Wat deed je dan? Engels?quote:Op woensdag 8 december 2010 18:41 schreef Tanin het volgende:
Of ik als uitwisselingsstudent een jaar later terug langs mocht gaan bij mijn school. Nee dat kon niet, ik was immers afgestudeerd. Ik mocht wel de lerares komen assisteren tijdens de les.
Ik deed als uitwisselingsstudent niets anders...
dat klopt wel, haha. in japan moeten ze hun schoenen vaak uit en aan doen, als ze ergens binnen gaan. onder jongeren is ht een ding geworden om mar half in je schoenen rond te lopen, dus je nikes dragn alsof het instappertejs of sloffen zijn, met de achterkant plantgedrukt inder je voetzool. ik denk dat ht daar vandan komt, dat het normaal is geworden of cool om rond te lopen alsof je op sloffen loopt.quote:Op maandag 13 december 2010 12:35 schreef Lone_Gunman het volgende:
Nog even over "sloffen" gesproken... Op Schiphol valt het me vaak op, vooral bij een groep Japanse jongelui (en dan vooral de vrouwelijke) dat die zich heel "klungelig" voortbewegen en dan vooral hun schoeisel over de grond als het ware meeslepen alsof die 50 kg per stuk wegen.
Ik heb het overigens niet over af en toe, maar 9.5 van de 10 keer dat ik dit mee maak.
Hier heb ik tot nu toe geen verklaring voor kunnen vinden, maar keer op keer blijf ik me hierover verbazen.
Weten jullie wat ik bedoel?
Bedankt voor je uitlegquote:Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat klopt wel, haha. in japan moeten ze hun schoenen vaak uit en aan doen, als ze ergens binnen gaan. onder jongeren is ht een ding geworden om mar half in je schoenen rond te lopen, dus je nikes dragn alsof het instappertejs of sloffen zijn, met de achterkant plantgedrukt inder je voetzool. ik denk dat ht daar vandan komt, dat het normaal is geworden of cool om rond te lopen alsof je op sloffen loopt.
en ook, bedenk ik me ineens, voor meisjes is het weer iets anders. op de een of andere manier is het voor hun schattig om met je voeten maar binnen rond te lopen, zoals je meisjes getekend ziet in mangas, beetje als een kind die wat onzeker op dr benen staat. sommigen voeren dit zo consequent uit dat t net lijkt alsof ze gehandicapt zijn, lol.
dit:
[ afbeelding ]
Wat het hiel plattrappen betreft: dat heeft niets met stoer te maken, is gewoon luiheid. Op school draag je een speciaal paar schoenen dat je om de haverklap uit moet doen (en weer aan).quote:Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat klopt wel, haha. in japan moeten ze hun schoenen vaak uit en aan doen, als ze ergens binnen gaan. onder jongeren is ht een ding geworden om mar half in je schoenen rond te lopen, dus je nikes dragn alsof het instappertejs of sloffen zijn, met de achterkant plantgedrukt inder je voetzool. ik denk dat ht daar vandan komt, dat het normaal is geworden of cool om rond te lopen alsof je op sloffen loopt.
en ook, bedenk ik me ineens, voor meisjes is het weer iets anders. op de een of andere manier is het voor hun schattig om met je voeten maar binnen rond te lopen, zoals je meisjes getekend ziet in mangas, beetje als een kind die wat onzeker op dr benen staat. sommigen voeren dit zo consequent uit dat t net lijkt alsof ze gehandicapt zijn, lol.
dit:
[ afbeelding ]
ja geboren uit praktische gemakzucht, maar t heeft wel iets met stoer te maken, als de jongens het doen. ziet er lekker nonchalant uit, en t hoort niet zo, dus ook een beetje rebels.. tenminste, zo is mij dat uitgelegd ooit eens, door een japanner..quote:Op maandag 13 december 2010 13:43 schreef Tanin het volgende:
[..]
Wat het hiel plattrappen betreft: dat heeft niets met stoer te maken, is gewoon luiheid. Op school draag je een speciaal paar schoenen dat je om de haverklap uit moet doen (en weer aan).
Dan trap je de hiel plat en draag je het als sloffen, en menigeen zal dat inmiddels ook met sneakers doen.
Overigens kun je er wel degelijk normaal mee lopen, als je je tenen omhoog trekt, maar dat is niet echt lekker...
misschien een ander soort stoer, t zijn inderdad niet van die gangster typetjes. meer een beetje de dropout croud.quote:Op maandag 13 december 2010 15:52 schreef Tanin het volgende:
Het waren bij ons niet bepaald de stoere jongens die er zo bijliepen, meer de kneuzen.
Nou hadden we ook niet veel jongens...(man of 10 op een klas van 42)
Dank daarvoor - ik probeer het op mijn eigen manier te brengen en het is goed om te lezen dat lezers dat leuk vinden.quote:Op maandag 20 december 2010 13:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vind je verhalen erg komisch geschreven Lyrebird.
Ik vind het ook leuk om te lezen. Hou ons op de hoogte en vergeet niet regelmatig een paar foto's te posten van de mooie dames daarquote:Op maandag 20 december 2010 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dank daarvoor - ik probeer het op mijn eigen manier te brengen en het is goed om te lezen dat lezers dat leuk vinden.
Ik zit op dit moment een beetje in de olie, omdat we net met de studenten onze "end-of-year party" hebben gehad. Ik heb daar vorig jaar ook over geschreven (hoe een van onze studenten de zaak had ondergekotst, en hoe een andere student later een paaltje aan het verven was met prima whiskey). Dit jaar viel het reuze mee. De eerstejaars MS studenten van vorig jaar zijn een jaar wijzer geworden, en gedroegen zich uitermate volwassen.
Wat ook mee zal spelen, is dat het steeds gemakkelijker wordt voor onze studenten om snel een baan te vinden, waardoor ze minder gespannen zijn en minder drinken. In Japan moeten eerste jaars MS studenten na een half semester al een baan gevonden hebben. Doen ze dat niet, dan wordt iedereen heel erg zenuwachtig, want studenten moeten vaak voor een hele familie zorgen, en het is dus belangrijk dat ze een goede baan krijgen.
Met de krimpende Japanse bevolking, en de groeiende economie is het nu zelfs voor de meest belabberde student een eitje om een goede baan te vinden. Zo werk ik nu samen met een student die nog voor z'n BS moet afstuderen, maar die nu al een baan heeft aangeboden gekregen, simpelweg omdat hij een jaar ervaring heeft in mijn vakgebied, en wat dat betreft dus aantrekkelijk wordt voor bepaalde werkgevers.
Goed, ik laat het hierbij vandaag, tot het in de bovenkamer weer wat opklaart.
haha..quote:Op donderdag 23 december 2010 21:17 schreef Giraffe het volgende:
Leuk Japanfeitje: dit jaar wordt er enorm veel meer Kentucky fried chicken verkocht voor kerst![]()
http://www.japanprobe.com(...)-christmas-in-japan/
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 04:57 schreef Lyrebird het volgende:
Een gelukkig nieuw jaar, oftewel een HAPPY NEW YEAAAAAAAAARRRRR hihihihihihi
vanuit Japan!
Oud, maar hij blijft leuk!
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:18 schreef KNAK het volgende:
Japanse meisjes.........
Dat zou de enige reden zijn voor mij om eens naar Japan te gaan, voor de rest trekt het me niet zo.
Allemaal grote tetten daar (itt hier :p )
OMG :|quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:52 schreef Tanin het volgende:
Hahahahaha, ik weet wat je bedoelt. En dan gooien ze er kinako overheen om het zoeter te maken.
...dango (maar dat zegt niet zoveel, dango gebruiken ze voor heel veel snoepjes)
Ik vind het overigens wel lekker, niet zo lekker als anko (die rooie prut) en zeker niet zo lekker als mochi, maar dessalnietemin lekker. Maar ik schijn inderdaad een uitzondering te zijn. Er werd meermaals gezegd dat ik zo makkelijk was, omdat ik alles lekker vond.
Probeer anders een cha-dango (dat zijn groene bolletjes op een stokje, lijkt er op maar is zachter van structuur en met meer smaak)
Gouwe ouwe fout van een uitwisselings student:
"Watashi ha unko ga suki desu!"
unko = poep
anko = rode bonen pasta
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:18 schreef KNAK het volgende:
Japanse meisjes.........
Dat zou de enige reden zijn voor mij om eens naar Japan te gaan, voor de rest trekt het me niet zo.
Allemaal grote tetten daar (itt hier :p )
Nee watashi wa laat je natuurlijk niet altijd achterwege, maar volgensmij was het uit deze context al te begrijpen dat hij iets over zichzelf zou zeggen. En die hentai/hantai is wel een oei waard, maar die van unko is nog wel tandje erger.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:42 schreef Tanin het volgende:
Ja, dat was een van de eerste pogingen van diegene om een volwaardige zin te maken (dat was ik overigens niet).
Wat niet betekent dat je nooit "watashi ha" zegt...
Ik heb na een maand of 3 gepresteerd te vragen of ik de autogordel er "hentai" in moest doen
hentai = pervers
hantai = andersom
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:44 schreef koffiegast het volgende:
Verhalen blijven leuk! Verder.. je zegt aanstaande... je gaat trouwen?
Pics or it didnt happenquote:Op donderdag 6 januari 2011 05:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Trouwfoto's zijn trouwens al gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |