Tien jaar? Je bent behoorlijk optimistisch.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:11 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
En het zal nog veel verder opgerekt worden. Als hier niets tegen gedaan wordt leven we over 10 jaar in een controle staat en zijn we allemaal potentiele verdachten. Mark my words.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:23 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat je er tegen doet? De NL bevolking organiseren, een front vormen en de regering afzetten. Als land een signaal sturen naar politici dat we onze vrijheid niet laten afpakken. Er zijn rigoreuze maatregelen nodig om dit te stoppen.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En laten we dat dan weer koppelen aan het EPD en zo weten we straks alles van iemand in 1 dossier. handig toch?
http://www.vrijbit.nlquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:23 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat je er tegen doet? De NL bevolking organiseren, een front vormen en de regering afzetten. Als land een signaal sturen naar politici dat we onze vrijheid niet laten afpakken. Er zijn rigoreuze maatregelen nodig om dit te stoppen.
Geniaal. Hetzelfde verhaal met de traject controles, justitie zou geen toegang krijgen tot de gegevens van de trajectcontrole. Twee jaar later komt naarbuiten dat justitie deze gegevens wel degelijk gebruikt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:54 schreef AchJa het volgende:
Even een stukje geschiedenis erbij pakken...
[..]
[..]
Dit is even voor de lui die "niets te verbergen hebben"...
In krap aan 2 jaar tijd is het eea al behoorlijk opgerekt.
Het moet als eerst beginnen bij bewustwording. Momenteel is privacy gek genoeg heel geen issue in Nederland, mensen maken zich er niet druk om. Dat moet eerst veranderen!quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:14 schreef JoPiDo het volgende:
wat doe je er tegen, hè?
dat is een serieuze vraag overigens
Ik heb hem ook maar even in mijn sig gezet als je het goed vind.quote:
Sorry, de NL bevolking is bezig met TV kijken of nieuwe kleren kopen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:23 schreef PalmRoyale het volgende:
Mooi man, als de staat wat doet wat niet strookt met de wet dan wordt de wet aangepast...quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:35 schreef alors het volgende:
Binnenkort is het niet meer strafbaar, want Ter Horst wil de wet aanpassen zodat die gegevens toch lekker lang mogen worden opgeslagen![]()
[..]
nos.nl
Vergeet dat maar en indien deze opgetieft zijn komen er andere voor terug en vergeet niet, de hoge ambtenaren blijven gewoon zitten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:43 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik hoop echt dat de rest van Nederland snel z'n ogen opent en we deze machtwellustelingen op straat kunnen schoppen.
Nu kan het in elk geval nog.. Met verregaande mogelijkheden om het doen en laten van mensen na te gaan, kun je ook bewijsmateriaal samenstellen:quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:37 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat janken op een forum niet helpt weet ik ook heus wel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn ongenoegen erover dan maar voor mezelf moet houden
Voor de sier, nooit wat anders geweest ook.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:28 schreef OldJeller het volgende:
Waarvoor is het CBP eigenlijk?
Op zich vind ik het niet eens zo'n grote privacyschending die best wel eens heel nuttig zou kunnen zijn bij de opsporing. Dus als je dat dan wenselijk en proportioneel acht met goede argumenten, dan maak je een wet (het speelde al in 2008) waarin je regelt hoe en wanneer, wie toegang heeft tot de gegevens en onder welke voorwaarden, en laat je dat toetsen door een rechter. Vervolgens bepaal je bij wet dat de beveiliging zo is dat niemand die niet geautoriseerd is erbij kán.quote:CBP constateert iets: "Hey, dat mag niet! Dat is onrechtmatig."
Regering: "oh, nou, dan voeren we even een wetswijziging door."
Zo houden ze de overheid scherpquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:28 schreef OldJeller het volgende:
Waarvoor is het CBP eigenlijk?
CBP constateert iets: "Hey, dat mag niet! Dat is onrechtmatig."
Regering: "oh, nou, dan voeren we even een wetswijziging door."
De mens is onbetrouwbaar van nature. Daarom moet je dat soort scenario's niet mogelijk kunnen maken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de sier, nooit wat anders geweest ook.
Het overtreden van privacywetgeving moet strafbaar gesteld worden, anders gaat het maar één kant op.
[..]
Op zich vind ik het niet eens zo'n grote privacyschending die best wel eens heel nuttig zou kunnen zijn bij de opsporing. Dus als je dat dan wenselijk en proportioneel acht met goede argumenten, dan maak je een wet (het speelde al in 2008) waarin je regelt hoe en wanneer, wie toegang heeft tot de gegevens en onder welke voorwaarden, en laat je dat toetsen door een rechter. Vervolgens bepaal je bij wet dat de beveiliging zo is dat niemand die niet geautoriseerd is erbij kán.
Kortom, je slaat die gegevens op, wat mij betreft nog veel langer dan zo'n rare termijn van 10 dagen. En als de opsporingsambtenaar die gegevens wil dan vraagt hij de specifieke gegevens die hij nodig heeft aan. De rechter (R-C) toetst dat verzoek dan, en wanneer hij het goedkeurt laat hij die gegevens ophalen. Dat komt dan gewoon in het P-V van het opsporingsonderzoek terecht en klaar. Met waarborgen omkleed heet dat.
En dat is nog het grootste probleem, er zijn nooit fatsoenlijke waarborgen (dat is dus waar het CBP uitdrukkelijk níet voor is) niet eens wettelijk, en ook niet technisch. Want dat is het belangrijkste en ook het grootste probleem van bijvoorbeeld het EPD, je moet zorgen dat mensen die er niet bij mogen er ook niet bij kunnen. En dan heb ik het niet over bij het systeem kunnen, maar bij een gegeven kunnen.
Als de politie wil weten of een bepaald kenteken daar en daar in die periode is langsgekomen, dan moet die agent ook niet meer informatie krijgen dan dat dat kenteken daar, in die periode is langsgekomen. De andere kentekens die langskwamen hoeft hij niet te zien. Dan moet het systeem dat dus ook niet toelaten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |