abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77974036
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:19 schreef Edwinuss het volgende:
Equilibrium

Na de derde wereldoorlog heeft de overheid van de stadstaat Libria oorlog uitgebannen door een absoluut verbod in te stellen op menselijke emoties, dit om te zorgen dat er geen 4e wereldoorlog komt.
Op het toch hebben van gevoelens staat de doodstraf.

Cleric Preston (Christian Bale), getraind om gevoelsovertreders te lokaliseren en te vernietigen, stoot op een morgen zijn dosis prozium ( dit heeft hij nodig om de gevoelens uit te schakelen ) per ongeluk kapot, In plaats van een nieuwe dosis te halen, gebruikt hij het een keer niet. Daarop ervaart hij langvergeten gevoelens en begint hij zijn medicijnen structureel niet in te nemen.
Zonder hoge verwachtingen ben ik deze film gaan zien en heb genoten. Het begin is een beetje vreemd, ik moest er even inkomen.

Bale speelt ook weer goed, maar ik ben niet anders van hem gewend.
Daarmee is het een toffe film met een interessant verhaal en genoeg toffe actie scenes. Geen topper, maar een leuk tussendoortje.

[ afbeelding ]
DAt is echt een onderschatte film
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77975094
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:45 schreef Tim86 het volgende:

[..]

DAt is echt een onderschatte film
Ik heb de film gekeken op aandringen van een collega van mij, valt dus wel mee
  zondag 14 februari 2010 @ 02:58:28 #203
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77975554
Boondock Saints 2 - All Saints Day

De Saints leven een bestaan in Ierland. Maar ze keren terug naar Boston als een priester wordt vermoord met wat lijkt, hun visite-kaatje.

Hij is erg in lijn met deel 1 kwa actie en verhaal. Al was deel 1 leuker.

Cijfer: 7
iMDB: 7.5

Dorian Gray (2009)

Een welgestelde jongeman ontdekt dat een sprekend lijkend portret van hem, zijn ouderdom en ziekten overneemt, en hem ongeschonden en jong laat.

Ik had eerlijk gezegd meer actie en horror verwacht. Jaren geleden werd namelijk aangekondigd dat de figuren uit de film "League Extraordinary Gentlemen" elk een verflilming zouden krijgen van hun onstaans-geschiedenis The Invisible Man, Dracula, Jackyl & Hyde, Dorian Gray ...Verwacht niet dezelfde actie en tempo als in "L.O.E.G.". Dorian Gray is een hele rustige zachte flim. Beetje een spookverhaal die je vroeger ook op Sky-channel zag.

Cijfer: 6.5
iMDB: 6.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77979246
Law Abiding Citizen
quote:
In Philadelphia wordt Clyde Shelton ( Gerard Butler ) het slachtoffer van een brutale misdaad. Zijn vrouw en dochtertje worden vermoord en Clyde kan niet anders dan toekijken wanneer de dader door het gerechtelijk systeem op vrije voeten komt te staan. Nick Rice ( Jamie Fox ) is de openbare aanklager en verantwoordelijk voor de vrijlating van de dader. Tien jaar later besluit Clyde wraak te nemen en het recht in eigen handen te nemen.
De film begint leuk, interessante scenes en interessante personages. Butler gaat dus wraak nemen, dit doet hij in de meeste gevallen vanuit de gevangenis. Vooral de eerste 2 scenes waar hij wraak gaat nemen zijn nasty.
Maar daar is het eigenlijk wel mee gezegd, hij doet dit dus nog een aantal keer uit de gevangenis. Natuurlijk vraagt iedereen zich af hoe dat kan, dit was ook een vraag waar ik erg mee zat.
Film was leuk, tot het einde. Het einde heeft de hele film verpest.

Niet meer dan een 6je.
IMDB 7.3/10

pi_77980020
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:13 schreef MiVer het volgende:
Run! Bitch Run! (2008)
http://www.moviemeter.nl/film/52926

Zoekend naar sensatie en gore, ja ik weet ik heb slechte smaak.
Maar goed iig beter dan tv kijken.
Film viel tegen, heb heftiger gezien.
Wraakscene aan slot op verkrachter is wel fun....

Screenshots slotscene
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dat soort films hou ik echt niet van...
Maar waarom blijft hij gewoon liggen? Lijkt niet alsof hij vastgebonden zit of zo.
Nou ja, die film sla ik in iedergeval over Ik had al moeite met Last house on the left
pi_77980027
Zombieland
Beroerde poging tot het maken van een grappige film. Niet origineel en geen verhaal te bekennen.
Had er veel meer van verwacht na al de positieve reviews. Omdat er af en toe wel een glimlach op me gezicht kwam toen er weer een zombie dood ging nog een redelijk cijfer gegeven:
Cijfer 4

Dorian Gray
Mooi verhaal maar het komt een beetje langzaam op gang. Ik begon wel een beetje mee te leven met de karakters. De seksscènes worden niet confronterend in beeld gebracht. Er is nog geen blote bil te zien. De skyshots van London zijn wel erg mooi.
Cijfer: 6
pi_77980929
Into the wild

Dit waargebeurde verhaal gaat over een jongen die, zonder zijn familie op de hoogte te stellen, op reis gaat, op zoek naar avontuur, met als eindbestemming Alaska.
De film geeft je elke keer wat meer informatie over zijn leven "thuis", waarna je steeds beter begrijpt waarom hij verlangt naar vrijheid. Je ziet zijn reis, de mensen die hij is tegengekomen, en hoe hij probeert te overleven in de natuur.

Ik vind het een prachtige film, inspirerend, en tegelijkertijd werd ik er ook verdrietig van.

Een absolute must-see tip!
  zondag 14 februari 2010 @ 13:20:44 #208
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_77981379
Bitch Slap

prachtige film. Zelden zulke sterke dialogen gezien in een film. Ook de special effects waren adembenemend.
Werkelijk een must see
9/10
pi_77981427
Sarcastisch I hope?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 13:36:57 #210
9859 crew  Karina
Woman
pi_77981884
Sherlock Holmes
Detective

Holmes en Watson zitten achter een moordenaar aan, Lord Blackwood. Deze Blackwood is/was lid van een geheim genootschap en hij houdt zich bezig met duistere zaken. Ook is er natuurlijk een mooie vrouw bij.

Leuke film, alleen vond ik Sherlock niet wat ik me ervan voorstel: deze Sherlock is een beetje slonzig figuur, voor mij is Sherlock meer een "heer". Een vervolg zit er ook wel aan te komen denk ik, met Professor Moriarty (de aartsvijand van SH).

Cabin Fever 2: Spring Fever
Horror

In een klein stadje worden mensen ziek, tijdens de "prom" komt het tot een hoogtepunt, bijna alle kinderen gaan dood aan een raar virus.

Niet echt spannend of zo, ik had er eigenlijk meer van verwacht. Het engste vond ik nog het stukje met de nagel en dat was helemaal in het begin.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77983707
Pandorum
quote:
A pair of crew members aboard a spaceship wake up with no knowledge of their mission or their identities.
Dat was het enige wat ik wist toen ik ging kijken. Ik wist ook niet dat het horror/thriller was, maar het viel me zeker niet tegen. Het verhaal bouwt goed op, de spanning is goed, het verhaal is zeker niet voorspelbaar. Alleen het einde was niet helemaal wat ik ervan gehoopt had, maar dat stoorde verder niet heel erg.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_77983813
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:34 schreef Meursault het volgende:
Pandorum
[ afbeelding ]
[..]

Dat was het enige wat ik wist toen ik ging kijken. Ik wist ook niet dat het horror/thriller was, maar het viel me zeker niet tegen. Het verhaal bouwt goed op, de spanning is goed, het verhaal is zeker niet voorspelbaar. Alleen het einde was niet helemaal wat ik ervan gehoopt had, maar dat stoorde verder niet heel erg.
Is het een film met veel schrikmomenten?
pi_77984036
Pandorum vond ik echt om te janken gewoon..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 14 februari 2010 @ 14:49:04 #214
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77984127
Saw VI 2009
Agent Strahm is overleden, en detective Hoffman wordt naar voren geschoven als de onbetwiste opvolger van Jigsaw's erfenis aan gruwelijkheden, waaronder weer een van te voren opgezet plan waarin gevangenen zich moeten bewijzen tegenover de zonden die ze zijn begaan. Wanneer de FBI bijna op het punt staat om Hoffman te arresteren, zet hij een nieuw spel in werking, met daarin de laatste wensen van Jigsaw die ter uitvoering moeten worden gebracht.
Toch zalig hoe die hele reeks me blijft boeien, het verhaal wordt in dit deel nog verder uitgewerkt en ook de vallen die opgezet worden zijn weer om van te huiveren.
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 14 februari 2010 @ 14:50:06 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77984148
Net Law Abiding Citizen gezien. In het begin dacht ik: oh nee, hoe cliché, maar het pakte anders uit dan ik gedacht had! . Alleen het einde viel tegen idd.
Niet meer actief op Fok!
pi_77984894
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:37 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Is het een film met veel schrikmomenten?
Niet per se veel. Wel een aantal.
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:45 schreef Tim86 het volgende:
Pandorum vond ik echt om te janken gewoon..
Kun je benoemen waarom?
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_77985042
quote:
Op zondag 14 februari 2010 15:18 schreef Meursault het volgende:

[..]

Niet per se veel. Wel een aantal.
[..]

Kun je benoemen waarom?
Ik vond het acteerwerk, met name van Quaid erg matig en hoewel ik doorgaans juist fan ben van deze films deed me dit gewoon niets. Erg warrig allemaal, irritante manier van filmen en een slecht einde. Heb 3 keer op het punt gestaan om hem af te zetten en dat heb ik eigenlijk nooit.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_77985792
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:50 schreef Viking84 het volgende:
Net Law Abiding Citizen gezien. In het begin dacht ik: oh nee, hoe cliché, maar het pakte anders uit dan ik gedacht had! . Alleen het einde viel tegen idd.
  zondag 14 februari 2010 @ 17:07:42 #219
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_77987932
The Machine Girl (Kataude mashin gâru) (2008)

http://www.moviemeter.nl/film/45430
http://www.imdb.com/title/tt1050160

Gore zoals meestal alleen uit Japan kan komen.
Over de top bloed. Voor de liefhebbers.
Dan het kijken waard!

Screenshots sappige scenes, hahaha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_77988024
Management

Een handelsreiziger, Sue Claussen (Aniston), checkt in een motel in en krijgt van de zoon (Zahn) van de eigenaar een fles wijn aangeboden. Hij geeft haar die fles omdat hij gevoelens voor haar heeft, die hij vervolgens de vrije loop laat door achter Sue aan te reizen. Die staat daar aanvankelijk onwelwillend tegenover. Een extreem en zeer langzaam opbloeiende romance tussen een eigenaardige motelmanager en een reizende carrièrevrouw.

cijfer: 6.5
IMDB: 6.2

I hate valentine's day

Genevieve (Nia Vardalos) heeft een bloemenzaak in het hartje van Brooklyn, New York. Op romantisch gebied heeft ze een uniek systeem uitgedacht; na vijf afspraakjes stopt ze elke relatie om pijnlijke momenten te voorkomen. Maar dan is daar Greg (John Corbett). Hij is grappig, aantrekkelijk, charmant... Zal Genevieve haar eigen regels overtreden?
Leuke 'feel-good' film waarbij je ondertussen ook nog drinken kunt pakken zonder veel te missen

cijfer: 7
IMDB: 4.7

pi_77988045
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:07 schreef MiVer het volgende:
The Machine Girl (Kataude mashin gâru) (2008)

http://www.moviemeter.nl/film/45430
http://www.imdb.com/title/tt1050160

[ afbeelding ]

Gore zoals meestal alleen uit Japan kan komen.
Over de top bloed. Voor de liefhebbers.
Dan het kijken waard!

Screenshots sappige scenes, hahaha
SPOILER
iets teveel cgi maar hij was wel hilarisch
  zondag 14 februari 2010 @ 17:20:48 #222
13148 Shogo
Psycho...
pi_77988342
The Hangover (2009)
Een groep vrienden gaan naar Las Vegas om een vrijgezellennacht door te halen en worden de volgende ochtend wakker in hun verwoest appartement met geen idee wat er die nacht is gebeurt en ook blijkt de bruidegom vermist. Fantastische komedie waarbij de zoektocht naar Doug de overgebleven drie constant in de problemen brengt. De acteurs hebben als groepje een goede chemie en vullen elkaar geweldig aan. 9,0
I can feel it in the air tonight oh lord tum tum tum dududum....
  zondag 14 februari 2010 @ 18:01:06 #223
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77989795
Who's Afraid of Virginia Woolf
Intrigerend debuut van Mike Nichols over vier ladderzatte volwassenen, die elkaar uitdagen, voor schut zetten en zich verbaal nogal luidkeels uiten. Volgens mij was dit baanbrekend voor die tijd en is het nu nog steeds prettig om te zien. De film vraagt wel veel aandacht van de kijker, omdat het tempo er flink in zit. De dialogen vliegen om je oren! Cijfer: 8

Bullets over Broadway
Gezellige film, die vooral in gang gezet wordt door de aculturele bodyguard die John Cusack eens eventjes vertelt hoe hij van zijn toneelstuk een succesverhaal kan maken. De irriterende, bij vlagen volkomen hysterische vrouwenkarakters waren ook goed te doorstaan, al zijn sommige stemgeluiden niet geschikt voor mensen die al snel vatbaar zijn voor stekende koppijn . Tegen het eind was de fut er wel uit, helaas. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Games zondag 14 februari 2010 @ 18:22:53 #224
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_77990429
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:20 schreef Dark_Prince het volgende:
Bitch Slap
[ afbeelding ]

prachtige film. Zelden zulke sterke dialogen gezien in een film. Ook de special effects waren adembenemend.
Werkelijk een must see
9/10
Dat moet vast sarcastisch bedoeld zijn, absoluut één van de meest waardeloze films die ik heb gezien. Voor de dialogen hoef je het helemaal niet te doen, alleen voor de voluptueuze rondborstige dames...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_78000692
Los cronocrimenes (2007)

Tijdreisfilm waarin de hoofdpersoon in de problemen komt maar waar op het eind alles netjes wordt opgelost.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 14 februari 2010 @ 23:17:47 #226
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78004298
Bitch Slap

Verschrikkelijk saaie film. Als de hoofdrolspeelsters mekaar nog een keer een echte sexfilm uitbrengen dan kijk ik er graag naar. Maar hier kreeg ik nieteens een harde van. Wel mooie vrouwen. Maar voorderest kan ik me niet voorstellen dat dit echte feminisme betreft.

Mijn cijfer: 8 voor de dames in latex stoeipakkies, 2 in zn geheel.
iMBD: 4.7

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 15-02-2010 01:32:49 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78004420
Die nieuwe American Pie was ronduit kut en zeker niet grappig ofzo. Een 0 en zonde van je tijd.
Back to the future II was wel weer leuk om een keer te zien zo tussendoor .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78004739
Heb laatst ook de hele BttF trilogie weer gezien..echt genieten nog steeds
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 14 februari 2010 @ 23:32:01 #229
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_78004937
Vandaag naar de marathon in de bios geweest.

The Book Of Eli
post-apocalyptische lone warrior on a mission film

Aardig geslaagde film met Denzel Washington die zich een weg baant door bad guys in een Mad Max-achtige wereld 30 jaar na een of andere atoomoorlog. Gary Oldman speelt de bad guy die aast op de bijbel van Eli (Denzel). Oldman deed me denken aan zijn rol in The Fifth Element, imho dus uitermate geschikt voor een dergelijke rol. Beter dan I Am Legend, minder dan Mad Max (Road Warrior ftw)

The Lovely Bones
thriller (min of meer)

Nieuwe film van Peter Jackson. Een jong meisje wordt vermoord en vertelt ons haar verhaal vanuit "haar persoonlijke hemel". Overtuigend acteerwerk alom. Ik vond de film halverwege een beetje inzakken maar achter gezien toch wel leuk. Niet echt een film die snel zou aanraden, maar zeker geen slechte film.

Solomon Kane
b-film

Ja sorry voor deze genre-aanduiding, maar ondanks de mooie special effects overtuigde deze film me totaal niet. Ofschoon ik wel van het genre houdt (actie/avontuur/fantasy) is dit wat voor als er niets beters op TV is.

From Paris With Love
aktie/komedie

James Reece (Jonathan Rhys Meyers) als rookie met de ervare Charlie Wax (John Travolta) als geheim agenten in Parijs. De film is een Luc Besson productie en dat is te zien, flinke dosis actie, een scheut humor, een achtervolging erin en je hebt op zijn minst een vermakelijke film. Ofschoon ik de laatste tijd niet kapot ben van Travolta zet hij in deze film een heerlijk karakter neer die tussen het neerschieten van bad guys flink wat one-liners erin gooit. Beetje voorspelbaar, maar ik heb me uitermate vermaakt.
SPOILER

The Wolfman draaide ook nog, maar die heb ik vooralsnog overgeslagen omdat ik die al gepland had te kijken met een vriend.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  maandag 15 februari 2010 @ 09:32:50 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78010448
Shutter Island (voorpremiere).

Hij is zeker de moeite waard, een meesterwerk vond ik het echter niet. Filmtechnisch mag het misschien allemaal vrij briljant zijn, maar het verhaal voelde wat te gekunsteld aan.
SPOILER
Uniek vond ik het lage tempo van de film, tot de muziek aan toe. Dat maakt dat er de hele film een vreemd sfeertje hang op dat eiland. DiCaprio doet het goed, zoals was te verwachten in combinatie met Scorsese.
Een 8.0
pi_78011019
Bad Lieutenant : Port of Call - New Orleans

Geen remake en geen vervolg, wel verrassend goed!

Zelfs Nicholas Cage speelde aardig, zijn rare gezichtsuitdrukkingen pastten goed bij zijn aan de coke verslaafde karakter, en bij de algehele vreemde sfeer in de film.
De shots met de iguanas en de krokodil vond ik erg tof, en het einde was ook onverwacht.

7.5/10

The Hurt Locker

Realistisch ogend oorlog-drama, spannend, onderhoudend, goede actie-scenes, gewoon goed !

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_78017536
Zombieland
The horror comedy Zombieland focuses on two men who have found a way to survive a world overrun by zombies.

Ik houd helemaal niet van zombiefilms, maar deze vond ik toch wel vermakelijk. Er zaten leuke karakters in, vooral Bill Murray en Woody Harrelson

IMDb: 7,9
Mijn cijfer: 7,5
  maandag 15 februari 2010 @ 18:03:37 #233
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78024699
The Hurt Locker (2008, VS, Kathryn Bigelow)
Ik vond het een vermakelijke film. Doordat de film van de ene naar de andere spannende situatie gaat zakt de film nooit in. Bigelow lijkt gewoon geïnteresseerd in het maken van een goede spannende actiefilm en niet zoals de meeste andere Irakoorlogs-film met het doorgeven van een politieke boodschap.
Daarnaast gaat de film ook over iemand die verslaafd is en beseft dat hij zijn omgeving daarmee schaadt, maar er niet mee kan stoppen.
Maar toch; 9 oscars nominaties? Dat vind ik wat overschat.
cijfer: 7.5

(500) Days of Summer (2009, VS, Marc Webb)
Zooey Deschanel en Joseph Gordon-Levitt samen in een romantische komedie. Die zoals in het begin door de verteller al wordt gezegd geen echt liefdesverhaal is. Een film die lekker hip aanvoelt, maar ook weer niet zo hip wil zijn dat het er aan onder doorgaat. De karakters zijn geloofwaardig. Zooey speelt zoals weer eens een beetje quircky karakter, maar dit keer heeft haar karakter ook een meer realistische mindere kant. Die vaak ook heel erg irriteerde. Joseph is top zoals altijd.
cijfer: 8.5
pi_78025965
Kill Bill: Vol. 1 & Kill Bill: Vol. 2 (Quentin Tarantino, 2003/ 2004)
Deel een had ik al meerdere malen gezien en deel twee nog maar een keer, nu de films voor het eerst achter elkaar gekeken. Het eerste deel is in mijn ogen net een stukje beter, enkele scenes die meer indruk maken, maar over zijn geheel genomen een prima tweeluik. Zeer veel verschillende stijlen en verwijzingen, met name in de Aziatische hoek. En zoals altijd bij Tarantino een heerlijke soundtack. Prima vermaak! 8.3/8.0
  maandag 15 februari 2010 @ 19:24:06 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78027317
Where the Wild Things Are (2009, VS, Spike Jonze)

In deze film naar het beroemde boek van Sendak laat Jonze imo perfect de fantasie en angsten van een kind zien. De manier waarop de Wild Things op eens van zachtaardig naar oncontroleerbare drift- of huilbuien springen, is precies zoals dat ook bij kinderen gaat. Daarnaast neemt de film zijn kijker serieus door niet op het laatst alles op te lossen. In plaats daarvan maken Jonze en Eggers duidelijk dat het overkomen van problemen een lang en moeilijk proces is.
De poppen met hun CGI gezichten zien er heel mooi uit. En ook verder zit de film vol prachtige plaatjes. De leuke soundtrack maakte de film compleet.
cijfer: 7.5

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-02-2010 19:34:10 ]
pi_78029156
The Hurt Locker (2008)
We volgen een explosievenopruimingsdienst in Irak wat leid tot veelal intense situaties. Een geweldige karakterstudie in een oorlogssituatie, daarbij erg goed geacteerd door de hoofdpersoon Jeremy Renner. Goede regie en tof camerawerk in documentaire stijl alsof je als publiek over de schouder meekijkt.
pi_78034188
Heb de afgelopen weken veel gehad aan deze topic-reeks dus ik zal zelf af en toe ook een bijdrage leveren:

The Man from Earth (2007)
John Oldman staat op het punt om het dorpje te verlaten waar hij de afgelopen tien jaar als leraar heeft gewerkt. Zijn collega's komen bij hem thuis om afscheid van hem te nemen, maar begrijpen niet goed waarom hij vertrekt en wat hij gaat doen. John aarzelt een beetje maar zijn collega's weten hem over te halen om ze te vertellen wat er aan de hand is. Wat volgt is een geweldig verhaal waarbij je met een klein beetje inlevingsvermogen voor de volle negentig minuten aan zijn lippen zult hangen. Ik zat er zo van te genieten dat het net was alsof ik er zelf bij zat.

7,5/10

(500) Days of Summer (2009)
Kapot geërgerd aan deze film. Kon me totaal niet identificeren met Tom Hansen, die de halve film zielig zat te doen omdat Summer geen zin heeft een serieuze relatie. Normaal zou ik daar niet zo'n probleem van maken, ware het niet dat ik het type Summer totaal niet kan uitstaan. Wat een schijtirritant klotewijf was dat zeg, de hele film lang zat ik haar een langzame, pijnlijke dood toe te wensen. Vandaar dat ik me dus ook niet kon identificeren met Tom. Verder zat de film wel redelijk in elkaar eigenlijk, maar vanwege de irritante characters kon het me maar weinig boeien.

5,8/10

Primer (2004)
Erg ingewikkelde sci-fi, over vier vrienden die in hun garage hardware ontwikkelen en verkopen. Twee van die vrienden zijn (buiten het weten om van die andere twee) nog bezig met een ander apparaat waarvan ze weten dat het unieke eigenschappen heeft. Na een hoop experimenteren komen ze erachter waar dit mysterieuze apparaat toe in staat is en ze besluiten om het te gebruiken voor het eigenbelang.

De film gebruikt moeilijke natuurkundige termen en daagt de kijker constant uit om het allemaal maar bij te houden. Ik moest de film redelijk vaak even pauzeren om alles op een rijtje te zetten, maar tegen het eind van de film was ik de draad volledig kwijt en moest ik het naderhand even opzoeken om te kijken hoe het nou precies in elkaar zat.

7.5/10

Shutter (2004)
Een toffe horrorflick uit Thailand, een beetje in de stijl van The Ring. Als een fotograaf en zijn vriendin na een avondje bij hun vrienden terug naar huis rijden, rijden ze per ongeluk een meisje aan. Ze besluiten om haar te laten liggen en vluchten naar huis. In de dagen daarop ontdekken ze dat er vreemde schaduwen ontstaan op hun nieuwe foto's. Het blijkt dat het meisje wat ze hebben aangereden nu bij hun is komen spoken, maar er zit nog veel meer achter en de film blijkt uiteindelijk best een goed doordacht verhaal te hebben. Er zitten heel veel schrikeffecten in en de film is op momenten behoorlijk creepy. Ik vond hem niet zo goed als The Ring maar wel degelijk een aanrader als je van het genre houdt. De Amerikanen hebben trouwens in 2008 een remake hiervan gemaakt, deze blijkt niet echt geslaagd te zijn.

6.8/10

Fist of Legend (1994)
Duidelijk gebaseerd op Bruce Lee's Fists of Fury, maar deze film heeft een stuk meer diepgang en naar mijn mening veel toffere fightscenes. Het speelt zich af in Shanghai in 1937, dat door de Japanners wordt bezet. Jet Li zit op dat moment in Japan voor een studie, maar keert terug naar Shanghai zodra hij leest dat zijn Sifu is overleden na een challenge match tegen een Japanner. Jet Li kan het niet geloven dat zijn meester ooit zou verliezen van een Japanner en gaat ervan uit dat hij is vergiftigd. Hij zint op wraak en dat blijkt een mooie setting voor de prachtige Kung Fu scenes die de film biedt. Naar mijn mening Jet Li's beste film en verdient zeker een plaatsje in m'n martial arts top vijf.

8/10
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  maandag 15 februari 2010 @ 23:08:11 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78038580
Gisteren en vandaag:

Mary Poppins
Er wordt vaak gezegd dat er bij musicals geen tussenweg is: you love it or you hate it. Ik denk dat Mary Poppins daar wel een heel goed voorbeeld van is en ik kan me dan ook heel goed indenken dat er genoeg mensen zijn die hier spontaan schurft van in de bilnaad krijgen.
Maar ik vond `m erg vermakelijk met hele leuke liedjes, die trouwens wel nog lang in je hoofd blijven zitten, en goede effecten (vooral voor die tijd).
Ik heb er een leuke middag mee gehad.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

Clerks
Een dag in het leven van twee winkel bedienden die tijdens het werk eigenlijk niets anders doen dan lamlullen, ouwhoeren over van alles en niets en schelden op klanten.
Brian O'Halloran en Jeff Anderson zijn perfect gecast in de hoofdrol en zetten (voor laatst genoemde in de rol van Randal) perfect neer.
En hoewel het over het algemeen nogal over de top is zitten er absoluut herkenbare stukken in, iets dat het geheel toch wat echter laat overkomen.
Een heerlijke, flauwe comedie.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 15 februari 2010 @ 23:09:43 #239
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_78038663
Echt mooi hoeveel mensen nu ineens de Hurt Locker kijken. Hebben die Oscar nominaties nu al z'n effect gehad, eigenlijk onafhankelijk of hij iets wint.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_78039562
The Matrix
pi_78041376
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:09 schreef kingmob het volgende:
Echt mooi hoeveel mensen nu ineens de Hurt Locker kijken. Hebben die Oscar nominaties nu al z'n effect gehad, eigenlijk onafhankelijk of hij iets wint.
Ik had de film daarvoor al gekeken, was toen al een toffe film.
pi_78042664
Ik ben dus vrijdag op aanvraag van mn vriendin Percy Jackson & the lightning thief gaan kijken.
De film is leuk, meer niet, gewoon leuk.
Maar als je in godsnaam een film maakt over mythologie, met de Onderwereld, doe dan Cerberus erbij..
Chairon was er, ze moesten hem zelfs betalen, maar Cerberus nergens te bespeuren.
Ik was wel een beetje teleurgesteld..
Never underestimate the predictability of stupidity
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 februari 2010 @ 01:02:57 #243
862 Arcee
Look closer
pi_78042710
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:09 schreef jeroen25 het volgende:
Los cronocrimenes (2007)
[ afbeelding ]
Tijdreisfilm waarin de hoofdpersoon in de problemen komt maar waar op het eind alles netjes wordt opgelost.
Fantastische film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78047440
Ik heb gister The Butterfly Effect gekeken.
Vond Kutcher erg goed spelen in een serieuze rol.
Verder een goede film, was zeker de moeite waard.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:19:32 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78047497
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:00 schreef MissMayhem het volgende:
Maar als je in godsnaam een film maakt over mythologie, met de Onderwereld, doe dan Cerberus erbij..
Chairon was er, ze moesten hem zelfs betalen, maar Cerberus nergens te bespeuren.
Ik was wel een beetje teleurgesteld..
Clash of the Titans wellicht?
pi_78050882
The Box 2009
Norma en Arthur Lewis, een jong stel dat in de buitenwijken woont, krijgen een simpel houten doosje cadeau. Een vreemdeling komt langs met het bericht dat de eigenaar van het doosje $1.000.000 zal krijgen als die op een knop drukt. Maar de druk op de knop zorgt er ook voor dat ergens anders op de wereld iemand sterft, iemand die ze niet kennen. Met de doos maar 24 uur in hun bezit, zitten Norma en Arthur met een dilemma. Gebaseerd op de "Button, Button" aflevering van The Twilight Zone.
Slecht vond ik hem niet, maar hij was veel te langdradig. De sfeer was leuk, gesitueerd in de jaren '70 denk ik. Was eens iets anders. Het is ook nogal mysterieus, maar eigenlijk ongeloofwaardig. Trouwens al dat gezeik over deze film dat hij slecht is, is zwaar overrated...
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78052867
How to Lose Friends & Alienate People (Robert B. Weide, 2008)
Behoorlijk cliché romantische komedie, maar wel met enkele hilarische scènes (o.a. het betoog van Simon Pegg waarom Con Air de beste film ooit is). Simon Pegg is goed op dreef, maar dat valt van de rest van de cast nou niet echt te zeggen. Overigens wel leuk om Gillian Anderson weer eens in een film te zien. Van een van de mensen achter Curb your Enthusiasm had ik echter wel een betere film verwacht. 6.5
pi_78055687
Beetje laat, maar eindelijk Inglourious Basterds gezien. Zeer vermakelijke typische Tarantino film. De rol van 'The Jew Hunter' ss kolonel Hans Landa door Christopher Waltz dient speciaal vermeld te worden, dat was echt vermakelijk. De pijltjes om Göring en Bormann aan te wijzen in de bioscoop waren ook erg leuk. Ook nog een nummertje door David Bowie hoorde ik. Kortom de hoge notatie op imdb (8,4) is zeker verdiend.
I´m back.
pi_78063907
The Hurt Locker

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de voorgaande recensies. En ja, mijn vriend wilde hem al de hele tijd zien, maar DWDD heeft me overgehaald

Knappe actie, prachtige beelden, een hoofdpersoon die je in het begin niet begrijpt, later wel, het zit er allemaal in. Een aantal scenes zijn loeispannend, maar ook emotie wordt niet geschuwd. Verder houd ik eigenlijk niet zo van oorlogsfilms, uitzonderingen daargelaten. Dit was er eentje.

8 (IMDB: 8)
  Redactie Games dinsdag 16 februari 2010 @ 17:35:41 #250
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_78064757
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:09 schreef kingmob het volgende:
Ik had in m'n recensie paar topics geleden al gezegd, hoe ongelofelijk dom het was dat deze film niet in de NL'se bioscopen kwam. Nu komt ie er dus alsnog..

Fijn altijd dat we in NL lekker achter de feiten aanlopen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')