kreeg ik te horen van mensen die me niet zonder bril kenden uit een nieuwe werkgroep
pi_77688095
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan zie ik er liever naakt uit

Het is niet het montuur waar ik mee zit trouwens, dat staat me prima. Maar met zo'n sterkte worden je ogen erg verkleind. De verhoudingen in mn gezicht kloppen daardoor niet meer, ik heb superkleine ogen gekregen. Je ziet daardoor ook bijna geen expressie meer, omdat je mn ogen zo slecht ziet. En ik zie er moe / ziekig uit (kleine oogjes). Dat kreeg ik te horen van mensen die me niet zonder bril kenden uit een nieuwe werkgroep
dan moet je je glazen a-sferish en superdun laten uitvoeren, zie je veel minder verschil in de grootte van je ogen met je sterkte.
pi_77688343
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:57 schreef GimmeGore het volgende:
ff je lenzen uit doen en dan meten?
Wat een beunhazen...

Zelfs bij Defensie (waar ze ook echt geen behoorlijke oogmetingen kunnen verrichten) moest je ze een dag van te voren uit doen.

Tis jammer dat er tegenwoordig zo n duidelijk verschil zit tussen een opticien en een brillenwinkel.
Ik heb toevallig zelf een uur terug gehoord van de opticien dat ik nieuwe glazen nodig heb, maar die man nam echt de tijd om te meten, stelde vragen over medicijngebruik en algemene gezondheid (heb koppijn van deze glazen)
Dat is vaak bij die zaken als Hans Anders en Specsavers wel anders.
Eyewish zijn trouwens (uit mijn ervaring) idd ook wel goed
ik werk bij specsavers en zijn allemaal gediplomeerde opticiens en/of optometristen. Wij nemen echter wel zat tijd voor een meting, sommige mensen zitten wel 40 min
pi_77688830
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:56 schreef Providentia het volgende:

[..]

dan moet je je glazen a-sferish en superdun laten uitvoeren, zie je veel minder verschil in de grootte van je ogen met je sterkte.
Oh kan dat echt? En het is het dan nog betaalbaar?
Ik baal zóóó enorm van m'n bril, ik heb -7,5 en een heel duur mooi montuur , maar door m'n glazen draag ik hem alleen thuis in de avonduren. Ik heb zulke kleine ogen in m'n bril dat ik het echt niet leuk vindt.
(En toen ik m'n montuur uitkoos vond ik hem zo tof, maar toen de glazen eenmaal erin zaten... )
Bij de opticien zeiden ze trouwens dat ze de glazen niet dunner kunnen maken, toen ik een keer vroeg of het mogelijk was, hangt dat er vanaf of je bij een dure opticien zit?
pi_77690817
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh kan dat echt? En het is het dan nog betaalbaar?
Ik baal zóóó enorm van m'n bril, ik heb -7,5 en een heel duur mooi montuur , maar door m'n glazen draag ik hem alleen thuis in de avonduren. Ik heb zulke kleine ogen in m'n bril dat ik het echt niet leuk vindt.
(En toen ik m'n montuur uitkoos vond ik hem zo tof, maar toen de glazen eenmaal erin zaten... )
Bij de opticien zeiden ze trouwens dat ze de glazen niet dunner kunnen maken, toen ik een keer vroeg of het mogelijk was, hangt dat er vanaf of je bij een dure opticien zit?
eh glazen kunnen altijd dunner je hebt 5 diktes:

1.5 = normaal
1.6 = dun
1.67 = extra dun
1.74 = superdun

Bij specsavers is de 1,74 versie 255 euro per paar glazen incl ontspiegeling, kraswerende laag en harde coating. Bij duurdere opticiens moet je rekenen op meer aangezien het bij elke andere opticien PER glas wordt gerekend en afhankelijk is van je sterkte en of je cylinders of prisma's hebt. Specsavers kan goedkoop inkopen omdat alles vanuit Guernsey in Engeland komt, dat is een belastingvrij eiland en dus hoeft de klant ook geen belasting te betalen.
pi_77691591
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:22 schreef Providentia het volgende:

[..]

eh glazen kunnen altijd dunner je hebt 5 diktes:

1.5 = normaal
1.6 = dun
1.67 = extra dun
1.74 = superdun

Bij specsavers is de 1,74 versie 255 euro per paar glazen incl ontspiegeling, kraswerende laag en harde coating. Bij duurdere opticiens moet je rekenen op meer aangezien het bij elke andere opticien PER glas wordt gerekend en afhankelijk is van je sterkte en of je cylinders of prisma's hebt. Specsavers kan goedkoop inkopen omdat alles vanuit Guernsey in Engeland komt, dat is een belastingvrij eiland en dus hoeft de klant ook geen belasting te betalen.

Het glas van m'n bril; zijkanten glas is 8mm, midden is 3,5mm ongeveer...
Hmm, zal er eens achterna gaan, misschien een idee om over een tijdje m'n bril aan te laten passen.
Alleen dan wel als het ook scheelt dat m'n ogen er niet meer zo klein door lijken, dikkere glazen alleen op zichzelf vind ik geen probleem.

Thanks voor de info Zal eens wat gaan informeren, misschien gewoon eens ergens binnenlopen met m'n bril en laten zien hoe klein m'n ogen nu worden, vragen wat ze er van vinden. Kijken of het mogelijk is om beter te krijgen met mijn sterkte en aan 1 kant cylinder
pi_77691672
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Het glas van m'n bril; zijkanten glas is 8mm, midden is 3,5mm ongeveer...
Hmm, zal er eens achterna gaan, misschien een idee om over een tijdje m'n bril aan te laten passen.
Alleen dan wel als het ook scheelt dat m'n ogen er niet meer zo klein door lijken, dikkere glazen alleen op zichzelf vind ik geen probleem.

Thanks voor de info Zal eens wat gaan informeren, misschien gewoon eens ergens binnenlopen met m'n bril en laten zien hoe klein m'n ogen nu worden, vragen wat ze er van vinden. Kijken of het mogelijk is om beter te krijgen met mijn sterkte en aan 1 kant cylinder
ik heb -4,50 beide ogen en een cylinder van -2,50 en -2,25, buitenste kant van het glas is dan dus -6.00 en -5,75, heb ook duner uitgevoerd en je ziet er niks van
pi_77691791
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:52 schreef Providentia het volgende:

[..]

ik heb -4,50 beide ogen en een cylinder van -2,50 en -2,25, buitenste kant van het glas is dan dus -6.00 en -5,75, heb ook duner uitgevoerd en je ziet er niks van
Is het dan eindeloos qua sterkte dat je het zo kan beperken tot minimaal (kleine ogen)? Mijn sterkte is zonder cylinder bijna het dubbele van jouw -4,50.
Zou wel erg fijn zijn als het kan, ik heb vaak hele moeie ogen en een mooie bril, dus zonde dat het zo weinig gedragen wordt.
pi_77691927
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:16 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb nu 3 dagen een bril, daarvoor had ik lenzen. Ik moest echter over op een bril omdat er iets misging in mn ogen, ik mag de lenzen nog wel 6 uur per dag in maar de rest van de tijd moet ik een bril op.

Omdat ik dacht dat wennen aan de bril sneller zou gaan als ik de eerste dagen niet steeds wisselde tussen bril en lenzen heb ik hem sinds dinsdag steeds op gehad. Maar ik heb er best wel last van: ik voel me onstabiel / duizelig en schat afstanden verkeerd in. Bijvoorbeeld naast deurknoppen grijpen (of eigenlijk ervoor grijpen, in de lucht) en een stoeprand op willen stappen die nog een stap verder bleek te zijn. Verder heb ik last van hoofdpijn, maar niet zo erg dat ik in bed ga liggen ofzo. Alleen heb ik normaal echt nooit hoofdpijn dus het stoort me behoorlijk, en het verkeerd inschatten ook.

Nou snap ik best dat je moet wennen maar ik vraag me af hoe lang dat duurt? Heeft iemand er ervaring mee? Ik dacht eigenlijk dat ik nu wel gewend zou zijn....
Sinds mijn bril heb ik dat ook en die heb ik al enkele jaren. Dus zit er niet over in. Dankzij mijn bril, die ik heel lang met een glas had, dan weer zo gemolstreerd dat hij half op m'n kop stond de halve dag en ik draag hem ook maar alleen bij colleges, auto-rijden, en tv-kijken. Dus het zal bij mij nog wel ff duren voordat ik gewend ben , duizelingen, evenwicht naar de klote soms als ik zonder bril op 1 baan sta val ik gewoon om haha letterlijk.
pi_77691988
Nouja feitelijk was ik dus wel vrij snel gewend aan mijn bril. Alleen heb ik last van duizelingen en evenwichtrariteiten als ik m'n bril weer af doe omdat ik het heel onregelmatig draag enzo.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 01:04:14 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77691996
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]
WTF, ben je dan niet gewoon bijna blind?
Resistance is futile.
pi_77692335
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Is het dan eindeloos qua sterkte dat je het zo kan beperken tot minimaal (kleine ogen)? Mijn sterkte is zonder cylinder bijna het dubbele van jouw -4,50.
Zou wel erg fijn zijn als het kan, ik heb vaak hele moeie ogen en een mooie bril, dus zonde dat het zo weinig gedragen wordt.
jep, al heeft iemand -20, die klanten hebben we ook.
pi_77692446
In een ander topic werd gesteld dat je ogen slechter worden naar het dragen van een bril. Ik weet niet of dit direct zo is, ik weet wel, dat als je eenmaal een beetje gewend bent dat na het afzetten je veel meer moet inspannen en dat je dan sneller duizelig wordt en dus die evenwichtscrap, vergis je niet, dat is nu het leven zonder bril en daar moeten je ogen dan ook weer aan aanpassen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:40:52 #74
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77702653
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:24 schreef DeParo het volgende:
In een ander topic werd gesteld dat je ogen slechter worden naar het dragen van een bril. Ik weet niet of dit direct zo is, ik weet wel, dat als je eenmaal een beetje gewend bent dat na het afzetten je veel meer moet inspannen en dat je dan sneller duizelig wordt en dus die evenwichtscrap, vergis je niet, dat is nu het leven zonder bril en daar moeten je ogen dan ook weer aan aanpassen.
Da's echt je reinste onzin. het is wel zo dat je hersenen een soort wazigheidscorrectie uitvoeren en vergeten hoe dat moet als je een tijd een bril hebt gedragen, maar dat leren ze na een paar weekjes dan wel weer. Ogen worden niet slechter van een bril, net zo min als je lichaam vergeet hoe het zichzelf op temperatuur moet houden als je kleren draagt. Ze worden ook niet lui ervan; sterker nog, ze worden juist minder snel moe. En als je bij/verziend bent door de vorm van je oogbal, is het natuurlijk helemaal onzin.
pi_77703071
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:19 schreef Providentia het volgende:

[..]

jep, al heeft iemand -20, die klanten hebben we ook.

Daar ben ik écht blij mee , op naar nieuwe glazen dus.
Toeval dat ik het hier las, want ik dacht dat het volledig onmogelijk was. En ik zie ook alleen maar mensen met kleine-ogen-in-de-glazen, dus dacht echt dat het niet anders kon.
Binnenkort eens ergens informeren

Vragen jullie het in jullie winkel wel of iemand het wilt of is het standaard al bij een nieuwe bril?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:41:22 #76
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77705975
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Daar ben ik écht blij mee , op naar nieuwe glazen dus.
Toeval dat ik het hier las, want ik dacht dat het volledig onmogelijk was. En ik zie ook alleen maar mensen met kleine-ogen-in-de-glazen, dus dacht echt dat het niet anders kon.

Waarschijnlijk omdat het aan de prijs kan zijn, of ze het gewoon niet weten. Ik heb zelf -4, maar ik neem ook altijd dunnere glazen, omdat er bij mij een prisma inzit en ze anders vanaf de zijkant op jampotten lijken. Dus die extra centen is het mij wel waard

En een extra antistatische coating, want pluisjes zijn echt fucking irritant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')