quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Misschien wat voor de OP?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Misschien ook wel handig voor de OP. Heb alleen nog geen foto gemaakt:
Ga als je je OV-chipkaart wil controleren naar een gele NS automaat op CS. Hou je pas voor de OV-chipkaart lezer en wacht tot het menu in beeld komt. Vanuit hier kun je kiezen op "Inhoud kaart".
Druk daarop.
Als het goed is kun je dan ook de geldigheidsduur zien, (weet niet meer wat de mijne was.) en het aantal daadwerkelijke producten wat op de kaart staat (ik heb er 4 opstaan, 2x overig en 2x studenten week en er wordt maar 2 weergegeven op www.ov-chipkaart.nl)
Als je je reisgegevens wilt zien en misschien nog in welke bus je bent ingechecked, ga je terug naar het hoofdmenu en kies "Reistrajecten" (volgens mij heette het zo niet zeker).
Op woensdag 20 januari 2010 16:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Voor de OP.
Schrijf hier al je klachten.Niet dat ik voor Groenlinks ben.
http://www.ov-chipklacht.nl/
en nog ééntje, tweet:
http://ov-failkaart.nl/157
Jah, zelf postzegels betalen ook trouwens.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef ErikT het volgende:
Ik heb m binnen. Ik heb geprobeerd m te activeren, maar dat lukte "tijdelijk" niet volgens de automaat. Morgen nog maar eens proberen, ik wil met het OV dit weekend.
Moet ik die tijdelijke nou zelf terug sturen?
Adres e.d. staat in de OP. Been there. Niets meer van gehoord.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef ErikT het volgende:
Ik heb m binnen. Ik heb geprobeerd m te activeren, maar dat lukte "tijdelijk" niet volgens de automaat. Morgen nog maar eens proberen, ik wil met het OV dit weekend.
Moet ik die tijdelijke nou zelf terug sturen?
Hee! Dat heb ik ook! Maar 1 abo staat erop, volgens ov-chipkaart.nl. Geen korting dus. Heb jij al iemand gebeld?quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:16 schreef elby1988 het volgende:
Ik heb nog steeds alleen het weekabonnement op mijn chipkaart staan. Heb ze ooit wel beide erop gezet. de kortings-versie is echter ook niet meer in de gele automaten te vinden..
Zucht..
Morgen maar eens doen.. Probeer het nog een keer bij de ns-automaat om te kijken en vraag nog even een NS conducteur..quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:24 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hee! Dat heb ik ook! Maar 1 abo staat erop, volgens ov-chipkaart.nl. Geen korting dus. Heb jij al iemand gebeld?
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb bij de NS gekeken (op een kaartjesautomaat) & daar was te lezen dat er wel de goede abonnementen op staan, dus ik laat het hier even bij..quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:10 schreef Tomasso het volgende:
Maar op Mijn IB-Groep staat geen datum vanaf wanneer ik hem geactiveerd zou moeten hebben, maar er staan ook geen bestellingen voor me klaar. Wat moet ik nu doen
Ik ga morgen ook even bij de ns-automaat kijken. Misschien staat het er toch goed op. Grote problemen geeft het me niet. Ik neem aan dat ns-medewerkers wel kunnen zien dat ik ov-week heb, dus dan moeten ze er zelf maar bij bedenken dat ik ook korting mag hebben. En dan reis ik in de bus nog wel niet op saldo in het weekend.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:31 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Morgen maar eens doen.. Probeer het nog een keer bij de ns-automaat om te kijken en vraag nog even een NS conducteur..
Het is toch ongelooflijk hoeveel fouten er gemaakt kunnen worden met zo'n systeem?
Kan je dat zien dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb bij de NS gekeken (op een kaartjesautomaat) & daar was te lezen dat er wel de goede abonnementen op staan, dus ik laat het hier even bij..
Ja; [FAQ] studenten ov-chipkaart #8quote:
Is afhankelijk van de vervoerder waar je wel of niet moet in/uitchecken. Bij de NS sowieso niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:13 schreef m0nkm0nk het volgende:
Moet ik met dat ding nou doordeweeks (heb week kaart) in en uit checken op elk station?
Aangezien de conducteur mij vertelde dat ik niet moest in en uitchecken doordeweeks anders kan het product van het pasje afgaan
WTTFFFF
In principe is het zo dat als je hem niet activeert voor de 31ste het daarna niet meer kan en dus je kaart niet meer werkt als studenten OV-kaart.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:51 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb nog niet geprobeerd om een mijn kaart te activeren. De keren dat ik in de buurt van zo'n ophaalpunt ben staat er óf een super lange rij óf wanneer ik op de machine kijk is hij buiten gebruik![]()
Maar overal staat dus dat je maar tot 31 januari kunt activeren. Bedoelen ze hiermee dat je voor die tijd moet activeren omdat dan je oude kaart niet meer geldig is of bedoelen ze dat je voor die tijd moet activeren omdat het daarna gewoon niet meer kan![]()
Misschien onnodige vraag omdat ze er al over spreken om de termijn te verlengen. Maar ik ga niet dagelijks met het OV.. dus misschien stel ik mijn activatie wel uit tot in februari.
Inderdaad, ik zal vandeweek nog een poging wagen maar een keer raakt het geduld op. We zullen zienquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:10 schreef Evelien het volgende:
tvp
Wel fijn dat er een bericht is uitgegaan nu dat het NIET de schuld van de studenten is dat nog niet alle kaarten geactiveerd zijn
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Kaart nog steeds niet binnen.
Wij hebben dus exact hetzelfde probleemquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Parap het volgende:
[..]
Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.
Maar heb op aanraden van hier ook eens gechecked bij de IB groep en daar staat bij mij dus ook dat het weekabonnement vorige week is geactiveerd. Ben ook langs een servicebalie van NS geweest en wanneer ze mijn kaart uitlezen staat er 2x overig OV product. Niks geeft aanwijzing naar een studenten weekkaart of met welke geldigheid. Ze snapte het ook nietHeb ook nog opnieuw mijn kaart in zo'n ophaalpunt gestopt en nu geeft ie aan dat er geen reisproduct klaarligt, wat logisch is want staat er al op
![]()
Ik denk dat ik maar eens contact op moet nemen met die studenten ov chipkaart figuren. Hopen dat ik erdoor kom, want lees daar ook niet veel positieve dingen over.
Het zou toch raar zijn dat je hem maar tot 31 januari (of verlengt tot bijvoorbeeld 28 februari) kunt activeren. Je papieren versie kon je toch ook het hele jaar ophalen? Bijvoorbeeld als je nog niet zeker wist of je wel binnen 10 jaar je studie zou gaan halen (ivm de studieschuld die dan ontstaat)quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In principe is het zo dat als je hem niet activeert voor de 31ste het daarna niet meer kan en dus je kaart niet meer werkt als studenten OV-kaart.
Maar dat willen ze dus gaan verlengen waarschijnlijk.
Ah, ik heb hem er inderdaad niet geactiveerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Hij heeft er 4 opstaan, dus zal het wel goed zijn..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Ryon het volgende:
Als de foutmelding "Product kan tijdelijk niet opgehaald worden" komt te staan, dan meteen nog eens proberen.
Bron: De Telegraafquote:Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) wil geen nieuwe datum noemen waarop studenten de ov-chipkaart moeten hebben geactiveerd. De bewindsman stelde vrijdag na het wekelijkse kabinetsberaad dat 1 februari van de baan is. Hij wil pas praten over een nieuwe datum als alle studenten de kans hebben gehad hun kaart op te laden. „Studenten mogen niet de dupe worden van technische problemen bij de vervoerder”, aldus Plasterk. De ov-chipkaart had per 1 januari voor de studenten moeten werken. Eerder deze week bleek dat 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet hadden geactiveerd via een ophaalpunt waarna 1 februari als nieuwe streefdatum klonk. De studentenorganisaties drongen donderdag al aan op uitstel omdat het almaar niet lukt om de kaarten te activeren.
mijn bonnetje kon ook niet geprint worden en gaf ook vage meldingen, maar toch staat het reisprpduct erop.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:55 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.
Ik heb het vanmorgen tussen 10 en 12 bij vier verschillende ophaalpunten (in een AH, op Amsterdam CS en in twee verschillende Connexxion-bussen) geprobeerd, maar steeds maar weer 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Frustrerende is dat het een meisje voor mij op een gegeven moment wel lukte (al kreeg zij nog wel een foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden of iets dergelijks, heb je dat per se nodig?).
Nou ja, ik geloof het wel even voor nu. Ik wacht wel de signalen af dat het beter werkt en probeer het dan nog eens een keer. Het heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.
quote:Geachte Geachte mevrouw *****,
Dank u wel voor uw reactie van 15-01-2010.
Wij vinden het vervelend voor u dat er nog onduidelijkheden zijn omtrent het gebruik van de Studenten OV chipkaart.
Uit ons systeem blijkt dat uw Studenten OV chipkaart succesvol is geactiveerd. Er staat een
Studenten weekendabonnement op geladen.
Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien,
Met vriendelijke groet,
S. V*****
Klantenservice OV-chipkaart
- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ****
Datum: 15-01-2010
Betreft: Kaartinformatie
Ik heb een ov-chipkaart voor studenten. Deze heb ik op 5 januari geactiveerd. Hierbij kreeg ik de melding dat de bestelling opgehaald is en ook op het bonnetje staat 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'.
Echter als ik op de site kijk bij mijn ov-chipkaart bij kaartinformatie staan er geen kaartgegevens (alleen mijn kaartnummer, bij kaartnaam staat 'nvt'), er staan dus ook geen producten genoemt (ook het kopje 'producten op uw kaart' ontbreekt).
Ik heb nog niet met mijn kaart kunnen reizen omdat de bussen in mijn woonplaats nog geen lezers hebben.
Is mijn kaart nu wel of niet geactiveerd? Als hij niet geactiveerd is, wat moet ik dan doen? Moet ik dan afwachten of moet ik dan iets ondernemen?
Met vriendelijke groet,
****
(kaartnr: 3528 ****)
Bij mij op de website staat ook nvt. Dus als ik ze moet geloven is alles goed gegaan. Laat ik maar hopen dat dit ook het geval isquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]
En hij zat niet bij de post...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zou hij vandaag bij de post zitten...
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijnquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]
Ik daar inderdaad, als je inlogt en dan op mij OV-chipkaart klikt kun je vervolgens links onderaan op kaartinformatie (onder kaartgegevens) klikken en daar kun je zien wat er op je kaart staat. (alleen bij mij staat er dus niets)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Dipkip het volgende:
Op welke sites kijken jullie? Want ik had alleen dat 'mijn ov-chipkaart' gevonden via studenten ov chipkaart en daarop zie ik alleen mijn naam en adres.
Schatje toch,quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijn
Bij mij op de site staat namelijk wél wat ik heb, maar op "Mijn IBG" staat weer niets
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:25 schreef Dipkip het volgende:
Bij mij staat daar inderdaad ook niets. Dat betekent toch dat er niets voor je klaar staat en dat je moet bellen? Zo heb ik het begrepen van de website. Alleen doet dat telefoonnummer het dus niet.
Welk mail adres gebruikte jij?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.
Mijn mail hebben ze overigens binnen een week beantwoord, dus misschien kun je proberen te mailen als je denkt dat er iets niet klopt.
Woei, ik zie bekende gezichtenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:
hihi gaat wel goed daar
http://www.spitsnieuws.nl(...)vchipkaart_voor.html
Was dat verplicht dan? Met zon sandwich-bord lopen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag, dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Eigenlijk hadden ze ons zo'n mobiel ding mee moeten geven, hadden we iets meer informatie kunnen geven en mensen kunnen vertellen of hun kaart al goed was.
Als iemand nog leuke artikelen ziet houd ik me aanbevolen iig, ik weet dat er van mij ook foto's gemaakt zijn met zo'n sandwich bord.
Het contactforumulier op de site: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Welk mail adres gebruikte jij?
Bij mij zei de activatiepaal in de AH ook dat er niets voor me klaarstond. En de conducteurs in de trein zeggen dat ie niet actief is als ze me controleren.
Welkom bij de club. Lekker nuttig die maatregel van Plasterk ook 'nog langer kunnen activeren.' Heb je geen flikker aan als je geen kaart krijgt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
En hij zat niet bij de post...
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zal het maar zo zeggen, we kregen betaald om voor lul te lopen
[edit]owkee zo klinkt het alsof ik het puur voor het geld deed, maar het was eens tijd dat iemand de studenten werkelijk hielp. Toch voor elkaar gekregen om het bij veel mensen bij de ophaalpunten voor elkaar te krijgen waar zij zelf e niet in slaagden, en veel positieve reacties gehad op ons advies. We hebben geloof ik door het land op 29 verschillende locaties gestaan. Grappig feit was dat iemand van ons team zonder geactiveerde chipkaart rond reed en het pas op weg naar Breda merkte[/edit]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:19 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb voor de zekerheid ook maar even een mail gestuurd...
Ook over het feit dat het uitchecken voor studenten op zich best onlogisch is? Ik en een aantal klasgenoten zaten erover te twijfelen en hebben het bij 2 buschauffeurs & 2 conducteurs nagevraagd. Deze zeiden allemaal dat je bij de bus in feite alleen in hoeft te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en dus niet uit hoeft te checken omdat je toch niet betaald. Dit vonden we zelf ook al erg logisch en het is ook erg omslachtig om elke keer uit te moeten checkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag, dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Zal volgende week eens een keer kijken of het automatisch verlengt is, voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:14 schreef Nick_Taken het volgende:
Zover ik weet wordt het automatisch verlengd, net zoals je vroeger als je geen recht meer had op stufi je nog wel recht op OV had, wat blijft.
Dat van het in en uitchecken ben ik ook al vaker tegengekomen, maar je MOET echt uitchecken, kan je niet vertellen waarom, maar je hebt 3 kansen, wat afhankelijk is van de vervoerder:
1. je krijgt 4 euro boete
2. na 3x vergeten uit te checken blokkeert je pas, schijnbaar zijn er mensen die stellig beweren dat het ook na 1x al kan
3. niks zoals bij mij, ik kan in Utrecht regelmatig niet uitchecken.
Verder tussen in en uitchecken moet een minuut tussen zitten, maar als je meteen weer uitcheckt dan reis je in feite zwart, maar ja, als student zou dat eigenlijk niet moeten boeien. Nog niemand gesproken die met dit scenario te maken heeft gehad, maar volgens de regel zou je alsnog een boete moeten krijgen (voor oneigenlijk gebruik gok ik dan maar, niet omdat je zwart zou rijden).
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:28 schreef CoenH het volgende:
[..]
Ze kijken verder ook alleen of je een geldig vervoersbewijs hebt voor zover ik weet, en niet of je ingecheckt bent.
Tja, dat de organisaties achter de invoering niet echt van duidelijke communicatie houden wordt hier maar weer eens bevestigd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Mijn eerste opmerking ook, erg dubieuze zin...
Hm, nou je het zegt. Als ik incheck in de bus staat er wel STU, maar wat je zegt heb ik ook ergens gelezen dacht ik. Mocht ik ooit controle krijgen in de bus, dan zal ik het vragen :p.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.
Hm, juist hiermee had ik geen last. Die informatie kon je overal vinden op het internet. Miste op de site trouwens wel de informatie dat je in de bus ook je abonnemnt op kan halen. Had liever wat meer voorlichting gehad over het in/uitchecken en de gevolgen ervan als je het niet doet. Maar daar heb ik al genoeg over lopen zeuren :p.quote:
Inderdaad. Weetje hoe takke druk het altijd is tijdens het uitstappen rond half 9 's ochtends.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1399028/4/25#77164065]
Op station Enschede staat bovendien maar 1 in/uitcheck paal, en op Hengelo 2. Lekker als straks iedereen daar in/uit moet checken tijdens het spitsuur.
De termen die ze gebruiken zijn op zich wel duidelijk, alleen de meeste studenten zijn te lui om even goed te lezen. Verdere communicatie is wel bagger (omtrent tijdstip van activeren bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb 3 mensen gesproken die een kapotte kaart kregen.
Verder het een en het ander staat wel op internet, maar hebben dus moeten constateren dat het verre van duidelijk schijnt te zijn voor de meeste.
Daarom naast technische problemen ook communicatieve problemen.
Antwoord 1: gillend rondjes rennen en uiteindelijk met je duim in je mond op de grond gaan liggen huilen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef Cheater_07 het volgende:
Waarschijnlijk al talloze keren besproken, maar het is gewoon bijna niet terug te vinden.
Ik heb een tijdelijke studenten ov-chipkaart gekregen, de echte is onderweg...
In de trein ziet de conducteur dat er een weekabonnement op staat, dus blijkbaar was dat al geregeld.
Echter als ik wil inchecken in de bus (wat blijkbaar moet) geeft hij aan dat er geen geldig saldo op staat.
Terwijl het gewoon door de week is.
Iemand die het antwoord weet op deze situatie?
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:03 schreef moemoe het volgende:
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.
Onze excuses voor het ongemak.
Bepalen ze zelfs wanneer ik ga klagen.
Ik weet niet of ik voor mezelf in sta als ik het IBG kantoor zie.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.
Ik denk dat je een gewone chipkaart gekregen hebt. Ben je student of HBO-er? En ben je 18 of ouder?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Vanaf 22 januari kon ik mijn studenten reisproduct ophalen. Ik heb het 's morgens geprobeerd maar het apparaat gaf de melding dat er geen product klaarstond.
's Middags wilde ik het weer proberen maar er werd me verteld door een OV chip dude dat er in heel NL storingen waren waardoor niemand kon opladen.
Ik ga nu voor het eerst een opleiding volgen dus ik heb geen oude studenten OV. Ik moet vanaf 1 februari dus echt een werkende chipkaart hebben.
Toen ik naar huis ging met de bus dacht ik; ik zal dat ding voor de gein eens voor dat poortje houden. Toen bleek dus dat hij het gewoon deed, hij gaf een piepje en Goede Reis aan.
Bij het uitchecken werkte het ook goed maar zag ik ineens de melding ¤ 2,61 staan.
Ik heb geen geld op het ding staan. Klopt het dat hij met studenten chipkaarten toch aangeeft wat het bedrag is? En hij deed het nu, kan ik er vanuit gaan dat hij het vanaf nu gewoon standaard doet? Toch gek omdat hij niet is geladen maar hij werkte echt, snap er geen reet van.
Bij mij hetzelfdequote:Op zondag 24 januari 2010 14:27 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb mijn ov-chip gecheckt bij zo'n ns-automaat en daaruit blijkt dat er wel gewoon 4 producten op de kaart staan, week, korting week en 2 overig! Jeuh! Dit in tegenstelling tot de site (1 product, week) en ib-groep (geen datum bij geactiveerd). Mijn activeren van een week terug is dus geslaagd!
Bij mij ook hoor.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde
Alleen bij mij staan er op de ov site wel twee producten & bij de IBG ook niets.
quote:Op zondag 24 januari 2010 15:09 schreef RoW_0 het volgende:
Hoi,
Ik wou gister mijn OV chipkaart opladen, en dan lukte. Maar ik moest bevestigen voor Ov kaart "Wkent". Ik wil het graag doordeweeks hebben. Mijn vorige OV kaart was een weekend.
Ik dacht, Nieuwe jaar, nieuwe kaart, dus kan ik 'm doordeweeks maken.
Wat moet ik nu doen om 'm doordeweeks te maken?
Dat word een nieuwe DigiD aanvragen.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ja geweldig, ik kan niet inloggen omdat ik een nieuw nummer heb. Oude nummer is afgesloten!
Jeujquote:Op zondag 24 januari 2010 14:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Bij mij ook hoor.
Alleen staat op de site: 2 producten op de NS 4. 2x Studentweek en 2x Overig.
So no worries i think.
Je tijdelijke kaart blijft geldig tot je je "echte" hebt gehad, dus je kan gewoon reizen ná 1 februari.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh lekker irritant dan. Ik ben 18+ en HBO student. Kaart heb ik aangevraagd via DUO. Moet ik dan met hen contact opnemen? Ik heb wel een pasje gehad met tijdelijk reizen erop, tot eind januari. Maar daar kan ik 1 februari dus niks mee...
Ja maar ik heb de echte dus al. Met foto en alles. Alleen dan blijkbaar niet de goede...quote:Op zondag 24 januari 2010 16:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je tijdelijke kaart blijft geldig tot je je "echte" hebt gehad, dus je kan gewoon reizen ná 1 februari.
Dan moet je je nieuwe abonnement ophalen bij een ophaalpunt (lees even de OP, dan wordt dat wel duidelijker). Eerst moest je dit doen voor 1 februari, maar deze deadline is verschoven.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:25 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja maar ik heb de echte dus al. Met foto en alles. Alleen dan blijkbaar niet de goede...
Klopt maar dat lukte dus niet. Op bladzijde 4 staat mijn verhaaltje. Opladen lukte niet maar toen ik hem voor de gein voor de automaat van de bus hield gaf hij Goede Reis aan. Wat dus blijkbaar niet hoort bij een studenten chipkaart maar bij een normale. En ik heb recht op de studenten chipkaartquote:Op zondag 24 januari 2010 16:26 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan moet je je nieuwe abonnement ophalen bij een ophaalpunt (lees even de OP, dan wordt dat wel duidelijker). Eerst moest je dit doen voor 1 februari, maar deze deadline is verschoven.
Ligt inderdaad niet aan de pas zelf maar aan het product dat er op staat. Er is geen verschil tussen een studentenchippas en een andere, enkel hebben andere mensen geen studentenabo erop staan (maar bijvoorbeeld alleen geld, of een voordeelabo). Na je studententijd kun je je pas dus nog gewoon gebruiken, zonder je studentenabo natuurlijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:05 schreef Maria2.0 het volgende:
De DUO dude wist me te vertellen dat het wel klopte dat de automaat Goede Reis en een bedrag aan gaf. Dat zou gaan om het tijdelijke product wat erop staat waarmee je al kunt reizen.
Product zou voor me klaarstaan dus ik ga zo even naar de AH om te checken of opladen nu wel lukt.
Als alles goed was hadden we allemaal de kaart al maanden binnen en konden we in 1 zwiep activeren en zou de ov-chip het vervoer goedkoper en makkelijker maken. Ach, als...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:57 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Als het goed is moet ik de kaart van de week binnen krijgen.
quote:Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als alles goed was hadden we allemaal de kaart al maanden binnen en konden we in 1 zwiep activeren en zou de ov-chip het vervoer goedkoper en makkelijker maken. Ach, als...
Nope.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:25 schreef TheAgent het volgende:
Trouwens, moet je dat tijdelijke abonnement nog van je kaart (laten) halen als je je definitieve abo eenmaal hebt geactiveerd?
volgens mij is die van jou gewoon goed hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:44 schreef Parap het volgende:
Weer enkele keren gecontroleerd en snap er nu niks meer van. Gister de eerste keer gecontroleerd en hij was geactiveerdBij de tweede controle, "Uhh meneer, U moet u kaart nog activeren.", "Er werd net gezegd dat mijn kaart..blabla". "Owja nu zie ik het, U kaart geeft een geldigheid aan tot september 2010".
Eindelijk dacht ik.. Werd ik vanmorgen gecontroleerd. Weer hetzelfde verhaal. "Conducteur, er staat toch duidelijk, student OV weekkaart geldig tot september". Nu moet er weer een of ander logo rechtsonderin staan anders geldt het nietStaat er duidelijk wat er op de kaart staat, is het weer niet goed!! Nu moet ik volgens meneer de conducteur mijn abonnement opnieuw activeren ofzo op die ov-chipkaart website.
GOED GEREGELD!
Oja, dat was ik even vergetenquote:
Waar kan ik zien of het wel goed opgeladen is? In Groningen danquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:27 schreef Nick_Taken het volgende:
Woensdag/Donderdag en Vrijdag staan we weer in Eindhoven/Rotterdam/Nijmegen/Den Haag en Groningen ter voorlichting.
Kun je mij dus weer treffen.
druktequote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Dikbuik het volgende:
Heb de kaart nog voor kerst aangevraagd. Kreeg 8 Januari bericht dat mijn aanvraag was goedgekeurd, en dat de kaart er binen 2 weken zou zijn. Ben nu tweeenhalve week verder maar nog steeds niets.
Wordt het tijd dat ik erachteraan ga bellen, of kan het kloppen dat het langer dan de weken duurt ivm drukte?
cool, waarom niet in Zwolle? Anders had ik je even mezelf voorgesteld en een biertje aangeboden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:27 schreef Nick_Taken het volgende:
Woensdag/Donderdag en Vrijdag staan we weer in Eindhoven/Rotterdam/Nijmegen/Den Haag en Groningen ter voorlichting.
Kun je mij dus weer treffen.
Oh gelukkig, had namelijk weinig zin om uren aan de telefoon te hangen. Niet echt slim van ze dat ze dan twee weken aangeven.quote:
Voor het niet uitchecken heb je kans op een geblokkeerde kaart als je dat een paar keer vergeet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:25 schreef C-ct-s het volgende:
Zucht. Zijn er meer mensen die hun pasje een half uur voor de lezer moeten houden voor die eindelijk een piepje geeft. Zal mij benieuwen of ik een boete krijg voor het niet uitchecken terwijl ik gratis reis
Ik heb 4 euro 'boete'.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:25 schreef C-ct-s het volgende:
Zucht. Zijn er meer mensen die hun pasje een half uur voor de lezer moeten houden voor die eindelijk een piepje geeft. Zal mij benieuwen of ik een boete krijg voor het niet uitchecken terwijl ik gratis reis
Wanneer had je een mail gestuurd? Ik vrijdag en nog geen antwoord.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Parap het volgende:
Geachte heer Parap,
Dank je wel voor je reactie van 21-01-2010.
We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.
Succes
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Ik ben vandaag weer wat wijzer geworden
Dit is toch te gek voor woordenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Parap het volgende:
Geachte heer Parap,
Dank je wel voor je reactie van 21-01-2010.
We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.
Succes
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Ik ben vandaag weer wat wijzer geworden
Ben je mooi klaar mee danquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:12 schreef Maria2.0 het volgende:
Volgens mij kan DUO helemaal geen nieuw product op je OV chipkaart zetten. Tegen mij zei die dude dat zij feitelijk niks konden, ze konden alleen nakijken wat zij hebben doorgegeven aan dat chipkaart gebeuren (wat voor abonnement het moet worden).
Hij zei ook dat de klantenservice van de chipkaart mensen veel te snel doorstuurt naar DUO terwijl zij niks kunnen. Goodluck then
DUO is degene die de opdracht geeft om een product klaar te zetten. Zij sturen die aanvraag vervolgens door naar het bedrijf die het daadwerkelijk klaar zet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:12 schreef Maria2.0 het volgende:
Volgens mij kan DUO helemaal geen nieuw product op je OV chipkaart zetten. Tegen mij zei die dude dat zij feitelijk niks konden, ze konden alleen nakijken wat zij hebben doorgegeven aan dat chipkaart gebeuren (wat voor abonnement het moet worden).
Hij zei ook dat de klantenservice van de chipkaart mensen veel te snel doorstuurt naar DUO terwijl zij niks kunnen. Goodluck then
Hahaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Vandaag weigerde het systeem weer om mij uit te checken, gaat lekker.
Ik denk dat dat je tijdelijke product is. Probeer je kaart eens voor een ns-automaat te houden. Sommige automaten hebben rechtsonder een ov-vakje. Als je daar je ov-chip overheen zwiept kun je kaartinfo o.i.d. bekijken. Dan kun je zien wat er op staat. Bij geactiveerden staan er vaak 4 producten op: student week (of weekend natuurlijk) student week korting en 2 overig. Ik weet niet of juist die overig de tijdelijke zijn of die andere. De website ov-chipkaart is niet echt up to date, dus daar kun je niet van uit gaan nog.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:08 schreef Dipkip het volgende:
Vandaag de kaart eens voor een NS paal gehouden, volgens die palen staat er wel een studentenproduct op en bij de balie lieten ze zien dat die een geldigheid heeft van een jaar.
Maar ik heb nooit kunnen activeren / product ophalen.
En de website mijnovchipkaart laat ook geen product zien.
Zal ik er nou vanuit gaan dat het goed zit of niet? Het telefoonnummer doet het nog steeds niet.
quote:Studenten OV-chipkaart week ¤ 0,00
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Dat is goedquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
wat moet ik hier nou weer mee?
moet ik geen weekendkorting hebben juist? ik lees dit dat ik doordeweeks gratis mag reizen, en doordeweeks korting heb?quote:
Dat klopt gewoon. De benaming is lullig, maar student korting week betekent niets minder dan 'het kortinsproduct dat bij een weekabo hoort', korting in het weekend dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik kon eindelijk activeren
kijk ik even op mijn ov shitkaart gedoe:
[..]
![]()
![]()
![]()
wat moet ik hier nou weer mee?
Pfieuw... thanks voor de mega snelle antwoorden!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:48 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon. De benaming is lullig, maar student korting week betekent niets minder dan 'het kortinsproduct dat bij een weekabo hoort', korting in het weekend dus.
Ja, ik zit dit topic te f5-en om anderen te kunnen laten delen in mijn kennis van ov-chipkaarten. Kennis die ik overigens heb opgedaan in dit topic. Aaah, vicieuze cirkel!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Pfieuw... thanks voor de mega snelle antwoorden!
ik heb een middag lang op stage zitten lezen op ovstudenten.nl en hier een poos geleden... toen kon ik telkens niet activeren... Nu zomaar ineens wel... maar ik vertrouw het niet meerquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:50 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik zit dit topic te f5-en om anderen te kunnen laten delen in mijn kennis van ov-chipkaarten. Kennis die ik overigens heb opgedaan in dit topic. Aaah, vicieuze cirkel!
Ja, misschien wel...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
klinkt wel beetje zielig dat f5-en trouwensMisschien moet je een andere hobbie zoeken?
Ach, dit is ook een goede hobby hoorquote:
Dat zou niet zo mooi zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
Straks wordt mijn pasje geblokt.
Vorige week donderdag, staat ook in de mail als je het goed gelezen hadquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Wanneer had je een mail gestuurd? Ik vrijdag en nog geen antwoord.
Bij mij laat de automaat 4 producten zien, 2 overig en 1 student week en 1 student week korting (korting voor in het weekend heet student week korting...). Dus het is in ieder geval niet zo dat het pas na 1/2 te zien is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:02 schreef Maria2.0 het volgende:
Als iemand nog antwoord hierop weet?
Gekeken gister bij de automaat, er staan 2 onbekende producten op geeft hij aan. Ingangsdatum 1/2/2010. Zou dit kloppen? Dat hij de producten (week gratis en weekend korting) pas per 1/2 herkend? Hij deed het namelijk nog niet na het ophalen van de bestellingen.
Maar jij hebt waarschijnlijk nu al recht op je OV, Maria2.0 pas in februari. Maar ik geloof dat er hier nog verder niemand voorbij is gekomen die ook pas per 1/2 recht heeft op OV, geen idee wat 'normaal' is dus.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij mij laat de automaat 4 producten zien, 2 overig en 1 student week en 1 student week korting (korting voor in het weekend heet student week korting...). Dus het is in ieder geval niet zo dat het pas na 1/2 te zien is.
Op ov-chipkaart.nl kun je kijken bij >Mijn OV-chipkaart> Kaartinformatie (links onder in) als het goed is kun je het daar zien maar bij mij staat daar dus niets maar is het wel goed (heb ik in een mail te horen gekregen).quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:51 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij is het activeren eindelijk ook gelukt, maar waar kan ik nou zien wat er precies op mijn kaart staat? Op het schermpje stond dat 'ie er twee producten had opgezet. Thuis heb ik een Mijn OV-chipkaartaccount aangemaakt, maar ik kan nergens zien wat er op dit moment op staat. Of moet ik wachten tot het transactieoverzicht is geüpdate?
Bij mij staat dus ook niks, maar ik kijk wel even bij zo'n kaartjesautomaat straks.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:54 schreef maok het volgende:
[..]
Op ov-chipkaart.nl kun je kijken bij >Mijn OV-chipkaart> Kaartinformatie (links onder in) als het goed is kun je het daar zien maar bij mij staat daar dus niets maar is het wel goed (heb ik in een mail te horen gekregen).
Anders kun je ook naar een ns-kaartjesautmaat met chiplezer (met logo), daar kun je precies zien wat er nou op staat en tot waneer het geldig is.
Een boete niet, maar bij sommigen wordt na een paar keer niet uitchecken de kaart geblokkeerd. En dan moet je moeite doen om m te deblokkeren. Niet prettig dus.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:02 schreef alwaysedo het volgende:
Ja, ik heb de OP gelezen.
vraag; als ik doordeweeks met mijn studenten ov-chipkaart incheck in de bus (connexxion), en ik check niet uit, krijg ik dan een boete? en vanaf wanneer weet het systeem dat ik niet uitgecheckt heb? als de buschauffeur een seintje geeft dat de hele rit is afgelopen ofzo?
Ow ok, dan zou ik het ook niet weten...quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:50 schreef maok het volgende:
[..]
Maar jij hebt waarschijnlijk nu al recht op je OV, Maria2.0 pas in februari. Maar ik geloof dat er hier nog verder niemand voorbij is gekomen die ook pas per 1/2 recht heeft op OV, geen idee wat 'normaal' is dus.
Als je toch met de trein gaat, even voor zo'n kaartjesautomaat met chiplogo houden (Als die op jou station staat)quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetjeLater bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.
Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Op die websites duurt het een tijdje voordat het erop staat. Controleer anders eens bij een NS automaatquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetjeLater bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.
Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Ja heb ik gedaan, die twee tijdelijke reisproducten staan erop (geldig vanaf 2009 t/m 2012) en twee overige producten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:44 schreef maok het volgende:
[..]
Als je toch met de trein gaat, even voor zo'n kaartjesautomaat met chiplogo houden (Als die op jou station staat)
Dan heb je toch recht op die 68 euro schadevergoeding per halve maand? Moet je effe een paar pagina's terugkijken hier, daar staat het wel uitgelegd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:54 schreef BluesRebel het volgende:
Net voor de 5e keer gebeld en 20 minuten gewacht (wordt een leuke telefoonrekening). En voor de 5e keer mocht ik mijn gegevens geven. Kansloos kut systeem. Hij gaf ook nog de tip om opnieuw een aanvraag in te dienen.....
'Maar daar schiet ik toch niks mee op? Dan krijg ik 'm nog niet binnen een week.'
-'Nee dat klopt.'
'Dus wat nu? Krijg ik geen tijdelijke kaart?'
-'Nee die geven wij niet meer. U kunt verder niks doen dan wachten. Ik hoop maar voor u dat u hem nog op tijd krijgt.'
'Ja dat hoop ik ook maar dat betwijfel ik..............'![]()
![]()
![]()
Gebruik van de gratis OV-mogelijkheid maken komt toch bovenop je studieschuld? Als ik er geen gebruik van kan maken heeft t toch geen zin om dat nog erbij te houden? Ik heb in oktober al zo'n tyfuschipkaart aangevraagd.
Hij zei overigens nog wel dat de OV-kaart van 2009 misschien ook nog in februari geldig zal zijn () maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Denk niet dat de bedrijven dat nog willen.
Precies dat had ik ook en ik ben net even naar een NS-automaat gelopen en toen zag ik dat het goed wasquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetjeLater bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.
Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Ja had ik gezien. In één week kom ik al boven die 68 euro uit, belachelijk dat t een vast bedrag is terwijl t niet mijn schuld is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan heb je toch recht op die 68 euro schadevergoeding per halve maand? Moet je effe een paar pagina's terugkijken hier, daar staat het wel uitgelegd.
Net mijn kaart laten controleren en er staat geen geldig reisproduct op voor de maanden vanaf februari en bij die apparaten staat nu dus niets meer klaar omdat ik het zogenaamd al opgehaald hebquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies dat had ik ook en ik ben net even naar een NS-automaat gelopen en toen zag ik dat het goed was.
Gebeld...die heks zei dat het reisproduct wél succesvol is opgehaaldquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:35 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Net mijn kaart laten controleren en er staat geen geldig reisproduct op voor de maanden vanaf februari en bij die apparaten staat nu dus niets meer klaar omdat ik het zogenaamd al opgehaald heb.......dat wordt dus bellen
Dat hebben ze ook tegen mijn vriendin gezegd en die had na 2 dagen nog steeds hetzelfde probleemquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:38 schreef Linker_Onderlip het volgende:
probeer maar eens over twee dagen."
Ik zit in exact dezelfde situatie alleen dan omgedraaid en ben er achter gekomen dat de twee "vraag uw ov-bedrijf" mijn weekend-ov is. Dit betekend dat ik zowel door de week als in het weekend met de metro gratis kan, getest!.. Maar in de trein kreeg ik keiharde spanking van een Conducteur zonder flauw benul te hebben, want daar herkend hij alleen mijn week-ov die ik dus NIET wil hebben..quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:18 schreef koentje.k het volgende:
Bij mij gaat het ook goed verkeerd...
Ik had/heb een papieren ov kaart voor de week.
Op 05-01-2010 mijn studenten ov-chipkaart opgeladen.
Ik zit maandag in de trein en er komt een controleur lang: Je hebt wel een weekendabonnement erop staan hé. Ik dus heel verbaasd. Thuis aangekomen kijk ik op de IB-groep site, daar staat: Weekabonnement + de datum van activatie enz enz.
Maar als ik op de site ov-chipkaart.nl kijk staat er duidelijk dit:
Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Hoe krijg ik nou in godsnaam een Weekabonnement erop? als ik op wijzigen klik via de IB-groep dan staat er: Te wijzigen product: weekabonnement (01-01-2010 t/m 31-12-2011)
Ik heb al geprobeerd te bellen maar ik kom er niet doorheen en de verbinden wordt 9 van de 10 keer verbroken. Iemand dit mee gemaakt of tips?
Nu namen ze wel op met de automatische medeling dat ze dicht zijn na 5 uur.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat nummer is de hele tijd in gesprek. Zeker gesloten na 4 uur.
Dan heb je dus een studenten week kaart. En krijg je korting in het weekend.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:24 schreef Viking84 het volgende:
Volgens mij stond op mijn kaart:
OV kaart week
OV kaart korting week
Zijn er eigs ook mensen bij wie het wél goed gaat? Ik denk dat ik tijdens m'n kortingsuren maar gewoon m'n voordeelurenpas gebruik dan.
Ik hoop het maarquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Dan heb je dus een studenten week kaart. En krijg je korting in het weekend.
Heb ik me net een paar pagina's geleden laten vertellen. Dus tenzij je eigenlijk een weekendkaart wou, is het goed zo....
Oeh, dat is engquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Niet te geloven hij zat bij de post vandaag!
mocht tijd worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Niet te geloven hij zat bij de post vandaag!
Weet je misschien ook iets voor mijn probleem in de post hierboven?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:09 schreef Nick_Taken het volgende:
Morgen en overmorgen staan we in Eindhoven/Rotterdam/Nijmegen/Den Haag en Groningen ter voorlichting bij de ov-ophaalpunten. Ikzelf morgen en overmorgen in Nijmegen, vandaag in Den Haag.
Wij kunnen de meeste klachten noteren zodat ze opgelost worden zodner dat je het dure nummer hoeft te bellen.
Vandaag was de meest gehoorde klacht in Den haag dat er geen reisproduct klaarstond en in Utrecht was het niet hebben ontvangen van een ov kaart een goede 2e.
Lijkt erop alsof er landelijk per regio grote verschillen zijn zover ik heb gezien, duidt erop dat grote groepen kaarten tegelijk per regio zijn verstuurd.
Anyways vandaag was de landelijke storing verholpen voor het activeren van de kaart, dus zou zeggen moet je nog activeren doe het dan morgen, staat er en product klaar dan kun je hem 100% zeker activeren.
Ik heb er vandaag een stuk of 500 helpen activeren en had "maar" +/- 50 klachten. Dat valt in het niet met wat het was afgelopen maand bij mijn andere campagnes. Het lijkt erop alsof de grootste problemen nu toch echt opgelost zijn.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:44 schreef Jivis het volgende:
Okee, heb dat onding voor activatie al gebruikt in de bus en dat werkte gewoon, telkens een groen lampje. Toen probeerde ik hem een keer te activeren bij zo'n automaat (te vroeg overigens, ik mocht pas eind januari) en kreeg ik de melding dat het mislukt was. Dus ik heb hem er uitgehaald en de eerstvolgende keer dat ik hem in de bus probeerde werkte die niet meer, terwijl die het daarvoor wel deed.
Vast een foutje in het systeem door het te vroeg activeren, zo redeneerde ik, dus heb ik hem vanmiddag opnieuw geprobeerd te activeren. Toen lukte het wel en ik kreeg ook de melding dat de bestellingen opgehaald waren.
Probeer ik hem vandaag in de bus, werkt die nog steeds niet. Kaart vol of iets dergelijks, de chagrijnige buschauffeur zei dat "ik dan waarschijnlijk te vaak niet had uitgecheckt", maar ik heb hem steeds gewoon keurig voor dat apparaat gehouden.
.
Stond op dat apparaat trouwens dat ik hem moet herstellen...maar waar doe ik dat in godsnaam? Volgensmij zit die optie niet op het oplaadding
mocht ook wel tijd worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:09 schreef Nick_Taken het volgende:
Morgen en overmorgen staan we in Eindhoven/Rotterdam/Nijmegen/Den Haag en Groningen ter voorlichting bij de ov-ophaalpunten. Ikzelf morgen en overmorgen in Nijmegen, vandaag in Den Haag.
Wij kunnen de meeste klachten noteren zodat ze opgelost worden zodner dat je het dure nummer hoeft te bellen.
Vandaag was de meest gehoorde klacht in Den haag dat er geen reisproduct klaarstond en in Utrecht was het niet hebben ontvangen van een ov kaart een goede 2e.
Lijkt erop alsof er landelijk per regio grote verschillen zijn zover ik heb gezien, duidt erop dat grote groepen kaarten tegelijk per regio zijn verstuurd.
Anyways vandaag was de landelijke storing verholpen voor het activeren van de kaart, dus zou zeggen moet je nog activeren doe het dan morgen, staat er en product klaar dan kun je hem 100% zeker activeren.
Ik heb er vandaag een stuk of 500 helpen activeren en had "maar" +/- 50 klachten. Dat valt in het niet met wat het was afgelopen maand bij mijn andere campagnes. Het lijkt erop alsof de grootste problemen nu toch echt opgelost zijn.
Ja, dat is uitgesteld.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:45 schreef Exterminator het volgende:
Ik heb vermoedelijk voor 31januari mijn OV-Chipkaart niet binnen (vorige week vrijdag per e-mail bevestiging dat hij is goed gekeurd). Hoe zit dat dan met activeren van de kaart, kan dit toch nog gewoon na 31januari?
Waarom jij wel!?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Niet te geloven hij zat bij de post vandaag!
o dat is nice, dan ga ik in EHV ff naar het station...quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:09 schreef Nick_Taken het volgende:
Morgen en overmorgen staan we in Eindhoven/Rotterdam/Nijmegen/Den Haag en Groningen ter voorlichting bij de ov-ophaalpunten.
Het grootste probleem is dat er nog steeds mensen zonder kaart zijn...quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:09 schreef Nick_Taken het volgende:
Het lijkt erop alsof de grootste problemen nu toch echt opgelost zijn.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:49 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Waarom jij wel!?![]()
Ik vind t leuk voor je hoor maar ik vind dit ook allemaal heel kut gewoonGeef mij verdomme IETS.
Trouwens, heb jij wel eens gebeld? En wat zeiden ze dan? Tegen mij zeiden ze vandaag dat ie niet in de productie is.
Volgens mij zei ik in je andere topic ook al dat dit gewoon klopt en je voorlopig zowel een weekend als een week abonnement hebt.quote:
Ja en er wordt niet meer op gereageerd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik in je andere topic ook al dat dit gewoon klopt en je voorlopig zowel een weekend als een week abonnement hebt.
Ja omdat ik verder niet zou weten wat ik aan mijn commentaar moet toevoegen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:15 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Ja en er wordt niet meer op gereageerd.
Daarom zet ik het hier neer
Jij misschien niet..quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja omdat ik verder niet zou weten wat ik aan mijn commentaar moet toevoegen.
Ik heb toch al je vragen beantwoord? Ik zie het probleem dan ook niet meer? Ik zou zeggen neem wat te drinken en relax, die kaart is geen probleem.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Jij misschien niet..
Maar er zijn nog 123312483948 andere mensen hier
En jij denkt dat die iets anders gaan zeggen terwijl Dennis101 gelijk heeft?!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Jij misschien niet..
Maar er zijn nog 123312483948 andere mensen hier
Dit klopt. Er zijn meer mensen die daar last van hebben (lees: overal staat dat het er op staat, zowel bij de IBG/oplaadpunt/NS automaat, behalve de conducteur want die zegt dat je moet activeren), maar ik heb geen idee hoe dat komtquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:18 schreef OurLadyPeace het volgende:
Ik heb mijn ov-chipkaart op 4 januari geactiveerd. Aangezien mijn tijdelijke ov was verlopen, kon ik meteen zien dat het werkte omdat ik daarvoor ineens moest betalen voor mijn reis en na activatie weer gratis kon reizen.
Toen ook meerdere malen gecontroleerd in de trein, niks aan de hand. Geen enkele keer ingecheckt trouwens, want ja dat hoeft nog niet.
Maar nu heb ik deze week al 2 keer van de conducteur te horen gekregen dat ik hem niet geactiveerd heb en dat ik dat nog moet gaan doen. Gezegd dat ik het al gedaan had, maar dan krijg je te horen dat je het maar nog een keer moet proberen.
Voor de gein vandaag weer even naar ophaalpunt gegaan, op bestelling ophalen gedrukt, maar na enige tijd kwam er te staan dat er geen bestellingen voor me klaarstonden.
Als ik op de ov-chipkaart site kijkt staan er 4 producten. Ik ben vandaag ook even langs een NS automaat en deze geeft aan dat er 2 producten (overig ov-product) op staan.
Iemand enig idee hoe dit nu kan en wat er is?
de vrouw des huizes heeft gesproken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En jij denkt dat die iets anders gaan zeggen terwijl Dennis101 gelijk heeft?!
Speciaal voor jou:
Is het nu wel goed? Ja
En heb ik gewoon vrij reizen week en korting weekend? Ja
Jawel hoor, want blijkbaar is mn week abonnement er niet opgekomen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb toch al je vragen beantwoord? Ik zie het probleem dan ook niet meer? Ik zou zeggen neem wat te drinken en relax, die kaart is geen probleem.
Dat staat niet in jouw verhaaltje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Jawel hoor, want blijkbaar is mn week abonnement er niet opgekomen.
Dat verhaaltje kent Dennis wel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat staat niet in jouw verhaaltje.
Los jij dit even op?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat staat niet in jouw verhaaltje.
Als je ons toch niet gaat geloven, dan moet je even een mail sturen naar studentenOVquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef Debjeee het volgende:
Verklaar dit maar even dan:
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Nee inderdaad, er staat een weekend op mijn kaart.
Daarom mijn vraag!
Sorry, maar net zei je tegen Dennis "er zijn hier wel meer mensen allen jij", dan moet je ook et hele verhaal vertellen, want anders schiet het nog niet op. Neem aan dat je dat wel met mij eens bentquote:
Nee, kost te veel energie denk ikquote:
nee daar had ik zelf nog niet aan gedacht zeker?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als je ons toch niet gaat geloven, dan moet je even een mail sturen naar studentenOV
Gewoon tegen die conducteur zeggen dat zijn apperaat dan wel kapot zal zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:18 schreef OurLadyPeace het volgende:
Ik heb mijn ov-chipkaart op 4 januari geactiveerd. Aangezien mijn tijdelijke ov was verlopen, kon ik meteen zien dat het werkte omdat ik daarvoor ineens moest betalen voor mijn reis en na activatie weer gratis kon reizen.
Toen ook meerdere malen gecontroleerd in de trein, niks aan de hand. Geen enkele keer ingecheckt trouwens, want ja dat hoeft nog niet.
Maar nu heb ik deze week al 2 keer van de conducteur te horen gekregen dat ik hem niet geactiveerd heb en dat ik dat nog moet gaan doen. Gezegd dat ik het al gedaan had, maar dan krijg je te horen dat je het maar nog een keer moet proberen.
Voor de gein vandaag weer even naar ophaalpunt gegaan, op bestelling ophalen gedrukt, maar na enige tijd kwam er te staan dat er geen bestellingen voor me klaarstonden.
Als ik op de ov-chipkaart site kijkt staan er 4 producten. Ik ben vandaag ook even langs een NS automaat en deze geeft aan dat er 2 producten (overig ov-product) op staan.
Iemand enig idee hoe dit nu kan en wat er is?
Waarschinlijk:quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef Debjeee het volgende:
Verklaar dit maar even dan:
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Nee inderdaad, er staat een weekend op mijn kaart.
Daarom mijn vraag!
Doe niet zo onverschillig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:26 schreef Debjeee het volgende:
[..]
nee daar had ik zelf nog niet aan gedacht zeker?
Na 12 mails verder met: Mevrouw wij kunnen u niet verder helpen.
EN een telefoonrekening met overige kosten van 74 door het 0900 nummer
Ik heb 2x een week geactiveerd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:27 schreef Meddo het volgende:
[..]
Waarschinlijk:
Nieuwe weekend abo;
Nieuwe weekend korting abo;
Tijdelijk weekend abo;
Tijdelijk weekend abo korting;
Tijdelijk week abo;
Tijdelijk week abo korting
Ohquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:28 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Ik heb 2x een week geactiveerd.
Dan zou ik zeker een: Nieuw weekend abo hebben?
Echt, wat de neuk, ik heb je nou zoveel keer gezegd dat het gewoon klopt. Dat je dat niet van me wil aannemen maakt mij niet uit, maar kom dan niet klagen dat we je niet willen helpenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:30 schreef Debjeee het volgende:
Waarom zitten jullie eigenlijk op een forum?
Als jullie mensen niet kunnen/willen 'helpen' ?
Totaal dus 3,5 week.. dat wordt betalenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik belde en het bleek dat er in het systeem stond dat ik begin 2009 al een kaart toegestuurd had gekregen. Wat niet het geval was. Dus die gast heeft die "kaart" uit het systeem verwijderd en toen moest ik een nieuw aanvraagformulier aanvragen voor de kaart aan te vragen.(!!)
Aanvraag formulier kreeg ik binnen drie dagen.
De mail van goedkeuring kreeg ik na ongeveer twee weken.
De kaart is nu na anderhalf week ogestuurd.
Werk je bij de klantenservice ov chipkaart?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Echt, wat de neuk, ik heb je nou zoveel keer gezegd dat het gewoon klopt. Dat je dat niet van me wil aannemen maakt mij niet uit, maar kom dan niet klagen dat we je niet willen helpen
Daarnaast hebben Meddo en Automatic ook al bevestigend antwoord gegeven.
Wat denk je wat die 2 voor je deden? Naar het beeldscherm staren?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:30 schreef Debjeee het volgende:
Waarom zitten jullie eigenlijk op een forum?
Als jullie mensen niet kunnen/willen 'helpen' ?
Je kunt ook nog een keer 70 euro verbellen of je kan je me ook gewoon even bedanken voor mijn hulp in plaats van mij aan te gaan vallen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:31 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Werk je bij de klantenservice ov chipkaart?
Die snauwen ook al zo als ze het te warm wordt..
Vast wel, maar als jij ons ook niet gaat geloven, dan denk ik:quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:26 schreef Debjeee het volgende:
[..]
nee daar had ik zelf nog niet aan gedacht zeker?
Na 12 mails verder met: Mevrouw wij kunnen u niet verder helpen.
EN een telefoonrekening met overige kosten van 74 door het 0900 nummer
Ik heb al 2 keer precies hetzelfde gehad op een zondag. In het begin ziet dat apparaat van de conducteur je tijdelijke (Week) abonnement. Vanaf dat moment krijg je dus die spanking, maar die kun je counteren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:07 schreef iosubSyS het volgende:
[..]
Ik zit in exact dezelfde situatie alleen dan omgedraaid en ben er achter gekomen dat de twee "vraag uw ov-bedrijf" mijn weekend-ov is. Dit betekend dat ik zowel door de week als in het weekend met de metro gratis kan, getest!.. Maar in de trein kreeg ik keiharde spanking van een Conducteur zonder flauw benul te hebben, want daar herkend hij alleen mijn week-ov die ik dus NIET wil hebben..
Jou bedanken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je kunt ook nog een keer 70 euro verbellen of je kan je me ook gewoon even bedanken voor mijn hulp in plaats van mij aan te gaan vallen.
Oké, ik zal het eerlijk toegeven, ik zat je te fucken. Het ophalen is verkeerd gegaan, vanaf 1 februari verdwijnen de producten van je kaart. Wil je vanaf dan toch kunnen reizen moet je even contact opnemen met de IB-groep voor een nieuw reisproduct. Sorry, ik zal het nooit meer doen.quote:
Omg wat sneu ben je tochquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Oké, ik zal het eerlijk toegeven, ik zat je te fucken. Het ophalen is verkeerd gegaan, vanaf 1 februari verdwijnen de producten van je kaart. Wil je vanaf dan toch kunnen reizen moet je even contact opnemen met de IB-groep voor een nieuw reisproduct. Sorry, ik zal het nooit meer doen.
Van jou helemaal niksquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Even serieus, wat wil je nu nog weten?
Het duurde even voor ik je verhaal kon ontcijferen maar goed:quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:38 schreef nicolesoufi het volgende:
vandaag geprobeerd op te halen van dat ROT REISPRODUCT gewoon in een primera boekhandel.
tja ik zo met dat boekje naar die automaat volgde de instructies alles gewoon juist er stond een studenten week klaar alleen toen kwam het moment van bevestiging! Shit hoe moet ik dat nou doen dus ik gewoon rustig kijken niets aanraken en ineens bericht verwijder u kaart BYE BYE...dus ik even hulp vragen aan die aardige man achter de kassa dus hij het voor mij proberen ER STAAT GEEN BESTELLING VOOR U KLAAR neeee wat moet ik nu? De aardige winkelmedewerker: IB bellen dus ik zo van maar nee net stond er wel wat en ik heb geen knoppen ofzo aangeraakt dus hij probeert het weer...YESS studenten week staat er weer en BESTELLING OPGEHAALD als bevestiging, maar geen bon en ik kon daarna ook niet zien dat die studenten week product er wel op stond....en net ingelogd op ib ook daar staat er niets bij activeer datum.....ik heb hem vandaag na 16:00 geactiveerd....hoe kan ik nou zeker weten dat het goed is?
Ik denk dat dat komt omdat het bij de NS nog niet officieel is ingevoerd. Ja, wel dat ze het kunnen scannen, maar niet met inchecken etc.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Gelukkig is het NS personeel ook goed voorgelicht over de OV-chipkaart!
Zucht, zeg niet ik het niet geprobeerd heb...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:42 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Van jou helemaal niks
Wacht wel even op reacties van NORMALE SERIEUZE mensen
Weet je. Ga gewoon even naar een andere websitequote:Op woensdag 27 januari 2010 21:42 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Van jou helemaal niks
Wacht wel even op reacties van NORMALE SERIEUZE mensen
Ook daarmee lopen ze weleens achterquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:40 schreef nicolesoufi het volgende:
update net geregistreerd op ov-rotkaart.nl maarrre bij kaartinformatie staat er alleen dit:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3528678400399064
Hoe kan jij het zo zeker weten?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Weet je. Ga gewoon even naar een andere website
We willen je allemaal helpen (en in totaal hebben dat nu al 3 mensen gedaan), maar als jij niets van ons aan wil nemen, dan is er ook ergens een grens.
Welke tijd van de maand?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:48 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Haha! Debbie, is het weer die tijd van de maand?!
sorry ik ben gestresst door dit ov gedoe....quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Het duurde even voor ik je verhaal kon ontcijferen maar goed:
1) Bij mij staat er ook niets op de site van de IBG
2) ls je tijd hebt, loop dan even naar een NS kaartjesautomaat en kijk of daar je product er op staat. Staat hij hierop, dan kan je er van uit gaan dat het goed is.
3) Bij het ophaalpunt kan je niet zien of het er op staat, dus wat dat betreft is er niets fout gegaan & misschien was het bonnetje wel op
[..]
Ik denk dat dat komt omdat het bij de NS nog niet officieel is ingevoerd. Ja, wel dat ze het kunnen scannen, maar niet met inchecken etc.
Ik kopieer niets. Maar zoals je al ziet is dit deel 9 en zijn er ook mensen die wél een reacite hebben gehad van de IBG qua mail / telefoon. Ik kan je ook als advies geven "lees alle topic's door", maar daar ga je ook niet blij van worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:43 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Hoe kan jij het zo zeker weten?
Jij kopieert het ook maar letterlijk van Dennis over.
Of werk je soms ook bij de ov klantenservice?
En nee. Ik negeer het gewoonquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:44 schreef Debjeee het volgende:
![]()
Andere website?
Als je er last van hebt ga je toch zelf weg?
Nee, maakt niet uit. Bij sommige automaten was de bon op, dus kon je er sowieso geen krijgen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:51 schreef nicolesoufi het volgende:
Weet iemand trouwens of het problemen kan opleveren als je geen bon hebt (in de toekomst)? In principe staat er in het instructieboekje niets over een bon....
Jij hebt ze dus wel alle 9 doorgelezen om je zo zeker het antwoord weet?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik kopieer niets. Maar zoals je al ziet is dit deel 9 en zijn er ook mensen die wél een reacite hebben gehad van de IBG qua mail / telefoon. Ik kan je ook als advies geven "lees alle topic's door", maar daar ga je ook niet blij van worden.
[..]
De NS kaarten automaat is heel handigquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:50 schreef nicolesoufi het volgende:
Ik heb het trouwens wel laten nachecken in de tram...de eerste conducteur was een dombo die niet wist hoe het apparaat werkte, de tweede bevestigde dat er een studentenabonnement opstaat maar of dat nou die tijdelijke of de officiële vanaf 1 februari is??? nog maar eens navragen aan een andere conducteur, helaas dat controle apparaat was stuk....nou ja morgen verder uitzoeken.
Ik zit er vanaf topic 2 en nu kap ik er écht mee. Nogmaals; succes ermee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Jij hebt ze dus wel alle 9 doorgelezen om je zo zeker het antwoord weet?
![]()
![]()
Er zijn hier mensen die hier zitten om anderen te helpen en daardoor al 9 topics aan posten zijn, wil je nog even raden wie dat zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Jij hebt ze dus wel alle 9 doorgelezen om je zo zeker het antwoord weet?
![]()
![]()
Dat klopt ook niet altijdquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
De NS kaarten automaat is heel handig
Je houdt je kaart voor de OV chipkaart lezer --> ga naar kaartinformatie --> daar staat wat er op je kaart staat
Blijkbaar heb jij een nogal slecht sociaal leven als je de hele godganze dag op fok.nl forum doorbrengt..quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er zijn hier mensen die hier zitten om anderen te helpen en daardoor al 9 topics aan posten zijn, wil je nog even raden wie dat zijn?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zit er vanaf topic 2 en nu kap ik er écht mee. Nogmaals; succes ermee.
Geen sociaal leven?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zit er vanaf topic 2 en nu kap ik er écht mee. Nogmaals; succes ermee.
#1 hierquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zit er vanaf topic 2 en nu kap ik er écht mee. Nogmaals; succes ermee.
Ze zullen wel een hele berg met die formulieren hebbenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:55 schreef Meddo het volgende:
Na 6 dagen kan ik op de ov chipkaart site zien dat ik er 5 euro opgezet hebde vier euro die er door syntus afgehaald is geeft ie niet weer
(staat ook wel bij de uitleg)
Saldo is wel weer +1 euro![]()
Hopen dat mijn restitutieformulier snel in behandeling wordt genomen
Als je de antwoorden niet kunt waarderen ga dan alsjeblieft weg uit dit topic. Je wilt immers niet geholpen worden, dat blijkt. Het enigste wat nu er nog door heen komt is je spam.quote:
Nou, dan heb jij helemaal geen levenquote:
ja gezellig he!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:57 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Als je de antwoorden niet kunt waarderen ga dan alsjeblieft weg uit dit topic. Je wilt immers niet geholpen worden, dat blijkt. Het enigste wat nu er nog door heen komt is je spam.
Dan kan ik nog wel meer users opnoemen..quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:54 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij een nogal slecht sociaal leven als je de hele godganze dag op fok.nl forum doorbrengt..
aangezien je ze allemaal gelezen hebt
Nah, hier gaat ie 1 februari pas volledig in gebruik bij de bussen, treinen nog later. Dus hoop dat dat wel mee valt. De miep van de klantenservice had zo te horen ook nog niet echt veel ervaring met de chipkaartquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ze zullen wel een hele berg met die formulieren hebben
Oké dan, apart dat het dan afgeschreven is! Maar hey! Alles is apart met dat dingquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:58 schreef Meddo het volgende:
[..]
Nah, hier gaat ie 1 februari pas volledig in gebruik bij de bussen, treinen nog later. Dus hoop dat dat wel mee valt. De miep van de klantenservice had zo te horen ook nog niet echt veel ervaring met de chipkaart
misschien werken ze achter een pc en kijken ze af en toe op het forum om even ergens anders mee bezig te zijn?quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oké dan, apart dat het dan afgeschreven is! Maar hey! Alles is apart met dat ding
Nee nee, dat deden zij niet.. dat was TLSquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oké dan, apart dat het dan afgeschreven is! Maar hey! Alles is apart met dat ding
AFGEZEKEN?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:59 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
misschien werken ze achter een pc en kijken ze af en toe op het forum om even ergens anders mee bezig te zijn?
misschien lezen ze 's avonds in hun vrije uurtje even een paar posts en proberen ze mensen zoals jou te helpen?
misschien hebben ze geen sociaal leven en genieten ze ervan om door mensen die ze proberen te helpen afgezeken te worden?
x
gelukkig maar dat er zulke mensen zijn...want door die ov-chipkaart vergeet sociaal leven ik studeer gewoon niet meer....vandaag de hele dag bezig geweest met uit te zoeken hoe dat ding geladen moet worden en in december moest ik letterlijk elke dag aan de telefoon zitten om zo'n rotkaart te krijgen......dus harstikke bedankt automatic_! Zal je zelfs prive een bericht sturen als alles goed is. Helaas begin ik nu wel bang te worden, want als het ophalen al zo'n gedoe is wie weet hoe dat dan zometeen gaat met dat product eraf halen als we klaar zijn met onze studie...quote:
Nou ga deze ook maar afzeiken dan..quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:00 schreef Tha_Bartman het volgende:
maar wat kan ik nu doen..?
volgens de NSautomaat staat er een weekendabonnement op (dit is dus fout), maar volgens de IB site heb ik een geactiveerd weekOV..
er staan geen bestellingen meer klaar..
bij wie moet ik aankloppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |