abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:36:41 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_78120881
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:29 schreef jack4ya het volgende:
@ Blik
Ik red het fysiek niet om 's morgens te lopen. Gaat gewoon niet. Pas vanaf een uur of 3 gaat het lukken. Zelfs yoga in de ochtend fix ik niet.

Is dit de enige dag dat je vroeg loopt?
Eigenlijk wel ja, anders is het doordeweeks na mijn werk
pi_78128621
Loop voor de aardigheid eens op zaterdag (na)middag? Rond de tijd dat je ong. normaal ook loopt.
Als je loop dan als gebruikelijk is, dan weet je hoe het zit.
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:29:04 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_78129009
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:40 schreef jack4ya het volgende:
Loop voor de aardigheid eens op zaterdag (na)middag? Rond de tijd dat je ong. normaal ook loopt.
Als je loop dan als gebruikelijk is, dan weet je hoe het zit.
Weinig kans dat dat gaat gebeuren, ik ga niet op zaterdag laat in de middag sporten. Dan zit ik meestal aan het bier
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:17:05 #204
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78130956
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef caspervc het volgende:
Netjes Jack4ya!

Ik heb net gelopen, ong 6.5 km in een intervaltraining. 10 / 2 / 10 / 2 / 10 / 2. Het was net een Evy les, maar heb gelopen zonder mp3, met instructies via horloge.
Net op het einde 10 seconden voor ik klaar was ben ik goed hard door mijn enkel gegaan.. klotezooi..
Dokter geweest, het zag er goed uit zei die, weinig bloeduitstorting, was allemaal mooi. Begin volgende week mocht ik weer gaan lopen van hem
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:21:29 #205
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_78193257
Zo beginnen aan les 3 van 5 tot 10 km. Snap alleen niet helemaal wat ze met dat in en uitlopen bedoelt. Over wat voor tempo spreek je dan?
pi_78210915
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Zo beginnen aan les 3 van 5 tot 10 km. Snap alleen niet helemaal wat ze met dat in en uitlopen bedoelt. Over wat voor tempo spreek je dan?
Warming-up en Cooling-down! Heel belangrijk! Dus voor je aan de les begint minuutje goed inlopen(dus gewoon goed door wandelen zeg maar, en een beetje strekken en rekken!) en na de les weer hetzelfde!
pi_78229651
Hup mensen naar buiten.
Het is erg lekker weer om te lopen.

@caspervc gelukkig dat het meevalt. Hopelijk blijft de last nu snel weg.

[ Bericht 41% gewijzigd door dyna18 op 20-02-2010 15:00:40 ]
pi_78229757
ik wil ook weer Stomme blessure
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_78229784
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:15 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Warming-up en Cooling-down! Heel belangrijk! Dus voor je aan de les begint minuutje goed inlopen(dus gewoon goed door wandelen zeg maar, en een beetje strekken en rekken!) en na de les weer hetzelfde!
Warming-up is zeker erg belangrijk (cooling-down ook trouwens).
Ik doe als warming up 2 a 3 minuten rustig joggen, daarna 2 minuten wandelen waarbij ik de gewrichten losdraai en spieren losschud.

Ik doe bewust niet aan strekken vooraf! Strekken is bedoeld om de spieren die door de inspanning korter zijn geworden weer langer te maken. Hierdoor kunnen zij beter afvalstoffen afvoeren en herstel je sneller (en minder spierpijn). Strekken doe je dus achteraf. Vooral niet tijdens de inspanning, maar ook vooraf is niet handig.

Als cooling-down doe ik 3 a 4 minuten wandelen tot mijn hartslag weer is gezakt tot 120. Daarna strek ik diverse beenspieren waarbij ik vooral veel aandacht geef aan de kuiten en de hamstrings.
pi_78232181
Zojuist weer een pr-tje op afstand!
8km in 55min ofwel 8,8km/h

Ik had een heerlijk haas die meeliep. Hoi Lief
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:37:28 #211
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78232428
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Blik het volgende:
Even een vraag voor de hardloper met wat verstand van trainen op je hartslag. Ik loop de laatste tijd ook op zaterdagochtend (11:00 a 12:00), en bij mij gaat de zaterdag steevast dramatisch slecht. Ik sta meestal rond 10:00 op om te ontbijten, en wacht altijd 1-1,5 uur met hardlopen. Als ik begin dan zit mijn hartslag op zaterdagochtend al rond de 120. Dit is bizar hoog want normaal doordeweeks zit mijn hartslag op 80 - 90. Omdat mijn beginhartslag zo hoog is zit ik al vrij snel tegen mijn maximum aan van rond de 185.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Vermoeidheid die uit het lichaam komt van een week hard werken en weinig slapen? Meer tijd tussen ontbijt en hardlopen? Andere tips!?
Ik vroeg me af hoe lang je nachtrust is op vrijdag, drink je s'avonds alcohol of niet? Je ontbijt hoe ziet dat er uit? Wat voor werkweek heb je achter de rug? Dat is allemaal afhankelijk hoe je op zaterdag loopt.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_78232479
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:17 schreef caspervc het volgende:

[..]

Dokter geweest, het zag er goed uit zei die, weinig bloeduitstorting, was allemaal mooi. Begin volgende week mocht ik weer gaan lopen van hem
Doe anders eerst slim... een mooi kort niet intensief (jog) loopje van een km of 3. Tuurlijk conditioneel zet het geen zoden aan de dijk, maar het is een prachtig train stukje.

Ik krijg nog een tip voor je door: 3x 1000mtr of 6x500mtr met 2 minuten rust tussendoor. Dat schijnen voldoende herstelprikkels en rustprikkels te geven.

Ik hoop dat je weer lekker loopt. Ik begin je frustatie te snappen. Beterschap nog. *aai over de bol*
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:47:46 #213
87334 lekzzz
pi_78232774
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:15 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik loop al vijftien jaar, nog nooit een warming-up gedaan. Cooling-down doe ik wel. Rustig uitlopen eventueel wat rekken strekken. Lekker goed warm douchen doe ik wel en eventueel onder de douche rekken strekken. Ik heb nog nooit een blessure gehad.
pi_78235653
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:55 schreef dyna18 het volgende:
Hup mensen naar buiten.
Het is erg lekker weer om te lopen.
Had er eigenlijk wel zin in, vorige week is het er niet van gekomen (sneeuw, strooizout tekort dus een rot-eind lopen naar het dichtsbijzijnde nog gestrooide fietspad, en Vrij-Zon een lang weekend weg waarin ik wel gewandeld heb maar er niet aan toe gekomen ben een lesje te lopen hoewel ik m'n MP3 speler wel meegenomen had). Wel een keertje naar de winkel zowel heen als terug 2x3 minuten gelopen & gewandeld, maar niet echt volgens schema en halverwege een langere pauze waarbij ik dus een paar boodschappen deed. Maar ik heb gisteren les 6 gelopen dus morgen mag ik weer :-)

Hopelijk valt het mee met de voorspelde regen, ik heb nog niet in de regen gelopen, moet nog bedenken wat ik daarvoor aan zal doen. Prettige kleding kiezen met koud weer & zo veel afwisseling tussen lopen en wandelen vind ik nog niet makkelijk! Begon de eerste hele kleine stukjes (en temp. rond het vriespunt) gewoon in spijkerbroek, nu 't vooral 3 minuten stukjes zijn en de temperatuur ruim boven nul is draag ik een legging met beenwarmers die bij het lopen lekker zit, bij het wandelen in de tweede helft van het stuk ook, maar bij de eerste stukjes wandelen wel wat fris aanvoelt op m'n bovenbeen. Gelukkig geen spierpijn dus ik hou 't er toch maar even op -de buitentemperatuur gaat nog een graadje omhoog en met twee lesjes gaat 't ook naar de 4-5 minuten lopen, dus dan zal 't wel lukken... maar als 't ook nog nat wordt?
pi_78238579
Hoi,
Ik wil ook weer gaan beginnen met hardlopen. Ongeveer een jaar geleden was ik eindelijk zo ver dat ik 5km achter elkaar kon rennen, tot ik een knieblessure kreeg die maar niet over ging. Nu heb gelukkig nergens meer last van en wil ik dus weer beginnen. Maar nu op een goede manier, dus niet doorgaan bij pijn en alles rustig opbouwen. Dat wil ik dus doen mbv Evy, maaaaar ik kan dat hele schema nergens vinden... Misschien zoek ik niet goed ofzo maar ik vind alleen een uitgetypte versie en een paar linkjes die nergens heen gaan.
Dus, kan iemand hier me vertellen waar ik moet zoeken?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:45:03 #216
87334 lekzzz
pi_78242925
Via iTunes podcast subscriben
  zondag 21 februari 2010 @ 11:58:52 #217
279894 winka
There is no place like home..
pi_78258372
Je kan ze ook heel makkelijk downloaden via nieuwsgroepen
  zondag 21 februari 2010 @ 12:34:59 #218
87334 lekzzz
pi_78259304
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:45 schreef lekzzz het volgende:
Via iTunes podcast subscriben
weet trouwens niet of deze nog steeds werkt, is al wat verouderd
pi_78259750
Nou, via die link lukt het niet iig, ik krijg dan een error. Ik heb het ook geprobeerd via torrent sites maar wegens omstandigheden heeft mijn laptop daar geen zin in Dus ik ga maar eens aan mn vriendje vragen of hij iets voor me kan downloaden en dan opsturen ofzo...
Ik ben niet zo handig met dat soort dingen allemaal
  zondag 21 februari 2010 @ 13:14:18 #220
87334 lekzzz
pi_78260600
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:49 schreef Kozmic het volgende:
Nou, via die link lukt het niet iig, ik krijg dan een error. Ik heb het ook geprobeerd via torrent sites maar wegens omstandigheden heeft mijn laptop daar geen zin in Dus ik ga maar eens aan mn vriendje vragen of hij iets voor me kan downloaden en dan opsturen ofzo...
Ik ben niet zo handig met dat soort dingen allemaal
heb je de link gekopieerd en in iTunes geplakt. Je kan je subscriben voor een podcast.
pi_78284612
Ik was vanmiddag net voor de regen terug, begon te spetteren toen ik 't tuinpad op liep. Hoe is dat voor timing?
  maandag 22 februari 2010 @ 21:20:53 #222
279894 winka
There is no place like home..
pi_78320417
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:13 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Hopelijk valt het mee met de voorspelde regen, ik heb nog niet in de regen gelopen, moet nog bedenken wat ik daarvoor aan zal doen. Prettige kleding kiezen met koud weer & zo veel afwisseling tussen lopen en wandelen vind ik nog niet makkelijk! Begon de eerste hele kleine stukjes (en temp. rond het vriespunt) gewoon in spijkerbroek, nu 't vooral 3 minuten stukjes zijn en de temperatuur ruim boven nul is draag ik een legging met beenwarmers die bij het lopen lekker zit, bij het wandelen in de tweede helft van het stuk ook, maar bij de eerste stukjes wandelen wel wat fris aanvoelt op m'n bovenbeen. Gelukkig geen spierpijn dus ik hou 't er toch maar even op -de buitentemperatuur gaat nog een graadje omhoog en met twee lesjes gaat 't ook naar de 4-5 minuten lopen, dus dan zal 't wel lukken... maar als 't ook nog nat wordt?
Ik vind het ook erg moeilijk wat aan te trekken met hardlopen, vooral als het regent zoals vandaag. Normaal gesproken draag ik een lange broek ( zo'n strakke, weet niet hoe dat heet ), een thermoshirt met lange mouwen met windjack eroverheen. Met de kou ging dat nog net. Maar vanmiddag heb ik in de regen gelopen en met de wandelstukjes ben ik toch bang om kou te vatten.

Met regenjas rennen is niet echt een optie Dus ik denk dat ik maar een gevoerd windjack ga kopen ofoz
  maandag 22 februari 2010 @ 21:31:06 #223
87334 lekzzz
pi_78320958
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:20 schreef winka het volgende:

[..]

Ik vind het ook erg moeilijk wat aan te trekken met hardlopen, vooral als het regent zoals vandaag. Normaal gesproken draag ik een lange broek ( zo'n strakke, weet niet hoe dat heet ), een thermoshirt met lange mouwen met windjack eroverheen. Met de kou ging dat nog net. Maar vanmiddag heb ik in de regen gelopen en met de wandelstukjes ben ik toch bang om kou te vatten.

Met regenjas rennen is niet echt een optie Dus ik denk dat ik maar een gevoerd windjack ga kopen ofoz
Al eens gedacht aan een regenafstotende windjack?
  maandag 22 februari 2010 @ 21:59:16 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_78322456
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:37 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik vroeg me af hoe lang je nachtrust is op vrijdag, drink je s'avonds alcohol of niet? Je ontbijt hoe ziet dat er uit? Wat voor werkweek heb je achter de rug? Dat is allemaal afhankelijk hoe je op zaterdag loopt.
Goeie vragen. Ga eigenlijk nooit stappen op vrijdag en drink wel iets aan alcohol, maar dat blijft beperkt tot een paar glazen. Ontbijt is een licht ontbijt zoals yoghurt met cruesli ofzoiets dergelijks. Mijn werkweek is halfzeven opstaan en rond zeven uur thuis
  maandag 22 februari 2010 @ 23:08:01 #225
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_78325785
Vorig jaar heb ik Evy1 helemaal gedaan en liep ik met gemak 7 km. Door een blessure 4 maanden niet gelopen, weer begonnen met les13 in de vrieskou en een week later een verkoudheid gekregen die me al weken hondsbenauwd houdt. Afgelopen zaterdag dacht ik "het is weer boven nul, ik ga wel even 4x8min in een rustig tempo doen." BAM. Deksel op de neus.

Nu overweeg ik serieus om weer met les 1 te beginnen, wat meer op loopstijl te focussen enz. Verstandig? Wat zijn goede tips, waar dien ik op te letten? Of kan ik gewoon beter opnieuw bij les 13 of zo instappen? Uiteindelijk heb ik met moeite 4x1km met 250m wandelen vol kunnen houden, 5km in 33min. Conditie is dus niet nul, maar ik weet ook niet goed hoe nu verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')