Hihi ze krijgt 3x per dag een prakje plus een snoepje en een kluifje dus ze droop gelukkig niet vd graatquote:
Daar wacht ik nog steeds op. Na 4 jaar heeft Naartjie nog niet door dat ik echt niet sneller de trap afga als hij zich op elke trede voor mijn voeten werpt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
En ze heeft de hele nare neiging me precies voor de voeten te lopen. Op de trap ben ik dan ook altijd erg voorzichtig en laat ik haar vaak eerst de trap aflopen. Maar er was een keertje dat ik niet goed genoeg oplette en Sofie zo gekatapulteerd werd vanaf mijn voet halverwege de trapZe kwam op d'r pootjes terecht gelukkig, maar het was niet helemaal de bedoeling
Ach gut arm beestje..maar die beschrijving van bambiquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Hond van m'n ouders was al aardig op leeftijd en ik was al heel wat jaartjes de deur uit en had inmiddels een kattenhuishouden.
In een van Lady's (hond) laatste levensmaandjes was ze een middagje bij ons, omdat ze niet zo lang alleen meer kon zijn.
Ik sta met haar op de arm in de keuken en toen ging de telefoon; ik doe wat ik ook altijd met de katten doe in zo'n geval....van me af laten springen.
Arme Lady was helaas geen kat en viel zo a la Bambi op het ijs met alle pootjes wijd en haar bekkie vol op het laminaat
Ing!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Hond van m'n ouders was al aardig op leeftijd en ik was al heel wat jaartjes de deur uit en had inmiddels een kattenhuishouden.
In een van Lady's (hond) laatste levensmaandjes was ze een middagje bij ons, omdat ze niet zo lang alleen meer kon zijn.
Ik sta met haar op de arm in de keuken en toen ging de telefoon; ik doe wat ik ook altijd met de katten doe in zo'n geval....van me af laten springen.
Arme Lady was helaas geen kat en viel zo a la Bambi op het ijs met alle pootjes wijd en haar bekkie vol op het laminaat
Die van mij hadden zichzelf dan allang bediend.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:27 schreef hypertje het volgende:
Gebeurt wel meer dan eens
dat ik voor razzy ( poes) eten aan het paken ben
het in het bakje doe en dan naar de huiskamer geroepen wordt
komende half uur de kat mauwend achter me aan
ik mopperen van je hebt al eten gehad![]()
kom ik in de keuken staat het bakje nogsteeds op het aanrecht :S
We have a winner! Ingepakte kat!quote:ergste tot nu toe
paar maanden geleden zijn we verhuisd
en zoals meeste katten is ook razzy dol op dozen
had een hele rij met dozen ingepakt
en tegen mij vriend gezegt plak maar dicht
was ze in 1 van de dozen gekropen
heb een half uur gezocht totik eindelijk ondekte waar het gemauw vandaan kwam![]()
allemaal heel bekende taferelen , behalve de rc auto, dan had ik nu een kat minder gehad met de modellen die ik nu hebquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:33 schreef Klonk het volgende:
15 jaar poezenbaasje, dan gebeurt er wel eens iets ja
boven op katten gaan staan, deuren dicht trekken met een kat er tussen, niet opletten als je uit de kelder/wc/douche komt en dan een paar uur later denken, verrek waar is die kat nu weer en ze dan achter de gesloten deur aantreffen, per ongeluk een emmer water naar buiten geflikkerd terwijl net een van onze katten naar binnen kwam, tegen katten aanrijden met radiografisch bestuurbare auto´s. De ene poes op de flikker geven terwijl de andere het gedaan heeft, een dag weggaan en dan vergeten te kijken of ze nog eten genoeg hebben, dat was denk ik wel het ergste...
het is heel zielig, maar ik kon een kleine glimlach niet onderdrukkenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:19 schreef tombolafan het volgende:
Het ergste wat hier gebeurd is, was door mn moeder... Die haalde op een avond het zonnescherm omhoog, en op het einde ging het wat stroef... Dus weer een stukje naar beneden gedaan en iets krachtiger omhoog gehaald... MIEW!!
Poeslief lag daar nog op te slapen en werd nu opgerold...![]()
![]()
Heeft ze daar ook van geleerd? Nee zeker.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
En ze heeft de hele nare neiging me precies voor de voeten te lopen. Op de trap ben ik dan ook altijd erg voorzichtig en laat ik haar vaak eerst de trap aflopen. Maar er was een keertje dat ik niet goed genoeg oplette en Sofie zo gekatapulteerd werd vanaf mijn voet halverwege de trapZe kwam op d'r pootjes terecht gelukkig, maar het was niet helemaal de bedoeling
quote:Op maandag 1 februari 2010 20:14 schreef Harajuku. het volgende:
De kat rook net aan mijn voet, allemaal leuk en aardig tot ik last kreeg van een spasme en hem zo in 't gezicht trap![]()
Aaah.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:46 schreef zwaaibaai het volgende:
Zo te lezen valt het tot nu toe nog mee...
Ooit, vroegah, lang geleden, toen de lucht schoon was en de sex vies, de konijnen remlichten hadden en Jezus nog Jan heette...
.. was er Cocky, de roodharige cockerspaniel. Niet te groot, wel enorme oren en een vacht waar een heel bos in kan blijven hangen na een middagje boswandelingen doen. En hij was een aansteller. Piepte soms moord en brand als hij verbaal op zijn lazer kreeg omdat hij iemand aangevlogen had of probeerde de koelkast open te breken.
Je voelt hem al aankomen....
Zomerdag, ergens in Augustus. Moeder maakt het huis schoon en boent de vloer in de keuken. Aangezien de onhebbelijke neiging om in de weg te lopen, wordt Cocky naar buiten gedirigeerd en aan een lange lijn gelegd ( Zonder lijn is niemand veilig en een straal van 15 meter rond de tuin ). Hij piept weer eens, maar ik sla er geen acht op. Hij piept wel vaker. Maar hij blijft maar door gaan, en na een minuut of twintig ga ik toch eens kijken.
Ik heb de hond aan de lijn gelegd onder de pruimenboom. Met heel veel pruimen. Welke allemaal tegelijk geplukt dienen te worden. Er blijven altijd wat pruimen achter omdat je er niet bij komt. Die vallen uit de boom, gaan rotten en daar vliegen wespen op af. Een he-le-boel wespen. En een cockerspaniel zou geen cockerspaniel zijn om er niet naar te happen.....
Hij zag er uit als een nijlpaard! Lippen, oren en wenkbrauwen waren zo opgezwollen, dat zijn neus en ogen bijna niet meer te zien waren. Ik heb direct zijn keel gechecked maar daar was hij gelukkig niet in gestoken. De rest van zijn kop wel. Snel naar binnen geleid en proberen de zwellingen tegen te gaan met ijs. Wat weer niet zo op prijs gesteld werd door de dappere ik-vecht-zelfs-met-wespen-spaniel. Uiteindelijk is hij wel bij getrokken en heeft er niets aan overgehouden. Maar hij bleef wel weg bij de pruimenboom, die we het voorjaar er op weg gehaald hebben.
Mijn schaamte en gene was zo groot als het Andes gebergte.
Ik ben niet bewust lomp met dierenquote:Op woensdag 20 januari 2010 06:39 schreef Klonk het volgende:
Doet me trouwens wel deugd om te zien dat ik niet de enige ben die soms onbedoeld lomp met huisdieren omgaat
Ah das rot tim1986. Het is natuurlijk absoluut geen kwade opzet geweest, maar je blijft jezelf toch altijd schuldig voelen. (Zulke verhalen zijn voor mij altijd de reden geweest niet met ruzie de deur echt uit te gaan.)quote:Op zondag 7 februari 2010 10:43 schreef tim1986 het volgende:
alleen voel ik me nog altijd schuldig tegenover onze mexx
hij was eens aandacht aan het vragen en ik had even geen tijd dus ik heb hem toen buiten gezet
daarna is hij overreden door een auto
als ik hem gewoon die aandacht had gegeven was ie er nu mss nog
Lief dat Heinje je kwam waarschuwenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:18 schreef Ilsjuhh het volgende:
Vannacht kwam ik rond 4.00uur thuis. Heintje (1 van mijn katten) was enorm aandacht aan het vragen. Dacht dat hij mij gewoon gemist had of misschien zin had in brokjes, het bakje was leeg. Nouja even wat aandacht gegeven en snel onder de douche gesprongen. Heintje bleef maar miauwen, dit doet hij eigenlijk bijna nooit. Dus ik dacht, nou dan heeft hij vast hele erg honger, wat ik niet helemaal snapte, want toen ik om 18.15uur die avond wegging zaten er nog brokjes in. Maarja toch maar snel brokjes in het bakje gedaan. Heintje negeerde dat een beetje en bleef om mij heen draaien.. Ondertussen dacht ik wel.. hmm waar is Dikkie toch, dus ik hem geroepen, maar geen reactie. Nouja, verder afdrogen, pyama aan. Maar Heintje bleef vreemd doen, dus ik begon mij toch een beetje zorgen te maken, normaal was Dikkie al lang even komen kijken. Dus ik achter Heintje aan en die ging voor de wc deur zitten, doe ik de deur open, zit Dikkie daar. Al ruim 10uur in dat kleine hokje. Hij rende meteen naar de kattenbak en is daar geloof ik wel 10min aan het graven geweest... Maar ik denk niet dat hij mij nog snel een keer volgt de wc in...
Heeft ie de kans gemist om op de wc te leren poepen. Had jou weer wat kattenbakgedoe gescheeldquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:18 schreef Ilsjuhh het volgende:
Vannacht kwam ik rond 4.00uur thuis. Heintje (1 van mijn katten) was enorm aandacht aan het vragen. Dacht dat hij mij gewoon gemist had of misschien zin had in brokjes, het bakje was leeg. Nouja even wat aandacht gegeven en snel onder de douche gesprongen. Heintje bleef maar miauwen, dit doet hij eigenlijk bijna nooit. Dus ik dacht, nou dan heeft hij vast hele erg honger, wat ik niet helemaal snapte, want toen ik om 18.15uur die avond wegging zaten er nog brokjes in. Maarja toch maar snel brokjes in het bakje gedaan. Heintje negeerde dat een beetje en bleef om mij heen draaien.. Ondertussen dacht ik wel.. hmm waar is Dikkie toch, dus ik hem geroepen, maar geen reactie. Nouja, verder afdrogen, pyama aan. Maar Heintje bleef vreemd doen, dus ik begon mij toch een beetje zorgen te maken, normaal was Dikkie al lang even komen kijken. Dus ik achter Heintje aan en die ging voor de wc deur zitten, doe ik de deur open, zit Dikkie daar. Al ruim 10uur in dat kleine hokje. Hij rende meteen naar de kattenbak en is daar geloof ik wel 10min aan het graven geweest... Maar ik denk niet dat hij mij nog snel een keer volgt de wc in...
Ja dat vond ik ook wel, maar Heintje vind zijn broertje wel lief!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:28 schreef maok het volgende:
[..]
Lief dat Heinje je kwam waarschuwen
Ja dat is wel weer een beetje jammer!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heeft ie de kans gemist om op de wc te leren poepen. Had jou weer wat kattenbakgedoe gescheeld
Wij hebben Xena een keer een nachtje op het kleine voorbalkonnetje laten zitten (daar wil ze af en toe even door de kiertjes loeren) maar ja vergeten weer binnen te halen en hetzelfde in de badkamer, dan gaat ze soms achter de handdoeken zitten die hangen aan zo'n houder en zie je haar niet.... sindsdien mag ze dus niet meer op het voorbalkonnetje en laten we de deur van de badkamer altijd openquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:13 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb hier Kareltje een keer buitengesloten. Hij was op het balkon en ik had hem niet gezien toen ik de deur dicht deed. Het was gelukkig droog en niet al te koud, maar tegen de tijd dat ik hem vond was het al laat en had ie een behoorlijk schorre mauw. Moet zeggen dat hij sindsdien volwassener mauwt. Voorheen was het echt een mietenmieuw.
Dan heb je in elk geval niet zitten liegen moet je maar denkenquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:53 schreef Bluezz het volgende:
Oud topic waar ik al een keer hetzelfde had gepost![]()
Ik kende het verhaal niet maar heb het even gelezen en idd hardop lachen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan heb je in elk geval niet zitten liegen moet je maar denken![]()
Ik zat dit topic net terug te lezen en zat te gillen van het lachen om het Ingetje-bambi verhaal![]()
![]()
Alweer![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 november 2012 10:20 schreef Jannuk het volgende:
Ik had een kitten, de nog geflest moest worden, want zn moeder had geen melk. Heel klein frutseltje, die altijd warme plekjes opzocht, in zakken van truien, mouwen en in kleding.
Zit ik op de fiets naar mn werk, steek mn arm uit om richting aan te geven, hangt er een rare bobbel in/aan mn mouw... weer naar huis gefietst, jas uit, was meneertje tussen mn binnenjack en de buitenkant gekropen.... en lag daar heerlijk te prrrrrr-en.
quote:Op woensdag 28 november 2012 10:20 schreef Jannuk het volgende:
Ik had een kitten, de nog geflest moest worden, want zn moeder had geen melk. Heel klein frutseltje, die altijd warme plekjes opzocht, in zakken van truien, mouwen en in kleding.
Zit ik op de fiets naar mn werk, steek mn arm uit om richting aan te geven, hangt er een rare bobbel in/aan mn mouw... weer naar huis gefietst, jas uit, was meneertje tussen mn binnenjack en de buitenkant gekropen.... en lag daar heerlijk te prrrrrr-en.
Ik had hem al ergens gelezen (hondentopic denk ik?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Ow ik zie dat die keer dat ik was wezen wandelen met een vriend en mijn 4 honden en zijn hond en dat we frietjes waren gaan halen op de terugweg en hele erge honger hadden hier nog niet staat.
Dusch, wij megahonger en lekker eten en de honden as usual los uit de auto naar de ingang van de flat laten lopen over de parkeerplaats, het was al laat. Ik tel ze altijd als we de lift in gaan en zulks.
We komen boven, ik begin meteen te schelden over die ontieglijke kuthond die buiten zo onwijs aan het keffen is.
We eten op het gemak ons heerlijke eten op, af en toe mopperend over die aso hond buiten, niet snappend dat die mensen er zelf geen einde aan maken aan die herrie.
Uiteindelijk ga ik de honden eten geven en wil ik Sjon zijn portie de gang in schuiven, normaal komt ie dan als een tazmanian devil aangetold en rent ie zijn voerbak achterna de gang in.
Geen Sjon.
Ik werd echt rood![]()
Want die seconde herkende ik ook die ontzettende kutblaf van die hond buiten![]()
Woeps!
Maar hij was blij me te zien na een half uur, hij was braaf voor de deur blijven staan, en had duidelijk goed geprobeerd mijn aandacht te trekken ook.
Ik had wel vier honden geteld maar we hadden er vijf mee natuurlijk
Dat gaasquote:Op woensdag 28 november 2012 09:22 schreef elvhenk het volgende:
Ik heb één van de katten wel eens urenlang per ongeluk buiten gesloten op het balkon. Ik kwam er pas achter toen ik - vanuit binnen - één van de honden gek omhoog zag kijken. Ik ook kijken en zag ik Roos om het hoekje bleren. Het had ook nog geregend in de tussentijd.
Poes in kwestie, een dag later, tevreden showend wat ze met het muggengaas had gedaan toen ze er alleen zat...
[ afbeelding ]
Aaahquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:10 schreef gehotseflotst het volgende:
Mijn god, die verhalen hier![]()
![]()
Mijn toevoeging:
Lance (kat) zat op een dag naast mij op de grond, toen ik op de bureaustoel zat. Ik keek een paar keer opzij en hoorde 'm hele zachte klagende en piepende geluidjes maken. Ik aaide hem, met het idee dat ie gewoon aandacht wilde. Minuten later zat ie er nog steeds, op dezelfde manier, nog steeds zachte geluidjes makend. Na nog een aai sta ik op om wat te drinken te halen, Lance sprint met een luide grauw weg.
Wanneer ik weer ga zitten zie ik waarom ie zo lang naast me heeft gezeten: er zit een gigantische pluk van Lance's staarthaar in het bureaustoelwieltje verstriktNormaal miauwt ie keihard als ie iets wil vertellen, dus wist ik veel dat ie al minutenlang vast zat
![]()
Nog eentje:
Shiva is een keurig opgevoede hond. Doet meestal wat ik van haar vraag en is heel rustig in huis. Nadat ik met de hond had gestept en haar flink moe had gemaakt, stuurde ik haar naar haar kussen toe. Normaal valt ze uitgeput neer om een tijdje te slapen. Nu was ze na een half uurtje plotseling heel onrustig. Heen en weer drentelen, van de woonkamer naar de gang, terug naar de woonkamer, terug naar de gang, terug naar de woonkamer, kop op mijn schoot leggen, zuchten, op het kussen en er weer af, rondje draaien, naar de keuken, naar de woonkamer, terug naar mij, enz. enz.
Ik irriteerde me een beetje aan haar gedrag en stuurde haar naar haar mand. Ze lag er welgeteld een seconde en kwam toen weer naar me toe. Ik weer mopperen dat ze net als élke andere, normale hond gewóón even moest gaan slapen en rustig moest zijn. Als antwoord op mijn oh-zo meelevende woorden ging ze paniekerig in een hoekje van de kamer staan en de diarree spoot zowat tegen de muur op.
Ik voelde me behoorlijk schuldig tegenover mijn lieve, welopgevoede hond
quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:21 schreef Hilzillah het volgende:
Niet ik maar mijn lieve moeder is de mishandelaar in dit verhaal.
Beeld in, grote zware ouderwetse aan de onderkant dichte bank. En een stofzuiger. Moeder aan het huisvrouwen, mn vader tilt de bank voor haar op. Resultaat, poes 2 DAGEN kwijt!!! Het mormel begon pas na 2 dagen geluid te maken.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:21 schreef Hilzillah het volgende:
Niet ik maar mijn lieve moeder is de mishandelaar in dit verhaal.
Beeld in, grote zware ouderwetse aan de onderkant dichte bank. En een stofzuiger. Moeder aan het huisvrouwen, mn vader tilt de bank voor haar op. Resultaat, poes 2 DAGEN kwijt!!! Het mormel begon pas na 2 dagen geluid te maken.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:42 schreef Wolken het volgende:
Poes is werkelijk nergens bang voor. Harde geluiden, andere katten, honden, nergens. Toen kocht vrouwtje zo een tochtknuffel voor bij de rand van de deur. Je kent ze wel, zo een langgerekte knuffel met rare kleur en een soort van hoofdje erop. Poes zat lekker op de vloer een beetje te snoezen toen ik met de tochtknuffel in de hand een beweging maakte richting poes met een blaf erbij. Waar normaal poes hooguit 1 oog half opent en weer verder slaapt, staan nu de krassen nog in het laminaat. Zoveel angst had ze voor de tochtknuffel. Ik voelde me best beroerd toen ik haar hartslag voelde nadat ik haar weer vanachter de bank had geplukt.....
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:42 schreef Wolken het volgende:
Poes is werkelijk nergens bang voor. Harde geluiden, andere katten, honden, nergens. Toen kocht vrouwtje zo een tochtknuffel voor bij de rand van de deur. Je kent ze wel, zo een langgerekte knuffel met rare kleur en een soort van hoofdje erop. Poes zat lekker op de vloer een beetje te snoezen toen ik met de tochtknuffel in de hand een beweging maakte richting poes met een blaf erbij. Waar normaal poes hooguit 1 oog half opent en weer verder slaapt, staan nu de krassen nog in het laminaat. Zoveel angst had ze voor de tochtknuffel. Ik voelde me best beroerd toen ik haar hartslag voelde nadat ik haar weer vanachter de bank had geplukt.....
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:12 schreef Prospera het volgende:
Ja hoor hij flikkert zo van de warme vensterbank af
Hahahah! Je brengt me alleen maar op ideeënquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:07 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een tijdje geleden de Frasier per ongeluk tussen de ijskastdeur gestoken omdat meneer met z'n koppie in de ijskast zat.
Dan voel ik me toch onnozel.
En vandaag heb ik er een rendier van gemaakt voor de kerstkaart terwijl hij sliep.
quote:Op maandag 10 december 2012 22:08 schreef Caithlinn het volgende:
Tijdje geleden had ik 2 kittens te logeren, Bengalen... Ze braken mijn halve huis af dus ze mochten alleen in de keuken als ik er zelf bij was. Ik was iets aan het maken en wilde de oven aanzetten, toen had ik nog een ouderwetse gasoven. 1 sec draai ik me om om lucifers te pakken en ik draai het gas open. Maar om de een of andere reden wil het gas niet ontbranden. Kijk ik nog een x goed in de oven, komt er opeens een kitten onder bakplaat vandaan springen! Ik kreeg een hartverzakking! Godzijdank ging die oven niet aan anders had ik een gebraden kitten gehad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |