Het westen dus ook de randstad ontspringen de dans.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:59 schreef Burnie88 het volgende:
Vannacht rond middernacht kan het al gaan sneeuwen. Het zou wel eens een enorme chaos kunnen gaan worden op de wegen morgenochtend.
quote:De trekrichting van de randstoring die vrijdag passeert is bepalend voor de neerslagsoort. Voorlopig gaan we er vanuit dat de neerslag in het westen van het land voornamelijk als regen of natte sneeuw valt. In het oosten is de kans op sneeuw een stuk groter.
Ik streep het al weg op de kalender.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nog eventjes wachten maar! Paar nachtjes maar!
De hoogelegen delen (Zuid Limburgse heuvels, Ardennen( krijgen zeker sneeuw lijkt mij. Verder hangt het van details af. Ik verwacht er niet al teveel van, maar als het systeem net ff anders uitpakt hebben we een chaos morgen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:52 schreef Schuifpui het volgende:
Komt er morgen nu eigenlijk sneeuw? Ik zou zeggen van wel, voor midden nl staat 1 graad op de kaart, maar op weerwoord zijn ze er van overtuigd dat het alleen regen is, en misschien alleen het uiterste zuid-oosten sneeuw en in de Ardennen, toch geeft deze pluim best wat sneeuw:
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/
Zo te zien zit ik nog goed met mijn voorspelling voor de Elfstedentocht voor 13 februari.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:53 schreef i2Them2 het volgende:
GFS wordt alsmaar kouder. Op hoogte is het ensemble wat onzekerder geworden; meer spreiding. Maar op 2 meter hoogte is het alleen maar eensgezinder en kouder geworden. Voor GFS zelfs behoorlijk koud. Jammer dat het nog 'ver' weg is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb altijd wel vertrouwen in jouw cijfers, dus ik ga vast vrije dagen inplannenquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo te zien zit ik nog goed met mijn voorspelling voor de Elfstedentocht voor 13 februari.
Dan liever maandag de 15e. Niet op een zaterdag.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo te zien zit ik nog goed met mijn voorspelling voor de Elfstedentocht voor 13 februari.
De grafiek laat ook dag en nacht zien he?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:16 schreef kepler het volgende:
Het is net een achtbaan
Warm, koud, warm, weer koud
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:26 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De grafiek laat ook dag en nacht zien he?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:26 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De grafiek laat ook dag en nacht zien he?
Klinkt goed!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef -0- het volgende:
Leuke pluim weer
GFS 18 oper is ook aardig. over 10-11 dagen gewoon strenge vorst overdag door een snoeiharde oostenwind rechtstreeks uit Siberie.
Ik hoop zo hard dat het morgen en volgende week (tot en met dinsdag?) NIET gaat sneeuwen! Ik wil een IJS-periode!!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef -0- het volgende:
Leuke pluim weer
GFS 18 oper is ook aardig. over 10-11 dagen gewoon strenge vorst overdag door een snoeiharde oostenwind rechtstreeks uit Siberie.
Strenge vorst overdag is vrij zeldzaam:quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef -0- het volgende:
Leuke pluim weer
Siberiëquote:http://www.knmi.nl/cms/content/22793/strenge_vorst
Een dag waarop de temperatuur gedurende het hele etmaal onder -10 graden blijft komt zelden voor. In De Bilt is dat alleen het geval geweest op 19 en 20 december 1938 (-10,6 en -11,3), 14 januari 1987 (-10,6), 26 januari 1942 (-11,2) en 1 febuari 1956 (-11,0). Strenge vorst overdag is alleen mogelijk als de Siberische lucht met grote snelheid wordt aangevoerd, zodat de lucht onderweg maar weinig warmer kan worden.
Klopt, maar dat scenario waarop het mogelijk is laten de kaarten zien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Strenge vorst overdag is vrij zeldzaam:
[..]
Siberië
en vorst, lekker 1 grote ijsbaan op de Kennedylaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:04 schreef TommyGun het volgende:
Regen, regen, regen in Ehv. Nu even droog, over een uur sneeuw?
Da's frisjes ja...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:38 schreef Tourniquet het volgende:
Check de KNMI ensemble!!
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |