Wordt lastig als 'ie de 'oplossing' naar iedereen moet gaan PM'en.quote:
Echte mentalisten bestaan niet. Het is ook een SBS entertainment-programma, misschien zijn je verwachtingen te hoog.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Wordt lastig als 'ie de 'oplossing' naar iedereen moet gaan PM'en.
Ben het verklaarende joetroep filmpje nog niet tegen gekomen, wel andere (zoals dat glas, en spullen laten 'zweven' etc.) maar 't heeft ongetwijfeld met statische electriciteit, dat bord & de vader (& haar blote voeten) te maken.
... maar, wat doen 'goochelaars' in zo'n show ?
Je moet toch een 'echte' mentalist zijn ? Zo'n toekomstig miljonair (Randi) ?
Of is het de bedoeling dat iedereen kan achterhalen dat het BS is ?
edit: 'Magic Sand' is trouwens ook een leuke truuk
Mentalisme IS goochelen alleen heeft het een andere lading/presentatiequote:Op woensdag 27 januari 2010 18:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ben het verklaarende joetroep filmpje nog niet tegen gekomen, wel andere (zoals dat glas, en spullen laten 'zweven' etc.) maar 't heeft ongetwijfeld met statische electriciteit, dat bord & de vader (& haar blote voeten) te maken.
Hoe laat je het het glas zweven dan? vertel vertel..quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hoe is ze statisch geladen dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:07 schreef cerror het volgende:
[..]
Ze is statisch geladen en het zand is magnetisch (ijzerpoeder o.i.d.)
Ik had 'echte' dan ook niet voor niets tussen '' gezetquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Echte mentalisten bestaan niet. Het is ook een SBS entertainment-programma, misschien zijn je verwachtingen te hoog.
Wat maakt het uit hoe die dat doet; ik wil dat wijf in mn bed hebben liggen!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:02 schreef Cristal het volgende:
Wat dit meisje kan ik werkelijk onvoorstelbaar.
Dit meisje laat zand zweven door middel van ??? Ik weet het niet hoor... Moet je hiervoor paranormaal zijn, of kan iedereen het? Heeft het iets met kwantum meganica te maken? Iedereen die een antwoord heeft op ''hoe je zand kan laten zweven'' kan posten.
Graag wel sirieus
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe die dat doet; ik wil dat wijf in mn bed hebben liggen!
Wat meen je wat die met je lul kan doen godsklere![]()
Ondertussen is ze iets ouder. Ik heb dr MSN.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef vosss het volgende:
Is ze 12?![]()
Nouja, dan moet ze nog maar even 4 jaar oefenen met pa zullen we maar zeggen
Bedankt voor de linkquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:29 schreef Michielos het volgende:
tis een bekende goocheltruc. PM even en dan geef ik wel een link ervoor.
Maak je trouwens tegenwoordig - tussen alle vechtpartiijen door - nog weleens tijd vrij om te goochelen, Michielos? Ik heb nu de hele avond allerlei goochelforums en andere goochelsites zitten bekijkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:29 schreef Michielos het volgende:
Ikzelf heb de trick vaak mogen opvoeren evenals vele andere PK effecten gedurende mijn goochelcarriere (varierend van spoonbending tot bewegende objecten en van verstuivend zand tot domino effecten en floating objects) .
Ja hallo Bastard. Ik dacht dat het hier over goochelen en mentalisme ging.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:19 schreef Bastard het volgende:
Ja hallo die SC kan ook wel in de PM he?
het is een truc. ofwel een truc met een natuurkundige achtergrond, ofwel gezichtsbedrog. dat zijn de smaken. natuurlijk is dat niet wat je wilt horen, dus speciaal voor jou nog een andere verklaring. deze is natuurlijk niet waar en slaat nergens op, maar dat maakt je niks uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:09 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik zei; als er er ''niet'' vanuit gaan dat het fake is.
Ramana van 2 jaar geleden kon zelf zweven. Hier een verklaring voor?
ik zit vaker op www.themagiccafe.com op het mentalisme forum (komen veel mediums en mentalisten). Verder wel eens een enkele keer op www.goochelaars.com (alleen als de discussie interessant is, wat het mijns inziens zelden is).quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maak je trouwens tegenwoordig - tussen alle vechtpartiijen door - nog weleens tijd vrij om te goochelen, Michielos? Ik heb nu de hele avond allerlei goochelforums en andere goochelsites zitten bekijken.
Maar Michielos vraagt dan ook of je hem even een pm wilt sturen, je moet er natuurlijk wel iets voor doen hequote:Op donderdag 28 januari 2010 12:13 schreef Bastard het volgende:
Nee want ik heb die mysterieuse MP niet gehad, waardoor het topic best wel zinloos is geworden.
"ja een truc"
"ja hoe dan"
"Nou ik PM het even"
"ah ok nu snap ik het ook"
Nou mooi, laat de rest maar uitvogelen hoe het werkt.
Het is overduidelijk dat hij nu zelf ook wel weet dat het trucs zijn, maar slechts op zoek is naar de oplossingenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:15 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
het is een truc. ofwel een truc met een natuurkundige achtergrond, ofwel gezichtsbedrog. dat zijn de smaken. natuurlijk is dat niet wat je wilt horen, dus speciaal voor jou nog een andere verklaring. deze is natuurlijk niet waar en slaat nergens op, maar dat maakt je niks uit.
"ze laat het zand zweven door het natuurlijke krachtveld van de moleculen te beinvloeden middels haar gedachten. dit is gebaseerd op kwantum mechanica (het wordt immers doormiddel van waarnemening beïnvloed). deze methode is in India bij de monniken uit het krisha-gebergte al eeuwenlang bekend."
alsjeblieft. slap gezwetst met een klok/klepel wetenschappelijk sausje. veel pelzier ermee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |