quote:Op maandag 25 januari 2010 15:17 schreef TwyLight het volgende:
Zou die het topic zijn waar de tablet uit komt?
Daarom ga ik het in ieder geval even volgen.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:17 schreef TwyLight het volgende:
Neequote:Op maandag 25 januari 2010 15:17 schreef TwyLight het volgende:
Misschien hebben ze er wel een anti-gravity module ingebouwd en zweeft die met hem meequote:Op maandag 25 januari 2010 15:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Neh. Alleen de keynote zelf zal een topic volkrijgen voordat er nog maar over een tablet gesproken wordt. Ik ben wel benieuwd waar Steve hem uit gaat toveren.
De iPod nano kwam uit zijn kleine jeans-zakje, de iPhone uit de broekzak, de MacBook air uit een enveloppe die achteloos klaarlag. Waar verstop je een Tablet?
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Misschien hebben ze er wel een anti-gravity module ingebouwd en zweeft die met hem mee
Hij gebruikt het als een hoverboard, net zoals in Back to the Futurequote:Op maandag 25 januari 2010 15:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Misschien hebben ze er wel een anti-gravity module ingebouwd en zweeft die met hem mee
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij gebruikt het als een hoverboard, net zoals in Back to the Future.
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Is dat een Tablet in je broekzak Steve of ben je gewoon blij om weer op het podium te staan?"
"Is dat een Tablet in je broekzak Steve of ben je gewoon blij om weer op het podium te staan?"
k ons geheimpjequote:Op maandag 25 januari 2010 15:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Nog steeds ja. Sssssst, niet doorvertellen he?
In een stripquote:Op maandag 25 januari 2010 15:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Neh. Alleen de keynote zelf zal een topic volkrijgen voordat er nog maar over een tablet gesproken wordt. Ik ben wel benieuwd waar Steve hem uit gaat toveren.
De iPod nano kwam uit zijn kleine jeans-zakje, de iPhone uit de broekzak, de MacBook air uit een enveloppe die achteloos klaarlag. Waar verstop je een Tablet?
Als je het alvast over woensdag hebt; Ik, alleen niet met mijn creditcard.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:22 schreef KingGone het volgende:
Wie zit er nog meer met z'n Creditcard in de aanslag?
'Of is dat je life-support?'quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
2015 pas he!quote:Op maandag 25 januari 2010 15:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij gebruikt het als een hoverboard, net zoals in Back to the Future.
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
'Of is dat je lifeiLife-support?'
Of natuurlijk al dat en dan zegt Jobs:quote:Op maandag 25 januari 2010 17:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Liever niet natuurlijk, maar dat zou wel erg grappig zijnBeetje 3 uur over eco-friendlieness, product awareness, iPod/iPhone-Revenues en OS X/Safari marketshare aanhoren. En niks maar dan ook echt niks over je Tablet vertellen..
Ik heb het weleens geprobeerd met een bioscoop-automaat geloof ik, maar dat werkte niet.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand al geprobeerd om op schiphol aan te komen kakken met z'n E-ticket op z'n iPhone en zo je
E-ticket voor de incheckbalie te houden?
Werkt dat?
Doe je het morgen even op Schiphol proberen?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het weleens geprobeerd met een bioscoop-automaat geloof ik, maar dat werkte niet.
Overmorgenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Doe je het morgen even op Schiphol proberen?
Checkquote:Op maandag 25 januari 2010 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.cnn.com/2010/W(...)pp/index.html?hpt=C1
Die app zal nu ook wel gigantisch veel verkocht worden.
Ik ook niet, maar het leek me wel grappig..quote:Op maandag 25 januari 2010 19:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
OvermorgenEn ja hoor, dat wil ik wel doen. Ook al zou ik er nooit op willen vertrouwen zonder een papieren backup mee te nemen
Ik heb het bij zo'n Pathé automaat geprobeerd (met de barcode in het PDF-je bij het bevestigingsmailtje) en daar werkte het wel! Je moet wel even de 'juiste' afstand vinden hoever je je iPhone voor de lezer moet houden.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het weleens geprobeerd met een bioscoop-automaat geloof ik, maar dat werkte niet.
Apple posts $3.38b Q1 profit: iPhone sales double, Macs up 33 percent, iPods down eightquote:Op maandag 25 januari 2010 23:23 schreef Blaxje het volgende:
Ben benieuwd of er nog iets op de conference call wordt 'onthuld'. Ben ook benieuwd naar hoe Steve er nu uitziet!
Volgens mij is dat echt voor het eerst sinds tijden dat er van tevoren officieel wordt aangekondigd dát er een nieuw product komt. En door ome Steve zelf nog wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:01 schreef Blaxje het volgende:
"The new products we are planning to release this year are very strong, starting this week with a major new product that we're really excited about."
Idd ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt voor het eerst sinds tijden dat er van tevoren officieel wordt aangekondigd dát er een nieuw product komt. En door ome Steve zelf nog wel.
Owja, Aperture zou idd ook prettig zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:26 schreef Tourniquet het volgende:
Waarschijnlijk staan ze eerst even stil bij de kwartaalcijfers, daarna de reguliere updates (MBP, MP, iLife/Work, Aperture 3 (hoop ik)) en dan "but there's One More Thing....".
Op dit moment weet ik gewoon echt niet meer wat speculatie, wat gerucht en wat marketing is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:32 schreef Tourniquet het volgende:
Duitse Mediamarkt schijnt zich "versproken" te hebben op Twitter:
[ afbeelding ]
Hm... Dus we moeten nog een abonnement gaan afsluitenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:32 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
quote:It will run all the applications of the iPhone and iPod Touch, have a persistent wireless connection over 3G cellphone networks and Wi-Fi, and will be built with a 10-inch color display, allowing newspapers, magazines and book publishers to deliver their products with an eye to the design that had grabbed readers in print.
iPad really?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:32 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Als je wil internetten dan heb je dat toch wel nodig lijkt me.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Svyatagor het volgende:
Damn, mag je alsnog een 3G-abonnement gaan nemen.
Toch zo'n grote telefoon, met videoconferencingquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Svyatagor het volgende:
Damn, mag je alsnog een 3G-abonnement gaan nemen.
Handig ook om mee te nemen, in je broekzakquote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wordt de BoomBlaster weer in dan? Zie je iedereen met een Tablet tegen z'n oor..
En de twitter is opeens snel leeggemaakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:32 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat we dat qua batterij wel over kunnen laten aan Apple, die krijgen dat wel voor elkaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:25 schreef maess het volgende:
Ziet er real uit al is ie wel heel dun, ik wil een lekkere dikke met een goede batterij. Geen Iphone large.
Filmpje kijken op een groter scherm. = PMPquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:27 schreef dotKoen het volgende:
Ik zie het nut van een tablet nu nog niet helemaal. Ik heb een MacBook Pro 15" en een iPhone. iPhone heb ik altijd bij me, MBP alleen als ik op de uni moet werken of in lang in de trein zit. Tablet is wel leuk, maar geen vervanger voor de iPhone, lijkt me. Daar is ie weet te groot voor. Betekent dat ik alsnog 2 apparaten mee moet nemen.
Waar ik dan weer voor hoop is een goede EPD-app en een ziekenhuis vol met tablets.Geen papieren statussen meer, maar iedere arts en co een tablet
Maar dat zijn dus meer producten voor in huis. Daar heb ik zelf wellicht meer aan als ik ook een groter huis heb, op mijn kamer is mijn MBP toch in de buurt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:43 schreef Junkie het volgende:
[..]
Filmpje kijken op een groter scherm. = PMP
Boeken, strips en tijdschriften lezen. = eBook
Fotolijst/Nieuwsscherm = Fotolijst
Chatten/Bellen/Video bellen = Videoconferentie
Dat zijn een paar van de voorbeelden die ik zo kan bedenken, en daar is al een ruime markt in. Als Apple dit weet samen te voegen in een mooi apparaat zie ik het wel gebeuren dat het aanslaat.
Ben ik de belangrijkste helemaal vergetenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Maar dat zijn dus meer producten voor in huis. Daar heb ik zelf wellicht meer aan als ik ook een groter huis heb, op mijn kamer is mijn MBP toch in de buurt.
Apple is een meester om bestaande producten samentevoegen en daardoor zie ik het wel gebeuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:54 schreef Jarno het volgende:
Zoals al eerder gezegd, ik zie die hele tablet hype niet zo. Zal best een leuke gadget zijn hoor, daar niet van.
Maar aan de andere kant, het succes van de iPhone zag ik ook niet aankomen vantevoren (en ook dat vond ik maar een irritante kuthype destijds!).
Lol, die constructie lijkt me een beetje zwak, maar ik denk wel dat het die richting op gaatquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:23 schreef Junkie het volgende:
OMG New LEAK3D PiCSSSS!!!!!!111111
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Could These Be Pictures of the Real Apple Tablet? [PICS]
[ afbeelding ]
Diesel Sweeties: Great Touchspectations Shirt
En www.onemorething.nl/livequote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Diverse blogs. O.a. http://live.gizmodo.com/
Er is geen Live video feed. De videofeed komt meestal een paar uur na de keynote online.quote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wc-blokken die naar appel ruiken of wat?
Tablettenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
wc-blokkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kijk, dat zijn nog eens prijzen!quote:Financial Times reports that Apple has been pressuring TV networks to lower their prices for iTunes content, hoping to pass along the savings to customers in order to spur sales. According to the report, Apple has been unhappy with the sales of television content and would like to drop the cost of TV episodes from the current $1.99 to $1 to introduce a new pricing dynamic.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je kan ook overdrijvenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:17 schreef maess het volgende:
Apple zou militaire wapens moeten maken, een witte iTank
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:17 schreef maess het volgende:
Apple maakt door de koop van PA Semi ook (PowerPC) processoren voor US Department of Defense.quote:
De iPod classic heeft toch ooit een Amerikaanse militair gered van een kogel? Ze maken dus al militaire schilden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:17 schreef maess het volgende:
Mee eens, behalve dat iSlate geen waarschijnlijke optie is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:17 schreef Blaxje het volgende:
Nou, sinds er geen schot in dit topic zit, hier mijn predicties voor morgen:
- Apple 10,1" tablet computer die Canvas of iSlate of iPad heet.
Mwah, gewoon erg goede implementatie van intuïtieve multitouch-gebaren,quote:- Revolutionaire interface, nieuwe manier van computing.
iPhone 4.0 OS. Geen iPhone-hardwarequote:- Backend is iPhone OS 4.0 met een custom interface. Resolutie independent?
- iPhone 4.0 aankondiging.
Nee, Johnathan doet dat niet.quote:- Jony Ive on stage.
One more things zijn inderdaad achterhaald.quote:- Geen one more thing.
Jony komt steeds vaker on-stage hè. Bij de iPhone lancering was dat ook het geval en bij de laatste MacBook Pro redesign ook geloof ikquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Mee eens, behalve dat iSlate geen waarschijnlijke optie is.
[..]
Mwah, gewoon erg goede implementatie van intuïtieve multitouch-gebaren,
[..]
iPhone 4.0 OS. Geen iPhone-hardware
[..]
Nee, Johnathan doet dat niet.
[..]
One more things zijn inderdaad achterhaald.
Verder: een accesoire waardoor het tablet ook als traditionele computer kan worden gebruikt, handschriftherkenning en vooral veel nadruk op apps van uitgevers als NYT: interactieve krant met filmpjes enzo en een studieboek, ook interactief.
Ja, dat staat er al vanaf het begin.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat er bij mij Nieuw York
En ik maar denken dat ik een typvout maak, of een compleet andere plaats in de wereld heb..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, dat staat er al vanaf het begin.
Jahaaaaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:26 schreef dotKoen het volgende:
Huh, dat heb ik dan helemaal gemist dan Jonathan op het podium stond. Wel bij die filmpjes op apple.com.
Nee, niet live te zien. Er wordt wel live (vanuit de zaal) geblogd. En in Nederland doet www.onemorething.nl verslag door middel van een liveblog en videostream waarin de ontwikkelingen worden gevolgd.quote:
Was vorige keer ook het geval, maar de kwaliteit was echt vreselijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee, niet live te zien. Er wordt wel live (vanuit de zaal) geblogd. En in Nederland doet www.onemorething.nl verslag door middel van een liveblog en videostream waarin de ontwikkelingen worden gevolgd.
Maar met een beetje geluk deze keer wel een goede Ustream.com stream vanuit de zaal dmv de Live Broadcaster app?
Ah okeequote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee, niet live te zien. Er wordt wel live (vanuit de zaal) geblogd. En in Nederland doet www.onemorething.nl verslag door middel van een liveblog en videostream waarin de ontwikkelingen worden gevolgd.
Maar met een beetje geluk deze keer wel een goede Ustream.com stream vanuit de zaal dmv de Live Broadcaster app?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Zal met automatisch vertalen te maken hebben. Is altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
hahaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:21 schreef Tourniquet het volgende:
Morgen om deze tijd weten we 't!!!!!11![]()
[ afbeelding ]
Daar is dit topic toch voor?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Echt, kap eens met die informatiediarree aan Tablet rumors..
Mja. Ik snap het niet. Sinds wanneer is Apple de fabrikant die producten vol stopt met features en extra's? Apple is juist enorm terughoudend met snufjes en gizmo's. Even een reality check mensen. ALS er een tablet komt wordt het een mooi, strak apparaat, met weinig knoppen en aansluitingen ( 2 front camera's... please!quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:06 schreef Tourniquet het volgende:
Het kan nu alleen nog maar tegenvallen.
Mja. Hoe vaak zijn die al voor de iPhone en/of Touch aangekondigd? Please mensen, laat je niet gek maken. Of zit er op een MacBook al een SD slot? Of hebben we al Blu Ray?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:14 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over 2 front camera's, één front en één back.
Ja, maar één camera die beide kanten op zou kunnen "kijken".quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:14 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over 2 front camera's, één front en één back.
Dat begint er al wat echter uit te zienquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:35 schreef Tourniquet het volgende:
Is dit 'm dan? (waarschijnlijk vastgezet in een soort anti-diefstal mal)
[ afbeelding ]
Lijkt mij sterk, want de pageturner is op foto 2 anders.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:35 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tweede pic is een stuk slechter waardoor wat kleur wegvalt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:38 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk, want de pageturner is op foto 2 anders.
Dat snap ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die tweede pic is een stuk slechter waardoor wat kleur wegvalt.
Als we die Twitter moeten geloven is het een iPhone OS flavor. Een afgeleide dus.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:43 schreef lammegiraf het volgende:
hmm....een tablet met Iphone achtige software? Voor een telefoon heerlijk maar van een tablet verwacht ik toch een completer besturingssysteem. maar goed....we zullen het zien he!
Het zal sws wel op de iPhone gebaseerd zijn zodat apps op beide apparaten te gebruiken zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:43 schreef lammegiraf het volgende:
hmm....een tablet met Iphone achtige software? Voor een telefoon heerlijk maar van een tablet verwacht ik toch een completer besturingssysteem. maar goed....we zullen het zien he!
Ben nu op Schiphol. KLM had bij het online inchecken zelfs een aparte mogelijkheid om je boarding pass per mail of sms naar je telefoon te sturen, waarbij je ook nog eens je telefoon kon kiezen zodat de opmaak optimaal is.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand al geprobeerd om op schiphol aan te komen kakken met z'n E-ticket op z'n iPhone en zo je
E-ticket voor de incheckbalie te houden?
Werkt dat?
Dit dus.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Tijn het volgende:
Die tablet gaat zich niet qua hardware onderscheiden. Er komt niks in wat niet allang in een ander Appleproduct zit. Het gaat om de software waardoor 'ie beter en handiger wordt dan welke ander tablet-achtig ding dan ook, mark my words
DVB-T/ATSC tuners zijn niet zo duur. Helaas wel beperkt met zender aanbod hier in NL. Misschien verklaart dat de KPN geruchten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:59 schreef WillFerrell het volgende:
Dat kan nooit voor die prijs. HDTV-tuner, OLED en twee camera's zijn veel te duur.
Daar zitten vast ook weer enkele beperkingen aan verbonden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Tijn het volgende:
Die tablet gaat zich niet qua hardware onderscheiden. Er komt niks in wat niet allang in een ander Appleproduct zit. Het gaat om de software waardoor 'ie beter en handiger wordt dan welke ander tablet-achtig ding dan ook, mark my words
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar zitten vast ook weer enkele beperkingen aan verbonden.
quote:The Apple 99% Rule
I’ve come up with a new model for explaining how Apple works regarding new product releases: it’s called the Apple 99% Rule. Basically it means that Apple will give you 99% of what you want, but make some bonedheaded decision about the remaining 1%. For a lot of companies, the 1% is incentive to get you to upgrade to next year’s model. For Apple, it just ticks everyone off because instead of minor details, it’s usually some big thing that really puts a damper on the situation.
Tuurlijk, het is Apple product. Het gaat een aantal dingen niet doen, en daar gaat enorm veel gezeik over komen. Maar die dingen die het doet gaat het extreem goed en gebruikersvriendelijk doen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar zitten vast ook weer enkele beperkingen aan verbonden.
Kan me niet voorstellen dat Apple zo'n niet-unieke shape bedenkt voor een nieuw product. Lijkt me toch wel dat ze het willen onderscheiden van de iPhone.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:35 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat er een optie is. Eentje met wifi-only (say: de nieuwe iPod touch) en eentje met 3G (iPhone style).quote:
quote:Apple vaart wel bij incontinentie
U wilt dat uw bedrijf of product in de publiciteit komt? Zeg dan niets, of bijna niets over uw bedrijf of product. Ofwel, doe als Apple, de absolute uitblinker als het gaat om zoveel mogelijk mensen naar een dichte deur laten kijken.
Iedereen weet het al. Apple komt woensdag met het nieuws dat het bedrijf met de iPad op de markt komt, een pc in de vorm van een tablet. Een pc die louter zou bestaan uit een scherm dat wordt bestuurd door aanraking. Volgens de New York Times kan het apparaat alle iPhone-applicaties draaien en herbergt het vele programma's die speciaal voor de tablet gemaakt zijn. Ook bevat het 3G-connectiviteit waardoor het overal verbonden is met internet.
Bookmakers
De elektronicawinkelketen MediaMarkt bevestigt dit. Het bedrijf heeft op twitter al laten weten dat de iPad 499 euro gaat kosten, in combinatie met een T-Mobile abonnement. Zonder abonnement gaat ie voor 899 euro over de toonbank. MediaMarkt zal het wel weten. Ze zijn toch niet gek? (Update: het account was nep).
Dan is er ook nog webanalysebureau Flurry Analytics. Dat zegt op haar beurt dat het al zo'n vijftig ongeïdentificeerde apparaten in de buurt van Apple's thuishaven in Cupertino heeft ‘opgemerkt'.
En dan zijn er ook nog bronnen, zoals de Volkskrant, die zeggen dat het vandaag niet om de iPad maar om de iSlate gaat. Verder zijn er geruchten dat vandaag niet de iPad of de iSlate wordt geïntroduceerd, maar de iTablet. Of de iBook. Of de iPage. Geloof het of niet, maar bookmakers hebben het maar druk met de Apple-buzz.
En wat zegt Apple?
Apple zegt niets. En wie niets zegt heeft de kans dat er een enorme hype ontstaat. En die kan verstrekkende gevolgen hebben voor de media die maar blijven gissen en een afgang van jewelste beleven als ze er naast zitten. Jaren geleden gonsde het van de geruchten over een miljoenentransfer van voetballer Dennis Bergkamp. Niemand zei wat, de speler niet, de betroken clubs niet. Toch dachten verschillende media het wel te weten. Middagkrant Het Parool kopte op de dag van de persconferentie in koeienletters dat Bergkamp voor 40 miljoen gulden naar Juventus zou gaan. Een dag later bleek dat niet Juventus maar Inter Milaan Bergkamp had gekocht. En niet voor 40 maar voor 30 miljoen. Lullig voor de iets te gretige journalist, prettig voor Inter Milan en Ajax die door hun radiostilte veel meer publiciteit genereerde dan met een hoop geschreeuw was bereikt.
Zwijgen als religie
Bij Apple is zwijgen verheven tot religie. Het bedrijf heeft een maffia code of silence; lek je als Apple-medewerker dan word je op staande voet ontslagen. Maar toch faalt de geheimhouding soms en dan ook druppelsgewijs. De media duiken daar dan bovenop en blazen de ballon collectief tot ongekende proporties op. Iedereen heeft het al weken over de lancering van de ‘tablet', terwijl het in september vorig jaar ook al zou gebeuren.
Incontinentie
De buzz business van Apple dwingt alom respect af. Zo noemt de Vlaamse socioloog en internetpionier Ben Caudron de strategie van Apple een ‘magistrale geruchtencampagne'. Maar: "Laten we toch niet vergeten dat bepaalde 'geruchten' wel degelijk zeer doelbewust door Cupertino zelf werden gelost. Schijnbaar onbedoelde druppeltjes die ongecontroleerd het anders zo strikt bewaakte lichaam van Apple hebben verlaten. Incontinentie als marketingstrategie, lijkt het geheim te zijn achter de succesvolle doortocht van het bedrijf dat meer dan anderen mag vertrouwen op emoties. Emoties drijven het gezicht van Apple, emoties drijven de loyaliteit van de klant. Die koopt geen toestel van de incontinente tante, maar ervaringen. De druppels nemen we er graag bij."
Dus: zorg dat u uw kaken op elkaar houdt als u met een nieuw product of dienst op de markt komt. En lek ondertussen. Maar wel met mate.
Hij onderscheidt zich door 5x zo groot te zijn. Alle producten van Apple hebben qua design veel van elkaar weg, dus ik verwacht niet dat de iSlate opeens een heel nieuw ontwerp introduceert.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:40 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat Apple zo'n niet-unieke shape bedenkt voor een nieuw product. Lijkt me toch wel dat ze het willen onderscheiden van de iPhone.
Vanavond dit artikel nog eens lezen en kijken hoeveel er niet klopt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.mt.nl/experts/(...)j_incontinentie.html
[..]
Er staat bij dat dat account nep wasquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:45 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Vanavond dit artikel nog eens lezen en kijken hoeveel er niet klopt.
"De elektronicawinkelketen MediaMarkt bevestigt dit. Het bedrijf heeft op twitter al laten weten dat de iPad 499 euro gaat kosten, in combinatie met een T-Mobile abonnement."
Ik wel. Sowieso denk ik niet dat de home button zich in het midden van de 'zijkant' bevindt (be honest, je gaat 'm voornamelijk sideways gebruiken denk ik..)quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij onderscheidt zich door 5x zo groot te zijn. Alle producten van Apple hebben qua design veel van elkaar weg, dus ik verwacht niet dat de iSlate opeens een heel nieuw ontwerp introduceert.
Oeps. Mijn ik oordeelde te snel en keek niet verder dan m'n neus lang wasquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er staat bij dat dat account nep was.
Ik ook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:48 schreef TwyLight het volgende:
Als die maar 499 is ben ik verplicht hem te kopen
Behalve dan Voipquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is Apple product. Het gaat een aantal dingen niet doen, en daar gaat enorm veel gezeik over komen. Maar die dingen die het doet gaat het extreem goed en gebruikersvriendelijk doen.
Bovendien gaat het net wat meer kosten dan je er eigenlijk voor over hebt.
Lees de reacties op Tweakers dalijk maar. Ik zet mijn geld op niet kunnen bellen ermee, ook al heeft hij 3G en Bluetooth.
Tja... de huidige imacs zijn ook een behoorlijk stuk goedkoper dan het vorige modelquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:52 schreef TwyLight het volgende:
Idd, en kan me ook niet voorstellen dat ze hem weggeven voor 499
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:48 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Oeps. Mijn ik oordeelde te snel en keek niet verder dan m'n neus lang was![]()
iPhone was qua name idd een ware revolutiequote:Op woensdag 27 januari 2010 11:51 schreef Blaxje het volgende:
Ik ken me niet voorstellen dat het ooit 'iPad' wordt. Lijkt simpelweg teveel op iPod en om die reden zal Apple die naam al nooit kiezen. Daarnaast lijkt het ook teveel op HP's iPaq.
Ah, nou ja dan probeer ik het tegen die tijd zelf wel nog een keer..quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ben nu op Schiphol. KLM had bij het online inchecken zelfs een aparte mogelijkheid om je boarding pass per mail of sms naar je telefoon te sturen, waarbij je ook nog eens je telefoon kon kiezen zodat de opmaak optimaal is.
Helaas gaf die optie een error op de site, dus ik heb het maar op de ouderwetse manier gedaan en een a4tje uitgedraaid.
Hebben olifanten een slurf?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef Edwinuss het volgende:
Kunnen wij het ook ergens volgen online?
Yup, diverse grote blogs doen live verslag via een feed/foto's etc. Zie eerder in dit topic of het vorige voor linkjes.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef Edwinuss het volgende:
Kunnen wij het ook ergens volgen online?
Merci! Vorige keynotes waren niet met videobeelden te volgen, dat was wel jammer. Toffe is wel dat ze na de tijd gewoon op iTunes te vinden zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, diverse grote blogs doen live verslag via een feed/foto's etc. Zie eerder in dit topic of het vorige voor linkjes.
quote:It's past midnight, no longer under NDA. Had an amazing video chat with @Jason via Apple Tablet. Zzz. http://yfrog.com/3lxx6cj
about 1 hour ago from Tweetie
MattPRD
Matt Schlicht
Dat was bij allemaal al zo hoor dat ze er na op staanquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:45 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Merci! Vorige keynotes waren niet met videobeelden te volgen, dat was wel jammer. Toffe is wel dat ze na de tijd gewoon op iTunes te vinden zijn
Wheheh en deze lijkt dan totaal niet op de eerdere foto's!quote:
Met Blu-ray.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:52 schreef Edwinuss het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als er helemaal geen tablet kwam, maar een gameconsole ofzo
Ze zijn gewoon slecht in Photoshoppen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waar zijn de homebutton en de camera?
Psiesquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:57 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon slecht in Photoshoppen.
HDMI out en we zijn tevreden hoor... of wellicht een draadloze oplossing zodat we geen een HDMI zender in kunnen pluggen in de tv ofzoquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:52 schreef Edwinuss het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als er helemaal geen tablet kwam, maar een gameconsole ofzo
quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/(...)ht-een-apple-tablet/
Schoolboeken eropquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
What I Hope Apple Unleashes Tomorrow
Analyse wat tablet voor publishing industry kan betekenen.
Apple Event to Focus on Reinventing Content, Not Tablets
Vertel?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:33 schreef nils7 het volgende:
Zou dit OS ook multitasking toestaan want dit zat er aan te komen voor de iphone!
Ja en ik heb ook een gerucht gelezen dat de iPhone 4GTRS voor mij koffie zou gaan zetten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:02 schreef Pheno het volgende:
Gerucht is dat er in iPhone OS 4.0 multitasking zou gaan zitten.
Op iPhoneclub stond daar een item over!quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:04 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Ja en ik heb ook een gerucht gelezen dat de iPhone 4GTRS voor mij koffie zou gaan zetten.
Jazeker.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:15 schreef Adelante het volgende:
Hoe laat NL tijd begint dat feest? 19 uur?
Dat kan al met de eerste generatiequote:Op woensdag 27 januari 2010 14:04 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Ja en ik heb ook een gerucht gelezen dat de iPhone 4GTRS voor mij koffie zou gaan zetten.
Heb je zo'n "iPhone" voor nodigquote:
Ik ga vanavond aan de bingoquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jongens, houden jullie wel je toetsenbord schoon vanavond anders kunnen jullie niet meer Fok!ken. Misschien een doekje erbij voor het overmatige kwijl wat uit je mondhoeken komt druppen...
Zelf mis ik de helft van de keynote weer..
quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb je zo'n "iPhone" voor nodig
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op iPhoneclub stond daar een item over!
Dan lijkt me een Apple Tablet een mooi gespreksonderwerpquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:39 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb verdomme weer een verjaardag vanavond
Nah, tis verjaardag van mn opaquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan lijkt me een Apple Tablet een mooi gespreksonderwerp
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef Tourniquet het volgende:
Gelezen op Twitter: "Apple's iSlate has to be the most anticipated Tablet ever since God gave Moses the Ten Commandments on Mt. Sinai."
Die heb ik dus nog nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
MacBook/iPhone mee en gaan met de banaan?
Yeah, thnx!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:53 schreef Kremers het volgende:
[..]
OMT biedt de mogelijkheid om gratis op de hoogte gehouden te worden via SMS
quote:Jason Chen:
It’s not totally unprecedented, so I wonder what celebrities will be attending today. John Mayer? Ralph Macchio? Yoko Ono?
Jason Chen:
Or Kanye West, as he runs up on stage, slapping the tablet out of Steve Jobs’ hands, exclaiming that the Handspring Visor was the best tablet of all time.
7:31 AM ON JAN 27 2010
quote:
Meeste Livestreams van uStream/Stickam/Qik/etc klappen eruit, omdat de wifi verbinding zwaar wordt belast door alle journalisten die zitten te lifebloggen en foto's te uploaden.quote:
Je hoeft ook helemaal niks van Apple te hebbenquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb helemaal niks van Apple, maar al die geruchten over die tablet maken me toch wel erg nieuwsgierig nu.
Met zo'n tablet kan je prima gezien worden in een Starbucksquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb helemaal niks van Apple, maar al die geruchten over die tablet maken me toch wel erg nieuwsgierig nu.
Nou eerst even afwachten, alleen als er een verlicht appeltje op de achterkant zit. Ze moeten wel kunnen zien wat het is he.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:09 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Met zo'n tablet kan je prima gezien worden in een Starbucks
Duh. Vincent Evers is niet vies van zo'n kinderachtig geintje en heeft die man waarschijnlijk opdracht gegeven om hem zo'n bericht te sturen. Jammerlijke recensent die Evers. Hij is dyslectisch geloof ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/RichardLambLive
Bluft ie?
Een mediageile trendwatcher.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/RichardLambLive
Bluft ie?
Busted!quote:Zynga: Jason Calacanis Is Lying About Apple Tablet Launch Details
Zynga tells us that despite what Mahalo CEO Jason Calacanis is telling everybody on Twitter, Zynga CEO Mark Pincus will not make an appearance at the Apple Tablet launch today.
Jason is getting lots of attention -- from us, from CNN, from the Wall Street Journal -- for a series of tweets in which he purports to disclose all kinds of details about the new Apple gadget.
"Apple tablet games are sick. Basically nintendo wii-level innovation. Custom farmville app is insane. Mark pincus is demoing with steve tmmr"
"... also, Farmville for Apple tablet is a huge game changer. I know for a FACT Mark Pincus is onstage tomorrow with Jobs."
Zynga spokespeople tell us none of this true. Zynga CEO Mark Pincus told us, "This is a total red herring."
Dan ga ik heel veel geld verdienen met mijn myus-accountquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:53 schreef TwyLight het volgende:
ik hoop echt dat het of helemaal niet komt, of dat het dik tegenvalt en lelijk en waardeloos isen alleen in amerika te bestellen is
Ik bestel hem dan wel via mn Oom in Cali.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan ga ik heel veel geld verdienen met mijn myus-account
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
ho, ik heb alvast een uitgelekt nieuwtje. apple komt met bootcamp voor de iphone waardoor je windows mobile en android kan installeren
Windows Mobile, 6 versies van FAIL, en verwacht niets anders van 7.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
ho, ik heb alvast een uitgelekt nieuwtje. apple komt met bootcamp voor de iphone waardoor je windows mobile en android kan installeren
Die overige foto's zien er ook geloofwaardig uit. Zou het wel eens kunnen zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:00 schreef Junkie het volgende:
Is This the Outside of the Apple Tablet?
[ afbeelding ]
Jawel die wordt ECHT innovatiefquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Windows Mobile, 6 versies van FAIL, en verwacht niets anders van 7.
Nope.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:20 schreef TwyLight het volgende:
Kan zeker nergens live video bekijken?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:20 schreef TwyLight het volgende:
Kan zeker nergens live video bekijken?
Windows Mobile 5 is het meest gebruikt/verkocht. WM6 is (vind ik) het beste en 7 ziet er interessant uit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Windows Mobile, 6 versies van FAIL, en verwacht niets anders van 7.
Met spoed? Veel bedrijven zijn die dingen al jaren aan het ontwikkelen. Deze hype rondom een nieuw product heeft gelukkig wel een boos gegeven aan die ontwikkeling.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:17 schreef Qunix het volgende:
Wat me nou echt tof lijkt is als er helemaal geen tablet komt
Vele merken hebben juist met spoed zo'n ding ontworpen om Apple voor te blijven
En ben benieuwd of ze wat hebben van de iPhone4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |