abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78064768
The Hurt Locker staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Binnenkort maar eens even bekijken dan.
pi_78070710
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Clash of the Titans wellicht?
Ik hoop dat die beter gaat zijn.. Qua actie denk k wel.
We shall see..
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_78072821
Oke, ik kan niet kiezen.

Aparecidos

of:

Antichrist

Vanavond?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_78076679
Antichrist
pi_78078473
Zombieland
The horror comedy Zombieland focuses on two men who have found a way to survive a world overrun by zombies.

Gewoon leuk Niets meer niets minder. En de dame in de film Was ik Columbus maar

IMDb: 7,9
Mijn cijfer: 7
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_78080445
Angels & Demons
Een film over religie en wetenschap.

IMDB: 6,7
Ik: 7,5
pi_78083455
Invictus

Ik geef de film een ook een 7,6.

In het begin raakte ik een beetje de aandacht kwijt maar voor de rest was het een goede film.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_78094154
Ik keek gisteren Resident Evil: Extinction. Blijkt best veel uit gebruikt te zijn voor Zombieland. Had ze dus eigenlijk beter in de andere volgorde kunnen kijken.

Vermakelijke film wel verder.
"Everything we are, we are when we're alone."
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:39:47 #259
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_78097143
From Paris with Love (2010)

geregisseerd door Pierre Morel
met John Travolta, Jonathan Rhys Meyers en Amber Rose Revah

een heerlijke actiefilm, vermaak van de bovenste plank met de geweldige acteur john travolta. Verwacht hier geen verhaaltechnisch hoogstandje maar een 92 lange rollercoaster sessie die gewoon ontzettend vet is!

Minpunt vond ik wel dat het element Parijs weinig aan bod komt, het lijkt alsof ze de "toffe" titel eerst hadden bedacht en er daarna de film erop aangepast hebben. Daarnaast is het baardje van john, wel erg nep. Maar goed ik als Nederlander moet natuurlijk altijd wat te zeiken hebben, de film is gewoon tof!

Heerlijk om op een vrijdagavond te gaan kijken, vanaf 4 maart zal hij te zien zijn in de bios. Als je een fervent bioscoop bezoeker bent is dit een aanrader, zo niet kun je hem beter gewoon lekker thuis op de bank kijken, Hoe dan ook, als actiefilm liefhebber moet je hem gezien hebben.

imdb 6.5/10
ikzelf: 7.5 / 10
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:52:40 #260
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_78100107
The Proposal met Sandra Bullock en Ryan Reynolds
Slaap verwekkend, verder hoef ik niets te zeggen over deze film. Matig tot slecht geacteerd ook...

Sherlock Holmes:
Wat een coole film! Heerlijke (grimmige, donkere) sfeer, en cool ook hoe alles op het einde naar buiten komt waar hij altijd mee bezig was en je door de hele film stukjes van zag maar totaal geen idee van had wat hij nu weer aan het doen was!
De rest van de huiskamer vond het allemaal maar wazig, maar die hadden dan ook nog nooit een Guy Ritchie film gezien
7.6 van IMDB is ie mij ook wel waard, misschien zelfs nog ietsjes hoger!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_78104985
Into the Wild (2007)
Regie: Sean Penn
Hoofdrol: Emile Hirsch

Het waargebeurde verhaal van een student (Emile Hirsch) die na het behalen van zijn diploma besluit om al zijn bezittingen achter te laten en de wildernis in te trekken, met als eindbestemming de bergen van Alaska.

IMDb: 8.2/10
Mijn cijfer: 8.5/10

Million Dollar Baby (2004)
Regie: Clint Eastwood
Hoofdrol: Hilary Swank, Clint Eastwood, Morgan Freeman

Een meisje (Hilary Swank) uit een achterstandswijk in een Amerikaanse stad besluit om te gaan boksen bij de plaatselijke sportschool om een doel te kunnen hebben in haar leven. Na veel moeite weet ze de trainer van de boksschool (Clint Eastwood) over te halen om haar klaar te stomen voor gevechten om uiteindelijk een titel te kunnen pakken. Bij haar titelgevecht gebeurt er iets waardoor ze nooit meer de ring in zal kunnen stappen.

IMDb: 8.2/10
Mijn cijfer: 8.0/10
pi_78105653
Ik heb een paar dagen terug Avatar gekeken. Mijn mening kort samengevat: Neem Pocahontas, Star Wars en een vleugje The Matrix, mix dit tot één geheel, neem er een zeer slap aftreksel van en giet er een CGI-sausje overheen, voila, je hebt Avatar. Mooie beelden, maar een verhaal dat flinterdun is en van cliché's aan elkaar hangt, bovendien had de film makkelijk een uur korter kunnen duren.

IMDB-cijfer : 8.6
Mijn cijfer: 6.5
pi_78114208
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:09 schreef kingmob het volgende:
Echt mooi hoeveel mensen nu ineens de Hurt Locker kijken. Hebben die Oscar nominaties nu al z'n effect gehad, eigenlijk onafhankelijk of hij iets wint.
Die film is maanden geleden al eens in een programma als Films en Sterren geweest.
En ik maar wachten tot hij in de bioscoop kwam...
pi_78121955
the Nines
quote:
A troubled actor, a television show runner, and an acclaimed videogame designer find their lives intertwining in mysterious and unsettling ways.
Verrassend goed. Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar het viel me alleszins mee. Geen topper, maar gewoon een interessant verhaal.
"Everything we are, we are when we're alone."
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:33:51 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78125103
Die Puppe
De tweede film uit de Masters of Cinema - Lubitsch in Berlin box. Waar de eerste nog enigzins echt kon zijn, is deze 65 minuten lange film precies het tegenover gestelde.
Vanaf het begin maakt Lubitsch duidelijk dat we hier naar een film kijken, naar een wereld waarin van alles mogelijk is. Het hele verhaal speelt zich af in de wereld van en met de personages van een poppenkast. De personages (die dus eigenlijk de poppen zijn) worden vertolkt door acteurs, de rest er om heen (de huizen etc.) zijn getekend. Lubitsch laat ons dus almaar heel duidelijk zien dat wat we zien niet echt is, dat het "slechts" vermaak is.

Het verhaal zelf, over een rijke baron die aan het einde van z`n leven vindt dat z`n neef nu eindelijk maar eens moet gaan trouwen terwijl die neef dat helemaal niet wil en op de vlucht slaat voor de horde vrouwen, is erg grappig. Vooral vanaf het moment dat z`n toekomstige vrouw Ossi (Ossi Oswalda) in het geheel voorkomt is het gelachen geblazen en verveelt het geen moment.
Samen met een aantal mooie visuele vondsten maakt dat Die Puppe tot de tweede toffe film uit de Lubitsch box.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_78128427
Up in the air

Een film met George Clooney. Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar mijn vriend wilde hem graag zien en was aangenaam verrast.
Clooney is een medewerker van een bedrijf dat mensen ontslaat. Ze worden dus als extern persoon ingehuurd om mensen het bedrijf uit te werken. Hij heeft hier geen moeite mee en leeft van de drang om zijn 10.000.000 vliegmiles binnen te halen. Totdat ie een vrouw tegenkomt onderweg, dan verandert zijn visie toch wel.

Erg leuke film.

IMDB: 8.0/10
IK: 8.0/10

dus zeker een aanrader
what you see, is what you get!
pi_78131037
Cloudy with a Chance of Meatballs

Wat een leuke geslaagde film. Ik vind dat mensen vaak niet zo leuk zijn in animatiefilms, maar deze waren (net als in Up! trouwens) echt fantastisch. Met name de vader van Flint:

Het verhaal was me wel bekend, maar wat mij nog niet bekend was was de sterrencast die de stemmen heeft ingesproken: Bill Hader, Anna Faris en uiteraard was Mr. T. de leukste verrassing!
De humor in de film is anders dan in veel andere animatiefilms, erg droog en heel direct, snel en leuk. Er zitten genoeg twists in de film om hem spannend te houden, aan het eind wordt hij zelfs bijna eng (jaja)!

Overigens ziet de film er veel mooier uit dan ik dacht, met name als de buien losbarsten. Prachtig.

Een 8 (IMDB: 7,3)
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:45:44 #268
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78137381
Adventureland (2009, VS, Greg Mottola)

Leuke romantische komedie, die meer doet denken aan 500 Days of Summer dan Mottolas vorige film Superbad. De sympathieke Jesse Eisenberg en de lieftallige Kristen Stewart maken de film al de moeite van het kijken waard. Ook de bijrollen hebben iets meer diepgang dan normaal in dit soort films. Behalve dan Bill Hader en Kristen Wiig die van hun rollen bordkartonnen sketch personages maken.
cijfer: 7.5
pi_78150232
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:52 schreef LeonH het volgende:

Sherlock Holmes:
Wat een coole film! Heerlijke (grimmige, donkere) sfeer, en cool ook hoe alles op het einde naar buiten komt waar hij altijd mee bezig was en je door de hele film stukjes van zag maar totaal geen idee van had wat hij nu weer aan het doen was!
De rest van de huiskamer vond het allemaal maar wazig, maar die hadden dan ook nog nooit een Guy Ritchie film gezien
7.6 van IMDB is ie mij ook wel waard, misschien zelfs nog ietsjes hoger!

Hij trekt van die rare gezichten de hele film door
Nu, ik vond hem geweldig, vooral omdat Guy Ritchie hem gemaakt heeft
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_78170928
Edge of darkness (2009)

Nieuwe film met Mel Gibson. Aangrijpend begin, waarin zijn overduidelijk zieke dochter op uiterst gewelddadige wijze wordt vermoord. Gibson, die bij de politie werkt, denkt eerst dat het een mislukte aanslag op hem was. Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat zijn dochter misschien toch wél bewust is vermoord.

Aardige film, maar het duurt eigenlijk allemaal wat te lang. 90 minuten was meer dan genoeg geweest wat mij betreft. Er zitten te veel trage momenten in in het middenstuk van de film. Jammer.

Cijfer: 6.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 19 februari 2010 @ 03:38:41 #271
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78171017
Fitna.
pi_78172055
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke romantische komedie, die meer doet denken aan 500 Days of Summer dan Mottolas vorige film Superbad. De sympathieke Jesse Eisenberg en de lieftallige Kristen Stewart maken de film al de moeite van het kijken waard. Ook de bijrollen hebben iets meer diepgang dan normaal in dit soort films. Behalve dan Bill Hader en Kristen Wiig die van hun rollen bordkartonnen sketch personages maken.
Heb deze vorig jaar een keer gekeken, vond het ook een aardige film.
Alleen de vergelijking met 500 Days of Summer zie ik niet helemaal.
Ik vond deze film stukken beter iig.
pi_78178519
New York Stories (Woody Allen, Francis Ford Coppola & Martin Scorsese, 1989)
New York Stories bestaat uit drie segmenten onder regie van Martin Scorsese, Francis Ford Coppola en Woody Allen. De samenwerking tussen deze drie grootheden is helaas een behoorlijke teleurstelling. Het eerste segment van Scorsese begint nog hoopvol, maar deel twee van Coppola is ronduit saai en het slotstuk van Woody Allen behoort ook zeker niet tot zijn beste werk. 6.5
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:54:28 #274
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_78190297
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de laatste twee films die je hier hebt genoemd vandaag en gister bekeken en me prima vermaakt

Het personage van Bill Hader stelde inderdaad niet veel voor, maar was daarom niet minder grappig
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:56:54 #275
9859 crew  Karina
Woman
pi_78196438
Old Dogs
Comedy

Twee wat oudere mannen (John Travolta en Robin Williams) hebben samen een sportmarketingbureau. Een van de mannen, Dan, heeft een aantal jaar geleden bij een scharrel een tweeling verwekt, de moeder moet 2 weken naar de gevangenis en de mannen gaan op de kinderen passen.

Geheel onverwacht vond ik dit een leuke film, normaal houd ik niet van Robin Williams en ook niet van films waar kinderen in voorkomen, maar dit was erg grappig! En John Travolta is natuurlijk, ondanks dat hij wat ouder en dikker is, nog steeds erg charmant.

Leukste stukjes: John Travolta in een zwembadje met pinguins en het stuk waarin hij per ongeluk een verkeerde pil heeft ingenomen en heel raar gaat lachen en heel veel vreten.

Oh ik bedenk me dat ik ook niet van honden houd! En waar ken ik dat jongetje nou ook alweer van?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')