quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Zoals ik eind vorig topic al zei: 15.000¤ als je een beetje zuunig aan doet.. en dan doe je dus alles zelf.. en dat is alleen de race zelf.. paar maanden serieus naar de sportschool, en alle trainingsuren en materiaal e.d. komen daar nog bij, het is ook aan te raden om 2 redelijk identieke motoren te hebben; eentje om te trainen en eentje om de rally mee te rijden; het zou nogal lullig zijn als je je fiets total loss rijdt net voor de rally, of je blok kapot ofzo..'quote:Op maandag 18 januari 2010 00:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Die Heroes Legend lijkt me wel ongelooflijk gaaf.. En iig perfect voor low experience, hoe het qua low budget zit weet ik niet
Ik was ruim 4x zo veel kwijt.quote:Op maandag 18 januari 2010 01:00 schreef Dingest het volgende:
Ach, een verre kennis heeft zoiets gedaan met in totaal 2000 euro aan kosten (auto aan het einde achtergelaten voor het goede doel). Wat ik vrij schappelijk vind
En wat is goed aanpakken? Beetje afhankelijk van de rally is deel van de charme is toch ook wel dat je het op de bonnefooi doet
Jij bent dan ook niet die verre vriend van mijquote:
Yez, in februari begin ik met m'n stage, dan heb ik nog één keer zomervakantie, daarna afstuderen en als 't goed is ben ik in januari 2011 eindelijk eens klaar...quote:Op maandag 18 januari 2010 12:50 schreef Anne het volgende:
En zit je nou nog steeds in Arnhem?
Ja, ze willen mij nog maar 1 maand verzekeren vanaf het moment van uitschrijving in Nederland.
En aangezien ik ben uitgeschreven per 1 januari, moet ik dus per 1 februari eigenlijk iets anders hebben.
Gaat om een gare Polo.
Het was ook zo'n budget rally hoor... Go For Africa om precies te zijn. Maar we waren met z'n 3en en we wilde het goed aanpakken. Dus we hebben niet te veel bezuinigd... We zijn met een '89 Patrol 3.3 Turbo naar Afrika geraced en met het vliegtuig terug.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Jij bent dan ook niet die verre vriend van mij![]()
Maar het hangt ook wel een beetje van de race/rally af die je rijdt.
de meeste mensen doen dat andersom. een saxo als d.d. en een E30 voor track en funquote:Op maandag 18 januari 2010 12:16 schreef Youp het volgende:
Een '02 Saxo VTS 16v tracktool/fun auto en sinds kort heb ik een '89 BMW E30 320i voor woon-werk (kamer-stage).
Bijvoorbeeld, of voor mijn pa als ik het hem zou laten doen?quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:46 schreef 2cv het volgende:
Wil je alles laten doen ? Of kan je ook iets zelf doen ?
Het punt is dat het KAN zijn dat er veel onderdelen gedemonteerd moeten worden, het KAN zijn dat er schotten in de dorpel zijn die ook weggerot zijn (= complete dorpel vervangen), het KAN zijn dat er delen opnieuw gespoten moeten worden.
Om wat voor auto gaat het, hoe groot zijn de roestplekken en waar zitten ze (foto, foto, foto ! ! !) en hoe netjes wil je het (laten) doen.
Ik kan zelf niet lassenquote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef 2cv het volgende:
Overigens, als je het laat doen door je pa dan zou ik naar de roestplekken wijzen en vragen 'Kosta?'. Als die wel vaker aan auto's gelast heeft kan hij je vast iets zinnigs vertellen.
Volgens mij vooral constructie en leidingwerk. Dacht dat hij iig electrode en MIG/MAG wel beheerst. En kan me wel eens iets van autogeen herinneren.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef 2cv het volgende:
Wat last hij bij nedtrain ? Plaatwerk ? Of constructies ? Met welke methode (electrode, MIG/MAG, autogeen, TIG, whatever) ? En heb je een link naar de advertentie ?
Lek deksel?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:13 schreef Dingest het volgende:
Het lijkt erop dat er bij de 121 een vrij forse hoeveelheid water via het luchtfilterdeksel naar beneden is gegaanStarten wil nog wel via startkabels, de motor gaat naar 1500 toeren en valt dan weer stil. Is daar nog iets tegen te doen, of moet ik er toch de garage bijhalen?
Dan kan hij die Volvo ook wel lassen. maar kijk er goed naar voor je hem koopt, samen met je pa.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgens mij vooral constructie en leidingwerk. Dacht dat hij iig electrode en MIG/MAG wel beheerst. En kan me wel eens iets van autogeen herinneren.
LINK
En ja, ik ben dol op oldtimers![]()
![]()
Dankjewelquote:Op maandag 18 januari 2010 17:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan kan hij die Volvo ook wel lassen. maar kijk er goed naar voor je hem koopt, samen met je pa.
Gave auto!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgens mij vooral constructie en leidingwerk. Dacht dat hij iig electrode en MIG/MAG wel beheerst. En kan me wel eens iets van autogeen herinneren.
LINK
En ja, ik ben dol op oldtimers![]()
![]()
Ziet er oppervlakkig heel goed uit naar mijn idee op die 2 foto's. En op LPGquote:Op maandag 18 januari 2010 18:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Gave auto!
Ik zou bij zo'n auto wel uitkijken. Roest dat je aan de oppervlakte ziet is onderhuids 3x zo rot. Reken dus niet te zuinig met schatten hoeveel tijd je kwijt bent.
Als je pa thuis kan lassen zou ik het sowieso wel aandurven trouwens, dorpel repareren is niet het moeilijkste laswerk dat er is.
Verzekering voor een oldtimer kost ook geen zak. Wel km.beperking vaak.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ziet er oppervlakkig heel goed uit naar mijn idee op die 2 foto's. En op LPG.. Enige wat mij denk ik veel knaken kost is de verzekering
Ja ik weet dus niet hoeveel ik ga rijdenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verzekering voor een oldtimer kost ook geen zak. Wel km.beperking vaak.
Goedkoop rondkachelen
Om voor een oldtimerverzekering in aanmerking te komen moet het doorgaans wel een 2e voertuig zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verzekering voor een oldtimer kost ook geen zak. Wel km.beperking vaak.
Goedkoop rondkachelen
Doorgaans wel ja. Het is dus slim om een maatschappij te zoeken waar dat niet zo is. Die zijn (of waren, is al een tijdje terug voor mij) er wel.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:14 schreef Youp het volgende:
[..]
Om voor een oldtimerverzekering in aanmerking te komen moet het doorgaans wel een 2e voertuig zijn.
wanneer komen de koters?quote:
Nee, geen lek deksel, wel een onhandig vormgegeven deksel waardoor er bij het losdraaien om het luchtfilter te controleren een laagje water in was verdwenen voordat ik de plastic vleugelmoer weer kon aandraaienquote:Op maandag 18 januari 2010 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dankjewel.. Eerst nog maar wat daagjes werken en dan eens kijken hoe ik mijn ouders ga benaderen ermee. Die doen altijd nogal moeilijk over een auto kopen. Denken dat ik het niet kan betalen, maar ik denk dat het wel moet lukken
Lastige situatie dan, ik blij dat er genoeg garages hier zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 21:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, geen lek deksel, wel een onhandig vormgegeven deksel waardoor er bij het losdraaien om het luchtfilter te controleren een laagje water in was verdwenen voordat ik de plastic vleugelmoer weer kon aandraaien![]()
Maar ik heb heel erg zin om hem niet naar de garage te hoeven slepen, want dan moet ik er 10 km mee slepen. Er zit dus wel een garage hier in het dorp, maar die hebben op mij alleen maar een hele slechte indruk gemaakt en daar wil ik hem dus niet meer naartoe brengen.
Even alle 4 de bougies er uit draaien, stekkertjes van de injectoren los (of relais van brandstofpomp er uit) en de startmotor een paar keer rondgooien.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, geen lek deksel, wel een onhandig vormgegeven deksel waardoor er bij het losdraaien om het luchtfilter te controleren een laagje water in was verdwenen voordat ik de plastic vleugelmoer weer kon aandraaien![]()
Maar ik heb heel erg zin om hem niet naar de garage te hoeven slepen, want dan moet ik er 10 km mee slepen. Er zit dus wel een garage hier in het dorp, maar die hebben op mij alleen maar een hele slechte indruk gemaakt en daar wil ik hem dus niet meer naartoe brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |