Gij zult niet overbeladenquote:
Het zijn 2 containersquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:57 schreef glasbak het volgende:
27 ton valt nog mee. de installatie kan 30 hebben en meestal iets meer. Voordeel met kabels is dat je bij kabelbreuk zelf je kabel kunt vervangen. Heb je een ketting, zoals ik, dan ben je altijd op een garage aangewezen als hij breekt.
Haakarm is waardeloos. Leuk om bakken onder grote hoek ergens weg te halen maar verder heb je er niets aan. Als je een beetje zwaar werk hebt, zoals druppel, dan trek je zo de voorkant van je bak aan gort.
Geef mij maar een ketting
Inderdaadquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:02 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het zijn 2 containers![]()
Op een 4-assige motorwagen en een 3-assige aanhanger, dat spul weegt kaal al 25 ton
Die VSB wagens zijn niet te lang. Die korte oplegger die er achter hangt zal er sowieso wel op berekend zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:26 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dit soort combi's trouwens niet te lang voor Nederland?
Longlines vind ik wel baas
[ afbeelding ]
27 + 27 voor de lading + 4 + 4 voor de containers + 25 voor de lege auto = 87 tonquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:22 schreef glasbak het volgende:
Dat zijn dan redelijk normale vrachten. Als je weet dat ze soms met 20 ton overgewicht gepakt worden zit je al gauw aan 45 ton netto.
Maar goed. Een lege 45 kuubs container zit rond de 3 à 4 ton.
een lege auto zonder bakken weegt ongeveer 12 à 13 ton voor de motorwagen en 5 voor de aanhanger. 17 totaal dus. zet je daar lege bakken op dan kom je aan de 25 à 26 ton. dus jouw berekening klopt niet helemaalquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
27 + 27 voor de lading + 4 + 4 voor de containers + 25 voor de lege auto = 87 ton
Vierassige XF105 met alles d'r op en d'r an, en een loodzware speciaalbouw aanhanger die ook geschikt is voor voertuigtransport. Die uit de kluiten gewassen bolderkar opzich weegt al 11 ton aldus die chauffeurquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:50 schreef glasbak het volgende:
[..]
een lege auto zonder bakken weegt ongeveer 12 à 13 ton voor de motorwagen en 5 voor de aanhanger. 17 totaal dus. zet je daar lege bakken op dan kom je aan de 25 à 26 ton. dus jouw berekening klopt niet helemaal
Tja.. als een MAN opgejaagd word door een vrouw, dan wil je wel gang makenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:45 schreef Bartholomeus het volgende:
En precies hoe haalt u met uw vrachtwagen de 110? Dat busje wacht maar een paar minuutjes hoor
Je mag weigeren he, dat weet je tochquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:07 schreef druppelkut het volgende:
Mwoah...
Beetje omzeilen van de begrenzer
als ik het zo eens bekijk, ben ik wel een van de meest misdadige chauffeurs. vaak veel te zwaar, begrenzer eruit...
goed voorbeeld!
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:07 schreef glasbak het volgende:
[..]
Tja.. als een MAN opgejaagd word door een vrouw, dan wil je wel gang maken
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:08 schreef glasbak het volgende:
[..]
Je mag weigeren he, dat weet je tochGeen baas die jou kan verplichten de wet te overtreden..
Dreigen met wat? Oke, ik geef toe, als je op contract werk is het niet verstandig.. Of je moet het werken daar zat zijn. Maar als je in vaste dienst zit, kan je het makkelijk doen. Beginnen ze te dreigen en te kloten dan geef je routes en kentekens door aan de klpd, die zijn daar heel erg blij meequote:Op donderdag 21 januari 2010 18:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]Ja, in theorie wel ja. In de praktijk denk ik dat er zat bedrijven zijn die gaan dreigen, want voor jou momenteel twintig anderen.
Ik liep vandaag langs de snelweg en ik zag die vrachtwagens en dacht:"Ik ben er wel klaar mee."
Rijden graag, maar niet meer in een vrachtwagen.
Jij denkt dat er nu nog bedrijven zijn die vaste contracten uitdelen? Bij mijn vorige werkgever werd iedereen die aan zijn vaste contract toe was er uit gesodemieterd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:19 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dreigen met wat? Oke, ik geef toe, als je op contract werk is het niet verstandig.. Of je moet het werken daar zat zijn. Maar als je in vaste dienst zit, kan je het makkelijk doen. Beginnen ze te dreigen en te kloten dan geef je routes en kentekens door aan de klpd, die zijn daar heel erg blij mee
En dat komt dan uiteraard niet bij jou vandaan...
Je kan ze ook bellen. Als je tegen je zin in te hard moet rijden of te zwaar moet laden, dan laat je je van de weg af plukken
Niet alleen in de transportwereld gaat het er zo aan toe..quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:25 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij denkt dat er nu nog bedrijven zijn die vaste contracten uitdelen? Bij mijn vorige werkgever werd iedereen die aan zijn vaste contract toe was er uit gesodemieterd.
En dat is de transport ten voeten uit.
Tot ze je pakken, en wie betaalt er dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:07 schreef druppelkut het volgende:
Mwoah...
Beetje omzeilen van de begrenzer
als ik het zo eens bekijk, ben ik wel een van de meest misdadige chauffeurs. vaak veel te zwaar, begrenzer eruit...
goed voorbeeld!
Ook al zou de baas betalen, de chauffeur krijgt een aantekening..quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Tot ze je pakken, en wie betaalt er dan?
Dat kan helemaal niet, dan moeten ze je afkopen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:52 schreef druppelkut het volgende:
Jep.
Had vantevoren afgesproken dat hij alles betaalt.
Heb wel voorzichtig gedaan hoor. Ben gelukkig geen slechte bestuurder.
Contract?
Dat maakt bij ons echt geen flikker uit. Als ze je beu zijn kun je vertrekken. Contract of niet
Was je vol of leeg met je 110?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:52 schreef druppelkut het volgende:
Jep.
Had vantevoren afgesproken dat hij alles betaalt.
Heb wel voorzichtig gedaan hoor. Ben gelukkig geen slechte bestuurder.
Contract?
Dat maakt bij ons echt geen flikker uit. Als ze je beu zijn kun je vertrekken. Contract of niet
Absoluut jaquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:56 schreef glasbak het volgende:
[..]
Was je vol of leeg met je 110?
Als je een contract voor onbepaalde tijd heb dan moeten ze toch wel met een hele goede rede komen om je te wippen. Volgens mij heb je nog steeds toestemming van de rechter nodig om zoiets te doen..
Je MAN telt niet mee als lading hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef druppelkut het volgende:
Had in totaal 9 ton schroot mee. Dus eigenlijk leeg.
Dan moeten ze je toch tot eind september uitbetalen, of ze nou willen of niet.. Contract is contract.. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de voorwaarden in je contract...quote:En nogmaals die contracten: Als ze me beu zijn, lig ik er morgen uit. Heb een contract nog tot eind september maar daar maakt ze geen flikker uit.
Mijn bazen zijn van hetzelfde slag volk als Grad/Henk Damen, Frans Bauer, etc...
Net de drie musketiers alleen dan met veeeeeel meer man
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:16 schreef glasbak het volgende:
[..]
Je MAN telt niet mee als lading hoor
[..]
Vrees van niet. Misschien een maandje of 2 hooguit als je geluk hebt. Heb er zo al een paar zien verdwijnen, van de ene op de andere dag.quote:Dan moeten ze je toch tot eind september uitbetalen, of ze nou willen of niet.. Contract is contract.. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de voorwaarden in je contract...
Sorryquote:
Dat je dan voor dat soort mensen aan het werk wil..quote:[..]
Vrees van niet. Misschien een maandje of 2 hooguit als je geluk hebt. Heb er zo al een paar zien verdwijnen, van de ene op de andere dag.
Het zijn kampers!
En die hebben veel vrienden die het je allemaal heel erg lastig kunnen maken!
Graag zelfs!quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:22 schreef glasbak het volgende:
[..]
Sorry
[..]
Dat je dan voor dat soort mensen aan het werk wil..
Rijden jullie beroepsvervoer of eigen vervoer trouwens?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:30 schreef druppelkut het volgende:
Vandaar dat contracten bij ons niks betekenen.
Alleen eigen vervoer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:38 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Rijden jullie beroepsvervoer of eigen vervoer trouwens?
Ik moet hem ook nodig wassen, ik heb dat namelijk nog niet gedaan sinds 3 weken. En ik moet eerst even een nieuw mistlampglaasje (Lees unit) regelen want die is kapoet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:38 schreef druppelkut het volgende:
Toch nog drieeneenhalf
maar dat maak ik zaterdag wel ff goed.
Moet mijn auto wassen, smeren en er moet nog een antenne op gezet worden voor t bakkie. Zo weer 6 uren erbij.
Ah oké, just wondering.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:40 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Alleen eigen vervoer.
CAO groothandel
Fiscaal in orde.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ah oké, just wondering.
Wel allemaal fiscaal in orde? Of zwart?
Een centrale smering lijkt mij toch handigerquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:43 schreef druppelkut het volgende:
Weet je hoeveel nippels er op zitten?
Elk scharnierpunt, draaiend deel, en wat je verder nog kun bedenken en dan nog een paar. Ik kom er steeds meer tegen
Op de auto zelf zitten er ook een paar. Maa nie zo veel. Automagisch heb ik op de aanhanger. Alleen die is op een magische manier er mee opgehouden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Een centrale smering lijkt mij toch handiger
Ook op de auto zelf of alleen de installatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |