abonnement Unibet Coolblue
pi_77055186
Hier weer verder...

Startdata AMO-Opleiding 2010 (Onder voorbehoud) :
AMO1 Start 25 januari week 4/5 Sbat Noord
AMO2 Start 15 maart week 11/12 Sbat Zuid
AMO3 Start 12 april week 15/16 Sbat Noord
AMO4 Start 19 april week 16/17 Sbat Zuid
AMO5 Start 14 juni week 24/25 Sbat Noord
AMO6 Start 05 juli week 27/28 Sbat Zuid
AMO7 Start 20 september week 38/39 Sbat Noord
AMO8 Start 08 november week 45/46 Sbat Zuid
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:34:28 #2
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77055677
Detachementje naar Haiti sturen
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:11:53 #3
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77076825
TVP.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77080495
TVP

Hoop dat ik de AMO van juli red, anders wordt het 2011 vrees ik :S
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:49:57 #5
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77081583
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:34 schreef GasTurbine het volgende:
Detachementje naar Haiti sturen
Detachementje KMar?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_77083421
vbddn moeten ook mee! Ik wil wel ns naar haiti!
  donderdag 21 januari 2010 @ 03:01:59 #7
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77083499
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:49 schreef Bouke-p het volgende:
vbddn moeten ook mee! Ik wil wel ns naar haiti!
Dat idee had ik dus ook
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:32:20 #8
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77092267
Ik zou ook naar Haiti willen nu, gewoon om te helpen. Lijkt me fantastisch.

Maarja, werkgevers en educationele instellingen vinden dat minder.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_77102604
Denk dat je daar niet de mooiste dingen meemaakt maar hulp is natuurlijk nooit verkeerd.

Maar neem aan dat ze toch eerder beroeps erheen sturen
pi_77152189
10-2 psychische en medische keuring

(tevens tvp )
Gr. Gr.
pi_77163014
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:33 schreef unox_worst het volgende:
10-2 psychische en medische keuring

(tevens tvp )
Hoe lang geleden had je de sollicitatieformulieren ingevuld?
pi_77168052
Ik zou direct van de mogelijkheid gebruik maken om in Haiti dingen te doen, alleen al (hoe egoïstisch dat ook mag klinken) voor een mooie ervaring voor mezelf. Maar denk niet dat de NatRes er heen gaat, ik weet van 1 persoon (beroeps) dat hij misschien in plaats van een arctische oefening richting Haiti moet.
pi_77173017
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:34 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Hoe lang geleden had je de sollicitatieformulieren ingevuld?
In december dus ik vind het nog best een snelle reactie
Gr. Gr.
pi_77211051
Nou vrijdag PGU gehaald maar wat een zooitje was het daar zeg.

Systeem lag steeds plat enzo.. en de voorraad was ook om te huilen.

Groot gedeelte heeft geen tent gekregen (maar dat schijnt al een aantal jaar een probleem te zijn)
En volgens mij heeft niemand zijn tas gekregen met goederen.
Ook waren de slaapzakken opgegeven moment op.
Sportkleding was ook alleen in te kleine/grote maten verkrijgbaar.

Probleem is dat we die tassen en slaapzakken echt nodig hebben aangezien we maandag de AMO hebben.
Maar als het goed is worden die dinsdag geleverd in Assen.

We zullen zien heb er in ieder geval wel zin in
pi_77219693
Vandaag het enorme pakket sollicitatiepapieren ingevuld, morgen op de bus.

Heb er zin in!
pi_77221145
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:08 schreef zipta het volgende:
Nou vrijdag PGU gehaald maar wat een zooitje was het daar zeg.

Systeem lag steeds plat enzo.. en de voorraad was ook om te huilen.

Groot gedeelte heeft geen tent gekregen (maar dat schijnt al een aantal jaar een probleem te zijn)
En volgens mij heeft niemand zijn tas gekregen met goederen.
Ook waren de slaapzakken opgegeven moment op.
Sportkleding was ook alleen in te kleine/grote maten verkrijgbaar.

Probleem is dat we die tassen en slaapzakken echt nodig hebben aangezien we maandag de AMO hebben.
Maar als het goed is worden die dinsdag geleverd in Assen.

We zullen zien heb er in ieder geval wel zin in
tent krijgt niemand tegenwoordig, maar een poncho voldoet ook prima. Die zijn zelfs beter bestand tegen regen dan die tentjes. Ik kan vanuit mijn tent sterren tellen
kwa sportkleding is er nu ook niks te klagen, behalve dat je ff moet wachten. Merkkleding goede sportschoenen! Das beter dan de troep die je vroegah kreeg.

Enige dat je wel echt nodig gaat hebben is je slaapzak. Voor die paar uur dat je tijdens bivak mag pitten is het mischien wel lekker dat je een meurbaal hebt.
pi_77230218
Volgens mij hebben er wel een paar een tentje gekregen maar misschien heb ik me dan wel vergist daarin.

Poncho heb ik overigens ook niet ontvangen maar ik hoorde al dat ze ook nog wel eens boogtenten opzetten tijdens bivak. Ahja we shall see

Ik heb nu zo'n oud trainingspak gekregen aangezien de Nike sportkleding alleen in XL of groter ongeveer was.
Sportschoenen zijn idd super maarja dat is dan ook weer commercieel geregeld met Runners World.

Maarja ga nu richting bed, morgenochtend om 9uur aanwezig zijn in Assen
pi_77239347
Poncho krijg je dan nog, iedereeen heeft die nodig.

En boogtententen? Laffe bende, daar hoor je tijdens je amo niet in te pitten
  maandag 25 januari 2010 @ 10:50:40 #19
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77241369
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:08 schreef zipta het volgende:
Nou vrijdag PGU gehaald maar wat een zooitje was het daar zeg.

Systeem lag steeds plat enzo.. en de voorraad was ook om te huilen.

Groot gedeelte heeft geen tent gekregen (maar dat schijnt al een aantal jaar een probleem te zijn)
En volgens mij heeft niemand zijn tas gekregen met goederen.
Ook waren de slaapzakken opgegeven moment op.
Sportkleding was ook alleen in te kleine/grote maten verkrijgbaar.

Probleem is dat we die tassen en slaapzakken echt nodig hebben aangezien we maandag de AMO hebben.
Maar als het goed is worden die dinsdag geleverd in Assen.

We zullen zien heb er in ieder geval wel zin in
welkom bij defensie? :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_77282906
tvp
pi_77322045
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:33 schreef unox_worst het volgende:
10-2 psychische en medische keuring

(tevens tvp )
Als ik je een tip mag geven:
Ga er de 9e heen en blijf er overnachten. Heb je een mooie 1e indruk en ben je er op tijd.
Alleen ga er dan niet te vroeg heen, zoals ik deed.
Ik was er om half 9, maar iedereen werd pas om half 10 opgehaald.
Dus tot die tijd dus koffiedrinken in de kantine. Wel tijd genoeg om kennis te maken met andere solicitanten...
pi_77326905
@Bouke-P: delen ze geen pubjes meer uit? Dus je slaapt er toch onder de poncho? Daar ben ik eigenlijk best blij mee. Hoorde van een natresser dat ze vooral in tentjes lagen, maar word veel liever wakker tussen twee bomen.

Maandag op de bus gedaan.Het gaat zeker weer een flinke tijd duren voordat ik reactie krijg? Iemand ongeveer een richtlijn hoelang dat duurt?
pi_77330666
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:28 schreef borritos het volgende:
@Bouke-P: delen ze geen pubjes meer uit? Dus je slaapt er toch onder de poncho? Daar ben ik eigenlijk best blij mee. Hoorde van een natresser dat ze vooral in tentjes lagen, maar word veel liever wakker tussen twee bomen.

Maandag op de bus gedaan.Het gaat zeker weer een flinke tijd duren voordat ik reactie krijg? Iemand ongeveer een richtlijn hoelang dat duurt?
iedere militair hoort een tentje te krijgen, maar ook amo/kms/kma klassen krijgen geen tentjes meer omdat ze op zijn. Dus dan word t idd een poncho en bivakzak.
pi_77342721
ook de natres krijgt in principe een tentje. Ik heb hem ook gekregen, maar nu bijna een jaar later heb ik hem nog nooit uitgepakt laat staan gebruikt (weet niet eens of hij compleet is)t. Of je gebruikt je poncho + bivakzak of er is wel een gebouw/loods geregeld.

En ik had binnen 2-3 weken na versturen mijn oproep voor de keuring binnen. Die was ongeveer 3 maanden daarna. Kleden was weer 1,5 maand later en weer 1,5 maand later had ik de AMO. En dat is niet idioot snel of langzaam.
pi_77347649
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 08:23 schreef wiver het volgende:

[..]

Als ik je een tip mag geven:
Ga er de 9e heen en blijf er overnachten. Heb je een mooie 1e indruk en ben je er op tijd.
Alleen ga er dan niet te vroeg heen, zoals ik deed.
Ik was er om half 9, maar iedereen werd pas om half 10 opgehaald.
Dus tot die tijd dus koffiedrinken in de kantine. Wel tijd genoeg om kennis te maken met andere solicitanten...
Dit is mn 2e keer dat ik gekeurd word, en aangezien de trein vanuit hier rechtstreeks naar amsterdam gaat blijf ik mooi die nacht thuis slapen
Gr. Gr.
pi_77452138
Zijn er nog leuke oefeningen geweest?
pi_77455985
jazekers, net terug van lekker een hele dag schieten. Ondanks wat probleempjes door de temperatuur (falende apparatuur) toch lekker kunnen schieten.
pi_77458135
Ik ben terug van een weekje AMO.

Al met al valt het me allemaal erg mee. We zouden gister eigenlijk met scherp schieten maar de taluten in Witten waren bevroren dus zijn we de SIM en de MOR ingeweest.

Lekker druk schema en ben ook wel blij dat ik weer ff thuis ben.
Volgende week bivak in Havelte, lijkt me ook erg leuk
pi_77467844
Lekker in de sneeuw
pi_77471923
Alles is beter dan regen
pi_77476077
Lijkt mij ook.
Van sneeuw kun je nog een iglo maken
Is er ook sneeuw-camo?
  zondag 31 januari 2010 @ 14:31:09 #32
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77477330
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:15 schreef zipta het volgende:
Alles is beter dan regen
Abso-fucking-luut. Niks zo kut als helemaal doorweekt in een OP zitten.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:10:09 #33
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77559504
Een vraag voor de reservisten hier! Of nee wacht, 2 vragen.

#1: hoe wordt je officier bij de reservisten?

#2: kan je als student/scholier vanaf je 18e ook reservist worden?

groet,
Kardash
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_77559682
Officier worden? Zonder vooropleiding of iets dergelijks dat is niet mogelijk. De meeste officieren komen toch vanuit het beroeps of waren al reserve officier. En een paar groeien door vanaf bijvoorbeeld een sergeant-majoor functie of adjudant.

En als student kan je vanaf je 18e ook reservist worden. Zelf geen ervaring mee maar een paar mensen uit mijn peleton zijn student.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:17:30 #35
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77559754
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:15 schreef Hubs het volgende:
Officier worden? Zonder vooropleiding of iets dergelijks dat is niet mogelijk. De meeste officieren komen toch vanuit het beroeps of waren al reserve officier. En een paar groeien door vanaf bijvoorbeeld een sergeant-majoor functie of adjudant.

En als student kan je vanaf je 18e ook reservist worden. Zelf geen ervaring mee maar een paar mensen uit mijn peleton zijn student.
Wat voor vooropleiding moet dat dan zijn? Ik bedoel, ik neem aan dat er ook reserve-officieren zijn die niet per se uit het beroepsleger komen?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:27:28 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77560138
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:10 schreef Kardash het volgende:
#1: hoe wordt je officier bij de reservisten?
Volgens mij zijn er twee opties:
* Na in je actieve dienst als officier door naar de reservisten. Kan enkel als er een officiersfunctie voor je beschikbaar is. Anders kan je wel vrijwillig afstand doen van je rang en met een lagere rang reservist worden.

* Op basis van je vakkennis kan je uitgezonden worden met meteen een rang als (hoge) reserve-officier (evt na een cashcourse groen zijn op de KMA). Bijvoorbeeld een wegenbouwkundige ingenieur die tijdelijk naar Bosnië gaat met kolonelsrang oid.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:10 schreef Kardash het volgende:
#2: kan je als student/scholier vanaf je 18e ook reservist worden?
Jazeker. Een m.i. over het hoofd geziene ideale bijbaan


Via enkele studentenverenigingen is er zelfs nog de traditionele "studentenweerbaarheid".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:10:36 #37
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77561973
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er twee opties:
* Na in je actieve dienst als officier door naar de reservisten. Kan enkel als er een officiersfunctie voor je beschikbaar is. Anders kan je wel vrijwillig afstand doen van je rang en met een lagere rang reservist worden.

* Op basis van je vakkennis kan je uitgezonden worden met meteen een rang als (hoge) reserve-officier (evt na een cashcourse groen zijn op de KMA). Bijvoorbeeld een wegenbouwkundige ingenieur die tijdelijk naar Bosnië gaat met kolonelsrang oid.
Hmm, echt puur binnen de reserve als reservist officier worden van een peleton reservisten kan dus niet?
quote:
[..]

Jazeker. Een m.i. over het hoofd geziene ideale bijbaan


Via enkele studentenverenigingen is er zelfs nog de traditionele "studentenweerbaarheid".
Die studentenweerbaarheid-instellingen zijn meestal verbonden aan corpora, niet echt iets waar je bij hoort zonder lang blond haar met liters wax erin en zonder een rijke pappie en mammie:P.

De NatRes lijkt me dus echt wat maar toch twijfel ik erg. Hoe zit het met salaris voor een 18-jarige en vergoedingen? En de opleiding?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_77562399
Heb je hier al gekeken: www.natres.nl ?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:50:57 #39
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77563901
Studentenweerbaardheid is niet echt iets waar je bij wil horen als je enige affiniteit hebt met groen zijn.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:53:05 #40
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77564014
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:19 schreef wiver het volgende:
Heb je hier al gekeken: www.natres.nl ?
hah, ja
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:23:20 #41
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77572092
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:10 schreef Kardash het volgende:
Hmm, echt puur binnen de reserve als reservist officier worden van een peleton reservisten kan dus niet?
Vanuit het niets? Heb je militaire ervaring? Je kan niet een paar jaar deeltijd KMA te gaan doen of iets dergelijks..


Salaris per uur is dacht ik 99% gelijk aan dat van een gewone soldaat van dezelfde rang als de reservist. Een kleine afwijking is er omdat het met de sociale premies wat anders loopt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77578239
Net voorlichting gehad in Amsterdam!
Ben ook 18jaartjes jong, en schrijf me nu in
pi_77649770
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:43 schreef zipta het volgende:
Ik ben terug van een weekje AMO.

Al met al valt het me allemaal erg mee. We zouden gister eigenlijk met scherp schieten maar de taluten in Witten waren bevroren dus zijn we de SIM en de MOR ingeweest.

Lekker druk schema en ben ook wel blij dat ik weer ff thuis ben.
Volgende week bivak in Havelte, lijkt me ook erg leuk
En, hoe was je 2e week?
pi_77679171
KUT

Begon met sneeuw... werd regen.. flinke dooi en toen nog meer regen.

En je slaapt weinig uiteraard maar ik ben weer een ervaring rijker.

Maandag kan ik meteen al meedraaien bij me bataljon!
pi_77680689
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:34 schreef zipta het volgende:
Volgens mij hebben er wel een paar een tentje gekregen maar misschien heb ik me dan wel vergist daarin.

Poncho heb ik overigens ook niet ontvangen maar ik hoorde al dat ze ook nog wel eens boogtenten opzetten tijdens bivak. Ahja we shall see

Ik heb nu zo'n oud trainingspak gekregen aangezien de Nike sportkleding alleen in XL of groter ongeveer was.
Sportschoenen zijn idd super maarja dat is dan ook weer commercieel geregeld met Runners World.

Maarja ga nu richting bed, morgenochtend om 9uur aanwezig zijn in Assen
Zipta, nog gefeliciteerd met het behalen van je certificaat, maar sommige van die lichting zijn wel sufferds. iets met dingen op de kluts zetten enzo
pi_77737235
Thanks!

Zaten idd mensen tussen waarvan je denkt; hoe kom je in godsnaam door de keuring heen.
Mja het blijft natuurlijk Natres hé, vrij soepel. Kon ik ook erg goed terugvinden in de AMO.

Hoop dat ik binnenkort bij me bataljon wel met scherp mag schieten want ik voel me nog geen soldaat

Edit: http://www.natres.net/index.php?option=com_content&view=article&id=864:vijfenveertig-nieuwe-collegas&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=651
pi_77737537
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:44 schreef zipta het volgende:
Thanks!

Zaten idd mensen tussen waarvan je denkt; hoe kom je in godsnaam door de keuring heen.
Mja het blijft natuurlijk Natres hé, vrij soepel.
Kon ik ook erg goed terugvinden in de AMO.

Hoop dat ik binnenkort bij me bataljon wel met scherp mag schieten want ik voel me nog geen soldaat

Edit: http://www.natres.net/index.php?option=com_content&view=article&id=864:vijfenveertig-nieuwe-collegas&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=651
Dit is niet alleen bij de Natres hoor Ik vraag me bij sommige full timers ook af hoe die in godsnaam de keuring hebben gehaald
  zondag 7 februari 2010 @ 18:55:30 #48
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77737607
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:44 schreef zipta het volgende:
Thanks!

Zaten idd mensen tussen waarvan je denkt; hoe kom je in godsnaam door de keuring heen.
Mja het blijft natuurlijk Natres hé, vrij soepel. Kon ik ook erg goed terugvinden in de AMO.

Hoop dat ik binnenkort bij me bataljon wel met scherp mag schieten want ik voel me nog geen soldaat

Edit: http://www.natres.net/index.php?option=com_content&view=article&id=864:vijfenveertig-nieuwe-collegas&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=651
Hoezo hebben jullie tijdens de AMO niet met scherp geschoten?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77737835
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:55 schreef Vortix het volgende:

[..]

Hoezo hebben jullie tijdens de AMO niet met scherp geschoten?
Taluden waren bevroren.. maarja ik vind het allemaal maar bullshit.
Zelfs geen camouflage gebruikt omdat dat op waterbasis word gebruikt en niet veilig was.

We hebben nog wel met flodders geschoten mja dat is ook niet echt spannend ofzo
  zondag 7 februari 2010 @ 19:08:06 #50
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77738027
Dus als het winter is, kunnen ze ons lekker aanvallen omdat de wapens niet werken? .
Hup, wat Kalashnikovs aanschaffen!
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_77738334
De wapens werken prima.. alleen de schietbaan is gewoon kut
  zondag 7 februari 2010 @ 21:06:25 #52
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77743330
Ah dat verklaart wel een hoop. Tja, als de schietbaan niet naar behoren werkt, kan je niet zoveel.

Maak je overigens maar geen zorgen hoor, de wapens van de KL werken prima bij een paar graadjes onder nul
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 7 februari 2010 @ 23:30:11 #53
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77752972
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:01 schreef zipta het volgende:

[..]

Taluden waren bevroren.. maarja ik vind het allemaal maar bullshit.
Zelfs geen camouflage gebruikt omdat dat op waterbasis word gebruikt en niet veilig was.

We hebben nog wel met flodders geschoten mja dat is ook niet echt spannend ofzo
Heb je ooit een kogel op een staalplaat zien weerkaatsen? Schiet is een kogel op een bevroren talud, heb het een keer met een glock gezien... Ze kaatsen echt af
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_77759633
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:30 schreef Esses het volgende:

[..]

Heb je ooit een kogel op een staalplaat zien weerkaatsen? Schiet is een kogel op een bevroren talud, heb het een keer met een glock gezien... Ze kaatsen echt af
Dat snap ik ook wel maar laat ze alternatieven verzinnen ofzo?
Verwarm die dingen desnoods.

Er waren al groepen 14 weken in opleiding en nog steeds niet met scherp geschoten.

En dit is nu de 2e Natres lichting achter elkaar die ook niet met scherp heeft geschoten.

Dat zijn gewoon vereisten voor een basisschutter.
pi_77762297
Hoelang duurt het eigenlijk ongeveer voordat je een keuringsuitnodiging krijgt? Ik heb op donderdag 14 januari mijn sollicitatieformulieren op de bus gedaan en nu, ruim 3 weken later, nog steeds niets gehoord. Kan ik Keuring & Selectie daarover bellen/mailen?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:26:53 #56
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77762465
Is niet ongebruikelijk hoor. De MIVD is je gegevens aan het verwerken momenteel.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77762558
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:21 schreef PugaPyga het volgende:
Hoelang duurt het eigenlijk ongeveer voordat je een keuringsuitnodiging krijgt? Ik heb op donderdag 14 januari mijn sollicitatieformulieren op de bus gedaan en nu, ruim 3 weken later, nog steeds niets gehoord. Kan ik Keuring & Selectie daarover bellen/mailen?
Bij mij duurt het inderdaad ook erg lang. Heb een paar dagen eerder de formulieren opgestuurd en ook nog niks gehad.
pi_77763398
Duurt wel 3 tot 4 weken.. wen er maar vast aan... je zult veel geduld moeten hebben.

Heb al berichten gelezen van mensen die pas de AMO in september mee mogen.

Schijnt nogal druk te zijn bij sommige bataljons.
pi_77779663
Ik heb vandaag een mail en sms gehad van de defensie dat ik een enquete moet invullen. Betekent in ieder geval dat het bij ze is aangekomen en dat ze het verwerkt hebben! Verwacht nu toch wel de komende dagen de brief te verwachten!
pi_77782190
Ik had eerst de brief en daarna pas het smsje, is die enquete de vervanging van die vragenlijst die je eerst in dat lokaal moest invullen?
Gr. Gr.
pi_77816384
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:21 schreef PugaPyga het volgende:
Hoelang duurt het eigenlijk ongeveer voordat je een keuringsuitnodiging krijgt? Ik heb op donderdag 14 januari mijn sollicitatieformulieren op de bus gedaan en nu, ruim 3 weken later, nog steeds niets gehoord. Kan ik Keuring & Selectie daarover bellen/mailen?
Dat duurde bij mij 4 weken. Nog een weekje geduld, zou ik zeggen.
De keuring is dan weer 4 weken later.
Tussen papieren posten en keuring zat bij mij 2 maanden tussen.
pi_77816561
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:07 schreef unox_worst het volgende:
Ik had eerst de brief en daarna pas het smsje, is die enquete de vervanging van die vragenlijst die je eerst in dat lokaal moest invullen?
Bij die grappige psygoloog?
pi_77816732
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:54 schreef zipta het volgende:
Duurt wel 3 tot 4 weken.. wen er maar vast aan... je zult veel geduld moeten hebben.

Heb al berichten gelezen van mensen die pas de AMO in september mee mogen.

Schijnt nogal druk te zijn bij sommige bataljons.
Geduld moet je zeker hebben. Op een onderdeel iets minder presteren bij de keuring, en je mag het over 3 mnd nog eens overdoen, zoals in mijn geval...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:20:26 #64
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77821458
Is dat ook niet heel erg logisch? Die eisen zijn er niet voor niets.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77821763
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef wiver het volgende:

[..]

Bij die grappige psygoloog?
Weet ik niet zeker, bij ons zat er toen geen psycholoog bij volgens mij, de mooiste vraag was nog wel "Hollanders zijn de beste bruggenbouwers eens/oneens"
Gr. Gr.
pi_77842774
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:20 schreef Vortix het volgende:
Is dat ook niet heel erg logisch? Die eisen zijn er niet voor niets.
Zeker!
Ook gezien het feit dat er zelfs bij de Amo nog mensen afvallen.
Ik ben inmiddels zeker 12kg kwijt door intensiever hard te lopen en spinning. Ben helemaal klaar voor de her-keuring!
En dan doortrainen voor de langverwachte amo, die hopelijk dit jaar nog zal zijn...
pi_77847178
nou, ik zit weer in de trein, 6uur zitten wachten op de psychologische keuring en de 19e terugkomen voor de rest.
Gr. Gr.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:26:37 #68
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77847241
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:22 schreef wiver het volgende:

[..]

Zeker!
Ook gezien het feit dat er zelfs bij de Amo nog mensen afvallen.
Ik ben inmiddels zeker 12kg kwijt door intensiever hard te lopen en spinning. Ben helemaal klaar voor de her-keuring!
En dan doortrainen voor de langverwachte amo, die hopelijk dit jaar nog zal zijn...
Bij de beroeps valt zo'n 40% tijdens de AMO uit.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77863271
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:34 schreef zipta het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel maar laat ze alternatieven verzinnen ofzo?
Verwarm die dingen desnoods.

Er waren al groepen 14 weken in opleiding en nog steeds niet met scherp geschoten.

En dit is nu de 2e Natres lichting achter elkaar die ook niet met scherp heeft geschoten.

Dat zijn gewoon vereisten voor een basisschutter.
Meld, ik zit ook in B-cie, Assen, lichting 23/10, net 2 dagen ISK gehad, eindelijk normaal schieten, daarvoor alleen 10 scherpe weg kunnen schieten.
pi_77867959
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:26 schreef Vortix het volgende:

[..]

Bij de beroeps valt zo'n 40% tijdens de AMO uit.
En bij de Natres?
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:41:26 #71
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77868552
Geen idee. Veel minder in elk geval.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 februari 2010 @ 12:44:42 #72
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77951088
Reservist aangehouden na diefstal vuurwapen
11 februari 2010, 18.12 uur

De Koninklijke Marechaussee heeft dinsdag 9 februari in Apeldoorn een 28-jarige militair van het Korps Nationale Reserve (NATRES) aangehouden vanwege de diefstal van een dienstpistool.

Het rechercheteam van de marechausseebrigade Veluwe begon een onderzoek nadat Defensie aangifte had gedaan van de vermissing van een pistool, type Glock 17, en een aantal patroonhouders. Dat gebeurde na afloop van een oefening die destijds was gehouden.

Tijdens het onderzoek vonden de rechercheurs, op aanwijzing van de verdachte, het betreffende wapen en de patroonhouders in zijn woning in Maastricht. Daarnaast werden ook nog drie andere pistolen, patroonhouders, holsters en een pistoolkoffer aangetroffen.

De man is in verzekering gesteld en heeft de diefstal bekend.

bron: Defensie
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:17:02 #73
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_77953324
Die vent dacht er wel mee weg te komen ofzo?
Als je dan zo graag een vuurwapen wil hebben moet je natuurlijk niet eentje bij defensie jatten waar alles geteld wordt sukkel!
pi_78002095
Bah! Eindelijk de datum voor mijn keuring binnen gekregen. Valt het op precies dezelfde datum als mijn rijexamen.. hopelijk vinden ze dit een legitieme reden om de keuring te verzetten. Rijexamen kan je namelijk niet verzetten. Morgen meteen om 9 uur bellen maar..
  zondag 14 februari 2010 @ 23:06:11 #75
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_78003733
Ik heb mijn keurig ook laten verzetten en er werd toen niet moeilijk over gedaan, wel kan het weer even duren voor ze tijd voor je hebben...
pi_78010347
quote:
Op zondag 14 februari 2010 23:06 schreef speedrock het volgende:
Ik heb mijn keurig ook laten verzetten en er werd toen niet moeilijk over gedaan, wel kan het weer even duren voor ze tijd voor je hebben...
Ja, klopt. Ik heb net gebeld en ze kunnen het verzetten. Maar het nadeel is inderdaad dat het even duurt voor ik terecht kan..
pi_78052610
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:26 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik heb net gebeld en ze kunnen het verzetten. Maar het nadeel is inderdaad dat het even duurt voor ik terecht kan..
En met een beetje geluk heb je dan je rijbewijs en kun je met de auto!
Hoewel ik je toch de trein aanbeveel...

[ Bericht 3% gewijzigd door wiver op 16-02-2010 22:44:02 ]
pi_78196350
Met de auto is idd niet aan te raden, je mag daar namelijk niet op de kazerne parkeren volgens mij.

Ik ben gelukkig helemaal goedgekeurd na nog een hele dag wachten Weer netjes cluster 4 gehaald
Gr. Gr.
pi_78199798
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:54 schreef unox_worst het volgende:
Met de auto is idd niet aan te raden, je mag daar namelijk niet op de kazerne parkeren volgens mij.

Ik ben gelukkig helemaal goedgekeurd na nog een hele dag wachten Weer netjes cluster 4 gehaald
Gefeliciteerd!
Jij mocht 1 dag wachten, ik moet er nog 25
pi_78223465
Ben je al helemaal in topvorm?
Gr. Gr.
pi_78234539
Geen toppie, maar wel aardig goed. Veel beter dan vorige keer iedergeval. Wat word jou bat/cie?
pi_78237745
De reservisten zullen nu ook wel terug uit afganistan moeten...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:37:30 #83
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_78238271
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:23 schreef wiver het volgende:
De reservisten zullen nu ook wel terug uit afganistan moeten...
Uhm, duh?

Als NL weggaat geldt dat natuurlijk ook voor reservisten.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_78275973
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:37 schreef wiver het volgende:
Geen toppie, maar wel aardig goed. Veel beter dan vorige keer iedergeval. Wat word jou bat/cie?
40 in harderwijk volgens mij, en de AMO in assen, alleen wanneer ik de AMO mag gaan doen hangt nog even af van de MIVD.
Gr. Gr.
pi_78328906
In sept? Wie weet ben ik er dan ook...
Ga ook voor 40bat. Ede/Harskamp..
pi_78359633
Die is voor mij eigenlijk ook veel dichter bij, even bellen of dat nog veranderd kan worden.
Gr. Gr.
pi_78457087
Best vervelend dat ik na het eerste weekend er al mee gekapt was.. nu spijt van
pi_78464545
Wel rustig hier op dit forum.
Wordt er niets meer beleeft?
pi_78464596
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:27 schreef ertenal het volgende:
Best vervelend dat ik na het eerste weekend er al mee gekapt was.. nu spijt van
Kun je dat niet terugdraaien?
En waarom kreeg je spijt? Of is 't to personal?
pi_78465366
Overhaast beslist.. Kijk je staat daar snachts in de kou, terwijl ik toen niets aan had behalve een broek en een tshirt.. en dan is het winter.. dan heb je het echt wel ff gehad. Helaas is dat alleen dat eerste weekend en is dat juist bedoeld om elkaar beter te leren kennen.

Tja ik neem aan dat als je eenmaal stopt ze je niet zomaar meer aannemen.
pi_78467936
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:39 schreef ertenal het volgende:
Overhaast beslist.. Kijk je staat daar snachts in de kou, terwijl ik toen niets aan had behalve een broek en een tshirt.. en dan is het winter.. dan heb je het echt wel ff gehad. Helaas is dat alleen dat eerste weekend en is dat juist bedoeld om elkaar beter te leren kennen.

Tja ik neem aan dat als je eenmaal stopt ze je niet zomaar meer aannemen.
Zou kunnen, maar ze hebben ook genoeg geinversteerd.
Je zou het wellicht kunnen proberen.
Heb je alle spullen nog?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:41:16 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_78478919
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:39 schreef ertenal het volgende:
Overhaast beslist.. Kijk je staat daar snachts in de kou, terwijl ik toen niets aan had behalve een broek en een tshirt.. en dan is het winter.. dan heb je het echt wel ff gehad. Helaas is dat alleen dat eerste weekend en is dat juist bedoeld om elkaar beter te leren kennen.

Tja ik neem aan dat als je eenmaal stopt ze je niet zomaar meer aannemen.
sorry, maar dat is juist precies hoe ze filteren.
En imo ben je na zo'n kleine tegenslag al opgevingsgedrag vertonen dan ook gewoon dik ongeschikt
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_78484610
Vanochtend PO gehad en geschikt verklaard Moest wel eerst van 7 tot 11u wachten en was, in tegenstelling tot wat de uitnodiging deed vermoeden, niet voor het GO ingedeeld Had ik al wat verhalen over gehoord, dus kwam niet echt als een verrassing. Heb nu een nieuwe datum voor de GO.
pi_78508373
Het houd je bezig..
Mij is verteld dat een toekomstige natresser alles op een dag krijgt ivm vrijvragen bij zn huidige baas.
Ik had ook alle drie de onderdelen op een dag.
pi_78553085
Als je meteen 's ochtends je PO kunt doen wel, anders kun je gewoon terugkomen.
Gr. Gr.
pi_78586286
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

sorry, maar dat is juist precies hoe ze filteren.
En imo ben je na zo'n kleine tegenslag al opgevingsgedrag vertonen dan ook gewoon dik ongeschikt
Ja, alsof ze nadat je je training af hebt gemaakt ook daadwerkelijk weer tenten induikt. Dat eerste weekend staat in het teken van groepsbinding en heeft nog vrij weinig te maken met jou daadwerkelijke taken na je opleiding.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:02:56 #97
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_78586951
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:42 schreef ertenal het volgende:

[..]

Ja, alsof ze nadat je je training af hebt gemaakt ook daadwerkelijk weer tenten induikt. Dat eerste weekend staat in het teken van groepsbinding en heeft nog vrij weinig te maken met jou daadwerkelijke taken na je opleiding.
ga je mij nu vertellen hoe filteren werkt?
En je hebt al laten zien dat je niets eens een koude nacht kan ontstaan.

Volgens jou denkwijze is de gehele amo ook overbodig, want ja.. alsof je daadwerkelijk paraat ergens in de bosjes moet gaan zitten, je gaat dan toch ook naar je prefab 's avonds.

Je hebt gewoon gefaald, en laten zien dat je niet eens 1 nachtje ontbering kan doorstaan, als je het echt zo graag had gewild was je even doorgezet, maar als je voor 1 koud nachtje al alles op alles moet zetten had ik het toch voor je somber moeten voorspellen.

elk stukje in de opleiding is filtermomen, alles..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_78587212
Ik heb laatst een mooi boek hierover gelezen van iemand die door de selectie gekomen was van de reservisten bij de SAS commando's in de UK.
Erg interessant. Is de natres selectie niets bij.
Keiharde mariniers vallen er nog af...
pi_78630388
Voor de vakantie bijeenkomstavond gehad. Nu nog de sollicitatiepapieren invullen en opsturen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_78740426
Wordt er nog wat beleeft in Natresland?
pi_78749020
Pff, vandaag even geschrokken. Kon de eerste keer niet komen door mijn rijexamen. De man aan de lijn zei dat hij me een nieuwe uitnodiging zou sturen. Na 2-3 weken nog steeds niks binnen, dus dacht mail maar even! Bleek dat hij het helemaal niet doorgegeven had, en dat ze hadden genoteerd als niet gehaald (omdat ik niet was komen opdagen).

Ik natuurlijk meteen bellen, gelukkig had ik een redelijke man aan de lijn. Die me meteen een nieuwe uitnodiging via de mail stuurde en de brief krijg ik over een paar dagen.

Mijn keuring 16 maart dus!
pi_78768229
Da's lullig zeg!
pi_78826618
15 maart begint na een jaar wachten dan eindelijk mijn NatRes-loopbaan! Na zo'n beetje al het mogelijke oponthoud en uitstel dat je je maar kunt voorstellen, heb ik nu afgelopen dinsdag mijn oproep gekregen. Dat betekent aanstaande vrijdag naar Soesterberg om m'n PGU op de halen, en de zondagavond erop naar Oirschot (na eerst even de seizoensopener van de Formule 1 mee hebben gepakt natuurlijk ). Ik kan bijna niet wachten! Zijn er nog meer Fok!-ers die tegelijk met mij de AMO hebben? Zou wel toevallig zijn!
  zondag 7 maart 2010 @ 00:02:59 #104
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_78833381
Was het maar waar
Waar kom je terecht na je AMO?
Gr. Gr.
pi_78841147
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:02 schreef unox_worst het volgende:
Was het maar waar
Waar kom je terecht na je AMO?
30ste Natresbataljon, Bravo comagnie, dus Breda Heb daar al een keer of twee meegelopen, gezellige boel!
pi_78898583
Vandaag ook GO gehaald, het Grote Wachten kan dus beginnen
pi_78914437
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef PugaPyga het volgende:
Vandaag ook GO gehaald, het Grote Wachten kan dus beginnen
Weet je je amo datum al?
pi_78914542
Hier zit verder niemand die bij de GLR zit toch? (Groep Luchtmacht Reserve)

Eind deze maand alweer de vierde module van de AMO (in totaal 7 modules), eindelijk de schietbaan op Juni de eindoefening en dan hopelijk zo snel mogelijk beginnen aan de VTO
pi_78970946
Heb nog geen datum, want mijn VO moest nog gestart worden. Had wel op het sollicitatieformulier aangekruist dat ze daarmee voor mijn keuring al mochten beginnen, maar dat doen ze wegens ondercapaciteit niet meer (sollicitatieformulier was nog niet aangepast). Kan dus nog wel 2 tot 3 maanden duren voordat ik een datum heb. Juli zal ik dan niet meer halen en september kan ik niet, dus ik gok november dit jaar.
Ben wel al geplaatst (stonden toevallig nog 2 vacatures open) ofzo, opkomstdatum = keuringsdatum. Nu dus maar afwachten tot ik iets hoor over mijn VO en van de kapitein van mijn bataljon.
pi_78978301
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:17 schreef PugaPyga het volgende:
Heb nog geen datum, want mijn VO moest nog gestart worden. Had wel op het sollicitatieformulier aangekruist dat ze daarmee voor mijn keuring al mochten beginnen, maar dat doen ze wegens ondercapaciteit niet meer (sollicitatieformulier was nog niet aangepast). Kan dus nog wel 2 tot 3 maanden duren voordat ik een datum heb. Juli zal ik dan niet meer halen en september kan ik niet, dus ik gok november dit jaar.
Ben wel al geplaatst (stonden toevallig nog 2 vacatures open) ofzo, opkomstdatum = keuringsdatum. Nu dus maar afwachten tot ik iets hoor over mijn VO en van de kapitein van mijn bataljon.

Je bent in iedergeval binnen.
pi_78978415
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:34 schreef StinsonB het volgende:
Pff, vandaag even geschrokken. Kon de eerste keer niet komen door mijn rijexamen. De man aan de lijn zei dat hij me een nieuwe uitnodiging zou sturen. Na 2-3 weken nog steeds niks binnen, dus dacht mail maar even! Bleek dat hij het helemaal niet doorgegeven had, en dat ze hadden genoteerd als niet gehaald (omdat ik niet was komen opdagen).

Ik natuurlijk meteen bellen, gelukkig had ik een redelijke man aan de lijn. Die me meteen een nieuwe uitnodiging via de mail stuurde en de brief krijg ik over een paar dagen.

Mijn keuring 16 maart dus!
Ik moet er dan om 9.00u zijn voor fysieke test...
pi_79052464
Mensen hier die ook naar de voorlichtingsavond in Breda gaan op dinsdag 11 mei a.s. om 20:00?
pi_79067233
Vandaag gefietst, 11:40 minuten = cluster 3
VO was ook al klaar dus de status is nu: per direct afroepbaar.
pi_79069913
gefeliciteerd! Welk bataljon/cie denk je uit te komen?
pi_79072154
dank je wel, ik heb er echt zin in. Ik heb me aangemeld voor het 50ste.
pi_79161049
Hey,

Voor wie weten wil wat er zoal gebeurd bij de keuring, staat er op onderstaande site een film erover:
http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/168/De-keuring.html
pi_79210267
De krachttest was bovengemiddeld hoog, maar de fietstest net krap een minuutje te weinig. Iets van 10 min.

Per uitzondering mag ik dit weer over doen over 3 mnd, omdat ik er net niet was..

Krachttest was goed voor cl4.
Zou ik met fietsen ook moeten kunnen halen zei die.
Moest wel wat kilo's eraf werken. Wordt het fietsen ook makkelijker van.
We see...

[ Bericht 24% gewijzigd door wiver op 16-03-2010 16:02:00 ]
pi_79211893
Epic fail.

Heb je nog wel zin om het nog een keer te doen?

Hoe moet dat straks als je er wel echt bij zit?
pi_79214308
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef zipta het volgende:
Epic fail.

Heb je nog wel zin om het nog een keer te doen?

Hoe moet dat straks als je er wel echt bij zit?
Ja hoor! Zekers! Ik zou cl4 moeten kunnen halen.
Gewicht naar beneden zou moeten volstaan.
Dan fiets je minder weerstand weg.
pi_79214520
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:54 schreef slashdev het volgende:
Vandaag gefietst, 11:40 minuten = cluster 3
VO was ook al klaar dus de status is nu: per direct afroepbaar.
Dat is super zeg! Ik zit al zeven weken te wachten op de VGB
pi_79215568
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:04 schreef wiver het volgende:
Gewicht naar beneden zou moeten volstaan.
Puur interesse, wat weeg je en hoe lang ben je?
pi_79217224
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:29 schreef Druid het volgende:

[..]

Puur interesse, wat weeg je en hoe lang ben je?
Ha! Wil je wel weten hè?
Nou, 1,85 en 100 kg..
Ben stevig gebouwd, dat wel.
Streef is 90kg.
pi_79218044
Ik heb vandaag ook mijn keuring gehad! Van 7 tot 1 uur gewacht op de psychologische test. Deze positief uitgevallen, moet nu woensdag de 24e terugkomen voor mijn medische + sportieve keuring.
pi_79219087
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:34 schreef StinsonB het volgende:
Ik heb vandaag ook mijn keuring gehad! Van 7 tot 1 uur gewacht op de psychologische test. Deze positief uitgevallen, moet nu woensdag de 24e terugkomen voor mijn medische + sportieve keuring.
Ik was van 8.00 tot 15.30 bezig voor kracht en 10min fietsen...
pi_79219813
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:39 schreef wiver het volgende:
De krachttest was bovengemiddeld hoog, maar de fietstest net krap een minuutje te weinig. Iets van 10 min.

Per uitzondering mag ik dit weer over doen over 3 mnd, omdat ik er net niet was..

Krachttest was goed voor cl4.
Zou ik met fietsen ook moeten kunnen halen zei die.
Moest wel wat kilo's eraf werken. Wordt het fietsen ook makkelijker van.
We see...
Wat na al die maanden haal je nog Cl1 niet?
Nou ik zou niet proberen voor cl4 te gaan. Blijf realistisch en haal eerst cl1... Ik bedoel je bent al een half jaar, of zoiets, voor cl1 bezig.
Ik bedoel we zijn dan wel geen commando's ofzo maar dis toch wel erg of niet dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hubs op 16-03-2010 18:40:33 ]
pi_79223551
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:27 schreef Hubs het volgende:

[..]

Wat na al die maanden haal je nog Cl1 niet?
Nou ik zou niet proberen voor cl4 te gaan. Blijf realistisch en haal eerst cl1... Ik bedoel je bent al een half jaar, of zoiets, voor cl1 bezig.
Ik bedoel we zijn dan wel geen commando's ofzo maar dis toch wel erg of niet dan?
Ach, alleen afvallen zei die arts, dan haal je het wel.
We zien wel..
Ik hoef ook geen cl4.
pi_79236609
En ik ben geen 18 of 20 meer, zoals de meesten hier...
pi_79245011
Wat ben je in dat half jaartje afgevallen dan?
pi_79248452
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:29 schreef zipta het volgende:
Wat ben je in dat half jaartje afgevallen dan?
nou, een halfjaar geleden woog ik 116.
Tijdens de eerste keuring, 3mnd geleden 108
nu dus 100. Dus 16 kg...
90 of 92 moet er wel inzitten.

Ik heb me overigens geen halfjaar maar 4mnd geleden aangemeld...

[ Bericht 5% gewijzigd door wiver op 17-03-2010 13:05:52 ]
pi_79263472
das wel netjes zoveel kilo's in 6 mnd...
Maar heb je hiervoor al jaren niet meer aan sport gedaan dat dit zo'n obstakel is?
pi_79264162
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:26 schreef Hubs het volgende:
das wel netjes zoveel kilo's in 6 mnd...
Maar heb je hiervoor al jaren niet meer aan sport gedaan dat dit zo'n obstakel is?
Tot voor een paar jaar geleden wel aan sport gedaan.
Maar na de geboorte van de jongste is het steeds uitgesteld.
En met een drukke kantoorbaan is dat funest.
Maar ben samen met een maat, een oud-militair, weer begonnen. Als je boven de 30 ben, zit een buikje er zo aan
Maar die is er nu bijna af.
Dit is een goede motivatie, de Natres!
pi_79265825
drukke kantoorbaan wil niks zeggen die heb ik ook, dus dat is geen reden om niet te trainen...
Kinderen geen idee, die heb ik niet en dat hou ik voorlopig ook zo
Maar samen trainen is altijd een goed idee, betere motivatie om toch maar door die regen te gaan hardlopen
pi_79271628
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:24 schreef Hubs het volgende:
drukke kantoorbaan wil niks zeggen die heb ik ook, dus dat is geen reden om niet te trainen...
Kinderen geen idee, die heb ik niet en dat hou ik voorlopig ook zo
Maar samen trainen is altijd een goed idee, betere motivatie om toch maar door die regen te gaan hardlopen
Hoelang ben je nu bij de Natres?
pi_79278362
bijna een jaar ondertussen

En er gaat bij stiekem best wel wat tijd in zitten. Maar ik probeer dan ook een paar leuke steunverleningen mee te pakken. Dus dat hoeft niet en dan valt de belasting best wel mee...

Ik weet dus nog lang niet alles maar ik bedoelde te zeggen dat als je iets wil je er ook de tijd voor hebt.
Ik heb een drukke baan, zit bij de natres, ben lid van meerdere sportverenigingen en heb zowaar ook nog een sociaal leven. Maar als je dingen leuk vind maak je er tijd voor.
Al kan ik niet spreken voor de situatie met kinderen want die heb ik niet
pi_79291186
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:27 schreef Hubs het volgende:
bijna een jaar ondertussen

En er gaat bij stiekem best wel wat tijd in zitten. Maar ik probeer dan ook een paar leuke steunverleningen mee te pakken. Dus dat hoeft niet en dan valt de belasting best wel mee...

Ik weet dus nog lang niet alles maar ik bedoelde te zeggen dat als je iets wil je er ook de tijd voor hebt.
Ik heb een drukke baan, zit bij de natres, ben lid van meerdere sportverenigingen en heb zowaar ook nog een sociaal leven. Maar als je dingen leuk vind maak je er tijd voor.
Al kan ik niet spreken voor de situatie met kinderen want die heb ik niet
Hoe werkt dat aanmelden van steunverleningen dan? Is er bij elke bijeenkomst een lijst waar je je in kan schrijven ofzo? Krijg je ook veel betaald voor dat soort dingen? Bij mijn informatiebijeenkomst waren ze niet helemaal duidelijk over de vergoeding. Niet dat ik het voor het geld ga doen hoor, maar voor een student is alles mooi meegenomen!
pi_79292711
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:42 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Hoe werkt dat aanmelden van steunverleningen dan? Is er bij elke bijeenkomst een lijst waar je je in kan schrijven ofzo? Krijg je ook veel betaald voor dat soort dingen? Bij mijn informatiebijeenkomst waren ze niet helemaal duidelijk over de vergoeding. Niet dat ik het voor het geld ga doen hoor, maar voor een student is alles mooi meegenomen!

Bij mij in de compagnie hebben we een zogeheten coordinator steunverleningen. Die regelt alle steunverleningen en alle aanvragen van andere eenheden komen daar binnen. Hij mailt naar iedereen dat er weer steunverleningen zijn en geeft de info die hij heeft. Via de mail geef je je dan weer op bij hem. Bij meer mensen als plekken gaat alles naar het balaljon en beslissen wie er gaan. Zo loopt het meestal.

Soms krijg je ook een mail van iemand uit je peleton dat je je kan opgeven maar das eigenlijk alleen als ze proberen zoveel mogelijk mensen uit het eigen peleton mee te krijgen.

En je krijgt ervoor betaald. Want je word opgeroepen voor werkelijke dienst. En dan krijg je je normale uurloon wat je ook bij normale opkomsten krijgt. Hoe het zit met meer als 8 uur per dag, oefentoelages en dergelijke geen idee eigenlijk. Nog nooit in verdiept. Maar je krijgt gewoon betaalt voor steunverleningen. Net zoals je amo en amo+
pi_79293667
Bedankt voor het snelle antwoord! Dat klinkt goed allemaal moet ik zeggen. Is zeker fijn dat je zo extra uren kan maken. Begin er steeds meer zin in te krijgen. Helemaal nu ik de psychologische test gehaald heb, daar maakte ik met toch wel wat zorgen over .

Ben alleen nog redelijk zenuwachtig voor de medische test, je hoort soms dat mensen er opeens achter komen dat ze een onregelmatige hartstoring hebben. De fysieke test moet lukken (afgelopen weekend nog 28 km hard gelopen).
pi_79293681
Foutje! Sorry
pi_79297790
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:49 schreef StinsonB het volgende:
Bedankt voor het snelle antwoord! Dat klinkt goed allemaal moet ik zeggen. Is zeker fijn dat je zo extra uren kan maken. Begin er steeds meer zin in te krijgen. Helemaal nu ik de psychologische test gehaald heb, daar maakte ik met toch wel wat zorgen over .

Ben alleen nog redelijk zenuwachtig voor de medische test, je hoort soms dat mensen er opeens achter komen dat ze een onregelmatige hartstoring hebben. De fysieke test moet lukken (afgelopen weekend nog 28 km hard gelopen).
Over die fysieke test zal ik me niet druk maken. Beter dat je nu achter dat soort dingen komt, wanneer je nog fit en vitaal bent dan dat je erachter komt als je op latere leeftijd verzwakt bent.
pi_79300009
idd niet te druk maken, wat is de kans dat je dat nou hebt als je nooit ergens last van hebt gehad. En als je 28km kan hardlopen zal er ook niet heel veel mis zijn met je hart.

En voorj e sporttest als je zelfstandig kan ademen, wat kan fietsen en een beetje doorzet dan haal je het wel.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:51:33 #141
296410 boreelke
regiment huzaren van boreel
pi_79342732
ik zou ook wel natres willen worden, maar dan wel zeker weten dat ik terug kom in m'n oude functie.
ik was cavalerie verkenner/ boordschutter. voor zover ik weet is die functie niet voorhanden bij de natres, helaas. en ik wil weer een zwarte barret waar ik m'n "zwaluwstaartje"op kan en mag doen.
pi_79366632
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef Hubs het volgende:
idd niet te druk maken, wat is de kans dat je dat nou hebt als je nooit ergens last van hebt gehad. En als je 28km kan hardlopen zal er ook niet heel veel mis zijn met je hart.

En voorj e sporttest als je zelfstandig kan ademen, wat kan fietsen en een beetje doorzet dan haal je het wel.
vertel eens wat over die steunverleningen.
Hoe ziet zo'n dag er uit?
pi_79373606
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:09 schreef wiver het volgende:

[..]

Ha! Wil je wel weten hè?
Nou, 1,85 en 100 kg..
Ben stevig gebouwd, dat wel.
Streef is 90kg.

Ik ben net zo lang en weeg 98kg, het is dat ik vanwege mn benen afgkeurd ben voor alles boven CL2 maar met je lengte/gewicht zou je prima cl3 moeten kunnen halen.(er vanuit gaande dat er niks mis is met je rug/gewrichten etc)
pi_79373672
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:51 schreef boreelke het volgende:
ik zou ook wel natres willen worden, maar dan wel zeker weten dat ik terug kom in m'n oude functie.
ik was cavalerie verkenner/ boordschutter. voor zover ik weet is die functie niet voorhanden bij de natres, helaas. en ik wil weer een zwarte barret waar ik m'n "zwaluwstaartje"op kan en mag doen.
gaat je niet lukken bij de Natres, das een feit
pi_79374077
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:51 schreef boreelke het volgende:
ik zou ook wel natres willen worden, maar dan wel zeker weten dat ik terug kom in m'n oude functie.
ik was cavalerie verkenner/ boordschutter. voor zover ik weet is die functie niet voorhanden bij de natres, helaas. en ik wil weer een zwarte barret waar ik m'n "zwaluwstaartje"op kan en mag doen.
Natres heeft zijn eigen baretembleem, dus een zwarte baret met je huzaren embleem gaat hem zeker niet worden. Je functie zullen ze bij Natres ook niet hebben verwacht ik
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:59:29 #146
296410 boreelke
regiment huzaren van boreel
pi_79375120
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:26 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Natres heeft zijn eigen baretembleem, dus een zwarte baret met je huzaren embleem gaat hem zeker niet worden. Je functie zullen ze bij Natres ook niet hebben verwacht ik
ze hebben helemaal geen cavalerie functies als ik me niet vergis toch?
pi_79384554
lol nee wij hebben geen cavalerie functies. We zijn ingedeeld als een soort van lichte infanterie. In een normale groepsindeling is dus bijna iedereen geweerschutter. Daarnaast hebben we de groepscommandant, de plaatsvervanger, de chauffeur en last but not least de minimischutter.
verder zijn we een "normale' infanteriecompagnie alleen dan met veel minder staf.
pi_79384645
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:51 schreef wiver het volgende:

[..]

vertel eens wat over die steunverleningen.
Hoe ziet zo'n dag er uit?
Dat varieert dus heel erg per oefening. Is het een vijandoefening, een sociale oefening enz enz.
Daarnaast loop je soms met beroepsgroepen en dan kan je het heel druk hebben. En soms ben je al blij dat je 2 acties op een dag kan doen. Dat varieert dus echt heel erg tegen welke eenheid je optreed en de aard van de oefening/steunverlening.
pi_79452852
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:09 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ben net zo lang en weeg 98kg, het is dat ik vanwege mn benen afgkeurd ben voor alles boven CL2 maar met je lengte/gewicht zou je prima cl3 moeten kunnen halen.(er vanuit gaande dat er niks mis is met je rug/gewrichten etc)
Zei de arts ook. Hij zei ook dat m'n BMI 24 was. Moet naar 20...
Waarschijnlijk is jouw BMI lager dan die van mij
pi_79455948
Geen idee wat mn BMI is, ik weet alleen dat mn sixpack goed verborgen is Nou is mn conditie ook weer niet zo super slecht, maar ben dr wel druk mee bezig.
pi_79498937
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:04 schreef Bouke-p het volgende:
Geen idee wat mn BMI is, ik weet alleen dat mn sixpack goed verborgen is Nou is mn conditie ook weer niet zo super slecht, maar ben dr wel druk mee bezig.
En, niet onbelangrijk: je bent er door!
pi_79550286
Vandaag terug gegaan voor de medische en fysieke keuring, en ik heb het gehaald!

Het enige probleem bij mij was dat ik minder goede hoge tonen kan horen, ik zat net tegen het randje aan. Maar dat was gelukkig ook goed.

Bij de krachttest en sporttest heb ik cluster 4 gehaald, dus was wel erg blij . Nu maar wachten tot de majoor van het 40 Natres Bataljon contact met me opneemt om een afspraak te maken voor de AMO.
pi_79551251
Gefeliciteerd!
pi_79553987
Gefeliciteerd!!!
Maar eh heeft niet iemand met jou daar de AMO gepland? Deden ze bij mij wel.
Daar was het gesprekje met de majoor alleen maar een soort welkomstgesprek. En normaal een plaatsingsgesprek van in welk peloton je komt. .
pi_79559795
Nee, de man daar heeft ook meteen de reden daar gegeven, blijkbaar lopen ze heel erg achter met het veiligheidsonderzoek. Zodra dat rond is neemt de majoor contact met mij op. Normaal controleerde ze dat voor de keuring, maar nu dus daarna.
pi_79561845
Nou, ik hoop dat ik gecheckt ben als ik in juni weer mag komen.
Ik ben er al vanaf dec 09 mee bezig, maar dat ligt aan mezelf. Had ik maar beter moeten fietsen...
pi_79574821
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:49 schreef StinsonB het volgende:
Nee, de man daar heeft ook meteen de reden daar gegeven, blijkbaar lopen ze heel erg achter met het veiligheidsonderzoek. Zodra dat rond is neemt de majoor contact met mij op. Normaal controleerde ze dat voor de keuring, maar nu dus daarna.
Daar zit ik inderdaad ook al op te wachten
Gr. Gr.
pi_79575540
Ik ook, zou nog wel 2 tot 3 maanden kunnen duren zei de selecteur. Zal dus wel de AMO van september of november worden, die ik allebei niet kan
Januari 2011 maar...
pi_79578417
oh das klote van dat veiligheidsonderzoek...
Zeker als het nog 2 tot 3 maanden zou kunnen duren. Ik hoop voor jullie dat het allemaal wel wat sneller zal gaan. Maar het blijft defensie...
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:44:28 #160
294271 drivehome
als je durft
pi_79587779
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:52 schreef PugaPyga het volgende:
Ik ook, zou nog wel 2 tot 3 maanden kunnen duren zei de selecteur. Zal dus wel de AMO van september of november worden, die ik allebei niet kan
Januari 2011 maar...
2 tot 3 maanden? Ik denk wel langer. Mijn VO is gestart in november en nog steeds niets van gehoord.
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_79589006
dan zou ik eens gaan bellen. De kans is dan aanwezig dat je papieren ergens op een bureau zijn blijven liggen. Dat wil nog wel eens gebeuren...
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:40:09 #162
294271 drivehome
als je durft
pi_79590382
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:09 schreef Hubs het volgende:
dan zou ik eens gaan bellen. De kans is dan aanwezig dat je papieren ergens op een bureau zijn blijven liggen. Dat wil nog wel eens gebeuren...
Ach, ik ben aangenomen voor de functie waarop ik gesolliciteerd heb. Daarnaast heb ik een paar weken geleden nog aan de telefoon gehangen met defensie om te vernemen dat ik na mijn VO, in november in gang gezet en momenteel nog in behandeling, verdere instructies zou krijgen. Ga er dus gewoon vanuit dat het aan de vertraging bij de MIVD ligt. Lijkt me sterk dat mijn dosier in deze paar weken op een bureau in de vergetelheid is geraakt.
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_79591414
Ze hebben zeker extra personeel aangeworven voor de VO, maar die moeten eerst zelf gescreend worden
lol.
pi_79599104
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:47 schreef wiver het volgende:

[..]

En, niet onbelangrijk: je bent er door!
uh ja, al een jaartje of 4
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:45:43 #165
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_79649883
Ik heb vandaag mijn enkel behoorlijk gekneusd tijdens het over de hiba denderen Hopelijk valt de schade mee en kan ik over een paar dagen weer met goed fatsoen lopen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_79659528
Da's niet zo best.
Ik loop trouwens al ruim een maand met een gekneusde enkel...
Gekregen met hardlopen....
  zondag 28 maart 2010 @ 10:43:11 #167
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_79664111
Mja ik loop op het moment behoorlijk mank, maar in vergelijking met twaalf uur geleden valt de pijn nu wel mee, dus met een beetje geluk is 'ie alleen maar behoorlijk verzwikt en niet echt gekneusd.

We zien het wel.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_79688541
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:43 schreef Vortix het volgende:
Mja ik loop op het moment behoorlijk mank, maar in vergelijking met twaalf uur geleden valt de pijn nu wel mee, dus met een beetje geluk is 'ie alleen maar behoorlijk verzwikt en niet echt gekneusd.

We zien het wel.
Zeker dik intapen...
Heb je door de weeks werk? Of nog school?
Ik kan me voorstellen dat een werkgever dat niet erg fijn zal vinden. Daar waren ze op mn werk een beetje huiverig voor.
Ik uitleggen dat dat amper voorkomt
  zondag 28 maart 2010 @ 22:43:41 #169
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_79690086
Ik studeer ernaast, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er alweer redelijk normaal op kan lopen dus het zal over een paar dagen wel goed zitten

En inderdaad, het komt amper voor
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_79692169
och ze bij mij wel wat gewend op het werk van toen ik nog aan waterpolo en rugby deed
De baas heeft liever de natres, ik zit veel minder beschadigd op mijn werk (meestal)
pi_80100294
Hoe is het eigenlijk fiscaal geregeld als je naast je werkgever ook een dienstverband aangaat bij Defensie?
Word je dan zwaarder belast, of krijg je een onkosten vergoeding?
Wat is de ervaring hiermee?
pi_80104629
Me dunkt gewoon loon van een tweede werkgever dus wordt er loonheffing ingehouden, afhankelijk van je situatie evt. nog sleutelen aan je jaarlijkse aangifte IB.

[ Bericht 19% gewijzigd door Druid op 08-04-2010 22:58:26 ]
pi_80114373
Ja zuur is dat altijd
pi_80160063
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef zipta het volgende:
Ja zuur is dat altijd
zuur?
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:17:08 #175
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80160220
Er gaat vrij veel van je loon af als het je tweede werkgever is.

Vandaag beëdigd trouwens. Best grappige ceremonie.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80164948
Hebben jullie bij natres ook zo'n complete ceremonie eromheen gebouwd?
pi_80165936
ja bij mij in het bataljon is het gebruikelijk het op een zaterdag te doen. Op de markt van een of ander plaatsje. En dan waar iedereen het kan zien een hele ceremonie met vaandelwacht en alles der op en der aan.
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:14:46 #178
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80166490
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:22 schreef Remco026 het volgende:
Hebben jullie bij natres ook zo'n complete ceremonie eromheen gebouwd?
Jup, op het Onze Lieve Vrouweplein in Amersfoort, met alle toeters en bellen.

Kortste Natrescarrière ooit trouwens, begin op 18 augustus aan de KOO Infanterie op de KMA.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80166951
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:14 schreef Vortix het volgende:

[..]

Jup, op het Onze Lieve Vrouweplein in Amersfoort, met alle toeters en bellen.

Kortste Natrescarrière ooit trouwens, begin op 18 augustus aan de KOO Infanterie op de KMA.
kortste carriere ooit... Misschien als je vanaf de beeidiging begint te tellen.
Vanaf de amo weet ik iemand die na 30 minuten alweer zijn spullen pakte en weg was
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:40:52 #180
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80167177
Echt waar? WTF.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80167739
ja echt! Was een beetje jammer (om het maar zo te zeggen). Na 30 min al zeggen is toch niks voor mij ik ben weer weg... Heeft wel een pittig gesprek gehad met de SM.
pi_80170506
Dat zal hem waarschijnlijk niet veel kunnen schelen zo'n pittig gesprek, want hij zou toch vertrekken.
Of de SM kan het nog even op de man spelen met kreten als: je bent een slappe lul etc. Tenminste dat zou ik doen, maar dat is dan zeker ook niet helemaal de bedoeling
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:41:01 #183
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80170711
Vraag me dan serieus wel af waarom die de AMO wel afgemaakt heeft. Ik bedoel, wel een bivak volhouden maar daarna meteen kappen? WTF.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80176997
eh nee hij heeft de amo niet afgemaakt
hij is na 30 minuten amo al gestopt
pi_80223874
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:59 schreef Hubs het volgende:
eh nee hij heeft de amo niet afgemaakt
hij is na 30 minuten amo al gestopt
Ook lullig zeg!
Na al die tijd en moeite om uberhaupt zo ver te komen..
Waarom zou die zich ineens bedenken, vraag je je dan af.
Je weet dan toch van te voren waar je aan begint?
  maandag 12 april 2010 @ 13:58:28 #186
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80224488
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:59 schreef Hubs het volgende:
eh nee hij heeft de amo niet afgemaakt
hij is na 30 minuten amo al gestopt
Hahah WTF. Dertig minuten? Hij heeft zijn GVU dus niet eens in orde gemaakt? Dude
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 12 april 2010 @ 17:22:18 #187
211797 Esses
Splendide mendax
pi_80232705
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:33 schreef Hubs het volgende:

[..]

kortste carriere ooit... Misschien als je vanaf de beeidiging begint te tellen.
Vanaf de amo weet ik iemand die na 30 minuten alweer zijn spullen pakte en weg was
Ik weet iemand LMB. Komt poort binnen lopen, meld zich, zegt: Ik ga weer, draait om en gaat weg. Niet eens eindgesprek gehad... Ik kon alleen maar lachen toen ik hem weer sprak.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_80232887
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:22 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik weet iemand LMB. Komt poort binnen lopen, meld zich, zegt: Ik ga weer, draait om en gaat weg. Niet eens eindgesprek gehad... Ik kon alleen maar lachen toen ik hem weer sprak.
Wat das nog korter

Die bij mij was in ieder geval nog in het legeringsgebouw geweest. Zeurde iets over bed en kamergenoten en zonder ook maar zijn PGU uitgepakt te hebben was ie weer weg.

Maar die heeft nog wel een "gezellig" gesprek gehad met de SM. Ik denk dat het hele schoolbat zuid gebouw meegenoten heeft
  maandag 12 april 2010 @ 17:58:06 #189
211797 Esses
Splendide mendax
pi_80233855
Zo hoort 't ook.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_80234771
Bijzonder dat. "Mooi" plekje ingenomen van iemand die misschien wel graag wilde.
pi_80235594
ja het is inderdaad gewoon jammer van de opleidingsplek. Er zijn genoeg andere mensen die wel gemotiveerd zijn.

De SM was dan ook wel heel erg duidelijk in zijn bewoordingen. En naderhand een typisch gevalletje van met de staart tussen de benen (zoals het inderdaad moet)
  maandag 12 april 2010 @ 23:21:10 #192
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80247848
Ik heb me weer opgegeven De voorlichtingsavond is nu ook in enschede
  maandag 12 april 2010 @ 23:21:41 #193
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80247867
Deze maand al
pi_80334030
Waren er ook NatRessers geweest om steun te verlenen bij de brand in Bergen aan zee?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 15 april 2010 @ 10:06:01 #195
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_80334148
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:01 schreef wiver het volgende:
Waren er ook NatRessers geweest om steun te verlenen bij de brand in Bergen aan zee?
Nee
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_80351425
waarom zou de natres daar worden ingezet? Behoort niet echt tot ons takenpakket brandjes blussen...
pi_80362882
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:45 schreef Hubs het volgende:
waarom zou de natres daar worden ingezet? Behoort niet echt tot ons takenpakket brandjes blussen...
klopt, maar misschien ongenode gasten weghouden wel.
Gebied werd ook bewaakt door ME, dus waarom geen natres, dacht ik. Worden toch ingezet bij rampen en bewaking?
  donderdag 15 april 2010 @ 22:11:13 #198
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80363386
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:49 schreef StinsonB het volgende:
Nee, de man daar heeft ook meteen de reden daar gegeven, blijkbaar lopen ze heel erg achter met het veiligheidsonderzoek. Zodra dat rond is neemt de majoor contact met mij op. Normaal controleerde ze dat voor de keuring, maar nu dus daarna.
Je krijgt dus eerst de mivd screening en dan pas de keuring ?
  donderdag 15 april 2010 @ 22:14:25 #199
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80363605
Kun je trouwens ook de amo doen van 4 maand ? Na 2 weken ben je toch niet echt veel wijzer
pi_80364197
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:03 schreef wiver het volgende:

[..]

klopt, maar misschien ongenode gasten weghouden wel.
Gebied werd ook bewaakt door ME, dus waarom geen natres, dacht ik. Worden toch ingezet bij rampen en bewaking?
Ja volgens het boekje worden we ingezet bij rampen. Alleen dat soort aanvragen duren meerdere dagen dus dat duurt wel effe. En Enschede word altijd als voorbeeld naar voren gehaald, wat ze er niet bij vertellen is dat die compagnie 2 km verderop aan het oefenen was en op eigen initiatief daar heen is gegaan (wat verder niks afdoet aan het werk wat ze daar gedaan hebben).

Ik heb mensen gesproken die meer als 25 jaar bij de natres zitten en slecht 2x in al die tijd zijn opgeroepen voor dat soort dingen. Als dat dorp meer als een week bewaakt zou moeten worden oid dan zou natres pas misschien worden ingezet.
pi_80364334
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:14 schreef skippy22 het volgende:
Kun je trouwens ook de amo doen van 4 maand ? Na 2 weken ben je toch niet echt veel wijzer
dat kan alleen als je beroeps word...
Het is vrij kenmerkend voor de natres dat je niet zomaar 4 maanden vrij krijgt daarvoor. Ik zie het niet gebeuren dat mijn baas mij zo lang vrij zou geven daarvoor.

en in die 2 weken leer je gewoon de absolute basis die je moet kennen. Je verdere opleiding krijg je bij je eigen eenheid en nog een weekje amo+
  donderdag 15 april 2010 @ 23:03:17 #202
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80366333
Ohja... Hoe zit het dan met de mivd screening
  donderdag 15 april 2010 @ 23:06:46 #203
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80366480
Dat doet de MIVD? Valt niet zoveel over te vragen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80368698
Over dat AMO gedoe, des te meer reden om voor de Groep Luchtmacht Reserve te kiezen

Wij zijn nu de tweede lichting AMO-klas die een certificaat van de KMSL krijgen, wat betekent dat onze AMO gelijk staat aan de AMO van een beroeps
pi_80371288
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:04 schreef JAY-T het volgende:
Over dat AMO gedoe, des te meer reden om voor de Groep Luchtmacht Reserve te kiezen

Wij zijn nu de tweede lichting AMO-klas die een certificaat van de KMSL krijgen, wat betekent dat onze AMO gelijk staat aan de AMO van een beroeps
Tja misschien de KLUamo maar niet de KL amo...
Maar wat maakt dat uit. Zijn 2 heel aparte clubs met ieder zijn eigen taken en dergelijke. Alleen al qua inzetten verschilt het zo'n beetje dag en nacht. Iedere club heeft gewoon zijn eigen taken en doet zijn eigen ding en is niet beter of slechter dan de ander.
pi_80487262
Vandaag dan eindelijk goedgekeurd VO was al rond, nu maar wachten op een AMO datum!
  maandag 19 april 2010 @ 17:15:25 #207
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80487611
Zo vanavond maar weer een oefenavondje, zaterdag leuke oefendag met leuke onderwerpen, druk weekje zo
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80502785
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:06 schreef Druid het volgende:
Vandaag dan eindelijk goedgekeurd VO was al rond, nu maar wachten op een AMO datum!
Gefeliciteerd!
pi_80528870
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:15 schreef Vortix het volgende:
Zo vanavond maar weer een oefenavondje, zaterdag leuke oefendag met leuke onderwerpen, druk weekje zo
En, hoe was je avondje?
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:42:38 #210
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80532987
Theorie, maar wel lekker kort. Zaterdag leuke dingen doen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:12:08 #211
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_80534266
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:06 schreef Druid het volgende:
Vandaag dan eindelijk goedgekeurd VO was al rond, nu maar wachten op een AMO datum!
Gefeli!
Er was eens....
pi_80534686
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:06 schreef Druid het volgende:
Vandaag dan eindelijk goedgekeurd VO was al rond, nu maar wachten op een AMO datum!
Gefeliciteerd Ga je ook naar t 50ste? Ik heb vorige week gebeld en er was nog plek voor de AMO in Juli. Zelf ga dat met mijn eigen planning niet meer redden en ben dus nu waarschijnlijk in september pas aan de beurt
pi_80534926
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:22 schreef slashdev het volgende:
Gefeliciteerd Ga je ook naar t 50ste? Ik heb vorige week gebeld en er was nog plek voor de AMO in Juli. Zelf ga dat met mijn eigen planning niet meer redden en ben dus nu waarschijnlijk in september pas aan de beurt
Thanks! (en ook @Maitje!)

Yup, inderdaad 50e AMO Juli zou niet eens zo slecht uitkomen, maar ik wacht even nog telefoontje af voordat ik zelf ga bellen.
pi_80536552
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:04 schreef JAY-T het volgende:
Over dat AMO gedoe, des te meer reden om voor de Groep Luchtmacht Reserve te kiezen

Wij zijn nu de tweede lichting AMO-klas die een certificaat van de KMSL krijgen, wat betekent dat onze AMO gelijk staat aan de AMO van een beroeps
Dat zegt meer over de belachelijke amo van de KLu dan dat het over de KL zegt.....
pi_80537731
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:03 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dat zegt meer over de belachelijke amo van de KLu dan dat het over de KL zegt.....
Die doen er niet luchtig over... ;-)
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:30:34 #216
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_80537902
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:03 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dat zegt meer over de belachelijke amo van de KLu dan dat het over de KL zegt.....
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:42:37 #217
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80538496
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80570302
Waar kun je heen bellen om te vragen hoe het met je MIVD screening staat? Ik wacht al vanaf eind januari op een belletje voor de datum van mn AMO.
Gr. Gr.
pi_80580514
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:30 schreef unox_worst het volgende:
Waar kun je heen bellen om te vragen hoe het met je MIVD screening staat? Ik wacht al vanaf eind januari op een belletje voor de datum van mn AMO.
Op je eerste uitnodiging voor keuring staan 2 contactpersonen waaraan je alles kunt vragen. Zowel via telefoon als email.
Ze zijn vrij snel met antwoorden en kunnen alles voor je navragen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 april 2010 @ 23:13:51 #220
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_80580863
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het eerst volgende modderbad laten we gewoon over aan de liefhebbers; KL of KM.

De modderbad ervaring bij de KLu AMO is gewoon nodig om het bij KLu personeel te voorkomen dat zij zich schuldig voelen als zij weer eens in een hotel slapen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_80589865
Voor wie zich alvast theoretisch wil voorbereiden op de amo kan hier terecht:
http://mpbundels.mindef.nl/

Tal van theoretische stof van execitie tot recht.

W.

[ Bericht 22% gewijzigd door wiver op 22-04-2010 13:20:04 ]
pi_80595392
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:30 schreef unox_worst het volgende:
Waar kun je heen bellen om te vragen hoe het met je MIVD screening staat? Ik wacht al vanaf eind januari op een belletje voor de datum van mn AMO.
Hier nog een.

Heb laatst naar een adjudant van het bataljon gemaild. Doorlooptijd bij de MIVD is inmiddels 3 tot 4 maanden door de achterstanden die volgens mij al wel bekend waren. MIVD zelf zal je niet meer vertellen dan dat ze ermee bezig zijn.
pi_80625561
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:13 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het eerst volgende modderbad laten we gewoon over aan de liefhebbers; KL of KM.

De modderbad ervaring bij de KLu AMO is gewoon nodig om het bij KLu personeel te voorkomen dat zij zich schuldig voelen als zij weer eens in een hotel slapen.
Dat is trouwens een heel goed bezuinigins punt, niks geen hotels. Iedereen heeft n puptentje/bivakzak/poncho of boogtenten. het is bij de Klu zelfs normaal dat mensen uit gilze-rijen tijdens een cursus in leeuwarden in een hotel slapen op kosten van de baas. Totale onzin aangezien er natuurlijk ook passanten kamers op de vliegbasis zijn.
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:52:49 #224
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80626107
Ja echt fucking bullshit dat.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zaterdag 24 april 2010 @ 05:01:05 #225
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80660445
Ik vind het maar weer acherlijk vroeg. Oh well
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80670044
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 05:01 schreef Vortix het volgende:
Ik vind het maar weer acherlijk vroeg. Oh well
Zes uur appel?
  zaterdag 24 april 2010 @ 17:51:33 #227
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80671715
Half acht, maar ik moet helaas wel een stukje reizen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80673352
Ik moest er helaas ook veel te vroeg uit vanochtend maar heb wel lekker geschoten
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:20:01 #229
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_80681314
Ja, wij zouden eigenlijk de hele middag patrouilles en contactdrills oefenen met oefenvijand, maar op Beekhuizerzand was Code Rood afgekondigd. Geen blanks dus.

PINDA PINDA
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_80741376
Wat was daar dan??
pi_80742374
Droogte, zoals in heel Nederland
pi_80752723
Wij hadden last van Superbike ofzo in Assen dus mochten alleen sochtends schieten ivm overlast voor de camping die erachter ligt.

Mja ik heb de eisen weer gehaald dus ben tevreden
Vandaag lekker wapen gepoetst
pi_80758954
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 00:53 schreef zipta het volgende:
Wij hadden last van Superbike ofzo in Assen dus mochten alleen sochtends schieten ivm overlast voor de camping die erachter ligt.

Mja ik heb de eisen weer gehaald dus ben tevreden
Vandaag lekker wapen gepoetst
Zodanig dat je je erin kan scheren?
pi_80758984
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:14 schreef Druid het volgende:
Droogte, zoals in heel Nederland
Ok, zag dat dat hier op de veluwe ook het geval was. Is nu code oranje door wat regenval.
  donderdag 29 april 2010 @ 00:25:26 #235
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80828795
Was best een leuke avond
pi_80829594
Vond ik ook
  donderdag 29 april 2010 @ 13:06:15 #237
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_80839666
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 00:53 schreef zipta het volgende:
Wij hadden last van Superbike ofzo in Assen dus mochten alleen sochtends schieten ivm overlast voor de camping die erachter ligt.
Dus jullie waren aan het schieten op het moment dat iedereen brak in zijn tentje lag en hielden er mee op toen iedereen naar het circuit vertrokken was?
pi_80893386
Iemand nog geassisteert vandaag?
pi_80896660
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dat is trouwens een heel goed bezuinigins punt, niks geen hotels. Iedereen heeft n puptentje/bivakzak/poncho of boogtenten. het is bij de Klu zelfs normaal dat mensen uit gilze-rijen tijdens een cursus in leeuwarden in een hotel slapen op kosten van de baas. Totale onzin aangezien er natuurlijk ook passanten kamers op de vliegbasis zijn.
Dat is net het hele probleem....zelfs die zijn in 90% van de gavallen bezet!
pi_80896965
Je puptentje? of de boogtenten? Tijdens een oefening kun je daar prima in slapen hoor. En als de passantenkamers in Gilze-rijen bezet zijn, dan is de KMA praktisch om de hoek en slaap je daar. Niks geen hotels, onzinnig en duur gedoe!
pi_80897894
Ik ben ook niet voor de hotel hoor
Ik vind dat ook redelijk overdreven, en zeker als je kijkt wat voor hotels het zijn!
Maar het is wel triest dat men niet eens incalculeert hoeveel legering er nodig is op sommige basissen.

Klu en oefeningen? Ho, ik hoor een sprookje.....;)
Op Leeuwarden had ik geluk, ik kon op de basis slapen....maar mede cursisten moesten in een hotel....er was geen enkele plek meer vrij! Hoe triest kan het zijn....
  zondag 2 mei 2010 @ 11:38:06 #242
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80925792
Ik heb me ook opgegeven bij de kct
  zondag 2 mei 2010 @ 11:39:53 #243
120235 skippy22
Potente kangoeroe
  zondag 2 mei 2010 @ 22:47:40 #244
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_80951917
Skippy.. je begrijpt dat je nogal in het verkeerde topic aan het posten bent of niet?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 3 mei 2010 @ 10:47:18 #245
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_80960564
Hoezo? natres staat toch gelijk aan kct?
Gr. Gr.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:07:57 #246
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80961184
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:38 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb me ook opgegeven bij de kct
Zorgen dat je de sporttest haalt, anders kun je zonder pardon weer naar huis.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_81008159
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:47 schreef unox_worst het volgende:
Hoezo? natres staat toch gelijk aan kct?
Als je onderstaand haalt, wel ja:

Coopertest 12 minuten hardlopen 2800 meter (14km/h)
Opdrukken 2 minuten 30 keer
Sit-ups 2 minuten 40 keer
Optrekken(chinning) in bovengreep. 6 keer
Touwklimmen, middels schippersslag 7,5 meter
Zwemmen(met overall) Borstcrawl, Schoolslag, Rugslag Met wapen Onderwater totaal 450 meter
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:19:30 #248
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_81036044
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:42 schreef wiver het volgende:

[..]

Als je onderstaand haalt, wel ja:

Coopertest 12 minuten hardlopen 2800 meter (14km/h)
Opdrukken 2 minuten 30 keer
Sit-ups 2 minuten 40 keer
Optrekken(chinning) in bovengreep. 6 keer
Touwklimmen, middels schippersslag 7,5 meter
Zwemmen(met overall) Borstcrawl, Schoolslag, Rugslag Met wapen Onderwater totaal 450 meter
In dat geval staat het dus gelijk want dat haal ik
Gr. Gr.
pi_81053419
Vandaag heel Nederland vrij, maar wie moet er weer werken?????
Juist... moi... ((((
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:24:27 #250
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81060399
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:48 schreef wiver het volgende:
Vandaag heel Nederland vrij, maar wie moet er weer werken?????
Juist... moi... ((((
^2
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 5 mei 2010 @ 20:27:34 #251
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81060522
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:52 schreef thesystem het volgende:
Ik ben ook niet voor de hotel hoor
Ik vind dat ook redelijk overdreven, en zeker als je kijkt wat voor hotels het zijn!
Maar het is wel triest dat men niet eens incalculeert hoeveel legering er nodig is op sommige basissen.

Klu en oefeningen? Ho, ik hoor een sprookje.....;)
Op Leeuwarden had ik geluk, ik kon op de basis slapen....maar mede cursisten moesten in een hotel....er was geen enkele plek meer vrij! Hoe triest kan het zijn....
Als of militairen het erg vinden om in een hotel te slapen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81061127
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:27 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Als of militairen het erg vinden om in een hotel te slapen.
Maar soms gaat het wel erg ver....
Hotel, niks mis mee.....maar ik mis bij de Klu gewoon het hele militair zijn....
veld vind ik dan ook niks mis mee;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 5 mei 2010 @ 20:45:48 #253
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81061268
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:42 schreef thesystem het volgende:

[..]

Maar soms gaat het wel erg ver....
Hotel, niks mis mee.....maar ik mis bij de Klu gewoon het hele militair zijn....
veld vind ik dan ook niks mis mee;)
Dus als er op een basis geen legering meer beschikbaar is en men dan hotels boekt, gaat dat te ver?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81093392
Vandaag het invullen van sollicitatiepapieren weer voortgezet. Ik moet alleen nog even een gewaarmerkte kopie van mijn diploma en cijferlijst maken en langs het gemeentehuis gaan voor een gemeentestempel en een handtekening (van de burgemeester?). Dan insturen en afwachten
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81095726
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:45 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dus als er op een basis geen legering meer beschikbaar is en men dan hotels boekt, gaat dat te ver?
wel als er binnen een normale afstand een andere kazerne is.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 mei 2010 @ 18:00:05 #256
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81095818
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:56 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

wel als er binnen een normale afstand een andere kazerne is.
Ligt er dan een kazerne in de buurt van Leeuwarden?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81102927
Vraag: ik moet die papieren nog even afmaken. Maar ook het blad persoonsgegevens t.b.v. administratief doel moet ik opsturen. Daarbij staat dat het moet ondertekend worden:

De burgemeester van _________


(wit vak voor gemeentestempel + handtekening)

Datum __________

Moet dat ook serieus door de burgemeester worden ondertekend of mag dat door een gemeentemedewerker gedaan worden?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:46:41 #258
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81102993
Stempel. Gewoon naar het gemeentehuis gaan.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81103037
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:46 schreef Vortix het volgende:
Stempel. Gewoon naar het gemeentehuis gaan.
Ik dacht al. Anders heeft een burgemeester van de gemeente niks anders te doen dan handtekeningen zetten

Moet morgen toch even een rijbewijs aanvragen dus dan doe ik dat even. Dank!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81142744
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:47 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ik dacht al. Anders heeft een burgemeester van de gemeente niks anders te doen dan handtekeningen zetten

Moet morgen toch even een rijbewijs aanvragen dus dan doe ik dat even. Dank!
Denk dan gelijk aan de gewaarwerkte kopieen...
pi_81156424
Volgende week met m'n buddy de TMPT halen een poging doen
pi_81157422
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:59 schreef wiver het volgende:

[..]

Denk dan gelijk aan de gewaarwerkte kopieen...
Hmm ze hebben nu een kopie uit de gemeentebasisadministratie gegeven met handtekening en gemeentestempel. Gewaarmerkte kopieen, bedoel je van diploma's en cijferlijsten? Die heb ik van school nog liggen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81159907
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:24 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Hmm ze hebben nu een kopie uit de gemeentebasisadministratie gegeven met handtekening en gemeentestempel. Gewaarmerkte kopieen, bedoel je van diploma's en cijferlijsten? Die heb ik van school nog liggen
Yep.
pi_81163473
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:00 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ligt er dan een kazerne in de buurt van Leeuwarden?
Neen, dat klopt....maar in het geval van Gilze-Rijen wel....
Hoewel defensie dan wel voor pendel vervoer moet regelen in mijn ogen vanaf de KMA naar Gilze....
Anders betaal je je blauw aan alleen al t dagelijks rijden....
pi_81169313
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:14 schreef thesystem het volgende:

[..]

Neen, dat klopt....maar in het geval van Gilze-Rijen wel....
Hoewel defensie dan wel voor pendel vervoer moet regelen in mijn ogen vanaf de KMA naar Gilze....
Anders betaal je je blauw aan alleen al t dagelijks rijden....
Idd ja, defensie heeft toch genoeg voertuigen dus dat zal goedkoper zijn dan mensen in een hotel stoppen.
pi_81357861
Sollicatiepapieren en alles wat daarbij hoort vanmiddag op de bus gedaan Enig idee hoelang het duurt voordat je een telefoontje of een brief kan verwachten? Dagen/weken/maanden?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:05:44 #267
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81357911
Kan best even duren hoor. Weken, misschien wel een paar maanden.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81357927
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Idd ja, defensie heeft toch genoeg voertuigen dus dat zal goedkoper zijn dan mensen in een hotel stoppen.
En dan carpoolen....mensen met dezelfde werktijden gewoon laten meerijden. 4 man per vtg...klaar.
pi_81381934
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:04 schreef Jac0bus het volgende:
Sollicatiepapieren en alles wat daarbij hoort vanmiddag op de bus gedaan Enig idee hoelang het duurt voordat je een telefoontje of een brief kan verwachten? Dagen/weken/maanden?
Jac0bus, was je ook bij de voorlichting in Breda afgelopen dinsdag?
pi_81382292
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:25 schreef Monstarr het volgende:

[..]

Jac0bus, was je ook bij de voorlichting in Breda afgelopen dinsdag?
Nee ik was in Den Haag al een ruime tijd geleden, 18 februari geloof ik.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81419522
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Nee ik was in Den Haag al een ruime tijd geleden, 18 februari geloof ik.
Heb je er wel de tijd voor genomen ;-)
pi_81474128
Ik heb gesolliciteerd voor de natres, maar tijdens de voorlichting kreeg ik al gemengde berichten te horen dat je op een plankje geplaatst zou worden ivm overcapaciteit.
Ik de volgende dag toch gelijk mijn sollicitatieformulier in de bus gegooid en ja hoor, een paar weken later krijg ik een mooie brief dat ik voor onbepaalde tijd mag wachten tot er weer plek is.
Zit de natres echt zo stampvol dat er geen plek meer is, of zijn bepaalde bataljons gewoon een stuk 'populairder' dan andere?
pi_81476839
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:43 schreef dumpertje het volgende:
Ik heb gesolliciteerd voor de natres, maar tijdens de voorlichting kreeg ik al gemengde berichten te horen dat je op een plankje geplaatst zou worden ivm overcapaciteit.
Ik de volgende dag toch gelijk mijn sollicitatieformulier in de bus gegooid en ja hoor, een paar weken later krijg ik een mooie brief dat ik voor onbepaalde tijd mag wachten tot er weer plek is.
Zit de natres echt zo stampvol dat er geen plek meer is, of zijn bepaalde bataljons gewoon een stuk 'populairder' dan andere?
Sommige bataljons, en dan voornamelijk sommige compagnieën, zijn inderdaad goed gevuld en daar zijn inderdaad weinig vacatures. En soms ligt de doorstroom inderdaad niet heel erg hoog.
Maar de compagnie waarin ik zit is een goed gevulde compagnie maar bij ons zijn er toch nog wel een paar vacatures.

Ik denk dat het meer een probleem is met de opleidingsplaatsen. Dat de amo lichtingen momenteel al geheel gevuld zijn. Net zoals bij de rest van defensie. Dus gewoon even wachten, af en toe informeren en dan komt er vanzelf een plekje vrij.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:15:06 #274
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81481931
Morgen beginnen ik en negen andere mensen van mijn bataljon met een vier dagen durende steunverlening aan de eindoefening voor de VTO NLDA Infanterie. OpFor spelen. De t-shirts, petjes en truien met andere camopatroontjes zijn alweer in de woodland gepropt, die voor de verandering weer eens uitpuilt

Maar wel zin in
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81486680
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:21 schreef wiver het volgende:

[..]

Heb je er wel de tijd voor genomen ;-)
Klopt, ik had het veiligheidsonderzoek al in maart ingevuld maar daarna heeft het even stilgelegen, daarna ben ik er 2 weken weer mee begonnen, alle papieren geregeld(diploma's, uittreksel etc.) en heb ik het ingeleverd. Ben benieuwd of ze daar nog wat van zeggen, verschil in data van het invullen

Over dat ze vol zitten: is dat in Den Haag ook? Daar ben ik van plan te zitten aangezien dat het dichtste bij is. Iemand enig idee?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81501801
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:15 schreef Vortix het volgende:
Morgen beginnen ik en negen andere mensen van mijn bataljon met een vier dagen durende steunverlening aan de eindoefening voor de VTO NLDA Infanterie. OpFor spelen. De t-shirts, petjes en truien met andere camopatroontjes zijn alweer in de woodland gepropt, die voor de verandering weer eens uitpuilt

Maar wel zin in
Ja dat is inderdaad tof om te doen. Ik ga lekker over 2 weken, 5 dagen het veld in voor een NLDA oefening.
Maar eerst nog even 3 dagen werken op Pinkpop en meteen vanaf daar door naar een oefening. Alleen wij gaan alleen met mensen van het eigen peleton dus dat word sowieso wel erg leuk!

Have fun komende week!
pi_81502386
Ruilen? Ik ga morgen beginnen aan een steunverlening in Ede. Taken: Wachtlopen en uhmmm oww jah wachtlopen
  zondag 16 mei 2010 @ 20:20:55 #278
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81503562
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef Remco026 het volgende:
Ruilen? Ik ga morgen beginnen aan een steunverlening in Ede. Taken: Wachtlopen en uhmmm oww jah wachtlopen
Hahaha no thanks
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81504686
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef Remco026 het volgende:
Ruilen? Ik ga morgen beginnen aan een steunverlening in Ede. Taken: Wachtlopen en uhmmm oww jah wachtlopen
Ede?
Is my place!
Mooiste omgeving van NL ;-)
pi_81504847
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef Remco026 het volgende:
Ruilen? Ik ga morgen beginnen aan een steunverlening in Ede. Taken: Wachtlopen en uhmmm oww jah wachtlopen

UI18? Zitten ook collega's van mij, schijnt ook voor hun een idioot saaie oefening te zijn.
pi_81509868
Inderdaad UI18, helaas is de oefening niet voor mij, alleen het wachtlopen
pi_81512308
Lekker wachtlopen tijdens de UI oefening...wat wil je nog meer, zal dan eens goed gaat opletten met de emblemen van de nationale reserve als ik er morgen weer kom
pi_81515500
Ik ben geen reservist

Zoek naar Luchtdoelartillerie emblemen

[ Bericht 38% gewijzigd door Remco026 op 16-05-2010 23:10:33 ]
pi_81542598
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Over dat ze vol zitten: is dat in Den Haag ook? Daar ben ik van plan te zitten aangezien dat het dichtste bij is. Iemand enig idee?
Als de AMO vol zit, dan zal het niet uitmaken waar je solliciteerd, maar ik heb ook op Den Haag gesolliciteerd en kreeg de mededeling dat het op het moment vol zit.
pi_81571315
Vorige week een Natres begrafenis gehad met beperkte militaire eer. Was wel indrukwekkend.
pi_81635463
Zo ik en jullie hier hadden een reactie in een paar weken/maanden verwacht, maar ik heb nu na een weekje al een reactie. Helaas is het er wel eentje waar ik niet op zat te wachten:
quote:
Op dit moment is de toeloop naar het Korps Nationale Reserve van dien aard dat er tijdelijk een aannamestop is gesteld. Inhoudelijk komt het erop neer dat wij uw dossier nu aanhouden op de sectie AZ van het 20e NATRESBAT.
Ik hoorde hier ergens dat het volzat. Ik denk dat dat hier dus ook het geval is. Ook stond er dat wanneer er weer vacatures zijn ik schriftelijk op de hoogte wordt gesteld. Iemand een idee hoelang dit kan duren?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 mei 2010 @ 18:27:35 #287
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81636801
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:54 schreef Jac0bus het volgende:
Zo ik en jullie hier hadden een reactie in een paar weken/maanden verwacht, maar ik heb nu na een weekje al een reactie. Helaas is het er wel eentje waar ik niet op zat te wachten:
[..]

Ik hoorde hier ergens dat het volzat. Ik denk dat dat hier dus ook het geval is. Ook stond er dat wanneer er weer vacatures zijn ik schriftelijk op de hoogte wordt gesteld. Iemand een idee hoelang dit kan duren?
---> GLR
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81637130
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:27 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

---> GLR
?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 mei 2010 @ 18:37:39 #289
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81637206
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:35 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

?
Groep Luchtmacht Reserve
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81638290
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Groep Luchtmacht Reserve
Lijkt me leuk, maar dat is allemaal veel te ver weg. Ik woon in de regio Haaglanden dus om dan naar een van die plekken te moeten... Dan de 20 hier in Den Haag dichterbij. Ik denk dat ik daar dan op wacht, een vacature.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81672366
Heeft ook te maken met de bezuinigingen bij defensie. Beroeps moet flink bezuinigen, laat staan de Natres...
pi_81682292
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:04 schreef wiver het volgende:
Heeft ook te maken met de bezuinigingen bij defensie. Beroeps moet flink bezuinigen, laat staan de Natres...
mwah we moeten wel wat bezuinigen, maar waar kunnen we nog bezuinigen? We hebben niet veel materiaal en materieel dus dat kan niet. En momenteel is er een gigantische toeloop van mensen waardoor de opleidingsplaatsen en de compagnieën vol zitten.
pi_81684239
De meesten daarvan zullen wel uit het bedrijfsleven geschopt zijn en nu maar bij defensie solliciteren.
Ik vraag me af of die lui ook wel echt gemotiveerd zijn.
pi_81684558
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:28 schreef wiver het volgende:
De meesten daarvan zullen wel uit het bedrijfsleven geschopt zijn en nu maar bij defensie solliciteren.
Ik vraag me af of die lui ook wel echt gemotiveerd zijn.
Ik bedoelde eigenlijk de toeloop bij de Natres. De meeste daarvan hebben of al een baan of studeren.
Ik zou toch niet graag proberen rond te komen van de natres vergoeding
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:35:59 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_81684579
Nee hoor, de meeste zijn jongeren bij de beroeps
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:53:57 #296
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81688052
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:28 schreef wiver het volgende:
De meesten daarvan zullen wel uit het bedrijfsleven geschopt zijn en nu maar bij defensie solliciteren.
Ik vraag me af of die lui ook wel echt gemotiveerd zijn.
Dan solliciteer je doorgaans niet bij de NatRes en voor de rest wat Puma zegt. Van max 200 euro per maand wil ik niet leven.

Anyway, leuke week achter de rug, lekker Vaandrigje pesten op de Oirschotse heide Het is dat ze nog niet zo ver in de opleiding zaten, maar er ging nog een hoop mis bij die lui. Was ook voor een VTO Infanterie een vrij grote lichting (+/- 30) dus daar zullen er nog best een hele hoop van afvallen.

Bijkomstige ondervinding: IK WIL EEN OPSVEST! Vanochtend vroeg tijdens een actie even mee rondgelopen en vooral het gemak waarmee je met dat ding de Diemaco goed in je schouder zet is pluspunten ten opzichte van dat bokkentuig.

Zo, nou douchen, privéfeestje bouwen, moeder bellen en relaxen. Uit.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:16:23 #297
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81701938
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:53 schreef Vortix het volgende:
Bijkomstige ondervinding: IK WIL EEN OPSVEST! Vanochtend vroeg tijdens een actie even mee rondgelopen en vooral het gemak waarmee je met dat ding de Diemaco goed in je schouder zet is pluspunten ten opzichte van dat bokkentuig.
U hebt niets te willen, en de meeste beroeps lopen te kankeren op het ops-vest, dus vandaar dat ze hun eigen chest-rig aanschaffen..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 21 mei 2010 @ 07:40:03 #298
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81705575
Neemt niet weg dat het ten opzichte van het bokkentuig al een hele verbetering is...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81707251
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 07:40 schreef Vortix het volgende:
Neemt niet weg dat het ten opzichte van het bokkentuig al een hele verbetering is...
Eensch!
pi_81707840
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

U hebt niets te willen, en de meeste beroeps lopen te kankeren op het ops-vest, dus vandaar dat ze hun eigen chest-rig aanschaffen..
Hoe zit het bij de NATRES met eenheid van tenue?

Mag je als je wilt zelf "verbeteringen" aanschaffen? Of wordt het belangrijker gevonden dat iedereen er hetzelfde bij loopt en dezelfde uitrusting gebruikt?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:44:08 #301
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81707920
Het wordt als vrij belangrijk beschouwd om er eenduidig bij te lopen, zeker op de kazerne. Er worden nog wel eens uitzonderingen gemaakt (zo krijgen sommige nieuwe NatRessers wel eens opsvesten uitgereikt gekregen, of als iets stuk gaat en ruiling duurt zo absurd lang dat er maar beter andere oplossingen gevonden kunnen gaan worden).

Maar over het algemeen wordt een te peppy uiterlijk niet echt gewaardeerd nee.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')