abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77809264
Ik ben ook net terug van het hardlopen. Het viel mij erg zwaar. Vooral de steenkoude wind was een spelbreker. Toch maar een andere route gelopen die meer tussen de bomen doorging en de open vlaktes mijden.

Nou was ik de afgelopen paar dagen ziek, dus ook daar kan het aanliggen dat ik het zwaar had. Dat zie je ook prima terug in een hogere hartslag.
Wel mooi trouwens dat ik stabiel loop (qua hartslag dan). Op de loopband liep mijn hartslag steeds een beetje op. Nou is het zo dat op de loopband het tempo gelijk blijft... misschien dat ik bij buiten lopen steeds een beetje langzamer ga lopen?

En de gelopen route:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=357776
pi_77809532
Wat voor hartslag horloge gebruiken jullie ? ik wil zelf graag een Garmin kopen met GPS.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_77809857
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:24 schreef DarkElf het volgende:
Ik ga deze les vrijdag weer doen, hopen dat het nevelige weg is dan en het smogalarm opgeheven is... kan mij haast niet voorstellen dat dat zoveel invloed heeft maar misschien onderschatte ik het?
Jammer dat het niet lekker ging. Maar euh smogalarm? Waar loop jij?
Ik heb geen nevel of smog gezien en ik liep nogwel langs de snelwegen.
pi_77809880
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef Joene het volgende:
Wat voor hartslag horloge gebruiken jullie ? ik wil zelf graag een Garmin kopen met GPS.
Polar FT80.
Gekocht via de ING rentepuntenshop (waar ze nog steeds goedkoop te krijgen zijn).
pi_77809894
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:21 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Jammer dat het niet lekker ging. Maar euh smogalarm? Waar loop jij?
Ik heb geen nevel of smog gezien en ik liep nogwel langs de snelwegen.
Ik woon in Vlaanderen. maandagochtend hebben ze t smogalarm afgekondigd..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:23:13 #156
3185 Adelante
To let it go now
pi_77809929
cheap-ass polar horloge die puur en alleen hartslag laat zien, geen grafiekjes of percentages
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:50:02 #157
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_77811032
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef Joene het volgende:
Ik heb een Garmin Forerunner 305. Super apparaat, maar weet zeker dat je door wilt gaan met hardlopen, ze zijn vrij prijzig. Ik mocht hem van mezelf ook pas na het uitlopen van serie 1
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_77811930
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik woon in Vlaanderen. maandagochtend hebben ze t smogalarm afgekondigd..
he bah... dat is inderdaad niet lekker sporten in dat soort vuiligheid.
pi_77812084
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:14 schreef dyna18 het volgende:

[..]

he bah... dat is inderdaad niet lekker sporten in dat soort vuiligheid.
2 weken terug, of zo, was t ook al heel nevelig en kreeg ik op een gegeven moment tijdens het rennen een enorm vervelende kriebel in mijn keel.. en ook weer wat kortademig. Terwijl ik al jaaaaaaaren geen last meer van mijn astma heb, dus wrs zijn de omstandigheden soms gewoon niet best ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:20:46 #160
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_77812162
Ik heb de afgelopen dagen twee keer vrij gelopen. (Na drie keer onregelmatig les 21 te hebben gelopen de afgelopen rare weken was ik die wel zat)

Afgelopen zaterdag 4 km gelopen, met 1 x anderhalve minuut wandelen tussendoor na 2,9 km - ik denk dat dat mijn langste stuk zonder stoppen ooit was. Ongeveer een half uur over gedaan.

Gisteren 4,3 km gelopen in 32 minuten, met 2 stops van anderhalve minuut ertussen. Maar wat was het koud!!
Mijn eerste kilometer was recht tegen de wind in, van die snijdende kou in mijn gezicht terwijl ik me tegelijkertijd warm probeerde te lopen, ik was eigenlijk finaal over de kop na die eerste kilometer, maar de rest ging gelukkig beter.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_77813111
Zometeen mag ik de kou in.
10/15min duurlopen,
dan 6min lang iedere 15sec versnellen/sprinten en vertragen,
dan weer 15/20min duurlopen

Vorige week ging ik daar flink stuk op. (Maar ik merkte dat de duurloop 2 dagen erna wel beter ging.)
Ben benieuwd.
pi_77845396
Lekker gelopen vandaag, ondanks de sneeuw..

4.30 km, 28 minuten, steeds stukjes van 2 minuten lopen en 1 minuut rust, les 11
Gaat me erg makkelijk af allemaal tot nu toe, maar beter rustig beginnen met hardlopen dan overtrainen en blessures krijgen.
pi_77845547
ligt weer een flink pak sneeuw hier en de wegen worden niet gestrooid (de doorgaande wel natuurlijk maar daar ren ik niet op ) dus die zijn erg glad. Ik wacht wel even tot t weekend ofzo..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77848254
Zometeen denk ik les 8 toch maar lopen , intervalletjes van 2minuten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_77851074
ik ga dus niet , stuifsneeuw en harde wind . Morgen dan maar.
pi_77898029
Dinsdag een interval gedaan: 10min op 9,25km/h daarna 6min intervallen. (11km/h) daarna nog 15min op 9km/h. Lekker diep gegaan. Heb wat extra pauzes moeten inlassen. Maar goed, het ging ook om intensiteit.

Vandaag een 'langzame' duurloop. Al bleek die uiteindelijk ook op 9km/h te liggen. Leuke vergelijk:
Vorige week 6.5km in 50min op 7,8km/h
Deze week 7km in 47min op 8,9km/h

Ik heb er weer heel hard aan moeten trekken, maar ik heb het toch maar mooi gefikst. Ik was/ben echt heel trots op mezelf.

Ik heb echt de indruk dat de intervallen me sterken. In ieder geval is de snelheid een mooi tandje hoger gegaan.

Misschien ga ik die 10K wel halen
pi_77899180
ik ga me morgen inschrijven voor de circuitrun. wel de 5km natuurlijk
pi_77899272
Circuitrun? Is dat die op Zandvoort?
pi_77899428
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:40 schreef jack4ya het volgende:
Circuitrun? Is dat die op Zandvoort?
Ja , 28 maart.
pi_77900046
Oe. Lijkt me ook leuk.

Dan zou ik ook niet gelijk mijn eerste run met al mijn bikkelende collega's te lopen, en ook niet gelijk 10km. Dan zou het wat minder heftig zijn, ipv alles tegelijk.
Maar even over nadenken.
pi_77900283
Paar dagen niet gelopen, weer overal glad en sneeuw, en er wordt bijna niet meer gestrooid. Lokale krant stond vol met verklaringen; zout is op, van zand moet er teveel gestrooid worden en dat kunnen de strooiwagens niet goed of wordt te duur, borstelwagens zijn er ook niet voor gemaakt, schuiven maakt het wegdek kapot... allemaal leuk en aardig maar minder glad wordt 't er niet van.

Heb even ge-Googled voor een treadmill, maar een sportschool zit er helaas niet in de wijk. Er zijn er wel ongeveer aan de andere kant van de stad, maar als ik daar heen kan fietsen zonder op m'n snuffert te gaan, kan ik ook lopen. Bovendien hebben ze geloof ik geen losse kaartjes.

Ik heb genoeg van de sneeuw!!!!!!!
pi_77901036
Ik kan ook niet overal lopen hoor, gewoon over de grote wegen en/of fietspaden. Was vanaaf echt 1 streep heen en terug. Saaie route maar wel te doen. Met wandelen glijd ik wel vaker uit, met hardlopen (nog) niet gebeurd. Afkloppen!
pi_77902540
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:38 schreef Joene het volgende:
ik ga me morgen inschrijven voor de circuitrun. wel de 5km natuurlijk
Die ga ik waarschijnlijk ook doen, hoewel ik de dagen ervoor enorm slopende activiteiten heb, hoop dat ik niet al te brak ben. Ga wel de 12 km lopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:21:40 #174
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_77909985
Ik heb me al een tijd ingeschreven voor de 12 in Zandvoort. Ben benieuwd of ik dat ga redden.

Gisteren een mooie interval gelopen (8 x (3min lopen, 2 min wandelen)) via myasics schema. Leverde een mooi hartslag grafiekje op.
[img][/img]

Overigens ook appart. Ik heb de stukken van 3 min rennen geprobeerd rond de 12km/u te lopen. Gewoon een stuk vlotter dan normaal. T zijn dan ook maar kleine stukjes. En wandelen rond de 6km/u.
Maar hierdoor liep ik ongeveer even ver in 45 min (7km) dan ik normaal loop (7.3km)
pi_77910532
Idd een mooi hartslag grafiek. (jij hebt een andere sports track dan ik? Niet die van Zonefivesoftware?)

Ik maak nog steeds kriebelgrafieken. Ik zag gister stomtoevallig een training van mijn vriend op dezelfde dag met hetzelfde horloge... Mooie heldere grafiek.

Dus het ligt zeker niet aan het horloge.
Het zal de combi van ikzelf én het horloge zijn, of alleen ikzelf.
pi_77910549
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:07 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben ook net terug van het hardlopen. Het viel mij erg zwaar. Vooral de steenkoude wind was een spelbreker. Toch maar een andere route gelopen die meer tussen de bomen doorging en de open vlaktes mijden.

Nou was ik de afgelopen paar dagen ziek, dus ook daar kan het aanliggen dat ik het zwaar had. Dat zie je ook prima terug in een hogere hartslag.
Alweer opgeknapt en gelopen?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:56:29 #177
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_77910735
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef jack4ya het volgende:
Idd een mooi hartslag grafiek. (jij hebt een andere sports track dan ik? Niet die van Zonefivesoftware?)

Ik maak nog steeds kriebelgrafieken. Ik zag gister stomtoevallig een training van mijn vriend op dezelfde dag met hetzelfde horloge... Mooie heldere grafiek.

Dus het ligt zeker niet aan het horloge.
Het zal de combi van ikzelf én het horloge zijn, of alleen ikzelf.
Jawel hoor, gewoon sporttracks,. Weet niet welke versie, intereseert me ook niet zo
T is wel een superprogramma!
pi_77910790
Inschrijving Circuitrun 5km gedaan!
pi_77925878
Vanmiddag Les 8 gelopen , deze ging gelukkig weer erg lekker !

3,8 km in 25 minuutjes niet heel erg hard dus maar wel lekker gelopen.

Oh en het was koud ook vond ik
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:36:37 #180
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_77960750
Vandaag les 6 gelopen, ging erg goed. Voorheen liep ik op oude quicks, maar vandaag Nike Air Structure Triax+10 aangeschaft, damn wat een verschil zeg. In die oude quicks zat praktisch geen demping, het lopen gaat nu echt enorm veel fijner, en ik liep de les ook een heel stuk gemakkelijker uit dan vorige lessen met de afgetrapte schoenen.
Puike aankoop dus.
Zat net nog even in de doos te kijken, en er zit ook een folder in dat er een sensor inzit, die je kan laten connecten met met je ipod nike sport kit, heeft een van jullie daar ervaring mee?
Ofn0h
pi_77963218
Gister carnaval gedaan. Eens kijken of ik morgen weer een stukje kan lopen.

Casper, nog een suggestie waar het ijsvrij is?
  zondag 14 februari 2010 @ 11:14:41 #182
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_77977905
Is weer verse sneeuw gevallen, dus meestal wel goed lopen.
Probeer een groot rondje. Smaragdplein -> Albatrosstraat -> Gansstraat -> Koningsweg tot net over de snelweg -> Fietspad naar station Lunetten -> op een of andere manier naar huis. Aleen het laastte gedeelte kan tricky zijn :_)
pi_77987038
Vandaag een intensiever (en korter) rondje.
5.2km in 32min = 9.6km/h
Netjes gedaan al zeg ik zelf.
Overmorgen weer een interval.
  zondag 14 februari 2010 @ 18:59:54 #184
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_77991620
Netjes Jack4ya!

Ik heb net gelopen, ong 6.5 km in een intervaltraining. 10 / 2 / 10 / 2 / 10 / 2. Het was net een Evy les, maar heb gelopen zonder mp3, met instructies via horloge.
Net op het einde 10 seconden voor ik klaar was ben ik goed hard door mijn enkel gegaan.. klotezooi..
pi_78009752
Door je enkel gegaan? Da's naadje. Veel last van?

Ik loop nog steeds zonder muziek. Deze autist gaat namelijk steeds in de maat lopen.
De intervalletjes maak ik zelf door ze in te spreken, te monteren en dan de mp3 op mijn telefoon (=mijn mp3 speler) te gooien.

Met Evy heb ik al even niet meer gelopen (door de muziek dus) en omdat ik niet 'zie' hoe een loopje in elkaar zit. Ik zou ze eens moeten afluisteren thuis.
pi_78009787
ik ga vanmiddag weer lekker trainen, LES 9

En morgen wil ik 10 gaan doen , ik weet dat ik eigenlijk moet rusten na les 9 .

Maar mn week zit wat lastig inelkaar dus ik wil de 2 dagen dat ik kan sporten ook gebruiken.
  maandag 15 februari 2010 @ 08:52:05 #187
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78009960
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:27 schreef jack4ya het volgende:
Door je enkel gegaan? Da's naadje. Veel last van?

Jep, veel last. Enkel is flink dik, gisteren al een tijd met sneeuw gekoeld, drukverband aangelegd en Tantum blessuregel op gesmeerd. Denk dat het een week rust wordt minimaal...
pi_78024559
Les 9, in 26 minuten , 3,5km gelopen , liep voor mijn gevoel harder dan 8km/h maar volgens de berekening niet Opzich wel lekker maar wil op 28 maart eigenlijk 5 KM halen op 30 minuten Dus 1,5 km bij trainen in 5 weken.

Plus dat ik op zandvoort geen wandelsessies erin heb natuurlijk
pi_78025339
Ik wilde net gaan lopen, maar het is overal (weer eens) spekglad.

Kutsneeuw.
pi_78026431
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:26 schreef Skv het volgende:
Ik wilde net gaan lopen, maar het is overal (weer eens) spekglad.

Kutsneeuw.
Hier was het ook glad, achter dijk en daar heb ik toch een 2km van de afstand gelopen.

Gewoon gaan !
pi_78040087
Damn casper dat klinkt niet goed.
Neem vooral genoeg rust om het te laten herstellen. Met een blijvende blessure ben je nog verder van huis.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:37:46 #192
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78047821
Jep, ga donderdag ook naar de huisarts om te kijken hoe het ervoor staat
pi_78071559
Ik meld me als nieuwe hardloopster

Ben bezig met het start to run programma en nu bezig met week 6, heb overmogen de derde les ( das 25 minuten hardlopen) .. 3 weken gelden schoenen gekocht bij de Runner's world, die zeer goed bevallen!

Mijn uiteindelijke doel is de 10 km lopen en daar ga ik dan ook naartoe werken.. Wat ik zo lees is dat het schema om naar de 10 km op te werken van Evy niet echt super is? Gebruiken jullie dan nog andere lessen voor op mp3 of bouwen jullie het zelf op naar de 10 km?
pi_78077596
Ello!
Ik loop deel 2 niet met Evy omdat ik (nog) zonder muziek loop. Ik loop nu om de dag
1x kort en intensief
1x lang en rustig
1x interval

Zo doe ik van alles wat en krijg ik geen gewenning. MyAsics zou ook kunnen maar ik snap niets van de instructies. Je kunt na de eerste fase denk ik wel inschatten wat je wilt.

Als ik niet zo'n last van de muziek had gehad, had ik vrijwel zeker nog met Evy gelopen.

Vanavond weer een interval voor mij. Voor het eerst moeie benen...
pi_78102391
Ik ga zo ook maar weer eens een rondje hobbelen.
pi_78105066

Ik kon halverwege al bijna niks meer, energie was totaal op.
Kom er net pas achter dat ik vandaag helemaal niks heb gegeten of gedronken en al wel een paar uur college heb gevolgd. Vandaar dat ik geen energie had.
Hoop dat het de volgende keer weer wat beter gaat..
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:53:25 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_78105291
Even een vraag voor de hardloper met wat verstand van trainen op je hartslag. Ik loop de laatste tijd ook op zaterdagochtend (11:00 a 12:00), en bij mij gaat de zaterdag steevast dramatisch slecht. Ik sta meestal rond 10:00 op om te ontbijten, en wacht altijd 1-1,5 uur met hardlopen. Als ik begin dan zit mijn hartslag op zaterdagochtend al rond de 120. Dit is bizar hoog want normaal doordeweeks zit mijn hartslag op 80 - 90. Omdat mijn beginhartslag zo hoog is zit ik al vrij snel tegen mijn maximum aan van rond de 185.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Vermoeidheid die uit het lichaam komt van een week hard werken en weinig slapen? Meer tijd tussen ontbijt en hardlopen? Andere tips!?
pi_78107893
Vandaag les 11 gelopen , ging lekker !

3.8 km in 25 minuten , wat resulteerde in een nieuw persoonlijk record 6 min 33 seconden op een KM
pi_78114255
@ Blik
Ik red het fysiek niet om 's morgens te lopen. Gaat gewoon niet. Pas vanaf een uur of 3 gaat het lukken. Zelfs yoga in de ochtend fix ik niet.

Is dit de enige dag dat je vroeg loopt?
pi_78115807
Overigens heb ik al vanaf het begin de eerste 5 minuten last van mn rechter knie , na 5 minuten verdwijnt de pijn.

Suggestie iemand ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')