Ik daar inderdaad, als je inlogt en dan op mij OV-chipkaart klikt kun je vervolgens links onderaan op kaartinformatie (onder kaartgegevens) klikken en daar kun je zien wat er op je kaart staat. (alleen bij mij staat er dus niets)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Dipkip het volgende:
Op welke sites kijken jullie? Want ik had alleen dat 'mijn ov-chipkaart' gevonden via studenten ov chipkaart en daarop zie ik alleen mijn naam en adres.
Schatje toch,quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijn
Bij mij op de site staat namelijk wél wat ik heb, maar op "Mijn IBG" staat weer niets
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:25 schreef Dipkip het volgende:
Bij mij staat daar inderdaad ook niets. Dat betekent toch dat er niets voor je klaar staat en dat je moet bellen? Zo heb ik het begrepen van de website. Alleen doet dat telefoonnummer het dus niet.
Welk mail adres gebruikte jij?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.
Mijn mail hebben ze overigens binnen een week beantwoord, dus misschien kun je proberen te mailen als je denkt dat er iets niet klopt.
Woei, ik zie bekende gezichtenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:
hihi gaat wel goed daar
http://www.spitsnieuws.nl(...)vchipkaart_voor.html
Was dat verplicht dan? Met zon sandwich-bord lopen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag, dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Eigenlijk hadden ze ons zo'n mobiel ding mee moeten geven, hadden we iets meer informatie kunnen geven en mensen kunnen vertellen of hun kaart al goed was.
Als iemand nog leuke artikelen ziet houd ik me aanbevolen iig, ik weet dat er van mij ook foto's gemaakt zijn met zo'n sandwich bord.
Het contactforumulier op de site: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Welk mail adres gebruikte jij?
Bij mij zei de activatiepaal in de AH ook dat er niets voor me klaarstond. En de conducteurs in de trein zeggen dat ie niet actief is als ze me controleren.
Welkom bij de club. Lekker nuttig die maatregel van Plasterk ook 'nog langer kunnen activeren.' Heb je geen flikker aan als je geen kaart krijgt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
En hij zat niet bij de post...
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zal het maar zo zeggen, we kregen betaald om voor lul te lopen
[edit]owkee zo klinkt het alsof ik het puur voor het geld deed, maar het was eens tijd dat iemand de studenten werkelijk hielp. Toch voor elkaar gekregen om het bij veel mensen bij de ophaalpunten voor elkaar te krijgen waar zij zelf e niet in slaagden, en veel positieve reacties gehad op ons advies. We hebben geloof ik door het land op 29 verschillende locaties gestaan. Grappig feit was dat iemand van ons team zonder geactiveerde chipkaart rond reed en het pas op weg naar Breda merkte[/edit]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:19 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb voor de zekerheid ook maar even een mail gestuurd...
Ook over het feit dat het uitchecken voor studenten op zich best onlogisch is? Ik en een aantal klasgenoten zaten erover te twijfelen en hebben het bij 2 buschauffeurs & 2 conducteurs nagevraagd. Deze zeiden allemaal dat je bij de bus in feite alleen in hoeft te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en dus niet uit hoeft te checken omdat je toch niet betaald. Dit vonden we zelf ook al erg logisch en het is ook erg omslachtig om elke keer uit te moeten checkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag, dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Zal volgende week eens een keer kijken of het automatisch verlengt is, voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:14 schreef Nick_Taken het volgende:
Zover ik weet wordt het automatisch verlengd, net zoals je vroeger als je geen recht meer had op stufi je nog wel recht op OV had, wat blijft.
Dat van het in en uitchecken ben ik ook al vaker tegengekomen, maar je MOET echt uitchecken, kan je niet vertellen waarom, maar je hebt 3 kansen, wat afhankelijk is van de vervoerder:
1. je krijgt 4 euro boete
2. na 3x vergeten uit te checken blokkeert je pas, schijnbaar zijn er mensen die stellig beweren dat het ook na 1x al kan
3. niks zoals bij mij, ik kan in Utrecht regelmatig niet uitchecken.
Verder tussen in en uitchecken moet een minuut tussen zitten, maar als je meteen weer uitcheckt dan reis je in feite zwart, maar ja, als student zou dat eigenlijk niet moeten boeien. Nog niemand gesproken die met dit scenario te maken heeft gehad, maar volgens de regel zou je alsnog een boete moeten krijgen (voor oneigenlijk gebruik gok ik dan maar, niet omdat je zwart zou rijden).
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:28 schreef CoenH het volgende:
[..]
Ze kijken verder ook alleen of je een geldig vervoersbewijs hebt voor zover ik weet, en niet of je ingecheckt bent.
Tja, dat de organisaties achter de invoering niet echt van duidelijke communicatie houden wordt hier maar weer eens bevestigd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Mijn eerste opmerking ook, erg dubieuze zin...
Hm, nou je het zegt. Als ik incheck in de bus staat er wel STU, maar wat je zegt heb ik ook ergens gelezen dacht ik. Mocht ik ooit controle krijgen in de bus, dan zal ik het vragen :p.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.
Hm, juist hiermee had ik geen last. Die informatie kon je overal vinden op het internet. Miste op de site trouwens wel de informatie dat je in de bus ook je abonnemnt op kan halen. Had liever wat meer voorlichting gehad over het in/uitchecken en de gevolgen ervan als je het niet doet. Maar daar heb ik al genoeg over lopen zeuren :p.quote:
Inderdaad. Weetje hoe takke druk het altijd is tijdens het uitstappen rond half 9 's ochtends.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1399028/4/25#77164065]
Op station Enschede staat bovendien maar 1 in/uitcheck paal, en op Hengelo 2. Lekker als straks iedereen daar in/uit moet checken tijdens het spitsuur.
De termen die ze gebruiken zijn op zich wel duidelijk, alleen de meeste studenten zijn te lui om even goed te lezen. Verdere communicatie is wel bagger (omtrent tijdstip van activeren bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb 3 mensen gesproken die een kapotte kaart kregen.
Verder het een en het ander staat wel op internet, maar hebben dus moeten constateren dat het verre van duidelijk schijnt te zijn voor de meeste.
Daarom naast technische problemen ook communicatieve problemen.
Antwoord 1: gillend rondjes rennen en uiteindelijk met je duim in je mond op de grond gaan liggen huilen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef Cheater_07 het volgende:
Waarschijnlijk al talloze keren besproken, maar het is gewoon bijna niet terug te vinden.
Ik heb een tijdelijke studenten ov-chipkaart gekregen, de echte is onderweg...
In de trein ziet de conducteur dat er een weekabonnement op staat, dus blijkbaar was dat al geregeld.
Echter als ik wil inchecken in de bus (wat blijkbaar moet) geeft hij aan dat er geen geldig saldo op staat.
Terwijl het gewoon door de week is.
Iemand die het antwoord weet op deze situatie?
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:03 schreef moemoe het volgende:
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.
Onze excuses voor het ongemak.
Bepalen ze zelfs wanneer ik ga klagen.
Ik weet niet of ik voor mezelf in sta als ik het IBG kantoor zie.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.
Ik denk dat je een gewone chipkaart gekregen hebt. Ben je student of HBO-er? En ben je 18 of ouder?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Vanaf 22 januari kon ik mijn studenten reisproduct ophalen. Ik heb het 's morgens geprobeerd maar het apparaat gaf de melding dat er geen product klaarstond.
's Middags wilde ik het weer proberen maar er werd me verteld door een OV chip dude dat er in heel NL storingen waren waardoor niemand kon opladen.
Ik ga nu voor het eerst een opleiding volgen dus ik heb geen oude studenten OV. Ik moet vanaf 1 februari dus echt een werkende chipkaart hebben.
Toen ik naar huis ging met de bus dacht ik; ik zal dat ding voor de gein eens voor dat poortje houden. Toen bleek dus dat hij het gewoon deed, hij gaf een piepje en Goede Reis aan.
Bij het uitchecken werkte het ook goed maar zag ik ineens de melding ¤ 2,61 staan.
Ik heb geen geld op het ding staan. Klopt het dat hij met studenten chipkaarten toch aangeeft wat het bedrag is? En hij deed het nu, kan ik er vanuit gaan dat hij het vanaf nu gewoon standaard doet? Toch gek omdat hij niet is geladen maar hij werkte echt, snap er geen reet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |