Mensen die horende doof en ziende blind zijn heeft het altijd gegeven...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:14 schreef Im.Kant. het volgende:
Wat een zweverig gedoe, die site van Jozef Rulof(Hoorde in dat filmpje geneuzel over "levenskoord" en "terugkeren in het aardse lichaam" of "uitgetrede mens" - hilarisch idioot).
Mensen die geloven in een hiernamaals zijn bang voor de dood omdat het leven voor hen nog waarde heeft. Bijna dood-ervaringen hebben nooit vaststaand bewijs gegeven voor een leven na de dood, of het bestaan van zo iets creatiefs als een "levenskoord" die het aardse lichaam met het geestelijke zou verbinden.
In een opzicht zijn mensen die geloven in een leven na de dood gevaarlijk, omdat het de waarde van iemands leven vermindert. In Amerika zijn er dan ook bizarre gevallen van moeders die hun kinderen wilden sparen voor de "evil world out there" door ze meteen na de doop te vermoorden, opdat ze snel in de hemel mogen raken. Gelukkig zijn de meeste religieuze personen niet zo ver heen.
Probeer je hiermee te zeggen dat je een troll bent? Ik had gehoopt dat je post over die zweverige video's ironisch was. En eigenlijk hoop ik het nog steeds.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:24 schreef Heerda het volgende:
[..]
Mensen die horende doof en ziende blind zijn heeft het altijd gegeven...
In Amerika (ik neem aan dat je de VSvA bedoelt en niet het hele continent) zijn er bizarre gevallen van moord. Die zijn er overal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:14 schreef Im.Kant. het volgende:
Wat een zweverig gedoe, die site van Jozef Rulof(Hoorde in dat filmpje geneuzel over "levenskoord" en "terugkeren in het aardse lichaam" of "uitgetrede mens" - hilarisch idioot).
Mensen die geloven in een hiernamaals zijn bang voor de dood omdat het leven voor hen nog waarde heeft. Bijna dood-ervaringen hebben nooit vaststaand bewijs gegeven voor een leven na de dood, of het bestaan van zo iets creatiefs als een "levenskoord" die het aardse lichaam met het geestelijke zou verbinden.
In een opzicht zijn mensen die geloven in een leven na de dood gevaarlijk, omdat het de waarde van iemands leven vermindert. In Amerika zijn er dan ook bizarre gevallen van moeders die hun kinderen wilden sparen voor de "evil world out there" door ze meteen na de doop te vermoorden, opdat ze snel in de hemel mogen raken. Gelukkig zijn de meeste religieuze personen niet zo ver heen.
Ik heb het anders gelezen... In het hiernamaals bestaat alleen liefde en word je niet op goed en kwaad beoordeeld. Alle vragen die je nu over je leven c.a. hebt zijn op slag beantwoord. Oorzaken en gevolgen worden zichtbaar zodat je geen vragen meer hebt. De verduistering waarin je nu leeft is dan door licht vervangen. Het is je eigen wens om in een volgend leven je 'doodzonden' of karma weer goed te maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 02:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In Amerika (ik neem aan dat je de VSvA bedoelt en niet het hele continent) zijn er bizarre gevallen van moord. Die zijn er overal.
Geloven in een leven na de dood is niet per se gevaarlijk. In veel levens na de dood krijg je je aardse fouten goed voor de kiezen. Zonder bescherming van een aards lichaam of aardse smoesjes.
De waarde van iemands leven wordt niet verminderd door en leven na de dood, maar juist gewogen.
Ik vind die video's een mooie voorstelling van hoe het zou kunnen zijn... We zullen het spoedig weten... je sterft om er achter te komen dat er geen dood bestaat. Ja dat 'geloof' ik wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:27 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Probeer je hiermee te zeggen dat je een troll bent? Ik had gehoopt dat je post over die zweverige video's ironisch was. En eigenlijk hoop ik het nog steeds.
Jij kent niet de spijt en pijn om je eigen falen? De boosheid op jezelf omdat je leugens hebt geloofd tegen je eigen intuïtie in?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:16 schreef Heerda het volgende:
[..]
Ik heb het anders gelezen... In het hiernamaals bestaat alleen liefde en word je niet op goed en kwaad beoordeeld. Alle vragen die je nu over je leven c.a. hebt zijn op slag beantwoord. Oorzaken en gevolgen worden zichtbaar zodat je geen vragen meer hebt. De verduistering waarin je nu leeft is dan door licht vervangen. Het is je eigen wens om in een volgend leven je 'doodzonden' of karma weer goed te maken.
Die spijt heb je toch doorlopend tijdens het zijn op aarde? Ik heb het dus over het verblijf in het hiernamaals, wat dat ook moge zijn. In het hiernamaals is alleen licht en liefde... Als je tenminste in staat bent om die hogere sferen te bereiken. Die sferen zijn allemaal beschreven... Maar dat zal je niet onbekend zijn. Veel geesten blijven hangen in lagere sferen omdat ze hun naasten in hogere sferen niet onder ogen durven komen. Onterecht: je zult in liefde worden ontvangen! Zoals dit ook mooi uitgebeeld is op de video's vind je niet? Heb je ze bekeken?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij kent niet de spijt en pijn om je eigen falen? De boosheid op jezelf omdat je leugens hebt geloofd tegen je eigen intuïtie in?
En hoe die ervaring juist opgeroepen worden door liefde?
Er zijn inderdaad overal bizarre gevallen van moord. Wat echter enkel in de Amerikaanse(idd de VSvA jaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 02:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In Amerika (ik neem aan dat je de VSvA bedoelt en niet het hele continent) zijn er bizarre gevallen van moord. Die zijn er overal.
Geloven in een leven na de dood is niet per se gevaarlijk. In veel levens na de dood krijg je je aardse fouten goed voor de kiezen. Zonder bescherming van een aards lichaam of aardse smoesjes.
De waarde van iemands leven wordt niet verminderd door en leven na de dood, maar juist gewogen.
Volgens mij leven gelovigen naar de dood toe en doen ze in hun leven goed om een goede dood te hebben (Hemel dus) maar gezien er genoeg mensen zijn die in hun leven zondes plegen, zijn ze misschien toch bang dat een opeenstapeling van die zondes uiteindelijk zorgt voor de laatste druppel die de emmer doet overlopen en dat ze naar de Hel moeten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
Nou heb ik toch s een vraagje voor alle gelovigen.![]()
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?![]()
Je zou toch juist harstikke blij moeten zijn als je bijna dood gaat?
Dan moeten ze eerst de tien geboden maar eens goed overlezen, voordat ze op zulke idioten ideeën komen. Da's onderdeel van precies hetzelfde boek.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:22 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de meeste relinuts echter nog niet zo ver, en zullen de meesten nooit op zo een manier denken. Maar als ze onder ogen durven zien dat volgens hun heilige boek de hemel een prachtige plaats is waar men herenigt wordt met familie, als ze onder ogen zien dat men daar komt door te sterven zonder gezondigd te hebben, zullen ze dat hun kinderen graag toedoen, vrees ik.
[...]
Mwah, nee. Sowieso al niet omdat niet iedere gelovige gelooft dat de toegangskaarten voor de hemel al binnen zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:22 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad overal bizarre gevallen van moord. Wat echter enkel in de Amerikaanse(idd de VSvA ja) bible belt voorkomt, zijn mensen die door het geloof in een hiernamaals het idee hebben dat ze hun kinderen het leven kunnen ontzeggen omdat ze "toch in de hemel komen" en "daar alles beter is". Ik ben van mening dat als elk mens zich volledig zou overgeven aan religie hij of zij óók een zo spoedig mogelijke hemelvaart voor zijn kind zou wensen. En dat kan natuurlijk alleen maar als het kind nog niet gezondigd heeft.
Elk religieus persoon zal er in min of meerdere mate vreemde conclusies uit trekken. Religieuze mensen zullen het áltijd minder erg vinden om te sterven, ze hebben immers een "backup" - in het hiernamaals zullen ze herenigd worden met familie en vrienden. Jehova's-getuigen zijn daar iets fanatieker in dan anderen, alleen elk Christelijk persoon zal er vreemde conclusies uit trekken.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:31 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Dan moeten ze eerst de tien geboden maar eens goed overlezen, voordat ze op zulke idioten ideeën komen. Da's onderdeel van precies hetzelfde boek.
Geloven in een leven na de dood is niet principieel slecht, wat een flauwekul. Tegenover de paar idioten die daar rare conclusies uit trekken staan hele volksstammen die er hun angst voor de dood mee proberen te overwinnen.
"Of de toegangskaarten van de hemel al binnen zijn" hangt af van elke individuele relinut. Sommigen geloven dat ze binnen zijn als je niks slechts doet, sommigen geloven dat ze binnen zijn als je gedoopt bent en geen ernstige zonden pleegt, en anderen geloven dat je het niet kan weten. Dat boeit niet. Feit is dat een groot deel van de Christenen best zeker is over dat "de toegangskaarten al binnen zijn".quote:Op maandag 22 februari 2010 15:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, nee. Sowieso al niet omdat niet iedere gelovige gelooft dat de toegangskaarten voor de hemel al binnen zijn.
En dat baseer je waarop?quote:Op maandag 22 februari 2010 15:47 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Elk religieus persoon zal er in min of meerdere mate vreemde conclusies uit trekken. Religieuze mensen zullen het áltijd minder erg vinden om te sterven, ze hebben immers een "backup" - in het hiernamaals zullen ze herenigd worden met familie en vrienden. Jehova's-getuigen zijn daar iets fanatieker in dan anderen, alleen elk Christelijk persoon zal er vreemde conclusies uit trekken.
Of men minder waarde hecht aan dit leven hangt ook af van "elke individuele relinut". Ik vind je beweringen nogal kort door de bocht, ze stroken ook niet echt met mijn ervaringen binnen het christendom. Christenen lijken doorgaans juist waarde te hechten aan dit leven, omdat ook het hier en nu onderdeel is van Zijn schepping en de opdracht om "een zoutend zout en een lichtend licht" te zijn, weerklinkt regelmatig in de kerk.quote:"Of de toegangskaarten van de hemel al binnen zijn" hangt af van elke individuele relinut. Sommigen geloven dat ze binnen zijn als je niks slechts doet, sommigen geloven dat ze binnen zijn als je gedoopt bent en geen ernstige zonden pleegt, en anderen geloven dat je het niet kan weten. Dat boeit niet. Feit is dat een groot deel van de Christenen best zeker is over dat "de toegangskaarten al binnen zijn".
Ik zou ook het tegendeel kunnen stellen: juist door de zekerheid van een hiernamaals wordt de angst voor de dood weggenomen, zodat "relinuts" zich door niets laten weerhouden om te genieten van dit leven.quote:Een geloof in het hiernamaals zoals in het Christendom is überhaupt een ode aan de dood.
QFT.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:52 schreef Ribbenburg het volgende:
Een ode aan de dood.![]()
Het leven op aarde verschijnt in een ander licht en het wordt draaglijker door het overwinnen van doodsangst. Het is geen ode aan de dood, want de dood wordt door Jezus' opstanding juist overwonnen.
Verder diskwalificeer je jezelf als serieus gesprekspartner door steeds te spreken van relinuts.
Het leven op aarde verschijnt in een ander licht? Wat kan ik met zo'n zin? Wie diskwalificeert zich nu als serieus gesprekspartner?quote:Op maandag 22 februari 2010 15:52 schreef Ribbenburg het volgende:
Een ode aan de dood.![]()
Het leven op aarde verschijnt in een ander licht en het wordt draaglijker door het overwinnen van doodsangst. Het is geen ode aan de dood, want de dood wordt door Jezus' opstanding juist overwonnen.
Verder diskwalificeer je jezelf als serieus gesprekspartner door steeds te spreken van relinuts.
De dood zelf niet, maar wel de angst er voor.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:10 schreef Im.Kant. het volgende:
De dood is niet te overwinnen, en al helemaal niet door te geloven in een sprookje. Je denkt het overwonnen te hebben, maar je hebt het niet. En dat is het probleem.
Mensen hebben een natuurlijke angst voor de dood nodig. Zonder deze is er iets mis met je. De angst is weg door te geloven dat de dood er niet meer toe doet, of "niet zo erg is".quote:Op maandag 22 februari 2010 16:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De dood zelf niet, maar wel de angst er voor.
En wat is daar precies mis mee?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:15 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Mensen hebben een natuurlijke angst voor de dood nodig. Zonder deze is er iets mis met je. De angst is weg door te geloven dat de dood er niet meer toe doet, of "niet zo erg is".
Dat heb je zelf al eerder min of meer uitgelegd?quote:Hoe kan de angst voor de dood weg zijn, als de dood nog steeds "vervelend" is(lees - iets om te vrezen)?
ik begrijp dat ook niet....quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
Nou heb ik toch s een vraagje voor alle gelovigen.![]()
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?![]()
Je zou toch juist harstikke blij moeten zijn als je bijna dood gaat?
Dat zou kunnen. En verder angst voor het onbekende.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat ze het toch niet helemaal zeker weten.
Als de hemel het ultieme geluk is, dan zal je toch geen gemis voelen als je daar eenmaal bent?quote:Op maandag 22 februari 2010 18:11 schreef Triggershot het volgende:
Ook misschien omdat je je familieleden en vrienden niet wil missen?
Niet in de hemel inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als de hemel het ultieme geluk is, dan zal je toch geen gemis voelen als je daar eenmaal bent?
Het is overgeleverd dat de schoonvader van Mohammed heeft gezegd dat als zijn naasten in de hel zouden belanden dat het paradijs voor hem erger dan de hel zou zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als de hemel het ultieme geluk is, dan zal je toch geen gemis voelen als je daar eenmaal bent?
Dit heb je ook bij Jehovas, Mormonen, Joden, Scientology etc.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:22 schreef Ribbenburg het volgende:
Vandaar die behoefte van moslims om hun familieleden zo op het 'rechte pad' te houden. Een mooi recept voor dwingelandij.
Een stoffelijk organisme heeft een angst voor de dood nodig, als drijfveer om te proberen te blijven leven. Overigens is die drijfveer overbodig als het organisme zich voortgeplant heeft en veel organismen sterven dan ook kort na een geslaagde voortplanting en opvoeding.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:15 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Mensen hebben een natuurlijke angst voor de dood nodig. Zonder deze is er iets mis met je. De angst is weg door te geloven dat de dood er niet meer toe doet, of "niet zo erg is".
Hoe kan de angst voor de dood weg zijn, als de dood nog steeds "vervelend" is(lees - iets om te vrezen)?
Best logisch toch? Ik zal er ook alles aan willen doen om te voorkomen dat de mensen die ik liefheb in de hel belanden, mocht ik daar heilig in geloven.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:22 schreef Ribbenburg het volgende:
Vandaar die behoefte van moslims om hun familieleden zo op het 'rechte pad' te houden. Een mooi recept voor dwingelandij.
Dat kan inderdaad niet. Hoewel er gezegd moet worden dat ieder wel een andere interpretatie van de hemel heeft. Voor de een is het een wazige staat van immateriële gelukzaligheid, voor de ander is het bijna letterlijk het paradijs waar men verenigd wordt met familie e.d.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Best logisch toch? Ik zal er ook alles aan willen doen om te voorkomen dat de mensen die ik liefheb in de hel belanden, mocht ik daar heilig in geloven.
Maar inderdaad, hoe kan iemand in de hemel zich gelukkig voelen als je weet dat andere ongelovige vrienden of familieleden zullen branden in de hel. Dan kan je toch nooit optimaal gelukkig zijn, wat wel wordt gezegd van de hemel die het paradijs voorstelt?
Dat is ook de reden dat Boeddha terugkwam op aarde.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Best logisch toch? Ik zal er ook alles aan willen doen om te voorkomen dat de mensen die ik liefheb in de hel belanden, mocht ik daar heilig in geloven.
Maar inderdaad, hoe kan iemand in de hemel zich gelukkig voelen als je weet dat andere ongelovige vrienden of familieleden zullen branden in de hel. Dan kan je toch nooit optimaal gelukkig zijn, wat wel wordt gezegd van de hemel die het paradijs voorstelt?
Daar kan ik me heel goed in vinden. Je kan pas de hemel ervaren als het paradijs, als je weet dat het met de andere mensen die je lief hebt ook helemaal goed komt, of dat ze zich bij je hebben gevoegd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat Boeddha terugkwam op aarde.
Ikzelf heb op dit moment verdriet om een vriendin die gevangen zit in een angst voor mannen. Ze is zo ontzettend eenzaam, en onterecht. Ik zie het en heb verdriet.
Anderzijds hebben mensen verdriet om mij, omdat ik gevangen zit in angst/boosheid/verdriet om iets. Zij zien het en hebben verdriet. Zolang ik gevangen zit, kunnen die mensen niet vrij zijn.
Boeddha kwam terug op aarde om alle mensen te verlossen van hun pijn en angst. Want pas als dat gelukt was, kan hij naar het Nirwana. (Verleden/heden opzettelijk!)
Mensen kunnen ook naar de hemel, dus waarom zouden ze er ook niet van terug kunnen keren?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:52 schreef Yorrit het volgende:
de boeddha kwam terug???
vanwaar??
hij was gewoon n mens hoor
Het paradijs lijkt mij ook op aarde... Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen in omstandigheden hier leven die ze het liefst zouden ontvluchten. Die de hemel zien als een bevrijding en beloning.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar kan ik me heel goed in vinden. Je kan pas de hemel ervaren als het paradijs, als je weet dat het met de andere mensen die je lief hebt ook helemaal goed komt, of dat ze zich bij je hebben gevoegd.
Tenzij de hemel wordt gezien als een wazige staat van geestelijke gelukzaligheid zoals door Im.Kant. werd genoemd, maar om dat nou in de eeuwigheid mee te maken en niets anders klinkt mij niet echt aantrekkelijk of geloofwaardig. Dan ben ik liever op aarde tot in de eeuwigheid, waar je geluk ten minste met anderen deelt i.p.v. alleen met jezelf.
En neemt niet weg dat ik niet begrijp waarom er dan zoveel mensen zijn die het paradijs als een goed vooruitzicht zien. Er zijn genoeg mensen die niet precies durven te zeggen wat de hemel precies is, misschien dat ze daarom ook bang zijn om te sterven en hun zekerheid met wat ze hebben te verliezen. Maar die mensen die het als een paradijs zien waar je herenigd wordt met familie uiteindelijk, die snap ik niet.
Zo heb ik ooit eens een discussie gehad met een orthodox gelovige die zei dat hij de hemel ook niet als een fijne plek kan zien, omdat als hij daar eenmaal heen gaat er nog altijd familieleden en vrienden op aarde zijn. Dat vond ik wel onverwacht om te horen van iemand die gelovig is. Dan heeft God toch een beetje gefaald in zijn beloning voor een goed leven?
Het standpunt of geloof dat er een hel bestaat is al heel lang verlaten hoor. Ik zou geen religie weten die daar nog vanuit gaat. Of je zou een hel op aarde moeten bedoelen...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet zo. Ik ken genoeg mensen die tegen atheïsten en andere 'heidenen' lopen te verkondigen dat ze naar de hel gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:41 schreef Heerda het volgende:
[..]
Het standpunt of geloof dat er een hel bestaat is al heel lang verlaten hoor. Ik zou geen religie weten die daar nog vanuit gaat. Of je zou een hel op aarde moeten bedoelen...
Nee hoor de Islam kent een hel en die is zo reeel als de hemelquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:41 schreef Heerda het volgende:
[..]
Het standpunt of geloof dat er een hel bestaat is al heel lang verlaten hoor. Ik zou geen religie weten die daar nog vanuit gaat. Of je zou een hel op aarde moeten bedoelen...
Nou en of! Daar krijg je kokend water te drinken en word je overgoten met vloeibaar metaal. Staat in de koran, bijna om de andere bladzijde.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:24 schreef mariox het volgende:
[..]
Nee hoor de Islam kent een hel en die is zo reeel als de hemel
Nou ben ik geen boeddhist, maar voorzover ik weet reïncarneer je net zo lang tot je verlicht bent en dan ga je naar het Nirwana. Dat zou een staat van eenheid zijn met het al.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:43 schreef Yorrit het volgende:
naar een van de hemels gaan is sowieso niet een van doelen van het boeddhisme
Om de bladzijde is wel overdreven. In totaal 81 keer.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou en of! Daar krijg je kokend water te drinken en word je overgoten met vloeibaar metaal. Staat in de koran, bijna om de andere bladzijde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |