abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77052927
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zolang die feesten me niet opgedrongen worden, voel ik me niet geroepen om er over te oordelen. Aangezien ik boven de rivieren woon, zal carnaval mij niet storen. Koninginnedag en Kerstmis daarentegen, tja, die kan ik gewoon niet ongemerkt voorbij laten gaan. Mag ik dan wel oordelen?
O sjips, wou je net uitnodigen voor half februari.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:33:45 #102
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77052946
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Heb je de mogelijkheid overwogen dat HEEL veel feesten stom zijn als je er zo over na gaat denken? En dat het dus beter is om dat niet te doen? .

Het feit dat het veel voorkomt, maakt het in ieder geval niet automatisch steekhoudend .
Maar is dat niet het hele ding van een feest? Op 1 bepaald tijdstip iets vieren?
Ik kan ook iedere dag vieren dat ik ouder ben geworden, of nog leef. Waarom op mijn verjaardag?

Dan doen dan ook niet alle culturen. Bij sommigen is de naamdag belangrijker.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_77052965
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik word een beetje kriegelig dat carnavalvierders blijven roepen dat we het niet snappen, en het weigeren uit te leggen onder het mom 'je snapt het toch niet'.
Ik roep helemaal niks. Het gaat om of je er zin in hebt of niet.

Al de rest is irrelevant gelul.

Van die mensen die als een kennis van ze een nieuwe broek of auto heeft gekocht en die vraagt bij jou wat vind je en dat jij dan TELKENS dat ding gaat lopen afzeiken. Wat boeit dat nou? Wat schiet je daar nou mee op??

Ik snap dat niet, maar het heeft zeker te maken met Nederlands calvinisme (iets waartegen carnaval bij uitstek een protest is). In die zin klopt het "caranavalsgevoel" wel helemaal. En de afwijzing door zure niet-feestvierders ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 14:34:07 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_77052969
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:29 schreef El_Matador het volgende:
Dat onnodige gezeik.
Van wat ik er tot nu toe van lees ben jij de grootste zeikkneus van dit topic, eigenlijk. Gek dat jij er dan nu zo ineens mee komt.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:35:27 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77053025
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Loslaten van alles, en lol hebben met z'n allen? Dat?
vgl het ermee dat er vast ook mensen zijn die niet begripen dat jij lowlands leuk vindt. die zullen misschien zeggen: je kan toch ook naar een concert gaan? of wellicht ook vinden dat er op lowlands alleen maar gezopen en geneukt wordt. maar dat is ook vooral een sfeer, een gevoel.
zo zinloos om daarover te blijven discussieren. Jij vindt carnaval niks, angel wel. opgelost, slotje
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77053046
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:33 schreef Ang3l het volgende:
Maar is dat niet het hele ding van een feest? Op 1 bepaald tijdstip iets vieren?
Bij periodieke feesten wel. Je hebt natuurlijk ook specifieke feesten zoals bijv. bruiloften. Ik heb heel weinig met periodieke feesten.
quote:
Ik kan ook iedere dag vieren dat ik ouder ben geworden, of nog leef. Waarom op mijn verjaardag?

Dan doen dan ook niet alle culturen. Bij sommigen is de naamdag belangrijker.
Zoals je zegt, cultureel bepaald. Daar is niets mis mee, maar je moet er geen logica op los gaan laten. Je moet het accepteren als de traditie die het is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:37:31 #107
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77053105
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik word een beetje kriegelig dat carnavalvierders blijven roepen dat we het niet snappen, en het weigeren uit te leggen onder het mom 'je snapt het toch niet'.
Ik word niet kriegelig van mensen die:

• Zeggen dat ze carnaval niets vinden omdat ze de muziek ruk vinden, de kroegen te druk vinden dan, niets hebben met dat gekke verkleden of iets dergelijks. Doe maar normala dan doe je al gek genoeg. Dat kan.

Ik word wel kriegelig van mensen die:

• Zeggen dat ze carnaval niks vinden en daarbij de redenen gaan invullen waarom volgens hen ALLE mensen carnaval vieren. Wellicht zou het de reden zijn waarom ZIJ carnaval zouden vieren, maar dat zegt meer iets over hen dan over de carnavalvierende medemens..

• Mensen die zeggen dat carnavalvierende mensen sneu zijn en dat als iemand carnaval viert je "al geenoeg weet".
  • L'Amour menaçant:
    pi_77053112
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

vgl het ermee dat er vast ook mensen zijn die niet begripen dat jij lowlands leuk vindt. die zullen misschien zeggen: je kan toch ook naar een concert gaan? of wellicht ook vinden dat er op lowlands alleen maar gezopen en geneukt wordt. maar dat is ook vooral een sfeer, een gevoel.
    zo zinloos om daarover te blijven discussieren. Jij vindt carnaval niks, angel wel. opgelost, slotje
    goed, ok, slotje. Ik hou er over op
    (ga wel balen dat ik niet normaal door mijn eigen stad kan halverwege feb, maar dat hou ik wel voor me )
    pi_77053142
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef Ang3l het volgende:
    Doe maar normala dan doe je al gek genoeg.
    Dat is natuurlijk wel calvinisme ten top .
    pi_77053180
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

(ga wel balen dat ik niet normaal door mijn eigen stad kan halverwege feb, maar dat hou ik wel voor me )
    Stel je voor, dat die ouder-collega's die normaal die vakanties voor je inpikken, ook nog eens carnaval gaan vieren en je daardoor geen vrij kunt nemen
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:39:18 #111
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77053186
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:35 schreef Litpho het volgende:

Zoals je zegt, cultureel bepaald. Daar is niets mis mee, maar je moet er geen logica op los gaan laten. Je moet het accepteren als de traditie die het is.
    Maar je moet het feest dan ook niet dood gaan meppen met: Dat kun je toch de rest van het jaar ook doen?
    L'Amour menaçant:
    pi_77053217
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:39 schreef STING het volgende:

[..]

Stel je voor, dat die ouder-collega's die normaal die vakanties voor je inpikken, ook nog eens carnaval gaan vieren en je daardoor geen vrij kunt nemen
    Daar heb ik nu geen last meer van
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:39:57 #113
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77053218
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel calvinisme ten top .
    Je moest eens weten hoeveel mensen dat zeggen
    Volgens mij is dat wel iets nuchter Nederlands trouwens.
    L'Amour menaçant:
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:40:33 #114
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_77053248
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

van mij mag je daar dan best over klagen. maar ga dan niet het hele carnaval lopen afzeiken, zeg gewoon dat je er last van hebt.
    pi_77053263
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nederlanders die in de Jaren 50 zijn biljven steken
    pi_77053270
    quote:

[..]

Maar je moet het feest dan ook niet dood gaan meppen met: Dat kun je toch de rest van het jaar ook doen?
    Dat doe ik alleen maar als mensen eerst mij gaan lastig vallen met "waarom vier JIJ feest X niet?".

Als ik "ik beleef hier geen lol aan, dus het moet verboden worden dat anderen dat wel doen" als levensmotto had, sloot ik me wel aan bij de CU.
    pi_77053315
    quote:
    Ik heb daar een heel aardig idee van, ja. Een van de weinige punten uit het standaardbetoog van E_M wat wel ergens over gaat. En ja, dat is uiterst Nederlands.
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:44:15 #118
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77053408
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat doe ik alleen maar als mensen eerst mij gaan lastig vallen met "waarom vier JIJ feest X niet?".
    O maar dat hoor je mij hier ook niet zeggen. Ik zeg juist dat ik best kan begrijoen dat mensen het niet vieren.
    quote:
    Als ik "ik beleef hier geen lol aan, dus het moet verboden worden dat anderen dat wel doen" als levensmotto had, sloot ik me wel aan bij de CU.
    Helaas zijn er wel veel mensen die zo denken. Ze hebben er gene tot weinig last van (oeh 4 agen in de 365 wellicht wel) maar toch elke gelegenheid aangrijpen om niet alleen het feest te verwerpen maar vooral ook de mensen idee het vieren als dom en zuipend neukend af te schilderen. Toch gek dat de CU niet meer zetels had Sodom & Gomorra werd al genoemd... dat zit best in het CU-straatje!
    L'Amour menaçant:
    pi_77053495
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O maar dat hoor je mij hier ook niet zeggen. Ik zeg juist dat ik best kan begrijoen dat mensen het niet vieren.
    [..]

Helaas zijn er wel veel mensen die zo denken. Ze hebben er gene tot weinig last van (oeh 4 agen in de 365 wellicht wel) maar toch elke gelegenheid aangrijpen om niet alleen het feest te verwerpen maar vooral ook de mensen idee het vieren als dom en zuipend neukend af te schilderen. Toch gek dat de CU niet meer zetels had Sodom & Gomorra werd al genoemd... dat zit best in het CU-straatje!
    Dat was ik, en ik stem toch lekker D66 volgende keer (GL bij de gemeente )
    pi_77053559
    quote:

[..]

[..]

Afgunst, pure afgunst.

Een hardnekkig trekje.
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_77053587
    quote:
    (oeh 4 agen in de 365 wellicht wel)
    Vanaf welk moment wordt het wel een legitiem iets om over te klagen? Wat is toegestane "last"? Als Lowlands bij mij naast de deur werd gehouden, moet ik er dan maar vier dagen rekening mee houden dat ik slaperig op mijn werk zit omdat het feestgedruis me wakker houdt? Krijg ik dan de drogreden "dan moet je maar meedoen" naar mijn hoofd?
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:48:30 #122
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_77053608
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Afgunst, pure afgunst.

Een hardnekkig trekje.
    Sure .

Als "wij" in Amsterdam hetzelfde argument aandragen is dat het achterlijkste ter wereld, maar nu gaat het opeens wel op? .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Fry Palestine!!
    pi_77053635
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sure .

Als "wij" in Amsterdam hetzelfde argument aandragen is dat het achterlijkste ter wereld, maar nu gaat het opeens wel op? .

woensdag 20 januari 2010 @ 14:50:10 #124
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_77053687
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In elke discussie komt dat wel als argument naar boven "ach, jullie zijn gewoon jaloers" en dan wil niemand er dood gevonden worden, etc etc.

Maar nu gaat het over carnaval en dan is "jullie zijn jaloers" wel valide?
    Fry Palestine!!
    pi_77053734
    Sommige discussies gaan hier echt veul te lang door.
      Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 14:51:30 #126
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_77053746
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:48 schreef HeatWave het volgende:
    Als "wij" in Amsterdam
    'jullie' in Amsterdam hebben op de 1 of andere manier wel een beetje een complex. Het ging over carnaval, maar het eindigt weer op 'Amsterdammers'. Apart.
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:52:12 #127
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_77053767
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

'jullie' in Amsterdam hebben op de 1 of andere manier wel een beetje een complex. Het ging over carnaval, maar het eindigt weer op 'Amsterdammers'. Apart.
    Ontken ik ook niet .

Maar het argument kwam me zo geweldig bekend voor .
    Fry Palestine!!
    pi_77053770
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wij Amsterdammers staan nou eenmaal boven carnaval
    pi_77053782
    Goed,

ik heb zin in bier...
    pi_77053797
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:52 schreef STING het volgende:

[..]

Wij Amsterdammers staan nou eenmaal boven carnaval
    Kaarttechnisch ook onder
    pi_77053805
    Amsterdam
    pi_77053817
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Afgunst, pure afgunst.

Een hardnekkig trekje.
    Het punt zit hem er wat mij betreft (en dat geldt ook voor carnaval wat niet naar je toekomt) in overlast die je zou kunnen ervaren. De antirooklobby die met alle geweld alle café's rookvrij moest maken voor het geval dat er een niet-roker zou kunnen binnenlopen is een goed voorbeeld. Ik rook zelf niet en vind het heerlijk dat er in de horeca waar ik kom niet gerookt wordt. Daarentegen beschouw ik het niet als een aanslag op mijn rechten en gezondheid als er café's zouden bestaan waar in groot neon "HIERBINNEN WORDT NOG GEROOKT!" op de pui zou staan.
    pi_77053829
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Kaarttechnisch ook onder
    Het is maar hoe je het bekijkt.

pi_77053845
    Ja das eigenlijk wel een goede vraag..... waarom is de aarde zo neergezet en nooit andersom.. je hebt namelijk niks om het tegen af te zetten :p
    pi_77053900
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

In elke discussie komt dat wel als argument naar boven "ach, jullie zijn gewoon jaloers" en dan wil niemand er dood gevonden worden, etc etc.
    Onwetend is niet hetzelfde als jaloers, HW .
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:55:43 #136
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77053924
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vanaf welk moment wordt het wel een legitiem iets om over te klagen? Wat is toegestane "last"? Als Lowlands bij mij naast de deur werd gehouden, moet ik er dan maar vier dagen rekening mee houden dat ik slaperig op mijn werk zit omdat het feestgedruis me wakker houdt? Krijg ik dan de drogreden "dan moet je maar meedoen" naar mijn hoofd?
    Nee dan kan ik me best voorstellen dat je er kribbig van wordt. Of je dan moet roepen "Het zou weg moetenm, kutfeest!" voor die 4 dagen... dat weet ik niet.

Ik vond dat bv grappig in Weert bij de Oelemarkt. Dat is al sinds jaar en dag het uitgaanscentrum daar. En nu klagen mensen dat het geluidsoverlast geeft.... mensen van de nieuwbouw appartementen die daar zijn gaan wonen..... Had dan ff wat extra info ingewonnen dan had je kunnen weten dat je boven een druk uitgaanscentrum ging wonen

Idem bij Lowlands. Tenzij je er natuurlijk al woonde en ze komen daarna langs je deur staan

Ik vind het bij Pinkpop wel grappig dat daar de meeste buurtbewoners rondom gewoon lekker meedoen. Staan ze daar met kraampjes en blikjes bier te verkopen De loods van een tankstation woprdt 's avodns omgedoopt tot afterparty tent Maar ook daar zullen best mensen zijn die pinkpopgangers de dood in wensen.

Ik zelf kan ook niet goed slapen als er een of ander bedrijfsfeest is in de Berlage.... onder mijn raam. Maar goed, die 3x per jaar... ach... ik kan ff dneken "Goddammit shut up!" maar dat is dan ook wel alles.
    L'Amour menaçant:
    pi_77053944
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:53 schreef OmniRocket het volgende:
    Ja das eigenlijk wel een goede vraag..... waarom is de aarde zo neergezet en nooit andersom.. je hebt namelijk niks om het tegen af te zetten :p
    Traditie. Waar je je meer zorgen over zou moeten maken is of de vertekening van de gebruikelijke Mercatorprojectie niet een buitensporige nadruk legt op het relatief kleine Europa ten koste van de voormalig Derde Wereld.
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:56:57 #138
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77053975
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:52 schreef stbabylon het volgende:
    Goed,

ik heb zin in bier...
    Moet je ff wachten ttot carnaval, dan kan 't
    Kun je ook gelijk in je zuurpruim geneukt worden
    L'Amour menaçant:
    pi_77054004
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:53 schreef STING het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.

[ afbeelding ]
    In het Zuiden wordt het gevierd, en in vele steden/dorpen in Overijssel wordt het gevierd, dus hoe je de kaart ook houdt, Noord boven of Zuid boven, Amsterdam zit er boven EN onder
    pi_77054007
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

meow
    pi_77054013
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:55 schreef Ang3l het volgende:
    Ik vond dat bv grappig in Weert bij de Oelemarkt. Dat is al sinds jaar en dag het uitgaanscentrum daar. En nu klagen mensen dat het geluidsoverlast geeft.... mensen van de nieuwbouw appartementen die daar zijn gaan wonen..... Had dan ff wat extra info ingewonnen dan had je kunnen weten dat je boven een druk uitgaanscentrum ging wonen
    Ik woon midden in het uitgaanscentrum en daar vlak naast zijn dus bejaardenwoningen neergezet. Ook dat leverde de nodige klachten over geluidsoverlast op waarbij de gemeente in een zeldzame vlaag van verstand de bewoners de repliek gaf dat ze dat op die lokatie wel enigszins hadden kunnen verwachten.

Maar goed, je verwacht niet dat alles, tot aan de rustigste woonwijk aan toe, helemaal omgegooid gaat worden. Als jij verder van Berlage weg zou wonen zou je ook raar opkijken als het feestende bedrijf drie kilometer verderop de polonaise onder jouw raam gaat doen .
    pi_77054039
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In het Zuiden wordt het gevierd, en in vele steden/dorpen in Overijssel wordt het gevierd, dus hoe je de kaart ook houdt, Noord boven of Zuid boven, Amsterdam zit er boven EN onder
    Eén ding is wel zo. Carnaval vieren in A'dam is gewoon 100% 'lekker zuipuhhhh', terwijl ze in het zuiden des lands er nog wat moeite voor doen, met kleding en optochten
      woensdag 20 januari 2010 @ 14:59:13 #143
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054066
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef STING het volgende:

[..]

meow
    het was een garpje hoor!
    Straks denken ze nog dat ik een valse nicht ben
    L'Amour menaçant:
    pi_77054067
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Beide had ik eigenlijk net iets eerder geplanned
    pi_77054092
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar nu gaat het over carnaval en dan is "jullie zijn jaloers" wel valide?
    Ik kan het me niet voorstellen dat het zo gegaan is.

Ik heb geen behoefte aan Amsterdam, en dus ga ik er niet heen.
    Ik heb wel behoefte aan carnaval, en dus ga ik erheen.

Ik zie het probleem niet. Het probleem komt pas op als allerlei mensen die een feest niet eens vieren moeilijk gaan lopen doen over ANDERMANS feest. Houd je bek dan gewoon?

Ik meld me toch ook niet aan bij OUD en loop de hele dag te zeiken dat het "alleen maar over babies gaat".

pi_77054102
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

het was een garpje hoor!
    Dat zouden we nooooit van je denken.
    pi_77054133
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

het was een garpje hoor!
    kusje?
    pi_77054136
    Ik zit voor t eerst in een heel lange tijd weer te denken over een persoonlijke mail naar mn ex

Een niet heel vriendelijke.
    compact en kleverig.
    pi_77054166
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
    Ik zit voor t eerst in een heel lange tijd weer te denken over een persoonlijke mail naar mn ex

Let bygones be bygones?
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:01:57 #150
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054187
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je vergeet o.a. Duitsland, waar het HEEL groots gevierd wordt.
    Nederland is niet het enige land met deze traditie
    L'Amour menaçant:
    pi_77054195
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het punt zit hem er wat mij betreft (en dat geldt ook voor carnaval wat niet naar je toekomt) in overlast die je zou kunnen ervaren. De antirooklobby die met alle geweld alle café's rookvrij moest maken voor het geval dat er een niet-roker zou kunnen binnenlopen is een goed voorbeeld. Ik rook zelf niet en vind het heerlijk dat er in de horeca waar ik kom niet gerookt wordt. Daarentegen beschouw ik het niet als een aanslag op mijn rechten en gezondheid als er café's zouden bestaan waar in groot neon "HIERBINNEN WORDT NOG GEROOKT!" op de pui zou staan.
    Dat ben ik met je eens.

Maar carnaval wordt al jaaaaren gevierd. Beneden de rivieren gaan wonen en gek staan te kijken dat je allemaal dronken mensen ziet, is natuurlijk een beetje belachelijk.

Mijn ouders HATEN echt voetbal en EK's en WK's enzo. Gaan zij lekker de hond uitlaten als iedereen binnen voor de buis zit. Prima.

Je kan trouwens ook -goedkoop- tijdens carnaval wegvluchten. Doen knuffelmeisje (een echte Brabantse meid) en ik ook.

pi_77054203
    quote:

wat heeft ie gedaan?
    pi_77054210
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, daar weten ze natuurlijk wel wat optochten zijn
    pi_77054224
    quote:

[..]

Vroeger thuis altijd van die duitse optochten op de TV
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:03:03 #155
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054230
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

kusje?
    It won't get you ass. It's not Carnaval yet.
    L'Amour menaçant:
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:03:34 #156
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054254
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:02 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Vroeger thuis altijd van die duitse optochten op de TV
    Waar je dan een omgekeerde plu boven je kop moest houden vanwege de snoep- en kadootjesregen
    L'Amour menaçant:
    pi_77054258
    quote:

[..]

Nederland is niet het enige land met deze traditie
    In Rio kennen ze ook carnaval... heb ik mij laten vertellen...
    pi_77054267
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:02 schreef stbabylon het volgende:
    duitse optochten
    Ik ben om!
    pi_77054271
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:01 schreef STING het volgende:

[..]

Let bygones be bygones?
    Als dat zou kunnen, zou ik het doen
    edit

[ Bericht 28% gewijzigd door JaniesBrownie op 20-01-2010 15:18:35 ]
    compact en kleverig.
    pi_77054278
    vroeger..
    duitse optochten..
    op de tv..

hmm..

http://cojs.org/cojswiki/images/b/b5/Nazi_Rally_Buckeberg.jpg

neeh..
    pi_77054279
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:02 schreef El_Matador het volgende:
    Maar carnaval wordt al jaaaaren gevierd. Beneden de rivieren gaan wonen en gek staan te kijken dat je allemaal dronken mensen ziet, is natuurlijk een beetje belachelijk.
    Tsk. Doen de brabo's hier zo hun best om de mythe van de dronken mensen tegen te spreken, begin jij weer .

Ik heb trouwens dezelfde mening over de mensen die naast Schiphol gaan wonen en klagen over het feit dat de vliegtuigen niet muisstil zijn.
    quote:
    Mijn ouders HATEN echt voetbal en EK's en WK's enzo. Gaan zij lekker de hond uitlaten als iedereen binnen voor de buis zit. Prima.
    Ook zo'n feest wat niet echt te vermijden is zonder je in huis op te sluiten. De wedstrijden zelf wel, ja .
      Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 15:04:17 #162
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_77054291
    quote:

Gelukkig ben je daar pas jaren mee bezig en is het nog geen tijd om emotionele banden te verbreken en door te gaan met leven.

-edit- Hou het zakelijk. Simpel. Persoonlijk worden is toegeven.
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:04:30 #163
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_77054305
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik meld me toch ook niet aan bij OUD en loop de hele dag te zeiken dat het "alleen maar over babies gaat".
    ik moest lachen
    pi_77054309
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

It won't get you ass. It's not Carnaval yet.
    goedmaken ging het ook om
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:04:52 #165
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054328
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:00 schreef STING het volgende:

[..]

Dat zouden we nooooit van je denken.

*geeft kopjes*
    Je weet wel beter toch?
    *zet klauwen in been*
    TOCH?!

L'Amour menaçant:
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:05:10 #166
    220609 Nouk84
    Have you ever been Nouked?
    pi_77054342
    Ik heb wel eens een duitste carnavalsoptocht meegelopen. Wat vreselijk. Als je geen snoep aan de kids langs de kant geeft, krijg je het snoep wat zij hebben ontvangen, keihard naar je hoofd gesmeten. Nee, bedankt.
    How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
    How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
    pi_77054361
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen, zou ik het doen

We moeten contact hebben vanwege de kindjes en ik wil dat altijd zakelijk houden (hij wil het gewoon niet volgens mij reageert heel vaak niet op mail oid ) maar nu heb ik een beledigend en dreigend mailtje van hem gehad en ik wilde eerst weer heel zakelijk doen, maar ik hoor van verschillende mensen dat ik wel wat persoonlijker mag zijn.
    Weet het alleen zelf nog niet helemaal. Of dat slim is enzo.
    Sta er boven, da's beter voor je kids
      Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 15:06:21 #168
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_77054391
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:05 schreef Nouk84 het volgende:
    Ik heb wel eens een duitste carnavalsoptocht meegelopen. Wat vreselijk. Als je geen snoep aan de kids langs de kant geeft, krijg je het snoep wat zij hebben ontvangen, keihard naar je hoofd gesmeten. Nee, bedankt.
    Mijn ouders moesten elke jaar optreden tijdens carnaval in Duitsland. En dan MOEST ik mee. .
    pi_77054426
    quote:
    Het is elk jaar op het internationale forum waar ik kom ook weer uiterst vermakelijk hoe het trick or treat van Halloween wordt neergezet als protection money. Betaal snoep... of anders .
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:07:50 #170
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_77054451
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... laat je niet meesleuren in zijn kinderlijke gedrag. erboven blijven staan.
      Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 15:09:59 #171
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_77054553
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:07 schreef Murmeli het volgende:
    Dat dacht ik ook...
    NOU IK DENK DAT WE VOOR ELKAAR GEMAAKT ZIJN!!! !!!
    pi_77054588
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef Kreator het volgende:

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor.

Overigens ben ik niet iemand die gaat schelden enzo. Ik houd me wel bij de feiten zoals ik ze zie.
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:05 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Sta er boven, da's beter voor je kids
    edit

[ Bericht 21% gewijzigd door JaniesBrownie op 20-01-2010 15:18:07 ]
    compact en kleverig.
    pi_77054637
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... laat je niet meesleuren in zijn kinderlijke gedrag. erboven blijven staan.
    Dat doe ik sowieso dus niet, schelden en beledigen en dreigen
    compact en kleverig.
    pi_77054645
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef Ang3l het volgende:

[..]

*geeft kopjes*
    Je weet wel beter toch?
    *zet klauwen in been*
    TOCH?!

Dat kan net zo goed een speelse kitten zijn
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:12:37 #175
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054661
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

goedmaken ging het ook om
    Ik ben niet boos. Kan me er alleen groen en geel aan ergeren en dat zijn de kleuren van Brazilie... daar vieren ze wel Carnaval, maar da's net wat anders als die hier Daar gata het echt alleen om zuipen, neuken en stomme muziek!

L'Amour menaçant:
    pi_77054662
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor.

Overigens ben ik niet iemand die gaat schelden enzo. Ik houd me wel bij de feiten zoals ik ze zie.
    [..]

Dat zie ik dan weer niet zo Ik zou niet weten waarom het voor hen vervelend zou zijn als ik een mailtje stuur met daarin dat hij beter kan vragen hoe zij over bepaalde dingen denken dan mij uit te schelden zonder te weten waar hij het over heeft.

Ik geef ook aan dat hij misschien beter niet zo negatief over mij kan doen, omdat dat niet goed is voor zijn band met hen...

Mja..
    Denk er dus nog even over na, anders wordt het een mail met juridische documentatie over waarom ik gelijk heb en hij niet
    dit klinkt wat mij betreft vrij slecht, JB. Zo klinken je kids als een soort chantagemiddel. Bovendien stuur je die mail echt niet voor hen, maar omdat je zelf boos bent. Ik denk dat het verstandiger is voor je kids als tenminste een van hun ouders niet verzandt in kinderachtig geruzie.
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:13:42 #177
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054708
    quote:
    Au

Dat laten ze dan weer niet zien op tv vertekend... uh nee,. verkeerd... nee... NIET VOLLEDIG BEELD!
    L'Amour menaçant:
    pi_77054782
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Au

Dat laten ze dan weer niet zien op tv vertekend... uh nee,. verkeerd... nee... NIET VOLLEDIG BEELD!
    Braaf .
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:15:39 #179
    220609 Nouk84
    Have you ever been Nouked?
    pi_77054795
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:13 schreef Ang3l het volgende:
    Au

Ooh maar don't worry hoor, het snoep wat ik naar mijn hoofd kreeg, werd net zo hard weer teruggegooid.
    How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
    How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
    pi_77054798
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:12 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben niet boos. Kan me er alleen groen en geel aan ergeren en dat zijn de kleuren van Brazilie... daar vieren ze wel Carnaval, maar da's net wat anders als die hier Daar gata het echt alleen om zuipen, neuken en stomme muziek!

geen kusje?
    pi_77054824
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:12 schreef ripley1 het volgende:

[..]

dit klinkt wat mij betreft vrij slecht, JB. Zo klinken je kids als een soort chantagemiddel. Bovendien stuur je die mail echt niet voor hen, maar omdat je zelf boos bent. Ik denk dat het verstandiger is voor je kids als tenminste een van hun ouders niet verzandt in kinderachtig geruzie.
    edit

btw: je kent de situatie niet goed genoeg om te kunnen inschatten hoe ik me opstel, kinderachtig geruzie is echt totaal niets voor mij
    compact en kleverig.
    pi_77054884
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik zou mijn kinderen nooit als een chantagemiddel gebruiken.

Ik merk alleen dat zij niet over mij mogen praten tegen hem en dat ze daar moeite mee hebben, voor hen is het beter als hij zijn woede tov mij loslaat en ze met hem kunnen praten. Het is eerder een tip dan een chantagemiddel.
    Ik ben niet boos en dat spreekt ook niet uit de mail die ik opgesteld heb. Die is erg netjes en er is goed over nagedacht.

Alleen weet ik dus niet hoe hij op persoonlijke mail reageert, ik heb al zolang alleen maar zakelijk gedaan dat ik dat niet kan inschatten.

En nu houd ik erover op
    Ow, sorry, dat klinkt al heel anders. Het stond er misschien iets te hard, maar die indruk kreeg ik uit je post
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:19:19 #183
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054955
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ooh maar don't worry hoor, het snoep wat ik naar mijn hoofd kreeg, werd net zo hard weer teruggegooid.
    Ik zie nu ineens zo'n kind achterover slaan met een zuurtje vast tussen z'n ogen
    L'Amour menaçant:
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:20:00 #184
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77054987
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

geen kusje?
    ......................................................

...........................

.......

..

.
    L'Amour menaçant:
    pi_77055009
    joepie
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:21:43 #186
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_77055053
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:12 schreef ripley1 het volgende:

[..]

ik vind het vooral ook dreigend overkomen. ik zou er kwaad van worden.
    gaat het er nog steeds over dat je gaat verhuizen enzo?
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:22:19 #187
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77055085
    De stoere knappe ex-collega mailde dat ie me niet vergeten is, maar dat de jaarafsluiting heel druk is.
    De turk sms'te dat het niet aan mij lag, maar dat ie erg pissed was om een aantal dingen.

Zie je, het ligt allemala NIET ana mij
    Ik denk dat alleen altijd.
    L'Amour menaçant:
    pi_77055125
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:22 schreef Ang3l het volgende:
    De stoere knappe ex-collega mailde dat ie me niet vergeten is, maar dat de jaarafsluiting heel druk is.
    De turk sms'te dat het niet aan mij lag, maar dat ie erg pissed was om een aantal dingen.

die aardbeving in Haïti daarintegen...
    pi_77055135
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik zie nu ineens zo'n kind achterover slaan met een zuurtje vast tussen z'n ogen
    Ik moet daardoor op een of andere manier hier aan denken

woensdag 20 januari 2010 @ 15:24:15 #190
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_77055175
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik vind het vooral ook dreigend overkomen. ik zou er kwaad van worden.
    gaat het er nog steeds over dat je gaat verhuizen enzo?
    oh ik heb ook te snel mn bek open getrokken denk ik

wat misschien een overweging waard is: is hij iemand die nu in de weerstand zit juist omdat jij zo zakelijk doet en zal hij wat kalmeren als je ook jouw gevoel wat meer laat zien?
    of is hij iemand die je dan alleen maar gaat proberen te pakken op je gevoel en dus nog dwarser gaat lopen doen?
    pi_77055224
    quote:

It's not you, it's me
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:25:31 #192
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77055235
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja meneer Phelps
    L'Amour menaçant:
      woensdag 20 januari 2010 @ 15:25:42 #193
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_77055242
    quote:

mooi zo engeltje
    pi_77055334
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Schitterend was die he?

En dan net als ze denken er weer een beetje bovenop te komen, geeft Moeder Natuur nog een lekker naschokje. Mooi om te zien.

pi_77055395
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Schitterend was die he?

En dan net als ze denken er weer een beetje bovenop te komen, geeft Moeder Natuur nog een lekker naschokje. Mooi om te zien.
    Moeder Natuur? De Amerikanen! Met hun HAARP!
    pi_77055428
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

HAARP is zo 2001.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
    pi_77055450
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, de regering Chavez is me er eentje. Wat een intellectuele droefheid.

pi_77055477
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:30 schreef STING het volgende:

[..]

HAARP is zo 2001.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
    Als de minister van Venuzuela het zegt, is het zo
      Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 15:31:12 #199
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_77055491
    Ik haat werken. Ik wil morgen.
    pi_77055517
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als de minister van Venuzuela het zegt, is het zo
    Nou, gelukkig hebben we de PvdA die daar een stokje voor steekt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')