Ik heb mn lenzen dus niet meer in gehad, omdat ik al dacht dat het wisselen vervelend zou zijn heb ik sinds ik de bril ophaalde alleen maar de bril opgehad. 's Ochtends bij het opstaan opgezet en 's avonds pas weer af dus.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:
wat hier vooral helpt is als je je lenzen uit doet, even uitlaten voordat je je bril opzet, en omgekeerd
damn da's wel veel, kan me voorstellen dat je daar wat langer aan moet wennen. Volgens mij wordt bij -13 je gezichtveld een stuk kleiner om alles nog scherp te kunnen zien, het kan zijn dat daardoor ook afstand inschatten lastig wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef Dipkip het volgende:
Nee geen cilinders of prisma's, wel -13 (weet niet of de sterkte uitmaakt).
[..]
Ik heb mn lenzen dus niet meer in gehad, omdat ik al dacht dat het wisselen vervelend zou zijn heb ik sinds ik de bril ophaalde alleen maar de bril opgehad. 's Ochtends bij het opstaan opgezet en 's avonds pas weer af dus.
Ik heb me laten informeren, en er werd gezegd dat met mijn afwijking de kans erg klein is dat ze het echt tot 0 kunnen reduceren, dat het veel waarschijnlijker is dat ik daarna nog steeds een bril (of lenzen moet maar dan van -2 ofzo) zou moeten. Ik had toen nog lenzen en ik had zoiets van ja of ik nou een lens van -13 in mn oog plop of een van -2 dat boeit me dan ook niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Deetch het volgende:
Heb je al een operatie overwogen, heeft wel wat risicos maar dan zie je wel weer goed zonder bril.
Ah bleh. Het voelt inderdaad kut. En ik vind het zo irritant dat ik nou steeds mn hoofd moet bewegenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:31 schreef RaymanNL het volgende:
Is niet vreemd hoor, ik moet meestal twee weken wennen aan een brilDat zijn altijd kutweken
Zit je bril dan niet te ver van je ogen af? Dat hoort namelijk niet wat je nu zegtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ah bleh. Het voelt inderdaad kut. En ik vind het zo irritant dat ik nou steeds mn hoofd moet bewegenik zie alleen exact door het midden van mn bril scherp, als ik ook maar een klein beetje opzij kijk is het wazige bende. Tis net of ik de hele dag door wc rolletjes aan het kijken ben ofzo
zelfs bij een boek (een grote dan, van mn studie) moet ik nu steeds mn hoofd heen en weer doen in plaats van gewoon met je ogen heen en weer te gaan. Word je zo moe van als je dat niet gewend bent!!
Dat met die vage zijkanten heb ik ook als ik m helemaal tegen mn neusbrug aandruk (hoewel de kokers dan wel wijder worden zeg maar). Ik denk dat het door mijn sterkte komt? Want naar de zijkanten toe is het glas natuurlijk enorm dik, aan de randen bijna een centimeter en dat is met het allerdunste glas wat ze hebben. Daarom weegt ie ook zoveel denk ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef RaymanNL het volgende:
Zit je bril dan niet te ver van je ogen af? Dat hoort namelijk niet wat je nu zegt
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:
wat hier vooral helpt is als je je lenzen uit doet, even uitlaten voordat je je bril opzet, en omgekeerd
Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aanquote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Jojogirl het volgende:
Mijn opticien waarschuwde de laatste keer dat ik een bril aan liet meten dat je met dit soort sterktes (ik heb ook meer dan -10) met een bril altijd wat vervorming krijgt. Dit doordat de glazen van een bril een eind verder voor je oog zitten dan contactlenzen. Zeker met veel beweging en snelheid en diepte zien kan dat vervelend zijn. Dat je er erg aan moet wennen kan dus goed kloppen.
heb je een varifocale bril? Omdat je zegt dat je aan de zijkanten niet scherp ziet en zo heen en weer moet met lezen...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Gaat dat wel bijtrekken dan of blijf ik altijd veel beter zien met mn lenzen dan met mn bril? Ik stoor me er echt enorm aanmet mn lenzen zie ik gewoon ok, niet 100% scherp maar wel welke kant ik ook opkijk even scherp. Met die bril is het net of ik door een stuk zo groot als een euro (van het glas in de bril dus) scherp zie en daarna wordt het heel snel heel crap.
En ik heb een blaar op mn neusstomme zware kutbril. Ik HAAT dat ding. Ik word er lelijk van en dan zie je ook nog geen barst en je wordt duizelig
en dat kost je dan 400 euro!!! Zo ga je wel laseren overwegen zeg....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |