abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77193155
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:18 schreef adorable het volgende:

[..]

met statistiek kun je GE-WEL-DIG goed liegen en toch heel geloofwaardig overkomen. en het is niet meer dan normaal dat jongeren wiens ouders niet nederlands zijn heel slecht weten wat ze met zich zelf aan moeten...
en ja het moet aangepakt worden, maar wat zijn precies de oplossingen die geert geeft? ik hoor hem alleen maar zeggen dat er problemen zijn, ja leuk dat kan ik ook.
het gaat wel om statistiek van het CBS. jeweetwel, dat bureau dat voor de nederlandse regering dergelijke cijfers zoekt.

Ik zeg niet dat hij een oplossing heeft, maar een hoop partijen erkennen niet eens dat er problemen zijn. En aangezien GW in de oppositie zit, is het zijn taak om dat duidelijk te maken. Als hij daadwerkelijk veel zetels krijgt straks, dan komt het aanpakken gedeelte wel denk ik.

Mijns inziens dient de oplossing tweeledig te zijn: de veroorzakers van overlast dienen harder aangepakt te worden (politie die hardhandiger mag optreden, straffen die hoger dienen te worden, bureau halt heeft z'n grootste tijd wel gehad en aangerichte schade dient vergoed te worden. Kortom, er dienen weer consequenties te komen voor crimineel gedrag)
tegelijkertijd dient voorkomen te worden dat anderen crimineel worden. Kwalijk groepsgedrag dient voorkomen te worden door mensen uit die groepen individueel hun fouten in te laten zien wat betreft groepsdruk etc. heel veel van deze jongeren zijn immers meelopers, die echter door groepsdruk dingen doen die ze eigenlijk niet willen. groepsgedrag dient geobserveerd te worden zodat men de hardliners en meelopers kan onderscheiden. Verder dienen er structurele integreringsprojecten op gezet te worden, waarbij vooral gekeken dient te worden naar wat de mogelijkheden zijn zodat ze zichzelf beter kunnen positioneren in de samenleving, en niet hoe goed ze in de samenleving gezet kunnen worden.

Als dit structureel gedaan word, verdwijnen een hoop problemen als sneeuw voor de zon. ja het kost geld, en mankracht, maar mijn inziens is dat er al genoeg. Er dient een omslag te komen in de manier van denken van welzijnsmedewerkers. en politie dient weer aktief mee te doen in de samenleving (bijvoorbeeld met het observeren van groepen overlastveroorzakers.)

maar goed, eigenlijkging dit topic daar ook niet over.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_77193194
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:18 schreef adorable het volgende:
met statistiek kun je GE-WEL-DIG goed liegen en toch heel geloofwaardig overkomen. en het is niet meer dan normaal dat jongeren wiens ouders niet nederlands zijn heel slecht weten wat ze met zich zelf aan moeten...
en ja het moet aangepakt worden, maar wat zijn precies de oplossingen die geert geeft? ik hoor hem alleen maar zeggen dat er problemen zijn, ja leuk dat kan ik ook.
Is toch nog altijd beter dan "het is maar een incident, nothing to see, loop maar door"-blaten wat midden jaren 90 bon ton was. Enne, dat excuus over jongeren met niet nederlandse ouders is wel een heel slechte aangezien bij die groepen in kwestie al bij de 4de generatie aan gaan komen.
  zondag 24 januari 2010 @ 08:48:13 #253
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_77201663
Even een tvp
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:09:26 #254
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77206468
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:10 schreef Bensel het volgende:

Mijns inziens dient de oplossing tweeledig te zijn: de veroorzakers van overlast dienen harder aangepakt te worden (politie die hardhandiger mag optreden, straffen die hoger dienen te worden, bureau halt heeft z'n grootste tijd wel gehad en aangerichte schade dient vergoed te worden. Kortom, er dienen weer consequenties te komen voor crimineel gedrag)
tegelijkertijd dient voorkomen te worden dat anderen crimineel worden. Kwalijk groepsgedrag dient voorkomen te worden door mensen uit die groepen individueel hun fouten in te laten zien wat betreft groepsdruk etc. heel veel van deze jongeren zijn immers meelopers, die echter door groepsdruk dingen doen die ze eigenlijk niet willen. groepsgedrag dient geobserveerd te worden zodat men de hardliners en meelopers kan onderscheiden. Verder dienen er structurele integreringsprojecten op gezet te worden, waarbij vooral gekeken dient te worden naar wat de mogelijkheden zijn zodat ze zichzelf beter kunnen positioneren in de samenleving, en niet hoe goed ze in de samenleving gezet kunnen worden.

Als dit structureel gedaan word, verdwijnen een hoop problemen als sneeuw voor de zon. ja het kost geld, en mankracht, maar mijn inziens is dat er al genoeg. Er dient een omslag te komen in de manier van denken van welzijnsmedewerkers. en politie dient weer aktief mee te doen in de samenleving (bijvoorbeeld met het observeren van groepen overlastveroorzakers.)
Helemaal niet gek wat je daar schrijft en ik denk eigenlijk dat niemand, van links tot rechts, het hier in grote lijnen echt mee oneens zou kunnen zijn.

Wat ik opvallend genoeg helemaal mis in je betoog zijn juist de typisch Wilderiaanse thema's als 'haatdondaldduck', 'kopvoddentaks' en 'judeo-christelijke cultuur'. Want dat is wat ik Wilders steeds maar weer hoor impliceren en waarom 'wij' linksen hem zo verafschuwen: dat een bepaalde groep in de samenleving in principe niet kan deugen en hier ook gewoon niet thuishoort.

Leuk om te zien dat op het moment dat jij als Wilders-voorstander het geschreeuw even achterwege laat en een serieuze reactie geeft, dat de typische Wilders-thema's eigenlijk helemaal niet in de discussie blijken terug te komen.

Met je wat je schrijft geef je eigenlijk aan dat er best over oplossingen gedacht kan worden zonder het standaard PVV-gehak en daarmee bewijs je in mijn ogen dat Wilders meer gezeik veroorzaakt dan oplost.
pi_77206606
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:10 schreef Bensel het volgende:

[..]

het gaat wel om statistiek van het CBS. jeweetwel, dat bureau dat voor de nederlandse regering dergelijke cijfers zoekt.

Ik zeg niet dat hij een oplossing heeft, maar een hoop partijen erkennen niet eens dat er problemen zijn. En aangezien GW in de oppositie zit, is het zijn taak om dat duidelijk te maken. Als hij daadwerkelijk veel zetels krijgt straks, dan komt het aanpakken gedeelte wel denk ik.

ik ben het ook eens op dat punt, crimineel gedrag moet echt zwaarder gestraft worden. en er mag wel weer wat hierarchie in deze maatschappij komen.

maar goed, eigenlijkging dit topic daar ook niet over.
i know he thinks you're fun and stuff, but does he know how to wind you up?
pi_77209045
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:09 schreef Frollo het volgende:
Wat ik opvallend genoeg helemaal mis in je betoog zijn juist de typisch Wilderiaanse thema's als 'haatdondaldduck', 'kopvoddentaks' en 'judeo-christelijke cultuur'. Want dat is wat ik Wilders steeds maar weer hoor impliceren en waarom 'wij' linksen hem zo verafschuwen: dat een bepaalde groep in de samenleving in principe niet kan deugen en hier ook gewoon niet thuishoort.
Even tussendoor...hoe goed kan jij lezen? Wilders heeft nooit gezegd dat moslims niet deugen, hij ageert tegen de islam. Ook heeft Wilders nooit gezegd dat moslims hier niet thuishoren. Moslims blijven hier, enkel alleen de criminele en radicale moslims gaan eruit. Aangezien links blijft volhouden dat de meeste moslims niet radicaal zijn...waar maak jij je dan druk over? Die blijven dan toch gewoon hier?
pi_77209457
Naïef.
pi_77209575
Geert Wilders heeft hélemaal niets tegen moslims: "geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit".
  zondag 24 januari 2010 @ 14:29:25 #259
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77209649
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Even tussendoor...hoe goed kan jij lezen? Wilders heeft nooit gezegd dat moslims niet deugen, hij ageert tegen de islam. Ook heeft Wilders nooit gezegd dat moslims hier niet thuishoren. Moslims blijven hier, enkel alleen de criminele en radicale moslims gaan eruit. Aangezien links blijft volhouden dat de meeste moslims niet radicaal zijn...waar maak jij je dan druk over? Die blijven dan toch gewoon hier?
Wilders impliceert wel degelijk dat moslims niet deugen. Het ronduit uitspreken doet hij inderdaad niet.

Maar zoals je weet heeft Wilders iedere moslim verdacht gemaakt door te stellen dat een 'goede' moslim een wolf in schaapskleren is die zijn ware islamitische aard verbergt, aangezien dit mag van de Koran.

En zo zijn er heel veel uitspraken die tezamen een cirkel trekken om de islam en iedereen die zich islamiet noemt.

Oprotten met die valse nuanceringen nu een keer
Intelligent, but fucked up.
pi_77209705
Dan moet je maar beter de post van Frollo lezen:
quote:
Want dat is wat ik Wilders steeds maar weer hoor impliceren en waarom 'wij' linksen hem zo verafschuwen: dat een bepaalde groep in de samenleving in principe niet kan deugen en hier ook gewoon niet thuishoort

Dit is simpelweg niet waar.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:30:50 #261
177885 JoaC
Het is patat
pi_77209713
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je de Islam in het algemeen als fout aanhaalt ben je gewoon moslims aan het generaliseren en als foute personen weg aan het zetten, als je de radicale takken van de islam benadrukt ben je problemen aan het oplossen.

Dus als je zegt dat er geen gematigde islam is, zeg je gewoon dat er geen gematigde moslims binnen de islam zijn, en ben je een idioot.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_77209776
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]

[/b][/u]
Nee, precies. Hij zegt alleen maar dat er niet meer van mogen komen, dat er veel weg moeten en dat ze een demografisch probleem vormen dat opgelost dient te worden, dat ze onbetrouwbaar zijn.

Wat zei ik ook alweer? O ja, naïef.
pi_77209832
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:30 schreef JoaC het volgende:

[..]

Als je de Islam in het algemeen als fout aanhaalt ben je gewoon moslims aan het generaliseren en als foute personen weg aan het zetten, als je de radicale takken van de islam benadrukt ben je problemen aan het oplossen.

Dus als je zegt dat er geen gematigde islam is, zeg je gewoon dat er geen gematigde moslims binnen de islam zijn, en ben je een idioot.
Hij VINDT dat er geen gematigde islam bestaat. Mag hij dat ook al niet meer zeggen?
Tevens zegt hij dat gematigde moslims WEL bestaan.

Jij bent weer, net zoals gewoonlijk, en net zoals wel meer linksen doen, de woorden van Wilders aan het verdraaien.
pi_77209870
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hij VINDT dat er geen gematigde islam bestaat. Mag hij dat ook al niet meer zeggen?
Tevens zegt hij dat gematigde moslims WEL bestaat.

Jij bent weer, net zoals gewoonlijk, en net zoals wel meer linksen doen, de woorden van Wilders aan het verdraaien.
En jij bent dan ook gewoon een vervelende, naïeve troll. Weinig waard.
pi_77209979
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, precies. Hij zegt alleen maar dat er niet meer van mogen komen, dat er veel weg moeten en dat ze een demografisch probleem vormen dat opgelost dient te worden, dat ze onbetrouwbaar zijn.

Wat zei ik ook alweer? O ja, naïef.
En dat is jouw mening. En dat mag jij van ons zeggen.

Zo vind jij dat naief. En zo vindt Wilders links naief.

Maar onee, als Wilders iets zegt, dan moet hij voor de rechtbank. Links mag wel vrij spreken, maar Wilders wordt vervolgd als hij vrij spreekt. Hoe krom.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

En jij bent dan ook gewoon een vervelende, naïeve troll. Weinig waard.
Heb je geen argumenten, ga je daarom op de man inspelen?
  zondag 24 januari 2010 @ 14:51:41 #266
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77210476
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]

[/b][/u]
Kun je dat ook beargumenteren dan?

Ik heb het geprobeerd, nu jij nog.
pi_77210783
Wat een hoop poldermoslimkenners hier.
pi_77211074
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een hoop poldermoslimkenners hier.
Wat is een poldermoslimkenner?
  zondag 24 januari 2010 @ 15:09:48 #269
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77211113
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het resultaat van 3 dagen keihard doctorandussen denk ik.
pi_77211295
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Foklullo's die menen dat de gematigde moslim bestaat.
  zondag 24 januari 2010 @ 15:16:17 #271
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77211367
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Foklullo's die menen dat de gematigde moslim bestaat.
Dr. Nikita, verlicht ons met je wijsheden zou ik zeggen.

ik zie ook wel dat je niets meer doet dan GW's woorden herkauwen, maar voor de vorm vraag ik toch een inhoudelijke toelichting
pi_77211398
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het resultaat van 3 dagen keihard doctorandussen denk ik.
Heb ik met de pispot gerammeld dat je je meldt?
  zondag 24 januari 2010 @ 15:17:59 #273
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77211422
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb ik met de pispot gerammeld dat je je meldt?
hehehe

Enniehoe. Vertel ons hoe het zit dan nepdoctorandus
pi_77211427
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dr. Nikita, verlicht ons met je wijsheden zou ik zeggen.

ik zie ook wel dat je niets meer doet dan GW's woorden herkauwen, maar voor de vorm vraag ik toch een inhoudelijke toelichting
Ah, jij bent kenner?
  zondag 24 januari 2010 @ 15:19:21 #275
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77211454
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, jij bent kenner?
Nou, ik zie dat je direct GW's woorden kopieert en ik vraag nu voor de derde keer om een inhoudelijke toelichting die je helemaal zelf hebt bedacht

Toe maar, we bijten niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')