Mijn studie eindigt, en nu?quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Misschien wat voor de OP?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Misschien ook wel handig voor de OP. Heb alleen nog geen foto gemaakt:
Ga als je je OV-chipkaart wil controleren naar een gele NS automaat op CS. Hou je pas voor de OV-chipkaart lezer en wacht tot het menu in beeld komt. Vanuit hier kun je kiezen op "Inhoud kaart".
Druk daarop.
Als het goed is kun je dan ook de geldigheidsduur zien, (weet niet meer wat de mijne was. ) en het aantal daadwerkelijke producten wat op de kaart staat (ik heb er 4 opstaan, 2x overig en 2x studenten week en er wordt maar 2 weergegeven op www.ov-chipkaart.nl)
Als je je reisgegevens wilt zien en misschien nog in welke bus je bent ingechecked, ga je terug naar het hoofdmenu en kies "Reistrajecten" (volgens mij heette het zo niet zeker).
Op woensdag 20 januari 2010 16:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Voor de OP.
Schrijf hier al je klachten. Niet dat ik voor Groenlinks ben.
http://www.ov-chipklacht.nl/
en nog ééntje, tweet:
http://ov-failkaart.nl/157
Jah, zelf postzegels betalen ook trouwens.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef ErikT het volgende:
Ik heb m binnen. Ik heb geprobeerd m te activeren, maar dat lukte "tijdelijk" niet volgens de automaat. Morgen nog maar eens proberen, ik wil met het OV dit weekend.
Moet ik die tijdelijke nou zelf terug sturen?
Adres e.d. staat in de OP. Been there. Niets meer van gehoord.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef ErikT het volgende:
Ik heb m binnen. Ik heb geprobeerd m te activeren, maar dat lukte "tijdelijk" niet volgens de automaat. Morgen nog maar eens proberen, ik wil met het OV dit weekend.
Moet ik die tijdelijke nou zelf terug sturen?
Hee! Dat heb ik ook! Maar 1 abo staat erop, volgens ov-chipkaart.nl. Geen korting dus. Heb jij al iemand gebeld?quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:16 schreef elby1988 het volgende:
Ik heb nog steeds alleen het weekabonnement op mijn chipkaart staan. Heb ze ooit wel beide erop gezet. de kortings-versie is echter ook niet meer in de gele automaten te vinden..
Zucht..
Morgen maar eens doen.. Probeer het nog een keer bij de ns-automaat om te kijken en vraag nog even een NS conducteur..quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:24 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hee! Dat heb ik ook! Maar 1 abo staat erop, volgens ov-chipkaart.nl. Geen korting dus. Heb jij al iemand gebeld?
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb bij de NS gekeken (op een kaartjesautomaat) & daar was te lezen dat er wel de goede abonnementen op staan, dus ik laat het hier even bij..quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:10 schreef Tomasso het volgende:
Maar op Mijn IB-Groep staat geen datum vanaf wanneer ik hem geactiveerd zou moeten hebben, maar er staan ook geen bestellingen voor me klaar. Wat moet ik nu doen
Ik ga morgen ook even bij de ns-automaat kijken. Misschien staat het er toch goed op. Grote problemen geeft het me niet. Ik neem aan dat ns-medewerkers wel kunnen zien dat ik ov-week heb, dus dan moeten ze er zelf maar bij bedenken dat ik ook korting mag hebben. En dan reis ik in de bus nog wel niet op saldo in het weekend.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:31 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Morgen maar eens doen.. Probeer het nog een keer bij de ns-automaat om te kijken en vraag nog even een NS conducteur..
Het is toch ongelooflijk hoeveel fouten er gemaakt kunnen worden met zo'n systeem?
Kan je dat zien dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:12 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb bij de NS gekeken (op een kaartjesautomaat) & daar was te lezen dat er wel de goede abonnementen op staan, dus ik laat het hier even bij..
Ja; [FAQ] studenten ov-chipkaart #8quote:
Is afhankelijk van de vervoerder waar je wel of niet moet in/uitchecken. Bij de NS sowieso niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:13 schreef m0nkm0nk het volgende:
Moet ik met dat ding nou doordeweeks (heb week kaart) in en uit checken op elk station?
Aangezien de conducteur mij vertelde dat ik niet moest in en uitchecken doordeweeks anders kan het product van het pasje afgaan
WTTFFFF
In principe is het zo dat als je hem niet activeert voor de 31ste het daarna niet meer kan en dus je kaart niet meer werkt als studenten OV-kaart.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:51 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb nog niet geprobeerd om een mijn kaart te activeren. De keren dat ik in de buurt van zo'n ophaalpunt ben staat er óf een super lange rij óf wanneer ik op de machine kijk is hij buiten gebruik
Maar overal staat dus dat je maar tot 31 januari kunt activeren. Bedoelen ze hiermee dat je voor die tijd moet activeren omdat dan je oude kaart niet meer geldig is of bedoelen ze dat je voor die tijd moet activeren omdat het daarna gewoon niet meer kan
Misschien onnodige vraag omdat ze er al over spreken om de termijn te verlengen. Maar ik ga niet dagelijks met het OV.. dus misschien stel ik mijn activatie wel uit tot in februari.
Inderdaad, ik zal vandeweek nog een poging wagen maar een keer raakt het geduld op. We zullen zienquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:10 schreef Evelien het volgende:
tvp
Wel fijn dat er een bericht is uitgegaan nu dat het NIET de schuld van de studenten is dat nog niet alle kaarten geactiveerd zijn
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Kaart nog steeds niet binnen.
Wij hebben dus exact hetzelfde probleemquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Parap het volgende:
[..]
Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.
Maar heb op aanraden van hier ook eens gechecked bij de IB groep en daar staat bij mij dus ook dat het weekabonnement vorige week is geactiveerd. Ben ook langs een servicebalie van NS geweest en wanneer ze mijn kaart uitlezen staat er 2x overig OV product. Niks geeft aanwijzing naar een studenten weekkaart of met welke geldigheid. Ze snapte het ook niet Heb ook nog opnieuw mijn kaart in zo'n ophaalpunt gestopt en nu geeft ie aan dat er geen reisproduct klaarligt, wat logisch is want staat er al op
Ik denk dat ik maar eens contact op moet nemen met die studenten ov chipkaart figuren. Hopen dat ik erdoor kom, want lees daar ook niet veel positieve dingen over.
Het zou toch raar zijn dat je hem maar tot 31 januari (of verlengt tot bijvoorbeeld 28 februari) kunt activeren. Je papieren versie kon je toch ook het hele jaar ophalen? Bijvoorbeeld als je nog niet zeker wist of je wel binnen 10 jaar je studie zou gaan halen (ivm de studieschuld die dan ontstaat)quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In principe is het zo dat als je hem niet activeert voor de 31ste het daarna niet meer kan en dus je kaart niet meer werkt als studenten OV-kaart.
Maar dat willen ze dus gaan verlengen waarschijnlijk.
Ah, ik heb hem er inderdaad niet geactiveerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Hij heeft er 4 opstaan, dus zal het wel goed zijn..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Ryon het volgende:
Als de foutmelding "Product kan tijdelijk niet opgehaald worden" komt te staan, dan meteen nog eens proberen.
Bron: De Telegraafquote:Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) wil geen nieuwe datum noemen waarop studenten de ov-chipkaart moeten hebben geactiveerd. De bewindsman stelde vrijdag na het wekelijkse kabinetsberaad dat 1 februari van de baan is. Hij wil pas praten over een nieuwe datum als alle studenten de kans hebben gehad hun kaart op te laden. „Studenten mogen niet de dupe worden van technische problemen bij de vervoerder”, aldus Plasterk. De ov-chipkaart had per 1 januari voor de studenten moeten werken. Eerder deze week bleek dat 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet hadden geactiveerd via een ophaalpunt waarna 1 februari als nieuwe streefdatum klonk. De studentenorganisaties drongen donderdag al aan op uitstel omdat het almaar niet lukt om de kaarten te activeren.
mijn bonnetje kon ook niet geprint worden en gaf ook vage meldingen, maar toch staat het reisprpduct erop.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:55 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.
Ik heb het vanmorgen tussen 10 en 12 bij vier verschillende ophaalpunten (in een AH, op Amsterdam CS en in twee verschillende Connexxion-bussen) geprobeerd, maar steeds maar weer 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Frustrerende is dat het een meisje voor mij op een gegeven moment wel lukte (al kreeg zij nog wel een foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden of iets dergelijks, heb je dat per se nodig?).
Nou ja, ik geloof het wel even voor nu. Ik wacht wel de signalen af dat het beter werkt en probeer het dan nog eens een keer. Het heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.
quote:Geachte Geachte mevrouw *****,
Dank u wel voor uw reactie van 15-01-2010.
Wij vinden het vervelend voor u dat er nog onduidelijkheden zijn omtrent het gebruik van de Studenten OV chipkaart.
Uit ons systeem blijkt dat uw Studenten OV chipkaart succesvol is geactiveerd. Er staat een
Studenten weekendabonnement op geladen.
Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien,
Met vriendelijke groet,
S. V*****
Klantenservice OV-chipkaart
- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ****
Datum: 15-01-2010
Betreft: Kaartinformatie
Ik heb een ov-chipkaart voor studenten. Deze heb ik op 5 januari geactiveerd. Hierbij kreeg ik de melding dat de bestelling opgehaald is en ook op het bonnetje staat 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'.
Echter als ik op de site kijk bij mijn ov-chipkaart bij kaartinformatie staan er geen kaartgegevens (alleen mijn kaartnummer, bij kaartnaam staat 'nvt'), er staan dus ook geen producten genoemt (ook het kopje 'producten op uw kaart' ontbreekt).
Ik heb nog niet met mijn kaart kunnen reizen omdat de bussen in mijn woonplaats nog geen lezers hebben.
Is mijn kaart nu wel of niet geactiveerd? Als hij niet geactiveerd is, wat moet ik dan doen? Moet ik dan afwachten of moet ik dan iets ondernemen?
Met vriendelijke groet,
****
(kaartnr: 3528 ****)
Bij mij op de website staat ook nvt. Dus als ik ze moet geloven is alles goed gegaan. Laat ik maar hopen dat dit ook het geval isquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]
En hij zat niet bij de post...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zou hij vandaag bij de post zitten...
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijnquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]
Ik daar inderdaad, als je inlogt en dan op mij OV-chipkaart klikt kun je vervolgens links onderaan op kaartinformatie (onder kaartgegevens) klikken en daar kun je zien wat er op je kaart staat. (alleen bij mij staat er dus niets)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Dipkip het volgende:
Op welke sites kijken jullie? Want ik had alleen dat 'mijn ov-chipkaart' gevonden via studenten ov chipkaart en daarop zie ik alleen mijn naam en adres.
Schatje toch,quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijn
Bij mij op de site staat namelijk wél wat ik heb, maar op "Mijn IBG" staat weer niets
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:25 schreef Dipkip het volgende:
Bij mij staat daar inderdaad ook niets. Dat betekent toch dat er niets voor je klaar staat en dat je moet bellen? Zo heb ik het begrepen van de website. Alleen doet dat telefoonnummer het dus niet.
Welk mail adres gebruikte jij?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.
Mijn mail hebben ze overigens binnen een week beantwoord, dus misschien kun je proberen te mailen als je denkt dat er iets niet klopt.
Woei, ik zie bekende gezichtenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:
hihi gaat wel goed daar
http://www.spitsnieuws.nl(...)vchipkaart_voor.html
Hahaquote:
Was dat verplicht dan? Met zon sandwich-bord lopen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag , dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Eigenlijk hadden ze ons zo'n mobiel ding mee moeten geven, hadden we iets meer informatie kunnen geven en mensen kunnen vertellen of hun kaart al goed was.
Als iemand nog leuke artikelen ziet houd ik me aanbevolen iig, ik weet dat er van mij ook foto's gemaakt zijn met zo'n sandwich bord.
Het contactforumulier op de site: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Welk mail adres gebruikte jij?
Bij mij zei de activatiepaal in de AH ook dat er niets voor me klaarstond. En de conducteurs in de trein zeggen dat ie niet actief is als ze me controleren.
Welkom bij de club. Lekker nuttig die maatregel van Plasterk ook 'nog langer kunnen activeren.' Heb je geen flikker aan als je geen kaart krijgt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
En hij zat niet bij de post...
leuk!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zal het maar zo zeggen, we kregen betaald om voor lul te lopen
[edit]owkee zo klinkt het alsof ik het puur voor het geld deed, maar het was eens tijd dat iemand de studenten werkelijk hielp. Toch voor elkaar gekregen om het bij veel mensen bij de ophaalpunten voor elkaar te krijgen waar zij zelf e niet in slaagden, en veel positieve reacties gehad op ons advies. We hebben geloof ik door het land op 29 verschillende locaties gestaan. Grappig feit was dat iemand van ons team zonder geactiveerde chipkaart rond reed en het pas op weg naar Breda merkte [/edit]
!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:19 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb voor de zekerheid ook maar even een mail gestuurd...
Ook over het feit dat het uitchecken voor studenten op zich best onlogisch is? Ik en een aantal klasgenoten zaten erover te twijfelen en hebben het bij 2 buschauffeurs & 2 conducteurs nagevraagd. Deze zeiden allemaal dat je bij de bus in feite alleen in hoeft te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en dus niet uit hoeft te checken omdat je toch niet betaald. Dit vonden we zelf ook al erg logisch en het is ook erg omslachtig om elke keer uit te moeten checken .quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag , dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Zal volgende week eens een keer kijken of het automatisch verlengt is, voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:14 schreef Nick_Taken het volgende:
Zover ik weet wordt het automatisch verlengd, net zoals je vroeger als je geen recht meer had op stufi je nog wel recht op OV had, wat blijft.
Dat van het in en uitchecken ben ik ook al vaker tegengekomen, maar je MOET echt uitchecken, kan je niet vertellen waarom, maar je hebt 3 kansen, wat afhankelijk is van de vervoerder:
1. je krijgt 4 euro boete
2. na 3x vergeten uit te checken blokkeert je pas, schijnbaar zijn er mensen die stellig beweren dat het ook na 1x al kan
3. niks zoals bij mij, ik kan in Utrecht regelmatig niet uitchecken.
Verder tussen in en uitchecken moet een minuut tussen zitten, maar als je meteen weer uitcheckt dan reis je in feite zwart, maar ja, als student zou dat eigenlijk niet moeten boeien. Nog niemand gesproken die met dit scenario te maken heeft gehad, maar volgens de regel zou je alsnog een boete moeten krijgen (voor oneigenlijk gebruik gok ik dan maar, niet omdat je zwart zou rijden).
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:28 schreef CoenH het volgende:
[..]
Ze kijken verder ook alleen of je een geldig vervoersbewijs hebt voor zover ik weet, en niet of je ingecheckt bent.
Tja, dat de organisaties achter de invoering niet echt van duidelijke communicatie houden wordt hier maar weer eens bevestigd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Mijn eerste opmerking ook, erg dubieuze zin...
Hm, nou je het zegt. Als ik incheck in de bus staat er wel STU, maar wat je zegt heb ik ook ergens gelezen dacht ik. Mocht ik ooit controle krijgen in de bus, dan zal ik het vragen :p.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.
Hm, juist hiermee had ik geen last. Die informatie kon je overal vinden op het internet. Miste op de site trouwens wel de informatie dat je in de bus ook je abonnemnt op kan halen. Had liever wat meer voorlichting gehad over het in/uitchecken en de gevolgen ervan als je het niet doet. Maar daar heb ik al genoeg over lopen zeuren :p.quote:
Inderdaad. Weetje hoe takke druk het altijd is tijdens het uitstappen rond half 9 's ochtends.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1399028/4/25#77164065]
Op station Enschede staat bovendien maar 1 in/uitcheck paal, en op Hengelo 2. Lekker als straks iedereen daar in/uit moet checken tijdens het spitsuur .
De termen die ze gebruiken zijn op zich wel duidelijk, alleen de meeste studenten zijn te lui om even goed te lezen. Verdere communicatie is wel bagger (omtrent tijdstip van activeren bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb 3 mensen gesproken die een kapotte kaart kregen.
Verder het een en het ander staat wel op internet, maar hebben dus moeten constateren dat het verre van duidelijk schijnt te zijn voor de meeste.
Daarom naast technische problemen ook communicatieve problemen.
Antwoord 1: gillend rondjes rennen en uiteindelijk met je duim in je mond op de grond gaan liggen huilen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef Cheater_07 het volgende:
Waarschijnlijk al talloze keren besproken, maar het is gewoon bijna niet terug te vinden.
Ik heb een tijdelijke studenten ov-chipkaart gekregen, de echte is onderweg...
In de trein ziet de conducteur dat er een weekabonnement op staat, dus blijkbaar was dat al geregeld.
Echter als ik wil inchecken in de bus (wat blijkbaar moet) geeft hij aan dat er geen geldig saldo op staat.
Terwijl het gewoon door de week is.
Iemand die het antwoord weet op deze situatie?
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:03 schreef moemoe het volgende:
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.
Onze excuses voor het ongemak.
Bepalen ze zelfs wanneer ik ga klagen .
Ik weet niet of ik voor mezelf in sta als ik het IBG kantoor zie.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.
Ik denk dat je een gewone chipkaart gekregen hebt. Ben je student of HBO-er? En ben je 18 of ouder?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Vanaf 22 januari kon ik mijn studenten reisproduct ophalen. Ik heb het 's morgens geprobeerd maar het apparaat gaf de melding dat er geen product klaarstond.
's Middags wilde ik het weer proberen maar er werd me verteld door een OV chip dude dat er in heel NL storingen waren waardoor niemand kon opladen.
Ik ga nu voor het eerst een opleiding volgen dus ik heb geen oude studenten OV. Ik moet vanaf 1 februari dus echt een werkende chipkaart hebben.
Toen ik naar huis ging met de bus dacht ik; ik zal dat ding voor de gein eens voor dat poortje houden. Toen bleek dus dat hij het gewoon deed, hij gaf een piepje en Goede Reis aan.
Bij het uitchecken werkte het ook goed maar zag ik ineens de melding ¤ 2,61 staan.
Ik heb geen geld op het ding staan. Klopt het dat hij met studenten chipkaarten toch aangeeft wat het bedrag is? En hij deed het nu, kan ik er vanuit gaan dat hij het vanaf nu gewoon standaard doet? Toch gek omdat hij niet is geladen maar hij werkte echt, snap er geen reet van.
Bij mij hetzelfdequote:Op zondag 24 januari 2010 14:27 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb mijn ov-chip gecheckt bij zo'n ns-automaat en daaruit blijkt dat er wel gewoon 4 producten op de kaart staan, week, korting week en 2 overig! Jeuh! Dit in tegenstelling tot de site (1 product, week) en ib-groep (geen datum bij geactiveerd). Mijn activeren van een week terug is dus geslaagd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |