Nou, Poeke dan ook met de billen bloot;
Poeke en het verdwenen kitten- Als gastgezin van RedCat heb ik af en toe een moederpoes met kittens. Deze "wonen" in de rommelkamer/logeerkamer die ik dan ombouw door alles een beetje aan de kant te zetten, bed uit elkaar etc..
Op een ochtend ging ik voor mijn werk nog even kijken bij ze toen ik maar 3 kittens telde.

Ik had er toch 4?
Na eerst alle ramen en kieren te hebben gecontroleerd ben ik spullen opzij gaan slepen en uiteindelijk vond ik meneer ondersteboven tussen twee planken en het matras van het uitelkaar gehaalde logeerbed op ongeveer een halve meter boven de grond.
God weet hoelang hij daar op zijn kop heeft vast gezeten ( was de avond ervoor rond 23:00 nog gaan kijken)

Hij heeft er gelukkig niks aan overhouden.
Poeke en het open raam- Na een hele lange dag op mijn werk (evenement, 24 uur niet geslapen) was ik afgelopen zomer in slaap gevallen, niet in de gaten gehad dat ik mijn twee (binnen)katten Belle en Herman bij me had opgesloten in de slaapkamer.
Mijn raam stond open i.v.m de warmte maar aangezien dat 2 hoog is, had ik er niet bij stil gestaan dat mijn katten iets zouden doen.
Tot ik rond een uur of 3 wakker werd van een klagelijk gemauw...Belle was vanuit het slaapkamerraam over de smalle vensterbank gelopen en kon vervolgens niet meer draaien. Waarschijnlijk is ze uit wanhoop doorgelopen tot de rommelkamer next door waar het raam op de kiepstand stond en heeft zich daardoor naar binnen proberen te wringen; resultaat: Een poes klem in het raam met der kont naar buiten, luid klagend.
Nadat ik haar bevrijd had op zoek naar Herman, die nergens te vinden was in huis. Meneer was Belle waarschijnlijk voorgegaan op de vensterbank en ook hij kon waarschijnlijk niet terug. Hij heeft echter gekozen voor het alternatief om gewoon 2 verdiepingen naar beneden op het platdakje boven mijn voordeur te springen en was prinsheerlijk de voortuin aan het verkennen.
Kutbeesten die katten
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven