Hij wordt waarschijnlijk ook wel vrijgesproken. Omdat het allemaal te subjectief is enzo.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet feitelijk aantoonbaar wat Wilders beweert, hij kan hooguit aantonen dat sommige moslims haatdragend zijn en dat hij een aantal medestanders heeft. Die feitelijkheden doen weinig af aan de al dan niet strafbaarheid van zijn uitlatingen.
Da's een mogelijkheid, ja, maar niet op grond van feiten, vermoed ik.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:06 schreef Terreros85 het volgende:
Hij wordt waarschijnlijk ook wel vrijgesproken. Omdat het allemaal te subjectief is enzo.
En toch ben ik benieuwd of de rechters het laten omtoveren tot een poppenkast waarbij allerlei ayatollahs opgeroepen worden vanuit het buitenland om Geert zijn gelijk aan te tonen!quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:06 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Hij wordt waarschijnlijk ook wel vrijgesproken. Omdat het allemaal te subjectief is enzo.
Denkelijk niet maar de motivering daarvan lijkt mij wel interessant leesvoer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:13 schreef capricia het volgende:
En toch ben ik benieuwd of de rechters het laten omtoveren tot een poppenkast waarbij allerlei ayatollahs opgeroepen worden vanuit het buitenland om Geert zijn gelijk aan te tonen!
Het lijkt me een lachwekkende vertoning daar in Amsterdam...quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denkelijk niet maar de motivering daarvan lijkt mij wel interessant leesvoer.
http://www.zeit.de/politi(...)mentstart=1#commentsquote:Niederländischer Islam-Gegner Wilders vor Gericht
In Amsterdam beginnt das Verfahren gegen den Politiker Geert Wilders wegen Beleidigung und Aufstachelung zum Hass. Seine Anhänger demonstrierten vor dem Gerichtsgebäude.
Wilders war durch sein Anti-Islam-Video Fitna international bekannt geworden. Die Staatsanwaltschaft wirft ihm die Beleidigung von Muslimen und ihrer Religion sowie Aufstachelung zum Hass gegen Anhänger des Islam vor. Abgesehen vom Film Fitna, in dem Wilders den Islam als blutrünstige Terror-Ideologie darstellt und Bilder von Anschlägen mit Aussagen des Koran mischt, stützt sich die Staatsanwaltschaft auf Reden und Interviews des Politikers. So forderte er ein Verbot des Korans, den er als "faschistisch" bezeichnete und mit Hitlers Mein Kampf verglich. Dem Politiker drohen 16 Monate Gefängnis sowie eine Geldbuße von bis zu 10.000 Euro.
Anzeige
Wilders wies alle Vorwürfe zurück. Die ihm zur Last gelegten Äußerungen seien "ein substanzieller Beitrag zur öffentlichen Debatte" und keineswegs strafbar, sagte sein Verteidiger Abraham Moszkowicz vor der Amsterdamer Gerichtskammer. Der Gründer und Chef der Partei für die Freiheit (PVV) habe seine Islam-Kritik zudem stets in seiner Eigenschaft als Abgeordneter des niederländischen Parlaments vorgebracht und müsse daher Immunität genießen.
Wilders selbst hatte sich bereits am Vorabend des Prozesses überzeugt gezeigt, dass er freigesprochen werde. Alles, was er jemals gegen den Islam und islamische Extremisten gesagt habe, sei durch das Recht auf freie Meinungsäußerung gedeckt. Der niederländischen Justiz und den Regierungsparteien warf er vor, einen "politischen Schauprozess" gegen ihn zu inszenieren. "Ich glaube mit Herz und Seele, dass unsere Freiheit bedroht ist", erklärte er in einer Erwiderung seiner Anklage vor dem Landgericht in Amsterdam. Wilders forderte die Richter auf, ihm die Gelegenheit zu einer "adäquaten Verteidigung" gegen den Vorwurf der antiislamischen Hetze zu geben. Seine Worte seien "manchmal hart", sagte Wilders. Die Freiheit müsse aber durch "Wachsamkeit" verteidigt werden. Zugleich stellte er den Antrag, den Mörder des Regisseurs und Islamkritikers Theo van Gogh als "Erfahrungszeugen" vorzuladen. Eine Vernehmung des 2005 zu lebenslanger Haft verurteilten Attentäters Mohammed Bouyeri solle beweisen, dass der Islam Menschen zu terroristischen Anschlägen verleiten kann.
Der für publikumswirksame Auftritte bekannte Wilders erschien in dem schwer bewachten Gerichtssaal mit einer Krawatte in leuchtendem Grün – der Symbolfarbe des Islam und des Propheten Mohammed. Vor der eigentlichen Verhandlung standen jedoch zunächst organisatorische Einzelheiten des Prozesses auf der Tagesordnung, darunter die Vorladung von Zeugen und Sachverständigen. Wilders will unter anderem Islamexperten vor Gericht befragen lassen, die seine Äußerungen über angebliche terroristische Gefahren durch den Islam bestätigen sollen. Aus Furcht vor Anschlägen wurde der Schutz für das Gerichtsgebäude verstärkt, Sprengstoffspürhunde durchsuchten die Räumlichkeiten. Wilders hatte in der Vergangenheit wiederholt Morddrohungen erhalten.
Sympathisanten des Politikers protestierten gegen das Verfahren. Vor dem abgeriegelten Gerichtsgebäude in Amsterdam versammelten sich rund 200 Anhänger. Auf Plakaten war unter anderem zu lesen: "Unsere Freiheit wird rituell geschlachtet." Wilders ist in den Niederlanden sehr populär. Die von ihm 2003 gegründete PVV ist Umfragen zufolge mittlerweile eine der stärksten politischen Kräfte des Landes. Aus der Europawahl ging sie mit rund 15 Prozent als zweitstärkste Partei hervor.
Ik ben bar slecht in Duits. Wat is de strekking van het verhaal, hoe lees jij het, qua mening?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef iehlaak het volgende:
Misschien interessant om te zien hoe het buitenland hiernaar kijkt:
[..]
http://www.zeit.de/politi(...)mentstart=1#comments
Het zijn geeneens rechters meer, dat zijn linkers!quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:42 schreef Monidique het volgende:
Tsja, Geert Wilders wrijft natuurlijk in z'n handjes; een politiek proces gevoerd door linkse advocaten, linkse rechters en linkse politici. Ik denk dat het trouwens wel wat zegt over de houdbaarheid van zijn standpunten en meningen dat hij zich wil verdedigen door de gekste en minst vertegenwoordigende hufters op te roepen om te getuigen. Het toont maar weer eens aan dat extremisten elkaar voeden en nodig hebben, want ik denk dat Mohammed B. en die andere snuiters maar al te graag in het openbaar hun zegje willen doen.
Ik sleep je voor de rechter en ik sla je met m'n linkerquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het zijn geeneens rechters meer, dat zijn linkers!
Och van wie was die ook al weer?quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:18 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik sleep je voor de rechter en ik sla je met m'n linker
Ik denk dat het beste is dat je die uitzending zelf even bekijkt, maar wat Hiddema, overigens mijn inziens terecht, aanstipte is dat de kern van het proces tegen Geert Wilders draait om de vraag of de islam met het nazisme mag worden vergeleken, meer specifiek of de Koran met Hitler’s Mein Kampf vergeleken mag worden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:43 schreef poon het volgende:
Iemand verwees een pagina terug al naar het optreden van Hiddema bij netwerk. Hij liet doorschemeren dat het verweer van Wilders ("wat ik zeg is waar, en voor het verkondigen van de waarheid kan je niet vervolgd worden") niet onredelijk is. Ofwel; de Koran kan op bepaalde punten (goed) vergeleken worden met Mein Kampf. Wilders wordt oa ook vervolgd vanwege die vergelijking.
Los van de vorm, lijken de ideeen (mbt Joden) van die boeken niet op elkaar?
quote:Hiddema: “Als ik zie hoe het verdiende lot van de Joden in de koran wordt omschreven, daar kan de heer A. Hitler op sommige punten nog wel een puntje aan zuigen.”
Dus je geeft me gelijk?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
De koran is toch geschreven om moslims eraan te herinneren dat hun doel is het streven naar een wereldgodsdienst. Het is toch eigenlijk de bedoeling dat ieder mens zich onderwerpt aan de islam. Wie dat niet doet, zal door allah gestraft worden.
Als je ernaar streeft om de hele wereld te onderwerpen aan de islam, vernietig je feitelijk elk ander geloof.
Soera 61:9 9. Hij is het Die Zijn boodschapper heeft gezonden met leiding en de godsdienst der Waarheid, opdat hij deze moge doen zegevieren over alle andere godsdiensten, al zijn de afgodendienaren er afkerig van.
Als we dit lijstje naast het lijstje met haatzaaiende passages leggen, kunnen we vergelijken wat vaker voor komt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:48 schreef Motorist het volgende:
[..]
Dus je geeft me gelijk?
Mein Kampf zuiver antisemitisch manifest, een boek die onontkenbaar antijoods is
Koran, een boek met teskten bij bepaalde interpertaties als antisemitisch zou kunnen worden uitgelegd? Maar die bij een andere interpertatieook anders zou kunnen worden bekeken?
Als we toch losse zinssnede uit de koran gtaan citeren:
Uit naam van godsdienst mag nooit iemand ergens toe gedwongen worden. (vgl. soera 2:256)
Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén. (Soera 29:46).
Hij schreef u dezelfde godsdienst voor, die Hij aan Noach oplegden en ... die Wij Abraham, Mozes en Jezus oplegden. (Soera 42:13)
Hoe zullen zij u [Mohammed] tot rechter maken wanneer zij de Torah bij zich hebben waarin Allah's oordeel is? (Soera 5: 43)
Zeg: “Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen.” (Soera 3:84)
Teksten hierboven laten duidelijk een deur open naar goed samenleven met Joden (danwel christenen) en respect voor de bijbel of torah. komt op mijn iet antisemitisch over
Het moelijk en divers interpreteerbaar van de koran maakt ook de lijst met stromingen binnen de islam zoals ik die eerder gepost heb.
Mss is het dan toch niet zo goed idee om zomaar 1 passage uit de koran te citeren
Volgens mij proberen mensen zo al eeuwen zo te discuseren, maar dat heeft met de rechtszaak niks te maken. De vraag is mag je de koran direct vergelijken met Mein Kampf, de volgende vraag is, staan er in Mein Kampf passages die ook mild zijn tov het jodendom . Ik heb Mein Kampf nooit gelezen, maar ik heb zo een vermoeden dat die passages er niet zullen staan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:34 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Als we dit lijstje naast het lijstje met haatzaaiende passages leggen, kunnen we vergelijken wat vaker voor komt.
En dat bewijst helemaal niets.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:34 schreef AvispaCS het volgende:
Als we dit lijstje naast het lijstje met haatzaaiende passages leggen, kunnen we vergelijken wat vaker voor komt.
Paddoverbod komt niet alleen uit Christelijke hoek.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- paddoverbod
- koopzondagen die afgeschaft worden
- niet mijn vrijheid, maar die van homoseksuelen, namelijk dat ze geen gemeenteraadslid of leraar mogen worden
- het verbieden van concerten en feesten
- het willen tegengaan van darkrooms
- geen abortus of euthanasie (is er nog niet door, maar met regeringsdeelname is de GristenUnie veel dichterbij macht om dat te bewerkstelligen dan een haatbaard in een pisjurk dat heeft)
- etc.
Sterker nog. Ik heb dat al. Kan zo naar mijn EPD en inloggen!! Super makkelijk!quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook geen problemen met het elektronisch patienten dossier hebt.
Welnee, Boeddhisme en Hindoeisme bijvoorbeeld, doen helemaal niet aan zieltjes winnen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:52 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Elke religie is toch uit op volledige overheersing van de wereld. Zij zijn toch degene die de waarheid in pacht hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |