abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:13:45 #151
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77913023
quote:
Een gestolen gepersonificeerde ov-chipkaart met pasfoto wordt pas na een dag geblokkeerd
Precies de reden dat automatisch opwaarderen er hier niet in komt. Plus dat daar een limiet aanzit. Reis je teveel, dan willen de vervoersbedrijven niet verder voorschieten (pas eens in de zoveel tijd wordt het van je rekening geschreven) en wordt je pas geblokkeerd.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:39:52 #152
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77917612
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:26 schreef macca728 het volgende:
vanochtend in de spits een groot artikel op de voorpagina dat de OV chipkaart leidt tot een reizigersdaling van 7,5 procent.

Als nu de OV chipkaart in heel Zuid Holland zou worden ingevoerd zou dat zelfs een daling van 12,5 % opleveren.

Dit zijn cijders van 2008 al, van Provinciale Staten
Hier het stukje uit de Telegrof:
quote:
Minder reizigers door ov-chipkaart
AMSTERDAM - Volgens de provincie Zuid-Holland zorgt de invoering van de ov-chipkaart voor een daling van het aantal reizigers.

Dat blijkt uit onderzoek van de NOS. De omroep meldt dat het aantal ritten met 7,5 procent daalt zodra reizigers alleen met de chipkaart kunnen betalen. Angst om over te stappen op de ov-chipkaart en het feit dat sommige reizigers duurder uit zijn, zorgen voor de daling.

Het zou gaan om een tijdelijk effect, maar de vervoersbedrijven lopen wel enkele miljoenen mis.
Het wordt steeds beter...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77918799
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hier het stukje uit de Telegrof:
[..]

Het wordt steeds beter...
in de Spits stond dat het zeker op korte termijn gold, niet dat het een tijdelijk effect is.
Dat zou komen door de prijsstijging, niet door angst ofzo om over te stappen

Een daling van het aantal door een prijsstijging is vaak niet tijdelijk maar structureel

[ Bericht 7% gewijzigd door macca728 op 12-02-2010 14:19:39 ]
pi_77958818
Zat ik laatst in de Amsterdamse tram... Check in...
Halverwege valt de stroom uit... Ok, we stonden 2 minuten stil, daarna ging de stroom weer aan. Niks aan de hand.
Maar die kaartlezers werkten dus niet meer! Niemand kon uitchecken!!

Nou reis ik gratis, maar voor al die mensen die ineens 4 euro kwijt zijn is het kut.
pi_77964611
Mensen willen gewoon een kaartje kunnen kopen bij het loket en niks chipkaart. En ze willen vriendelijk te woord worden gestaan door een loketbediende.

Lekker met de trein, zoals vroeger (meer dan 20 jaar geleden) zonder al die automatiseringsbull-shit:

- toen reden de treinen nog op tijd.
- toen lagen er geen blaadjes op de rails
- toen bevroren de wissels niet bij 10 graden onder 0.
- toen hadden de conducteurs nog meer gezag
- toen was de NS een degelijk staatsbedrijf.
- toen waren de treinen luxe en was er overal plaats

Maar niet heus.

Nu ben ik gedwongen de auto te pakken, en als ik sneller wil zijn ... de fiets !

helaas gezellig met de trein, dat kan niet tegenwoordig, want alles gaat per computer .. de mist in...
pi_77965441
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:25 schreef webfreak het volgende:
Zat ik laatst in de Amsterdamse tram... Check in...
Halverwege valt de stroom uit... Ok, we stonden 2 minuten stil, daarna ging de stroom weer aan. Niks aan de hand.
Maar die kaartlezers werkten dus niet meer! Niemand kon uitchecken!!

Nou reis ik gratis, maar voor al die mensen die ineens 4 euro kwijt zijn is het kut.
Alleen al om die reden zou het asociaal zijn om mensen hun geld niet meer terug te geven, zoals de OV bedrijven van plan zijn.

Dat kan je gewoon niet maken.
pi_77990138
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:09 schreef Jed1Gam het volgende:
4 euro boete, vergeten uit te checken. Ik vind het nog steeds belachelijk dat je zelf voor de kosten op moet draaien, laat ze poortjes plaatsen ofzo.
Ik moest de 5de mijn studenten OV deactiveren omdat ik afgestudeerd ben. Krijg ik bij het loket van het NS te horen dat zij het wel voor mij konden doen. Ja meneer, het reisproduct is van de kaart af gehaald. Weet u het zeker? Ja. Kijk ik de volgende dag of het er nog op staat. Het stond er gewoon nog op. Moest ik het alsnog telefonisch doen.
Een hoop mensen zijn zo verslaafd geraakt aan het landelijke betuttelen dat ze gewoon vergeten uit te checken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77991461
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een hoop mensen zijn zo verslaafd geraakt aan het landelijke betuttelen dat ze gewoon vergeten uit te checken.
onzin want de meeste keren dat de mensen het "vergeten" is het een storing aan de apparatuur.
Danwel van de software danwel een stroomstoring.

Ik heb zelf de afgekopen week al 2x meegemaakt dat alle OV chipkaartlezers het niet deden in de bus
pi_77991583
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

onzin want de meeste keren dat de mensen het "vergeten" is het een storing aan de apparatuur.
Danwel van de software danwel een stroomstoring.
Mensen vergaten het.
quote:
Ik heb zelf de afgekopen week al 2x meegemaakt dat alle OV chipkaartlezers het niet deden in de bus
Dan kan je dus gratis reizen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77991603
Het probleem voor de slechtzienden hebben ze opgelost door die mensen een OV kaart aan te bieden van 10 euro voor 1 maand.

M.a.w. het probleem is niet op te lossen, dus doen we het zomaar
pi_77991716
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen vergaten het.
[..]

Hoe kan je uitchecken als de apparatuur het niet doet ?

Heb je al veel gereisd met de chipkaart of praat je de OV bedrijven na ?
  zondag 14 februari 2010 @ 20:40:09 #162
188877 Stupendous76
pi_77995814
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen vergaten het.
Nee, de apparatuur weigert.
quote:
[..]

Wat snap je niet aan die borg van 4 euro?
Repent, Pray, Forgive
  zondag 14 februari 2010 @ 21:42:02 #163
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_77999045
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, de apparatuur weigert.
[..]

Wat snap je niet aan die borg van 4 euro?
JohnDope is gewoon een mongool klaar... hij wil het niet snappen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_78009899
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef macca728 het volgende:
Het probleem voor de slechtzienden hebben ze opgelost door die mensen een OV kaart aan te bieden van 10 euro voor 1 maand.

M.a.w. het probleem is niet op te lossen, dus doen we het zomaar
Is het moeilijk om als normaal persoon hiervoor in aanmerking te kunnen komen, dat heb ik nog wel over voor een ovkaart
pi_78028518
nu ned 2: vragen over ov chipkaart

Vrouw van invoer kaart is lachwekkend.
Anoniem reizen kan zegt ze. Ja, alleen als je geen enkel abonnement hebt.
Verder niet. Idioot.

Alle fouten moeten door de vervoerder worden opgelost. Zei doen niks. Die vrouw moet de politiek in. Ze liegt de hele bende bij elkaar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78035663
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe kan je uitchecken als de apparatuur het niet doet ?
Hoe kan je überhaupt inchecken als de apparatuur het niet doet
pi_78036297
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe kan je überhaupt inchecken als de apparatuur het niet doet
omdat de apparatuur het wel doet als je incheckt en er daarna een storing is.
Wat begrijp je daar niet aan ?

Overigens speelt het probleem ook als je niet in kan checken want veel mensen zijn al zo geprogrammerd dat ze bij het uitstappen alsnog willen uitchecken dus inchecken en dan ben je dus ook je 4,10 of 20 euro kwijt.

Het probleem speelt ook nog bij de NS omdat sommige stations uberhaupt geen apparatuur hebben staan, waardoor je dus ook 10 of 20 euro kwijt bent.
pi_78037219
wat een vreselijk slecht programma is dat zeg de volgende vraag

9292 is dat een nieuwe website ofzo ? wij noemen dat ov9292.nl misschien makkelijker opzoeken

een voordeel : je hoeft nooit meer bij een loket te staan, nee echt nooit meer

maximale reistijd is 1 dag ? is dus ook al onzin, je kan mensen ook gewoon verkeerd voorlichten zeg

komen ze met een duidelijk vb dat 2x een enkele reis duurder is ( 15 euro !!!!!) weten ze dat niet

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=5307&md5=2cd74deab35218ea7327f69af812ba43

[ Bericht 19% gewijzigd door macca728 op 15-02-2010 22:51:25 ]
pi_78037434
haha advies aan een mevrouw die in AMSTERDAM woont en haar kleinkinderen mee wil nemen in de metro : gewoon de strippenkaart blijven gebruiken

nou vooral doen, de VARA zei het
  dinsdag 16 februari 2010 @ 07:22:12 #170
141482 Q.
JurassiQ
pi_78046491
Welk programma is dat? Link doet het niet.
For great justice!
pi_78047694
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:22 schreef Q. het volgende:
Welk programma is dat? Link doet het niet.
de volgende vraag, zo heet dat programma

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 16-02-2010 11:28:58 ]
pi_78050511
ze hadden het er ook over dat je later een dal en spitstarief krijgt.

moet je zeker weer 2 chipkaarten hebben, die je vooraf moet instellen net als bij NS

dan moet je er 4 hebben ipv 1
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:41:26 #173
188877 Stupendous76
pi_78050915
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:28 schreef macca728 het volgende:
ze hadden het er ook over dat je later een dal en spitstarief krijgt.

moet je zeker weer 2 chipkaarten hebben, die je vooraf moet instellen net als bij NS

dan moet je er 4 hebben ipv 1
Vraag: welk voordeel heeft de chipkaart nu nog?
Repent, Pray, Forgive
pi_78062743
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

volgens de mevrouw van translink

1 kaart voor het hele OV
nooit meer in de rij staan
je betaalt niet meer per zone, maar per km dus eerlijker
het is voor veel mensen goedkoper

vervolgens werden al die voordelen onderuit gehaald en bleef er weinig over haha

o.m. de vraag van iemand die zei dat als de bus een slinger maakt, dat je meer kwijt bent, dan met de strippenkaart. Dat was niet waar volgens haar

Je bent natuurlijk wel duurder uit met de bus die een slinger maakt, daarom moet er ook een spitstarief komen.

Immers met de sneldienst die vaak over de rijksweg gaat in 1 recht stuk zonder omwegen ben je wel goedkoper uit.
Daar zijn de busmaatschappijen nu ook achter gekomen natuurlijk, vandaar spitstarief
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:12:15 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_78063711
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Een heleboel. Voor de vervoerbedrijven. Daar is dat ding dan ook voor gemaakt, niet voor de reiziger.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')