abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 januari 2010 @ 14:51:30 #126
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_77053746
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Als "wij" in Amsterdam
'jullie' in Amsterdam hebben op de 1 of andere manier wel een beetje een complex. Het ging over carnaval, maar het eindigt weer op 'Amsterdammers'. Apart.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:52:12 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_77053767
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

'jullie' in Amsterdam hebben op de 1 of andere manier wel een beetje een complex. Het ging over carnaval, maar het eindigt weer op 'Amsterdammers'. Apart.
Ontken ik ook niet .

Maar het argument kwam me zo geweldig bekend voor .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
pi_77053770
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wij Amsterdammers staan nou eenmaal boven carnaval
pi_77053782
Goed,

ik heb zin in bier...
pi_77053797
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:52 schreef STING het volgende:

[..]

Wij Amsterdammers staan nou eenmaal boven carnaval
Kaarttechnisch ook onder
pi_77053805
Amsterdam
pi_77053817
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Afgunst, pure afgunst.

Een hardnekkig trekje.
Het punt zit hem er wat mij betreft (en dat geldt ook voor carnaval wat niet naar je toekomt) in overlast die je zou kunnen ervaren. De antirooklobby die met alle geweld alle café's rookvrij moest maken voor het geval dat er een niet-roker zou kunnen binnenlopen is een goed voorbeeld. Ik rook zelf niet en vind het heerlijk dat er in de horeca waar ik kom niet gerookt wordt. Daarentegen beschouw ik het niet als een aanslag op mijn rechten en gezondheid als er café's zouden bestaan waar in groot neon "HIERBINNEN WORDT NOG GEROOKT!" op de pui zou staan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_77053829
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Kaarttechnisch ook onder
Het is maar hoe je het bekijkt.

pi_77053845
Ja das eigenlijk wel een goede vraag..... waarom is de aarde zo neergezet en nooit andersom.. je hebt namelijk niks om het tegen af te zetten :p
pi_77053900
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

In elke discussie komt dat wel als argument naar boven "ach, jullie zijn gewoon jaloers" en dan wil niemand er dood gevonden worden, etc etc.
Onwetend is niet hetzelfde als jaloers, HW .
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:55:43 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77053924
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vanaf welk moment wordt het wel een legitiem iets om over te klagen? Wat is toegestane "last"? Als Lowlands bij mij naast de deur werd gehouden, moet ik er dan maar vier dagen rekening mee houden dat ik slaperig op mijn werk zit omdat het feestgedruis me wakker houdt? Krijg ik dan de drogreden "dan moet je maar meedoen" naar mijn hoofd?
Nee dan kan ik me best voorstellen dat je er kribbig van wordt. Of je dan moet roepen "Het zou weg moetenm, kutfeest!" voor die 4 dagen... dat weet ik niet.

Ik vond dat bv grappig in Weert bij de Oelemarkt. Dat is al sinds jaar en dag het uitgaanscentrum daar. En nu klagen mensen dat het geluidsoverlast geeft.... mensen van de nieuwbouw appartementen die daar zijn gaan wonen..... Had dan ff wat extra info ingewonnen dan had je kunnen weten dat je boven een druk uitgaanscentrum ging wonen

Idem bij Lowlands. Tenzij je er natuurlijk al woonde en ze komen daarna langs je deur staan

Ik vind het bij Pinkpop wel grappig dat daar de meeste buurtbewoners rondom gewoon lekker meedoen. Staan ze daar met kraampjes en blikjes bier te verkopen De loods van een tankstation woprdt 's avodns omgedoopt tot afterparty tent Maar ook daar zullen best mensen zijn die pinkpopgangers de dood in wensen.

Ik zelf kan ook niet goed slapen als er een of ander bedrijfsfeest is in de Berlage.... onder mijn raam. Maar goed, die 3x per jaar... ach... ik kan ff dneken "Goddammit shut up!" maar dat is dan ook wel alles.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_77053944
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:53 schreef OmniRocket het volgende:
Ja das eigenlijk wel een goede vraag..... waarom is de aarde zo neergezet en nooit andersom.. je hebt namelijk niks om het tegen af te zetten :p
Traditie. Waar je je meer zorgen over zou moeten maken is of de vertekening van de gebruikelijke Mercatorprojectie niet een buitensporige nadruk legt op het relatief kleine Europa ten koste van de voormalig Derde Wereld.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:56:57 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77053975
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:52 schreef stbabylon het volgende:
Goed,

ik heb zin in bier...
Moet je ff wachten ttot carnaval, dan kan 't
Kun je ook gelijk in je zuurpruim geneukt worden
L'Amour menaçant:
pi_77054004
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:53 schreef STING het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.

[ afbeelding ]
In het Zuiden wordt het gevierd, en in vele steden/dorpen in Overijssel wordt het gevierd, dus hoe je de kaart ook houdt, Noord boven of Zuid boven, Amsterdam zit er boven EN onder
pi_77054007
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

meow
pi_77054013
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:55 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond dat bv grappig in Weert bij de Oelemarkt. Dat is al sinds jaar en dag het uitgaanscentrum daar. En nu klagen mensen dat het geluidsoverlast geeft.... mensen van de nieuwbouw appartementen die daar zijn gaan wonen..... Had dan ff wat extra info ingewonnen dan had je kunnen weten dat je boven een druk uitgaanscentrum ging wonen
Ik woon midden in het uitgaanscentrum en daar vlak naast zijn dus bejaardenwoningen neergezet. Ook dat leverde de nodige klachten over geluidsoverlast op waarbij de gemeente in een zeldzame vlaag van verstand de bewoners de repliek gaf dat ze dat op die lokatie wel enigszins hadden kunnen verwachten.

Maar goed, je verwacht niet dat alles, tot aan de rustigste woonwijk aan toe, helemaal omgegooid gaat worden. Als jij verder van Berlage weg zou wonen zou je ook raar opkijken als het feestende bedrijf drie kilometer verderop de polonaise onder jouw raam gaat doen .
pi_77054039
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In het Zuiden wordt het gevierd, en in vele steden/dorpen in Overijssel wordt het gevierd, dus hoe je de kaart ook houdt, Noord boven of Zuid boven, Amsterdam zit er boven EN onder
Eén ding is wel zo. Carnaval vieren in A'dam is gewoon 100% 'lekker zuipuhhhh', terwijl ze in het zuiden des lands er nog wat moeite voor doen, met kleding en optochten
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:59:13 #143
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77054066
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef STING het volgende:

[..]

meow
het was een garpje hoor!
Straks denken ze nog dat ik een valse nicht ben
L'Amour menaçant:
pi_77054067
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Beide had ik eigenlijk net iets eerder geplanned
pi_77054092
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

In elke discussie komt dat wel als argument naar boven "ach, jullie zijn gewoon jaloers" en dan wil niemand er dood gevonden worden, etc etc.

Maar nu gaat het over carnaval en dan is "jullie zijn jaloers" wel valide?
Ik kan het me niet voorstellen dat het zo gegaan is.

Ik heb geen behoefte aan Amsterdam, en dus ga ik er niet heen.
Ik heb wel behoefte aan carnaval, en dus ga ik erheen.

Ik zie het probleem niet. Het probleem komt pas op als allerlei mensen die een feest niet eens vieren moeilijk gaan lopen doen over ANDERMANS feest. Houd je bek dan gewoon?

Ik meld me toch ook niet aan bij OUD en loop de hele dag te zeiken dat het "alleen maar over babies gaat".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77054102
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

het was een garpje hoor!
Dat zouden we nooooit van je denken.
pi_77054133
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

het was een garpje hoor!
kusje?
pi_77054136
Ik zit voor t eerst in een heel lange tijd weer te denken over een persoonlijke mail naar mn ex

Een niet heel vriendelijke.
compact en kleverig.
pi_77054166
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zit voor t eerst in een heel lange tijd weer te denken over een persoonlijke mail naar mn ex

Een niet heel vriendelijke.
Let bygones be bygones?
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:01:57 #150
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77054187
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je vergeet o.a. Duitsland, waar het HEEL groots gevierd wordt.
Nederland is niet het enige land met deze traditie
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')