abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77042138
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:52 schreef Asyniur het volgende:
Hier vannacht wel oke geslapen, behalve dat mijn man me een keer wakker maakte om te zeggen dat ik snurkte... So what, dat doe jij wel vaker... En toen viel ik dus moeilijk weer in slaap...
mannen

Heeft die van mij ook een keer gedaan. Me wakker gepord omdat ik snurkte.
Ik had toen ook zoiets van

Ik heb notabene mijn halve zwangerschap op de bank gelegen vanwege zijn gesnurk (hij snurkt bijna altijd wel).
vindt hij zelf ook vervelend daar niet van..
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:42:05 #122
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77042286
Egopost.

Gisteren mocht ik weer naar de verloskundige voor de routine-checkup. Bloeddruk etc was goed. Was wel weer wat afgevallen, maar dat was volgens haar geen probleem.
Toen ik zei dat ik 10kg afvallen toch echt wel wat veel vond en dat ik ook nog maar nauwelijks een buik heb ging ze een groeiecho maken.
3 weken groeiachterstand bij 24+5 viel niet echt meer binnen de marges.
Ik mocht meteen door naar het ziekenhuis voor een echo bij de gynaecoloog. Die constateerde hetzelfde helaas. Wel is het kindje lekker actief etc.,dat is positief!
Nu word ik doorgestuurd naar het Erasmus MC voor een nog uitgebreider onderzoek; ik word vandaag gebeld wanneer ik daar terechtkan.
Deze week mag ik iig niks meer doen. Dat is echt een perfecte timing; ik ga zaterdag verhuizen.

Ik ben ongerust.
A grand adventure has begun.
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:42:51 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77042297
He bah Keshet, wat naar zeg...
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:44:41 #124
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77042336
Keshet
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_77042340
Keshet

Dat is inderdaad even schrikken, wel goed dat je zelf hebt aangegeven dat je het niet vertrouwde. Neem vooral je rust nu...
pi_77042407
Bah Keshet, dat is ff balen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77042418
Keshet, wat een naar verhaal Hebben ze een idee aan wat het precies ligt? Ik heb hier al een bij een aantal mensen gelezen dat veel rusten helpt bij groeiachterstand. Zou het kunnen liggen aan het feit dat je het te druk hebt?
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:52:09 #128
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77042491
Wat balen Keshet Bij het Erasmus ben je iig in goede handen! Het zijn zulke schatten daar! Logisch dat je je zorgen maakt
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:58:15 #129
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77042634
Keshet Begrijpelijk dat je jezelf zorgen maakt. Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis snel weer geruststellen... Doe inderdaad maar even flink rustig aan, je hoort wel vaker dat de achterstand bij rust langzaamaan ingelopen wordt....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:09:16 #130
265732 Keshet
pi_77042878
Jeetje, wat een lieve reacties!

Reactie van manager: Heb je enig idee hoe onhandig dit uitkomt???
M'n huidige project suckt, veel te druk, veel te veel stress. Ik ben inderdaad ook bang dat een groot gedeelte van de oorzaak in stress ligt. De verhuizing komt daar natuurlijk ook nog eens bovenop. Dat is wel 'positieve' stress, maar toch.
Ook is het wellicht genetische aanleg, ik was klein bij geboorte (en nu 1.89m) en vriendlief was ook klein.

Ik denk zelf dat het absoluut ook meespeelt dat ik nog steeds aan het spugen ben. Wat ik wel eet is niet supergezond maar ik probeer wel voldoende fruit te eten en vitaminepilletjes te nemen.
Dus ja, alles bij elkaar verklaart het een hoop denk ik!

Leo: Hoe laat heb je je gesprek?
pi_77042943
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:09 schreef Keshet het volgende:
Jeetje, wat een lieve reacties!

M'n huidige project suckt, veel te druk, veel te veel stress. Ik ben inderdaad ook bang dat een groot gedeelte van de oorzaak in stress ligt. De verhuizing komt daar natuurlijk ook nog eens bovenop. Dat is wel 'positieve' stress, maar toch.
Ook is het wellicht genetische aanleg, ik was klein bij geboorte (en nu 1.89m) en vriendlief was ook klein.

Ik denk zelf dat het absoluut ook meespeelt dat ik nog steeds aan het spugen ben. Wat ik wel eet is niet supergezond maar ik probeer wel voldoende fruit te eten en vitaminepilletjes te nemen.
Dus ja, alles bij elkaar verklaart het een hoop denk ik!

Leo: Hoe laat heb je je gesprek?
Wat een subtiele reactie van je baas. Die zou voor mij echt door de stront mogen zakken met zn opmerking. Nee jij kiest er voor om lekker op je nest te gaan stinken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77043045
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat een subtiele reactie van je baas. Die zou voor mij echt door de stront mogen zakken met zn opmerking. Nee jij kiest er voor om lekker op je nest te gaan stinken?
Nou, inderdaad. Sterkte Keshet! En gewoon even je rust nemen hoor, hoe moeilijk het misschien ook is! Misschien dat je wat hulptroepen kunt inroepen voor de verhuizing? Laat je iig niet gek maken door vervelende managers hoor. Alsof het voor jou niet vervelend genoeg is, zeg.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:19:44 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77043131
Eens met Ticootje, wat een flapdrol zeg...

Enne Leo, succes zo. Niet toegeven meid, ga voor je eigen gezondheid en dat van je kindje!! Zet 'm op
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:21:51 #134
265732 Keshet
pi_77043181
Oh, maar die reactie negeer ik ook compleet hoor! Als ik me érgens niet druk om maak is het dat wel. Het was sowieso 'maar' een tijdelijk project, tot m'n verlof. Ik gok dat 't project nu een heel stuk korter is geworden.
De beste man is qua empathisch vermogen ook gewoon wat zwakbegaafd is mijn bescheiden mening. Na een aantal minuten wist hij toch nog wel te zeggen dat ik rustig aan moest doen en dat het kindje op de eerste plaats komt.
M'n andere collega's daarentegen zijn wél ontzettend lief! Ik kreeg meteen een paar smsjes met aardige opmerkingen.

Zijn er hier mensen die tijdens hun zwangerschap te horen hebben gekregen dat hun kindje een groeiachterstand had? Wat gebeurde er toen?
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:30:26 #135
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77043433
Hoi Keshet, DeMajoor is net bevallen en haar dochter had een groeiachterstand begreep ik. Maar balen van die achterstand. Inderdaad misschien veel rusten. Als je zoveel spuugt heeft de huisarts daar medicijnen voor.

We hebben gisteren de maxi cosi besteld die ik had gezien Hij is zo leuk! Kreeg wel van een paar vriendinnen aan wie ik het liet zien "Wat nou als het een meisje is?" maar volgens mij hebben baby's echt niet door waarin ze vervoert worden, wat kleurstelling betreft dan. En deze vinden wij leuk, en dat is toch waar het om gaat. En zo'n goede deal kan ik echt niet laten liggen...

Verder studeren...
pi_77043508
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:09 schreef Keshet het volgende:
Wat een egocentrische hork zeg.

Met een beetje rust loopt de groeiachterstand vast snel terug.
pi_77043807
Jeetje balen Keshet. Maar wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd en zelf hebt aangegeven dat je het niet vertrouwde!!

Ik wil geen valse hoop geven, maar de meiden die ik ken die met een groeiachterstand geconfronteerd werden hebben uiteindelijk allemaal een gezond kindje gekregen. In de meeste gevallen helpt rust om de groeiachterstand (grotendeels) in te lopen en zoals je zegt kan erfelijkheid ook meespelen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:13:15 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77044769
Keshet, wat een domper zeg!
Moet je nu niet minder gaan werken?
Mijn collega (in verwachting van een tweeling) moest minder gaan werken toen een van de baby's niet goed bleek te groeien...

En ik hoor eigenlijk altijd wel een goede afloop van die groeiachterstanden. DeMajoors meisje had ook een groeiachterstand en die is ook netje op gewicht en doet het nu prima...

pessie, fijn dat jullie geslaagd zijn! En niks aantrekken hoor van dat gemiemel over kleuren...
Studeer ze! Je kan het!
pi_77044906
Leo: jij bent een hormonster! Gebruik dat in gesprek met je baas!!!!! hahaha

Keshet: Balen zeg! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt nu. Maar probeer echt gewoon zoveel mogelijk te rusten.

Poe he, geslapen tot half 11. Op een of andere manier gaat het slapen nog steeds geweldig, bijna elke nacht is goed. Behalve de weekenden, als lief thuis is. Door de weeks moet hij werken en tuk ik door als hij er uit gaat....
Hij is wel heel lief, hij heeft zo'n spray gehaald tegen snurken, zodat ik wat beter kan slapen. En het werkt echt! De eerste nacht werd ik paar keer wakker omdat het zo stil was, hahaha....
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:30:49 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77045381
Nou ik snurk normaal nooit, maar door de zwangerschap in combinatie met de verkoudheid dus blijkbaar wel. En normaal gesproken zou ik voor 's nachts ook neusspray gebruiken om goed te kunnen slapen, maar die 'droogt' de slijmvliezen en mag je dus niet te vaak gebruiken ivm mogelijkheid tot achteruitgang van kwaliteit van placenta. En hoe klein het risico ook is, ik wil het liever niet lopen...
pi_77045964
De Majoor, wat een snoepje heb je gebakken Geniet van elkaar.

Snurkende bollies allemaal

Heb ik volgens mij geen last van, maar dat zal misschien zo lijken omdat mijn lief altijd als een blok slaapt. Misschien moet ik binnenkort maar eens een testje doen: 's nachts keihard roepen dat de baby komt. Kijken of hij rechtop in zijn bed zit dan

Hier net weer een sticker gehad van de vlos. Echt een schatting van een geboortegewicht kon ze niet geven, maar ze zei wel dat het gemiddelde van Nederlandse kindjes bij 7 pond ligt.
Ik moet volgende week alweer terugkomen.

Keshet, vervelend dat ze een groeiachterstand hebben geconstateerd Is er geen kans dat je misschien gewoon wat minder ver bent in de zwangerschap dan men vanuit ging? Mijn meisje had op de echo's een groeiachterstand van een weekje, maar ze blijft wel constant op de curve dus dat is prima. Wanneer je verder gaat achterlopen dan zullen ze je ongetwijfeld laten stoppen met werken.
pi_77046050
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:30 schreef Asyniur het volgende:
Nou ik snurk normaal nooit, maar door de zwangerschap in combinatie met de verkoudheid dus blijkbaar wel. En normaal gesproken zou ik voor 's nachts ook neusspray gebruiken om goed te kunnen slapen, maar die 'droogt' de slijmvliezen en mag je dus niet te vaak gebruiken ivm mogelijkheid tot achteruitgang van kwaliteit van placenta. En hoe klein het risico ook is, ik wil het liever niet lopen...
Meen je dat? Dat heb ik nou nooit geweten. Ik gebruikte gewoon baby otrivin.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:50:42 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77046171
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Meen je dat? Dat heb ik nou nooit geweten. Ik gebruikte gewoon baby otrivin.
In overleg met de huisarts kan je wel bepaalde sprays gebruiken, maar beter alleen zoutoplossing.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:54:05 #144
259886 pessie
pi_77046311
Wat is dat toch met snurkende mannen? Vannacht had ik er ook een naast me liggen. Mijn standaard remedie is em in zn neus knijpen, wordt ie niet echt wakker van maar gaat ie wel anders van liggen waardoor het snurken ophoudt. Meestal helpt het bij de eerste keer, vannacht heb ik em 3 keer geknepen, daarna weer verder geslapen.

En ik had inderdaad begrepen dat baby otrivin wel mag. Dat is namelijk zoutoplossing.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:01:40 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77046634
Ja maar een zoutoplossing helpt bij mij dus niet. Dan kan ik net zo goed niks nemen...
Ik gebruik dus dit spul, maar ik zie dat hier gezegd wordt dat je het prima kan gebruiken...
pi_77046753
Ik gebruikte die ook met Xylometazoline.

Mijn neus heeft 3 maanden verstopt gezeten en het maakte met radeloos af en toe.
De etos heeft een flesje dat je open kan maken en ik mengde het ook nog met water.
Alleen dat hielp, zoutoplossing deed bij mij ook niks al spoot ik er een heel flesje in.

Ik gebruikte het alleen 's nachts 1 pufje
pi_77046929
ik gebruikte ook xylometazoline maar ik nam de 0,5 en verdunde die 1 op 1 tot 0,25.
Zoutoplossing hielp ook voor geen meter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:03:46 #148
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77049201
Net bij de verloskundige geweest: bloeddruk, suikerwaarde + hartje waren goed. Mn meisje ligt nu echt vast in mn bekken! Afspraken gemaakt voor elke week t/m 18/02! Hopen dat het niet nodig is tot zolang te moeten blijven lopen Vanaf zondag mag ik dus al thuis bevallen
Hebben meteen even doorgesproken hoe ik alles zou willen met de bevalling, waaaaaah het komt zo dichtbijjjjjj
Ga nu snel een boterham maken, want mn buik knort als een gek
pi_77051011
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:03 schreef mama_papa het volgende:
Afspraken gemaakt voor elke week t/m 18/02!
Weer een stickertje erbij

Mijn afspraken liggen vast tot 25 februari (uitgerekend op 23 feb). Heb toen al lachend gezegd dat ik die afspraak van 25 feb niet nodig heb omdat ik dan al in het ziekenhuis ga liggen.
Die secretaresse kon niet zo erg lachen met mijn grapje en begon heel serieus dat ze die afspraak moest maken en dat ik daar echt niet onderuit kon en er niet mocht van uitgaan dat ik dan al bevallen was e.d.
Heb haar dan maar gezegd dat het om te lachen was.

Nooit tof als je een mop moet uitleggen
pi_77051083
wat schrikken Keshet, hopelijk komt het met rust helemaal goed!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:59:19 #151
259886 pessie
pi_77051501
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:49 schreef leonieke het volgende:

[..]

Weer een stickertje erbij

Mijn afspraken liggen vast tot 25 februari (uitgerekend op 23 feb). Heb toen al lachend gezegd dat ik die afspraak van 25 feb niet nodig heb omdat ik dan al in het ziekenhuis ga liggen.
Die secretaresse kon niet zo erg lachen met mijn grapje en begon heel serieus dat ze die afspraak moest maken en dat ik daar echt niet onderuit kon en er niet mocht van uitgaan dat ik dan al bevallen was e.d.
Heb haar dan maar gezegd dat het om te lachen was.

Nooit tof als je een mop moet uitleggen
Nou, de kans lijkt mij zeer aanwezig dat je dan inderdaad al lekker met je baby in je armen ligt! Maar wel handig dat ze een afspraak willen maken voor het geval dat. Heeft ze wat autistische trekjes soms? Als iedereen mij serieus neemt wanneer ik met een big smile een opmerking maak.... Komt niet goed...
pi_77052486
Bwa ze gaan mij maar inleiden op 8 maart als het niet vanzelf komt, dus zo evident is het niet, maar ik vond het zo bizar dat ze er niet kon mee lachen.
Maar misschien had ze een slechte dag ofzo, kon ook
Mijn afspraken op gynaecologie zijn tenminste al op normale uren en niet zoals op fertiliteit om 9.37u 's ochtends ofzo.
pi_77052896
Hier ook weer een stickertje...

Bloeddruk was super. Baby doet het goed. Alleen had ik een heel klein beetje eiwit in mijn urine. Maar niets om mij zorgen over te maken.
Ook ligt de baby al een gedeelte in de bekken. En ik heb instructies gekregen wanneer te bellen. En dat het bed op klossen moet. En dat gaat vanmiddag gebeuren.

Als mijn vliezen in de supermarkt breken ofzo, hoef ik dus niet te gaan liggen.
pi_77053007
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:32 schreef ymme het volgende:
Hier ook weer een stickertje...

Bloeddruk was super. Baby doet het goed. Alleen had ik een heel klein beetje eiwit in mijn urine. Maar niets om mij zorgen over te maken.
Ook ligt de baby al een gedeelte in de bekken. En ik heb instructies gekregen wanneer te bellen. En dat het bed op klossen moet. En dat gaat vanmiddag gebeuren.

Als mijn vliezen in de supermarkt breken ofzo, hoef ik dus niet te gaan liggen.
Als het hoofdje in je bekken ligt werkt het ook als een soort stop...

Het bed omhoog vond ik zo'n ramp... Kijken hoe we dat gaan oplossen, ik ga wel op de keukentafel liggen voor de controles thuis denk ik.
pi_77053173
Voor de mede zwangere met ook een stickertje.

En keshet, dat is niet leuk om te horen. Maar ik heb er vaker van gehoord en het loopt altijd wel goed af. Rust houden, meer kun je nu niet doen.
pi_77053300
Oh ik kreeg gister een brief van de gyn voor de verloskundige... Ik heb m even doorgelezen en verbaast over wat ik allemaal heb. Allemaal moeilijke taal Ik moest er wel een beetje om lachen..

Vrijdag even de verloskundige bellen, dan kunnen ze alvaste en intake doen, tot 12/13 weken blijf ik bij de gyn en dan mag ik naar de verloskundige. Wel jammer, geen echo's meer. Maar ik ga denk wat emer pretecho's doen. Gewoon omdat het kan.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:04:33 #157
259886 pessie
pi_77054308
Ik zat in het update topic te speuren waar ik de plotselinge positieve test van Tico tegenkwam. Zo, wat zal dat raar zijn geweest! Maar wel heel

En Leo, 8 maart is 2 weken na je uitgetrekende datum. Heel normaal dat ze je dan zouden inleiden toch? Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat ie tot dan blijft zitten... Hij kan ook over 2 weken komen...
pi_77054659
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef pessie het volgende:
Ik zat in het update topic te speuren waar ik de plotselinge positieve test van Tico tegenkwam. Zo, wat zal dat raar zijn geweest! Maar wel heel

En Leo, 8 maart is 2 weken na je uitgetrekende datum. Heel normaal dat ze je dan zouden inleiden toch? Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat ie tot dan blijft zitten... Hij kan ook over 2 weken komen...
Heel normaal idd dat ze dan inleiden (al vind ik het jammer dat er tussen week 40 en 42 niets zou gebeuren ).
En nee, ik heb een deal met die kabouter dat hij nog minstens een paar weken wacht, kwestie dat we alles tijdig in orde krijgen
pi_77054873
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als het hoofdje in je bekken ligt werkt het ook als een soort stop...

Het bed omhoog vond ik zo'n ramp... Kijken hoe we dat gaan oplossen, ik ga wel op de keukentafel liggen voor de controles thuis denk ik.
volgens mij ga ik dan echt nooit mijn bed in komen als het omhoog is. 2 jaar geleden bij mijn zus kwam ik er al amper op, laat staan als ik hoogzwanger ben!
Volgens mij gaat echt tzt iedereen mij keihard uitlachen dan!
pi_77054901
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

volgens mij ga ik dan echt nooit mijn bed in komen als het omhoog is. 2 jaar geleden bij mijn zus kwam ik er al amper op, laat staan als ik hoogzwanger ben!
Volgens mij gaat echt tzt iedereen mij keihard uitlachen dan!
krukje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77054935
@Keshet:

Zoals anderen hier al gemeld hebben, ben ik afgelopen vrijdag na 40+6 bevallen van een meisje met een groeiachterstand. Als je mijn postgeschiedenis leest, komt je wel aardig wat te weten, denk ik. Maar ik zal toch nog even een korte samenvatting geven, want als je je zo voelt als ik me voelde toen ik het net wist, kun je alle steun gebruiken die er is.

Ik hoorde van de groeiachterstand tijdens een routinecontrole bij de vk na 34 weken. Ik had al wel altijd een kleine buik (voor het oog dan, want de metingen waren goed). Mijn vk doet standaard een groeiecho rond de 35 weken, dus zo ook bij mij. Ik verwachtte geen bijzonderheden, want ik voelde me geweldig. Ik werkte nog en wilde dit blijven doen tot 36 weken. Op de 20 wekenecho lag ons meisje al een week achter met de groei, maar dat is normaal. De groeiachterstand die de vk nu constateerde, was opgelopen tot 5,5 week, dat is onder de P5 lijn. Ik werd doorverwezen naar de gyn. Deze concludeerde dat de meting van de vk correct was en verwees me door naar het Academisch Ziekenhuis Maastricht. In de tussentijd moest ik platte rust houden. Ze wilden me eigenlijk opnemen, maar daar zag ik zelf erg tegenop en in overleg hebben we toen besloten tot absolute rust thuis en iedere dag naar het zh komen voor ctg.

Na een week kon ik daar terecht en daar hebben ze een uitgebreide echo gedaan, waarin ze de groei hebben gemeten (kwam toen overeen met de p2.3 lijn, dus nog erger) en hebben gekeken of mijn placent en/of de inwendige organen van de baby (hart, longen, hersenen en ingewanden) afwijkingen vertoonden. Dit bleek niet het geval. De arts daar adviseerde daarom rustig aan te blijven doen. Er was geen reden om aan te nemen dat ons kindje genetische afwijkingen had, dus een vruchtwaterpunctie werd niet geadviseerd (is niet zonder risico namelijk). Dit hebben we dus ook niet gedaan.

Daarna moest ik nog om de dag naar het ziekenhuis voor ctg. Zolang de baby geen tekenen gaf dat ze het niet goed meer had in mijn buik, zou de bevalling niet worden ingeleid. Bij de volgende controle bleek mijn bloeddruk echter vrij fors gestegen (op zich niet torenhoog, maar ik kwam van een lage bloeddruk), dus moest ik opeens ook om de dag bloed en urine laten onderzoeken. Die waarden waren steeds op het randje, dus wel eiwit in mijn urine, maar net niet te veel en ook lage bloedwaarden, maar net niet te laag. Ik moest dus rust blijven houden en op controle blijven komen.

Bij 38+6 hebben ze (op kerstavond) weer een groeiecho gemaakt en toen bleek ons meisje al een stuk ingelopen te hebben, ze zat inmiddels weer op de p5 lijn. Mijn controles werden teruggebracht naar 2x per week en ook de absolute rust werd omgezet naar erg rustig aan doen. Zo heb ik de zwangerschap dus uitgezeten tot 40+5, de dag waarop de bevalling begon. Overigens was dit voor mij erg lang, aangezien men tot 2x toe heeft overwogen de bevalling in te leiden. Bovendien verveelde ik me dood na al die weken verplicht rust nemen. Maar met die rust is ons meisje wel geboren met 2700 gram en ongeveer 46 cm, dat is zelfs iets boven de p5 lijn!

Het verhaal dat je eerder in dit topic van me kunt lezen, heeft niets te maken met de groeiachterstand. Dat is gewoon dikke pech geweest. Ons meisje is nu gewoon een heel mooi, fijn gebouwd kindje. Niet extreem klein (op de couveuse afdeling leek ze zelfs groot bij al die premature kindjes), maar net een levende babypop. En, zoals de arts in Maastricht het treffend verwoordde, ook kleine kindjes worden groot als ze geboren zijn. Meestal in het begin zelfs nog iets sneller dan niet dysmature kindjes.

Ik zal zo in het kinderfototopic nog even 2 fotootjes spammen. Niet alleen om jou gerust te stellen, maar vooral ook omdat ik graag met ons kaboutertje pronk.
pi_77054959
Ja volgens mij heb ik dat echt nodig hoor!
(niet dat ik zoooooo klein ben ofzo, maar heb korte benen, dus dat maakt het er niet makkelijker op haha)
pi_77055007
Oeps... De samenvatting is niet zo kort geworden.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:40:53 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77055979
Maar wel duidelijk DeMajoor!
maar jij woont ook in Z-Limburg dus? Doe us PMen..

voor de stickertjes!!
pi_77056381
ik ben weer aan het werk, maar als ik langer als een uurtje achter elkaar zit, kom ik amper nog omhoog je hoort nog net niet 'krak' in mijn bekken/heupen...en daarna loop ik nog 10 minuten als een eend voordat het weer soepelig is..... Dat beloofd wat!!
pi_77056401
Stickers!
Ik hoop er morgen ook weer eentje te gaan halen

Verder kan de baby komen vanaf morgen, heb net de laatste dingetjes gehaald zoals mutsje, nog een dekentje, nog wat kleertjes en een voedingsbeha ( ), bed is van de week thuisbezorgd evenals de ondersteek (lekker beschamend inderdaad, zoals DJRandall volgens mij ook al opmerkte )

Maar ik denk dat het nog wel even gaat duren hier. Maar ik ben echt wel heel nieuwsgierig naar die kleine in mijn buik nu!
pi_77056466
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

krukje
ja, krukje had ik (1.60) ook gedaan. tis gewoon retevervelend als je zo'n kleintje bent. moet je 's nachts naar de wc, eerst alles bij elkaar grabbelen, licht aan, krukje goedpakken (rotkat!), zaklamp pakken (anders wordt selene en/of sangdrax weer wakker van het licht).

bah. klossen/kratjes
pi_77056476
Wat ik me nog afvroeg ivm die voedingsbh. Neem je daar dezelfde maat in als van de BH's waar je tijdens je zwangerschap mee rondloopt?
Mijn borsten zijn nog geen mm gegroeid sinds mijn zwangerschap, maar in het buikentopic las ik daarnet dat er mensen zijn waarbij de borsten na de bevalling nog groeien. Welke maat voorzie je dan het best?
pi_77056674
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:53 schreef leonieke het volgende:
Wat ik me nog afvroeg ivm die voedingsbh. Neem je daar dezelfde maat in als van de BH's waar je tijdens je zwangerschap mee rondloopt?
Mijn borsten zijn nog geen mm gegroeid sinds mijn zwangerschap, maar in het buikentopic las ik daarnet dat er mensen zijn waarbij de borsten na de bevalling nog groeien. Welke maat voorzie je dan het best?
Bij 34 weken is het best safe om er 1 aan te schaffen. Je krijgt in het begin misschien wel stuwing, maar dta neemt ook weer af. Koop gewoon een niet al te dure.
pi_77057576
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:40 schreef Asyniur het volgende:
Maar wel duidelijk DeMajoor!
maar jij woont ook in Z-Limburg dus? Doe us PMen..

voor de stickertjes!!
Ik woon in ZO-Brabant, vandaar Maastricht...
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:48:23 #171
265732 Keshet
pi_77058937
Bedankt voor je geweldige samenvatting DeMajoor! Ik had je verhaal inderdaad gevolgd in de topics, maar alles zo op een rijtje zien staan maakt het wel erg prettig om te lezen.
Ik ga zo je kaboutertje even bewonderen!

Het rustig aan doen is me vandaag iig gelukt, ik heb de hele middag liggen slapen. Ben benieuwd of ik vannacht nog slaap.

Morgen aan het einde van de dag kan ik in het Erasmus terecht. Ik hoop dat ze me daar wat meer duidelijkheid kunnen geven. Tot die tijd probeer ik me niet al te druk te maken; ik kan er nu zelf toch niks aan veranderen.
Bedankt voor het medeleven allemaal!

Ik wil nog even een voor alle stickertjes van de verloskundigen die ik voorbij zag komen!
Ymme: Hou je jezelf even goed in de gaten qua eiwit in de urine?
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:48:52 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77058966
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:19 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Ik woon in ZO-Brabant, vandaar Maastricht...
Das toch nog een heel eind rijden
Wilde je per se in een academisch ziekenhuis?
pi_77059126
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:48 schreef Keshet het volgende:
Bedankt voor je geweldige samenvatting DeMajoor! Ik had je verhaal inderdaad gevolgd in de topics, maar alles zo op een rijtje zien staan maakt het wel erg prettig om te lezen.
Ik ga zo je kaboutertje even bewonderen!

Het rustig aan doen is me vandaag iig gelukt, ik heb de hele middag liggen slapen. Ben benieuwd of ik vannacht nog slaap.

Morgen aan het einde van de dag kan ik in het Erasmus terecht. Ik hoop dat ze me daar wat meer duidelijkheid kunnen geven. Tot die tijd probeer ik me niet al te druk te maken; ik kan er nu zelf toch niks aan veranderen.
Bedankt voor het medeleven allemaal!

Ik wil nog even een voor alle stickertjes van de verloskundigen die ik voorbij zag komen!
Ymme: Hou je jezelf even goed in de gaten qua eiwit in de urine?
Ja hoor. De vk maakte zich er geen zorgen om, omdat de urine ook erg donker was (wat dus betekend dat ik meer moet drinken) en ik sinds deze week ook meer afscheiding heb. Alle andere keren, was mijn urine uitstekend. Dus kijken hoe het volgende week is.
Nu eerst maar eens leren om meer te drinken en dan vooral water.
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:16:43 #174
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77060147
Voor alle dames met stickertjes!!

Ik heb weer een tukkie gedaan
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:18:57 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77062369
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:16 schreef mama_papa het volgende:
Voor alle dames met stickertjes!!

Ik heb weer een tukkie gedaan
Slaapkop!
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:40:47 #176
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77063107
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Slaapkop!
Haha maar het is zo heerlijk, lekker languit liggen zonder dat manlief in de weg ligt 's nachts lukt het me echt niet om lekker te slapen.
Hebben jullie dat ook?: Ik kan alleen maar op mn rechterzij slapen anders protesteerd mevrouw enorm en stopt niet eerder met draaien/schoppen tot ik weer op mn rechterzij lig Nu al verwend
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:50:36 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77063477
voor alle stickertjes

Hier eigenlijk weinig te melden, zit zo'n beetje in het 'grote saaiheid' van de zwangerschap. Niet meer ziek, iets meer energie (niet heel veel, maar wel iets), wel aan het groeien, maar in die mate dat het ook nog extra vet kan zijn en ik voel nog niets van het kindje... Ergo; een beetje een vacuum waarvan ik hoop dat het snel voorbij is. Eigenlijk heb ik helemaal geen bevestiging van de aanwezigheid van een kindje in m'n buik, best wel bizar eigenlijk...

O ja, hormonen heb ik nog wel en veel ook, vraag maar aan Martijn
pi_77067399
Oke, ik heb echt mijn eerste hormonale bui.
Ik ben namelijk van plan dit te maken: http://www.ontwerpt.nu/vo/mzslaap.html
Omdat ik zelf zo'n poppetje had vroeger en dat was mijn favoriete poppetje en ik vind nu dat mijn kind dat ook moet hebben.
En ik ben niet eens handig/creatief!!
Dusssss
pi_77067967
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Omdat ik zelf zo'n poppetje had vroeger en dat was mijn favoriete poppetje en ik vind nu dat mijn kind dat ook moet hebben.
Dusssss
Gewoon proberen, en anders opnieuw beginnen
pi_77067989
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dusssss
als je het simmu style doet: succes met de haagse scheldpartij na 2 dagen k*tten waarna je het in de vullisbak mikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')