abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90930627
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 05:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

^)

Ja, en dat is niet eenvoudig. We zijn hier allebei niet geboren, en daar doet de Japanse overheid erg moeilijk over. Ik moet bijvoorbeeld bewijzen dat ik niet getrouwd ben in Nederland, en dat ik niet ben getrouwd in de VS (omdat ik daar jaren gewoond heb). Begin daar maar eens aan.

Daarnaast spreekt de familie van mijn vriendin zo weinig Engels, laat staan Nederlands, dat een trouwerij buiten Korea weinig zin heeft, want dan komen ze niet. Van de andere kant is het voor mijn familie een hele rompslomp om voor een dag naar Korea te komen.

Het plan was om de ceremonie dan op Guam of Hawaii te houden, omdat ik een Greencard heb en de Amerikaanse autoriteiten heel wat gemakkelijker zijn. Nadeel is dus dat dan de Koreanen niet komen, en mijn familie twee dagen in het vliegtuig moet zitten.

Optie 3 is dat wij met z'n tweetjes lekker een paar weken op Hawaii door gaan brengen, en dan van de zomer een paar dagen naar Korea en Nederland gaan om daar een feestje te geven voor de familie.

Trouwfoto's zijn trouwens al gemaakt - Korean style (foto's worden vaak voor de officiele plechtigheid gemaakt bij een fotograaf, in allerlei verschillende kostuums). Dat was best duur en intensief, maar wel erg leuk om te doen en ik heb me verbaasd over de kwaliteit van de foto's. Nou wist ik wel dat mijn vriendin er goed uit zag, maar ik mag er ook best wezen. *)
Congrats, en dat is volgens mij vrij snel (als ik me het begin van dit topic goed herinner)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_90931867
Grofweg anderhalf jaar sinds we elkaar kennen. Ik heb onze eerste ontmoeting niet aan de grote klok gehangen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_90949011
Jaaaa Lyrebird én bruid-to-be : van HARTE gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Ietwat formeel en niet minder gemeend.
Dank je voor de vermakelijke observaties van het japanse wetenschappelijke leven en het koreaanse (schoon) familieleven !
pi_90963996
quote:
Van de andere kant is het voor mijn familie een hele rompslomp om voor een dag naar Korea te komen.
Ze kunnen toch langer dan 1 dag in Korea blijven? Verder hoeven ze alleen een ticket te kopen. Ik ben getrouwd in Japan en mijn beste vrienden en ouders zijn hierheen gekomen en voor hun was het ook een geweldige ervaring...

Sorry, zal me er verder niet mee bemoeien :X .... gefeliciteerd!!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:31:49 #156
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90969321
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 05:41 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Ze kunnen toch langer dan 1 dag in Korea blijven? Verder hoeven ze alleen een ticket te kopen. Ik ben getrouwd in Japan en mijn beste vrienden en ouders zijn hierheen gekomen en voor hun was het ook een geweldige ervaring...

Sorry, zal me er verder niet mee bemoeien :X .... gefeliciteerd!!
Tis notal een onderneming voor een grote groep mensen (ja, een man of 5 lukt wel) om allemaal op hetzelfde moment vrij te krijgen, allemaal op dat moment geld te hebben voor een ticket, en allemaal geen verdere verplichtingen.
Tuurlijk kan het, maar ik begrijp best dat TS daar niet aan wilt beginnen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_90981057
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:31 schreef Tanin het volgende:

[..]

Tis notal een onderneming voor een grote groep mensen (ja, een man of 5 lukt wel) om allemaal op hetzelfde moment vrij te krijgen, allemaal op dat moment geld te hebben voor een ticket, en allemaal geen verdere verplichtingen.
Tuurlijk kan het, maar ik begrijp best dat TS daar niet aan wilt beginnen.
Hij heeft het alleen over zijn ouders... Ik wil alleen maar aangeven dat het volgens mij voor hen ook een geweldige ervaring kan zijn als hun zoon in Korea trouwt. In mijn geval was het de "hele rompslomp" meer dan waard. Een feest voor vrienden en bekenden in Nederland kan altijd nog.

Edit: oh nee, hij heeft het over zijn familie. Als de hele familie over moet komen naar Korea is het inderdaad een hele onderneming... beter lezen volgende keer :')
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:42:07 #158
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90982688
Ja, en het is een Brabander, dus als we de stereotypes mogen geloven...

Ik hoop ook ooit nog een buitenlandse te trouwen, weet niet hoe we dat op gaan lossen. Twee feesten geven, in elk land 1 ofzo.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 8 januari 2011 @ 05:04:35 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91014530
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:40 schreef Lyrebird het volgende:
Grofweg anderhalf jaar sinds we elkaar kennen. Ik heb onze eerste ontmoeting niet aan de grote klok gehangen.
^O^

Leuk man. Gewoon gaaaaaaaaaan.

quote:

[Nou wist ik wel dat mijn vriendin er goed uit zag, maar ik mag er ook best wezen. *)
Dat laatste betwijfel ik trouwens. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_91263707
Ook in Japan slaat de recessie toe

Gisteren op bezoek geweest bij een geldschieter die een deel van mijn onderzoek heeft gefinancierd. Voorheen werd je daar bij een bezoek opgewacht door drie (!) dames, waarvan eentje je dan in gebrekkig Engels vroeg met wie je een afspraak had. Dan belde ze die persoon, en als je lang moest wachten, dan werd er een kopje thee geserveerd. Maar ook in Japan heeft de recessie hard toegeslagen (alhoewel het ergste achter de rug lijkt te zijn), en gisteren waren die dames dus verdwenen! In plaats daarvan stond er nu een telefoon op de balie met een lijst met namen, en een koffie-automaat.

Vergis je niet wat dit betekent in Japan. Dit is een land waarbij mensen na hun middelbare school of universiteit bij een bedrijf gaan werken, en het liefste doen ze dat hun hele leven lang. Sterker nog, onze studenten gaan na een half jaar studeren al op zoek naar een baan, en die vinden ze dan nog ook. Onbegrijpelijk dat er bedrijven zijn die zulke onervaren krachten werven, en goed voor de motivatie van de student om iets van hun studie te maken, lijkt me dit ook niet. Maar ja, Japan he, die doen uit zichzelf hun best.

Het blijkt trouwens zo te zijn dat de Japanse overheid een einde wil maken aan deze praktijken, en wil verbieden dat studenten in zo'n vroeg stadium al een contract krijgen. Een uitkomst voor het bedrijf waar ik mee samenwerk: zij willen graag een ingenieur aannemen (misschien dat ze daarvoor die dames ontslagen hadden), maar al onze studenten die dit jaar afstuderen, hebben al een baan, voor zover ik weet, die baan hadden ze een jaar geleden al! Volgend jaar beter. Misschien kunnen ze ten minste een van die dames terug laten komen, want die lijst met telefoonnummers was in het Japans opgesteld, en kon ik dus niet lezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:35:38 #161
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91264038
Betekent dat dat de bejaarde "bewakers" bij de fietsenstallingen ook weg zijn?
pi_91264423
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:35 schreef Tanin het volgende:
Betekent dat dat de bejaarde "bewakers" bij de fietsenstallingen ook weg zijn?
Nope. Die zijn er nog steeds. Ook bij onze universiteit, en bij ons winkelcentrum. Die zullen ook niet veel verdienen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:51:17 #163
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91264731
En de verkeersregelaars op kruispunten waar je je 4 jarige nog alleen over zou laten steken? :+
pi_91265774
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:51 schreef Tanin het volgende:
En de verkeersregelaars op kruispunten waar je je 4 jarige nog alleen over zou laten steken? :+
Ja, die staan er ook nog. Met van die lichtgevende gummiknuppels. Dit blijft een land van werkverschaffers. Of zoals een van onze Finnen altijd zegt: "In Japan, everybody needs a job".
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:17:21 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_91265965

Heb ooit eens gehoord dat het vaak mensen met pensioen zijn die zo nog wat extra karige centjes binnenschrapen, en het gevoel hebben tenminste nog iets te doen. Ik denk wel dat het tegen de criminaliteit helpt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91266105
gelukkig, ik zou die verkeers regelaars niet willen missen als ik daar ben. staat zo gezellig. :)
pi_91267721
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:17 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Heb ooit eens gehoord dat het vaak mensen met pensioen zijn die zo nog wat extra karige centjes binnenschrapen, en het gevoel hebben tenminste nog iets te doen. Ik denk wel dat het tegen de criminaliteit helpt.
Tegen de criminaliteit? Welke criminaliteit? Oh, dat komt zeker door die bewakers.

Doet me denken aan die grap van die houthakker.

Man in bar tegen houthakker: je ziet er zo moe uit, waar kom je vandaan?
Houthakker: van de woestijn.
Man in bar: de woestijn.. daar staan toch helemaal geen bomen.
Houthakker: nee, nu niet meer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:09:48 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_91268441
Ach, ook zonder al die lui zal criminaliteit grotendeels afwezig zijn in Japan. Ook 's nachts is het veilig in Tokyo en dan zijn er een stuk minder. Toch denk ik wel dat het helpt als er op elke straathoek de hele dag iemand van de overheid staat. Geen ideale situatie voor de gemiddelde tasjesdief. Ik ben in Salou een keer op klaarlichte dag beroofd, van een schoen nota bene die in wat gewelddadig geduw en getrek uitgleed, maar die was binnen de kortste keren terug omdat alle proppers op elke straathoek de bendes in de gaten hielden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91268963
Wat je trouwens zegt dat ze het gevoel hebben dat ze nog iets doen, dat is hier heel erg belangrijk. Dat zit gewoon bij de mensen ingebakken. Een beetje thuis zitten en van een uitkering genieten, dat is hier volgens mij niet iets om trots op te zijn. Mensen willen graag een bijdrage leveren.

Een tijd terug heb ik geschreven over COCO farms, een wijnmaker waar autisten en mensen met andere geestelijke stoornissen al het werk verrichten. Everybody needs a job in Japan.
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:05:30 #170
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91271172
In Japan werken mensen tenminste voor een uitkering. Wij hadden op het station een manke bewaker van een jaar of 60. Die was de hele dag in de weer met fietsen rechtzetten. duurde eeuwig voordat hij klaar was, maar het hielp wel degelijk en het was werk wat hij kon verrichten, waar hij in Nederland gewoon thuis had gezeten met een uitkering.

Hiermee probeer ik overigens niet de thuiszitters te bashen, maar het Japanse systeem te prijzen.
pi_91287873
het ligt volgens mij iets anders.. in tokyo zit ik altijd in minowa, een voor japanse begrippen slechte buurt, met veel zwervers en een roze buurt (pink in japan) en 80 % van die zwervers zijn ouderen. dat zegt wel iets. die mensen komen gewoon niet meer aan de bak, en pensioenen zijn ook behoorlijk slecht in japan. het heeft natuurlijk wel iets met eigenwaarde te maken, maar het zijn voornamelijk werkverschaffings projecten, dat soort nutteloze baantjes, om ouderen aan het werk te houden/ krijgen. als je wat langer in japan bent, ga je toch ook wel merken dat dat fantastische systeem dat ze daar hebben, behoorlijk zwarte randjes heeft.
een ander voorbeeld: als oudere mensen hun baan kwijtraken, is er in principe geen uitkering. een oplossing is, dat de man het huis verlaat, dan kan een vrouw met kinderen wel een uitkering krijgen. die mannen wonen dan dus in de parken in tenten van blauw zijl, en worden onderhouden door hun vrouw. zeker in een iets armere stad als osaka, pleurt het in elk stukje openbaar groen van die blauwe daklozen tenten . met slippers voor de deur, dat dan wel weer.

en over criminaliteit, inderdaad is kleine criminaliteit vrijwel afwezig, erg prettig. maar als je wat verder omhoog gaat, dan is het hele systeem van macht in japan zo verrot als het maar zijn kan. tot voor kort was de macht gewoon nog steeds in handen van nazaten van de militaire dictatuur. politici kopen de stemmen hele dorpen, door ze werkgelegenhieds projecten te schenken (behoorlijk nutteloze projecten, of zelfs schadelijke projecten vaak) er zijn gevallen geweest waarin oppositie en kritische media gewoon overhoop werd geschoten of afgeperst door yakuza, de japanse mafia. die mafia wordt ten dele gedoogd, als ze meewerken aan dit soort dingen. als ze alle andere mafia ambities in steden onderdrukken. (met harde, illegale hand). ook de kleine criminelen worden gelijk ingelijfd, en dus is het veilig op straat. de gedoogde groepen kunnen gewoon doorgaan met het afpersen van horeca en winkels, zolang het maar niet de spuigaten uitloopt, het moet onder het radar blijven. iedereen gaat met dit zoort dingen in principe ccoord, en er wordt nauwelijks over gepraat. ben je onafhankelijke media en kaart je het aan, dan word je geisoleerd door de rest, en kun je je werk nie meer doen ( in japan bepalen raden van media organisaties zelf wie er toegan krijgt tot persconferenties en dergelijken, die moet je niet tegen je hebben, anders weigeren ze je stelselmatig overal toegan..)

etc. japan is een fantastisch land, maar er is echt wel van alles mis daar hoor.. dit soort dingen beginnen langzaam te veranderen, dat wel.

[ Bericht 19% gewijzigd door okiokinl op 13-01-2011 22:17:01 ]
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:34:42 #172
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91293910
Leuk het eens van de andere kant te horen Okioki. Ik ben redelijk bekend met het Japanse systeem, en ook een aantal van de nare kanten daarvan, maar eigenlijk alleen van de mooie kant, de mensen die gewoon werk hebben e.d.
De yakuza ben ik ook een keer tegengekomen, maar zonder verdere problemen, was eigenlijk wel leuk.

We waren op z'n Japans gaan picknicken ("bloemtjes kijken") en op de terug weg hadden de begeleidende oudjes al weer honger, dus die besloten te stoppen bij een vrolijk uitziende bakkerij, met een kleine salon waar ook gegeten kon worden.
Bij aankomst zag ik al 2 zwarte auto's staan, en begon er bij mij al wat te dagen. Helemaal toen er 2 mannen in het zwart, met een kale kop uitstapten. De oudjes viel het niet op, of trokken zich er niets van aan en gingen naar binnen, waar we wat brood haalden (lang leven melon-pan!).
De oudjes hadden een tafel uitgekozen naast twee mannen in het zwart. Ze waren wat minder opvallend, maar met de yakuza die ik buiten had gezien wist ik dat ze erbij hoorden.
De uitwisselingsstudent naast me kreeg het pas door toen een van de mannen een groot pak met briefjes tevoorschijn toverde, en verwittigde de oudjes. Ik zat ondertussen rustig uit het raam te kijken naar het schouwspel daarbuiten. Nog 2 zwarte auto's arriveerden, met nog meer kale mannen in het zwart. 1 man echter, had een italiaans uiterlijk, met lang donkerbruin haar, een ketting en droeg zijn zwarte pak florida stijl zeg maar.
Deze man werd naar binnen begeleid door de anderen en bij binnenkomst nam ik hem eens goed in me op. Onze blikken kruisde, en zoals het echte buitenlanders in Japan betaamt, groetten we. De oudjes kregen zowat een hartverzakking. :Y) We zijn kort daarna vertrokken, ik heb geen idee welke business deal ze uiteindelijk gesloten hebben, maar de volgende ochtend stond er geen schietpartij in de krant, dus het zal wel goed gegaan zijn.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:59:16 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_91295303
Haha niet de Yakuza, maar ik moet ineens weer denken aan een keer in Tokyo dat ik samen met m'n vriendin met twee fokkers had afgesproken (Doodkapje en Binsentu). Zaten we in een Izakaya in Harajuku, komen er allemaal intens vuige crimineel uitziende mensen achter ons zitten. Ineens draait Binsentu zich om en stoot ze aan om een vuurtje te vragen. Wij met z'n drieen versteend en lijkbleek wegtrekkend, blijken het intens beleefde mensen te zijn. Raken we in gesprek, vertellen we dat we bij de Tokyo Institute of Technology werken "woaaah you ah enganeeah?", buigen ze doormidden om hun adoratie voor ons uit te spreken.
Echt zo'n andere wereld dan hier.
pi_91299375
haha ja dat klinkt heel japans.. als buitenlander heb je ook niks te vrezen van de yakuza, die dealen alleen met de locals, de bedrijven, de macht van de buurt, de host(ess) bars, prostitutie en wat drugshandel (drugs worden weer totaal nie getolereerd, dus dat moet ECHT stiekem.. :)
de horeca, en ook dat bakkerijtje, moet waarschijnlijk gewoon wat betalen en dan worden ze met rust gelaten, protection money.. hoewel dat verhaal meer klinkt als een italiaanse maffia collega op bezoek die even een lekker broodje wil eten, lol.. met begeleiding natuurlijk. :)
nou ja ik heb het uit boeken en artikelen hoor, geen persoonlijke ervaring met yakuza, wel eens een paar gezien in een badhuis, grote tatoos. was een fout badhuis, de meesten laten geen tatoos binnen, om die reden.
ik ging wel vaak naar een club in shibuya, vol met gevaarlijk uitziende gangsta hiphoppers, en dan liep ik met mn dronken kop per ongeluk tegen zo'n gevaarlijke gast aan.. ging ie ook staan buigen naar me, sorry sorry... haha.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:16:20 #175
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91307218
Briljant om dat te lezen over die yakuza.. Herken je die simpelweg aan een glad (lees kort) kapsel en een zwarte jas :?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_91309746
niet per se.. op youtube heb je een aantal documentaires over yakuza, in eentje dragen ze allemaal dezelfde zwarte pakken, verder normaal haar. wel veel zonnebrillen. ik heb ook wel eens gelezen dat ze vroeger allemaal wat flitsender, nogal opvallede pakken droegen (echt van die mafia, amerika 1920 outfits) en je ze zo uit de menigt haalden daardoor, maar dat de politie dat verboden heeft, en gangmembers letterlijk oppakten als ze zich zo kleedden..

en de tatoos
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:34:48 #177
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91313220
Zwart gekleed, zwart of witte auto's (sedan) met geblindeerde ramen. Veel zonnebrillen inderdaad, en volgens mij zijn het vaak de lagere rangs die kale koppen hebben, maar dat weet ik niet zeker.
pi_91314087
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:21 schreef okiokinl het volgende:
niet per se.. op youtube heb je een aantal documentaires over yakuza, in eentje dragen ze allemaal dezelfde zwarte pakken, verder normaal haar. wel veel zonnebrillen. ik heb ook wel eens gelezen dat ze vroeger allemaal wat flitsender, nogal opvallede pakken droegen (echt van die mafia, amerika 1920 outfits) en je ze zo uit de menigt haalden daardoor, maar dat de politie dat verboden heeft, en gangmembers letterlijk oppakten als ze zich zo kleedden..

[ afbeelding ]

en de tatoos
[ afbeelding ]
Tatoos worden niet zo gewaardeerd in Japan worden vaak in verband met yakuza praktijken gebracht. Wij kregen en hebben dat advies ook doorgegeven om ze met een verbandje te bedekken.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_91400680
Mijn vriendin is doodsbenauwd van de Yakuza, maar ik heb ze nog nooit gezien. Er schijnt ook behoorlijk wat Koreaanse maffia in Japan rond te lopen.

Bij de aanmelding voor de gym werd me drie keer gevraagd of ik geen tatoos had, zoals hierboven gemeld mag je dan niet naar binnen.
pi_91400797
Man hands

Als je nog niet bekend was met de term man hands, dan ben je het nu, ten minste, als je het filmpje bekeken hebt. In onze buurt mall lopen een aantal verkoopsters rond, van die kleine dametjes, die zulke enorme kolenschoppen van handen hebben, dat je je af gaat vragen of het stiekum geen mannen zijn. Al eerder schreef ik over het vreemde verschil tussen mannen en vrouwen in Japan, bijvoorbeeld over wat ik aantrof op een lagere school: in een klas vol 12-jarigen liepen een aantal vrouwelijke reuzen rond, terwijl er ook een paar mannelijke dwergen in de klas zaten.

Het schijnt in Japan ook zo te zijn dat steeds meer mannen (interessante ads...) het liefst thuis willen blijven, waar ze dan de was kunnen doen en kunnen koken, terwijl hun vrouw carierre aan het maken is.

Zelf krijg ik de indruk dat de jongere generatie mannen vindt dat de oudere generatie volkomen verkeerd bezig is, met veel te lange werkweken en veel te hoge werkdruk, en kiest voor een relaxtere aanpak. Waarom hard werken als het ook minder kan? (Good luck - de Chinezen, Indiers, Cambodjanen en Vietnamezen staan te springen om Japanse banen).

Over Japanse vrouwen kan ik (helaas) niet zo veel zeggen, omdat ik ze zo weinig tegenkom. Wij hebben maar een paar studentes en twee secretaresses, en vanwege de taal is het lastig in te schatten wat hun bezielt. Mijn indruk is dat vrouwen nog steeds door de samenleving in een bepaalde richting worden geduwd, zoals het grootbrengen van kinderen, en niet de kans nemen om daar verandering in te brengen. Ze nemen genoegen met een kleine baan, en er wordt dus niet veel verdiend.

Ook interessant: het aantal bladen dat gericht is op mannenmode, en de manier waarop Japanse mannen met hun haar en uiterlijk bezig zijn. En een man purse, yep, daar zie je ze hier mee lopen.

Of er snel een ommekeer in de Japanse samenleving gaat plaatsvinden, waarbij de vrouw het geld verdient en de man op de kinderen past, dat geloof ik niet. Maar dat er iets in het water zit, of in de body lotion waarmee mannen (en waarschijnlijk vrouwen) zich hier insmeren... ik zou het zo gek niet vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyrebird op 16-01-2011 09:16:29 ]
pi_91455517
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:18 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Pics or it didnt happen ~O>
Op verzoek - er is nu een trouwfoto in mijn fotoboek te zien. ^)

IMG_2476-1-small.jpg
  maandag 17 januari 2011 @ 13:11:23 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_91458846
Mooie foto ^O^. En je bruid ziet er prachtig uit.

Heb net zelf een bruiloftsfotograag uitgezocht, is nog niet makkelijk.
  maandag 17 januari 2011 @ 13:13:16 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_91458918
(was zeker ook niet makkelijk om een koloniaal Amerikaans/Europees gebouw te vinden :P )
  maandag 17 januari 2011 @ 13:18:02 #184
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_91459118
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi O+ Bedankt voor het delen.
pi_91460856
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:13 schreef speknek het volgende:
(was zeker ook niet makkelijk om een koloniaal Amerikaans/Europees gebouw te vinden :P )
Zuid-Korea he - dat is veel Amerikaanser dan Japan.
pi_91470352
Wow. Gefeliciteerd!
pi_91479678
mooie foto! gefeliciteerd. :)
pi_91486259
Thnx for sharing Lyrebird, jullie zien er prachtig uit en bovendien erg gelukkig.
pi_91496632
Liep net toevallig tegen dit draadje aan. Lyrebird, wat een mooie verhalen! En van harte gefeliciteerd :) . Straks deel 1 doorlezen. Verder weinig recht van spreken, want weliswaar twee keer in Japan geweest, maar uitsluitend in Tokyo...
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:12:12 #190
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_91549784
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Gaaf! :D
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:42:26 #191
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91589852
Ziet er tof uit! Gefeliciteerd man!
  zondag 23 januari 2011 @ 05:27:51 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91737810
Grats.

Staat ze open voor een vertrek naar de VS Lyre? Want ja, daar beland je vroeg of laat toch wel. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_91737959
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 05:27 schreef popolon het volgende:
Grats.

Staat ze open voor een vertrek naar de VS Lyre? Want ja, daar beland je vroeg of laat toch wel. ;)
Yep, want ze heeft het al lang gehad met Japan. Ergens wel jammer, want het bevalt me wel. Mensen die zich beschaafd gedragen, die doen wat ze moeten doen zonder dat je ze het tien keer moet vragen, die nooit iets zullen doen wat je irriteert. Soms vraag ik me bijvoorbeeld af of ik wel buren heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 23-01-2011 07:10:48 ]
pi_91740482
quote:

[..]

[ afbeelding ]
gefeliciteerd :)
pi_92422656
Kan ik hier ook een vraag stellen?

Ik ben nog nooit in Japan geweest, maar het lijkt me een fascinerend land. Met veel plezier heb ik dit topic en het vorige deel doorgelezen en ik heb me ook al wel wat verdiept in de cultuur, inclusief bijv. honne en tatemae enzo... Maar toch lijk ik niet echt een antwoord te vinden op één belangrijke vraag.

Hoe strikt zijn Japanners met regels? Is het daar regels-zijn-regels, of niet altijd?

Om een voorbeeldje te geven. Stel, een Nederlander studeert voltijd in Duitsland met Nederlandse studiefinanciering. De IB-groep wil op een gegeven moment een inschrijvingsbewijs dat aantoont dat de student voor een voltijdstudie stond ingeschreven, anders moet de student duizenden euro's terugbetalen. De Duitse universiteit kent echter maar één soort inschrijving, de student mag daar lekker zelf weten of hij voltijd of deeltijd studeert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zou men een probleem als dit in Japan aanpakken?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 19:18:50 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 19:21:16 #196
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92422974
Ze zijn erg strikt met regels. Maar zullen wss zonder problemen een brief voor jou ondertekenen, als daarin staat dat jij X uur studeert (en je dat ook doet), het woord voltijds zal er wss niet bij komen kijken echter.

Maar misschien heeft Lyrebird hier een andere (en betere!) kijk op. Ik ben vooral van de middelbare scholen :D
pi_92426294
Ah okee. Het gaat me ook vooral om de algemene vraag en niet per se om een precies antwoord bij het voorbeeld dat ik noemde. Maar als ik het goed begrijp zal je in Japan dus alleen iets geregeld krijgen als het ook allemaal echt precies 'klopt'.

Maar Lyrebird mag van mij natuurlijk graag ook nog antwoorden. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 20:22:01 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 20:25:55 #198
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92426617
Ik heb daar een jaar op school gezeten (op uitwisseling). Een jaar later in de zomervakantie terug gegaan, netjes gevraagd of ik op school langs mocht komen. Dat kon niet, ik had de school reeds verlaten, en mocht dus niet meer terug komen als leerling.
Daarop heeft mijn homeroomteacher (soort van mentrix) gevraagd of ik een week als haar assistent mocht komen werken (ze is Engels docent). Dat kon wel. :')
pi_92489478
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:21 schreef Igen het volgende:
Ah okee. Het gaat me ook vooral om de algemene vraag en niet per se om een precies antwoord bij het voorbeeld dat ik noemde. Maar als ik het goed begrijp zal je in Japan dus alleen iets geregeld krijgen als het ook allemaal echt precies 'klopt'.

Maar Lyrebird mag van mij natuurlijk graag ook nog antwoorden. :)
Dit soort zaken maak ik constant mee.

Van de ene kant zijn (universiteits)administraties inderdaad erg streng als het om regels gaat. Zo mocht ik een paar weken geleden vanaf 6 uur 's avonds niet meer op de universiteitscampus zijn, omdat de volgende dag toelatingsexamens werden gedaan. Blijkbaar was men bang dat ik de opgaven zou stelen. Dan kun je uitleggen dat je geen Japans kunt lezen, dat je het verschrikkelijk druk hebt met de voorbereiding voor een conferentie, en je kunt gaan vragen wie die 6 uur regel heeft bedacht en of je met die persoon kunt praten, maar daar is geen beginnen aan.

Regels zijn regels.

Van de andere kant is men wel soepel met het buigen van de regels, als niemand er achter kan komen, en als ze zelf ook wel inzien dat een regel weinig nut heeft. Dit maak ik iedere keer mee als ik op reis ga. Ben net terug van een conferentie, en op de terugweg van Spanje had ik een stop van 1 dag in Nederland gemaakt, omdat het een vlucht met KLM was, en een stop niets extra kostte. Alle kosten in Nederland heb ik betaald, maar toen ik het reisschema aan de administratie liet zien, werden ze doodsbenauwd voor die ene dag (een zondag nb!) waar niets voor gepland stond. Daar heb ik toen maar "Discussion with engineer Shell" van gemaakt. Dat ik bij mijn broer (die bij Shell werkt) op bezoek ging en niet over werk heb gepraat, dat maakt dan verder weinig uit. Als je een tijdje in Japan bent geweest, dan krijg je wel door aan welke regels nou wel of niet mag worden getornd.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:12:26 #200
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_92542554
Interessant om te lezen. Bedankt Lyrebird.
pi_92547958
O ja, ook van mij nog bedankt hè. ;)

Mij is het i.i.g. nu wel redelijk duidelijk geworden, denk ik. :)

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2011 15:28:41 ]
pi_93718367
Klein schopje voor dit leuke topic :) Lyrebird, hoe is het nu in het Verre Oosten?
pi_93719729
Nog steeds prima, maar ik ben nog herstellende van een lange trip rondom de wereld. Een maand geleden een week naar de VS geweest, gevolgd door een periode van anderhalve week in Europa (London, Barcelona, Amsterdam) en toen weer terug naar Japan.

Dat hakt er altijd in.

Binnenkort meer over skien in Japan (heb ik daar vorig jaar niets over geschreven?) en welke actrices mannelijke Japanse studenten het knapst vinden.
pi_93850264
quote:
Tsunami-alarm na zware aardbeving in Japan
TOKIO - Het noordoosten van Japan is getroffen door een krachtige aardbeving. Gebouwen schudden heen en weer en enkele hogesnelheidstreinen vielen automatisch even stil.

De politie had tot dusver geen meldingen van grote schade binnengekregen, maar de beving kon naar verluidt gevoeld worden tot in Tokio.

De beving had een kracht van 7,2 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag 160 kilometer ten oosten van het noordelijke eiland Honshu, 10 kilometer onder het zeeoppervlak. Na de beving is een tsunami-alarm uitgevaardigd. De diensten verwachten een golf van 50 centimeter.

De beving duurde ongeveer 20 seconden, zeiden getuigen. Het deed zich voor rond 12 uur 's middags lokale tijd. Japan behoort tot de landen met de meeste aardbevingen ter wereld. (anp/odbs)
http://neic.usgs.gov/neis(...)neic_b0001r57_l.html

Die voelden wij dus ook, alhoewel we er toch op een behoorlijke afstand van zitten. Ik vind het iedere keer wel geinig als er een aardbeving is, maar mijn vriendin was er minder over te spreken.
pi_93857934
Grappig toch !
Ik ken je helemaal niet behalve van hier, van fok.
En dan toch even aan je denken..... toen ik ervan hoorde.

Spannend toch wel een beetje.
Worden de mensen in Japan net zo gedrild als in N-Z ?
Onder een buro of de trap of in een kozijn gaan staan?
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:22:45 #206
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93866847
Wij moesten gewoon op onze stoelen blijven zitten toen wij een aardbeving van rond de 5.0 kregen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:26:28 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_93867030
Hij lag wel ver uit de kust, maar het blijft apart hoe een beving van 7.2 niet eens noemenswaardige schade aanricht in Japan. Okay de gebouwen in Japan zijn wel lelijk, maar je vraagt je af waarom alle aardbevinggevoelige gebieden in de wereld niet gewoon hun steden door Japanners laten bouwen.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:05:26 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93945347
En nu dus een 8.9 - dat was dus een voorbeving?

Geef eens een teken van leven?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_93946066
Hoop dat jullie er goed doorheen zijn gekomen!!!

Als we over een paar dagen niets hebben gehoord komt er volgens mij een Fok! rescue team ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:46:41 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_93946227
Lyrebird woont ten noorden van Tokyo, maar behoorlijk ver landinwaards. Niet in de buurt van Sendai.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:28:23 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93949385
Allemachtig :{ Ook ik hoop dat jullie ok zijn.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:06:58 #212
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93952795
50 Nederlanders in het getroffen gebied, zeggen ze net
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:09:03 #213
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93952879
Veel sterkte iedereen die daar is!

quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 13:06 schreef 08gnoT. het volgende:
50 Nederlanders in het getroffen gebied, zeggen ze net
Dat staat er al een hele tijd idd.

[ Bericht 1% gewijzigd door msnk op 11-03-2011 13:29:11 ]
AFC AJAX
pi_93957003
wow dat ziet er verschrikkelijk uit op tv.. hopelijk zijn alle fokkers okee..
en alle japanners die ik ken..
pi_93957098
Een nederlandse vriendin van me woont in Yamada - iwata. Nog geen bericht van haar gehad. Ben hem wel even aan het spacen.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:19:53 #216
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93959230
Fuuuuuu

Mijn gastgezin is ok, maar heb 2 vriendinnen in Tokyo, en een andere uitwisselingsstudent woonde in Sendai

Edit: 1 vriendin is in orde, die tweede weet ik niet, haar beste vriendin heeft ook niets van d'r gehoord :(

[ Bericht 30% gewijzigd door Tanin op 11-03-2011 16:13:48 ]
pi_93965289
Dit kreeg ik net doorgestuurd. Heel aardig, maar de mensen diie nu geen internet hebben, kunnen het niet lezen. Evengoed zet ik 'r toch even bij:

quote:
Fon Community Gives Free WiFi Access at 500,000 hotspots in Japan to Help People Connect after Tsunami
By FON | Published March 11, 2011
Our hearts go out to all the people affected by the huge earthquake and tsunami that hit Japan today. To help people reach their family and friends while many mobile phone networks are not working, we are offering free WiFi access to everyone at 500,000 Fon hotspots across Japan for the next 5 days.
To get free access at Fon Spots (FON_FREE_INTERNET), simply enter your desired url in the browser. No need to log in.
If you are Fon community member (Fonero) in Japan we hope youll lend a hand by keeping your Fon Spot activated.
We are also thankful and happy to report that we have been in contact the Fon team in Japan and everyone is safe. We wish a speedy recovery to all.
http://ow.ly/4cx3W

pi_93993416
Hier alles goed. Na een donkere nacht zonder water, telefoon of licht is net (half een 's middags) het electriciteitsnet weer op spanning gekomen.

In mijn stadje zeer weinig schade. In ons lab zijn een paar filters en spiegels kapotgevallen. Studenten die op sollicitatieinterview waren, kwamen in een trein te zitten die het niet meer deed, en moesten in het plaatsje waar de trein stil stond, overnachten.

Alle winkels en benzinestations waren dicht, maar vanochtend had onze buurtsuper een verkoop buiten, als een soort van markt. Maar dat zal snel over zijn, want de electriciteit doet het weer.

Bij ons in de buurt liepen wat oude Japanners in shock rond, en zorgden buren voor elkaar. Zo hoorde ik een oud vrouwtje op de ramen bij de buren timmeren, met de vraag of Otawa-san nog 'daijobe' (ok) was. Veel mensen pakten de auto richting het Westen, omdat er daar nog wel gewoon electriciteit was (op 10 minuutjes rijden van ons vandaan).

Gisteren was het wel even schrikken, zelfs voor de Japanners. Collega's van me, die in de 50 zijn, hadden nog nooit zo'n beving meegemaakt. Ik zal tzt een filmpje uploaden. Zelf vond ik de eerste 20 seconden machtig mooi, tot ik doorkreeg dat het echt een grote klapper, DE grote klapper was. Toen kwam ik wat studenten tegen in de gang, die het ook wel erg heftig vonden, en toen zijn we naar beneden gelopen. Dat viel echt niet mee, want het gebouw ging heel hard van links naar rechts en verder.

We hebben nu nog steeds flinke naschokken, alhoewel ze steeds lichter worden. Maar ja, als je een 6+ gewend bent, dan vallen die naschokken wel mee. Afgelopen nacht was het wel grappig - mijn strategie was om zo lang mogelijk te slapen, totdat alles weer normaal was, maar bij iedere naschok begon mijn vriendin te mopperen dat we zo snel mogelijk Japan moesten verlaten. Maar uiteindelijk zag ze ook in dat daar op dat moment geen sprake van kon zijn.

Het ziet er naar uit dat alles hier snel weer normaal zal zijn. Schokkend wat er ten Noorden van ons gebeurd is, maar daar kunnen we verder weinig aan doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 12-03-2011 05:07:46 ]
pi_93993516

Aardbeving begint, waar is mijn iPhone, snel in video mode zetten, wtf waarom duurt dat zo lang, voordat je het weet is de aardbeving over, mijn god het gaat heftiger te keer dan anders. Jee, dit gaat echt te keer, dit moet een echte klapper zijn. Blijven zitten, of naar buiten? Studenten lopen buiten op de gang, toch maar eens vragen of dit normaal is. Studenten lopen schaapachtig te lachen, hmmm dat is geen goed teken. Probeer naar beneden te lopen (ik werk op de 3e verdieping). Gebouw schuift van links naar rechts en - echt waar - ik voel me licht zeeziek. Zonder al te veel problemen komen we bij de schuifdeur aan. Electriciteit is uitgevallen, deur gaat niet open. Blijkt met de hand open te kunnen. Snel naar buiten. Steeds meer mensen komen buiten. Iedereen lacht, maar tegelijkertijd merk je dat dit niet normaal is. We hebben het overleefd!

[ Bericht 57% gewijzigd door Lyrebird op 12-03-2011 05:42:45 ]
pi_93993542
Blijkbaar zijn er flinke problemen met een kerncentrale ten noorden van ons. Vanochtend kwamen er heel wat zware helicopters over, misschien dat die goederen vanuit Tokio naar Fukushima brachten, wie weet.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 06:13:37 #221
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_93993582
We lezen mee. :)

Zie ook deze: [Upd] Japan: Problemen bij kerncentrales
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_93995331
Goed om te horen dat alles ok is Lyrebird.

De gebeurtenissen met de kerncentrales worden hier nauwlettend in de gaten gehouden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:10:11 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93996175
Hoe ver zitten jullie bij Fukushima vandaan, Lyrebird? Ofwel: heb je een tasje klaarstaan?
pi_93996332
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe ver zitten jullie bij Fukushima vandaan, Lyrebird? Ofwel: heb je een tasje klaarstaan?
Zon' 150 km. We hebben idd een tasje klaarstaan. Ik kijk het nog even aan. We horen nu de helicopters terugkomen vanuit het noorden, geen idee of dat een goed of slecht teken is.

Mijn vriendin is Koreaanse, en heeft het wel gehad met de aardbevingen. Er zijn nog regelmatig naschokken. Ik zelf heb daar geen last van, maar maak me wel zorgen over de kerncentrale. Binnen drie uur kunnen we morgen in Osaka zitten, om dan de boot naar Korea te nemen.

Maar eens zien hoe dit zich ontwikkelt.
pi_93996407
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 05:37 schreef Lyrebird het volgende:

Aardbeving begint, waar is mijn iPhone, snel in video mode zetten, wtf waarom duurt dat zo lang, voordat je het weet is de aardbeving over, mijn god het gaat heftiger te keer dan anders. Jee, dit gaat echt te keer, dit moet een echte klapper zijn. Blijven zitten, of naar buiten? Studenten lopen buiten op de gang, toch maar eens vragen of dit normaal is. Studenten lopen schaapachtig te lachen, hmmm dat is geen goed teken. Probeer naar beneden te lopen (ik werk op de 3e verdieping). Gebouw schuift van links naar rechts en - echt waar - ik voel me licht zeeziek. Zonder al te veel problemen komen we bij de schuifdeur aan. Electriciteit is uitgevallen, deur gaat niet open. Blijkt met de hand open te kunnen. Snel naar buiten. Steeds meer mensen komen buiten. Iedereen lacht, maar tegelijkertijd merk je dat dit niet normaal is. We hebben het overleefd!
Had je fok aan op je pc? :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_93996524
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Had je fok aan op je pc? :P
Daar was het waarschijnlijk nog te vroeg voor, alhoewel ik meestal een van de eersten op Fok ben.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:39:29 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93996966
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Lyrebird het volgende:
Zon' 150 km. We hebben idd een tasje klaarstaan. Ik kijk het nog even aan. We horen nu de helicopters terugkomen vanuit het noorden, geen idee of dat een goed of slecht teken is.

Mijn vriendin is Koreaanse, en heeft het wel gehad met de aardbevingen. Er zijn nog regelmatig naschokken. Ik zelf heb daar geen last van, maar maak me wel zorgen over de kerncentrale. Binnen drie uur kunnen we morgen in Osaka zitten, om dan de boot naar Korea te nemen.

Maar eens zien hoe dit zich ontwikkelt.
Oe :{ Dat is dichtbij.
pi_93996977
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar was het waarschijnlijk nog te vroeg voor, alhoewel ik meestal een van de eersten op Fok ben.
Ah, ik dacht in ieder geval de layout van fok te zien. :P Als je jouw eigen berichten in blauwe kleur hebt, ben ik er vrij zeker van. :P
pi_93997105
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ah, ik dacht in ieder geval de layout van fok te zien. :P Als je jouw eigen berichten in blauwe kleur hebt, ben ik er vrij zeker van. :P
Hehe, nee, ik was iets op aan het zoeken ivm het verlengen van mijn Amerikaanse Greencard.
pi_93997182
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hehe, nee, ik was iets op aan het zoeken ivm het verlengen van mijn Amerikaanse Greencard.
Haha, oké...zal wel projectie van mij zijn dan. :P Was dat filmpje van de 8.9 schok of de van 7.x van eerder?
pi_93997315
Van de 8.9 - maar bij ons was ie "maar" 6+. Dit is trouwens slechts het begin van de beving - toen het echt los ging, ben ik naar buiten gelopen.
pi_93998823
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
Van de 8.9 - maar bij ons was ie "maar" 6+. Dit is trouwens slechts het begin van de beving - toen het echt los ging, ben ik naar buiten gelopen.
Oké, maar het was op dat moment al wel voelbaar dat dit anders was dan andere keren, aangezien je wel begon te filmen?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:41:13 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_93999020
Ik denk dat het vooral voelbaar is omdat ie zo vreselijk lang doorgaat. Je hebt wel vaker dat je even heen en weer gaat, maar dat is een paar seconden, hooguit.
Zou dat naar Zuid-Korea dan tijdelijk zijn, of heeft je vriendin (vrouw?) het echt gehad nu?

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef Lyrebird het volgende:
Het ziet er naar uit dat alles hier snel weer normaal zal zijn. Schokkend wat er ten Noorden van ons gebeurd is, maar daar kunnen we verder weinig aan doen.
Shikata ga nai :P. Je wordt nog eens een echte Japanner.
pi_93999301
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oké, maar het was op dat moment al wel voelbaar dat dit anders was dan andere keren, aangezien je wel begon te filmen?
Ja, het begon wel iets heftiger dan normaal. De laatste keer dat het op die manier begon, was al meer dan een jaar geleden, en toen duurde de beving zo'n 30 seconden, dat was eentje van ~ 5 op de schaal van Richter, maar dan met een epicentrum dichter bij huis.
pi_93999359
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:41 schreef speknek het volgende:
Zou dat naar Zuid-Korea dan tijdelijk zijn, of heeft je vriendin (vrouw?) het echt gehad nu?
Nee, tijdelijk. Ze heeft nu toch bijna vakantie (ze moet nog een voordracht houden) en ik kan in principe werken waar ik wil (mijn salaris wordt nog doorbetaald tot april volgend jaar). Ik heb wel de verantwoordelijkheid voor een Finse student, dus ik moet nog even met hem kortsluiten, voordat ik een beslissing neem.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:56:45 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94001271
CNN gaf goed verslag, eigenlijk de hele dag door. Hadden de televisie aan op 't werk.

Die beelden van die 'modder' stromen, man man, je huis zal er maar tussen zitten. Nou moet je eigenlijk wat langer blijven Lyre, helpen met de opbouw. :P
pi_94001770
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:56 schreef popolon het volgende:
CNN gaf goed verslag, eigenlijk de hele dag door. Hadden de televisie aan op 't werk.

Die beelden van die 'modder' stromen, man man, je huis zal er maar tussen zitten. Nou moet je eigenlijk wat langer blijven Lyre, helpen met de opbouw. :P
Die kerncentrale boezemt me wel wat angst in, eerlijk gezegd. Maar ik voel ondertussen ook erg veel sympathie voor de Japanners, heb ook bewondering voor de onverstoorbare manier waarop ze hier mee omgaan. Dit lijkt me in ieder geval niet het juiste moment om er tussenuit te knijpen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:18:52 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94001902
Viel mij ook op van de beelden die ik zag, dat positieve dat mensen uitstralen. Schouders eronder en gaan.
pi_94002640
FOK!ker doet verslag vanuit Japan
Met toestemming van Lyrebird natuurlijk.
dag
pi_94003841
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:56 schreef popolon het volgende:

Die moeten een adreswijziging doorsturen denk ik. :@ :@
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_94004760
Succes. Houdt ons op de hoogte! :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:59:49 #242
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_94005397
Lyrebird je zit dus in Tokyo? mijn half broer zit daar ook op een universiteit
pi_94006593
Even een TVPtje plaatsen. toch wel erg interessant dit.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:33:10 #244
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_94008580
tvp :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:56:47 #245
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_94024800
TVP's zijn niet meer nodig, klik op 'volg topic' en hij komt automatisch in je AT's.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_94029144
Half 10! Zijn er weer update's in tokyo?
  zondag 13 maart 2011 @ 02:01:47 #247
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_94030687
Alles OK hier? Die beelden zijn echt rampzalig zeg :o
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_94056738
Ben ook benieuwd hoe het met je gaat ivm de kerncentrales die problemen hebben en jij die er dichtbij woont :{
#geen
  zondag 13 maart 2011 @ 18:41:37 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94057027
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef popolon het volgende:
Viel mij ook op van de beelden die ik zag, dat positieve dat mensen uitstralen. Schouders eronder en gaan.
En nergens wordt geplunderd. Bij Katrina werd overal geplunderd, bij grote aardbevingen in Los Angeles is in het verleden ook veel geplunderd.... winkels worden dan gewoon helemaal leeggehaald onder het motto "ikke ikke en de rest kan stikke".

Niet in Japan! Niemand haalt het in zijn hoofd om goederen te stelen, ze delen wat men heeft met de buren, en hopen op betere tijden. (En voedseldroppings. ;) )
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94060545
Sterkte LB! Spannende tijd. Als alles goed gaat heb ik komende donderdag een gast vanuit Niigata maar ik ga er eigenlijk maar vast van uit dat die niet kan komen. Hoe is de gezondheidszorg op dit moment? Gaat alles gewoon door of zijn veel artsen betrokken bij de behandeling van gewonden?
Jesus saves but death prevails.
pi_94080891
Vreselijk wat er nu gebeurd is natuurlijk en nu is er weer een tsunami op weg naar de kust. Ook is er weer een ontploffing in de kerncentrale van Fukushima. Lyrebird ik heb altijd (in stilte) genoten van je verhalen en ik wens jou en heel Japan veel sterkte toe.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:00:57 #252
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_94087882
ook even volgen vanaf nu. Van hieruit zijn het maar loze woorden maar toch: mensen in en rondom Japan: ontzettend veel sterkte gewenst.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_94091645
wat een ellende...
  maandag 14 maart 2011 @ 14:57:08 #254
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_94094438
Bam, en weer een reactor naar de klote. Jezus hey, volgende keer die dingen toch maar bij een rivier bouwen ipv dichtbij een breuklijn aan de zee?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_94102422
We hebben het zekere voor het onzekere genomen, ook met het ongeruste Koreaanse en Nederlandse thuisfront in het achterhoofd.

Vanochtend begon het bij die andere reactor te spoken. Daarnaast zagen we flinke benzinetekorten + gehamster en zou de electriciteit iedere dag 3 uur lang uitgeschakeld worden. Hierdoor zou van werken weinig sprake zijn, en om je te concentreren als er op slechts 150 km een centrale tot bedaren wordt gebracht, is een lastige opgaaf.

Het plan was om uit te wijken naar Osaka of Yokohama - hotel gevonden, maar op het station bleek dat de treinen, vanwege gebrek aan electriciteit, niet reden.

Flinke tegenvaller. Bus naar Osaka? Er rijden vandaag geen bussen naar Osaka. Waar rijden er dan nog wel bussen? De enige bus die nog reed, en men wist niet voor hoe lang nog, was naar Narita Airport. Alle andere bussen gecanceled. Te weinig benzine? Ik raak niet erg snel in paniek, en snapte best wel dat men gewoon het beste van de situatie probeerde te maken, maar het feit dat je geen kant op kan, ook al is er weinig tot niets aan de hand, gaf een unheimisch gevoel.

Op het busstation mobiel naar vliegtickets gezocht om Japan uit te komen. Alles reteduur. We waren al van plan om naar Guam te gaan, voor onze huwelijksreis, en hebben dat nu dus maar iets bespoedigd. Tickets voor bus en vliegtuig geboekt - eerste nacht voor het hotel geboekt, laatste bus van vandaag naar Narita genomen en toen die bus in. Bus zat stampvol, maar bleek niet over de snelweg te kunnen...

Wat blijkt, door de aardbeving is de snelweg niet zo snel meer, en kan verkeer er niet over heen. Dus via B-wegen naar het vliegveld. Komen we bij het tolpoortje voor de eerste B-weg aan - fluistert mijn vriendin: we mogen de weg niet op. Lange discussie tussen de chauffeur en de tolwego fficial - we mochten gewoon verder.

Die bus de weg op. We hadden 5 uur om op het vliegveld te komen. Normaal duurt die bustrip 3 uurtjes, maar na 3 uur waren we nog niet eens halverwege. Het zweet stond op m'n rug. Het laatste stuk ging gelukkig vlotjes, en precies een uur voor vertrek kwamen we op Narita aan.

Ik heb een Amerikaanse greencard, dus Guam is geen probleem, maar mijn vriendin is Koreaanse, en die heeft dat soort papieren niet. Maar ook dat was geen probleem. Vlucht verliep prima, en nu zitten we in een hotelletje in Guam. Ik kan eigenlijk niet geloven dat alles gelukt is!

Kan iemand de TT veranderen in 'Japan, maar dan niet in Japan, maar in Guam"?
  maandag 14 maart 2011 @ 18:34:10 #256
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94104079
Naar om te horen dat jullie het gevoel hadden gekregen dat jullie weg moesten ;( Heb je al nagedacht of je nog teruggaat of wordt het nu weer ergens anders?
AFC AJAX
  maandag 14 maart 2011 @ 18:34:36 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94104098
Lyrebird, bedankt voor je updates!

Nu maar hopen dat ze die kerncentrale onder controle krijgen, anders krijgen wij er hier ook nog last van.....

ALS er namelijk een melt-down plaatsvind.... wat gelukkig nog niet is gebeurd.... is dit het meest verwachte verspreidingspatroon:

Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft, zal het geen wereldwijd probleem worden, zoals met Chernobyl.
-
  maandag 14 maart 2011 @ 18:39:26 #258
8369 speknek
Another day another slay
pi_94104338
Fijne huwelijksreis dan! Is Guam een beetje mooi? Nu maar hopen dat er geen tsunami's meer komen :D
  maandag 14 maart 2011 @ 18:40:04 #259
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_94104363
Fijne huwelijksreis! Blij te horen dat alles in orde is
  maandag 14 maart 2011 @ 18:49:40 #260
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94104892
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:34 schreef maartena het volgende:
Lyrebird, bedankt voor je updates!

Nu maar hopen dat ze die kerncentrale onder controle krijgen, anders krijgen wij er hier ook nog last van.....

ALS er namelijk een melt-down plaatsvind.... wat gelukkig nog niet is gebeurd.... is dit het meest verwachte verspreidingspatroon:

[ afbeelding ]

Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft, zal het geen wereldwijd probleem worden, zoals met Chernobyl.
Ik lees al twee dagen dat dit plaatje een hoax is :{w?

Maar dat kan beter hier, want dit is LB's topique :D
AFC AJAX
pi_94107433
LB ondanks de omstandigheden en aanleiding een fijne huwelijksreis gewenst...fijn dat je ons op de hoogte houdt :)
#geen
pi_94107563
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:35 schreef blessed19 het volgende:
Een nederlandse vriendin van me woont in Yamada - iwata. Nog geen bericht van haar gehad. Ben hem wel even aan het spacen.
http://www.nu.nl/tsunami/(...)n-japan-terecht.html

Godver, het is d'r gewoon. Ik hoop maar dat ze nog ergens veilig en wel in de bergen is. ;(
pi_94108006
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Godver, het is d'r gewoon. Ik hoop maar dat ze nog ergens veilig en wel in de bergen is. ;(
Sterkte :{
#geen
  maandag 14 maart 2011 @ 20:00:22 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94109199
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef msnk het volgende:
Ik lees al twee dagen dat dit plaatje een hoax is :{w?

Maar dat kan beter hier, want dit is LB's topique :D
Ja, ik lees dat nu ook.... :')

Ik zag het plaatje vandaag voor het eerst, vandaar.
-
  maandag 14 maart 2011 @ 20:03:12 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94109394
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:35 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Sterkte.

De Amerikaanse vriendin van mijn vrouw is terecht. Ze woont aan de kust, 30 minuten ten noorden van Tokyo. Haar huis is onbeschadigd, en ze heeft weer stroom en internet. Vanaf vandaag zal ze overdag stroom verliezen als onderdeel van geplande rantsoenering van elektriciteit.
-
pi_94109749
Moest een beetje lachen toen ik zag dat jullie hals over kop naar Guam zijn vertrokken. Maar heel veel plezier en sterkte toegewenst :)
  maandag 14 maart 2011 @ 20:13:12 #267
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_94110134
In Tokyo is alles weer life business as usual.
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_94127343
Zojuist vernomen dat ze gevonden is. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:32:44 #269
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94127644
Gelukkig, mooi man. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94127752
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:25 schreef blessed19 het volgende:
Zojuist vernomen dat ze gevonden is. :)
Goed nieuws. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:46:18 #271
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94128100
Wel een fijn idee dat jullie weg zijn LB. Tips nodig voor Guam? Hebben jullie een auto tot je beschikking? In welk hotel zit je? Ik heb er 5 jaar gewoond....
pi_94129771
jesus dit is bijna net zo spannend als het journaal. blij dat iedereen okee is.
pi_94129802
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef Gaoxing het volgende:
Wel een fijn idee dat jullie weg zijn LB. Tips nodig voor Guam? Hebben jullie een auto tot je beschikking? In welk hotel zit je? Ik heb er 5 jaar gewoond....
Tips kan ik wel gebruiken - we zijn hier idd hals over kop naar toe gegaan, en hadden het eerste hotel voor maar 1 nacht geboekt. Vandaag gaan we naar een andere, en ik heb een autootje gehuurd.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:44:38 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94130195
Waar hou je van? :)

Het mooiste strand vind ik Ritidian, net ten westen van Anderson Airforce Base, in het noorden (pakweg 40 minuten rijden, als ik het me goed herinner; rij voorzichig, ik ben wel eens herten op die weg tegengekomen, en het stikt er van de honden). Er is verder niets, dus eten en drinken meenemen, en voorzichtig: de zee is er heel, heel verradelijk. Lekker om in te poedelen, niet om uitgebreid te zwemmen. Maar het is idyllisch, meestal uitgestorven, prachtig. Over het algemeen: voorzichtig bij het rif. Net achter het rif zijn lastige stromingen.

De meeste hotels staan op 'Hotel row', in Tamuning Tumon. Het deel vanaf grofweg het Hyatt tot aan het Westin wordt 'Pleasure Island' genoemd en daar zul je de meeste restaurants en bars vinden.

Altijd leuk is een 'rondje eiland'. Ik zie dat een vriendin nog altijd m'n kaart heeft, dus ik heb geen wegnummers, maar het is geen rocket science: je begint waarschijnlijk in Tumon Bay, rij richting Agana (Hagatna). Daar kun je in het centrum wat historische gebouwen zien (latte stone park, de basilica, plaza de espana). En dan volg je de weg gewoon, richting Asan en Piti. Alleen even oppassen dat je geen poging doet Naval Base op te rijden, maar dat hoor je snel genoeg ;) Vervolgens rij je eigenlijk gewoon langs de kust. Hier en daar zijn forten en outlooks, normaal gesproken goed aangegeven.

Weer heel toeristisch maar leuk is een boottochtje over de rivier, bij Talofofo, maar dat moet je vantevoren boeken (het laatste mij bekende tel. nr. is 789 3342). Dan ben je ook dichtbij Jeff's Pirates' Cove, een uitstekende plek voor lunch aan het strand en gewoon wat relaxed hangen (en mogelijk naar de kitesurfers kijken). Oh wacht, bij Talofofo kun je ook naar de watervallen. Verwacht geen Niagara ;)

Duiken is natuurlijk een must, maar daar ben ik nooit aantoe gekomen (want binnen 5 jaar 2 zwangerschappen :) ), dus geen tips. Een 'dolphin watch tour' met snorkelen is een leuk alternatief. Snorkelen bij de 'Piti bomb holes' is prachtig. Ik neem aan dat ieder hotel daar wel info over heeft.

Boonie stomping is leuk, maar die van komend weekend ziet er heavy uit (Boonies zijn de lokale jungle; altijd vrij laag, omdat eens in de zoveel jaar de boel weer omwaait door een typhoon). Mocht je het willen doen, neem dan vooral die handschoenen mee (even een tussenstop maken bij KMart of Ace Hardware voor tuinhandschoenen): die zijn voor het razend scherpe swordgrass.

Check of er vanavond nog altijd night market is in Chamorro Village. Toeristisch, maar best leuk. En altijd lekker eten :9

K-markt is vast een trip down memory lane (en up future avenue ;) ) voor jullie wat Amerikaanse goodies betreft. Micronesia Mall in iets mindere mate, denk ik. In GPO (Guam Premium Outlets) zit Bestseller, een boekwinkel waar je waarschijnlijk de 'Guam Guide' wel kunt krijgen. Als je daar toch bent loop je bijna tegen de ijswinkel van Cold Stone aan :9~

Naja, je hebt een beginnetje, ik denk nog even verder....

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 15-03-2011 07:36:00 ]
pi_94130387
Excellent - dat zijn erg bruikbare tips. Afgelegen stranden, daar houd ik wel van, en snorkelen ook.

Tot nu valt Guam me 100% mee, of misschien kan ik beter zeggen - Guam is geweldig! Ik ben een paar keer op Maui geweest, en vond het echt schitterend daar, maar ik moest niets van die kouwe kak hebben. Dat opgeklopte. Guam is een Amerikaans eiland met een bijna Japanse mentaliteit, omdat 't er stikt van de Japanners (maar dat hoef ik jou niet uit te leggen). Daardoor is iedereen hartstikke vriendelijk, en dat mag ik wel. En ik kan er auto rijden, en iedereen verstaat me!

Mijn ideaal is om 50% van mijn tijd in de VS, en de andere helft in Japan door te brengen, maar Guam heeft het allemaal. Helaas hebben ze hier geen universiteit.

Het regent nu, terwijl de zon schijnt. Mijn favoriete weer. :P
pi_94130548
Dat het nu mijn favoriete weer is, betekent niet dat mijn gedachten niet bij mijn vrienden en collega's in Tochigi is. Het ziet er naar uit dat een wolk hun kant op komt. Nou is de hoeveelheid straling minimaal, maar dit zal het helemaal moeilijk maken om uit te wijken naar andere plaatsen - precies waar ik het zo benauwd van kreeg.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:01:40 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94130811
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:20 schreef Lyrebird het volgende:
Dat het nu mijn favoriete weer is, betekent niet dat mijn gedachten niet bij mijn vrienden en collega's in Tochigi is.
Dat komt bekend voor. Toen we vorig jaar tijdens de rellen Bangkok uitgingen heb ik de eerste nacht stevige nachtmerries gehad, en kwamen we daarna ook maar heel langzaam bij. Bovendien heb ik me nog een hele tijd schuldig gevoeld omdat ik wel weg kon, en heel veel anderen niet.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:09:11 #278
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94130884
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 06:34 schreef Lyrebird het volgende: Helaas hebben ze hier geen universiteit.
Das wel: UoG. Alleen niet zo'n hele goede :P Tenzij je marine biologist bent.....

Ik vergeleek het eiland vaak met een kruising tussen Azie, Amerika en Mallorca. Je weet alleen nooit welk deel je krijgt, en dat maakt het wel eens verwarrend. Echt een Japanse mentaliteit vind ik het trouwens ook weer niet, daar is het lang niet efficient voor. Maar vriendelijk wel, ja :) "Hang loose" staat hoog in 't vaandel ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:59:29 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94132967
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tips kan ik wel gebruiken - we zijn hier idd hals over kop naar toe gegaan, en hadden het eerste hotel voor maar 1 nacht geboekt. Vandaag gaan we naar een andere, en ik heb een autootje gehuurd.
Sterkte.. en een prima besluit om te evacueren. In het beste geval was je te voorzichtig, in het ergste en helaas steeds minder onwaarschijnlijke geval heb je je leven gered.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_94135835
ik zou ook geëvacueerd zijn... sterkte in elk geval! Hadden ze in Guam ook niet last van die tsunami? Hoe ziet dat eiland er nu uit?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:14:15 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94137319
Nee, Guam had wel een typhoon warning inclusief evacuatie naar 'higher ground', maar heeft alleen maar een flinke golf van een cm of 50 gehad. De Marianen trog beschermt het eiland over het algemeen redelijk tegen tsunamis, en een groot deel van de kust bestaat uit kliffen.
pi_94145393
pi_94145511
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn identiteit onthuld?
En een voetbalclub staat gelijk aan een universiteit :P
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_94145958
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Jegorex het volgende:

[..]

En een voetbalclub staat gelijk aan een universiteit :P
Ja, dat voetballen doe ik er naast, in mijn vrije tijd. Semi-prof. :P
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:39:47 #285
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_94150297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn identiteit onthuld?
:o
pi_94150325
haha grappig dat iemand precies hetzelfde doet! Had niet gehoord dat je kinderen had, dus ga er niet vanuit dat jij het bent... :P
pi_94161408
Blessed wat fijn dat goede nieuws!
#geen
pi_94162238
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:40 schreef Kidney_bean01 het volgende:
haha grappig dat iemand precies hetzelfde doet! Had niet gehoord dat je kinderen had, dus ga er niet vanuit dat jij het bent... :P
Jij bent ook voetballer in Japan? ;-)
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_94171736
ik bedoelde dat Lyrebird ook van Japan naar Guam was gegaan :P
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:34:44 #290
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94459925
Hoe gaat 'ie LB? Heb je al een meer long-term plan?
pi_94465039
Nee, niet echt. We zitten nu in het 'Holiday Resort' hotel, en het stikt hier van de Amerikaanse soldaten, die ook allemaal uit Japan zijn geevacueerd. Zij weten ook nog niet wanneer ze terug gaan.

Onze terugvlucht staat gepland op 1 april, maar ik ben er nog niet zo zeker van of we dat ook daadwerkelijk gaan doen.

Ondertussen gaan we ook maar weer eens wat actiever zoeken naar banen in de VS. Dat gaat met pijn in het hart, want de banden die ik ondertussen met de Japanners heb opgebouwd zijn, ondanks de gigantische verschillen in cultuur, toch wel hecht. Ik hoop van harte dat er voor het einde van de maand wat meer duidelijkheid komt over de toekomst van die reactoren.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:47:45 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94467620
Intussen zijn zowel in California als Seattle "miniscule" hoeveelheden radioactiviteit gemeten, afkomstig van die reactoren..... heel weinig, geen enkel effect op de gezondheid. Maar het geeft inderdaad wel aan dat het nog steeds een serieuze zaak is. Op 12 mijl van de reactor, zo lees ik, is 1600 maal de toegestane waarde gemeten, dus dit lijkt toch een probleem te worden.

Ik denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen, maar het gebied nabij de reactor zou nog wel eens jaren afgesloten kunnen blijven.

Hoever woonde jij van die kernreactoren?
-
pi_94497651
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef maartena het volgende:
Hoever woonde jij van die kernreactoren?
Iets minder dan 200 km hemelsbreed, als ik het goed heb. Ver genoeg volgens alle normen, maar niet ver genoeg om er met een gerust hart naar terug te gaan.
pi_94512937
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 03:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Iets minder dan 200 km hemelsbreed, als ik het goed heb. Ver genoeg volgens alle normen, maar niet ver genoeg om er met een gerust hart naar terug te gaan.
Jakkie, "om terug te gaan" ... Wat hebben jullie b.v. meegenomen?
Kleding - foto's - je wetenschappelijke data of gaan jullie eenmalig terug om het op te
halen?

Sterkte met alle onzekerheid.
pi_94542166
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Jakkie, "om terug te gaan" ... Wat hebben jullie b.v. meegenomen?
Kleding - foto's - je wetenschappelijke data of gaan jullie eenmalig terug om het op te
halen?

Sterkte met alle onzekerheid.
Mijn lessen beginnen op 6 of 7 april, en dat 15 weken lang. Ik zou dus voor die tijd wel graag terug zijn, alhoewel het best uit te leggen valt dat we voorlopig niet terugkomen vanwege de kerncentrale, en het reisadvies van de Nederlandse en Koreaanse ambassades. We hebben nog een week om de kat uit de boom te kijken. :) Het lijkt erop dat de situatie langzaam stabiliseert, alhoewel ik gisteren hoorde dat al het water in de winkels op was. Ik moet me nog wat beter in de situatie met de kerncentrale verdiepen.
pi_94554483
er is wat paniek omdat het leidingwater in tokyo ook al radio actief blijkt te zijn. klein beetje maar, maar toch...
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:41:14 #297
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94555252
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef maartena het volgende:
Intussen zijn zowel in California als Seattle "miniscule" hoeveelheden radioactiviteit gemeten, afkomstig van die reactoren..... heel weinig, geen enkel effect op de gezondheid. Maar het geeft inderdaad wel aan dat het nog steeds een serieuze zaak is. Op 12 mijl van de reactor, zo lees ik, is 1600 maal de toegestane waarde gemeten, dus dit lijkt toch een probleem te worden.
Zelfs in IJsland werd een aantal dagen terug verteld _O-
AFC AJAX
pi_94556081
Eerder vandaag op bnr radio werd gezegd dat de japanse overheid de neiging heeft
om de situatie te downplay-en...

What else is new.
pi_94556496
verbaasd me niks. japanners worden toch een beetje dom gehouden..
pi_94941441
.... en we zijn weer terug (TT kan weer aangepast worden).

De weken in Guam waren hemels, maar het geld voor onze huwelijksreis raakte op, en ik kreeg ook wel weer erg veel zin om onderzoek te doen en les te geven.

De situatie in Tochigi is vergeleken met 3 weken terug verbeterd. Benzine is weer overal verkrijgbaar, de bus reed over de snelweg ipv B-wegen en de winkels zijn weer open, zonder lege schappen. Mensen zijn ook weer wat relaxter dan voorheen; toen we vertrokken hing er een spanning die nu helemaal verdwenen is. Het enige verschil dat ik tot nu toe gezien heb, is dat er minder lichten aan zijn om het electriciteitsverbruik te verlagen.

Hoe gaan we met de verhoogde radioactiviteit om? Mijn indruk is dat de situatie in Fukushima nog steeds ernstig is, maar dat deze wel onder controle is, in die zin dat het niet veel erger zal worden, voordat het beter wordt. We wonen hemelsbreed meer dan 150 km van de centrale af. Grootste "gevaar" voor ons nu is radioactieve besmetting van voedingsmiddelen. Dat valt reuze mee, maar om het thuisfront niet nodeloos ongerust te maken, hebben we wel een plan de campagne.

Wij eten thuis meestal Nederlands-Koreaans eten, dwz Koreaans dat aan de Nederlandse smaak is aangepast, dus niet Koreaans scherp, zodat je je tong niet een uur in bak ijswater hoeft te hangen nadat je een Koreaans hapje hebt genomen. Mijn vrouw (jawel ^) ) heeft het niet zo op de Japanse keuken, en mijn schoonmoeder ook niet, dus voorheen kregen we iedere maand twee flinke dozen met groente en fruit uit mijn schoenmoeder d'r tuin en Koreaanse noodles. Die pakketten blijven komen, en dat is nu helemaal handig.

Binnenkort meer.
pi_94941707
Goed dat je eten toegestuurd krijgt door je schoonmoeder. Maar hoe check je het Japanse voedsel? Dat zal toch hopelijk wel gecontroleerd worden door de Japanse ministerie van Landbouw? En hoeveel mensen hebben een geigerteller aangeschaft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')