Warming-up en Cooling-down!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Zo beginnen aan les 3 van 5 tot 10 km. Snap alleen niet helemaal wat ze met dat in en uitlopen bedoelt. Over wat voor tempo spreek je dan?
Warming-up is zeker erg belangrijk (cooling-down ook trouwens).quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:15 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Warming-up en Cooling-down!Heel belangrijk! Dus voor je aan de les begint minuutje goed inlopen(dus gewoon goed door wandelen zeg maar, en een beetje strekken en rekken!) en na de les weer hetzelfde!
Ik vroeg me af hoe lang je nachtrust is op vrijdag, drink je s'avonds alcohol of niet? Je ontbijt hoe ziet dat er uit? Wat voor werkweek heb je achter de rug? Dat is allemaal afhankelijk hoe je op zaterdag loopt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Blik het volgende:
Even een vraag voor de hardloper met wat verstand van trainen op je hartslag. Ik loop de laatste tijd ook op zaterdagochtend (11:00 a 12:00), en bij mij gaat de zaterdag steevast dramatisch slecht. Ik sta meestal rond 10:00 op om te ontbijten, en wacht altijd 1-1,5 uur met hardlopen. Als ik begin dan zit mijn hartslag op zaterdagochtend al rond de 120. Dit is bizar hoog want normaal doordeweeks zit mijn hartslag op 80 - 90. Omdat mijn beginhartslag zo hoog is zit ik al vrij snel tegen mijn maximum aan van rond de 185.
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Vermoeidheid die uit het lichaam komt van een week hard werken en weinig slapen? Meer tijd tussen ontbijt en hardlopen? Andere tips!?
Doe anders eerst slim... een mooi kort niet intensief (jog) loopje van een km of 3. Tuurlijk conditioneel zet het geen zoden aan de dijk, maar het is een prachtig train stukje.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:17 schreef caspervc het volgende:
[..]
Dokter geweest, het zag er goed uit zei die, weinig bloeduitstorting, was allemaal mooi. Begin volgende week mocht ik weer gaan lopen van hem
Ik loop al vijftien jaar, nog nooit een warming-up gedaan. Cooling-down doe ik wel. Rustig uitlopen eventueel wat rekken strekken. Lekker goed warm douchen doe ik wel en eventueel onder de douche rekken strekken. Ik heb nog nooit een blessure gehad.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:15 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Warming-up en Cooling-down!Heel belangrijk! Dus voor je aan de les begint minuutje goed inlopen(dus gewoon goed door wandelen zeg maar, en een beetje strekken en rekken!) en na de les weer hetzelfde!
Had er eigenlijk wel zin in, vorige week is het er niet van gekomen (sneeuw, strooizout tekort dus een rot-eind lopen naar het dichtsbijzijnde nog gestrooide fietspad, en Vrij-Zon een lang weekend weg waarin ik wel gewandeld heb maar er niet aan toe gekomen ben een lesje te lopen hoewel ik m'n MP3 speler wel meegenomen had). Wel een keertje naar de winkel zowel heen als terug 2x3 minuten gelopen & gewandeld, maar niet echt volgens schema en halverwege een langere pauze waarbij ik dus een paar boodschappen deed. Maar ik heb gisteren les 6 gelopen dus morgen mag ik weer :-)quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:55 schreef dyna18 het volgende:
Hup mensen naar buiten.
Het is erg lekker weer om te lopen.
heb je de link gekopieerd en in iTunes geplakt. Je kan je subscriben voor een podcast.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:49 schreef Kozmic het volgende:
Nou, via die link lukt het niet iig, ik krijg dan een error. Ik heb het ook geprobeerd via torrent sites maar wegens omstandigheden heeft mijn laptop daar geen zin inDus ik ga maar eens aan mn vriendje vragen of hij iets voor me kan downloaden en dan opsturen ofzo...
Ik ben niet zo handig met dat soort dingen allemaal
Ik vind het ook erg moeilijk wat aan te trekken met hardlopen, vooral als het regent zoals vandaag. Normaal gesproken draag ik een lange broek ( zo'n strakke, weet niet hoe dat heetquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:13 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee met de voorspelde regen, ik heb nog niet in de regen gelopen, moet nog bedenken wat ik daarvoor aan zal doen. Prettige kleding kiezen met koud weer & zo veel afwisseling tussen lopen en wandelen vind ik nog niet makkelijk! Begon de eerste hele kleine stukjes (en temp. rond het vriespunt) gewoon in spijkerbroek, nu 't vooral 3 minuten stukjes zijn en de temperatuur ruim boven nul is draag ik een legging met beenwarmers die bij het lopen lekker zit, bij het wandelen in de tweede helft van het stuk ook, maar bij de eerste stukjes wandelen wel wat fris aanvoelt op m'n bovenbeen. Gelukkig geen spierpijn dus ik hou 't er toch maar even op -de buitentemperatuur gaat nog een graadje omhoog en met twee lesjes gaat 't ook naar de 4-5 minuten lopen, dus dan zal 't wel lukken... maar als 't ook nog nat wordt?
Al eens gedacht aan een regenafstotende windjack?quote:Op maandag 22 februari 2010 21:20 schreef winka het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg moeilijk wat aan te trekken met hardlopen, vooral als het regent zoals vandaag. Normaal gesproken draag ik een lange broek ( zo'n strakke, weet niet hoe dat heet), een thermoshirt met lange mouwen met windjack eroverheen. Met de kou ging dat nog net. Maar vanmiddag heb ik in de regen gelopen en met de wandelstukjes ben ik toch bang om kou te vatten.
Met regenjas rennen is niet echt een optieDus ik denk dat ik maar een gevoerd windjack ga kopen ofoz
Goeie vragen. Ga eigenlijk nooit stappen op vrijdag en drink wel iets aan alcohol, maar dat blijft beperkt tot een paar glazen. Ontbijt is een licht ontbijt zoals yoghurt met cruesli ofzoiets dergelijks. Mijn werkweek is halfzeven opstaan en rond zeven uur thuisquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:37 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik vroeg me af hoe lang je nachtrust is op vrijdag, drink je s'avonds alcohol of niet? Je ontbijt hoe ziet dat er uit? Wat voor werkweek heb je achter de rug? Dat is allemaal afhankelijk hoe je op zaterdag loopt.
Met 4x1km volbracht ben je verder dan les 1.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:08 schreef Coelho het volgende:
Vorig jaar heb ik Evy1 helemaal gedaan en liep ik met gemak 7 km. Door een blessure 4 maanden niet gelopen, weer begonnen met les13 in de vrieskou en een week later een verkoudheid gekregen die me al weken hondsbenauwd houdt. Afgelopen zaterdag dacht ik "het is weer boven nul, ik ga wel even 4x8min in een rustig tempo doen." BAM. Deksel op de neus.
Nu overweeg ik serieus om weer met les 1 te beginnen, wat meer op loopstijl te focussen enz. Verstandig? Wat zijn goede tips, waar dien ik op te letten? Of kan ik gewoon beter opnieuw bij les 13 of zo instappen? Uiteindelijk heb ik met moeite 4x1km met 250m wandelen vol kunnen houden, 5km in 33min. Conditie is dus niet nul, maar ik weet ook niet goed hoe nu verder.
Goed je gaat niet stappen maar drinkt wel wat alcohol, mijn ervaring is dat alcohol je conditiepijl omlaag kan halen. De één heeft er meer last van dan de ander. Bier is helemaal zoiets wat daar flink aan kan meehelpen. Liever de avond ervoor niet drinken is nog beter, probeer het eens een keertje.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Goeie vragen. Ga eigenlijk nooit stappen op vrijdag en drink wel iets aan alcohol, maar dat blijft beperkt tot een paar glazen. Ontbijt is een licht ontbijt zoals yoghurt met cruesli ofzoiets dergelijks. Mijn werkweek is halfzeven opstaan en rond zeven uur thuis
Overtraining lijkt me sterk, want op zondag is er niks aan de hand. Het is echt puur alleen de zaterdagochtendquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:09 schreef Krullehoofd het volgende:
Wanneer je niet genoeg ben hersteld dan is je hartslag in rust hoger. Normaal proces in je lichaam. Op deze manier kun je overtraindheid vaststellen. En als je het niet vertrouwt, een bezoekje aan een arts.
Uiteraard. Ik ken je verder niet, en ik ken je trainingsschema ook niet en hoelang je al traint niet. Misschien handig om ook te posten ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Overtraining lijkt me sterk, want op zondag is er niks aan de hand. Het is echt puur alleen de zaterdagochtend
Kleine pasjes dus , en hangt ook van je wandeltempo af wat bij jou ook wat lager zou liggenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:25 schreef Sheriam het volgende:
Wat lopen jullie lange afstanden, ik meet het net na op Google pedometer en ik zit aan de 2.6KM voor les 8. In andere postjes zie ik 3 of meer KM voor de eerste paar weken. Ga ik echt zo langzaam? Ben ook wel een heel klein ukkie, 1.57 (als ik voor een groep brugklassers sta, zijn de meesten al langer dan ik).
Hahaha dat is die man van: "IK HEB GODVERDOMME EEN MENING"quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef neen het volgende:
Ik ben ook weer eens begonnen![]()
bij les 4, nu maar volhouden
Probleem dat ik gezichten bijna altijd herken.quote:
Ja, kleine pasjes... heb nog nooit met iemand samen hard gelopen, maar als ik met een redelijk lange kennis wandel wel eens opgelet en ik neem letterlijk 2 stappen voor 1 van hem. Heb hele korte pootjes, ik heb maar maat 38 en dan nog moet er standaard een flink stuk af als ik een nieuwe broek koop. Nou ja als duur gewoon okay is voor conditie is 't mooi... gelukkig was ik niet van plan wedstrijden te gaan lopen (of misschien tegen brugklassers,quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Kleine pasjes dus , en hangt ook van je wandeltempo af wat bij jou ook wat lager zou liggen
je moet je niet op afstanden concentreren maar op duurals je het nu lekker kan volhouden is het prima
Ik wil ook al weken weer beginnen, maar met die klotesneeuw kon ik hier niet in het park lopen en nu heb ik een wond die me belemmert te lopen. Zo schiet het niet op natuurlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef neen het volgende:
Ik ben ook weer eens begonnen![]()
bij les 4, nu maar volhouden
Maak je niet druk over snelheid en afstand. Dat komt later wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:25 schreef Sheriam het volgende:
Wat lopen jullie lange afstanden, ik meet het net na op Google pedometer en ik zit aan de 2.6KM voor les 8. In andere postjes zie ik 3 of meer KM voor de eerste paar weken. Ga ik echt zo langzaam? Ben ook wel een heel klein ukkie, 1.57 (als ik voor een groep brugklassers sta, zijn de meesten al langer dan ik).
Zaterdagochtend heb ik tijd om te sporten, zaterdagmiddag heb ik inderdaad andere prioriteiten. Dan ben ik vaak naar de stad geweest en blijf even hangen om te borrelen, en dan zit hardlopen er niet in. Het is niet voor niks dat sportscholen vaak zaterdagavond en zondagmiddag dicht zijn, dat komt omdat er gewoon te weinig mensen sporten op dit tijdstippen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:27 schreef jack4ya het volgende:
't Is geen hogere wiskunde denk ik. Hij is gewoon niet gewend om 's morgens te lopen aangezien hij altijd in de vroege avond loopt.
En op zaterdag in de vroege avond lopen, om te kijken of het inderdaad is wat ik denk dat het is, gaat hij niet doen. Want hij zit dan aan het bier.
Prioriteiten kennelijk.
loop je op zondag dan op hetzelfde tijdstip als op zaterdagochtend? Dan is de tijd niet het probleem.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:06 schreef Blik het volgende:
En ik loop ook regelmatig op zondag, dat is nou juist het vreemde. Dan heb ik nergens last van.
Top , ik hou alleen niet zo van online kleren kopenquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Flappekz het volgende:
Voor de liefhebbers: De Hardloopwinkel heeft volgende week 50% korting op kleding
Daarom hebben ze ook gewone filialenquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Top , ik hou alleen niet zo van online kleren kopen
Ik ga inderdaad daar maar eens kijkenquote:Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Al eens gedacht aan een regenafstotende windjack?
Ja deze les was inderdaad leuk en lekker pittigquote:Op woensdag 24 februari 2010 07:23 schreef Joene het volgende:
Succes Les 14 is leuk met 3x6 minuten !
Zitten alleen in Den Haag, Bodegraven en Leiden geloof ikquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:27 schreef winka het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad daar maar eens kijkenIk lees net dat de Hardloopwinkel kortingen heeft, even kijken of deze winkel in de buurt zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |