Nee, dit is niet een beetje: "Juf, zij doen het ook", want zojuist hebben we gesteld dat het gaat om wat de PVV nu vindt en dat het koffiedik kijken is dat de standpunten van de PVV worden genuanceerd vanwege mogelijke regeringsdeelname (dat op zichzelf ook niet vaststaat).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dit is een beetje: "Juf, zij doen het ook."
Ja, D66 zijn soms een stel opportunisten, en ja, dat is verkeerd. Maar dat betekent niet dat de PVV dat bij voorbaat al moet gaan doen.
Heeft Wilders dit zelf al bevestigd? Is dit het enige wat niet serieus genomen dient te worden of zijn o.a. grondwetswijzigingen die hij wil doorvoeren om te kunnen discrimineren ook "grapjes"?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, gewoon een cabaret stuk. Gewoon om lachen, meer niet.
Ik gebruik mijn eigen woorden en de interpretaties die jij er vervolgens op wil nahouden moet je maar voor eigen rekening nemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dus hij ziet moslims als tikkende tijdbommen die de potentie hebben om "slecht" te worden? En dan nog heeft hij niets tegen moslims?
Sorry daarvoor dan, ik ging er namelijk vanuit dat iedereen die hier post tegen de PVV is en alle mogelijkheden van objectief discussiëren trachten te belemmeren. Wilders wint inderdaad stemmers door gouden bergen te beloven ja, dat kan hem straks zetels gaan kosten ja. Maar stemmers zoals ik calculeren er wel in dat lang niet al zijn plannen door gaan. Ik ben persoonlijk wel kritisch ja, maar ik realiseer me dat niet alles kan. Iedereen zijn/haar wensen moeten gehoord worden. Het CDA is een behoorlijk conservative partij net zoals de pvv, dat strookt al, ook heeft het CDA plannen liggen om extreme immigranten uit te zetten, ook heeft JP onlangs in de Elsevier een stuk visie van het CDA geschreven over wat hun perspectief was, heel veel elementen daarvan waren van de VVD. De VVD is ook voor de staat te verkleinen en een restrictief immigratie beleid te gaan voeren, alleen durft geen enkele partij daarin echt een stelling in te nemen, de pvv wel. Oftewel, de vvd&cda kunnen mooi aan het sociaal/economisch terrein werken en de pvv doet immigratie&justitie, dat is tenminste wel iets waar ze goed in zijn. En zo zijn er nog wel veel meer overeenkomsten tussen die 2 partijen te vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
[quote]
Ik heb hem nergens een populist genoemd. Ik stel simpelweg dat hij nu zoveel stemmen kan krjigen door zich te profileren als het compromisloze buitenbeentje en dat bij deelname aan een coalitie dit beeld de prullenbak in gaat. Redenen voor de VVD en het CDA om hem niet uit te sluiten zijn er genoeg te bedenken. Als ze dat doen, komt dat hem electoraal gezien waarschijnlijk alleen maar ten goede. Daarnaast hebben ze destijds de LPF door regeringsdeelname effectief weten te marginaliseren. Ook heeft de PVV naast Wilders nou niet echt heel veel capabele mensen, zeker niet voor bestuurdersfuncties.
En terecht natuurlijk. Ook al roept de pvv dat ook wel een beetje over zichzelf af, ook is het te betreuren dat bepaalde wilders fans van een dergelijk niveau zijn waar ze ook de normale pvv-stemmer mee onderuit halen. Alleen die dingen worden bij de pvv breed uitgelicht.quote:Volgens mij is het probleem eerder dat jij dingen leest in posts die er niet staan. Een coalitie met de PVV lijkt mij alleen maar toe te juichen voor mensen die de PVV graag gedecimeerd zien worden. Daarnaast heb ik je niet gevraagd om je stem te verantwoorden. Het is wel een mooi voorbeeld van het standaard 'boehoe iedereen is tegen ons' riedeltje dat de PVV zelf ook oplepelt bij het kleinste beetje kritiek.
Ach grappen op z'n tijd is niet erg. Bas van der vlies schijnt het te kunnen, pechthold kan het, zo zijn er wel meer ja. Alleen Wilders is er wel meester in.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Vind je dat goed? Cabaret in de Tweede Kamer?
Dus jij meent het serieus als wilders zegt dat de Koran zo dik moet worden als de Donald Duck?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:31 schreef capricia het volgende:
Het is mij helemaal niet duidelijk wanneer Wilders grapjes maakt, aan cabaret in de 2e kamer doet, of wanneer hij serieus is, en meent wat hij zegt.
Zolang Wilders zelf dit onderscheid niet maakt, ga ik er maar vanuit dat wat hij in de tweedekamer zegt, serieus letterlijk zo bedoeld is.
Oh, het was ook metaforisch toen hij sprak over "tientallen miljoenen mensen deporteren"? Of was dat "een foutje"?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus jij meent het serieus als wilders zegt dat de Koran zo dik moet worden als de Donald Duck?Iedereen weldenkend mens snapte dat dat een metafoor was.
Als jij 1 citaat van Wilders geeft waar hij het over deporteren heeft dan zal ik nooit PVV gaan stemmen. 1 citaat waaruit dat blijkt!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, het was ook metaforisch toen hij sprak over "tientallen miljoenen mensen deporteren"? Of was dat "een foutje"?
Ik denk dat het sowieso vrij onbenullig is een willekeurige kwalificatie van een poster als maatstaf te gebruiken om de opvattingen van Geert Wilders en de PVV te duiden, maar doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:31 schreef capricia het volgende:
Het is mij helemaal niet duidelijk wanneer Wilders grapjes maakt, aan cabaret in de 2e kamer doet, of wanneer hij serieus is, en meent wat hij zegt.
Zolang Wilders zelf dit onderscheid niet maakt, ga ik er maar vanuit dat wat hij in de tweedekamer zegt, serieus letterlijk zo bedoeld is.
Hij moet dus letterlijk "deporteren" zeggen? Tientallen miljoenen mensen uitzetten is in jouw perceptie anders dan tientallen miljoenen mensen deporteren? Van Dale verstaat onder deporteren o.a. "Het land uitzetten".quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij 1 citaat van Wilders geeft waar hij het over deporteren heeft dan zal ik nooit PVV gaan stemmen. 1 citaat waaruit dat blijkt!
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij 1 citaat van Wilders geeft waar hij het over deporteren heeft dan zal ik nooit PVV gaan stemmen. 1 citaat waaruit dat blijkt!
quote:‘Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben’, aldus Wilders. ‘Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.’ Volgens Wilders is het ‘een paar minuten voor twaalf’ en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.
Na lang aandringen van de interviewers zei hij te denken dat het om 'miljoenen, tientallen miljoenen gaan die zich niet aan de wet willen houden. En later in het interview heeft hij het over ‘miljoenen nu’ die misdrijven plegen en ‘de sharia en het kalifaat’ willen.quote:Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug.’
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Was uw uitspraak op 14 juni in Denemarken over het uitzetten van tientallen miljoenen moslims uit Europa een slip of the tongue?
‘Nee.’
Ze was op zijn minst onhandig en niet precies. Zelfs De Telegraaf gebruikte in een commentaar het woord ‘kwalijk’.
‘Als ik meer tijd had gehad, had ik meer context kunnen geven. Ik doelde niet alleen op criminele moslims. Ik heb al vaker gezegd, ook in uw krant, dat ik voor assimilatiecontracten ben. Daarin moeten alle niet-westerse allochtonen met een dubbele nationaliteit of verblijfsvergunning de gelijke rechten van mannen en vrouwen onderschrijven, geen discriminatie van homoseksuelen, geen shariawetgeving – al die zaken. Teken je niet, dan kom je volgens ons niet in aanmerking om hier te zijn.
‘De islam is voor 90 procent een totalitaire ideologie en maar voor 10 procent een religie. Dus als je zulke contracten invoert, in heel Europa, want ik heb nooit gesproken over alleen de EU, zullen miljoenen moslims niet tekenen. Dan kunnen ze vertrekken.’
Hij zei tot miljoenen tot tientallen ja, is geen slimme uitspraak nee, geef ik grif toe. Maar sowieso is er geen zinnig woord over te zeggen als het niet gespecificeerd wordt hoeveel criminele Moslims er in Europa zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:43 schreef Karamsar het volgende:
[..]
Hij moet dus letterlijk "deporteren" zeggen? Tientallen miljoenen mensen uitzetten is in jouw perceptie anders dan tientallen miljoenen mensen deporteren? Van Dale verstaat onder deporteren o.a. "Het land uitzetten".
Daar is Wilders zelf natuurlijk ook niet vies van:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:44 schreef damian5700 het volgende:
Deportatie valt dan feitelijk in hetzelfde patroon van het bezigen van Tweede Wereldoorlog associaties.
Einde discussie, 2e wereldoorlog vergelijkingen pik ik niet. Punt. Ik zeg ook niet telkens dat Stalin foute dingen gedaan heeft.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Na lang aandringen van de interviewers zei hij te denken dat het om 'miljoenen, tientallen miljoenen gaan die zich niet aan de wet willen houden. En later in het interview heeft hij het over ‘miljoenen nu’ die misdrijven plegen en ‘de sharia en het kalifaat’ willen.
Deportatie valt dan feitelijk in hetzelfde patroon van het bezigen van Tweede Wereldoorlog associaties.
Ik doelde meer op iets niet menen wat je zegt want "jaaaaa het was maar een grapje".quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach grappen op z'n tijd is niet erg. Bas van der vlies schijnt het te kunnen, pechthold kan het, zo zijn er wel meer ja. Alleen Wilders is er wel meester in.
Pik je nazi-vergelijkingen die Wilders zelf maakt wel?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Einde discussie, 2e wereldoorlog vergelijkingen pik ik niet. Punt. Ik zeg ook niet telkens dat Stalin foute dingen gedaan heeft.
Is het ooit aangetoond dat er geen parralellen tussen main kampf en de koran lopen? Nee. En het boek lijkt er misschien niet op maar er zijn wel elementen die elkaar overlappen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Karamsar het volgende:
[..]
Daar is Wilders zelf natuurlijk ook niet vies van:
De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007
"En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren..."
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007
"Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt geen ruimte aan u. Van de overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen enkel respect voor u. De islam wil overheersen en is uit op de vernietiging van onze Westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid."
Film Fitna van Geert Wilders e.a., 27 maart 2008
Maar Wilders onderbouwd en gefundeerd vergelijken met Hitler, nee dat mag niet. (!)
Deportatie heeft helemaal niet alleen maar met WO2 te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Na lang aandringen van de interviewers zei hij te denken dat het om 'miljoenen, tientallen miljoenen gaan die zich niet aan de wet willen houden. En later in het interview heeft hij het over ‘miljoenen nu’ die misdrijven plegen en ‘de sharia en het kalifaat’ willen.
Doet hij niet. Maar ik ga niet in discussie als jij van mening bent dat Wilders op Hitler lijkt. Amen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:48 schreef Karamsar het volgende:
[..]
Pik je nazi-vergelijkingen die Wilders zelf maakt wel?
Mooie ontkrachting van alle "Wilders heb het alleen maar over kriminelen!!"-roepers ook:quote:
quote:Als ik meer tijd had gehad, had ik meer context kunnen geven. Ik doelde niet alleen op criminele moslims. Ik heb al vaker gezegd, ook in uw krant, dat ik voor assimilatiecontracten ben.
Hij heeft er genoeg, hij zit al 20 jaar in het vaak dus ik ga er wel vanuit dat hij weet wat hij doet. Hij heeft bij de VVD gezeten alles. Dus ga mij niet vertellen dat hij geen uitstekende politicus is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik doelde meer op iets niet menen wat je zegt want "jaaaaa het was maar een grapje".
Hoe kun je uberhaupt afspraken maken en wetten bedenken met zo'n man.
Je reageert notabene op een post van mij, waarin ik 3 citaten van Wilders aanhaal waarin hij dat wel doet!quote:
Dan is het nog wel een WO2 vergelijking. Hij had ook kunnen zeggen: "De Koran en de Bijbel lijken op elkaar"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is het ooit aangetoond dat er geen parralellen tussen main kampf en de koran lopen? Nee. En het boek lijkt er misschien niet op maar er zijn wel elementen die elkaar overlappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |