.. en nu heb ik wat spierpijn in de bovenbenen. Morgen zwemmen!quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:01 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Ging erg lekker! Niet één keer hoeven stoppen om uit te rusten of wat dan ook.. Gewoon op een fijn tempo aan een stuk door. Niet eens in de buurt van buiten adem raken geweest.
Ik denk dat dat uur zwemmen per week toch wel helpt!
LoL... wat een hoop vragen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:09 schreef jack4ya het volgende:
Dyna? Hoe lang loop je nu al? En wat is nu je 'lekkere afstand en tijd'? Ga je nu voor het eerst op naar de 10km? En hoe was/is je conditie toen je 3(?) maanden geleden begon? Denk je dat het gaat lukken?
Ik loop ook lekker in mijn eigen tempo. Dat ligt niet heel hoog vergeleken met andere lopers, maar ik voel me daar lekker bij. Dat ligt ongeveer voor mij op 8,5 km/h. Ik maar me daar ook niet druk om.quote:Ik loop 3 maanden en loop nog steeds 8km/h en mijn voorlaatste run was 6.5 km in 5 (=7.8 km.h)
Laatste 2 intervallen wat vlotter, 4km op 9km/h.
Ik heb nu 2 maanden om naar 10km te werken, (als ik de Nike City Run mee wil doen) Op kantoor hier allemaal bikkels die makkelijk 10k lopen (een sportieve collega zelfs volledig ongetraind binnen een uur!) Dus ik ben sowieso een slak, aangezien in minimaal 5 kwartier nodig zal hebben.
Mensen om me heen zeggen: Kijk maar, maakt niet uit hoe lang je er over doet. Maar ja, lopend over de streep vind ik ook genant. Dat wil toch niemand?![]()
Het lijkt me eigenlijk onmogelijk. Ik heb ca 16/17 jaar geen enkele vorm van sport beoefend en het hardlopen is zelf ook nog ontzettend pril bij mij. Aan de ene kant een mooie uitdaging, maar ook een frustrerende denk ik. Aangezien ik nogal competitief en perfectionistisch ben, zal ik mezelf best wel eens in de weg zitten.
Ik sta in dubio.
(en gezien mijn strijd met mijn hartslag lijkt me een SMA vooraf ook niet verkeerd.)
Ik heb deze vandaag even opgehaald, want de stukjes tellen is inderdaad wel een beetje lastig, als ik even wordt afgeleid ben ik de tel kwijt en dan ben ik nog niet eens bij de lessen met de meeste wisselingen. Nu nog de Evy downloads; ik vind een paar sites maar de linkjes werken niet meer, is 'ie niet meer gewoon te downloaden?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:15 schreef caspervc het volgende:
Voor degenen zonder MP3 speler die er nog één zoeken:
Komende zaterdag 6 februari vroeg opstaan en naar de Aldi:
Sport MP3 speler
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:05 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik heb deze vandaag even opgehaald, want de stukjes tellen is inderdaad wel een beetje lastig, als ik even wordt afgeleid ben ik de tel kwijt en dan ben ik nog niet eens bij de lessen met de meeste wisselingen. Nu nog de Evy downloads; ik vind een paar sites maar de linkjes werken niet meer, is 'ie niet meer gewoon te downloaden?
En er zijn steeds 3 lessen per week, met 1x twee dagen rust -is dat echt nodig om je lichaam zich te laten herstellen? Ik vind gewoon om de dag lopen eigenlijk wel prettig, ik heb geen spierpijn en alleen de allereerste keer voelde ik me 'moe', en ik vind twee dagen rust een beetje saai (doe verder ook weinig lichamelijk, daarom ben ik juist hiermee begonnen). Maar als ik me zo teveel uitput en dadelijk een inzinking krijg ofzo, da's ook niet handig. Wat adviseren de mensen die al langer lopen, hoe vaak liepen jullie in het begin?
Hier dusquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:10 schreef caspervc het volgende:
[..]
http://www.start-to-run.b(...)rt-podcasts-t63.html
Even op het forum aanmelden, en dan een post in het topic plaatsen. Dan krijg je de links te zien.
Via bittorrent of rapidshare
Naast je spieren, moeten vooral je gewrichten en pezen aan de nieuwe belasting wennen. Je spieren kunnnen zeer snel in prestatie toenemen, echter de rest van je lichaam moet ook mee. Belast je die te veel dan is er een groot risico op blessures.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:05 schreef Sheriam het volgende:
En er zijn steeds 3 lessen per week, met 1x twee dagen rust -is dat echt nodig om je lichaam zich te laten herstellen? Ik vind gewoon om de dag lopen eigenlijk wel prettig, ik heb geen spierpijn en alleen de allereerste keer voelde ik me 'moe', en ik vind twee dagen rust een beetje saai (doe verder ook weinig lichamelijk, daarom ben ik juist hiermee begonnen). Maar als ik me zo teveel uitput en dadelijk een inzinking krijg ofzo, da's ook niet handig. Wat adviseren de mensen die al langer lopen, hoe vaak liepen jullie in het begin?
Verkijk je hier niet op, hardlopen is een hele andere beweging dan lopen. En wat de lessen betreft.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:52 schreef Sheriam het volgende:
Dank jullie welDyna18, wel logisch dat gewrichten en pezen langer nodig hebben, maar is dat al zo nodig bij serie 1? Dat zijn toch vrij kleine stukjes. En op zich ben ik wel iets gewend, van Pasen tot eind Oktober heb ik een baan waarbij ik veel in de benen ben, ook al loop ik er niet hard, en verder doe ik alles aan boodschappen enz ook lopend of fietsend (geen auto, en de bus neem ik alleen in andere plaatsen waar ik geen fiets bij de hand heb).
hier bij ? hier, op bpm of hierquote:Op zondag 7 februari 2010 16:05 schreef WD.40 het volgende:
Ik heb ondertussen beide schema's van Evy gelopen, en ben nu op zoek naar podcasts van zo'n 45-60 min. om op te lopen (met bij voorkeur betere maar vooral was afwisselender muziek dan bij Evy). Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Ik wou net voorstellen dat hij gewoon lekker zijn eigen muziek moet pakken.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hier bij ? hier, op hartslag tempo of hier
in t archief op die site vind je heel veel mixes op veel vers. Bpm'squote:Op maandag 8 februari 2010 01:13 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik wou net voorstellen dat hij gewoon lekker zijn eigen muziek moet pakken.
Zelf loop ik op DJ mixen (bijv armind van buren). Dat tempo komt vaak goed overeen met het hardlopen.
Dus die mixen op de link zullen ook wel lekker lopen.
Edit: hmmm ik zie dat de mix 173bpm is. Dat is wel erg snel.
Zelf neem ik meestal 120-140bpm en muziek die wat relaxter klinkt.
Waar woon je , antartica ?quote:Op maandag 8 februari 2010 12:01 schreef Q.E.D. het volgende:
Hmmm, ik zou ook de stoep kunnen gaan vegen bij wijze van conditietraining.
Het is weer aan het sneeuwen.
He wat jammer. Maar denk maar zo, dit zorgt er wel voor dat je lichaam flink sterker wordt.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:41 schreef Joene het volgende:
Net les 7 gelopen , ging compleet ruk ! in de 24 minuten maar 2.84km afgelegd, heb ook 1 sessie van 3 minuten die ik moest lopen gewandelt.
Kom ik thuis trek ik mn schoenen uit, ben ik vergeten mn zooltjes erin te doen , gooi het daar maar op of ik had een gigantische offday![]()
Bah baal ervan !![]()
Waarom gaat het bij jou zo zwaar?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag weer gelopen, ik moet er hard aan trekken. Wilde bijna opgeven, maar dan zou ik een deuk in mijn grafiek krijgen, dat wilde ik niet.Dus ik heb het al ploeterend gehaald.
En ik ben trots, ja!
5.6 km in 38 min = 9km/h.![]()
Ik moet nu iedere week een halve km erbij gaan doen, wil ik op schema blijven. Mijn langste loop was 6.5km in 50min. Maar goed ik loop pas sinds 1 nov.![]()
Dyna zit het helemaal zitten voor haar 10km (pet je af!!) Ik zal er kei- en keihard voor moeten werken.
IK twijfel of ik deze les op nieuw doe of dat ik toch doorga naar les 8 (aangezien dat een interval les is)quote:Op maandag 8 februari 2010 18:07 schreef dyna18 het volgende:
[..]
He wat jammer. Maar denk maar zo, dit zorgt er wel voor dat je lichaam flink sterker wordt.
Als je deze les over een paar dagen herhaalt gaat hij vast beter.
Op myasics kan je een trainingsschema samen laten stellen voor van wat je nu kan tot 10 km, en ook voor een bepaalde datum. Dan krijg je een mooi schema met veel korte loopjes en af en toe een lange duurloop.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:12 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Waarom gaat het bij jou zo zwaar?
Ik neem aan dat je ook serie 1 van Evy hebt uitgelopen. Met warmingup is dat al snel 35 min. Hoe kan het dan dat je nu zo veel moeite hebt met 38 min lopen?
Ik loop trouwens ook achter met mijn planning. De afgelopen 1,5 maand heb ik nauwelijks gelopen vanwege al het ijs en prut weer buiten. Dus ik moet in 2 maanden van 6km naar 10km afstand gaan. Maar dat zie ik als best haalbaar, vooral ook als je er rekening mee houdt dat je op een wedstrijd altijd wat verder kan lopen dan je normaal getraind hebt. Marathon lopers trainen bijv. zo rond de 35km afstand heb ik begrepen. Die 42km halen ze dan echter op de wedstrijd wel. Ennuh ik ben dus een man.
nee hoor, kan prima zonder Evy. Gewoon elke week max 10% erbij.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:57 schreef DarkElf het volgende:
moet je nou echt een schema gebruiken voor verder dan 5 km? ik vroeg mij dat laatst af... als je 30 min kan rennen en t goed voelt kom je dan niet vanzelf steeds verder? zonder evy zeg maar
bedoelde meer, doen mensen t hier zonder evy?quote:Op maandag 8 februari 2010 21:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee hoor, kan prima zonder Evy. Gewoon elke week max 10% erbij.
Ik weet niet eens wat Evy is, en ik hardloop al 2 jaar.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
bedoelde meer, doen mensen t hier zonder evy?
ik , als ik de 30 min kan, ga gewoon eerst een tijd dat lopen tot ik vanzelf weer eens verder ga... denk dat zoiets heel natuurlijk kan gaan, je grenzen verleggen, heb je evy niet meer voor nodig
voor mij heeft t wel geholpen, en nog soms, om discipline te krijgen en mezelf niet voorbij te lopen (hehequote:Op maandag 8 februari 2010 21:23 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat Evy is, en ik hardloop al 2 jaar.
Jazeker. Ik doe niks met Evy.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:22 schreef DarkElf het volgende:
bedoelde meer, doen mensen t hier zonder evy?

Jammer dat het niet lekker ging. Maar euh smogalarm? Waar loop jij?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:24 schreef DarkElf het volgende:
Ik ga deze les vrijdag weer doen, hopen dat het nevelige weg is dan en het smogalarm opgeheven is... kan mij haast niet voorstellen dat dat zoveel invloed heeft maar misschien onderschatte ik het?
Polar FT80.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef Joene het volgende:
Wat voor hartslag horloge gebruiken jullie ? ik wil zelf graag een Garmin kopen met GPS.
Ik woon in Vlaanderen. maandagochtend hebben ze t smogalarm afgekondigd..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:21 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Jammer dat het niet lekker ging. Maar euh smogalarm? Waar loop jij?
Ik heb geen nevel of smog gezien en ik liep nogwel langs de snelwegen.
Ik heb een Garmin Forerunner 305. Super apparaat, maar weet zeker dat je door wilt gaan met hardlopen, ze zijn vrij prijzig. Ik mocht hem van mezelf ook pas na het uitlopen van serie 1quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef Joene het volgende:
Wat voor hartslag horloge gebruiken jullie ? ik wil zelf graag een Garmin kopen met GPS.
he bah... dat is inderdaad niet lekker sporten in dat soort vuiligheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik woon in Vlaanderen. maandagochtend hebben ze t smogalarm afgekondigd..
2 weken terug, of zo, was t ook al heel nevelig en kreeg ik op een gegeven moment tijdens het rennen een enorm vervelende kriebel in mijn keel.. en ook weer wat kortademig. Terwijl ik al jaaaaaaaren geen last meer van mijn astma heb, dus wrs zijn de omstandigheden soms gewoon niet best ..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:14 schreef dyna18 het volgende:
[..]
he bah... dat is inderdaad niet lekker sporten in dat soort vuiligheid.
Ja , 28 maart.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:40 schreef jack4ya het volgende:
Circuitrun? Is dat die op Zandvoort?
Die ga ik waarschijnlijk ook doen, hoewel ik de dagen ervoor enorm slopende activiteiten heb, hoop dat ik niet al te brak ben. Ga wel de 12 km lopen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:38 schreef Joene het volgende:
ik ga me morgen inschrijven voor de circuitrun.wel de 5km natuurlijk
Alweer opgeknapt en gelopen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:07 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben ook net terug van het hardlopen. Het viel mij erg zwaar. Vooral de steenkoude wind was een spelbreker. Toch maar een andere route gelopen die meer tussen de bomen doorging en de open vlaktes mijden.
Nou was ik de afgelopen paar dagen ziek, dus ook daar kan het aanliggen dat ik het zwaar had. Dat zie je ook prima terug in een hogere hartslag.
Jawel hoor, gewoon sporttracks,. Weet niet welke versie, intereseert me ook niet zoquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef jack4ya het volgende:
Idd een mooi hartslag grafiek. (jij hebt een andere sports track dan ik? Niet die van Zonefivesoftware?)
Ik maak nog steeds kriebelgrafieken. Ik zag gister stomtoevallig een training van mijn vriend op dezelfde dag met hetzelfde horloge... Mooie heldere grafiek.
Dus het ligt zeker niet aan het horloge.
Het zal de combi van ikzelf én het horloge zijn, of alleen ikzelf.
Jep, veel last. Enkel is flink dik, gisteren al een tijd met sneeuw gekoeld, drukverband aangelegd en Tantum blessuregel op gesmeerd. Denk dat het een week rust wordt minimaal...quote:Op maandag 15 februari 2010 08:27 schreef jack4ya het volgende:
Door je enkel gegaan? Da's naadje. Veel last van?
Hier was het ook glad, achter dijk en daar heb ik toch een 2km van de afstand gelopen.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:26 schreef Skv het volgende:
Ik wilde net gaan lopen, maar het is overal (weer eens) spekglad.![]()
Kutsneeuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |