abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77134223
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij kent ze? Beide daders?
De man, Mario. Die overleden is is familie van me. En ik ken de buitenlandse jongen sowieso.
All good things are wild and free.
pi_77134308
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:46 schreef tliciouz het volgende:

[..]

De man, Mario. Die overleden is is familie van me. En ik ken de buitenlandse jongen sowieso.
Shit, heftig, gecondoleerd!

Tuig zeker, die buitenlander? Moest toch al 2 jaar zitten op zijn 18e...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77134343
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Shit, heftig, gecondoleerd!

Tuig zeker, die buitenlander? Moest toch al 2 jaar zitten op zijn 18e...
Thanks. Ja daar ga ik liever niet teveel op in. Maar je hebt het antwoord al zelf gegeven
pi_77135360
quote:

[..]

Gecondoleerd....
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:31:06 #205
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_77135736
quote:

[..]

Dat is wel opmerkelijk, dat je familie bent van het slachtoffer en één van de daders kent. Nijmegen is ook eigenlijk maar een groot uitgevallen dorp. De jongen die niet in de ambulance lag, was zeker van allochtone afkomst. Droeg zo'n dure, blauwe, donzen jas met een zilverkleurig plaatje erop en een donkerblauwe spijkerbroek. Zwart haar met van die typische krulletjes. Degene die in de ambulance lag, had een kaal, blokkig hoofd, maar leek me ook 'getint'
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_77135906
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:31 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is wel opmerkelijk, dat je familie bent van het slachtoffer en één van de daders kent. Nijmegen is ook eigenlijk maar een groot uitgevallen dorp. De jongen die niet in de ambulance lag, was zeker van allochtone afkomst. Droeg zo'n dure, blauwe, donzen jas met een zilverkleurig plaatje erop en een donkerblauwe spijkerbroek. Zwart haar met van die typische krulletjes. Degene die in de ambulance lag, had een kaal, blokkig hoofd, maar leek me ook 'getint'
Ja dat is ook een typische omschrijving van een Marokkaan. Ja is ook heel toevallig maar tegenwoordig kent iedereen elkaar wel. Dat die andere jongen buitenlands is kan best, maar voor zover ik weet dacht ik dat het een Nederlander was.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:48:02 #207
79262 Dwersdriever
pi_77136262
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:36 schreef tliciouz het volgende:
maar voor zover ik weet dacht ik dat het een Nederlander was.
Zijn we in dit topic in ieder geval af van de opmerkingen over paspoorten.

Ik hoop wel dat de rechtbank een beetje gaat stapelen. Doodslag, poging tot overval, rijden op een onverzekerde scooter, mogelijk verboden wapenbezit (voor de overval). Dus een jaar of tien, vijftien moet er toch wel inzitten. En die ene knul moet dan nog twee andere jaren uitzitten.

Zie ook geen verzachtende omstandigheden
We Came A Long Time Ago
pi_77136636
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:48 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zijn we in dit topic in ieder geval af van de opmerkingen over paspoorten.

Ik hoop wel dat de rechtbank een beetje gaat stapelen. Doodslag, poging tot overval, rijden op een onverzekerde scooter, mogelijk verboden wapenbezit (voor de overval). Dus een jaar of tien, vijftien moet er toch wel inzitten. En die ene knul moet dan nog twee andere jaren uitzitten.

Zie ook geen verzachtende omstandigheden
, jij denkt echt dat ze 10 tot 15 jaar de cel ingaan? In Nederland? Ik vrees dat ze de 5 jaar gevangenis niet eens halen.

IK blijf pleiten voor een overeenkomst met Rusland, zodat we in Europees verband dit soort mongolen naar een Siberische goelag kunnen sturen voor een bepaalde periode als dwangarbeider.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:03:09 #209
79262 Dwersdriever
pi_77136888
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
IK blijf pleiten voor een overeenkomst met Rusland, zodat we in Europees verband dit soort mongolen naar een Siberische goelag kunnen sturen voor een bepaalde periode als dwangarbeider.
Ik hoop dat de rechtbank gaat stapelen. Hoe het afloopt, merken we wel.

Het outsourcen van gevangenissen naar lage lonenlanden was ooit een van de voorstellen in het programma van een fictieve politieke partij die ik heb ontworpen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dwersdriever op 22-01-2010 13:08:20 ]
We Came A Long Time Ago
pi_77145366
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_77148499
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik hoop dat de rechtbank gaat stapelen. Hoe het afloopt, merken we wel.

Het outsourcen van gevangenissen naar lage lonenlanden was ooit een van de voorstellen in het programma van een fictieve politieke partij die ik heb ontworpen.
Volgens mij stapelen ze nooit straffen in Nederland, wat ik overigens wel graag zou zien.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:34:20 #212
79262 Dwersdriever
pi_77173163
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:44 schreef tliciouz het volgende:

[..]

We hebben geen contact meer met die kant van de familie helaas, dus we moeten alles via via horen. Ik kan het ook fout hebben.
Volgens De Gelderlander is de 18-jarige wiens ouders een brief hebben geschreven van Marokkaanse afkomst. Mijn broer wist me te melden dat hij in het verleden op het SSGN heeft gezeten, maar dat hij daar is weggestuurd omdat hij niet te handhaven was. Schijnt een jongen te zijn over wie alle signalen al geruime tijd op rood stonden en die al een waslijst aan contacten met justitie en politie heeft gehad.
We Came A Long Time Ago
pi_77191568
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:34 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Volgens De Gelderlander is de 18-jarige wiens ouders een brief hebben geschreven van Marokkaanse afkomst. Mijn broer wist me te melden dat hij in het verleden op het SSGN heeft gezeten, maar dat hij daar is weggestuurd omdat hij niet te handhaven was. Schijnt een jongen te zijn over wie alle signalen al geruime tijd op rood stonden en die al een waslijst aan contacten met justitie en politie heeft gehad.
Maar de familie is dus in orde, blijkt uit die brief. Sterker nog: een eervolle familie waar veel nederlanders nog een voorbeeld aan kunnen nemen!

Dus nou wachten we even op schaamtevolle excuses van iedereen die zo hard riep om alle zandhappers het land uit te smijten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 24 januari 2010 @ 11:04:14 #214
79262 Dwersdriever
pi_77203036
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar de familie is dus in orde, blijkt uit die brief. Sterker nog: een eervolle familie waar veel nederlanders nog een voorbeeld aan kunnen nemen!
Vind je zelf nu ook niet dat je nu een beetje hetzelfde doet als de 'zandhapper'-schreeuwers? Je trekt uit één brief nu wel erg vergaande conclusies. Het is zonder meer een nette brief, maar we weten verder helemaal niets van die familie. We hebben nog geen enkel journalistiek verhaal gelezen over de achtergronden van de daders en hun families.
We Came A Long Time Ago
pi_77203612
Denk je nou echt dat ze die brief zelf geschreven hebben? Zo is die familie niet kan ik je wel vertellen, die hebben gewoon hulp gehad van hun advocaat omdat ze er zo beter uitkomen.
pi_77203700
Misschien moet je er toe overgaan om in dit soort gevallen naam en adres van de daders en de rellende familieleden in de krant te zetten. Zo hoor je een gemeende brief in elk geval te ondertekenen.
Als de anonimiteit wegvalt zal allerlei geboefte zich toch wel anders gaan gedragen.
pi_77203786
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus nou wachten we even op schaamtevolle excuses van iedereen die zo hard riep om alle zandhappers het land uit te smijten.
Kom op zeg, alsof die mensen die brief zelf hebben geschreven. Laat staan dat ze er iets van menen.
pi_77318179
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:37 schreef uiterstaardig het volgende:
Misschien moet je er toe overgaan om in dit soort gevallen naam en adres van de daders en de rellende familieleden in de krant te zetten. Zo hoor je een gemeende brief in elk geval te ondertekenen.
Als de anonimiteit wegvalt zal allerlei geboefte zich toch wel anders gaan gedragen.
Ik zag in jouw profiel dat je ook netjes alles had ingevuld. Leeftijd, naam, adres en zo.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Kom op zeg, alsof die mensen die brief zelf hebben geschreven. Laat staan dat ze er iets van menen.
Nee, natuurlijk niet. net zo min als die brommerrijders iemand hebben door gereden. Dat was ook maar voor de grap. Daar menen ze niks van.

En al die onzin die jij uitslaat, daar meen je zeker ook niks van?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77318731
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zag in jouw profiel dat je ook netjes alles had ingevuld. Leeftijd, naam, adres en zo.
[..]

Nee, natuurlijk niet. net zo min als die brommerrijders iemand hebben door gereden. Dat was ook maar voor de grap. Daar menen ze niks van.

En al die onzin die jij uitslaat, daar meen je zeker ook niks van?
Op internet kan je anoniem zijn

Maar als je iets uitvreet waar nederland over valt... dan weten ze je te vinden ...
Je mag liegen op het net , maar je mag niet liegen tegen oom agent. (als je staande wordt gehouden)

Die jongens hebben iemand (een onschuldig iemand , verkeerde tijd en plaats enz) dood gereden....

Hun familie kan wel zeggen /schrijven : het spijt ons!!
Maar dat moeten die jongens doen !!!!

niet de familie.....

(is het zelfde als ik jou een klap voor je kop geef en mijn opa komt daarvoor zijn excuses aanbieden....
Ik denk dat je dubbel ligt )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:21:47 #220
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77318979
Ik kan het me voorstellen dat er zoveel aversie is tegen Marokkanen en andere tuig (zoals Antillianen). Ik dacht voorheen dat het allemaal oevrdreven praat was daar ik uit Purmerend kom. En hier is het echt rustig. Maar als je in steden als Den Haag of Rotterdam komt (en daar heb ik ervaring mee) dan zie je echt hoe die teringlijers zich in het openbaar gedragen.. Niet normaal. Maar ik vermoed toch dat (buitenlandse) hangjongeren expres worden ingezet om mensen te irriteren. Zodat de noodzaak van streng gezag en extra maatregelen in beeld blijft. De mogelijkheden voor de overheid middels deze handvatten zijn legio.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77320131
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:15 schreef prupke het volgende:

[..]

Op internet kan je anoniem zijn

Maar als je iets uitvreet waar nederland over valt... dan weten ze je te vinden ...
Je mag liegen op het net , maar je mag niet liegen tegen oom agent. (als je staande wordt gehouden)

Die jongens hebben iemand (een onschuldig iemand , verkeerde tijd en plaats enz) dood gereden....

Hun familie kan wel zeggen /schrijven : het spijt ons!!
Maar dat moeten die jongens doen !!!!

niet de familie.....

(is het zelfde als ik jou een klap voor je kop geef en mijn opa komt daarvoor zijn excuses aanbieden....
Ik denk dat je dubbel ligt )
Ah ah, nee hoor.
Die familie (en daarmee de hele bevolkingsgroep) werd hier zwart gemaakt.
Verder is in het verleden herhaaldelijk van bevolkingsgroepen geëist, dat de goede leden zich van de kwade leden zouden distantiëren. Nou gebeurt dat hier, zelfs in een familie!!, en nou wordt dat weggeschoven.
Dat is slap, heel erg slap.
De familie dringt aan op een rechtvaardige straf voor de jongens. Wat kan een familie nog meer doen?
pi_77320198
Hun kinderen beter opvoeden.
pi_77320310
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:20 schreef JohnLocke het volgende:
Hun kinderen beter opvoeden.
Kinderen voeden zichzelf op.
Maak je geen illusies over de invloed die je als ouder kunt uitoefenen.
pi_77321375
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat kun je wel degelijk, voorbeelden in overvloed. je kunt als ouder bepaald gedrag simpelweg niet tolereren, of omgang met bepaalde personen niet toestaan. In veel gevallen pakt dat goed uit, ik ken persoonlijk genoeg voorbeelden, maar ja...soms valt er ook wel eens eentje buiten de boot, maar dat is altijd al zo geweest. Maar het standpunt dat je als ouders je kinderen niet kunt sturen is wel heel erg ruggegraatloos.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77321464
De Marokkanen in Nederland gaan de zigeuners achterna. Tuig van de richel, voor niemand bang en door niemand gecorrigeerd. Onopgevoede barbaren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77321470
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 06:58 schreef El_Matador het volgende:
De Marokkanen in Nederland gaan de zigeuners achterna. Tuig van de richel, voor niemand bang en door niemand gecorrigeerd. Onopgevoede barbaren.
Behalve door Maluku's
pi_77322583
quote:

[..]

En dit soort denkbeelden geven maar weer aan hoe slecht het gesteld is in Nederland.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:13:47 #228
79262 Dwersdriever
pi_77331360
Een van de medewerkers op de Eerste Hulp van het Radboudziekenhuis heeft maandag aangifte gedaan van ernstige verbale bedreiging door de twee scooterjongens. Tot nu toe durfde geen van de betrokkenen het omdat hun naam en adres via het proces verbaal bij de verdachten, hun families en kennissenkring terecht zou komen. Aangezien ze met de dood bedreigd werden, voelden veel van hen daar niet voor.

De Raad van Bestuur van het ziekenhuis heeft er bij de betrokkenen op aangedrongen toch aangifte te doen. Eén persoon heeft dat nu daadwerkelijk gedaan. Het bestuur hoopt nu dat er meer volgen.
We Came A Long Time Ago
pi_77331518
quote:

[..]

, wat een onzin.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77331871
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:13 schreef Dwersdriever het volgende:
Een van de medewerkers op de Eerste Hulp van het Radboudziekenhuis heeft maandag aangifte gedaan van ernstige verbale bedreiging door de twee scooterjongens. Tot nu toe durfde geen van de betrokkenen het omdat hun naam en adres via het proces verbaal bij de verdachten, hun families en kennissenkring terecht zou komen. Aangezien ze met de dood bedreigd werden, voelden veel van hen daar niet voor.

De Raad van Bestuur van het ziekenhuis heeft er bij de betrokkenen op aangedrongen toch aangifte te doen. Eén persoon heeft dat nu daadwerkelijk gedaan. Het bestuur hoopt nu dat er meer volgen.
Nou over twee weken berichtje in de krant dat deze persoon door onbekenden finaal in elkaar is getrapt en hersendood in het ziekenhuis ligt. De burgemeester en commissaris van de politie reageren geschokt en zullen alles in het werk stellen om de daders te vinden. Vier weken later een klein flutberichtje dat de recherche het onderzoek stopzet ivm ontbreken getuigen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:09:56 #231
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77333712
quote:

[..]

En dit meen je serieus?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_77333749
quote:

[..]

Je hebt zelf geen kinderen hoop ik.
pi_77361775
Tjongejonge, ik maakte wel wat los, geloof ik.
Uit onderzoek (dat betekent: kijken naar wat er werkelijk aan de hand is) blijkt, dat opgroeiende kinderen meer beïnvloed worden door hun leeftijdgenootjes dan door de ouders. Verder blijkt erfelijkheid ongeveer evenveel invloed te hebben als opvoeding.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik ken uitstekende ouders met falende kinderen en andersom.
Mijn eerste huisarts hier vertelde me (ongevraagd): "Ongeveer een kwart van de vrouwen is een goede moeder, en ongeveer een kwart van de mannen is een goede vader. Bleef het krijgen van kinderen maar tot deze mensen beperkt. Maar iedereen kan maar kinderen krijgen. Zo wordt het nooit wat met de wereld."

De meeste ouders doen maar wat, omdat ze het zelf ook niet weten.

Om even on topic te gaan: de familie van een van de scooterrrijders heeft royaal haar verontschuldiging aangeboden en haar spijt betuigd. Toch is in deze uitstekende familie een rotte appel te vinden.

Ik heb zelf geen kinderen. Toen ik de leeftijd had om ze te produceren, wist ik niet wat ik ze moest vertellen over het leven. Toen ik dacht te weten wat ik ze moest vertellen over het leven, was ik te oud.
  donderdag 28 januari 2010 @ 00:22:28 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77361899
ik vond de brief wel een blijk van medeleven en respect. hoop niet dat hun advocaat dit heeft opgesteld.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 8 februari 2010 @ 17:58:45 #235
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77776372
Het verhaal krijgt nog een staartje:

http://www.geenstijl.nl/m(...)jes_bedreigen_d.html

Als dit waar is, GS is nogal vaag over de bron, zou dat behoorlijk ernstig zijn:
quote:
De jongste telg was het niet eens met het interview dat zijn moeder aan een Gelderlander-journalist had gegeven en welke in de zaterdageditie van de krant gepubliceerd zou worden. Diverse bedreigingen aan het adres van de receptioniste, journalist Frank Hermans (gisteren verwijderde Twitter account hier) alsmede redactiechef Michiel Willems waren het gevolg. Toeval of niet, het interview is tot op heden nog nergens gepubliceerd.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 8 februari 2010 @ 18:34:55 #236
79262 Dwersdriever
pi_77777889
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:

Als dit waar is, GS is nogal vaag over de bron, zou dat behoorlijk ernstig zijn:
[..]

Dit verhaal wordt maar triester en triester. Als het waar is overweeg ik mijn abonnement op de krant op te zeggen. Ik vroeg me in een eerdere posting hier al af waarom we geen achtergrondinformatie over de betrokken personen kregen. Nog niet eens de namen. Geen journalistieke verhalen, maar louter die integrale brief.

Dat gezegd hebbende, is Nederland een vrijhaven voor dreigende personen. Het zal best strafbaar zijn, maar de politie meldt altijd vrolijk dat ze niets kunnen doen, tenzij...

Dus je kunt journalisten, getuigen en aangevers nauwelijks kwalijk nemen dat ze liever buigen dan barsten.
We Came A Long Time Ago
pi_77777958
...
Ik weet het ook niet
pi_77778339
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Bedreigen helpt dus wel...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 07:52:22 #239
79262 Dwersdriever
pi_77796299
* De journalist van De Gelderlander heeft gisteren aangifte gedaan tegen de jongere broer van de 19-jarige verdachte wegens ernstige bedreiging.

* De dreiger krijgt wel zijn zin, het verhaal wordt niet gepubliceerd in de krant. Dit gebeurt op verzoek van de moeder en zus die hun medewerking aan het verhaal hebben ingetrokken.

* 'Het belang van de betrokkenen weegt in dit geval zwaarder dan het maatschappelijk belang van publicatie', aldus hoofdredacteur Cees Pijnappels.

Ik heb de neiging om te stellen dat de persvrijheid belangrijker is dan de positie van de moeder en zus van een crimineel en een dreigertje en ben het derhalve oneens met de beslissing om niet te publiceren. Dit komt toch echt over als buigen voor dreiging, welk ander verhaal er ook aan gehangen wordt. Het dreigertje zal tevreden achterover hangen, hij heeft zijn zin. En met die aangifte veegt hij zijn kont af, dat gaat toch geen gevolgen hebben. Ik vraag me ook af of we ooit van het interview en het dreigement hadden gehoord als Geen Stijl er maandag niet over geschreven had. De dreiging stamt immers al van vrijdag.

Daarnaast heb ik intussen ook wel moeite met de stelling uit de eerder besproken brief dat de familie zich bij het ziekenhuis zou hebben teruggetrokken toen de problemen voor de ingang begonnen. Het zou mij verbazen als dreigertje en zijn vriendjes toen ook zijn afgedropen.

Ik schreef eerder al dat deze zaak triester en triester aan het worden is. Het is even afwachten hoe justitie met het dreigertje omgaat en hoe de rechtszaak tegen de twee scooterklootzakjes afloopt, maar zoals de zaak tot nu toe is gelopen begint mijn rechtsgevoel toch wel aangetast te raken.
We Came A Long Time Ago
pi_77796353
Ik weet niet eens wat ik hier op moet zeggen, zwaar trieste bedoeling dit.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:12:23 #241
79262 Dwersdriever
pi_77796457
De Gelderlander heeft de reactiemogelijkheid onder het artikel op de site stevig ingeperkt. Reacties moeten nu eerst worden gekeurd voor ze worden gepubliceerd. Ik heb een redelijk uitgebreide repliek geschreven zonder scheldwoorden, zonder ook maar iets te zeggen over de afkomst van de daders, dus ik ben benieuwd of ik er doorheen kom en of de krant kritiek op de eigen beslissing accepteert.
We Came A Long Time Ago
pi_77796495
Nou, gefeliciteerd Wilders, je hebt er weer een stem bij.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:28:38 #243
79262 Dwersdriever
pi_77797633
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:16 schreef JohnLocke het volgende:
Nou, gefeliciteerd Wilders, je hebt er weer een stem bij.
Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.

Het wordt tijd voor een law & orderpartij zonder de anti-Islam-trauma's en racistische neigingen van de PVV. Zo'n partij zou op mijn stem kunnen rekenen.
We Came A Long Time Ago
pi_77797875
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:28 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.

Het wordt tijd voor een law & orderpartij zonder de anti-Islam-trauma's en racistische neigingen van de PVV. Zo'n partij zou op mijn stem kunnen rekenen.
Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:50:45 #245
79262 Dwersdriever
pi_77798229
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.
De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.

Ik wil gewoon een partij die van de bestrijding van hufterigheid, straatcultuur en de oprukkende criminaliteit zijn speerpunten maakt zonder alle ballast van de PVV.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:14:06 #246
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_77798842
Duitsland heeft hier hele goede oplossingen voor.

Als je x keer in aanraking komt met justitie, en je bent meermaals schuldig bevonden.
gaat je hele gezin het land uit.

Wedden dat papa zoon lief in het gareel houd!
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:26:31 #247
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77805446
Die moeder en zus willen dat interview dus niet meer geplaatst hebben, zouden ze misschien ook de excuusbrief willen intrekken?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:26:35 #248
79262 Dwersdriever
pi_77805449
Hieronder het ANP-bericht over de zaak.
quote:
Gelderlander publiceert niet na bedreiging (3)

Dinsdag, 09 februari 2010 / 12:26

N i e u w bericht, meer informatie

NIJMEGEN (ANP) - Dagblad de Gelderlander heeft besloten een interview met de familie van een verdachte van het dodelijke scooterongeval in Nijmegen niet te publiceren na bedreiging van een journalist. Dat meldde de krant dinsdag. Een 18-jarige jongen bedreigde een redacteur met de dood. De jongen is aangehouden, aldus de politie.

De Gelderlander wilde een interview plaatsen met de moeder en zus van een van de verdachten die op 15 januari een voetganger doodreden met hun scooter. De twee uitten vervolgens doodsbedreigingen tegen het medisch personeel van het Universitair Medisch Centrum St Radboud (UMC) in Nijmegen. De twee zitten vast wegens doodslag.

De broer van een van de verdachten kwam vrijdag naar de redactie van de Gelderlander en eiste dat de krant zou afzien van publicatie. De jongen bedreigde daarbij een redacteur. De zus en moeder hebben hun medewerking aan het interview inmiddels ingetrokken, aldus de krant.

,,We hadden natuurlijk het liefst wel gepubliceerd'', zegt hoofdredacteur Kees Pijnappels. ,,Maar we zijn moreel schatplichtig aan de zus en moeder. Door hun besluit om hun medewerking in te trekken kunnen we nu niet publiceren.'' De motieven voor dat besluit laten zich ,,wel raden'', aldus de hoofdredacteur. ,,Het is in hun belang dat wij niet publiceren.'

'De 18-jarige uitte zijn bedreiging vrijdag in de receptiehal tegen een redactiechef. Indirect bedreigde hij ook de journalist die het interview schreef, stelt Pijnappels. ,,Omdat het in de hal gebeurde, waren een hoop mensen getuige. De kwestie zorgt voor onrust. Dit kan absoluut niet door de beugel.'' De redactiechef deed maandag aangifte.

De jongen zit voor drie dagen vast en wordt verhoord, aldus de politie.

De Gelderlander publiceerde eerder een excuusbrief van familieleden van een verdachte van het scooterongeval. Het gaat nu om de familie van de andere verdachte, aldus Pijnappels.

De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) spreekt van een ,,zeldzame, zeer ernstige bedreiging''. Over het besluit om niet te publiceren, wil de vereniging niets zeggen. ,,Het is goed dat er aangifte is gedaan'', aldus een woordvoerster, die eraan toevoegt dat de NVJ een meldpunt heeft voor geweld tegen of bedreiging van journalisten.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:32:45 #249
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_77805678
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:50 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.

Ik wil gewoon een partij die van de bestrijding van hufterigheid, straatcultuur en de oprukkende criminaliteit zijn speerpunten maakt zonder alle ballast van de PVV.
Ik ken ook best wat moslims en stuk voor stuk zijn dat schijnheiligen (vergelijkbaar met gereformeerden overigens). Dubbele moraal en als het puntje bij paaltje komt heeft het gros schijt aan Nederlanders en hun cultuur. Ik ken maar twee (niet westerse) allochtonen die goed mee willen doen en zich zelfs graag aan willen passen en dat zijn beide mensen die niets met het geloof of het land van herkomst te maken willen hebben en ook kotsen op de landgenoten die hier zitten. Rara hoe komt dat toch.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_77805837
Jammer dat de krant niet alsnog publiceert. Geweld en bedreiging moeten niet beloond worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')