Dat argument is al vaker geopperd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef Boldface het volgende:
En trouwens - niet om te discrimineren ofzo, en het volgende is ook beslist niet mijn persoonlijke mening, maar meer een observatie - ik heb de indruk dat ze in bepaalde delen van Europa niet zo heel erg zitten te wachten op gekleurde artiesten. En ik ontkom niet aan de indruk dat dat een rol heeft gespeeld bij de magere resultaten van Glennis Grace en Edsilia Rombley; twee zangeressen die uitstekend hebben gezongen tijdens Eurovision, terwijl half-vals-zingende kraaien doorgingen naar de finale.
Mwah, zo heel bijzonder waren die liedjes van Edsilia en Glennis niet. Maar ik denk ook niet dat het alleen maar racisme is dat die 2 uit de finale heeft gehouden. Ik denk dat het eerder is dat men in Nederland muziek van gekleurde artiesten meer gewend is. Je hebt hier immers continu Beyonce, Black Eyed Peas, Jay-Z en een heleboel kloons daarvan op de radio, waardoor we dat soort muziek en stemmen meer gaan waarderen. Of dat in Oost-Europa ook zo is, weet ik niet. Andersom geloof ik echter wel dat er in de gemiddelde Nederlandse huiskamer ook niet direct enthousiast wordt gereageerd als er een gemiddelde Balkanballade voorbijkomt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef Boldface het volgende:
En trouwens - niet om te discrimineren ofzo, en het volgende is ook beslist niet mijn persoonlijke mening, maar meer een observatie - ik heb de indruk dat ze in bepaalde delen van Europa niet zo heel erg zitten te wachten op gekleurde artiesten. En ik ontkom niet aan de indruk dat dat een rol heeft gespeeld bij de magere resultaten van Glennis Grace en Edsilia Rombley; twee zangeressen die uitstekend hebben gezongen tijdens Eurovision, terwijl half-vals-zingende kraaien doorgingen naar de finale.
De persconferenties zal die wel in het Engels doen...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:22 schreef Greys het volgende:
Over Grad Damen... "wij konden elkaar via...".
Daar zou Corry niet mee instemmen denk ik, want die komt er niet echt fraai vanaf met 'ze zat alleen maar aan de Spaanse Costa en was nooit bereikbaar dus zijn we zelf maar een lied gaan maken'quote:
Ik vind dat ook echt weer belachelijk geprogrammeerdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
Het verbaasd me ook niks van Corry en Marlous, 2 van die eh... nou ja, ik weet het niet.
![]()
En ik zag weer alleen de poederdoos van Marlous bij Boulevard
Maar wat hoorde ik net; Het Songfestival is tegelijk met de finale van X-factor?![]()
![]()
Mijn Greys, wat doe jeWat moet ik nou gaan kijken, ik was net helemaal gemotiveerd voor het Songfestival
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind dat ook echt weer belachelijk geprogrammeerd
Maar ik ga toch echt voor het Eurovisie en dan kijk ik de finale wel in de herhaling.
Wel jammer, want dan gaan er echt veel minder mensen naar het ESF kijken
Volgens vader Abraham moeten we het juist van de jury's hebben, want die kennen hem omdat hij tig wereldhits heeft geschrevenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:46 schreef TheVulture het volgende:
Als ze Loekz een beetje sensueel aankleden en een wat hippe zomerbeat eronder zetten tuinen de televoters er wellicht nog in... van de proffesionele juries hoeven we maar op weinig te rekenen denk ik... maar het zal sowieso wel een fiasco worden denk ik....
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:38 schreef lezzer het volgende:
Ik stel voor dat we een gospelkoor sturen van 40 negers.
Sorry, maar daar komt ie weer hoor....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat argument is al vaker geopperd.
En het schijnt ook gewoon echt waar te zijn.
Ik stel voor dat we een gospelkoor sturen van 40 negers.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry, maar daar komt ie weer hoor....![]()
Ja, en dát had nou mooi destijds met dat nummer van Gordon 'I'll be your voice' gekund!
Die opa's uit Denemarken deden gewoon waar ze goed in zijn... een mooi liedje op charmante en subtiele wijze brengen.... je kunt veel van De Toppers zeggen, maar charmant en subtiel horen daar niet bijquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat zou haast te mooi zijn voor een Songfestival denk ik dan weer meteen (als je echt die gospelzangers in wilt zetten).
Even nog over de Toppers.
Iemand zei toch hier laatst dat ze in Zweden of Denemarken als commentaar hadden dat wij die 3 dikke opa's hadden, of iets in die richting. Waar kwamen die Olsen brothers vandaanen hoe oud waren die, 2x de leeftijd van de Toppers
![]()
![]()
Ik ben geen Topperfan maar vond het zo'n bullshit
Nee het ging puur om het belachelijk maken, het klonk alsof ze al bij voorbaat niet succesvol konden zijn, al voor de eerste noot gezongen was, door de leeftijd. Althans, zo heb ik de tekst opgevatquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die opa's uit Denemarken deden gewoon waar ze goed in zijn... een mooi liedje op charmante en subtiele wijze brengen.... je kunt veel van De Toppers zeggen, maar charmant en subtiel horen daar niet bij
Ik denk dat ze al een stukje show hadden gezienquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee het ging puur om het belachelijk maken, het klonk alsof ze al bij voorbaat niet succesvol konden zijn, al voor de eerste noot gezongen was, door de leeftijd. Althans, zo heb ik de tekst opgevat
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze al een stukje show hadden gezien
De Olsen Brothersquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die opa's uit Denemarken deden gewoon waar ze goed in zijn... een mooi liedje op charmante en subtiele wijze brengen.... je kunt veel van De Toppers zeggen, maar charmant en subtiel horen daar niet bij
Bovendien hadden ze een goed liedje en enig talent. Inderdaad geen vergelijking met 'onze' toppertjesquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
De Olsen Brothers
Dat waren ook geen oudere heren die flitsend wilden doen, die waren gewoon charming en sympathiek inderdaad. Dat is heel wat anders dan een stel in led-pakken
Ik ga er steeds meer in geloven!quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bovendien hadden ze een goed liedje en enig talent. Inderdaad geen vergelijking met 'onze' toppertjes
Maar nu hebben we vader Abraham. En komt alles goedvalt op dat ik er geen moer van geloof?
Truequote:Op woensdag 3 februari 2010 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
De Olsen Brothers
Dat waren ook geen oudere heren die flitsend wilden doen, die waren gewoon charming en sympathiek inderdaad. Dat is heel wat anders dan een stel in led-pakken
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_tafel__.html?p=20,1quote:Tatjana veegt kritiek songfestival van tafel
AMSTERDAM - Volgens Tatjana Simic zou het nummer 'Sha-la-li' van Pierre Kartner wel eens kunnen verrassen. "Telkens als we hoog van de toren blazen en denken: 'dit is het', valt het ontzettend tegen. Misschien is deze keer wel andersom."
De Nederlandse inzending is door sommige mensen kritisch ontvangen. Het liedje zou een te hoog 'hoempapa'-gehalte hebben. Tatjana, die tijdens de nationale finale in de jury zal plaatsnemen, analyseert: "Als je kijkt naar de winnaar van vorig jaar, die jongen uit Noorwegen met zijn viool, dan had dat toch iets volks. En in de meeste liedjes uit Oost-Europa zit ook iets volks verwerkt. Misschien is het wel belangrijk om als Nederlander bij jezelf te blijven, dat je iets van de Nederlandse cultuur erin gooit."
De zangeres vervolgt: "Ik vergelijk het mijn optredens. Als ik denk dat ik een te gekke avond tegemoet ga, valt het vaak tegen, en als ik twijfel wordt het een feest. Misschien gaat het tijdens het Eurovisie Songfestival ook wel zo." Besluit: "Bovendien is het songfestival niet alleen voor het jonge grut, maar wordt het door mensen van alle leeftijden bekeken."
Zou leuk zijn, maar er mogen slechts 6 mensen op het podium staan, geloof ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:38 schreef lezzer het volgende:
Dat argument is al vaker geopperd.
En het schijnt ook gewoon echt waar te zijn.
Ik stel voor dat we een gospelkoor sturen van 40 negers.![]()
Iets volks? Maar welk 'volk' is dit dan? Ik bedoel, de laatste grote hit van vader Abraham was toch in de jaren 80? Net als de hoogtijdagen van Tatjana zelf? Oh, wachtquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:42 schreef Boldface het volgende:
DE autoriteit op het gebied van muziek heeft van zich doen spreken. DE vrouw waar menig muzikant en artiest tegenop kijkt. DE grand lady van de Nederlandse muziek, die al jarenlang met een ononderbroken reeks hits aan de top staat, laat zich uit:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_tafel__.html?p=20,1
Is er iemand die weet waarom dat mens steeds weer in de jury zit? Alleen omdat ze toevallig van Oost-Europese afkomst is? Niet dat het verder veel uitmaakt dit jaar. De keuze gaat immers tussen Sha-la-lie, Sha-la-lie, Sha-la-lie, Sha-la-lie, Sha-la-lie en niet te vergeten Sha-la-lie.
Met beide nummers was niks mis. En de gemiddelde inzending die in 2005 en 2007 wél doorstroomde naar de finale, was ook niet zo bijzonder. Daar zat me een partij bagger bij... en dan ook nog regelmatig half-vals gezongen ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:17 schreef Fred_B het volgende:
Mwah, zo heel bijzonder waren die liedjes van Edsilia en Glennis niet. Maar ik denk ook niet dat het alleen maar racisme is dat die 2 uit de finale heeft gehouden. Ik denk dat het eerder is dat men in Nederland muziek van gekleurde artiesten meer gewend is. Je hebt hier immers continu Beyonce, Black Eyed Peas, Jay-Z en een heleboel kloons daarvan op de radio, waardoor we dat soort muziek en stemmen meer gaan waarderen. Of dat in Oost-Europa ook zo is, weet ik niet. Andersom geloof ik echter wel dat er in de gemiddelde Nederlandse huiskamer ook niet direct enthousiast wordt gereageerd als er een gemiddelde Balkanballade voorbijkomt.
Daarom zei ik: laat hem ZELF optreden met dat nummer. Het is ZIJN wanproduct, ZIJN liedje. En het is waarschijnlijk nog een record ook, dat wereldwijd opzien baart: Nederland stuurt bejaarde zanger naar Oslo: oudste songfestivaldeelnemer ooit. Op dat moment is -ie namelijk 75.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens vader Abraham moeten we het juist van de jury's hebben, want die kennen hem omdat hij tig wereldhits heeft geschreven![]()
Ik zou zeggen Tatjana als coach, die heeft er verstand van tochquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Daarom zei ik: laat hem ZELF optreden met dat nummer. Het is ZIJN wanproduct, ZIJN liedje. En het is waarschijnlijk nog een record ook, dat wereldwijd opzien baart: Nederland stuurt bejaarde zanger naar Oslo: oudste songfestivaldeelnemer ooit. Op dat moment is -ie namelijk 75.
Nu Marlous er misschien uit valt, kan Vader Abraham mooi die plek innemen. Moeten we alleen nog even een geschikte coach voor hem zoeken, maar dat is een formaliteit. Te denken valt aan Dick Passchier; nog net iets ouder dan Vader Abraham en bovendien woonachtig in Noorwegen. Of als Dick niet wil, kunnen we altijd nog Johan Heesters vragen: 106 jaar, nog steeds actief en vooral érg populair buiten onze landsgrenzen...
quote:
Gelukkig hebben ze dat wel onthoudenquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:43 schreef Boldface het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar er mogen slechts 6 mensen op het podium staan, geloof ik.
quote:Op het Eurovisie Songfestival mag iedere act uit maximaal zes personen bestaan.
Vinzzent treedt vandaag op met vijf backing vocals, Peggy met drie backing vocals en een fluitiste, Marlous met drie backing vocals en twee danseressen, Sieneke met drie backing vocals en de meiden van Loekz zijn al met z'n zessen.![]()
Dat zou Nederland wel moeten weten inderdaad, want de laatste jaren hadden we steeds exact 6 mensen op het podium, die er telkens in slaagden een rommelige act te produceren die niets toevoegde aan het nummer.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze dat wel onthouden
[..]
Voor het hele artikel zie de Frontpage.quote:"Vader Abraham kan er niets aan doen, het is gewoon een kut nummer", zo deelde Joling lachend zijn mening over het nummer met zijn publiek.
quote:Op zondag 7 februari 2010 16:12 schreef AdvancedPower het volgende:
Zo'n slecht nummer is het toch heul niet?![]()
Het klinkt i.i.g. erg vrolijk.
Ja oke, maar dan hadden we net zo goed meteen Frans en Marianne Weber samen kunnen sturen.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als Marlous gekozen wordt heeft half Nederland iig niks te zeggen, want Frans Bauer en al die Nederlandse muziek vliegt ook altijd over de toonbank, dus..
En eigenlijk geldt dat voor elke Shalalie-versie![]()
Tuurlijk.....waar de rest van Europa allang het stoffige achtergrondkoortje/danseresje heeft afgezworen , gaan wij er rustig mee door...quote:Vinzzent treedt vandaag op met vijf backing vocals, Peggy met drie backing vocals en een fluitiste, Marlous met drie backing vocals en twee danseressen, Sieneke met drie backing vocals en de meiden van Loekz zijn al met z'n zessen.
Die willen nietquote:Op zondag 7 februari 2010 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja oke, maar dan hadden we net zo goed meteen Frans en Marianne Weber samen kunnen sturen.
Ik denk dat het goed valt bij mijn oma in het bejaarden tehuisquote:Op zondag 7 februari 2010 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde meer, er is zoveel kritiek op het nummer, als ik kijk hoe populair Nederlandstalig is zullen er toch ook veel mensen dit wel leuk vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |