quote:Kandidaten NSF bekend
Drie zangeressen, één zanger en een meidentrio nemen deel aan het Nationaal Songfestival op 7 februari. De coaches maakten vandaag ook hun opwachting. Marianne Weber, Grad Damen, Corry Konings, Albert West en Frans Bauer zullen hun kandidaat ondersteunen.
* Sieneke (coach Marianne Weber)
* Vinzzent (coach Grad Damen)
* Marlous Oosting (coach Corry Konings)
* Peggy Mays (coach Albert West)
* LOEKZ (coach Frans Bauer)
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Deze al gepost?want dit gaat 'm worden op 7 februari he
![]()
quote:
Je moet niet teveel willen natuurlijkquote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:01 schreef lezzer het volgende:
Mmm, die meiden, dat zie ik dan wel zitten.
Ze konden wel zingen, da's al iets.
Leuk snoetje => check
Nou nog een goed nummer
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Je moet niet teveel willen natuurlijk
Maar ons lied gaat het wel goed doen op het Muziekfeest op het Pleinquote:Op zondag 24 januari 2010 11:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het zo zonde he. Nederland heeft best veel góede songwriters. Die een nummer kunnen maken van nu. Voor op een groot podium.
Dat moet ook niet, hip maken. Jaren 70/80 zijn heel erg in, en PK is the real thing uit die tijd dus nu weer hip van zichzelfquote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:46 schreef lezzer het volgende:
[..]
![]()
Ik denk nu ook dat het op PK' s blijft, dus niet iets hips ofzo.
Het moge duidelijk zijn welke van de Nederlandse publieke omroepen nu verantwoordelijk is voor het Songfestival.quote:* Sieneke (coach Marianne Weber)
* Vinzzent (coach Grad Damen)
* Marlous Oosting (coach Corry Konings)
* Peggy Mays (coach Albert West)
* LOEKZ (coach Frans Bauer)
Amenquote:Op zondag 24 januari 2010 11:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het zo zonde he. Nederland heeft best veel góede songwriters. Die een nummer kunnen maken van nu. Voor op een groot podium.
quote:
quote:En de TROS maakt binnenkort meer bekend over het NSF, want die schrijven op hun site dat het twee shows worden. 31 Januari én 7 februari.
Op 31 januari schijnt er wel 'iets' te zijn, maar alleen een speciale uitzending met een interview met Pierre Kartner en Yolanthequote:Op maandag 25 januari 2010 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
![]()
Hey Greys hoe zit het nou:
[..]
Waarom 2 avonden als er maar een handjevol "artiesten" () shahahaaliee gaat zingen?
En beslist het publiek daar ter plekke of mogen wij thuis ook bellen om te stemmen? Ik ben de draad even kwijt
Van de weblog:quote:Op maandag 25 januari 2010 19:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Op 31 januari schijnt er wel 'iets' te zijn, maar alleen een speciale uitzending met een interview met Pierre Kartner en Yolanthe
Niet zo heel bijzonder dus, om eerst alle hits van Vader Abraham nog eens te krijgen, en dan Wesley in Milaan in zijn Hummer te zien staan.quote:Ivo Niehe gaat in Milaan op bezoek bij Yolanthe en Wesley Sneijder en er is een portret te zien van Pierre Kartner. De uitzending begint om 20.30u en is te zien op Nederland 1.
quote:
quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 19:47 schreef Greys het volgende:
maar alleen de vakjury en het publiek daar ter plaatse in de zaal bepaalt.
Ze klinkt een beetje als een hamster die een heliumballon heeft ingeslikt...quote:Op maandag 25 januari 2010 21:44 schreef Pisces29 het volgende:
En Frans Bauer hoorde ik dit weekend nog bij Irene & Carlo roepen dat er heus wel vakkundig besloten gaat worden?![]()
Ja zeker net zo'n goeie beslissing als Vader Abraham aanstellen![]()
[..]
Wow, wat een hoeveelheid make-up
Op zich wel grappig... eerst Pierre Kartner en daarna een portret van Voetbalsmurfquote:Op maandag 25 januari 2010 20:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van de weblog:
[..]
Niet zo heel bijzonder dus, om eerst alle hits van Vader Abraham nog eens te krijgen, en dan Wesley in Milaan in zijn Hummer te zien staan.
Dat kon via de site maar is al uitverkocht zie ik. FOK! heeft wel nog een aantal kaartjes, dus misschien dat we daar nog iets mee kunnen doen, zal eens overleggenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe komt dat publiek eigenlijk daar, kan je je zelf aanmelden of moet je kaarten winnen, of zijn het specifiek gekozen mensen?
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kon via de site maar is al uitverkocht zie ik. FOK! heeft wel nog een aantal kaartjes, dus misschien dat we daar nog iets mee kunnen doen, zal eens overleggen
Het TROS muziekfeest is toch altijd steevast uitverkocht. Daar heb je het al.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef TheVulture het volgende:
Dat daar uberhaupt nog volk voor is te porren
Dat verbaasde me ook wel eigenlijk, maar ik sprak er een aantal mensen over van de week en die zeiden eigenlijk allemaal "Nou, dat zou me nou best leuk lijken voor een keer, om live bij die gekkigheid te zijn!"quote:Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben ook geen die hard maar het lijkt me juist leuk precies die gekkigheid, zien hoe het allemaal gaatquote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat verbaasde me ook wel eigenlijk, maar ik sprak er een aantal mensen over van de week en die zeiden eigenlijk allemaal "Nou, dat zou me nou best leuk lijken voor een keer, om live bij die gekkigheid te zijn!"
Gewoon leuk om een keer bij te wonen. En dat waren niet eens allemaal die hard songfestival fans.
Ik twijfel nogquote:Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh ik kan die dag niet, maar anders had ik wel met goed Fok! gezelschap willen gaanLijkt me best veel lol om dan met een groepje van hier daar in het publiek alles door te nemen
![]()
![]()
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het TROS muziekfeest is toch altijd steevast uitverkocht. Daar heb je het al.
Vijf keer een andere versie van Shalalie horen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen die hard maar het lijkt me juist leuk precies die gekkigheid, zien hoe het allemaal gaat
quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Vijf keer een andere versie van Shalalie horen.
Volgens mij droom je Shalalie, eet en drink je Shalalie in de week er na
De woonwagenkampers he. Die maken er een dagtripje van met hun huifkarrenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De woonwagenkampers he. Die maken er een dagtripje van met hun huifkarren.
Ja lijkt me op zich ook wel grappigquote:Op maandag 25 januari 2010 22:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
![]()
Maar je ziet toch ook hoe ze alles doen qua uitzending, het tv gebeuren enzo, is toch grappig?
Ik ga het meemaken de 7e!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
![]()
Maar je ziet toch ook hoe ze alles doen qua uitzending, het tv gebeuren enzo, is toch grappig?
En hij heeft volkomen gelijk....quote:
Ik zal mijn paarden vast ontdooien!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De woonwagenkampers he. Die maken er een dagtripje van met hun huifkarren.
quote:
Nou dat moeten we nog even afwachtenquote:
Ja, zie je, daar ga je alquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Kut. Ik begin echt te denken "misschien.... zou het dan toch...."
.
Kom, we gooien hem er even helemaal inquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:00 schreef TheVulture het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)lie_naar_Oslo__.html
Ik wist niet dat de leden van Loekz een buitenlandse achtergrond hadden, maar de 12 punten van Polen en Turkije zijn dus voor ons
Spice Girls all over again?quote:Frans Bauer met hele familie naar Oslo
AMSTERDAM - Frans Bauer neemt zijn hele familie mee naar Oslo als zijn meidenband LOEKZ met hun versie van Sha-la-li de meeste stemmen binnenhaalt.
Dit heeft de zanger gezegd in Shownieuws. "Ik hoop dat we winnen. Dan gaat Maris mee, de kinderen mee, de hele Bauer familie."
Frans heeft goed nagedacht over de samenstelling van zijn meidenband. "Ik ben er echt helemaal klaar voor.We hebben een dame, een stoer typetje, een lief meisje, een sexy type en een sportief type." Bovendien hebben de meiden van Frans allemaal een andere etnische achtergrond. Zo komen de meiden oorspronkelijk uit Polen, de Antillen, Turkije, en de Filepijnen.
Je zou bijna echt denken dat er over is nagedacht... maar het liedje zijn ze helaas vergetenquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Kom, we gooien hem er even helemaal in
[..]
Spice Girls all over again?
Zo in die kleine stukjes klinkt Loekz inderdaad verreweg het beste.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou bijna echt denken dat er over is nagedacht... maar het liedje zijn ze helaas vergeten
Overigens zal Loekz het wel met afstand gaan winnen.... dat klonk veruit het beste van wat ik heb gehoord....
Ik verwacht 4 keer hetzelfde arrangement bij de rest... dat is ook zo jammer... waarschijnlijk had de TROS echt wel de ambitie om er 5 totaal verschillende versies van te maken en daar coaches voor te zoeken... alleen waren ze in hun arrogantie even vergeten dat je met een standaard Pierre Kartner-deuntje helemaal niks anders kunt dan er een schlager/meezinger van te maken.... en dat het dan logisch is dat gerespecteerde artiesten er geen zin in hebben om hun naam te grabbel te gooien aan zo'n bejaardenvehicelquote:
Files zijn ook een pain in the ass.quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Files zijn ook een pain in the ass.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Files zijn ook een pain in the ass.
Wat een kutkrant is het toch ook hèquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb het letterlijk gekopieerd van dat linkje!
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat moeten we nog even afwachten
Maar ik zal verslag doen uiteraaaaaaaard!
Ik zat wel aan zoiets te denken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:52 schreef Greys het volgende:
Zal ik een spandoek maken met jullie namen er op?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:07 schreef Greys het volgende:
Gewoon een spandoek met "FOK! Pierre" ofzo
Bril-jant!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:07 schreef Greys het volgende:
Gewoon een spandoek met "FOK! Pierre" ofzo
Nee gewoon de leus: "Fok vindt er geen Fuck aan"quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:52 schreef Greys het volgende:
Zal ik een spandoek maken met jullie namen er op?
Misschien wordt het wel keileuk!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee gewoon de leus: "Fok vindt er geen Fuck aan"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Vader Abraham moet lied herschrijven
AMSTERDAM - Vader Abraham heeft zijn Songfestivalnummer 'Ik ben verliefd (Sha-la-lie)' moeten herschrijven.
Dit heeft de TROS vanmiddag laten weten. Het gaat om één couplet van het liedje. In het couplet komt de zin voor: "Was het in de sneeuw in de arreslee in Leningrad." Dit ligt politiek gevoelig omdat de stad sinds 1991 weer St. Petersburg heet.
"We willen natuurlijk niemand tegen het hoofd stoten en daarom hebben we inderdaad Pierre Kartner een nieuw couplet laten schrijven", bevestigt een woordvoerster van de TROS.
De nieuwe zin luidt: 'Of was het Moskou waar ik mijn eerste kus heb gehad van jou'.
Het is toch allemaal te mooi om waar te zijn he... dat dit geen grote grap isquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:51 schreef Greys het volgende:
Sinds 1991... Stiekem heeft ie dat nummer gewoon al bijna 20 jaar op de plank liggen ergens en even het stof er af geblazen, die baas!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:51 schreef Greys het volgende:
Sinds 1991... Stiekem heeft ie dat nummer gewoon al bijna 20 jaar op de plank liggen ergens en even het stof er af geblazen, die baas!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:03 schreef Greys het volgende:
Vandaar natuurlijk dat hij ook zingt dat hij het allemaal niet meer weet, waar hij het gehoord heeft enzo...
Het is al zó lang geleden allemaal!
Inderdaad... hadden ze maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt alles aan te passenquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:37 schreef Boldface het volgende:
Het herschrijven kan me niet grondig genoeg gebeuren...
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:15 schreef lezzer het volgende:
Misschien is het wel een complot dat al sinds 1991 aan de gang is.
Dat we steeds erger presteren op het ESF, de hele motivatie gaat om laag, iedereen loopt te schelden op het oostblok en diaspora en wat al niet meer.
Uiteindelijk is Pierre Kartner dat onze reddende engel. Samen met Frans en Maris.
Ik denk dat het zo gegaan is
Ach, het enige dat aangepast moet worden is de melodie, tekst en als het even kan ook de titel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:37 schreef Boldface het volgende:
Het herschrijven kan me niet grondig genoeg gebeuren...
Nederland redt Saab.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Wie weetquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Nederland redt Saab.
12 punten van Zweden!
quote:Loekz uit zes meiden!
Coach Frans Bauer en zijn team zijn er uit. Niet 4, 5 maar 6 meiden gaan deel uit maken van de nieuwe meidenband LOEKZ. ‘De afgelopen dagen hebben we aan één stuk gewerkt. Vocaal en showmatig naar de sterkst mogelijke samenstelling gezocht en die wilde we ook nog eens een multicultureel karakter meegeven. Maar we zijn er uit en we gaan verrassen’ aldus Frans Bauer.
LOEKZ bestaat nu uit de 6 meiden Dessalee Rodriquez (Antilliaanse), Martine Hauwert (half Poolse), Elske Cinibulk (half Duitse), Esra Onsoz (half Turkse) en Jezebel Zwiers en Merel Schaftenaar die twee oer-Hollandse meiden zijn.
Meiden met de juiste ‘LOEKZ’ en ieder afzonderlijk sterke karaktereigenschappen die we ook nog verder uit gaan diepen in de toekomst. Daarnaast delen ze allemaal dezelfde passie; zingen, dansen en optreden. Het motto van de meiden van LOEKZ is; ‘have fun’ en probeer het beste uit jezelf en elkaar te halen.
Het productieteam bestaande uit Benno de Leeuw en Peter Haarbrink die achter de inzending van Frans Bauer zit heeft goed nagedacht over de versie van ‘‘Ik ben verliefd (Sha-la-lie)’ Zo meldt het productie team: “We hebben geprobeerd van buiten naar binnen te denken. Het Nederlands publiek is vaak geneigd iets naar het Eurovisie Songfestival te sturen wat we hier leuk vinden en houden geen rekening met de smaken in het buitenland. We moeten in Nederland maar eens stoppen met zeiken over het liedje van Vader Abraham. Pierre Kartner is niet achterlijk. In het buitenland wordt al jaren gevraagd om een Nederlandstalige inzending. Daar luistert men naar de melodie en een pakkend refrein en kijkt men naar de presentatie. De Nederlandse taal vinden ze daar grappig klinken en verstaan doen ze het niet eens. Internationale liefhebbers en sites hebben vaak eerder informatie en een mening als wij hier. De impact van het festival is daar ook vele malen groter dan hier.’
De komende dagen gaat het productie en Loeks samen met producer John Dirne werken aan de hippe definitieve versie van ‘Ik ben verliefd (Sha-la-lie)’’. Nu komt het er op neer om bij het Nationaal Songfestival een fantastische act neer te zetten. Strakke choreografie, vrolijkheid en plezier uitstralen en opvallende kostumering en daar gaan we voor zorgen. De meiden van LOEKZ zouden het in ieder geval een bijzonder grote eer vinden als zij Nederland zouden mogen vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival 2010 in Noorwegen. ‘Je eigen meidenband lanceren op het grootste muziekevenement van de wereld zou een droom zijn die uit komt’ aldus de meiden van LOEKZ
Fak.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Dat heeft niets met de kracht van communicatie en media te maken, maar meer met het gebrek aan ruggengraat van Tha_Erik en ondergetekendequote:Op donderdag 28 januari 2010 17:05 schreef lezzer het volgende:
Ja ja lieverds, de kracht van communicatie en media is maar weer eens bewezen.![]()
Schopje naar BNW?
'Iedereen' is een groot woord, 'overtuigd' ook, maar ik snap je punt!quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:18 schreef lezzer het volgende:
Let maar op. Medio mei is iedereen weer helemaal overtuigd van de winst...
Maar die versie van Vader Abraham kan natuurlijk totaal verschillen van de uiteindelijke versie. Het valt nu nog niet te beoordelen. Terwijl volgens mij de meerderheid denkt dat we letterlijk dezelfde versie als die van Vader Abraham gaan doen, zonder wijzigingen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:24 schreef lezzer het volgende:
Echt, we hoorden dat nummer en iedereen dacht "wat een kutnummer".
We zullen het 7 februari zien horen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar die versie van Vader Abraham kan natuurlijk totaal verschillen van de uiteindelijke versie. Het valt nu nog niet te beoordelen. Terwijl volgens mij de meerderheid denkt dat we letterlijk dezelfde versie als die van Vader Abraham gaan doen, zonder wijzigingen.
Alleen LOEKZ doet mee, toch? Volgens mij is het hele NSF nep om het domme publiek te doen geloven dat er zogenaamd iets te kiezen valt, namelijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef lezzer het volgende:
Goh, wie denken júllie dat er gaat winnen in het NSF??
De grote vraag van Pierre K. is nu natuurlijk.... sta je d'r ook 's morgens mee óp?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:52 schreef yvonne het volgende:
Shalali shalala
Het zit nu in m'n hoofd
Hoewel het doorgestoken kaart is, is het ook wel logisch dat zo'n ordinair figuur als die Marlous niet gestuurd gaat worden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Alleen LOEKZ doet mee, toch? Volgens mij is het hele NSF nep om het domme publiek te doen geloven dat er zogenaamd iets te kiezen valt, namelijk
Mah, ik vond en vind het niet echt een 'kutnummer'. Maar niet iets dat ik naar het songfestival zou (willen) sturen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:24 schreef lezzer het volgende:
Echt, we hoorden dat nummer en iedereen dacht "wat een kutnummer".
Nou, dat is wat de rest van Europa dus ook denkt als ze het voor het eerst horen.
Maar, intussen hebben we er al leuke snoetjes van Loekz bij gezien en een leuke "backstage" opname met Frans. Dus iedereen denkt "oh, best leuke meiden, misschien wordt het nog wat".
Terwijl, het is gewoon een kutnummer.
En de rest van Europa denkt dat als ze het voor het eerst horen eind mei.
Daar ga je alquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel het doorgestoken kaart is, is het ook wel logisch dat zo'n ordinair figuur als die Marlous niet gestuurd gaat worden.
Ho ho (hoe toepasselijk!)... je hebt ordinair en ordinair he?quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar ga je alDie moet je juist sturen...moet je zien waar die Slavische landen meekomen. Hoe ordinairder, hoe meer kans je maakt.
Maar nee; Nederland denkt altijd met een Glennis Grace in gala-jurk met een gevoelige ballad te kunnen scoren. Niet dus
quote:PERSBERICHT
Bad Boyz & Benny Klef niet naar Eurovisie Songfestival
Dat de song ‘Ik ben verliefd! (Sha-la-lie)’ van Pierre Kartner dit jaar meedingt in Nederland voor een plaatsje op het Eurovisie Songfestival was al bekend, maar dat de heren Bad Boyz en Benny Klef niet de toegewezen eer hebben gekregen om mee te mogen strijden in deze race is in Nederland muziekland een raadsel.
Het trio is enige tijd geleden namelijk al de studio ingedoken om een feestversie op te nemen van deze gelijknamige single. Doordat zij het nummer gratis te downloaden aanbieden op het Internet, kan men nu eigenlijk al spreken van een hit. Het nummer wordt massaal gedownload waardoor men nu al speculeert dat deze single spoedig de top 100 zal binnen knallen. “We hebben dit nummer eigenlijk voor de fun opgenomen en dat het dan zo’n succes blijkt hadden we niet eens durven dromen. Dat we nu niet meedingen naar het Nederlands Songfestival is dan wel weer een beetje jammer. Maar ja, volgend jaar een nieuwe ronde” aldus Benny Klef.
De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival wordt zondagavond 7 februari a.s. bekend gemaakt tijdens een rechtstreekse televisie-uitzending bij de TROS.
Bron: Peter Nuninga / Studio Vlemmix / ReLite Management
Als ik deze versie hoor moet ik gelijk denken aan Zanger Rinus. Het zou echt een goede plaat voor hem zijnquote:
Als dat zo is stuur ik gelijk een brief naar hare Majesteit om ze geridderd te krijgenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:56 schreef TheVulture het volgende:
Weet je wat ik denk? Dat Bad Boyz en Benny er nu voor zorgen dat het hele liedje gediskwalificeerd wordt
Je mag het namelijk pas na een bepaalde datum publiceren en met die cover breken ze nu die regel geloof ik
laat maar... het schijnt te mogenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als dat zo is stuur ik gelijk een brief naar hare Majesteit om ze geridderd te krijgen
Ja, is ook wel logisch, anders kun je het wel heel makkelijk saboteren. Maar ik zou het gedaan hebben hoor, iedereen die dit gedrocht van het ESF weghoudt verdient een lintjequote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
laat maar... het schijnt te mogen![]()
Dat je er uberhaupt een cover van zo'n gedrocht wil maken is best beangstigend trouwens
Uit mijn hoofd gezegd was die datum ergens in oktober vorig jaar. Dus helaas...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:56 schreef TheVulture het volgende:
Weet je wat ik denk? Dat Bad Boyz en Benny er nu voor zorgen dat het hele liedje gediskwalificeerd wordt
Je mag het namelijk pas na een bepaalde datum publiceren en met die cover breken ze nu die regel geloof ik
Toen ik het in het andere topic las over die cover sprong ik ook bijna een gat in de lucht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:56 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ho ho (hoe toepasselijk!)... je hebt ordinair en ordinair he?
Die ordinaire dames waar jij het over hebt, die hoge ogen gooien, die zijn vaak dan nog in elk geval soort-van sexy. Mooie vrouwen in uitdagende kleding.
Marlous heeft alleen voor 16 weken tegelijk make-up op.
Daarmee kom je d'r niet hoor
Ik moet toegeven dat ik nauwelijks verschil hoor met de Loekz versie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Potverdomme ik moet toegeven dat het mijn verwachting wel een beetje overstijgt.
Ja voor de 5 heteroseksuele mannen die kijkenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:13 schreef TheVulture het volgende:
5 dames doen het beter dan een heer qua uitzicht op het podium ....
Van Vinzzent glij ik als homo nou niet bepaald van mijn stoel... doe dan maar gewoon 5 damesquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:15 schreef patty het volgende:
[..]
Ja voor de 5 heteroseksuele mannen die kijken
100 miljoen ofzoquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:15 schreef patty het volgende:
[..]
Ja voor de 5 heteroseksuele mannen die kijken
Dat is ook mijn dillemma inderdaad.... al zou het onderhand wel weer een keer leuk zijn om bovenaan te eindigen....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:47 schreef Boldface het volgende:
Ik vind "Shalalie" zo'n fucking triest nummer dat ik de verschillende versies niet eens WIL horen. Welke versie we ook sturen, het is sowieso een blamage. Verder kunnen we alleen maar hopen dat Nederland stijf onderaan eindigt met 0 punten, zodat er volgend jaar beter wordt nagedacht over een inzending. Als "Shalalie" het namelijk goed doet, sturen we volgend jaar opnieuw dit soort meuk.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:47 schreef Boldface het volgende:
Verder kunnen we alleen maar hopen dat Nederland stijf onderaan eindigt met 0 punten, zodat er volgend jaar beter wordt nagedacht over een inzending.
Nou ja, op zich vind ik met dat concept niet zo veel mis, maar dan moet het basisnummer bij voorkeur wel iets zijn wat a) leuk is en b) makkelijk in verschillende vormen te passen valt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Agree, ik hoop dat het geen 2e keer gebeurd dat het volledig in de hand van de TROS ligt. En nooit meer 1 nummer waar versies van komen
En toch hoop ik dat we nog een beetje kans maken, ergens, in de verte![]()
Ik denk precies het omgekeerde, ik wil kunnen kiezen, gewoon met de mensen thuis en de jury bij zo'n avond, keuze uit verschillende nummers.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, op zich vind ik met dat concept niet zo veel mis, maar dan moet het basisnummer bij voorkeur wel iets zijn wat a) leuk is en b) makkelijk in verschillende vormen te passen valt.
Wat een vreselijk amuzikaal, uit een doosje getoverd riedeltje is het (geworden). Dat VinZzent met zijn Breezahnaam maar niet door mag gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:55 schreef patty het volgende:
Hier de versie van Vinzzent
http://www.radio538.nl/web/show/id=875680/contentid=112051
fantastisch
Kans om de finale te halen... ja... maar toch niet kans om te winnen he?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik neig weer in de "Misschien hebben we toch een kans-modus" af te glijden... iemand hou me aub tegen
Het zou me een hartverzakking bezorgen, dit jaar... - Stel dat je van niks weet, je verwacht iets leuks, en je krijgt ineens Vader Abraham met "Shalalie"... - dan krijg je toch acuut neigingen om te emigreren naar Georgië ofzo...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef lezzer het volgende:
Wat misschien ook wel verfrissend zou zijn...
Dat je de tv inschakelt, de eurovisietune hoort en dan pas verneemt met welk nummer jouw land meedoet....![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:37 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het zou me een hartverzakking bezorgen, dit jaar... - Stel dat je van niks weet, je verwacht iets leuks, en je krijgt ineens Vader Abraham met "Shalalie"... - dan krijg je toch acuut neigingen om te emigreren naar Georgië ofzo...
Ja, dan gaat er al een pijnlijke schok door je heen, maar hoop je toch nog op iets goeds, zoals het Kleine Café aan de Haven. Maar dan begint ineens "Shalalie"... en zet je 3 minuten later vol schaamte je televisie uit.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:45 schreef Pisces29 het volgende:
Dan komt het moment dat je denkt "hah, we zijn aan de beurt", start het filmpje over Nederland en je hoort de aankondiging met wie het nummer geschreven heeft![]()
Waarom lees ik toch zo vaak dat we in 2001 het "verkeerde liedje" stuurden? Ik vind "On My Own" echt een geweldig nummer. Dat het zo matig scoorde, komt denk ik door de loting en de podium-act. Het nummer was een top 10-hit in Nederland, dus zo slecht kan het niet zijn. Wat mij betreft hoort "On My Own" in het rijtje van beste inzendingen die we ooit hebben gestuurd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:52 schreef TheVulture het volgende:
De nationale finales van bijvoorbeeld 1998 tot 2001 waren prima... 8 tot 10 liedjes, een volgepakt Ahoy en dan zowel vakjury als publiek laten stemmen, dan sturen we weliswaar misschien het verkeerde liedje (Michelle in 2001 ipv Ebonique) maar dan heb je wel een echt Songfestivalgevoel![]()
Hierrrrrrrrquote:
Dat argument is al vaker geopperd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef Boldface het volgende:
En trouwens - niet om te discrimineren ofzo, en het volgende is ook beslist niet mijn persoonlijke mening, maar meer een observatie - ik heb de indruk dat ze in bepaalde delen van Europa niet zo heel erg zitten te wachten op gekleurde artiesten. En ik ontkom niet aan de indruk dat dat een rol heeft gespeeld bij de magere resultaten van Glennis Grace en Edsilia Rombley; twee zangeressen die uitstekend hebben gezongen tijdens Eurovision, terwijl half-vals-zingende kraaien doorgingen naar de finale.
Mwah, zo heel bijzonder waren die liedjes van Edsilia en Glennis niet. Maar ik denk ook niet dat het alleen maar racisme is dat die 2 uit de finale heeft gehouden. Ik denk dat het eerder is dat men in Nederland muziek van gekleurde artiesten meer gewend is. Je hebt hier immers continu Beyonce, Black Eyed Peas, Jay-Z en een heleboel kloons daarvan op de radio, waardoor we dat soort muziek en stemmen meer gaan waarderen. Of dat in Oost-Europa ook zo is, weet ik niet. Andersom geloof ik echter wel dat er in de gemiddelde Nederlandse huiskamer ook niet direct enthousiast wordt gereageerd als er een gemiddelde Balkanballade voorbijkomt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef Boldface het volgende:
En trouwens - niet om te discrimineren ofzo, en het volgende is ook beslist niet mijn persoonlijke mening, maar meer een observatie - ik heb de indruk dat ze in bepaalde delen van Europa niet zo heel erg zitten te wachten op gekleurde artiesten. En ik ontkom niet aan de indruk dat dat een rol heeft gespeeld bij de magere resultaten van Glennis Grace en Edsilia Rombley; twee zangeressen die uitstekend hebben gezongen tijdens Eurovision, terwijl half-vals-zingende kraaien doorgingen naar de finale.
De persconferenties zal die wel in het Engels doen...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:22 schreef Greys het volgende:
Over Grad Damen... "wij konden elkaar via...".
Daar zou Corry niet mee instemmen denk ik, want die komt er niet echt fraai vanaf met 'ze zat alleen maar aan de Spaanse Costa en was nooit bereikbaar dus zijn we zelf maar een lied gaan maken'quote:
Ik vind dat ook echt weer belachelijk geprogrammeerdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
Het verbaasd me ook niks van Corry en Marlous, 2 van die eh... nou ja, ik weet het niet.
![]()
En ik zag weer alleen de poederdoos van Marlous bij Boulevard
Maar wat hoorde ik net; Het Songfestival is tegelijk met de finale van X-factor?![]()
![]()
Mijn Greys, wat doe jeWat moet ik nou gaan kijken, ik was net helemaal gemotiveerd voor het Songfestival
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind dat ook echt weer belachelijk geprogrammeerd
Maar ik ga toch echt voor het Eurovisie en dan kijk ik de finale wel in de herhaling.
Wel jammer, want dan gaan er echt veel minder mensen naar het ESF kijken
Volgens vader Abraham moeten we het juist van de jury's hebben, want die kennen hem omdat hij tig wereldhits heeft geschrevenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:46 schreef TheVulture het volgende:
Als ze Loekz een beetje sensueel aankleden en een wat hippe zomerbeat eronder zetten tuinen de televoters er wellicht nog in... van de proffesionele juries hoeven we maar op weinig te rekenen denk ik... maar het zal sowieso wel een fiasco worden denk ik....
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:38 schreef lezzer het volgende:
Ik stel voor dat we een gospelkoor sturen van 40 negers.
Sorry, maar daar komt ie weer hoor....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat argument is al vaker geopperd.
En het schijnt ook gewoon echt waar te zijn.
Ik stel voor dat we een gospelkoor sturen van 40 negers.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry, maar daar komt ie weer hoor....![]()
Ja, en dát had nou mooi destijds met dat nummer van Gordon 'I'll be your voice' gekund!
Die opa's uit Denemarken deden gewoon waar ze goed in zijn... een mooi liedje op charmante en subtiele wijze brengen.... je kunt veel van De Toppers zeggen, maar charmant en subtiel horen daar niet bijquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat zou haast te mooi zijn voor een Songfestival denk ik dan weer meteen (als je echt die gospelzangers in wilt zetten).
Even nog over de Toppers.
Iemand zei toch hier laatst dat ze in Zweden of Denemarken als commentaar hadden dat wij die 3 dikke opa's hadden, of iets in die richting. Waar kwamen die Olsen brothers vandaanen hoe oud waren die, 2x de leeftijd van de Toppers
![]()
![]()
Ik ben geen Topperfan maar vond het zo'n bullshit
Nee het ging puur om het belachelijk maken, het klonk alsof ze al bij voorbaat niet succesvol konden zijn, al voor de eerste noot gezongen was, door de leeftijd. Althans, zo heb ik de tekst opgevatquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die opa's uit Denemarken deden gewoon waar ze goed in zijn... een mooi liedje op charmante en subtiele wijze brengen.... je kunt veel van De Toppers zeggen, maar charmant en subtiel horen daar niet bij
Ik denk dat ze al een stukje show hadden gezienquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee het ging puur om het belachelijk maken, het klonk alsof ze al bij voorbaat niet succesvol konden zijn, al voor de eerste noot gezongen was, door de leeftijd. Althans, zo heb ik de tekst opgevat
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze al een stukje show hadden gezien
De Olsen Brothersquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die opa's uit Denemarken deden gewoon waar ze goed in zijn... een mooi liedje op charmante en subtiele wijze brengen.... je kunt veel van De Toppers zeggen, maar charmant en subtiel horen daar niet bij
Bovendien hadden ze een goed liedje en enig talent. Inderdaad geen vergelijking met 'onze' toppertjesquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
De Olsen Brothers
Dat waren ook geen oudere heren die flitsend wilden doen, die waren gewoon charming en sympathiek inderdaad. Dat is heel wat anders dan een stel in led-pakken
Ik ga er steeds meer in geloven!quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bovendien hadden ze een goed liedje en enig talent. Inderdaad geen vergelijking met 'onze' toppertjes
Maar nu hebben we vader Abraham. En komt alles goedvalt op dat ik er geen moer van geloof?
Truequote:Op woensdag 3 februari 2010 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
De Olsen Brothers
Dat waren ook geen oudere heren die flitsend wilden doen, die waren gewoon charming en sympathiek inderdaad. Dat is heel wat anders dan een stel in led-pakken
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_tafel__.html?p=20,1quote:Tatjana veegt kritiek songfestival van tafel
AMSTERDAM - Volgens Tatjana Simic zou het nummer 'Sha-la-li' van Pierre Kartner wel eens kunnen verrassen. "Telkens als we hoog van de toren blazen en denken: 'dit is het', valt het ontzettend tegen. Misschien is deze keer wel andersom."
De Nederlandse inzending is door sommige mensen kritisch ontvangen. Het liedje zou een te hoog 'hoempapa'-gehalte hebben. Tatjana, die tijdens de nationale finale in de jury zal plaatsnemen, analyseert: "Als je kijkt naar de winnaar van vorig jaar, die jongen uit Noorwegen met zijn viool, dan had dat toch iets volks. En in de meeste liedjes uit Oost-Europa zit ook iets volks verwerkt. Misschien is het wel belangrijk om als Nederlander bij jezelf te blijven, dat je iets van de Nederlandse cultuur erin gooit."
De zangeres vervolgt: "Ik vergelijk het mijn optredens. Als ik denk dat ik een te gekke avond tegemoet ga, valt het vaak tegen, en als ik twijfel wordt het een feest. Misschien gaat het tijdens het Eurovisie Songfestival ook wel zo." Besluit: "Bovendien is het songfestival niet alleen voor het jonge grut, maar wordt het door mensen van alle leeftijden bekeken."
Zou leuk zijn, maar er mogen slechts 6 mensen op het podium staan, geloof ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:38 schreef lezzer het volgende:
Dat argument is al vaker geopperd.
En het schijnt ook gewoon echt waar te zijn.
Ik stel voor dat we een gospelkoor sturen van 40 negers.![]()
Iets volks? Maar welk 'volk' is dit dan? Ik bedoel, de laatste grote hit van vader Abraham was toch in de jaren 80? Net als de hoogtijdagen van Tatjana zelf? Oh, wachtquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:42 schreef Boldface het volgende:
DE autoriteit op het gebied van muziek heeft van zich doen spreken. DE vrouw waar menig muzikant en artiest tegenop kijkt. DE grand lady van de Nederlandse muziek, die al jarenlang met een ononderbroken reeks hits aan de top staat, laat zich uit:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_tafel__.html?p=20,1
Is er iemand die weet waarom dat mens steeds weer in de jury zit? Alleen omdat ze toevallig van Oost-Europese afkomst is? Niet dat het verder veel uitmaakt dit jaar. De keuze gaat immers tussen Sha-la-lie, Sha-la-lie, Sha-la-lie, Sha-la-lie, Sha-la-lie en niet te vergeten Sha-la-lie.
Met beide nummers was niks mis. En de gemiddelde inzending die in 2005 en 2007 wél doorstroomde naar de finale, was ook niet zo bijzonder. Daar zat me een partij bagger bij... en dan ook nog regelmatig half-vals gezongen ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:17 schreef Fred_B het volgende:
Mwah, zo heel bijzonder waren die liedjes van Edsilia en Glennis niet. Maar ik denk ook niet dat het alleen maar racisme is dat die 2 uit de finale heeft gehouden. Ik denk dat het eerder is dat men in Nederland muziek van gekleurde artiesten meer gewend is. Je hebt hier immers continu Beyonce, Black Eyed Peas, Jay-Z en een heleboel kloons daarvan op de radio, waardoor we dat soort muziek en stemmen meer gaan waarderen. Of dat in Oost-Europa ook zo is, weet ik niet. Andersom geloof ik echter wel dat er in de gemiddelde Nederlandse huiskamer ook niet direct enthousiast wordt gereageerd als er een gemiddelde Balkanballade voorbijkomt.
Daarom zei ik: laat hem ZELF optreden met dat nummer. Het is ZIJN wanproduct, ZIJN liedje. En het is waarschijnlijk nog een record ook, dat wereldwijd opzien baart: Nederland stuurt bejaarde zanger naar Oslo: oudste songfestivaldeelnemer ooit. Op dat moment is -ie namelijk 75.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens vader Abraham moeten we het juist van de jury's hebben, want die kennen hem omdat hij tig wereldhits heeft geschreven![]()
Ik zou zeggen Tatjana als coach, die heeft er verstand van tochquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Daarom zei ik: laat hem ZELF optreden met dat nummer. Het is ZIJN wanproduct, ZIJN liedje. En het is waarschijnlijk nog een record ook, dat wereldwijd opzien baart: Nederland stuurt bejaarde zanger naar Oslo: oudste songfestivaldeelnemer ooit. Op dat moment is -ie namelijk 75.
Nu Marlous er misschien uit valt, kan Vader Abraham mooi die plek innemen. Moeten we alleen nog even een geschikte coach voor hem zoeken, maar dat is een formaliteit. Te denken valt aan Dick Passchier; nog net iets ouder dan Vader Abraham en bovendien woonachtig in Noorwegen. Of als Dick niet wil, kunnen we altijd nog Johan Heesters vragen: 106 jaar, nog steeds actief en vooral érg populair buiten onze landsgrenzen...
quote:
Gelukkig hebben ze dat wel onthoudenquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:43 schreef Boldface het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar er mogen slechts 6 mensen op het podium staan, geloof ik.
quote:Op het Eurovisie Songfestival mag iedere act uit maximaal zes personen bestaan.
Vinzzent treedt vandaag op met vijf backing vocals, Peggy met drie backing vocals en een fluitiste, Marlous met drie backing vocals en twee danseressen, Sieneke met drie backing vocals en de meiden van Loekz zijn al met z'n zessen.![]()
Dat zou Nederland wel moeten weten inderdaad, want de laatste jaren hadden we steeds exact 6 mensen op het podium, die er telkens in slaagden een rommelige act te produceren die niets toevoegde aan het nummer.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze dat wel onthouden
[..]
Voor het hele artikel zie de Frontpage.quote:"Vader Abraham kan er niets aan doen, het is gewoon een kut nummer", zo deelde Joling lachend zijn mening over het nummer met zijn publiek.
quote:Op zondag 7 februari 2010 16:12 schreef AdvancedPower het volgende:
Zo'n slecht nummer is het toch heul niet?![]()
Het klinkt i.i.g. erg vrolijk.
Ja oke, maar dan hadden we net zo goed meteen Frans en Marianne Weber samen kunnen sturen.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als Marlous gekozen wordt heeft half Nederland iig niks te zeggen, want Frans Bauer en al die Nederlandse muziek vliegt ook altijd over de toonbank, dus..
En eigenlijk geldt dat voor elke Shalalie-versie![]()
Tuurlijk.....waar de rest van Europa allang het stoffige achtergrondkoortje/danseresje heeft afgezworen , gaan wij er rustig mee door...quote:Vinzzent treedt vandaag op met vijf backing vocals, Peggy met drie backing vocals en een fluitiste, Marlous met drie backing vocals en twee danseressen, Sieneke met drie backing vocals en de meiden van Loekz zijn al met z'n zessen.
Die willen nietquote:Op zondag 7 februari 2010 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja oke, maar dan hadden we net zo goed meteen Frans en Marianne Weber samen kunnen sturen.
Ik denk dat het goed valt bij mijn oma in het bejaarden tehuisquote:Op zondag 7 februari 2010 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde meer, er is zoveel kritiek op het nummer, als ik kijk hoe populair Nederlandstalig is zullen er toch ook veel mensen dit wel leuk vinden?
Volgens mij is het gewoon een keiharde afrekening in het muzikale circuit door Vader Abraham.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:39 schreef Greys het volgende:
Als Het Kleine Cafe Aan de Haven van mister Kartner wereldwijd een enorme hit was, waarom Shalalie dan niet?
We houden moed er in
@yvonne, heb je de weblog twitter al geretweet?
Dirkh en zijn Songfestival avontuur, volg het op Twitter!
Shalali shalala tralalala, het zit nu in m'n hoofdquote:Op zondag 7 februari 2010 16:59 schreef N.icka het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een keiharde afrekening in het muzikale circuit door Vader Abraham.
Let maar op het is een gekrenkt man!
quote:Op zondag 7 februari 2010 17:02 schreef N.icka het volgende:
Kijk die dames lekker meebewegen in dat groene vakje
Ik stond net onder de douche, hoor ik mezelf verdomme shalalie shalala zingen.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Shalali shalala tralalala, het zit nu in m'n hoofd
Het is sowieso al geslaagd als ze meer punten pakt dan huilnicht Gordonquote:Op zondag 7 februari 2010 19:46 schreef Ouoea het volgende:
en ze denken serieus dat we hiermee gaan winnen?
Ja was ook mijn favoriet..alleen een en ander veranderen kleding of zo. Wat Tatjana ook zei. Maar hadden hoge ogen gegooid ..Al blijf dat liedje niet mijn smaak te zijn.quote:Loekz had uiteindelijk denk ik meer kans gemaakt op een finaleplek, na wat bijschaven uiteraard.
Dat is juist de troef van het nummer. Wanneer we hadden gegaan voor die versie van Loekz, krijg je zo'n dertien in een dozijn act. Je moet uitgaan van je eigen kracht, en door iets te doen wat Nederland kenmerkt. Dat waarderen ze juist in het buitenland; met zo'n draaiorgel val je al sowieso op.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja was ook mijn favoriet..alleen een en ander veranderen kleding of zo. Wat Tatjana ook zei. Maar hadden hoge ogen gegooid ..Al blijf dat liedje niet mijn smaak te zijn.
Sieneke is een leuke meid om te zien ..jammer dat ie accordeon zit in dat nummer.
Dat is zeker zo jaquote:Op zondag 7 februari 2010 23:42 schreef Urquhart het volgende:
; met zo'n draaiorgel val je al sowieso op.
Dat wordt onze geheime troefquote:
Waarom hoge ogen? Door dat Arabideuntje? Dat zal hooguit Turkije een beetje hebben aangesproken, het Oostblok wordt er echt niet warm van, geloof me.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja was ook mijn favoriet..alleen een en ander veranderen kleding of zo. Wat Tatjana ook zei. Maar hadden hoge ogen gegooid ..Al blijf dat liedje niet mijn smaak te zijn.
Sieneke is een leuke meid om te zien .
Vreselijk, vreselijk, bloempot nieuwe stijl.... Het meiske is 17!quote:Op maandag 8 februari 2010 00:27 schreef Bartjebart het volgende:
Nja dat is ook mijn punt inderdaad... Hoe kun je een meisje van 17 nou zo aankleden (alsof het uit de kast bij de Tokkies weggetrokken is) en toe, doe is aan dat kapsel...
quote:Op maandag 8 februari 2010 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Als je dan toch het draaiorgel prominent wil gebruiken (wat op zich een leuke gimmick is en authentiek; en het enige positieve wat ik aan Sieneke's optreden heb kunnen ontdekken) dan moet je ook all the way gaan; zet die Sieneke in een Volendammer kostuum met een stuk kaas in d'r handen in Oslo en wellicht wordt de grap gesnapt
Die kleren komen zo uit de kast van Marianne Weberquote:Op maandag 8 februari 2010 00:27 schreef Bartjebart het volgende:
Nja dat is ook mijn punt inderdaad... Hoe kun je een meisje van 17 nou zo aankleden (alsof het uit de kast bij de Tokkies weggetrokken is) en toe, doe is aan dat kapsel...
quote:Op maandag 8 februari 2010 01:38 schreef Andromache het volgende:
[..]
Vreselijk, vreselijk, bloempot nieuwe stijl.... Het meiske is 17!
quote:Op maandag 8 februari 2010 10:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Die kleren komen zo uit de kast van Marianne Weber
Gelukkig is Sieneke zo echt, zo puur, zo oprecht... ik krijg er echt een natte boxer vanquote:Op maandag 8 februari 2010 11:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Sieneke kent Marianne Weber 2 jaar vertel ze nu bij Daniel Dekker ..Marianne is daar ook
dat zijn mooie woorden...quote:Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gelukkig is Sieneke zo echt, zo puur, zo oprecht... ik krijg er echt een natte boxer van
Een gemiddelde conversatie tussen Yolanthe en Wesley:quote:
Die paar keer dat Wesley wat in te brengen heeftquote:Op maandag 8 februari 2010 12:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een gemiddelde conversatie tussen Yolanthe en Wesley:
Wesley: "Oh Yolanthe, ik ga mijn zaad uit mijn stramme kabouter in jouw wijdopenstaande kletsnatte ochtendkut deponeren"
Yolanthe: "Oh Wes, wat een mooie woorden"
Ik eigenlijk niet zo, want ik heb alles even teruggekeken en nog wat meer van Pierre bekeken,quote:Op maandag 8 februari 2010 12:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die paar keer dat Wesley wat in te brengen heeft![]()
Ik moest echt lachen hoe lekker ze Pierre afbekte, tot weer 2 keer toe
ik weet het niet, volgens mij was het voor een groot gedeelte de schrik en het besef dat de verantwoording bij hem lag... Ik heb in ieder geval met verbazing zitten kijken...quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet zo, want ik heb alles even teruggekeken en nog wat meer van Pierre bekeken,
deze man is imho licht dementerend, en had nooit op deze wijze benaderd moeten worden.
Die indruk had ik ook hoor.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:12 schreef cptmarco het volgende:
[..]
ik weet het niet, volgens mij was het voor een groot gedeelte de schrik en het besef dat de verantwoording bij hem lag... Ik heb in ieder geval met verbazing zitten kijken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat, of... hij snapt het spelletje veel beter dan wij allemaal, Nederland wint en hij lacht ons uit. Zou kunnen. Misschien. Toch?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond het eigenlijk ergens ook wel sneu, want Pierre nam het zo serieus allemaal, terwijl iedereen (echt iedereen volgens mij) met enorm veel leesvermaak zat te kijken
. Inclusief ikzelf
. Die man moet met pensioen en lekker achter een bak vers mocca-ijs liedjes gaan neuriën.
Ik ook.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja met winnen bedoel ik natuurlijk in de finale komen, dat vind ik al winst op zich![]()
Geloof me... er is niemand die het durft te vertalenquote:Op maandag 8 februari 2010 15:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik mag toch hopen en bidden dat we eindelijk eens in het Nederlands gaan zingen? Of wordt dit vrolijk Verengelst?
quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet zo, want ik heb alles even teruggekeken en nog wat meer van Pierre bekeken,
deze man is imho licht dementerend, en had nooit op deze wijze benaderd moeten worden.
haken we in met z'n allen??quote:Op maandag 8 februari 2010 15:36 schreef TheVulture het volgende:
Geloof me... er is niemand die het durft te vertalen
quote:I am forget where I have heard this song, in the summer sun I believe that it was with you on the range in Lisbon then there Or it was there then in Paris Behind an haircut fresh mokkaijs? It can also be that was with its and overseas in that air balloon Shalalie shalala, shalalie shalala It does not go from m' n head Shalalie shalala, shalalie shalala I stand d' r ' s morgens I am amorous on you As a result, I forget everything rapidly and weet I it no longer Shalalie shalala, shalalie shalala this way go it approximately I am amorous, I am amorous I am amorous, that can see you this way It can also be that I high in ventilates in a plane to Oslo or sounded it from a bar in zo' n straatje - I was ever in Trinidad or was it with a good glass wine On that terrasje in Berlin? Or it in Moscow where do I have my first kus had been had of you? How I am possible that, how I am possible that… How I am possible that, how I am possible that… How am I possible that nou forget? Shalalie shalala, shalalie shalala It does not go from m' n head Shalalie shalala, shalalie shalala I stand d' r ' s morgens I am amorous on you As a result, I forget everything rapidly and weet I it no longer Shalalie shalala, shalalie shalala Thus it goes approximately. Shalalie shalala, shalalie shalala It does not go from m' n head Shalalie shalala, shalalie shalala I stand d' r ' s morgens I am amorous on you As a result, I forget everything rapidly and weet I it no longer Shalalie shalala, shalalie shalala Thus it goes approximately Shalalie shalala, shalalie shalala Thus it goes approximately
Dit vind ik eigenlijk nog best tof gedaan.quote:
Oftewel 'mocca-aijs' zoals Marloes zong.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond het eigenlijk ergens ook wel sneu, want Pierre nam het zo serieus allemaal, terwijl iedereen (echt iedereen volgens mij) met enorm veel leesvermaak zat te kijken
. Inclusief ikzelf
. Die man moet met pensioen en lekker achter een bak vers mocca-ijs liedjes gaan neuriën.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk nog best tof gedaan.
Dit was ook de bedoeling denk ik: verschillende artiesten die er echt totaal iets eigens van kunnen maken.
Maar nee, er werd een blik Sterren.nl-artiesten opengetrokken die allemaal op een band meezongen die voor 90% hetzelfde was...
quote:
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:08 schreef misteriks het volgende:
wat een slecht nummer; en nog slechter gezongen![]()
![]()
Ach ja slecht scoort altijd op het euro songfestivalquote:Op maandag 8 februari 2010 16:08 schreef misteriks het volgende:
wat een slecht nummer; en nog slechter gezongen![]()
![]()
Kortom: we gaan echt scoren in Europa!quote:- No....yet the dutch miss the final for the 6th(?) year in a row -_-
- Ouch, this does not sound very good... circus?
- OMG!!!!!!
- hahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahaha NO FUCKING WAY
sorry Nederland, maar dit is gewoon vre-se-lijk! Zo ouwbollig, en die vrouw kan niet eens fatsoenlijk Nederlands praten, net een boerin! En schlagerfans zouden hier misschien nog wel op stemmen, maar helaas, Oostenrijk doet niet mee en Duitsland en België zitten in de andere halve finale (niet dat Belgen van deze brol houden) In ieder geval innige deelneming
- I hate this. This is so, so tacky- The only way to save this is for her to dress up as a smurf to sing the song. VERY, VERY, VERY BAD. VERY.
- Sorry Netherlands, I want a reason to give you a vote<3 but this is just awful
- She has nice voice but the song is awful
- 0 points from Finland.... really AWFUL !
- Emmm.... when Netherland will get something normal to sent to Eurovision.... 0 Points from Latvia
- I don't know why The Netherlands even bother to particpate in the contest anymore,they have cheap songs like this and "Shine",they are crap.Gimme something like "Your Heart Belongs To Me".
- Too many drugs in Holland clearly
- It might have won in 1972
- I must puke!
- Thanks to the Netherlands for giving other european countries a better chance of winning. This is the worst ever, no way it will even make it to the finals.
- Grausam! schade, dass die niederlande sich so haben entmutigen lassen, dass sie nun schon das zweite mal einen unterirdischen song zum esc schicken...
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:38 schreef Boldface het volgende:
Onderstaand een kleine selectie uit de eerste reacties op "Shalalie" uit het buitenland. En ik kan je verzekeren: die reacties zijn nog mild in vergelijking met de reacties die Nederlanders geven...
- Too many drugs in Holland clearly
Die leuke gimmicks doen het altijd goed voor Nederland. Het zal mij benieuwen hoe we dit item in de act weer eens lekker gaan verkloten, net als de jurk van LInda Wagenmakers en de trommels van Treblequote:Op maandag 8 februari 2010 15:46 schreef Greys het volgende:
Het draaiorgel gaat in elk geval mee naar Oslo!
Het richt zich meer om alles eromheen dan op Sieneke zelf... het enige wat ze dat meisje moeten laten doen is gewoon zeventien laten zijnquote:Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Pisces29 het volgende:
Dat commentaar van Boulevard, ik vind het gewoon zielig voor dat meisje
Maik met z'n 'kleding van m'n oma(moeder?) bij het kerstdiner'.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:52 schreef Ole het volgende:
Dat commentaar van Maik de Boer ook![]()
Ik vind het nog een belediging voor de Dolly Dots eigenlijk.
Het hoort gewoon niet op een Songfestival thuis... en met name dat het allemaal zo amateuristisch wordt aangepakt is de reden dat er zo op wordt geschotenquote:Op maandag 8 februari 2010 18:55 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het eigenlijk arrogantie ten top.
Een heel muziekgenre wordt afgebrand.
Zo van "beneden onze stand".
Nou, ik hoor anders een heleboel gezeik over het lied zelf.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het hoort gewoon niet op een Songfestival thuis... en met name dat het allemaal zo amateuristisch wordt aangepakt is de reden dat er zo op wordt geschoten
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:52 schreef Ole het volgende:
Dat commentaar van Maik de Boer ook![]()
Ik vind het nog een belediging voor de Dolly Dots eigenlijk.
Typisch Albertquote:Op maandag 8 februari 2010 18:51 schreef Pisces29 het volgende:
Dat commentaar van Boulevard, ik vind het gewoon zielig voor dat meisje
En moet je kijken als Katja Schuurspons een rotervaring heeft omdat prive info uitlekt, oh oh arme Katja, daar heeft Albert wel medelijden mee, met een volwassen dertiger.quote:
Ja, eerlijk gezegd erger ik me daar ook vreselijk aan hoor.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:03 schreef Pisces29 het volgende:
Meneer voelt zich ook verheven op z'n roddelstoeltje![]()
Als je aan een wedstrijd meedoet, moet je het serieus doen of helemaal niet. De Nederlandse inzendingen van de voorbije jaren en die van de TROS in het bijzonder zijn telkens zwak. Daarom vind ik het helemaal niet erg dat er nu eens wat extra zware kritiek wordt geleverd.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
En dan nog wat...
Als de TROS het niet had opgepakt waren we volgens mij helemaal niet gegaan.
Ik wil nou niet zeggen dat het allemaal fantastisch is, maar zo dramatisch is het nou ook weer niet. Ik vind dat er wel erg overtrokken gereageerd wordt, en bovendien dat Albert echt heel goedkoop aan het scoren is nu.
Ja, daarom had de TROS het niet over moeten nemen. De NOS had moeten besluiten er mee te stoppen, of er nauwelijks geld aan te besteden en iemand met een lied aan te wijzen.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je aan een wedstrijd meedoet, moet je het serieus doen of helemaal niet. De Nederlandse inzendingen van de voorbije jaren en die van de TROS in het bijzonder zijn telkens zwak. Daarom vind ik het helemaal niet erg dat er nu eens wat extra zware kritiek wordt geleverd.
quote:Op maandag 8 februari 2010 19:21 schreef cptmarco het volgende:
dit blijft briljante televisie...
weer met plezier naar gekeken..
En ik hoop Tatjana ook niet. Sowieso enorme flauwekul om buitenlanders voor 40% te laten bepalen wie er meedoet voor Nederland. Alsof die ooit de beste gaan kiezenquote:Op maandag 8 februari 2010 19:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.showbiznewz.nl(...)al-songfestival.html
Johnny gaat nooit meer bijklussen bij de TROS...
Mooi, die bak stront die met name de TROS over zich heen krijgt is meer dan verdiend en kan niet groot genoeg zijnquote:Op maandag 8 februari 2010 19:40 schreef cptmarco het volgende:
Ik snap ook absoluut niet dat een ESF-grootheid als Johnny Logan überhaupt zijn vingers heeft willen branden aan deze zooi. De TROS moet wel verrekt goed hebben betaald. Of mocht hij over Tatjana heen? Weten we gelijk wat díe in de jury deed, of liever, de jury in haar.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:40 schreef cptmarco het volgende:
Daar moet de schoorsteen ook roken hoorquote:Op maandag 8 februari 2010 19:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik snap ook absoluut niet dat een ESF-grootheid als Johnny Logan überhaupt zijn vingers heeft willen branden aan deze zooi.
Mij lijkt toch dan een Logan zich niet hoeft te verlagen tot zulke shit puur voor het geld. Die man haalt toch wel het nodige aan royalties binnen, lijkt me?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daar moet de schoorsteen ook roken hoor
Je kunt Johnny Logan zo boeken voor een avondvullend programma in een proms-setting als lokale fanfare.
Nou na zijn eerste zege in 1980 is ie volledig berooid door een manager... daarom ging ie in 1987 nog een keer... volgens mij heeft ie nog altijd niet heel veel te makken of gooit ie het veelal over de balk aan de nodige drankfeestjesquote:Op maandag 8 februari 2010 19:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mij lijkt toch dan een Logan zich niet hoeft te verlagen tot zulke shit puur voor het geld. Die man haalt toch wel het nodige aan royalties binnen, lijkt me?
Moeten leuke feestjes zijn dan als je drie keer het winnende Songfestivallied schrijft en dan nog niks overhoudt.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou na zijn eerste zege in 1980 is ie volledig berooid door een manager... daarom ging ie in 1987 nog een keer... volgens mij heeft ie nog altijd niet heel veel te makken of gooit ie het veelal over de balk aan de nodige drankfeestjes
quote:Op maandag 8 februari 2010 19:56 schreef Dirkh het volgende:
in DWDD, mooie woorden. Hele mooie woorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |