abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:13:45 #151
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77913023
quote:
Een gestolen gepersonificeerde ov-chipkaart met pasfoto wordt pas na een dag geblokkeerd
Precies de reden dat automatisch opwaarderen er hier niet in komt. Plus dat daar een limiet aanzit. Reis je teveel, dan willen de vervoersbedrijven niet verder voorschieten (pas eens in de zoveel tijd wordt het van je rekening geschreven) en wordt je pas geblokkeerd.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:39:52 #152
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77917612
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:26 schreef macca728 het volgende:
vanochtend in de spits een groot artikel op de voorpagina dat de OV chipkaart leidt tot een reizigersdaling van 7,5 procent.

Als nu de OV chipkaart in heel Zuid Holland zou worden ingevoerd zou dat zelfs een daling van 12,5 % opleveren.

Dit zijn cijders van 2008 al, van Provinciale Staten
Hier het stukje uit de Telegrof:
quote:
Minder reizigers door ov-chipkaart
AMSTERDAM - Volgens de provincie Zuid-Holland zorgt de invoering van de ov-chipkaart voor een daling van het aantal reizigers.

Dat blijkt uit onderzoek van de NOS. De omroep meldt dat het aantal ritten met 7,5 procent daalt zodra reizigers alleen met de chipkaart kunnen betalen. Angst om over te stappen op de ov-chipkaart en het feit dat sommige reizigers duurder uit zijn, zorgen voor de daling.

Het zou gaan om een tijdelijk effect, maar de vervoersbedrijven lopen wel enkele miljoenen mis.
Het wordt steeds beter...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77918799
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hier het stukje uit de Telegrof:
[..]

Het wordt steeds beter...
in de Spits stond dat het zeker op korte termijn gold, niet dat het een tijdelijk effect is.
Dat zou komen door de prijsstijging, niet door angst ofzo om over te stappen

Een daling van het aantal door een prijsstijging is vaak niet tijdelijk maar structureel

[ Bericht 7% gewijzigd door macca728 op 12-02-2010 14:19:39 ]
pi_77958818
Zat ik laatst in de Amsterdamse tram... Check in...
Halverwege valt de stroom uit... Ok, we stonden 2 minuten stil, daarna ging de stroom weer aan. Niks aan de hand.
Maar die kaartlezers werkten dus niet meer! Niemand kon uitchecken!!

Nou reis ik gratis, maar voor al die mensen die ineens 4 euro kwijt zijn is het kut.
pi_77964611
Mensen willen gewoon een kaartje kunnen kopen bij het loket en niks chipkaart. En ze willen vriendelijk te woord worden gestaan door een loketbediende.

Lekker met de trein, zoals vroeger (meer dan 20 jaar geleden) zonder al die automatiseringsbull-shit:

- toen reden de treinen nog op tijd.
- toen lagen er geen blaadjes op de rails
- toen bevroren de wissels niet bij 10 graden onder 0.
- toen hadden de conducteurs nog meer gezag
- toen was de NS een degelijk staatsbedrijf.
- toen waren de treinen luxe en was er overal plaats

Maar niet heus.

Nu ben ik gedwongen de auto te pakken, en als ik sneller wil zijn ... de fiets !

helaas gezellig met de trein, dat kan niet tegenwoordig, want alles gaat per computer .. de mist in...
pi_77965441
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:25 schreef webfreak het volgende:
Zat ik laatst in de Amsterdamse tram... Check in...
Halverwege valt de stroom uit... Ok, we stonden 2 minuten stil, daarna ging de stroom weer aan. Niks aan de hand.
Maar die kaartlezers werkten dus niet meer! Niemand kon uitchecken!!

Nou reis ik gratis, maar voor al die mensen die ineens 4 euro kwijt zijn is het kut.
Alleen al om die reden zou het asociaal zijn om mensen hun geld niet meer terug te geven, zoals de OV bedrijven van plan zijn.

Dat kan je gewoon niet maken.
pi_77990138
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:09 schreef Jed1Gam het volgende:
4 euro boete, vergeten uit te checken. Ik vind het nog steeds belachelijk dat je zelf voor de kosten op moet draaien, laat ze poortjes plaatsen ofzo.
Ik moest de 5de mijn studenten OV deactiveren omdat ik afgestudeerd ben. Krijg ik bij het loket van het NS te horen dat zij het wel voor mij konden doen. Ja meneer, het reisproduct is van de kaart af gehaald. Weet u het zeker? Ja. Kijk ik de volgende dag of het er nog op staat. Het stond er gewoon nog op. Moest ik het alsnog telefonisch doen.
Een hoop mensen zijn zo verslaafd geraakt aan het landelijke betuttelen dat ze gewoon vergeten uit te checken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77991461
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een hoop mensen zijn zo verslaafd geraakt aan het landelijke betuttelen dat ze gewoon vergeten uit te checken.
onzin want de meeste keren dat de mensen het "vergeten" is het een storing aan de apparatuur.
Danwel van de software danwel een stroomstoring.

Ik heb zelf de afgekopen week al 2x meegemaakt dat alle OV chipkaartlezers het niet deden in de bus
pi_77991583
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

onzin want de meeste keren dat de mensen het "vergeten" is het een storing aan de apparatuur.
Danwel van de software danwel een stroomstoring.
Mensen vergaten het.
quote:
Ik heb zelf de afgekopen week al 2x meegemaakt dat alle OV chipkaartlezers het niet deden in de bus
Dan kan je dus gratis reizen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77991603
Het probleem voor de slechtzienden hebben ze opgelost door die mensen een OV kaart aan te bieden van 10 euro voor 1 maand.

M.a.w. het probleem is niet op te lossen, dus doen we het zomaar
pi_77991716
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen vergaten het.
[..]

Dan kan je dus gratis reizen.

Hoe kan je uitchecken als de apparatuur het niet doet ?

Heb je al veel gereisd met de chipkaart of praat je de OV bedrijven na ?
  zondag 14 februari 2010 @ 20:40:09 #162
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77995814
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen vergaten het.
Nee, de apparatuur weigert.
quote:
[..]

Dan kan je dus gratis reizen.
Wat snap je niet aan die borg van 4 euro?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:42:02 #163
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_77999045
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, de apparatuur weigert.
[..]

Wat snap je niet aan die borg van 4 euro?
JohnDope is gewoon een mongool klaar... hij wil het niet snappen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_78009899
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef macca728 het volgende:
Het probleem voor de slechtzienden hebben ze opgelost door die mensen een OV kaart aan te bieden van 10 euro voor 1 maand.

M.a.w. het probleem is niet op te lossen, dus doen we het zomaar
Is het moeilijk om als normaal persoon hiervoor in aanmerking te kunnen komen, dat heb ik nog wel over voor een ovkaart
pi_78028518
nu ned 2: vragen over ov chipkaart

Vrouw van invoer kaart is lachwekkend.
Anoniem reizen kan zegt ze. Ja, alleen als je geen enkel abonnement hebt.
Verder niet. Idioot.

Alle fouten moeten door de vervoerder worden opgelost. Zei doen niks. Die vrouw moet de politiek in. Ze liegt de hele bende bij elkaar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78035663
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe kan je uitchecken als de apparatuur het niet doet ?
Hoe kan je überhaupt inchecken als de apparatuur het niet doet
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_78036297
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe kan je überhaupt inchecken als de apparatuur het niet doet
omdat de apparatuur het wel doet als je incheckt en er daarna een storing is.
Wat begrijp je daar niet aan ?

Overigens speelt het probleem ook als je niet in kan checken want veel mensen zijn al zo geprogrammerd dat ze bij het uitstappen alsnog willen uitchecken dus inchecken en dan ben je dus ook je 4,10 of 20 euro kwijt.

Het probleem speelt ook nog bij de NS omdat sommige stations uberhaupt geen apparatuur hebben staan, waardoor je dus ook 10 of 20 euro kwijt bent.
pi_78037219
wat een vreselijk slecht programma is dat zeg de volgende vraag

9292 is dat een nieuwe website ofzo ? wij noemen dat ov9292.nl misschien makkelijker opzoeken

een voordeel : je hoeft nooit meer bij een loket te staan, nee echt nooit meer

maximale reistijd is 1 dag ? is dus ook al onzin, je kan mensen ook gewoon verkeerd voorlichten zeg

komen ze met een duidelijk vb dat 2x een enkele reis duurder is ( 15 euro !!!!!) weten ze dat niet

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=5307&md5=2cd74deab35218ea7327f69af812ba43

[ Bericht 19% gewijzigd door macca728 op 15-02-2010 22:51:25 ]
pi_78037434
haha advies aan een mevrouw die in AMSTERDAM woont en haar kleinkinderen mee wil nemen in de metro : gewoon de strippenkaart blijven gebruiken

nou vooral doen, de VARA zei het
  dinsdag 16 februari 2010 @ 07:22:12 #170
141482 Q.
JurassiQ
pi_78046491
Welk programma is dat? Link doet het niet.
For great justice!
pi_78047694
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:22 schreef Q. het volgende:
Welk programma is dat? Link doet het niet.
de volgende vraag, zo heet dat programma

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 16-02-2010 11:28:58 ]
pi_78050511
ze hadden het er ook over dat je later een dal en spitstarief krijgt.

moet je zeker weer 2 chipkaarten hebben, die je vooraf moet instellen net als bij NS

dan moet je er 4 hebben ipv 1
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:41:26 #173
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78050915
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:28 schreef macca728 het volgende:
ze hadden het er ook over dat je later een dal en spitstarief krijgt.

moet je zeker weer 2 chipkaarten hebben, die je vooraf moet instellen net als bij NS

dan moet je er 4 hebben ipv 1
Vraag: welk voordeel heeft de chipkaart nu nog?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78062743
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Vraag: welk voordeel heeft de chipkaart nu nog?

volgens de mevrouw van translink

1 kaart voor het hele OV
nooit meer in de rij staan
je betaalt niet meer per zone, maar per km dus eerlijker
het is voor veel mensen goedkoper


vervolgens werden al die voordelen onderuit gehaald en bleef er weinig over haha

o.m. de vraag van iemand die zei dat als de bus een slinger maakt, dat je meer kwijt bent, dan met de strippenkaart. Dat was niet waar volgens haar

Je bent natuurlijk wel duurder uit met de bus die een slinger maakt, daarom moet er ook een spitstarief komen.

Immers met de sneldienst die vaak over de rijksweg gaat in 1 recht stuk zonder omwegen ben je wel goedkoper uit.
Daar zijn de busmaatschappijen nu ook achter gekomen natuurlijk, vandaar spitstarief
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:12:15 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_78063711
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Vraag: welk voordeel heeft de chipkaart nu nog?
Een heleboel. Voor de vervoerbedrijven. Daar is dat ding dan ook voor gemaakt, niet voor de reiziger.
For great justice!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:46:33 #176
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78067600
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens de mevrouw van translink

1 kaart voor het hele OV
nooit meer in de rij staan
je betaalt niet meer per zone, maar per km dus eerlijker
het is voor veel mensen goedkoper


vervolgens werden al die voordelen onderuit gehaald en bleef er weinig over haha

o.m. de vraag van iemand die zei dat als de bus een slinger maakt, dat je meer kwijt bent, dan met de strippenkaart. Dat was niet waar volgens haar

Je bent natuurlijk wel duurder uit met de bus die een slinger maakt, daarom moet er ook een spitstarief komen.

Immers met de sneldienst die vaak over de rijksweg gaat in 1 recht stuk zonder omwegen ben je wel goedkoper uit.
Daar zijn de busmaatschappijen nu ook achter gekomen natuurlijk, vandaar spitstarief
Grappig ja, want het spitstarief zal dus hoger zijn dan het laag tarief, waardoor je ondanks die rechte weg nog steeds meer kwijt bent.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78068263
Vandaag ervaren! Ik heb een abonnement op mijn OV chipkaart. Reis die ik elke dag maak is dus op abonnement dus kost niets extra.
Ik moet tot de eindhalte en de chauffeur heeft kennelijk zijn laatste rit en gooit bij het einde zijn computer vast uit of in elk geval zo dat je niet meer ziet welk busnummer het is.... Ik wil uitloggen, en ik merk dat dat ding inlogt... Dus ik log gelijk weer uit, wordt er ineens 75 ct afgeschreven. Ga ik even later mijn transacties na... is er dus door die actie van die chauffeur ook een onafgemaakte transactie = 4 euro afgeschreven. Totaal dus 4,75. Had ik dat niet gezien bij het uitchecken dat hij opnieuw incheckte was het trouwens 8 euro totaal. De bus zat aardig vol. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit doorhadden. Ik ga het uiteraard terugclaimen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:07:15 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_78068358
Iemand anders ook rare ervaringen bij de paaltjes rondom de Utrechtse sneltram? De saldo-weergave klopt nooit!
Vandaag was het weer zover. Heenrit inchecken: saldo is -0,21 euro. Bij uitchecken na twee haltes geeft de paal aan dat mijn saldo 1,89 is. En dat de rit 0,91 euro heeft gekost. (Gisteren kostte diezelfde rit nog 90 cent). WTF?
pi_78130950
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet


Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
pi_78144810
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet


Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.

Dit is per ongeluk gebeurd met de NS voordeelurenkaart, die mij ongevraagd is toegstuurd door de NS

Dit kost mij dus 4 euro.

Echt belachelijk dit, hoe kan ik in hemelsnnaam een kaart controleren die ik niet gebruik ?
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:08:35 #181
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78145599
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.
Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
pi_78146102
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
Ik vind het gewoon onbeschoft, omdat ik hier pas achter kwam toen ik de OV kaart ging activeren.
Ook op OV chipkaart.nl kon ik de transactie niet vinden,ergo hij heeft niet plaatsgevonden

Hoe zal ik er dan achter moeten komen, als ik een OV kaart helemaal niet gebruik, alleen als voordeelurenkaart.

De NS stuurt me overigens ook terug naar de RET, dus het lijkt mij dat de NS maar over de brug moet komen.
Zij hebben mij deze kaart ongevraagd toegestuurd.

Het laatste woord is hier echt nog niet over gevallen.
pi_78147401
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet


Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
Heel erg herkenbaar dit! Ik ga vaak vanaf huis met de zuidtangent naar de arena, filmpje pakken... en elke keer een ander bedrag! Er zit totaal geen lijn in. UItvallende uitcheck apparatuur ook al heel veel ervaren. Ik heb overigens na mijn ervaring van de week een klacht ingediend en ik krijg gewoon een standaard mail met een link naar een claim formulier!
Verder ook opvallend dat een ritje met de Metro van Amstelveen naar Amsterdam vaak rond de 1,80 euro zit terwijl ik voor een enkeltje met de zuidtangent naar Haarlem afgelopen weekend 2,50 euro betaalde... GVB is kennelijk een stuk duurder!
pi_78147874
http://www.rover.nl/chipkaart/zorgpuntenlijst.pdf

38 argumenten om maar met de auto te gaan ipv het OV

Het wordt nog veel erger straks, abonnementen worden afgeschaft, als je overstapt op de trein na bus,tram of metrorit in een stad, ben je veel duurder uit dan nu

En dan te bedenken dat een goede economie afhankelijk is van mobiliteit.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:37:35 #185
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78205284
quote:
Chipkaart studenten vanaf 16 maart verplicht
Uitgegeven: 19 februari 2010 18:40 /// Laatst gewijzigd: 19 februari 2010 21
DEN HAAG - Studenten kunnen vanaf 16 maart alleen nog met het openbaar vervoer reizen als zij in het bezit zijn een ov-chipkaart die is opgeladen. De vervoerders hebben daarover vrijdag overeenstemming bereikt met het ministerie van Onderwijs.

Studenten moesten aanvankelijk vanaf 1 januari met de ov-chipkaart kunnen reizen.
Die deadline werd al een maand opgeschoven, maar door technische problemen met het computersysteem slaagden lang niet alle studenten erin hun kaart tijdig te activeren.

Onderwijsminister Ronald Plasterk besloot vorige maand dat eerst alle problemen moesten worden opgelost. Pas daarna mochten de vervoerders in overleg met het ministerie een nieuwe uiterste datum vaststellen.

Papieren kaart
In totaal moeten 650.000 studenten hun ov-chipkaart activeren. Van hen heeft 80 procent dat inmiddels gedaan.
De rest reist nog met een papieren ov-studentenkaart of met een ov-chipkaart die nog niet is geactiveerd. Vanaf 16 maart mag dat niet meer.

Loterij
Om studenten extra te motiveren, hebben de vervoersbedrijven een loterij gekoppeld aan het activeren van de ov-chipkaart. Studenten die hun kaart opladen, kunnen onder meer een wintersportvakantie winnen. De verloting is eveneens op 16 maart.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:45:33 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78205707
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:07 schreef Zelva het volgende:
Gisteren ook weer leuk. Ik stapte een Arriva-bus in op Zuidplein, Rotterdam, checkte in en bedacht iets leuks. Ik had het briljante plan om mijn strippen dan maar eens op te maken. Ik checkte derhalve meteen maar weer uit. Kosten: 17 cent. Huh?

Zal dat iets te maken hebben met dat het uitstappunt op Zuidplein wat verder ligt dan het punt waar je instapt? Ik weet het niet, maar wat een ^%$#*&-systeem.

Die 17 cent wil ik natuurlijk vanzelfsprekend uiteraard terughebben, maar bij een claimformulier moet je een bonnetje uit de automaat met je laatste reizen bijleveren ( , ze houden álle reisgegevens toch volautomatisch bij?)

Kan dat ook bij de NS-automaat, of moet ik dan weer helemaal vanuit Ede naar Rotterdam reizen?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:49:55 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78205935
Oh laat maar, zit ik die link van Macca te lezen, kom ik dit tegen:
quote:
Bij (geschikte) NS-automaten kunnen laatste 10 transacties wel van beeldscherm worden afgelezen, maar niet worden afgedrukt.

  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:25:42 #188
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78341167
quote:

Alle dagen gratis OV voor studenten

UTRECHT - Door een fout bij het activeren van de nieuwe OV-chipkaart voor studenten is het mogelijk alle dagen van de week gratis te kunnen reizen.

Afschaffen strippenkaart?
Bij de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) én De Telegraaf zijn meerdere meldingen gekomen van studenten die tot hun verbazing en blijdschap op hun chipkaart zowel de weekeind- als de weekvariant zien staan na het activeren van de reisrechten bij een oplaadpunt. Officieel zou er maar één reismogelijkheid moeten staan.

De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), de voormalige IB-groep, kent dit probleem en bij de gezamenlijke vervoersbedrijven wordt tamelijk laconiek gereageerd: „Nou, maar dat is toch geweldig voor deze studenten. Gratis reizen, wat wil je nog meer. Dit is echter hooguit het geval tot 16 maart, dan kan het technisch gezien niet meer,” stelt woordvoerder Charlotte Schoenmakers van de vervoersbedrijven.

Volgens Schoenmakers is het ’alle dagen gratis reizen’ gewoonweg mazzel voor die studenten die eerst een tijdelijk reisrecht hadden voor bijvoorbeeld de week-variant en nu bij het activeren van het officiële product overstappen naar de weekeind-variant en andersom: „Dan staan beide mogelijkheden tijdelijk naast elkaar op de kaart. Maar de student is wel strafbaar als hij buiten het officiële product om reist.”

Die ervaring heeft studente en LSVb-medewerker Sara Struik, die ook opeens een kaart heeft die geschikt is voor weekeind én week, helemaal niet. „Bij mij raadde de conducteur juist aan -toen hij beide mogelijkheden op één kaart zag staan- vooral er gebruik van te maken! Hij zei niks over boetes of dat ik strafbaar was. Ik maak er vooral gebruik van in de bus, daar is geen conducteur die er iets van kan zeggen.”

Lek
Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het hele chipkaart-systeem „zo lek als een mandje. Alle dagen gratis kunnen reizen is een leuke bijkomstigheid, maar we krijgen ook veel klachten van studenten die eigenlijk een weekvariant hebben, zo staan geregistreerd en bij het activeren bij de paal hiervoor hebben gekozen, maar dat bij het reizen in de trein en bus opeens blijkt dat er een weekeind-variant op de kaart staat. Heel vervelend.”

Volgens Schoenmakers is dat technisch echter onmogelijk: „Dan moeten ze bij de paal op een verkeerde knop hebben gedrukt. We hebben wél technische problemen met het wisselen van week naar weekeind en omgekeerd. Als je wisselt kan je dat aanvragen op de site en zou binnen 2 dagen dit geregeld moeten zijn. Maar het duurt wel tien dagen. Als je vóór die tien dagen toch gaat ophalen, activeer je weer de oude. Maar we hebben nog tot 16 maart om alle euvels eruit te halen. Op die datum moeten alle 650.000 studenten hun nieuwe OV-chipkaart geactiveerd hebben.”
Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78356024
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Wat mij blijft irriteren is dat ze de schuld bij de gebruiker blijven liggen

Ik heb nog steeds mijn 4 euro niet terug van mijn voordeelurenkaart
pi_78358253
topic niet gelezen..mijn excuses!

ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
De enige echte.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:55:27 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_78360623
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:14 schreef Rnie het volgende:
topic niet gelezen..mijn excuses!

ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
Papieren kaartje kopen.
For great justice!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:07:55 #192
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78371699
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Papieren kaartje kopen.
En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:16:20 #193
141482 Q.
JurassiQ
pi_78372571
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
Dat was al jaren bekend.
For great justice!
pi_78374555
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??

Nu moet ik dus ipv 2 kaartjes tegelijk kopen voor mij en mijn vriendin, 1x inchecken en 1 kaartje kopen.

En kon dat nog maar bij dezelfde automaat, maar nee laten we het nog makkelijker maken en die verweg van elkaar zetten ( ij R'dam Lombardijen in elk geval wel)

En voor de terugweg natuurlijk weer hetzelfde
pi_78374717
Off topic maar ook leuk

Ik kreeg van de NS een overgangs kaart ter compensatie van de vele vertragingen.
Dat houdt in dat je met een 2de klas kaartje in de 1e klasse mag zitten.

Erg leuk, samen treinen, ik in de 1ste en mijn vriendin in de 2de klas.
Nou bedankt hoor NS
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:52:40 #196
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78375557
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was al jaren bekend.
Onder insiders wel ja. De gemiddelde reiziger moet er nog achter komen welke kortingsregelingen, gunstige overstapvoorwaarden en dergelijke allemaal gaan vervallen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:53:21 #197
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78375604
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??
Zou ja. Wanneer was dat ongeveer? Oh ja, 1993 of ergens daaromtrent.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:26:58 #198
141482 Q.
JurassiQ
pi_78547933
Ik was vannacht vergeten uit te checken toen ik half dood uit de nachttrein strompelde, net even naar het station gefietst en kon alsnog uitchecken. Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben? Iemand?
For great justice!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:27:20 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_78547947
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??
Ja, maar niet voor de betalende klanten natuurlijk! Het idee alleen al!
For great justice!
pi_78549136
Ik controleerde net mijn ov-chipkaart en idd ik heb dus zowel een week als een weekend ov abbo erop staan (vorige week mijn weekendproduct afgehaald). Betekend dit dat ik tot en met januari 2011 de gehele week gratis kan reizen?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:10:11 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78549294
Dat is toch schandalig, moet je ook gewoon nog een postzegel op je claimformulier plakken. Het is hún fout. Tuig van de richel, meer is het niet. Ik hoop voor hun dat ze die 44 cent erbij overmaken, want anders zie ik ze voor de rechter en krijg ik vanzelfsprekend gelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 februari 2010 @ 13:14:38 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78549454
er staan 3 incheckpoortjes in de Noordertunnel in Utrecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_78549567
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Ynske het volgende:
er staan 3 incheckpoortjes in de Noordertunnel in Utrecht
nou bij Den Haag HS liefst 2, 1 bij elke uitgang van het station, waarbij die bij de hoofdingang precies achter een pilaar staat waar je de schuifdeuren doorgaat.

TOTAAL ONZICHTBAAR dus voor reizigers die vertrekken vanuit Den Haag HS, lekker handig weer
Iedere mongool zou ze bij de kaartautomaten neerzetten, maar de NS niet.

Zou weleens willen weten wie zoiets bedenkt
  zondag 28 februari 2010 @ 13:18:31 #204
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78549572
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef Q. het volgende:
Ik was vannacht vergeten uit te checken toen ik half dood uit de nachttrein strompelde, net even naar het station gefietst en kon alsnog uitchecken. Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben? Iemand?
quote:
De klantenservice kon mij overigens niet vertellen na hoeveel tijd het ov-chipkaart systeem je reis als ‘vergeten uit te checken’ registreert. Volgens de algemene voorwaarden reizen op saldo NS dien je uit te checken op dezelfde dag als je bent ingecheckt. Ik heb van meerdere mensen gehoord, dat dit inderdaad het geval is (zie ook de reacties), zolang je in de tussentijd niet met de chipkaart hebt gereisd. Dus even terug naar het station om alsnog uit te checken loont! Houdt er wel rekening mee, dat het daarna een paar minuten duurt voor je weer kunt inchecken.
Van Vergetenuittechecken.

Vanzelfsprekend weet ook de klantenservice de antwoorden niet.. Only in Chipkaartland.

Maar sowieso, wat daar ook weer staat:
quote:
Het is op dit moment 3 keer per jaar mogelijk gebruik te maken van restitutie. Maar “dit kan worden teruggebracht naar 1 keer”, aldus de klantenservice.
WTF?
pi_78549642
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:18 schreef Zelva het volgende:

[..]


[..]

Van Vergetenuittechecken.

Maar sowieso, wat daar ook weer staat:
[..]

WTF?
daarom ga ik ook legaal zwart rijden, ze stelen van mij, dus ik van hen
Gisteren weer perfect gegaan, kan mijn voordeelurenkaart eigenlijk wel inleveren
pi_78549698
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:10 schreef Zelva het volgende:
Dat is toch schandalig, moet je ook gewoon nog een postzegel op je claimformulier plakken. Het is hún fout. Tuig van de richel, meer is het niet. Ik hoop voor hun dat ze die 44 cent erbij overmaken, want anders zie ik ze voor de rechter en krijg ik vanzelfsprekend gelijk.

raar bij RET kan je het nog naar een antwoordnummer sturen
pi_78549767
NS heeft toch helemaal geen restitutieformulier toch

Helemaal belachelijk, moet je een nummer belen van 0,10 per minuut
  zondag 28 februari 2010 @ 13:36:54 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78550168
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

raar bij RET kan je het nog naar een antwoordnummer sturen
Bij Connexxion ook, maar daar staat dit hilarische zinnetje
quote:
Connexxion, GVU, Hermes en Novio geven geen geld terug... ... in bijzondere gevallen van overmacht
Dus als het vervoersbedrijf er toevallig niets aan kon doen dat ik teveel betaald heb, moet ik mijn verlies maar nemen?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:39:38 #209
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78550255
Ha ha, en als er bij de HTM wat mis is gegaan moet je naar het loket op Centraal Station of Hollandsch Spoor.

Benieuwd of je de extra reiskosten ook terug krijgt. En kan ik ook mijn uurtarief in rekening brengen?
pi_78550258
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij Connexxion ook, maar daar staat dit hilarische zinnetje
[..]

Dus als het vervoersbedrijf er toevallig niets aan kon doen dat ik teveel betaald heb, moet ik mijn verlies maar nemen?
]

hahaha wat is dat nou weer ?
Als de bus een ongeluk krijgt en alle automaten kapot zijn gegaan ?
Een bus met hooligans die alle automaten kapot slaan ?

Ja dat lijkt me wel bijzonder overmacht
pi_78552873
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef Q. het volgende:
Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben?
Ik denk dat het bij de trein dezelfde dag nog kan. Dat soort informatie is nergens te vinden, want men wil juist voorkomen dat mensen niet uitchecken ("men hoeft dit soort dingen niet te weten"). In dezelfde categorie valt overigens het aantal keer dat je mag vergeten uit te checken voordat je kaart geblokkeerd wordt; het precieze aantal heb ik nog nergens echt officieel zien staan.
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:05 schreef Ludacriss het volgende:
Betekend dit dat ik tot en met januari 2011 de gehele week gratis kan reizen?
Aangezien vanaf 16 maart alleen een geactiveerde studenten-OV-chipkaart als geldig vervoersbewijs telt, zou het tijdelijke reisrecht vanaf die datum niet meer geldig zijn. Persoonlijk ben ik nogal benieuwd hoe ze dat willen gaan regelen, maar in principe kan het dus vanaf 16 maart niet meer.
  zondag 28 februari 2010 @ 15:47:06 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_78554359
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:00 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij de trein dezelfde dag nog kan.
En als je de trein van 23:59 pakt? Dan kan je dezelfde dag niet meer uitchecken. Misschien is het 24 uur. Nou ja, toch niemand die het weet. Wie wil het een keer gaan testen?
For great justice!
pi_78555950
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
pi_78556501
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef Tochjo het volgende:
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
Op de papieren studenten versie stond ook dat je 3 (?) mensen mee mocht nemen met korting. Is dat nog steeds zo? Als het niet gratis voor mij zou zijn momenteel dan zou ik een rijbewijs gaan halen...
pi_78557954
De samenreiskorting geldt nog altijd. Je reisgenoten kunnen voorlopig een papieren vervoerbewijs met korting kopen. Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
pi_78559406
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Tochjo het volgende:
De samenreiskorting geldt nog altijd. Je reisgenoten kunnen voorlopig een papieren vervoerbewijs met korting kopen. Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
lijkt mij onmogelijk, dus dat zal wel verdwijnen.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:47:33 #217
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78560545
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Tochjo het volgende:
Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
Is al eeuwen bekend dat die gaat verdwijnen, vanaf het prille begin. En logisch, want je kunt niet de ene chipkaart met de andere laten communiceren
pi_78560566
Ongelooflijk, ik snap er niks meer van! Als ik kijk wat er op mijn ov studenten kaart staat via een NS automaat dan geeft ie aan dat ik alleen een weekproduct heb, kijk ik via een automaat van de RET dan geeft ie aan dat ik zowel een week als weekendproduct er op heb staan. Ik heb net ook gekeken of het niet verkeerd staat bij het DUO maar daar staat gewoon een weekend product aangeven wat ik dus ook moet hebben (btw pas een week geleden mijn product op kunnen halen). Snap er de ballen van, zolang de conducteurs maar niet moeilijk gaan doen.
  zondag 28 februari 2010 @ 19:29:31 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_78562093
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef Tochjo het volgende:
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
En als je met een nachttrein rond 4:00 reist zoals ik vannacht? Ik was ingechecked rond 3:10 op Amsterdam CEntraal en zonder problemen rond 12:30 uitgechecked in Utrecht.
For great justice!
pi_78572470
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Is al eeuwen bekend dat die gaat verdwijnen, vanaf het prille begin.
Dat is een interessante uitspraak. Heb je daar een bron bij? Ik baseer me op de informatie hier (het IkChip forum is voor NS-reizigers en het IkChip team bestaat dus uit medewerkers van NS).
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:29 schreef Q. het volgende:

[..]

En als je met een nachttrein rond 4:00 reist zoals ik vannacht? Ik was ingechecked rond 3:10 op Amsterdam CEntraal en zonder problemen rond 12:30 uitgechecked in Utrecht.
Als je om 3:00 een papieren treinkaartje had gekocht voor die reis, dan had je dat kaartje tot 4:00 de volgende dag (25 uur lang) kunnen gebruiken. Mogelijk had je dus tot 4:00 op 1 maart kunnen uitchecken, maar dat weet ik niet zeker.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2010 @ 06:48:54 #221
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78579457
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:42 schreef macca728 het volgende:

9292 is dat een nieuwe website ofzo ? wij noemen dat ov9292.nl misschien makkelijker opzoeken
ondanks dat je vaak terechte klachten hebt, moet je misschien toch eerst even www.9292.nl proberen voordat je dit als argument gebruikt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78594515
volgens cijfers van het GVB is het aantal zwartrijders in de metro gedaald van 13% tot 4%

RET maakte vorig jaar ook dergelijke cijfers bekend, recente cijfers zijn niet bekend.
pi_78596525
Overigens waren zelfs de dranghekken niet genoeg en moest ik helemaal langs de rijen omlopen om door de poortjes te gaan vanmiddag bij metrostation Beurs

Was er iets gebeurd ofzo ? Of hebben mensen nieuwe hoop dat hun problemen opgelost worden ?

[ Bericht 5% gewijzigd door macca728 op 01-03-2010 22:04:16 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 21:51:38 #224
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78612073
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet helemaal, er is toch allang bekend dat dit het geval is?
Ja. Staat genoeg over op de website.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:52:25 #225
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78612122
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:01 schreef macca728 het volgende:
volgens cijfers van het GVB is het aantal zwartrijders in de metro gedaald van 13% tot 4%

RET maakte vorig jaar ook dergelijke cijfers bekend, recente cijfers zijn niet bekend.
laat ze eerst dat rapport maar openbaar maken
pi_78613853
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:22:14 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_78614184
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:17 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
Één van de grotere praktische problemen van de OV Chipkaart: de belachelijk idioot lage betrouwbaarheid van de apparatuur. .
For great justice!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:45:27 #228
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78615760
5000 jaar terug werkte papier prima, en over 5000 jaar zou dat ook zo zijn.
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 08:42:51 #229
9859 crew  Karina
Woman
pi_78718176
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78719306
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Volgens mij 7,50.
pi_78720060
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:44:30 #232
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78726524
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Sorry meneer, het systeem zegt van niet, hij heeft zich vast vergis..
pi_78726567
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Je hebt toch bewijs ? Gewoon de manager erbij roepen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:21:56 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78735041
Het ligt ook áltijd aan de klant.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:41:54 #235
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78735986
Aan Arriva:
quote:
U heeft mij bestolen van 17 cent door kosten in rekening te brengen voor een incheck en een directe uitcheck op hetzelfde station. Dat geld wil ik hoe dan ook terug. Helaas bent als een van de weinige vervoerders zo asociaal, een ander woord is er niet voor, om een postbusnummer te gebruiken voor het terugsturen van het claimformulier. Aan die wettelijk compleet onrechtmatige onzin doe ik dus niet mee. Ik eis van u dat ik zonder verdere kosten mijn geld terug kan vragen. Dat houdt in dat u of a) mij een antwoordnummer geeft of b) u mij de schriftelijke garantie geeft dat die 44 cent voor een postzegel ook vergoed worden.

Bij geen of onvoldoende reactie waarschuw ik u alvast dat alle juridische kosten voor het terugkrijgen van de 17 cent, die nu onrechtmatig in uw bezit zijn, voor uw rekening komen. Van dit soort geniepige verrijking ben ik in ieder geval absoluut niet gediend en ik zal het er dan ook niet bij laten zitten. Ik weet in ieder geval dat ik het recht volledig achter mij heb staan.

Hoogachtend,

Zelva
Benieuwd of ik een reactie krijg.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:26:56 #236
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78748604
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Zelva het volgende:
Aan Arriva:
[..]

Benieuwd of ik een reactie krijg.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:52:01 #237
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78755706
quote:
Oplaadautomaten OV-chipkaart geskimd
Uitgegeven: 4 maart 2010 21:44 /// Laatst gewijzigd: 4 maart 2010 21:46
AMSTERDAM - Onbekenden hebben in Amsterdam twee automaten voor het opladen van de OV-chipkaart geskimd. Een woordvoerster van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam bevestigde donderdag een bericht hierover van RTV Noord-Holland.
© ANP

Met de geplaatste skimapparatuur kunnen criminelen de gegevens van pinpassen aflezen om vervolgens de rekeningen van de gedupeerden te plunderen.

De skimapparatuur op de twee Amsterdamse oplaadautomaten werd ontdekt tijdens onderhoud. Het GVB gaat nu alle automaten controleren.

Opzetstukken
De schade door skimmen bedroeg in 2008 zo'n 31 miljoen euro. Banken hebben sindsdien maatregelen genomen om de plaatsing van skimapparatuur te voorkomen.

Ook de kaartjesautomaten van de Nederlandse Spoorwegen waren vaak doelwit van skimmers. De NS heeft vorig jaar speciale opzetstukken geïnstalleerd om skimmen te voorkomen. Of het GVB dat ook gaat doen, kon de woordvoerster nog niet zeggen. ''De zaak is in onderzoek''.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:55:10 #238
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78755816
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:52 schreef Stupendous76 het volgende:

"De zaak is in onderzoek".
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:57:15 #239
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78755887
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
In de normale wereld wel, niet in de wondere wereld van de chipkaart, daar is alles mogelijk, zo lang het maar niet ten gunste van de reiziger is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:01:45 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78756076
Daar houden ze inderdaad wel rekening mee, op hun jaaroverzicht, niet voor de consument. Voor banken evengoed, gaan er vanuit dat er x miljoen verdwijnt..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:12:50 #241
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78758211
Afgelopen dinsdag ga ik met de trein. Komt een conducteur, controleert en alles prima.
Ik stap over, andere trein, weer controle. Nu ziet de conducteur dat er een product klaar staat, maar deze nog niet opgehaald is. Moest ik maar gaan doen.
Ik ga daarna met de bus en check in: Goede Reis krijg ik. Dan moet het toch werken. Uitchecken gaat ook prima.
Na een tijd weer met de bus naar station. Kastjes deden het niet dus nu gebeurde er niks.
Nu komt er weer een controle. Conducteur ziet nu helemaal niks en krijg te horen dat ik product moet bestellen en activeren.
Kom ik op station, ga naar een oplaadpunt. Geeft die aan dat er geen product op staat en dat er geen product klaar staat.

Hoe kan dit? Ik reis al weken en dat gaat prima. Heb weken geleden product geactiveerd en nooit problemen gehad, maar nu ineens. Conducteurs zien op 1 pas 3 verschillende situaties op mijn pas. Mijn eerder opgehaalde product is weg en iedereen zegt wat anders.
Het enige wat ik heb gedaan is de pas opladen voor de tram in amsterdam. Zou daar wat zijn gebeurd.
Ieder geval is 1 ding duidelijk. Conducteurs geven verschillende interpretaties en mijn product is ineens weg.

Morgen ga ik naar service desk NS. maar weet al wat ze zeggen. Zal wel een betaal nummer moeten bellen of mail moeten sturen en dan maar zien. Wat een technisch falen dit systeem zeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 5 maart 2010 @ 02:40:45 #242
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78759277
Geen idee, maar ik heb wel hetzelfde, dat hij aangeeft dat ik moet activeren. Maar dat zegt alleen het apparaat van de contoleurs, verder werkt alles al (nouja, behalve de 'schoonheidsfoutjes" ).
pi_78768658
Ik heb sinds een maandje een ov-chipkaart alleen kan ik de kaart niet activeren! De automaten geven steeds aan dat er geen bestelling voor mij klaar staat terwijl ik wel recht heb op een studentenreisproduct.
Ik heb al tig keer gebeld met de ov-chipkaartlijn maar zij geven steeds aan wacht maar 5 dagen en daarna moet het erop staan. Maar het staat er dus nog steeds niet op!! Ik heb overal mails naar gestuurd en heen gebeld maar er is niemand die mij kan of wil helpen.. Ik heb geen idee meer wat ik nu nog kan doen en 16 maart komt steeds dichterbij!
Hebben meer mensen dit probleem? Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:15:16 #244
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78773581
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:12 schreef Splinter1707 het volgende:
Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
Emigreren.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:34:37 #245
294021 Skrull
Reptilian
pi_78774383
Ik heb die van mij vandaag zonder problemen kunnen opladen.
  zondag 7 maart 2010 @ 12:23:43 #246
141482 Q.
JurassiQ
pi_78842706
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet . Maar ouderwets een kaartje gekocht.
For great justice!
pi_78842972
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:23 schreef Q. het volgende:
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet . Maar ouderwets een kaartje gekocht.
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
  zondag 7 maart 2010 @ 12:37:34 #248
141482 Q.
JurassiQ
pi_78843100
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
Gewoon ook echt alle paaltjes he? Heb er een stuk of 5 geprobeerd. Voortaan toch maar weer kaartjes kopen.
For great justice!
  zondag 7 maart 2010 @ 15:43:01 #249
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78849175


Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
pi_78849446
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:43 schreef Zelva het volgende:


Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
als paaltjes niet werken, hebben ze pech. Ik koop geen kaartje meer, ik heb een betaalmiddel bij me.

Bij de RET maken ze er geen probleem meer van nu, daarvoor wel. Collega heeft al 3 gratis busritjes gehad dit jaar, ik maar 1.

Genoeg incidenten meegemaakt trouwens dat mensen weigerden een strippenkaart te kopen, als de apparatuur weer eens niet werkte. Laat ze de politie er maar bij roepen.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:57:33 #251
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78849658
Lees dit artikeltje eens van De Pers.

'Kan wel zijn, u krijgt toch een boete'.

Gaat niet over de OV-chipkaart per se, maar geeft wel de tendens aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zelva op 07-03-2010 16:03:17 ]
pi_78849991
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Zelva het volgende:
Lees ditartikeltje eens van De Pers.

'Kan wel zijn, u krijgt toch een boete'.

Gaat niet over de OV-chipkaart per se, maar geeft wel de tendens aan.


ja gewoon poot stijf houden en weigeren je gegevens te verstrekken.
Dan moeten ze de politie er bij roepen en kan die het onderzoeken.

Dat risico lopen ze niet, want dat duurt 30 minuten en de trein moet blijven staan

Ik heb het zelf ook meegemaakt dat een bus 10 minuten bleef staan omdat een klant weigerde een dure strippenkaart te kopen. Uiteindelijk reed hij wel weg
  zondag 7 maart 2010 @ 16:16:04 #253
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78850349
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja gewoon poot stijf houden en weigeren je gegevens te verstrekken.
Dan moeten ze de politie er bij roepen en kan die het onderzoeken.

Dat risico lopen ze niet, want dat duurt 30 minuten en de trein moet blijven staan

Ik heb het zelf ook meegemaakt dat een bus 10 minuten bleef staan omdat een klant weigerde een dure strippenkaart te kopen. Uiteindelijk reed hij wel weg
Lijkt mij dat dit maar een enkele keer zal gebeuren. Daarna zal je als reiziger ook daar voor gaan betalen/boeten, het systeem is feilloos
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78850579
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dit maar een enkele keer zal gebeuren. Daarna zal je als reiziger ook daar voor gaan betalen/boeten, het systeem is feilloos
bij de NS blijf je dat risico lopen.
Bij de bus is het nu gewoon gratis reizen, want strippenkaart is niet meer geldig (regio Rotterdam)
pi_83125233
Zo tof dat er 20% dalkorting (gratis) bestaat voor oost nederland

je koopt het online ((nou het is gratis)) je betaalt alleen 1 cent administratie kosten


nou kan ik vanaf harderwijk met 20% korting reizen naar Walibi
november
  maandag 21 juni 2010 @ 23:46:46 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_83126626
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Zelva het volgende:
Lees dit artikeltje eens van De Pers.

'Kan wel zijn, u krijgt toch een boete'.

Gaat niet over de OV-chipkaart per se, maar geeft wel de tendens aan.
Link doet het niet.
For great justice!
pi_83132687
quote:
'OV-chipkaart is een mislukking'
Reizigersvereniging Rover vindt dat de ov-chipkaart heeft gefaald. Met de ov-chipkaart in de huidige vorm is het reizen duurder en bepaald niet eenvoudiger geworden.

Met de huidige ov-chipkaart bepaalt elke vervoerder zijn eigen tarieven met als gevolg dat de reiziger moet uit- en inchecken bij het overstappen naar een ander vervoersmiddel. Het gevolg is dat de prijzen vaak erg onduidelijk zijn en ritjes duurder uitvallen, om nog maar niet te spreken over het ongemak.

De provincies Groningen, Friesland en Drenthe willen een eigen ov-chipkaart invoeren. Één die in alle soorten openbaar vervoer werkt en dezelfde tarieven hanteert. Het moet het reizen transparanter en makkelijker maken. De kaart is een initiatief van gedupeerde reiziger Marc Jager.

Het feit dat meerdere provincies nu een eigen chipkaart willen is voor Rover het bewijs van het falen van de landelijke ov-chipkaart. In een vandaag uitgebracht persbericht adviseert Rover de universele chipkaart in heel Nederland in te voeren. "De kaart zoals de noordelijke provincies het willen lijkt op het oorspronkelijke idee van de ov-chipkaart. "Wat voor drie provincies kan, moet voor heel Nederland kunnen" aldus Rover.
Straks misschien twee chipkaarten op zak
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_83133765
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Straks misschien twee chipkaarten op zak
staat al in topic 32 hoor, kan hier geen slotkje op ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:15:52 #259
141482 Q.
JurassiQ
pi_83133793
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Straks misschien twee chipkaarten op zak
En dubbele automaten in de bussen en treinen. Dat wordt gebruiksvriendelijk!
For great justice!
pi_83137291
nou ik denk dan dat als dat gaat gebeuren, dat er geen 2 automaten komen, maar dat je bij 1 en de zelfde automaat kan inchecken , maar dat de chipkaart van de noordelijke provincies andere tarieven hanteren .;.
november
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:04:18 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83137381
Bij mij doet de kaart het soms niet. Er gaat geen piepje af bij het poortje, hoe vaak ik dat ding er ook tegenaan houd.Dit heb ik ook al eens in een tram gehad. Dan is het extra lullig, want de trambestuurder eist dan toch betaling, terwijl je je kaart dus gewoon helemaal vol het staan. Hebben meer mensen hier last van?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:51 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83137446
Ow, het ligt dan dus aan het paaltje als ik op Q's posts moet afgaan. Klinkt ook logischer ja! Gisteren deed een paaltje in Utrecht het inderdaad niet.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 12:10:09 #263
8781 crew  Frutsel
pi_83137624
deze was schijnbaar niet vol Kijk dan aub eerst ff wat recent is en kick geen oude
Ik heb gister net de hele wiki en zo aangepast voor deze reeks.

OV-Chipkaart #32 'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'

deze gaat dicht, daar aub verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')