De man, Mario. Die overleden is is familie van me. En ik ken de buitenlandse jongen sowieso.quote:
Shit, heftig, gecondoleerd!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
De man, Mario. Die overleden is is familie van me. En ik ken de buitenlandse jongen sowieso.
Thanks. Ja daar ga ik liever niet teveel op in. Maar je hebt het antwoord al zelf gegevenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Shit, heftig, gecondoleerd!
Tuig zeker, die buitenlander? Moest toch al 2 jaar zitten op zijn 18e...
Gecondoleerd....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
De man, Mario. Die overleden is is familie van me. En ik ken de buitenlandse jongen sowieso.
Dat is wel opmerkelijk, dat je familie bent van het slachtoffer en één van de daders kent. Nijmegen is ook eigenlijk maar een groot uitgevallen dorp. De jongen die niet in de ambulance lag, was zeker van allochtone afkomst. Droeg zo'n dure, blauwe, donzen jas met een zilverkleurig plaatje erop en een donkerblauwe spijkerbroek. Zwart haar met van die typische krulletjes. Degene die in de ambulance lag, had een kaal, blokkig hoofd, maar leek me ook 'getint'quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja dat is ook een typische omschrijving van een Marokkaan. Ja is ook heel toevallig maar tegenwoordig kent iedereen elkaar wel. Dat die andere jongen buitenlands is kan best, maar voor zover ik weet dacht ik dat het een Nederlander was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat is wel opmerkelijk, dat je familie bent van het slachtoffer en één van de daders kent. Nijmegen is ook eigenlijk maar een groot uitgevallen dorp. De jongen die niet in de ambulance lag, was zeker van allochtone afkomst. Droeg zo'n dure, blauwe, donzen jas met een zilverkleurig plaatje erop en een donkerblauwe spijkerbroek. Zwart haar met van die typische krulletjes. Degene die in de ambulance lag, had een kaal, blokkig hoofd, maar leek me ook 'getint'
Zijn we in dit topic in ieder geval af van de opmerkingen over paspoorten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:36 schreef tliciouz het volgende:
maar voor zover ik weet dacht ik dat het een Nederlander was.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Zijn we in dit topic in ieder geval af van de opmerkingen over paspoorten.
Ik hoop wel dat de rechtbank een beetje gaat stapelen. Doodslag, poging tot overval, rijden op een onverzekerde scooter, mogelijk verboden wapenbezit (voor de overval). Dus een jaar of tien, vijftien moet er toch wel inzitten. En die ene knul moet dan nog twee andere jaren uitzitten.
Zie ook geen verzachtende omstandigheden
Ik hoop dat de rechtbank gaat stapelen. Hoe het afloopt, merken we wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
IK blijf pleiten voor een overeenkomst met Rusland, zodat we in Europees verband dit soort mongolen naar een Siberische goelag kunnen sturen voor een bepaalde periode als dwangarbeider.
Volgens mij stapelen ze nooit straffen in Nederland, wat ik overigens wel graag zou zien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:03 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik hoop dat de rechtbank gaat stapelen. Hoe het afloopt, merken we wel.
Het outsourcen van gevangenissen naar lage lonenlanden was ooit een van de voorstellen in het programma van een fictieve politieke partij die ik heb ontworpen.
Volgens De Gelderlander is de 18-jarige wiens ouders een brief hebben geschreven van Marokkaanse afkomst. Mijn broer wist me te melden dat hij in het verleden op het SSGN heeft gezeten, maar dat hij daar is weggestuurd omdat hij niet te handhaven was. Schijnt een jongen te zijn over wie alle signalen al geruime tijd op rood stonden en die al een waslijst aan contacten met justitie en politie heeft gehad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:44 schreef tliciouz het volgende:
[..]
We hebben geen contact meer met die kant van de familie helaas, dus we moeten alles via via horen. Ik kan het ook fout hebben.
Maar de familie is dus in orde, blijkt uit die brief. Sterker nog: een eervolle familie waar veel nederlanders nog een voorbeeld aan kunnen nemen!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Volgens De Gelderlander is de 18-jarige wiens ouders een brief hebben geschreven van Marokkaanse afkomst. Mijn broer wist me te melden dat hij in het verleden op het SSGN heeft gezeten, maar dat hij daar is weggestuurd omdat hij niet te handhaven was. Schijnt een jongen te zijn over wie alle signalen al geruime tijd op rood stonden en die al een waslijst aan contacten met justitie en politie heeft gehad.
Vind je zelf nu ook niet dat je nu een beetje hetzelfde doet als de 'zandhapper'-schreeuwers? Je trekt uit één brief nu wel erg vergaande conclusies. Het is zonder meer een nette brief, maar we weten verder helemaal niets van die familie. We hebben nog geen enkel journalistiek verhaal gelezen over de achtergronden van de daders en hun families.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de familie is dus in orde, blijkt uit die brief. Sterker nog: een eervolle familie waar veel nederlanders nog een voorbeeld aan kunnen nemen!
Kom op zeg, alsof die mensen die brief zelf hebben geschreven. Laat staan dat ze er iets van menen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de familie is dus in orde, blijkt uit die brief. Sterker nog: een eervolle familie waar veel nederlanders nog een voorbeeld aan kunnen nemen!
Dus nou wachten we even op schaamtevolle excuses van iedereen die zo hard riep om alle zandhappers het land uit te smijten.
Ik zag in jouw profiel dat je ook netjes alles had ingevuld. Leeftijd, naam, adres en zo.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:37 schreef uiterstaardig het volgende:
Misschien moet je er toe overgaan om in dit soort gevallen naam en adres van de daders en de rellende familieleden in de krant te zetten. Zo hoor je een gemeende brief in elk geval te ondertekenen.
Als de anonimiteit wegvalt zal allerlei geboefte zich toch wel anders gaan gedragen.
Nee, natuurlijk niet. net zo min als die brommerrijders iemand hebben door gereden. Dat was ook maar voor de grap. Daar menen ze niks van.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Kom op zeg, alsof die mensen die brief zelf hebben geschreven. Laat staan dat ze er iets van menen.
Op internet kan je anoniem zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zag in jouw profiel dat je ook netjes alles had ingevuld. Leeftijd, naam, adres en zo.
[..]
Nee, natuurlijk niet. net zo min als die brommerrijders iemand hebben door gereden. Dat was ook maar voor de grap. Daar menen ze niks van.
En al die onzin die jij uitslaat, daar meen je zeker ook niks van?
Ah ah, nee hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:15 schreef prupke het volgende:
[..]
Op internet kan je anoniem zijn
Maar als je iets uitvreet waar nederland over valt... dan weten ze je te vinden ...
Je mag liegen op het net , maar je mag niet liegen tegen oom agent. (als je staande wordt gehouden)
Die jongens hebben iemand (een onschuldig iemand , verkeerde tijd en plaats enz) dood gereden....
Hun familie kan wel zeggen /schrijven : het spijt ons!!
Maar dat moeten die jongens doen !!!!
niet de familie.....
(is het zelfde als ik jou een klap voor je kop geef en mijn opa komt daarvoor zijn excuses aanbieden....
Ik denk dat je dubbel ligt )
Kinderen voeden zichzelf op.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:20 schreef JohnLocke het volgende:
Hun kinderen beter opvoeden.
Dat kun je wel degelijk, voorbeelden in overvloed. je kunt als ouder bepaald gedrag simpelweg niet tolereren, of omgang met bepaalde personen niet toestaan. In veel gevallen pakt dat goed uit, ik ken persoonlijk genoeg voorbeelden, maar ja...soms valt er ook wel eens eentje buiten de boot, maar dat is altijd al zo geweest. Maar het standpunt dat je als ouders je kinderen niet kunt sturen is wel heel erg ruggegraatloos.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kinderen voeden zichzelf op.
Maak je geen illusies over de invloed die je als ouder kunt uitoefenen.
Behalve door Maluku'squote:Op woensdag 27 januari 2010 06:58 schreef El_Matador het volgende:
De Marokkanen in Nederland gaan de zigeuners achterna. Tuig van de richel, voor niemand bang en door niemand gecorrigeerd. Onopgevoede barbaren.
En dit soort denkbeelden geven maar weer aan hoe slecht het gesteld is in Nederland.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou over twee weken berichtje in de krant dat deze persoon door onbekenden finaal in elkaar is getrapt en hersendood in het ziekenhuis ligt. De burgemeester en commissaris van de politie reageren geschokt en zullen alles in het werk stellen om de daders te vinden. Vier weken later een klein flutberichtje dat de recherche het onderzoek stopzet ivm ontbreken getuigen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:13 schreef Dwersdriever het volgende:
Een van de medewerkers op de Eerste Hulp van het Radboudziekenhuis heeft maandag aangifte gedaan van ernstige verbale bedreiging door de twee scooterjongens. Tot nu toe durfde geen van de betrokkenen het omdat hun naam en adres via het proces verbaal bij de verdachten, hun families en kennissenkring terecht zou komen. Aangezien ze met de dood bedreigd werden, voelden veel van hen daar niet voor.
De Raad van Bestuur van het ziekenhuis heeft er bij de betrokkenen op aangedrongen toch aangifte te doen. Eén persoon heeft dat nu daadwerkelijk gedaan. Het bestuur hoopt nu dat er meer volgen.
En dit meen je serieus?quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen hoop ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
quote:De jongste telg was het niet eens met het interview dat zijn moeder aan een Gelderlander-journalist had gegeven en welke in de zaterdageditie van de krant gepubliceerd zou worden. Diverse bedreigingen aan het adres van de receptioniste, journalist Frank Hermans (gisteren verwijderde Twitter account hier) alsmede redactiechef Michiel Willems waren het gevolg. Toeval of niet, het interview is tot op heden nog nergens gepubliceerd.
Dit verhaal wordt maar triester en triester. Als het waar is overweeg ik mijn abonnement op de krant op te zeggen. Ik vroeg me in een eerdere posting hier al af waarom we geen achtergrondinformatie over de betrokken personen kregen. Nog niet eens de namen. Geen journalistieke verhalen, maar louter die integrale brief.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Het verhaal krijgt nog een staartje:
http://www.geenstijl.nl/m(...)jes_bedreigen_d.html
Als dit waar is, GS is nogal vaag over de bron, zou dat behoorlijk ernstig zijn:
[..]
Bedreigen helpt dus wel...quote:Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Het verhaal krijgt nog een staartje:
http://www.geenstijl.nl/m(...)jes_bedreigen_d.html
Als dit waar is, GS is nogal vaag over de bron, zou dat behoorlijk ernstig zijn:
[..]
Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:16 schreef JohnLocke het volgende:
Nou, gefeliciteerd Wilders, je hebt er weer een stem bij.
Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.
Het wordt tijd voor een law & orderpartij zonder de anti-Islam-trauma's en racistische neigingen van de PVV. Zo'n partij zou op mijn stem kunnen rekenen.
De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.
quote:Gelderlander publiceert niet na bedreiging (3)
Dinsdag, 09 februari 2010 / 12:26
N i e u w bericht, meer informatie
NIJMEGEN (ANP) - Dagblad de Gelderlander heeft besloten een interview met de familie van een verdachte van het dodelijke scooterongeval in Nijmegen niet te publiceren na bedreiging van een journalist. Dat meldde de krant dinsdag. Een 18-jarige jongen bedreigde een redacteur met de dood. De jongen is aangehouden, aldus de politie.
De Gelderlander wilde een interview plaatsen met de moeder en zus van een van de verdachten die op 15 januari een voetganger doodreden met hun scooter. De twee uitten vervolgens doodsbedreigingen tegen het medisch personeel van het Universitair Medisch Centrum St Radboud (UMC) in Nijmegen. De twee zitten vast wegens doodslag.
De broer van een van de verdachten kwam vrijdag naar de redactie van de Gelderlander en eiste dat de krant zou afzien van publicatie. De jongen bedreigde daarbij een redacteur. De zus en moeder hebben hun medewerking aan het interview inmiddels ingetrokken, aldus de krant.
,,We hadden natuurlijk het liefst wel gepubliceerd'', zegt hoofdredacteur Kees Pijnappels. ,,Maar we zijn moreel schatplichtig aan de zus en moeder. Door hun besluit om hun medewerking in te trekken kunnen we nu niet publiceren.'' De motieven voor dat besluit laten zich ,,wel raden'', aldus de hoofdredacteur. ,,Het is in hun belang dat wij niet publiceren.'
'De 18-jarige uitte zijn bedreiging vrijdag in de receptiehal tegen een redactiechef. Indirect bedreigde hij ook de journalist die het interview schreef, stelt Pijnappels. ,,Omdat het in de hal gebeurde, waren een hoop mensen getuige. De kwestie zorgt voor onrust. Dit kan absoluut niet door de beugel.'' De redactiechef deed maandag aangifte.
De jongen zit voor drie dagen vast en wordt verhoord, aldus de politie.
De Gelderlander publiceerde eerder een excuusbrief van familieleden van een verdachte van het scooterongeval. Het gaat nu om de familie van de andere verdachte, aldus Pijnappels.
De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) spreekt van een ,,zeldzame, zeer ernstige bedreiging''. Over het besluit om niet te publiceren, wil de vereniging niets zeggen. ,,Het is goed dat er aangifte is gedaan'', aldus een woordvoerster, die eraan toevoegt dat de NVJ een meldpunt heeft voor geweld tegen of bedreiging van journalisten.
Ik ken ook best wat moslims en stuk voor stuk zijn dat schijnheiligen (vergelijkbaar met gereformeerden overigens). Dubbele moraal en als het puntje bij paaltje komt heeft het gros schijt aan Nederlanders en hun cultuur. Ik ken maar twee (niet westerse) allochtonen die goed mee willen doen en zich zelfs graag aan willen passen en dat zijn beide mensen die niets met het geloof of het land van herkomst te maken willen hebben en ook kotsen op de landgenoten die hier zitten. Rara hoe komt dat toch.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:50 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.
Ik wil gewoon een partij die van de bestrijding van hufterigheid, straatcultuur en de oprukkende criminaliteit zijn speerpunten maakt zonder alle ballast van de PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |