Bartholomeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:12 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen: ![]() Wel eens kort door de bocht gaan ![]() De trailer een andere route verzint dan de trekker ![]() En we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed ![]() tot lading die gleed: En waar uiteraard ook leuke dames aanwezig zijn ![]() ![]() Game on ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:13 |
Fipo. Mooie quote ![]() @SMD: feli ![]() @glasbak: zie PM | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:15 |
(toekomstig-)beroeps matige tvp ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:16 |
quote:Jaja, ff kalm he? ![]() Zo beter? ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:19 |
TerugVindChauffeursTopicPostDinges | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:24 |
TachograafVrachtwagenPrutser. ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:28 |
quote:Je hebt pm retour ![]() Heb je mij nu al gevolgd? | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:44 |
quote:Dank voor PM. Ik zal het allemaal doorgeven. En nee. Heb je nog niet gevolgd. Wist niet waar die code in te vullen ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:58 |
quote:Op "home" klikken en dan links onderin bij snelcode invoeren.. [ Bericht 4% gewijzigd door glasbak op 19-01-2010 18:32:02 ] | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 17:05 |
Je eigen helemaal de tering schrikken omdat je op het laatste moment een auto van rechts ziet komen terwijl je hem in je spiegel ziet ![]() Slaap ik ofzo? | |
sigme | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:29 |
![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:40 |
quote:Autoscope? ![]() Out of scope heet dat. En die is prima te gebruiken voor dat soort klusjes mits iedereen dat ook doet. | |
sigme | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:45 |
quote:Tsja, ik ben geen chauffeur, en de schrijvers van dit memo ook niet. Vond het wel een mooie tvp, dat wel. | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:50 |
Wie van de heren (en dames) nemen de auto mee naar huis? Ik wel... 1 keer per 3 weken moet de chauffeurspas uitgelezen worden en ik kan haast niet anders dan dat ergens in het midden van mijn dienst te doen. Officieel mag dat natuurlijk niet. Er werd tegen mij gezegd dat ik maar 1 keer per 3 weken vanaf huis met m'n luxe wagen naar kantoor moet rijden om het pasje uit te laten lezen maar ten eerste verdom ik dat en ten tweede is het kantoorpersoneel altijd eerder thuis dan ik dus heeft het weinig zin om na mijn werktijd heen en weer te rijden hiervoor.. Wie heeft er hier een andere (werkbare) oplossing voor? | |
Barcaconia | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:51 |
Wat een kutsysteem is het ook. Wie verzint dat in godsnaam? Een pasje waarbij je van chauffeurs gaat verwachten dat ze allerlei rare gewoontes aanleren. Op een ouderwetse schijf werkte dit allemaal zonder na te denken. Vooral die 44min rust vind ik belachelijk, wat een slap gezever. | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:05 |
Damn welke gek heeft dit eigenlijk verzonnen. Ik ben dus bezig met groot rijbewijs en wil ook mijn vakbekwaamheid halen (anders mag ik nog geen beroeps goederen vervoer rijden). Hiervoor moet je naast het praktijkexamen ook nog de 'praktische toets' en 'toets besloten terrein' volgen. Hier komt het genaai: deze toetsen duren beide 30 minuten, in totaal dus 60 minuten. Kosten voor beide toetsen bij elkaar zijn 600 euro. Dat komt neer op 100 euro 10 minuten, dus 10 euro per minuut. sorry voor het komende taalgebruik, excusez Wat is dit voor tering kanker vieze kut naai zooi zeg? Ik betaal daar dan voor twee lullige kut examens 10 euro per minuut.. Wtf gek. Dat is 15 cent per seconde. Man man man.. wat een geldklopperij zeg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:07 |
Ja.. vet he.. digitale dwangbuis ![]() En geloof me; 3 weken naderhand krijg je in het buitenland gewoon een bonnetje voor die ene minuut.. er is geen lol meer aan.. de hoogte van die boetes gaat trouwens ook helemaal nergens over.. ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:09 |
quote:Dat heb ik vandaag en gister allemaal geleerd.. Die rusttijden en dergelijken. Inderdaad. Wat boeit die ene minuut nou. Maarja, zo vind ik het persoonlijk ook onzin dat als je pauze gaat nemen in die 4,5 rijtijd je VERPLICHT eerst minimaal 15 minuten moet pauzeren en dan minimaal 30 minuten. Wat nou als ik na 2 uur graag een half uur pauzeer? Ja dat kan dan, maar dan moet ik vervolgens wel na 2,5 uur weer een half uur pauzeren. Eerlijk is eerlijk. Er zijn een hoop regels die kloppen en logisch zijn. Maar sommige regels zijn echt gewoon, naja, gewoon dom en man, wat een mierenneukerij zeg met die pauzes als je inderdaad een minuut te vroeg bent. En dan te bedenken dat ik ondanks dit toch nog steeds chauffeur wil worden ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:13 |
Ach.. het is niet voor jan LUL dat ik eraan zit te denken het stuur aan de wilgen te hangen.... | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:27 |
quote:Heb net gelezen wat mijn twee extra praktische toetsen inhouden. Stelt echt allemaal geen fuck voor en daar ga ik 600 euro voor dokken ![]() Achja, het zal maar moeten. | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:30 |
In belgie ga ik ook nooit bij tankstations of langs snelweg parkeerplaatsen rusten, die flikkers staan daar zo vaak.. Wat ook zo schijnt te zijn, dat als jij sochtends op de auto stapt en iemand voor je heeft zonder pas gereden dat dat bij jou kaart erop word gezet.. Volstrekte idioterie, soms zit je ergens in de binnenstad op een ontzettende onhandige plek te wachten op een klokje die van 0:25 naar 0:30 moet springen... En meestal wacht ik voor alle zekerheid tot hij 0:31 zegt of 0:46.. Graf apparaat registreert alles in jou nadeel. | |
Alexxxxx | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:30 |
wie is die lelijke graftak in de OP? ![]() ![]() | |
Anne | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:35 |
Josje. Maar da's offtopic. | |
Alexxxxx | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:37 |
quote:Wat een gedrocht ![]() ![]() ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:38 |
quote: ![]() Ga je mond spoelen. Of je tobo wassen. | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:40 |
En gvd, wie gaat er nu offtopic. Niet de chauffeurs deze keer ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:41 |
quote:Dan heb jij de verkeerde vrouwelijke chauffeurs getroffen. Ik heb er genoeg gezien waarmee ik het bed en de cabinevering even uit wil testen. | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43 |
quote:Die van mijn MAN is goed ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:48 |
quote:Alleen jammer dat geen van hen de jouwe wilde testen ![]() quote:De logsitieke busdeuren service medewerker ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:48 |
quote:Pics or it didn't happen ![]() Edit: en niet van de MAN | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:50 |
quote: ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:52 |
quote: ![]() | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:53 |
quote:http://www.tachoblog.com/news/woman-driving-volvo-fh16-tachoblog/ Praktijk ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:54 |
quote:Jammer van die ster ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:54 |
Als ze staat te tanken komt ze amper boven de spatborden uit ![]() ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:55 |
quote:Die auto of die sterren op d'r heup? (Zie foto hierboven..) Ik haat tatoo's ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:57 |
quote:Dat heb ik ook ![]() mijn auto is namelijk maximaal verhoogd. Als ik wil instappen zit de eerste trede op kniehoogte. | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:57 |
Zag ooit ook bij RTL Transport wereld een poolse chick in een roze MB.. Die was volgens mij wel redelijk.. http://www.rtl.nl/compone(...)rtwereld_s13_a15.xml There she is, "Tanja Chankova" | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:57 |
quote:Jij kent haar? ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:58 |
quote:Op m'n hyves.. (net zoals vele duizenden die ze als "vriend" heeft ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Ben jij ook zo klein dan? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Die schoenen lijken me niet heel handig voor dat werk. Of zijn er ook al veiligheidshakken? ![]() Voor de rest: ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:00 |
quote:163 cm ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:01 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Klein maar fijn zeg ik altijd ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:02 |
![]() ![]() ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:04 |
quote: ![]() ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:04 |
Zij is trouwens gevaarlijk als je moet manouvreren. Ze leidt af. ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:05 |
quote:Niet meer geyl zoals je eerder zei? ![]() | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:09 |
quote:Nee!!!111 ![]() ![]() P.s. Die andere van net die houdt er wel van volgens mij! ![]() ![]() ![]() | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:13 |
Er rijden ook best veel jonge meiden rond zie ik nou ![]() ![]() ![]() ![]() De kruidenier oid is dat toch? | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:14 |
Hoe meer vrouwen, hoe meer ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:15 |
quote:Ah, je hebt haar gevonden? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:16 |
quote:Is dat dan dezelfde als bij die Actros? ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:18 |
quote:Ja ![]() | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:20 |
Hier united: http://vrouwlijkechauffeurs.hyves.nl/ | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:23 |
quote:Op die telefoonfoto kijkt ze wel heel moeilijk. SPOILER | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:27 |
Druppel is er stil van... ![]() Drupje, waar zit je? Ben je van je stoel gevallen? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:40 |
quote:Ze maakt foto's voor ons natuurlijk. Na zoveel vrouwen kan zij niet achterblijven. ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:41 |
Die foto's bovenaan deze pagina zijn liev ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:41 |
http://druppelkut.hyves.nl ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:45 |
quote:Ik klikte ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:49 |
![]() Jammer van die rode ogen ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Is dat Druppel? | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Lief ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Druppel is toch veel ouder? ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:59 |
quote:En ik denk dat druppel knapper is ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:59 |
quote:Laat Oma Druppel het niet horen. ![]() | |
dubidub | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:00 |
Wat een topic ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:04 |
quote:Zat "op de bon" te kijken. | |
Barcaconia | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:06 |
quote:Mooi topic! ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:07 |
quote:Had dat dan even gezegd, dan had ik even gezapt ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:09 |
quote:TopTopique ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:22 |
quote:TipTopTopique ![]() | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:24 |
quote:En waar blijven jouw foto's? ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:25 |
quote:Op mijn telefoon en pc ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:25 |
quote:Voor de ultieme TTT-status. | |
Alexxxxx | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:32 |
druppelkut is te lelijk, die durft geen fotos te posten ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:35 |
quote:Zeg Alexxxx, jij bent de laatste dagen wel erg fel op lelijke vrouwen, is die nieuwe vriendin van je soms een ontzettend lekker ding? Verkapte vraag om pics natuurlijk. | |
RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:36 |
quote:Ik denk het ook. Oud en rimpelig en zulks. ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:46 |
Jazeker. 37 jaar, 163 cm groot, (half)lang blond haar, strak in t vel. Waarschijnlijk te oud en rimpelig om bijna dagelijks van die mooie 'eerbare' voorstellen aan te horen. ![]() | |
blup | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:47 |
![]() Druppel is sowieso MIL.... MILF moeten we nog uitzien te vögelen. | |
Alexxxxx | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:51 |
quote:Like duh ![]() En neuh ![]() En mooie foto die je van me post ![]() | |
Toempf | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:07 |
quote:Was ik nog op tv? Ik ben afgelopen zomer gefilmd toen ik tegen een container aan stond te pissen ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:12 |
quote:Nope. Wel een andere randdebiel! | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:16 |
quote:Er is toch niets mis met 37 jaar, half lang blond haar? We moeten natuurlijk wel even kijken of de rest net zo lekker is als dat het klinkt ![]() Ik ga nu eerst maar eens slapen voordat er nog wildere posts op mijn naam komen te staan ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:16 |
quote:Zag je mij? ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:17 |
Druppel, je sig loopt weer eens achter ![]() Doe d'r es wat an ![]() | |
Toempf | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:18 |
quote:Hoezo 'een andere' ![]() ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:18 |
Niet ![]() | |
druppelkut | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:25 |
Excuses aan iedereen die ik beledigd heb. Ik Fok! vanaf een iPhone en kan derhalve geen PI's plaatsen. | |
Toempf | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:28 |
quote:Ik kon er wel om lachen eigenlijk ![]() ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:32 |
quote:Zo laat? Dan ben ik (hopelijk) al met m'n tweede klant bezig ![]() | |
glasbak | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:34 |
quote:Mobiel fokken zuigt ook vreselijk. Maar ja, het is beter dan niets... | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 05:57 |
![]() ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 06:00 |
Ook hier goede morgen en ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 07:23 |
quote:Een heel goede morgen vanuit een donker amsterdam ![]() Snel door naar pagina 3 want die foto's hierboven verneuken elke keer m'n layout.. | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 09:59 |
Mevrouw drupje heeft het te druk om te posten of zit ze gewoon uitgebreid aan de koffie? ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 11:04 |
Ik ben het juist heel rustig aan aan het doen ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 11:10 |
quote:Zo rustig dat je er anderhalf uur over doet om 2 bakjes leeg te krijgen? ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 11:13 |
Inderdaad. En ik ben net pas weer geladen ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 11:14 |
Oehh.... Wat mooi ![]() MAN TGX 680. V8 powah!!! | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 11:17 |
quote: ![]() ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 januari 2010 @ 11:18 |
quote:Pics ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 januari 2010 @ 11:20 |
quote:Jammer van die altijd te kleine spatbordrandjes. ![]() Volvo FH700. ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 11:21 |
quote:Krijg je toch niet ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 11:23 |
quote:Inderdaad ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 12:02 |
Zo. Pauze ![]() alleen op een pechstrook ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 januari 2010 @ 12:06 |
quote:Damagnie, hè ![]() * KLPD belt. | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 12:08 |
quote:Dan hebben ze het hier druk. Op bijna alle pechvakken langs de provinciale weg staan vrachtwagens. Je wil niet weten hoeveel er hier overnachten ![]() | |
Sounddragon | woensdag 20 januari 2010 @ 12:23 |
Nog ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 12:23 |
quote:Waarom doe jij dat op een pechstrook? Doet je MAN het niet meer? | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 12:24 |
quote:Ik nog 7 ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 12:35 |
We rijden weer ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 20 januari 2010 @ 12:36 |
Glasbak en Druppelkut: get yourselves a room ![]() Ooit eens gezien op de zijkant van een Volvo FH16 660: Geen V8, wel E6 ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 januari 2010 @ 12:36 |
quote:We? Rijd je dubbelbemand of zo? ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 12:51 |
quote:Wij, koningin der chauffeuses ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 13:00 |
zow, ik ga voor mijn doen eens een verre rit maken. Amsterdam -> Zeist en weer terug ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 13:46 |
*kamer zoekt ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 15:54 |
http://www.112brabant.nl/pic2.php?jaar=2010&maand=1&dag=19&nummer=2&pic=3&r=3543 hier moest ik gisteren dus voor omrijden. | |
blup | woensdag 20 januari 2010 @ 16:56 |
quote:laat ik 't anders zeggen, je doet me hieraan denken ![]() quote:FH16-700!!! ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 17:52 |
quote:Die was vast afgeleid door die blote tieten op z'n achterwand ![]() Maar wees bij dat je er voor moest omrijden en er niet vlak achter stond.. of nog erger, er middenin zat ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door glasbak op 20-01-2010 18:18:07 ] | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 20 januari 2010 @ 18:14 |
Zo. Medisch goed gekeurd ![]() Lenzen mocht gewoon, mits ik goed zag ermee. Naja, moest minimaal derde regel van onder kunnen lezen en kon zelfs de aller kleinste dus ja, ik zag goed genoeg ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 18:15 |
quote:Goed zo, weer een stapje vooruit! ![]() | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 20 januari 2010 @ 18:48 |
quote:Mjah, financieel weer 80 euro achteruit gegaan. Maakt niet uit, het is het waard en zonder die keuring kom je niet ver ![]() Blij dat het achter de rug is, en om eerlijk te zijn had ik er meer van verwacht. Was in 4 minuten ofzo al klaar.. Damn, die arts verdient zijn geld makkelijk ![]() | |
Barcaconia | woensdag 20 januari 2010 @ 19:00 |
Je, die medische keuring is echt een lachertje. Slaat helemaal nergens op. | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 20 januari 2010 @ 19:05 |
quote:Zolang je niks mankeert is het inderdaad een lachertje, anders heb je waarschijnlijk gewoon pech. Jullie weten het allemaal waarschijnlijk wel maar waarom het een lachertje is? Dit moest ik doen: quote:Dat was het.. Stelt echt niks voor en was in 4 minuten klaar ![]() | |
Barcaconia | woensdag 20 januari 2010 @ 19:07 |
Precies. Dat was ook zo ongeveer bij mij. Hij testte bij mij ook het reactievermogen nog. Daarvoor liet hij een pen vallen die ik moest opvangen. -Ja, ik laat hem in 3 seconde vallen. Opletten he Ok, ik let op -3 -2 -1 Ik vang dus die pen, heel simpel uiteraard. Goedgekeurd. ![]() | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 20 januari 2010 @ 19:09 |
quote:Inderdaad lijkt me ook heel simpel op die manier vangen ![]() ![]() | |
Barcaconia | woensdag 20 januari 2010 @ 19:21 |
Geloof me, dat is niet mogelijk als je niet totaal debiel bent. Hij hield dat ding ongeveer 20cm boven mijn hand, ik hoefde alleen maar mijn hand dicht te knijpen ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 20:05 |
quote:Bij mij had ie 20 cm bezemsteel omwikkeld met ductape. Hij had er dus nog moeite voor gedaan ![]() | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 20 januari 2010 @ 20:25 |
quote:lol 20 cm... nee oké, dan ben je wel een debiel als je die niet vangt. * ShizzleMyDizzle ving vandaag nog vanaf zo'n 12 meter een pen die mijn instructeur naar me gooide Stoer hè ![]() Nja, die arts zei in ieder geval dat alles in orde is. Nu gaat die Eigen Verklaring naar het CBR en dan krijg ik per post bericht of dat ik goed gekeurd ben. Pas als ik die post heb kan de rijschool mijn praktijkexamen inplannen. Sjonge jonge wat een onzin, laat die arts dan iets tekenen meteen dat ik inderdaad goedgekeurd ben.... Maar nee, het moet eerst weer naar het CBR en dan pas kan het papierwerk bij mij komen.. Maarja, staat in ieder geval vast dat ik mijn rijbewijs + vakbekwaamheid binnen een maand heb ![]() SPOILER | |
Alexxxxx | woensdag 20 januari 2010 @ 20:44 |
quote:buiten de context om, en uit jou mond, klinkt dit heel raar ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 januari 2010 @ 20:56 |
quote: ![]() | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 21:21 |
quote:Ik ben blont. Leg eens uid? | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 20 januari 2010 @ 21:24 |
quote:is te merken ![]() ![]() edit; oh wacht er staat ook uid. is wel te merken iig dat ik blond ben ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 januari 2010 @ 21:39 |
quote:Dat ik snap waarom je kut drupt. | |
druppelkut | woensdag 20 januari 2010 @ 21:51 |
quote:Ik moest die stok ook vangen. Niet ergens instoppen ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 20 januari 2010 @ 22:33 |
Ik heb van m'n leven nog niet met gestrekte benen bij m'n tenen gekund en ik zal het nooit kunnen ook. En toch ben ik goedgekeurd hoor ![]() | |
glasbak | woensdag 20 januari 2010 @ 23:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 06:20 |
Zo. Kijken of ik vandaag weer 5 overuren kan maken ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 06:58 |
quote:Dat kan jij. Gewoon nog iets rustiger aan doen dan gisteren ![]() Ik ben laat begonnen vandaag. Kon m'n bed niet uitkomen ![]() | |
TommyGun | donderdag 21 januari 2010 @ 07:42 |
Hoi! | |
blup | donderdag 21 januari 2010 @ 10:26 |
![]() ![]() ![]() Zijn dit soort combi's trouwens niet te lang voor Nederland? Longlines vind ik wel baas ![]() ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 10:35 |
Hangt uiteraard van de lengte van de oplegger af. Ik ben dat Radio555 nu al spuugzat ![]() Kutcombo's (Beelen & Evers) en geschooi om geld. Om maar niet te spreken over de hoeveelheid reclame en gezever tussen de spaarzame, slechte muziek. Maar ja, wat moet je anders aanzetten? 7 zenders. ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 10:59 |
quote:cd, mp3, dvd noem maar op ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 11:19 |
Af fabriek zijn er maar een paar longlines gemaakt, en dat waren allemaal frontstuurcabines. Die blauwe kon dus wel eens een originele zijn. Die twee torpedo's zijn sowieso eigenhandig omgebouwd ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 11:56 |
Potverdorie zeg..... Het zit vandaag allemaal lekker mee ![]() Ben inmiddels toe aan de derde kabel. Eerste knapte een streng, tweede ook bij de volgende bak. En de derde, daar sprong opeens een stuk ijzer tussen omdat de kraanmachinist net even te enthousiast aan het vegen sloeg ![]() En ik heb maar 2 reserve ![]() Oh ja, diezelfde machinist heeft het voor elkaar gekregen om (1) een groot gat in mijn containerdeur te maken (2) de containerdeuren tijdens het laden open te krijgen Zucht ![]() | |
Sounddragon | donderdag 21 januari 2010 @ 12:14 |
Jah, oud ijzerboeren blijven slopers he ![]() Toch maar een haakarmsysteempje vragen ?? ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 12:15 |
Die zijn te zwak ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 12:41 |
quote:Gij zult niet overbeladen ![]() De schrootboer die altijd bij mijn vader op zijn bedrijf de boel op komt halen heeft me eens vertelt dat ie standaard 4 reservekabels bij zich heeft, voor dit soort gevalletjes ![]() Er zijn immers altijd lompe zakken bij die doodleuk 27 ton in 1 container pakken ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 12:44 |
Zit ik godverdomme een heel verhaal op te schrijven klik ik verkeerd. dag tekst ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 12:57 |
27 ton valt nog mee. de installatie kan 30 hebben en meestal iets meer. Voordeel met kabels is dat je bij kabelbreuk zelf je kabel kunt vervangen. Heb je een ketting, zoals ik, dan ben je altijd op een garage aangewezen als hij breekt. Haakarm is waardeloos. Leuk om bakken onder grote hoek ergens weg te halen maar verder heb je er niets aan. Als je een beetje zwaar werk hebt, zoals druppel, dan trek je zo de voorkant van je bak aan gort. Geef mij maar een ketting ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 13:02 |
quote:Het zijn 2 containers ![]() ![]() ![]() Edit: en wat weegt een beetje container eigenlijk? ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Bartholomeus op 21-01-2010 13:08:29 ] | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 13:08 |
quote:Inderdaad ![]() | |
Barcaconia | donderdag 21 januari 2010 @ 13:21 |
quote:Die VSB wagens zijn niet te lang. Die korte oplegger die er achter hangt zal er sowieso wel op berekend zijn. Die blauwe wagens mogen echter niet. Die zijn zeker langer dan 16.75 omdat er een volwaardige oplegger aan hangt. Tenminste, in Europa mag dat niet. Ik heb echter ook wel eens de oranje Peterbilts en Kenworths van DAF zien rijden waarmee ze reclame maakte voor Paccar en de 95 toendertijd. Die reden ook met volledige opleggers rond dus misschien is er een uitzondering in de wet? | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 13:22 |
Dat zijn dan redelijk normale vrachten. Als je weet dat ze soms met 20 ton overgewicht gepakt worden zit je al gauw aan 45 ton netto. Maar goed. Een lege 45 kuubs container zit rond de 3 à 4 ton. | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 13:29 |
quote:27 + 27 voor de lading + 4 + 4 voor de containers + 25 voor de lege auto = 87 ton ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 13:50 |
quote:een lege auto zonder bakken weegt ongeveer 12 à 13 ton voor de motorwagen en 5 voor de aanhanger. 17 totaal dus. zet je daar lege bakken op dan kom je aan de 25 à 26 ton. dus jouw berekening klopt niet helemaal ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 13:54 |
quote:Vierassige XF105 met alles d'r op en d'r an, en een loodzware speciaalbouw aanhanger die ook geschikt is voor voertuigtransport. Die uit de kluiten gewassen bolderkar opzich weegt al 11 ton aldus die chauffeur ![]() Edit: en al ligt de waarheid ergens in het midden, we hebben het over 80+ ton. Da's maar 30+ te veel ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 14:08 |
Mijn standaard CF85 6x2 met translift kettingsysteem weegt al 12600 volgens mijn papieren ![]() Maar je hebt gelijk. Alles boven de 50 ton is fout. | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 16:26 |
Het appelproatapperoat van de containerkoningin heeft het begeven? ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 16:27 |
Neuh heur ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 17:04 |
Maar ik was aan het trappen tegen de 110. Moest om 5 uur achter de poort staan op een andere vestiging. Nu zit ik heerlijk in het personeelsbusje op weg naar de standplaats. 1 uur slapen op kosten van de baas ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 17:06 |
Foei ![]() ![]() ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 17:45 |
En precies hoe haalt u met uw vrachtwagen de 110? Dat busje wacht maar een paar minuutjes hoor ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 18:07 |
Mwoah... Beetje omzeilen van de begrenzer ![]() als ik het zo eens bekijk, ben ik wel een van de meest misdadige chauffeurs. vaak veel te zwaar, begrenzer eruit... goed voorbeeld! | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:07 |
quote:Tja.. als een MAN opgejaagd word door een vrouw, dan wil je wel gang maken ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:08 |
quote:Je mag weigeren he, dat weet je toch ![]() ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 18:08 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:10 |
quote:Sorry ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 18:15 |
quote: ![]() Ik liep vandaag langs de snelweg en ik zag die vrachtwagens en dacht:"Ik ben er wel klaar mee." Rijden graag, maar niet meer in een vrachtwagen. ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:19 |
quote:Dreigen met wat? Oke, ik geef toe, als je op contract werk is het niet verstandig.. Of je moet het werken daar zat zijn. Maar als je in vaste dienst zit, kan je het makkelijk doen. Beginnen ze te dreigen en te kloten dan geef je routes en kentekens door aan de klpd, die zijn daar heel erg blij mee ![]() En dat komt dan uiteraard niet bij jou vandaan... Je kan ze ook bellen. Als je tegen je zin in te hard moet rijden of te zwaar moet laden, dan laat je je van de weg af plukken ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 18:25 |
quote:Jij denkt dat er nu nog bedrijven zijn die vaste contracten uitdelen? Bij mijn vorige werkgever werd iedereen die aan zijn vaste contract toe was er uit gesodemieterd. ![]() En dat is de transport ten voeten uit. | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:27 |
quote:Niet alleen in de transportwereld gaat het er zo aan toe.. Ik heb wel een vaste aanstelling in ieder geval.. En die hou ik lekker aan totdat zich andere mogelijkheden voordoen ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door glasbak op 21-01-2010 18:33:08 ] | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 18:34 |
quote:Tot ze je pakken, en wie betaalt er dan? | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:37 |
quote:Ook al zou de baas betalen, de chauffeur krijgt een aantekening.. | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 18:52 |
Jep. Had vantevoren afgesproken dat hij alles betaalt. Heb wel voorzichtig gedaan hoor. Ben gelukkig geen slechte bestuurder. Contract? Dat maakt bij ons echt geen flikker uit. Als ze je beu zijn kun je vertrekken. Contract of niet ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 18:56 |
quote:Dat kan helemaal niet, dan moeten ze je afkopen. ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 18:56 |
quote:Was je vol of leeg met je 110? Als je een contract voor onbepaalde tijd heb dan moeten ze toch wel met een hele goede rede komen om je te wippen. Volgens mij heb je nog steeds toestemming van de rechter nodig om zoiets te doen.. | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 19:09 |
quote:Absoluut ja ![]() Overigens heb ik ooit een halfjaar contract voor 40 uur gehad. Dat is later mondeling voor onbepaalde tijd verlengd. Later mondeling naar 0 uren-contract omdat ik weer ging studeren. Maar evengoed voor onbepaalde tijd altijd nog ![]() Edit: overigens vinden zelfs de meest idiote klootviolen van zichzelf dat ze prima bestuurders zijn ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:12 |
Had in totaal 9 ton schroot mee. Dus eigenlijk leeg. En nogmaals die contracten: Als ze me beu zijn, lig ik er morgen uit. Heb een contract nog tot eind september maar daar maakt ze geen flikker uit. Mijn bazen zijn van hetzelfde slag volk als Grad/Henk Damen, Frans Bauer, etc... Net de drie musketiers alleen dan met veeeeeel meer man ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:16 |
quote:Je MAN telt niet mee als lading hoor ![]() quote:Dan moeten ze je toch tot eind september uitbetalen, of ze nou willen of niet.. Contract is contract.. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de voorwaarden in je contract... | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:20 |
quote: ![]() quote:Vrees van niet. Misschien een maandje of 2 hooguit als je geluk hebt. Heb er zo al een paar zien verdwijnen, van de ene op de andere dag. Het zijn kampers! En die hebben veel vrienden die het je allemaal heel erg lastig kunnen maken! In ieder geval zo lastig dat je zelf wel wil vertrekken zonder moeilijk te doen. | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:22 |
quote:Sorry ![]() quote:Dat je dan voor dat soort mensen aan het werk wil.. | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:27 |
quote:Graag zelfs! Heb nog nooit zo'n goede baas gehad. Alles kan en alles mag! Als je eerlijk tegen hun bent zijn zij dat ook tegen jou. Als je ergens mee zit, zeg het en het wordt opgelost. Andere auto nodig? Geen probleem, we regelen er wel 1 spotgoedkoop. Maar ja, moet je natuurlijk geen stomme dingen gaan doen uiteraard. Dan kotsen ze je zo uit! | |
Barcaconia | donderdag 21 januari 2010 @ 19:28 |
Zo werkt het met kampers he. Als je ze mee hebt zijn het de allerbeste vrienden die je ooit zult hebben. Als je ze tegen hebt kun je maar beter weg zijn. | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:30 |
Vandaar dat contracten bij ons niks betekenen. | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:36 |
Ja, je moet er wel een beetje tussen passen natuurlijk en er tegen kunnen. Ik zou er zelf 2 keer over nadenken, maar misschien pas ik er zelf ook wel tussen. Ik zou het nieteens weten ![]() Je 5 overuren zaten er vandaag niet echt in he ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:38 |
Toch nog drieeneenhalf ![]() maar dat maak ik zaterdag wel ff goed. Moet mijn auto wassen, smeren en er moet nog een antenne op gezet worden voor t bakkie. Zo weer 6 uren erbij. | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 21 januari 2010 @ 19:38 |
quote:Rijden jullie beroepsvervoer of eigen vervoer trouwens? | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:40 |
quote:Alleen eigen vervoer. CAO groothandel ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:42 |
quote:Ik moet hem ook nodig wassen, ik heb dat namelijk nog niet gedaan sinds 3 weken. En ik moet eerst even een nieuw mistlampglaasje (Lees unit) regelen want die is kapoet. Wat valt er eigenlijk nog te smeren aan zo'n auto? Alleen de schanieren en rollen van je nch volgens mij. De auto zelf is onderhoudsvrij wat dat betreft toch? | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 21 januari 2010 @ 19:43 |
quote:Ah oké, just wondering. Wel allemaal fiscaal in orde? Of zwart ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:43 |
Weet je hoeveel nippels er op zitten? Elk scharnierpunt, draaiend deel, en wat je verder nog kun bedenken en dan nog een paar. Ik kom er steeds meer tegen ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:44 |
quote:Fiscaal in orde. | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:48 |
quote:Een centrale smering lijkt mij toch handiger ![]() Ook op de auto zelf of alleen de installatie? | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:50 |
quote:Op de auto zelf zitten er ook een paar. Maa nie zo veel. Automagisch heb ik op de aanhanger. Alleen die is op een magische manier er mee opgehouden. Ach, die gaat morgen toch voor de keuring naar de garage. Kunnen ze meteen ff voor me de ABS stekker vervangen. Die is door al dat pekel een beetje rot geworden. | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 19:52 |
Zo. Douchen en de kroeg in. Zie jullie morgen wel weer ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:56 |
quote:Mja.. vraag ik me af wat beter is.. Mijn smering joeg er in 2 weken een hele pot vet doorheen. Overal waar je keek, maar vooral bij de achterrollen, puilde het vet eruit.. Gelukkig is hij wat teruggesteld (kon alleen via de boordcomputer ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 19:56 |
quote:Wel op tijd he ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 20:03 |
Het enige wat ik ook gesmeerd heb aan de auto's bij ons zijn de koppelschotels ![]() ![]() | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 21 januari 2010 @ 20:03 |
Tering, dit groot rijbewijs halen maakt me echt arm. Zit al op ruim 3300 als ik voor alles in één keer slaag.. Wat blijkt, er komt nog dik 40 euro bij. Ik denk ik ga eens opzoeken hoe dat groot rijbewijs op mijn huidige rijbewijs bijgeschreven word. Wat blijkt, ik krijg gewoon een hele nieuwe. Kost me weer 40 euro en kan 4/5 werkdagen er op wachten. Klote pasjes. (Of was dit met het papiertje vroeger ook al zo, of kreeg je dan gewoon een stempel ![]() Edit: dan moet ik dus ook weer 2 keer langs die fucking stadswinkel/gemeentehuis.. En wanneer zijn die lijers open: juist ja, onder werktijd. Dus moet ik weer verlof aan gaan vragen en dergelijke ook.. Godverdomme. Maarja. Het is het waard want ik wil die papieren ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 20:05 |
quote:Toen moest je ook een nieuwe. Maar dat was wel klaar terwijl u wacht ![]() Vroegâh was alles betâh ![]() | |
Barcaconia | donderdag 21 januari 2010 @ 20:06 |
quote:Met schotelvet kun je leuke grappen uithalen ![]() quote:Papiertje moest je ook een nieuwe aanvragen. Die kreeg je dan wel meteen mee. Ik heb mijn papieren rijbewijs nog thuis liggen met auto en vrachtwagen er op. Die was ik kwijtgeraakt 4 dagen voor mijn examen oplegger ( ![]() ![]() | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 21 januari 2010 @ 20:06 |
quote:Kut pasjes ![]() Wil dat papiertje gewoon zo snel mogelijk zodat ik kan gaan rijden voor mn werkgever in plaats van alleen maar naast de chauffeur zitten ![]() En die gemeente kan de tering krijgen met de spoedaanvraag rijbewijs, ik wacht dan wel lekker een paar werkdagen. Kost 30 euro extra en dan kan het ineens wel in één werkdag. Sjonge jonge ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 20:12 |
Heeft jouw gemeente geen avondopenstelling SMD? | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 20:14 |
quote:Ambtenaren die 's avonds werken? ![]() Ambtenaren zijn maar goed in 1 ding.. Zo snel mogelijk naar huis gaan om 4 uur ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 20:14 |
quote:Jij moest achter de losgeslagen dekhengsten aan, hup hup! ![]() We lezen het vannacht wel of er deze keer wel wat gepresteerd werd ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 20:15 |
quote:En dan niet weer gaan beginnen over steilkippers ![]() | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 21 januari 2010 @ 20:17 |
quote:Half / half. Hier de openingstijden van de stadswinkel hierzo: ![]() Kan dus alleen 's ochtends van dinsdag tot donderdag zo binnenlopen. Vanaf 1 uur 's middags tot 6 uur 's avonds (of 8 op vrijdag) is het sowieso op afspraak. Half jaar geleden was het hier nog open tot 17.00 en dan tot 18.00 op afspraak. Het word steeds gekker maarja dat word dan dus twee afspraken maken. Als ik ze zo rond 10 voor 6 kan afspreken die afspraken dan gaat dat wel lukken dan ben ik wel op tijd denk ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 20:21 |
quote: ![]() Ik ga darten kijken. Een ander team dan het mijne moet vandaag thuis gooien. | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 20:22 |
En ik ben vrouw. Na het douchen ben ik niet zomaar ineens aangekleed en klaar om naar buiten te gaan ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 20:23 |
quote:Een collega van mij reed voorheen met een 5-assige trekker en een gigantische nooteboom dieplader erachter. Met regelmatig een... *tromgeroffel* hijmachine ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 20:40 |
quote:Doe jij er ook 3 uur over dan? | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 20:41 |
quote: ![]() ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 20:42 |
quote:Gelukkig niet. Loop nu buiten, onderweg naar de kroeg ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 20:44 |
quote:Valt me nog mee, binnen een uur gedouched en onderweg ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 20:48 |
quote:Voor een vrouw best een prestatie inderdaad ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 20:55 |
quote:Ik denk ook niet dat ze een type is wat een uur voor de spiegel staat te tutten.. Misschien als ze echt uit gaat ofzo, maar niet voor een avondje darten in de kroeg ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 21:08 |
quote:Mwah ik weet niet. Ze mag dan een wijf met ballen zijn, ook die zijn van binnen stiekem een klein meissie ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 21:12 |
Als ik aan een vrouw van 37 met (half)lang blond haar, dan zie ik altijd dit aan de binnenkant van mijn ogen : ![]() Zou druppel er ook zo uitzien? ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 21 januari 2010 @ 21:19 |
quote:Ik stel me Druppel toch met ehm... ok, hoe zeg ik dit netjes? ... een groter bos hout voor ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 21:36 |
quote:Jij bent te geobsedeerd wat dat betreft.. Ik hou het beschaafd ![]() | |
blup | donderdag 21 januari 2010 @ 21:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 21 januari 2010 @ 22:12 |
quote:Tis hEI-stelling [a.k.a. aardbolspijkermachine] en die dingen donderen nogal vaak om tijdens het werk.. ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:14 |
quote:Dat doet het speeltje van druppel ook als zij er klaar mee is (gekomen ![]() ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:15 |
quote:Een wat? ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:18 |
quote:Niks mis met Froukje! ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:19 |
quote:Het zusje van een zijmachine ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 22:25 |
Jongens, ik ga hier helemaal van blozen ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:25 |
quote:Nou meid... ![]() Uitgedartelt? gedartert? gedingust? ![]() Zie je er nou ook zo knap uit als Froukje, of ben je knapper? | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:26 |
quote:Het broertje zeker. ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:27 |
quote:Mag ook, wat jij wilt ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:27 |
quote:Hoezo? Je hebt gestript in de kroeg? ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 22:30 |
Ik ga blozen van de ideeën die jullie van mij hebben. Ik zou willen dat ik op froukje ( ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:31 |
![]() Ook helemaal niet verkeerd.. Zeker niet als je een beetje kleiner bent ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:33 |
quote:Nou, zo'n mooie vrouw vind ik Froukje anders niet. Iets met smaken die verschillen. * googled naar Josje. Mijn naam, wat doe je ![]() ![]() Nou, als je daar op lijkt ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 22:37 |
quote:Ik moet het met Mischa doen ![]() | |
Barcaconia | donderdag 21 januari 2010 @ 22:38 |
[Centraal] Druppelkut ![]() ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 22:41 |
quote: ![]() | |
motaro | donderdag 21 januari 2010 @ 22:41 |
quote:alvast een tvp ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:44 |
quote:Daar kunnen ze geen mannennaam van maken. (En de pest is dat mijn naam ook vaak verkleind word tot Josje of nog erger Josti. ) ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:44 |
quote:Schopje naar wat? B&H of US of KPD? ![]() | |
druppelkut | donderdag 21 januari 2010 @ 22:45 |
quote:Ik heb nog ergens een oude relkloon met josti in de naam ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 januari 2010 @ 22:47 |
quote: ![]() ![]() Nou ontopic maar weer? Anders hebben we dat weer straks. ![]() | |
glasbak | donderdag 21 januari 2010 @ 23:05 |
quote:We hebben het toch nog steeds over vrachtwagenchauffeurs? ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 05:44 |
Goede morgen heren ![]() Ik ga dadelijk weer een uurtje mijn oogjes dicht doen in de baas z'n tijd. Maar nu eerst ![]() | |
sigme | vrijdag 22 januari 2010 @ 06:01 |
Goedemorgen druppel ![]() Mijn chauffeur is alweer een aantal uur de deur uit. | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 06:35 |
quote:Goedemorgen. Koffie heb ik ook heel hard nodig. Ik ben weer lekker op tijd ![]() Ik ga vandaag bloemetjes doen ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 08:05 |
Potverdriedubbeltjes ![]() Net 3 seconden te laat om als eerste te kunnen laden bij een klant. Ach, dan maar een ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:08 |
Dat zie je verkeerd. Had je 3 seconden eerder geweest had je geen bakkie kunnen doen. Nu heb je even bij kunnen komen van je pendelwerk ![]() Ik dacht vanmorgen de aanhanger van een zieke collega aan te koppelen maar die bleek al zo'n tijd stil te staan dat het een kwartier duurde voordat de luchtvering omhoog kwam en toen bleek de 3e as vastgeslagen remmen te hebben. Nou ja, dan maar solo naar lelystad. [ Bericht 37% gewijzigd door glasbak op 22-01-2010 09:17:15 ] | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:15 |
Nou, dat is bijkomen zeg. 20 km enkele reis en ik heb net pas mijn eerste container afgezet. Intussen al een dik uur verder en nog niks gedaan. Ach, zo kan ik 2 keer pendelen vandaag. Om 4 uur moet ik op de standplaats zijn omdat dan mijn aanhanger naar de garage moet. Maandag een dagje solo rijden ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:19 |
Zie de edit in m'n vorige post ![]() ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:01 |
Vastgeslagen remmen? Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Trommelremmen ofzo die over de nok geremd zijn of wat? Had de voering ook allang vervangen moeten worden, bij fatsoenlijk onderhoud kan zoiets niet ![]() Met een of ander oud lijk is het mij ook ooit al wel eens gelukt hoor ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:27 |
* glasbak komt er zojuist achter dat die rode knop naast de zwarte remontlastingknop er voor dient om alléén de 3e as te blokkeren. Goedemorgen glassie ![]() Ik heb deze aanhanger regelmatig mee en heb die rode knop nog nooit aan hoeven raken. Weet ik veel dat dat ding daar voor is ![]() Schijfremmen trouwens. | |
Sounddragon | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:42 |
Never too old to learn ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:55 |
quote:Die kunnen in principe niet vastslaan, dus voor de volgende keer weet je dan dat je knoppen moet proberen ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:07 |
quote:Om de triangel vrij te kunnen zetten voor het aankoppelen van je aanhanger op bijvoorbeeld een helling. Ghehehehe. n00b ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:11 |
quote:Ja dat snap ik ook wel maar had je me dat vanmorgen niet even kunnen vertellen? Oh nee, je was te druk bezig met koffie drinken om die tijd ![]() Ach ja, aldoende leert men ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:12 |
Vroeger had je daar gewoon een blokje hout voor ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:13 |
Ik ben niks anders gewend dan die twee knoppen ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:19 |
Wij hebben dus nogal wat klantjes in krappe en smalle straatjes. En zo lukte het eens in een van mijn weinige combi-ritten om de kar ff kwijt te moeten. Nouja, dan maar bij die vent aan de straat, ben toch zo weer weg. Blijkt daar een parkeerverbod te zijn, en een buurman die dat maar al te graag zelf handhaaft. Zet die lul de behangâh z'n personenwagen voor de triangel ![]() ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:37 |
Ik kan een boek volschrijven over irritante mensen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en graag chauffeurs pesten. Eikels. Volgende keer die aanhanger voor zijn oprit als de auto op de oprit staat. | |
RealZeus | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:52 |
quote:Ik ook, die noemen we werkgevers en Belgische politieagenten. ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:53 |
quote:Ik rij zelden met een aanhanger en dan altijd met de spullen van een ander. En het is toch veel makkelijker om een ander de schuld te geven dan m'n eigen stommiteit toe te geven? ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:06 |
Je hebt we inderdaad figuren bij ja.... Net voor of achter de aanhanger gaan staan. Ook sommige vrachtwagenchauffeurs hebben die eigenschap. De hebben meestal witte kentekenplaten ![]() | |
RealZeus | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:09 |
quote:Oh ja, daar weet ik ook nog wel wat van. Chauffeurs met witte platen die zo gaan staan dat je een hek niet uit kunt omdat je de bocht niet emer kunt maken. En die lijpe Belgen flikkeren hem ook op de meest kutte plekken neer. Vlak voor een dock en net het dock waar jij voor moet. ![]() | |
Redbaron | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:35 |
ik had vd week een klant waar t ff druk was dus ik de auto aan de kant vd weg, alarmlichten aan en eens met de benenwagen gaan kijken of ik op de plas kan. dat kon dus met 2 minuten, kom ik terug bij de auto hebben die gare lui van t bedrijf tegenover mij klem gezet. Auto ervoor en auto erachter, bleek dat ik de auto half voor de uitrit had gezet. Heb zo bijna anderhalf uur gestaan ipv nog geen 5minuten. Ik kon ze wel schieten! Was in duitsland btw | |
Sounddragon | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:49 |
quote:Dan moeten ze wel héél krap staan wil je er niet uit komen ![]() Eruitpielen, de trailer achteruit die oprit op en met een stalen gezicht afkoppelen ![]() | |
vannelle | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:54 |
Toch zijn het naar mijn mening het meest de oostblokkers en de eigen chauffeurs van het bedrijf waar je moet laden degenen die schijt hebben aan de rest. Wij koppelen altijd af bij ons adres zodat we alvast de volgende container kunnen halen. Als er 17 docken vrij zijn en je wil weer aankoppelen kun je wel raden waar die klootviolen hun wagen dwars voor hebben staan. En dan het liefst zo dichtbij dat er niet eens ruimte is om aan te koppelen. Of als dat wel lukt dat je niet weg kan rijden want je kunt de bocht niet maken. Of parkeren voor de slagboom, ff 15 minuten op de cmr wachten vinden ze ook geen probleem. Dat jij je cmr en zegel al hebt en er achter staat maakt ze niet uit. Zet dat ding dan een beetje aan de kant, plek zat! ![]() En ik heb een keer een goed gesprek gehad met jawel.......een afzetcontainerchauffeur. Ik moest een boot lossen en wat staat er op de kade voor de boot? Een aanhanger met container en een losse afzetcontainer op de grond. Chauffeur nergens te bekennen. Grappig genoeg had die container ook corners dus heb ik em opgepakt met de reachstacker en met de voorkant richting waterkant vlak voor z'n triangel gezet. (Heel voorzichtig, spul van een ander en zit niet te wachten op een schadeclaim) Ik ben ergens anders werkzaamheden gaan doen en jawel hoor, na een tijdje komt de chauffeur naar me toe: "Waarom heb je dat gedaan?!? Zo kan ik nergens bij!!!" Ja klopt, dat heb ik gedaan zodat ik zeker weet dat we elkaar nog even spreken voor je weg bent zodat er de volgende keer niet hetzelfde probleem is.......... Vervolgens echt een leuk gesprek gehad met wederzijds begrip en duidelijke afspraken gemaakt. We waren bijna vrienden toen hij weer op weg ging. ![]() | |
Redbaron | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:56 |
quote:Had 40cm voor en achter vrij, dus daar trek ik geen trailer tussen weg. ze stonden volledig voor de neus en achterkant. ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:59 |
Lol!!! ![]() Vol driftend over een dubbelbaans rotonde! Rij nu solo, zonder container ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 22 januari 2010 @ 18:18 |
quote:Pics or it didn't happen ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 22 januari 2010 @ 18:21 |
quote: ![]() | |
druppelkut | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:05 |
Hoe moet ik nou een filmpje maken als ik er zelf in zit? Of een foto maken? Het overviel me eigenlijk een beetje ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:22 |
quote:Eerst je camera op statief neerzetten, daarna pas de rotonde over ![]() Wat trekt ie lekker zonder bak hè ![]() | |
glasbak | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:06 |
quote:Druppel op een scania voor de verandering ![]() | |
glasbak | zaterdag 23 januari 2010 @ 09:45 |
Veel te stil hier... | |
ShizzleMyDizzle | zaterdag 23 januari 2010 @ 14:26 |
Zo. Weer 'lekker' aan het studeren voor de vrachtauto theorie. Vind het niet erg hoor, wil mijn rijbewijs héél erg graag dus ja ik heb er veel voor over ![]() Nu bezig met Verkeer & Techniek.. Verkeer.. mjah, appeltje eitje ![]() Techniek is wel vrij pittig. Snap alles heel goed, alleen het is gewoon veel dat je moet leren van de vrachtwagen. Veel dingen kunnen benoemen en begrijpen. Af en toe heb ik net het gevoel dat ik aan het leren ben om monteur te worden ![]() Achja. Dinsdag examen Verkeer & Techniek (25 vragen Techniek en 25 vragen verkeer, maximaal 10 fout) dus denk dat dat wel goed komt. En dan woensdag theorie examen 'Case studies' voor de vakbekwaamheid code 95 ![]() ![]() | |
glasbak | zaterdag 23 januari 2010 @ 14:57 |
Ik moet examen doen voor m'n vca. Ik heb met de proefexamens nog niet meer dan 5 fout op 40 vragen. 1 reeks had ik foutloos ![]() Het echte examen zal wel fout gaan dan ![]() | |
ShizzleMyDizzle | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:01 |
quote:vca is gaat over veiligheid niet waar? succes er mee ![]() | |
glasbak | zaterdag 23 januari 2010 @ 21:05 |
VCA staat voor Veiligheids Checklist Aannemers veiligheid ja ![]() Moeten wel de examinatoren op komen dagen ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 23 januari 2010 @ 22:30 |
Ik vind techniek ook zo'n onzin. Totaal irrelevante stof soms. Kijk, dat je weet wat de functie van een rode en gele luchtslang is snap ik, maar dat je moet weten hoe het 4-slagproces werkt terwijl een chauffeur tegenwoordig vaak nog niet eens meer zijn eigen olie mag bijvullen vind ik totaal onzin. | |
RealZeus | zaterdag 23 januari 2010 @ 22:42 |
quote:Ik vond het wel interessant eigenlijk. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:34 |
quote:Het is best handig als je aan de servicedienst onderweg telefonisch kan uitleggen wat er mis is ![]() En er zijn plenty chauffeurs die zelf ook onderhoud doen hoor ![]() Ik vind techniek een must bij een chauffeursdiploma ![]() | |
druppelkut | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:58 |
.... Bull om je bericht even af te maken ![]() | |
druppelkut | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:59 |
btw, ik heb m'n foon weer terug. Dacht dat ik m kwijt was ![]() | |
Barcaconia | zondag 24 januari 2010 @ 00:07 |
quote:Ik ook, maar ik heb nu eenmaal een diepgaande interesse in voertuigtechniek. Iets wat de meeste chauffeurs absoluut niet hebben en waar ik ook geen reden voor zie om ze dat aan te leren. Zoals ik al zei: weten wat een rode en gele luchtslang doet en wat er eigenlijk gebeurt als je hem op de handrem zet vind ik belangrijk. Maar ga geen totaal irrelevante dingen aanleren. Als er een geel of rood lampje op het dashboard aangaat gaat de wagen toch naar de garage. | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 01:17 |
quote:Vandaar dat je zo stil was de laatste tijd ![]() Goedemorgen en slaap lekker ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 24 januari 2010 @ 01:33 |
quote:Jij doet zelf niets aan onderhoud ?? | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 09:55 |
quote:Alleen smeernippels inspuiten geloof ik ![]() | |
Redbaron | zondag 24 januari 2010 @ 12:56 |
quote:en lampjes vervangen toch? | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 13:04 |
quote:Dat valt niet onder onderhoud ![]() | |
Redbaron | zondag 24 januari 2010 @ 13:07 |
quote:waaronder dan? onderhouden is zorgen dat alles netjes is vind ik | |
druppelkut | zondag 24 januari 2010 @ 13:48 |
Ik vind smeren net zoiets als tanken. Noodzakelijk om tr kunnen rijden. Dus geen onderhoud. Net als lampjes vervangen. Ook geen onderhoud. Onderhoud in mijn ogen is het olie bijvullen, filters vervangn, remschoenen vervangen, etc etc.... Dus nee, ik doe geen onderhoud. Dat mogen ze van mij in de garage doen! | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 14:31 |
Olie, koelvloeistof, ruitewisservloeistof of adblue bijvullen valt ook niet onder onderhoud. Olie verversen wel ![]() Wij moeten trouwens ook zelf onze lekke banden wisselen, dat is in mijn ogen ook iets wat een monteur moet doen ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 15:20 |
Wij wisselen ook zelf de lekke banden voor het reservewiel. Andersom doet dan de garage. Van de zomer nog gehad, net voorbij Mannheim. In de bakkende zon bij 30 graden in m'n eentje dat reservewiel onder de trailer geprutst. Probleem is dat dat wiel smaller is dan het opleggerwiel, en dat dat opleggerwiel dus niet op de lier onder de trekker past. En met een geladen trailer kan ie dus ook niet in de bak. Daarom zitten er beugels onder de trailers. Alleen had ik een trailer met een ondervouwklep, en dan is er dus geen ruimte meer voor die beugels. Nou, dan flikkeren we het wiel toch bovenop de klep? Ligt ie precies vast tussen het hulpchassis van de klep, de aandrijving van de klep aan de voorkant en de bumper aan de achterkant ![]() De monteur heeft er een kwartier naar gezocht, en toen kwam ie eens vragen waar ik toch in vredesnaam dat wiel gelaten had ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 15:36 |
Als we ergens onderweg staan en we kunnen niet verder rijden, dan sturen ze een bandenboer op ons af. Dat was vroeger wel anders. Dan kwakten ze een potkrik, wielsleutel en reservewiel in een bestelbus en dan kon je alsnog staan te zweten om je wiel te wisselen. Ik heb trouwens geen reservewiel op mijn auto, dus dat is best wel relaxed. Gewoon zorgen dat je niet in de buurt bent van de werf en daar pas je lekke band melden, natuurlijk melden dat je er niet meer mee kan rijden ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:12 |
quote:Wij hebben dus standaard een krik, en sleutels in de auto's liggen, en een reservewiel op de lier. En een set dop/steeklseutels, een waterpomptang, een stanleymes, isolatietape, tywraps, en een zaklamp. Maar wij zijn dan ook van het soort dat de monteur belt met de mededeling dat ie ff dat en dat moet bestellen, en dat we weer rijden. En dan zegt hij: stond je stil dan? ![]() Zo kwam ik ooit eens terug van een rit naar zuid duitsland, met een bomvolle auto. Ik had net m'n pauze gemaakt net boven Keulen, en van daaraf wilde ik in 1 streep naar het losadres. Het autohof af ging prima, maar toen ik de snelweg op draaide en wilde invoegen, trapte ik bij het schakelen door de koppeling heen. Dat wil zeggen, het pedaal lag onderin en ontkoppelen was er niet meer bij. Nouja, dan maar zonder koppeling, en vrolijk blijven rijden. Als je een beetje sjiek schakelen kunt is dat geen probleem ![]() ![]() Of een luchtbalg die onder de trailer vandaan klapt. Leiding afbinden met een tywrapje, remleiding idem dito, en gewoon de rit afgemaakt. En dan om een uur of 9, als de heren op kantoor zijn, tussen neus en lippen door ff melden dat je toch ook wel graag nog ff een nieuwe luchtbalg had ![]() Extra luchthandjes en een reserveslang hebben we ook standaard bij. Ooit eens gehad dat een collega zowel de slang als het luchthandje op de oplegger naar de klote had. Toen hebben we met zijn reservehandje de oplegger gefixt, en met mijn reservehandje en zijn reserveslang de luchtleiding gefixt. Alleen, normaal zit er aan je slang een handje met een terugslagrubber erin, zodat je geen luchtlekkage hebt. Dit waren twee normale, dus die slang kon er ook niet meer af ![]() ![]() |