nou bij Den Haag HS liefst 2, 1 bij elke uitgang van het station, waarbij die bij de hoofdingang precies achter een pilaar staat waar je de schuifdeuren doorgaat.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Ynske het volgende:er staan 3 incheckpoortjes in de Noordertunnel in Utrecht
quote:Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef Q. het volgende:
Ik was vannacht vergeten uit te checken toen ik half dood uit de nachttrein strompelde, net even naar het station gefietst en kon alsnog uitchecken. Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben? Iemand?
Van Vergetenuittechecken.quote:De klantenservice kon mij overigens niet vertellen na hoeveel tijd het ov-chipkaart systeem je reis als ‘vergeten uit te checken’ registreert. Volgens de algemene voorwaarden reizen op saldo NS dien je uit te checken op dezelfde dag als je bent ingecheckt. Ik heb van meerdere mensen gehoord, dat dit inderdaad het geval is (zie ook de reacties), zolang je in de tussentijd niet met de chipkaart hebt gereisd. Dus even terug naar het station om alsnog uit te checken loont! Houdt er wel rekening mee, dat het daarna een paar minuten duurt voor je weer kunt inchecken.
WTF?quote:Het is op dit moment 3 keer per jaar mogelijk gebruik te maken van restitutie. Maar “dit kan worden teruggebracht naar 1 keer”, aldus de klantenservice.
daarom ga ik ook legaal zwart rijden, ze stelen van mij, dus ik van henquote:Op zondag 28 februari 2010 13:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Van Vergetenuittechecken.
Maar sowieso, wat daar ook weer staat:
[..]
WTF?
quote:Op zondag 28 februari 2010 13:10 schreef Zelva het volgende:
Dat is toch schandalig, moet je ook gewoon nog een postzegel op je claimformulier plakken. Het is hún fout. Tuig van de richel, meer is het niet. Ik hoop voor hun dat ze die 44 cent erbij overmaken, want anders zie ik ze voor de rechter en krijg ik vanzelfsprekend gelijk.
Bij Connexxion ook, maar daar staat dit hilarische zinnetjequote:Op zondag 28 februari 2010 13:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
raar bij RET kan je het nog naar een antwoordnummer sturen
Dus als het vervoersbedrijf er toevallig niets aan kon doen dat ik teveel betaald heb, moet ik mijn verlies maar nemen?quote:Connexxion, GVU, Hermes en Novio geven geen geld terug... ... in bijzondere gevallen van overmacht
]quote:Op zondag 28 februari 2010 13:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bij Connexxion ook, maar daar staat dit hilarische zinnetje
[..]
Dus als het vervoersbedrijf er toevallig niets aan kon doen dat ik teveel betaald heb, moet ik mijn verlies maar nemen?
Ik denk dat het bij de trein dezelfde dag nog kan. Dat soort informatie is nergens te vinden, want men wil juist voorkomen dat mensen niet uitchecken ("men hoeft dit soort dingen niet te weten"). In dezelfde categorie valt overigens het aantal keer dat je mag vergeten uit te checken voordat je kaart geblokkeerd wordt; het precieze aantal heb ik nog nergens echt officieel zien staan.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef Q. het volgende:
Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben?
Aangezien vanaf 16 maart alleen een geactiveerde studenten-OV-chipkaart als geldig vervoersbewijs telt, zou het tijdelijke reisrecht vanaf die datum niet meer geldig zijn. Persoonlijk ben ik nogal benieuwd hoe ze dat willen gaan regelen, maar in principe kan het dus vanaf 16 maart niet meer.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:05 schreef Ludacriss het volgende:
Betekend dit dat ik tot en met januari 2011 de gehele week gratis kan reizen?![]()
En als je de trein van 23:59 pakt? Dan kan je dezelfde dag niet meer uitchecken. Misschien is het 24 uur. Nou ja, toch niemand die het weet. Wie wil het een keer gaan testen?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:00 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij de trein dezelfde dag nog kan.
Op de papieren studenten versie stond ook dat je 3 (?) mensen mee mocht nemen met korting. Is dat nog steeds zo? Als het niet gratis voor mij zou zijn momenteel dan zou ik een rijbewijs gaan halen...quote:Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef Tochjo het volgende:
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
lijkt mij onmogelijk, dus dat zal wel verdwijnen.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Tochjo het volgende:
De samenreiskorting geldt nog altijd. Je reisgenoten kunnen voorlopig een papieren vervoerbewijs met korting kopen. Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
Is al eeuwen bekend dat die gaat verdwijnen, vanaf het prille begin. En logisch, want je kunt niet de ene chipkaart met de andere laten communicerenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Tochjo het volgende:
Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
En als je met een nachttrein rond 4:00 reist zoals ik vannacht? Ik was ingechecked rond 3:10 op Amsterdam CEntraal en zonder problemen rond 12:30 uitgechecked in Utrecht.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef Tochjo het volgende:
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
Dat is een interessante uitspraak. Heb je daar een bron bij? Ik baseer me op de informatie hier (het IkChip forum is voor NS-reizigers en het IkChip team bestaat dus uit medewerkers van NS).quote:Op zondag 28 februari 2010 18:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Is al eeuwen bekend dat die gaat verdwijnen, vanaf het prille begin.
Als je om 3:00 een papieren treinkaartje had gekocht voor die reis, dan had je dat kaartje tot 4:00 de volgende dag (25 uur lang) kunnen gebruiken. Mogelijk had je dus tot 4:00 op 1 maart kunnen uitchecken, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:29 schreef Q. het volgende:
[..]
En als je met een nachttrein rond 4:00 reist zoals ik vannacht? Ik was ingechecked rond 3:10 op Amsterdam CEntraal en zonder problemen rond 12:30 uitgechecked in Utrecht.
ondanks dat je vaak terechte klachten hebt, moet je misschien toch eerst even www.9292.nl proberen voordat je dit als argument gebruikt.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:42 schreef macca728 het volgende:
9292 is dat een nieuwe website ofzo ? wij noemen dat ov9292.nl misschien makkelijker opzoeken
Ja. Staat genoeg over op de website.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet helemaal, er is toch allang bekend dat dit het geval is?
laat ze eerst dat rapport maar openbaar makenquote:Op maandag 1 maart 2010 16:01 schreef macca728 het volgende:
volgens cijfers van het GVB is het aantal zwartrijders in de metro gedaald van 13% tot 4%
RET maakte vorig jaar ook dergelijke cijfers bekend, recente cijfers zijn niet bekend.
Één van de grotere praktische problemen van de OV Chipkaart: de belachelijk idioot lage betrouwbaarheid van de apparatuur.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:17 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
Volgens mij 7,50.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Sorry meneer, het systeem zegt van niet, hij heeft zich vast vergis..quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaartNaar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.
Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Je hebt toch bewijs ? Gewoon de manager erbij roepen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaartNaar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.
Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Benieuwd of ik een reactie krijg.quote:U heeft mij bestolen van 17 cent door kosten in rekening te brengen voor een incheck en een directe uitcheck op hetzelfde station. Dat geld wil ik hoe dan ook terug. Helaas bent als een van de weinige vervoerders zo asociaal, een ander woord is er niet voor, om een postbusnummer te gebruiken voor het terugsturen van het claimformulier. Aan die wettelijk compleet onrechtmatige onzin doe ik dus niet mee. Ik eis van u dat ik zonder verdere kosten mijn geld terug kan vragen. Dat houdt in dat u of a) mij een antwoordnummer geeft of b) u mij de schriftelijke garantie geeft dat die 44 cent voor een postzegel ook vergoed worden.
Bij geen of onvoldoende reactie waarschuw ik u alvast dat alle juridische kosten voor het terugkrijgen van de 17 cent, die nu onrechtmatig in uw bezit zijn, voor uw rekening komen. Van dit soort geniepige verrijking ben ik in ieder geval absoluut niet gediend en ik zal het er dan ook niet bij laten zitten. Ik weet in ieder geval dat ik het recht volledig achter mij heb staan.
Hoogachtend,
Zelva
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Zelva het volgende:
Aan Arriva:
[..]
Benieuwd of ik een reactie krijg.
quote:Oplaadautomaten OV-chipkaart geskimd
Uitgegeven: 4 maart 2010 21:44 /// Laatst gewijzigd: 4 maart 2010 21:46
AMSTERDAM - Onbekenden hebben in Amsterdam twee automaten voor het opladen van de OV-chipkaart geskimd. Een woordvoerster van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam bevestigde donderdag een bericht hierover van RTV Noord-Holland.
© ANP
Met de geplaatste skimapparatuur kunnen criminelen de gegevens van pinpassen aflezen om vervolgens de rekeningen van de gedupeerden te plunderen.
De skimapparatuur op de twee Amsterdamse oplaadautomaten werd ontdekt tijdens onderhoud. Het GVB gaat nu alle automaten controleren.
Opzetstukken
De schade door skimmen bedroeg in 2008 zo'n 31 miljoen euro. Banken hebben sindsdien maatregelen genomen om de plaatsing van skimapparatuur te voorkomen.
Ook de kaartjesautomaten van de Nederlandse Spoorwegen waren vaak doelwit van skimmers. De NS heeft vorig jaar speciale opzetstukken geïnstalleerd om skimmen te voorkomen. Of het GVB dat ook gaat doen, kon de woordvoerster nog niet zeggen. ''De zaak is in onderzoek''.
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?quote:
In de normale wereld wel, niet in de wondere wereld van de chipkaart, daar is alles mogelijk, zo lang het maar niet ten gunste van de reiziger is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
Emigreren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:12 schreef Splinter1707 het volgende:
Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijtquote:Op zondag 7 maart 2010 12:23 schreef Q. het volgende:
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet. Maar ouderwets een kaartje gekocht.
Gewoon ook echt alle paaltjes he? Heb er een stuk of 5 geprobeerd. Voortaan toch maar weer kaartjes kopen.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
als paaltjes niet werken, hebben ze pech. Ik koop geen kaartje meer, ik heb een betaalmiddel bij me.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:43 schreef Zelva het volgende:![]()
Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |