Congrats, en dat is volgens mij vrij snel (als ik me het begin van dit topic goed herinner)quote:Op donderdag 6 januari 2011 05:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
![]()
Ja, en dat is niet eenvoudig. We zijn hier allebei niet geboren, en daar doet de Japanse overheid erg moeilijk over. Ik moet bijvoorbeeld bewijzen dat ik niet getrouwd ben in Nederland, en dat ik niet ben getrouwd in de VS (omdat ik daar jaren gewoond heb). Begin daar maar eens aan.
Daarnaast spreekt de familie van mijn vriendin zo weinig Engels, laat staan Nederlands, dat een trouwerij buiten Korea weinig zin heeft, want dan komen ze niet. Van de andere kant is het voor mijn familie een hele rompslomp om voor een dag naar Korea te komen.
Het plan was om de ceremonie dan op Guam of Hawaii te houden, omdat ik een Greencard heb en de Amerikaanse autoriteiten heel wat gemakkelijker zijn. Nadeel is dus dat dan de Koreanen niet komen, en mijn familie twee dagen in het vliegtuig moet zitten.
Optie 3 is dat wij met z'n tweetjes lekker een paar weken op Hawaii door gaan brengen, en dan van de zomer een paar dagen naar Korea en Nederland gaan om daar een feestje te geven voor de familie.
Trouwfoto's zijn trouwens al gemaakt - Korean style (foto's worden vaak voor de officiele plechtigheid gemaakt bij een fotograaf, in allerlei verschillende kostuums). Dat was best duur en intensief, maar wel erg leuk om te doen en ik heb me verbaasd over de kwaliteit van de foto's. Nou wist ik wel dat mijn vriendin er goed uit zag, maar ik mag er ook best wezen.
Ze kunnen toch langer dan 1 dag in Korea blijven? Verder hoeven ze alleen een ticket te kopen. Ik ben getrouwd in Japan en mijn beste vrienden en ouders zijn hierheen gekomen en voor hun was het ook een geweldige ervaring...quote:Op donderdag 6 januari 2011 05:36 schreef Lyrebird het volgende:
Van de andere kant is het voor mijn familie een hele rompslomp om voor een dag naar Korea te komen.
Tis notal een onderneming voor een grote groep mensen (ja, een man of 5 lukt wel) om allemaal op hetzelfde moment vrij te krijgen, allemaal op dat moment geld te hebben voor een ticket, en allemaal geen verdere verplichtingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:41 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Ze kunnen toch langer dan 1 dag in Korea blijven? Verder hoeven ze alleen een ticket te kopen. Ik ben getrouwd in Japan en mijn beste vrienden en ouders zijn hierheen gekomen en voor hun was het ook een geweldige ervaring...
Sorry, zal me er verder niet mee bemoeien.... gefeliciteerd!!
Hij heeft het alleen over zijn ouders... Ik wil alleen maar aangeven dat het volgens mij voor hen ook een geweldige ervaring kan zijn als hun zoon in Korea trouwt. In mijn geval was het de "hele rompslomp" meer dan waard. Een feest voor vrienden en bekenden in Nederland kan altijd nog.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:31 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tis notal een onderneming voor een grote groep mensen (ja, een man of 5 lukt wel) om allemaal op hetzelfde moment vrij te krijgen, allemaal op dat moment geld te hebben voor een ticket, en allemaal geen verdere verplichtingen.
Tuurlijk kan het, maar ik begrijp best dat TS daar niet aan wilt beginnen.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:40 schreef Lyrebird het volgende:
Grofweg anderhalf jaar sinds we elkaar kennen. Ik heb onze eerste ontmoeting niet aan de grote klok gehangen.
Dat laatste betwijfel ik trouwens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 05:36 schreef Lyrebird het volgende:
[Nou wist ik wel dat mijn vriendin er goed uit zag, maar ik mag er ook best wezen.
Nope. Die zijn er nog steeds. Ook bij onze universiteit, en bij ons winkelcentrum. Die zullen ook niet veel verdienen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:35 schreef Tanin het volgende:
Betekent dat dat de bejaarde "bewakers" bij de fietsenstallingen ook weg zijn?
Ja, die staan er ook nog. Met van die lichtgevende gummiknuppels. Dit blijft een land van werkverschaffers. Of zoals een van onze Finnen altijd zegt: "In Japan, everybody needs a job".quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:51 schreef Tanin het volgende:
En de verkeersregelaars op kruispunten waar je je 4 jarige nog alleen over zou laten steken?
Tegen de criminaliteit? Welke criminaliteit? Oh, dat komt zeker door die bewakers.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:17 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ooit eens gehoord dat het vaak mensen met pensioen zijn die zo nog wat extra karige centjes binnenschrapen, en het gevoel hebben tenminste nog iets te doen. Ik denk wel dat het tegen de criminaliteit helpt.
Tatoos worden niet zo gewaardeerd in Japan worden vaak in verband met yakuza praktijken gebracht. Wij kregen en hebben dat advies ook doorgegeven om ze met een verbandje te bedekken.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:21 schreef okiokinl het volgende:
niet per se.. op youtube heb je een aantal documentaires over yakuza, in eentje dragen ze allemaal dezelfde zwarte pakken, verder normaal haar. wel veel zonnebrillen. ik heb ook wel eens gelezen dat ze vroeger allemaal wat flitsender, nogal opvallede pakken droegen (echt van die mafia, amerika 1920 outfits) en je ze zo uit de menigt haalden daardoor, maar dat de politie dat verboden heeft, en gangmembers letterlijk oppakten als ze zich zo kleedden..
[ afbeelding ]
en de tatoos
[ afbeelding ]
Op verzoek - er is nu een trouwfoto in mijn fotoboek te zien.quote:
Mooiquote:Op maandag 17 januari 2011 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Op verzoek - er is nu een trouwfoto in mijn fotoboek te zien.
[ afbeelding ]
Zuid-Korea he - dat is veel Amerikaanser dan Japan.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:13 schreef speknek het volgende:
(was zeker ook niet makkelijk om een koloniaal Amerikaans/Europees gebouw te vinden)
Gaaf!quote:Op maandag 17 januari 2011 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yep, want ze heeft het al lang gehad met Japan. Ergens wel jammer, want het bevalt me wel. Mensen die zich beschaafd gedragen, die doen wat ze moeten doen zonder dat je ze het tien keer moet vragen, die nooit iets zullen doen wat je irriteert. Soms vraag ik me bijvoorbeeld af of ik wel buren heb.quote:Op zondag 23 januari 2011 05:27 schreef popolon het volgende:
Grats.
Staat ze open voor een vertrek naar de VS Lyre? Want ja, daar beland je vroeg of laat toch wel.
gefeliciteerdquote:Op maandag 17 januari 2011 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe zou men een probleem als dit in Japan aanpakken?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 19:18:50 ]
Dit soort zaken maak ik constant mee.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:21 schreef Igen het volgende:
Ah okee. Het gaat me ook vooral om de algemene vraag en niet per se om een precies antwoord bij het voorbeeld dat ik noemde. Maar als ik het goed begrijp zal je in Japan dus alleen iets geregeld krijgen als het ook allemaal echt precies 'klopt'.
Maar Lyrebird mag van mij natuurlijk graag ook nog antwoorden.
http://neic.usgs.gov/neis(...)neic_b0001r57_l.htmlquote:Tsunami-alarm na zware aardbeving in Japan
TOKIO - Het noordoosten van Japan is getroffen door een krachtige aardbeving. Gebouwen schudden heen en weer en enkele hogesnelheidstreinen vielen automatisch even stil.
De politie had tot dusver geen meldingen van grote schade binnengekregen, maar de beving kon naar verluidt gevoeld worden tot in Tokio.
De beving had een kracht van 7,2 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag 160 kilometer ten oosten van het noordelijke eiland Honshu, 10 kilometer onder het zeeoppervlak. Na de beving is een tsunami-alarm uitgevaardigd. De diensten verwachten een golf van 50 centimeter.
De beving duurde ongeveer 20 seconden, zeiden getuigen. Het deed zich voor rond 12 uur 's middags lokale tijd. Japan behoort tot de landen met de meeste aardbevingen ter wereld. (anp/odbs)
Dat staat er al een hele tijd idd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:06 schreef 08gnoT. het volgende:
50 Nederlanders in het getroffen gebied, zeggen ze net
quote:Fon Community Gives Free WiFi Access at 500,000 hotspots in Japan to Help People Connect after Tsunami
By FON | Published March 11, 2011
Our hearts go out to all the people affected by the huge earthquake and tsunami that hit Japan today. To help people reach their family and friends while many mobile phone networks are not working, we are offering free WiFi access to everyone at 500,000 Fon hotspots across Japan for the next 5 days.
To get free access at Fon Spots (FON_FREE_INTERNET), simply enter your desired url in the browser. No need to log in.
If you are Fon community member (Fonero) in Japan we hope youll lend a hand by keeping your Fon Spot activated.
We are also thankful and happy to report that we have been in contact the Fon team in Japan and everyone is safe. We wish a speedy recovery to all.
http://ow.ly/4cx3W
Zon' 150 km. We hebben idd een tasje klaarstaan. Ik kijk het nog even aan. We horen nu de helicopters terugkomen vanuit het noorden, geen idee of dat een goed of slecht teken is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe ver zitten jullie bij Fukushima vandaan, Lyrebird? Ofwel: heb je een tasje klaarstaan?
Had je fok aan op je pc?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:37 schreef Lyrebird het volgende:
Aardbeving begint, waar is mijn iPhone, snel in video mode zetten, wtf waarom duurt dat zo lang, voordat je het weet is de aardbeving over, mijn god het gaat heftiger te keer dan anders. Jee, dit gaat echt te keer, dit moet een echte klapper zijn. Blijven zitten, of naar buiten? Studenten lopen buiten op de gang, toch maar eens vragen of dit normaal is. Studenten lopen schaapachtig te lachen, hmmm dat is geen goed teken. Probeer naar beneden te lopen (ik werk op de 3e verdieping). Gebouw schuift van links naar rechts en - echt waar - ik voel me licht zeeziek. Zonder al te veel problemen komen we bij de schuifdeur aan. Electriciteit is uitgevallen, deur gaat niet open. Blijkt met de hand open te kunnen. Snel naar buiten. Steeds meer mensen komen buiten. Iedereen lacht, maar tegelijkertijd merk je dat dit niet normaal is. We hebben het overleefd!
Daar was het waarschijnlijk nog te vroeg voor, alhoewel ik meestal een van de eersten op Fok ben.quote:
Oequote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Lyrebird het volgende:
Zon' 150 km. We hebben idd een tasje klaarstaan. Ik kijk het nog even aan. We horen nu de helicopters terugkomen vanuit het noorden, geen idee of dat een goed of slecht teken is.
Mijn vriendin is Koreaanse, en heeft het wel gehad met de aardbevingen. Er zijn nog regelmatig naschokken. Ik zelf heb daar geen last van, maar maak me wel zorgen over de kerncentrale. Binnen drie uur kunnen we morgen in Osaka zitten, om dan de boot naar Korea te nemen.
Maar eens zien hoe dit zich ontwikkelt.
Ah, ik dacht in ieder geval de layout van fok te zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar was het waarschijnlijk nog te vroeg voor, alhoewel ik meestal een van de eersten op Fok ben.
Hehe, nee, ik was iets op aan het zoeken ivm het verlengen van mijn Amerikaanse Greencard.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ah, ik dacht in ieder geval de layout van fok te zien.Als je jouw eigen berichten in blauwe kleur hebt, ben ik er vrij zeker van.
Haha, oké...zal wel projectie van mij zijn dan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hehe, nee, ik was iets op aan het zoeken ivm het verlengen van mijn Amerikaanse Greencard.
Oké, maar het was op dat moment al wel voelbaar dat dit anders was dan andere keren, aangezien je wel begon te filmen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
Van de 8.9 - maar bij ons was ie "maar" 6+. Dit is trouwens slechts het begin van de beving - toen het echt los ging, ben ik naar buiten gelopen.
Shikata ga naiquote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef Lyrebird het volgende:
Het ziet er naar uit dat alles hier snel weer normaal zal zijn. Schokkend wat er ten Noorden van ons gebeurd is, maar daar kunnen we verder weinig aan doen.
Ja, het begon wel iets heftiger dan normaal. De laatste keer dat het op die manier begon, was al meer dan een jaar geleden, en toen duurde de beving zo'n 30 seconden, dat was eentje van ~ 5 op de schaal van Richter, maar dan met een epicentrum dichter bij huis.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oké, maar het was op dat moment al wel voelbaar dat dit anders was dan andere keren, aangezien je wel begon te filmen?
Nee, tijdelijk. Ze heeft nu toch bijna vakantie (ze moet nog een voordracht houden) en ik kan in principe werken waar ik wil (mijn salaris wordt nog doorbetaald tot april volgend jaar). Ik heb wel de verantwoordelijkheid voor een Finse student, dus ik moet nog even met hem kortsluiten, voordat ik een beslissing neem.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:41 schreef speknek het volgende:
Zou dat naar Zuid-Korea dan tijdelijk zijn, of heeft je vriendin (vrouw?) het echt gehad nu?
Die kerncentrale boezemt me wel wat angst in, eerlijk gezegd. Maar ik voel ondertussen ook erg veel sympathie voor de Japanners, heb ook bewondering voor de onverstoorbare manier waarop ze hier mee omgaan. Dit lijkt me in ieder geval niet het juiste moment om er tussenuit te knijpen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:56 schreef popolon het volgende:
CNN gaf goed verslag, eigenlijk de hele dag door. Hadden de televisie aan op 't werk.
Die beelden van die 'modder' stromen, man man, je huis zal er maar tussen zitten. Nou moet je eigenlijk wat langer blijven Lyre, helpen met de opbouw.
Die moeten een adreswijziging doorsturen denk ik.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:56 schreef popolon het volgende:
CNN gaf goed verslag, eigenlijk de hele dag door. Hadden de televisie aan op 't werk.
Die beelden van die 'modder' stromen, man man, je huis zal er maar tussen zitten. Nou moet je eigenlijk wat langer blijven Lyre, helpen met de opbouw.
En nergens wordt geplunderd. Bij Katrina werd overal geplunderd, bij grote aardbevingen in Los Angeles is in het verleden ook veel geplunderd.... winkels worden dan gewoon helemaal leeggehaald onder het motto "ikke ikke en de rest kan stikke".quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef popolon het volgende:
Viel mij ook op van de beelden die ik zag, dat positieve dat mensen uitstralen. Schouders eronder en gaan.
Ik lees al twee dagen dat dit plaatje een hoax isquote:Op maandag 14 maart 2011 18:34 schreef maartena het volgende:
Lyrebird, bedankt voor je updates!
Nu maar hopen dat ze die kerncentrale onder controle krijgen, anders krijgen wij er hier ook nog last van.....
ALS er namelijk een melt-down plaatsvind.... wat gelukkig nog niet is gebeurd.... is dit het meest verwachte verspreidingspatroon:
[ afbeelding ]
Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft, zal het geen wereldwijd probleem worden, zoals met Chernobyl.
http://www.nu.nl/tsunami/(...)n-japan-terecht.htmlquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:35 schreef blessed19 het volgende:
Een nederlandse vriendin van me woont in Yamada - iwata. Nog geen bericht van haar gehad. Ben hem wel even aan het spacen.
Sterktequote:Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef blessed19 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/tsunami/(...)n-japan-terecht.html
Godver, het is d'r gewoon. Ik hoop maar dat ze nog ergens veilig en wel in de bergen is.
Ja, ik lees dat nu ook....quote:Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef msnk het volgende:
Ik lees al twee dagen dat dit plaatje een hoax is?
Maar dat kan beter hier, want dit is LB's topique
Sterkte.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef blessed19 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/tsunami/(...)n-japan-terecht.html
Godver, het is d'r gewoon. Ik hoop maar dat ze nog ergens veilig en wel in de bergen is.
Tips kan ik wel gebruiken - we zijn hier idd hals over kop naar toe gegaan, en hadden het eerste hotel voor maar 1 nacht geboekt. Vandaag gaan we naar een andere, en ik heb een autootje gehuurd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef Gaoxing het volgende:
Wel een fijn idee dat jullie weg zijn LB. Tips nodig voor Guam? Hebben jullie een auto tot je beschikking? In welk hotel zit je? Ik heb er 5 jaar gewoond....
Dat komt bekend voor. Toen we vorig jaar tijdens de rellen Bangkok uitgingen heb ik de eerste nacht stevige nachtmerries gehad, en kwamen we daarna ook maar heel langzaam bij. Bovendien heb ik me nog een hele tijd schuldig gevoeld omdat ik wel weg kon, en heel veel anderen niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:20 schreef Lyrebird het volgende:
Dat het nu mijn favoriete weer is, betekent niet dat mijn gedachten niet bij mijn vrienden en collega's in Tochigi is.
Das wel: UoG. Alleen niet zo'n hele goedequote:Op dinsdag 15 maart 2011 06:34 schreef Lyrebird het volgende: Helaas hebben ze hier geen universiteit.
Sterkte.. en een prima besluit om te evacueren. In het beste geval was je te voorzichtig, in het ergste en helaas steeds minder onwaarschijnlijke geval heb je je leven gered.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 02:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tips kan ik wel gebruiken - we zijn hier idd hals over kop naar toe gegaan, en hadden het eerste hotel voor maar 1 nacht geboekt. Vandaag gaan we naar een andere, en ik heb een autootje gehuurd.
En een voetbalclub staat gelijk aan een universiteitquote:
Ja, dat voetballen doe ik er naast, in mijn vrije tijd. Semi-prof.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Jegorex het volgende:
[..]
En een voetbalclub staat gelijk aan een universiteit
Jij bent ook voetballer in Japan? ;-)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:40 schreef Kidney_bean01 het volgende:
haha grappig dat iemand precies hetzelfde doet! Had niet gehoord dat je kinderen had, dus ga er niet vanuit dat jij het bent...
Iets minder dan 200 km hemelsbreed, als ik het goed heb. Ver genoeg volgens alle normen, maar niet ver genoeg om er met een gerust hart naar terug te gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef maartena het volgende:
Hoever woonde jij van die kernreactoren?
Jakkie, "om terug te gaan" ... Wat hebben jullie b.v. meegenomen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 03:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Iets minder dan 200 km hemelsbreed, als ik het goed heb. Ver genoeg volgens alle normen, maar niet ver genoeg om er met een gerust hart naar terug te gaan.
Mijn lessen beginnen op 6 of 7 april, en dat 15 weken lang. Ik zou dus voor die tijd wel graag terug zijn, alhoewel het best uit te leggen valt dat we voorlopig niet terugkomen vanwege de kerncentrale, en het reisadvies van de Nederlandse en Koreaanse ambassades. We hebben nog een week om de kat uit de boom te kijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jakkie, "om terug te gaan" ... Wat hebben jullie b.v. meegenomen?
Kleding - foto's - je wetenschappelijke data of gaan jullie eenmalig terug om het op te
halen?
Sterkte met alle onzekerheid.
Zelfs in IJsland werd een aantal dagen terug verteldquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef maartena het volgende:
Intussen zijn zowel in California als Seattle "miniscule" hoeveelheden radioactiviteit gemeten, afkomstig van die reactoren..... heel weinig, geen enkel effect op de gezondheid. Maar het geeft inderdaad wel aan dat het nog steeds een serieuze zaak is. Op 12 mijl van de reactor, zo lees ik, is 1600 maal de toegestane waarde gemeten, dus dit lijkt toch een probleem te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |