O sjips, wou je net uitnodigen voor half februari.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zolang die feesten me niet opgedrongen worden, voel ik me niet geroepen om er over te oordelen. Aangezien ik boven de rivieren woon, zal carnaval mij niet storen. Koninginnedag en Kerstmis daarentegen, tja, die kan ik gewoon niet ongemerkt voorbij laten gaan. Mag ik dan wel oordelen?
Maar is dat niet het hele ding van een feest? Op 1 bepaald tijdstip iets vieren?quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heb je de mogelijkheid overwogen dat HEEL veel feesten stom zijn als je er zo over na gaat denken? En dat het dus beter is om dat niet te doen?.
Het feit dat het veel voorkomt, maakt het in ieder geval niet automatisch steekhoudend.
Ik roep helemaal niks. Het gaat om of je er zin in hebt of niet.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik word een beetje kriegelig dat carnavalvierders blijven roepen dat we het niet snappen, en het weigeren uit te leggen onder het mom 'je snapt het toch niet'.
Van wat ik er tot nu toe van lees ben jij de grootste zeikkneus van dit topic, eigenlijk. Gek dat jij er dan nu zo ineens mee komt.quote:
vgl het ermee dat er vast ook mensen zijn die niet begripen dat jij lowlands leuk vindt. die zullen misschien zeggen: je kan toch ook naar een concert gaan? of wellicht ook vinden dat er op lowlands alleen maar gezopen en geneukt wordt. maar dat is ook vooral een sfeer, een gevoel.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Loslaten van alles, en lol hebben met z'n allen? Dat?
Bij periodieke feesten wel. Je hebt natuurlijk ook specifieke feesten zoals bijv. bruiloften. Ik heb heel weinig met periodieke feesten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:33 schreef Ang3l het volgende:
Maar is dat niet het hele ding van een feest? Op 1 bepaald tijdstip iets vieren?
Zoals je zegt, cultureel bepaald. Daar is niets mis mee, maar je moet er geen logica op los gaan laten. Je moet het accepteren als de traditie die het is.quote:Ik kan ook iedere dag vieren dat ik ouder ben geworden, of nog leef. Waarom op mijn verjaardag?
Dan doen dan ook niet alle culturen. Bij sommigen is de naamdag belangrijker.
Ik word niet kriegelig van mensen die:quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik word een beetje kriegelig dat carnavalvierders blijven roepen dat we het niet snappen, en het weigeren uit te leggen onder het mom 'je snapt het toch niet'.
goed, ok, slotje. Ik hou er over opquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
vgl het ermee dat er vast ook mensen zijn die niet begripen dat jij lowlands leuk vindt. die zullen misschien zeggen: je kan toch ook naar een concert gaan? of wellicht ook vinden dat er op lowlands alleen maar gezopen en geneukt wordt. maar dat is ook vooral een sfeer, een gevoel.
zo zinloos om daarover te blijven discussieren. Jij vindt carnaval niks, angel wel. opgelost, slotje
Dat is natuurlijk wel calvinisme ten topquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef Ang3l het volgende:
Doe maar normala dan doe je al gek genoeg.
Stel je voor, dat die ouder-collega's die normaal die vakanties voor je inpikken, ook nog eens carnaval gaan vieren en je daardoor geen vrij kunt nemenquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
goed, ok, slotje. Ik hou er over op
(ga wel balen dat ik niet normaal door mijn eigen stad kan halverwege feb, maar dat hou ik wel voor me)
Maar je moet het feest dan ook niet dood gaan meppen met: Dat kun je toch de rest van het jaar ook doen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:35 schreef Litpho het volgende:
Zoals je zegt, cultureel bepaald. Daar is niets mis mee, maar je moet er geen logica op los gaan laten. Je moet het accepteren als de traditie die het is.
Daar heb ik nu geen last meer vanquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:39 schreef STING het volgende:
[..]
Stel je voor, dat die ouder-collega's die normaal die vakanties voor je inpikken, ook nog eens carnaval gaan vieren en je daardoor geen vrij kunt nemen
Je moest eens weten hoeveel mensen dat zeggenquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel calvinisme ten top.
van mij mag je daar dan best over klagen. maar ga dan niet het hele carnaval lopen afzeiken, zeg gewoon dat je er last van hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
goed, ok, slotje. Ik hou er over op
(ga wel balen dat ik niet normaal door mijn eigen stad kan halverwege feb, maar dat hou ik wel voor me)
Nederlanders die in de Jaren 50 zijn biljven stekenquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen dat zeggen
Volgens mij is dat wel iets nuchter Nederlands trouwens.
Dat doe ik alleen maar als mensen eerst mij gaan lastig vallen met "waarom vier JIJ feest X niet?".quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar je moet het feest dan ook niet dood gaan meppen met: Dat kun je toch de rest van het jaar ook doen?
Ik heb daar een heel aardig idee van, ja. Een van de weinige punten uit het standaardbetoog van E_M wat wel ergens over gaat. En ja, dat is uiterst Nederlands.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:39 schreef Ang3l het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen dat zeggen
Volgens mij is dat wel iets nuchter Nederlands trouwens.
O maar dat hoor je mij hier ook niet zeggen. Ik zeg juist dat ik best kan begrijoen dat mensen het niet vieren.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat doe ik alleen maar als mensen eerst mij gaan lastig vallen met "waarom vier JIJ feest X niet?".
Helaas zijn er wel veel mensen die zo denken. Ze hebben er gene tot weinig last van (oeh 4 agen in de 365 wellicht wel) maar toch elke gelegenheid aangrijpen om niet alleen het feest te verwerpen maar vooral ook de mensen idee het vieren als dom en zuipend neukend af te schilderen. Toch gek dat de CU niet meer zetels hadquote:Als ik "ik beleef hier geen lol aan, dus het moet verboden worden dat anderen dat wel doen" als levensmotto had, sloot ik me wel aan bij de CU.
Dat was ik, en ik stem toch lekker D66 volgende keer (GL bij de gemeentequote:Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O maar dat hoor je mij hier ook niet zeggen. Ik zeg juist dat ik best kan begrijoen dat mensen het niet vieren.
[..]
Helaas zijn er wel veel mensen die zo denken. Ze hebben er gene tot weinig last van (oeh 4 agen in de 365 wellicht wel) maar toch elke gelegenheid aangrijpen om niet alleen het feest te verwerpen maar vooral ook de mensen idee het vieren als dom en zuipend neukend af te schilderen. Toch gek dat de CU niet meer zetels hadSodom & Gomorra werd al genoemd... dat zit best in het CU-straatje!
Afgunst, pure afgunst.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O maar dat hoor je mij hier ook niet zeggen. Ik zeg juist dat ik best kan begrijoen dat mensen het niet vieren.
[..]
Helaas zijn er wel veel mensen die zo denken. Ze hebben er gene tot weinig last van (oeh 4 agen in de 365 wellicht wel) maar toch elke gelegenheid aangrijpen om niet alleen het feest te verwerpen maar vooral ook de mensen idee het vieren als dom en zuipend neukend af te schilderen. Toch gek dat de CU niet meer zetels hadSodom & Gomorra werd al genoemd... dat zit best in het CU-straatje!
Vanaf welk moment wordt het wel een legitiem iets om over te klagen? Wat is toegestane "last"? Als Lowlands bij mij naast de deur werd gehouden, moet ik er dan maar vier dagen rekening mee houden dat ik slaperig op mijn werk zit omdat het feestgedruis me wakker houdt? Krijg ik dan de drogreden "dan moet je maar meedoen" naar mijn hoofd?quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Ang3l het volgende:
(oeh 4 agen in de 365 wellicht wel)
Surequote:Op woensdag 20 januari 2010 14:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Afgunst, pure afgunst.
Een hardnekkig trekje.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sure.
Als "wij" in Amsterdam hetzelfde argument aandragen is dat het achterlijkste ter wereld, maar nu gaat het opeens wel op?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |