Bijvoorbeeld, of voor mijn pa als ik het hem zou laten doen?quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:46 schreef 2cv het volgende:
Wil je alles laten doen ? Of kan je ook iets zelf doen ?
Het punt is dat het KAN zijn dat er veel onderdelen gedemonteerd moeten worden, het KAN zijn dat er schotten in de dorpel zijn die ook weggerot zijn (= complete dorpel vervangen), het KAN zijn dat er delen opnieuw gespoten moeten worden.
Om wat voor auto gaat het, hoe groot zijn de roestplekken en waar zitten ze (foto, foto, foto ! ! !) en hoe netjes wil je het (laten) doen.
Ik kan zelf niet lassenquote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef 2cv het volgende:
Overigens, als je het laat doen door je pa dan zou ik naar de roestplekken wijzen en vragen 'Kosta?'. Als die wel vaker aan auto's gelast heeft kan hij je vast iets zinnigs vertellen.
Volgens mij vooral constructie en leidingwerk. Dacht dat hij iig electrode en MIG/MAG wel beheerst. En kan me wel eens iets van autogeen herinneren.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:56 schreef 2cv het volgende:
Wat last hij bij nedtrain ? Plaatwerk ? Of constructies ? Met welke methode (electrode, MIG/MAG, autogeen, TIG, whatever) ? En heb je een link naar de advertentie ?
Lek deksel?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:13 schreef Dingest het volgende:
Het lijkt erop dat er bij de 121 een vrij forse hoeveelheid water via het luchtfilterdeksel naar beneden is gegaanStarten wil nog wel via startkabels, de motor gaat naar 1500 toeren en valt dan weer stil. Is daar nog iets tegen te doen, of moet ik er toch de garage bijhalen?
Dan kan hij die Volvo ook wel lassen. maar kijk er goed naar voor je hem koopt, samen met je pa.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgens mij vooral constructie en leidingwerk. Dacht dat hij iig electrode en MIG/MAG wel beheerst. En kan me wel eens iets van autogeen herinneren.
LINK
En ja, ik ben dol op oldtimers![]()
![]()
Dankjewelquote:Op maandag 18 januari 2010 17:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan kan hij die Volvo ook wel lassen. maar kijk er goed naar voor je hem koopt, samen met je pa.
Gave auto!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgens mij vooral constructie en leidingwerk. Dacht dat hij iig electrode en MIG/MAG wel beheerst. En kan me wel eens iets van autogeen herinneren.
LINK
En ja, ik ben dol op oldtimers![]()
![]()
Ziet er oppervlakkig heel goed uit naar mijn idee op die 2 foto's. En op LPGquote:Op maandag 18 januari 2010 18:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Gave auto!
Ik zou bij zo'n auto wel uitkijken. Roest dat je aan de oppervlakte ziet is onderhuids 3x zo rot. Reken dus niet te zuinig met schatten hoeveel tijd je kwijt bent.
Als je pa thuis kan lassen zou ik het sowieso wel aandurven trouwens, dorpel repareren is niet het moeilijkste laswerk dat er is.
Verzekering voor een oldtimer kost ook geen zak. Wel km.beperking vaak.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ziet er oppervlakkig heel goed uit naar mijn idee op die 2 foto's. En op LPG.. Enige wat mij denk ik veel knaken kost is de verzekering
Ja ik weet dus niet hoeveel ik ga rijdenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verzekering voor een oldtimer kost ook geen zak. Wel km.beperking vaak.
Goedkoop rondkachelen
Om voor een oldtimerverzekering in aanmerking te komen moet het doorgaans wel een 2e voertuig zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verzekering voor een oldtimer kost ook geen zak. Wel km.beperking vaak.
Goedkoop rondkachelen
Doorgaans wel ja. Het is dus slim om een maatschappij te zoeken waar dat niet zo is. Die zijn (of waren, is al een tijdje terug voor mij) er wel.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:14 schreef Youp het volgende:
[..]
Om voor een oldtimerverzekering in aanmerking te komen moet het doorgaans wel een 2e voertuig zijn.
wanneer komen de koters?quote:
Nee, geen lek deksel, wel een onhandig vormgegeven deksel waardoor er bij het losdraaien om het luchtfilter te controleren een laagje water in was verdwenen voordat ik de plastic vleugelmoer weer kon aandraaienquote:Op maandag 18 januari 2010 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dankjewel.. Eerst nog maar wat daagjes werken en dan eens kijken hoe ik mijn ouders ga benaderen ermee. Die doen altijd nogal moeilijk over een auto kopen. Denken dat ik het niet kan betalen, maar ik denk dat het wel moet lukken
Lastige situatie dan, ik blij dat er genoeg garages hier zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 21:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, geen lek deksel, wel een onhandig vormgegeven deksel waardoor er bij het losdraaien om het luchtfilter te controleren een laagje water in was verdwenen voordat ik de plastic vleugelmoer weer kon aandraaien![]()
Maar ik heb heel erg zin om hem niet naar de garage te hoeven slepen, want dan moet ik er 10 km mee slepen. Er zit dus wel een garage hier in het dorp, maar die hebben op mij alleen maar een hele slechte indruk gemaakt en daar wil ik hem dus niet meer naartoe brengen.
Even alle 4 de bougies er uit draaien, stekkertjes van de injectoren los (of relais van brandstofpomp er uit) en de startmotor een paar keer rondgooien.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, geen lek deksel, wel een onhandig vormgegeven deksel waardoor er bij het losdraaien om het luchtfilter te controleren een laagje water in was verdwenen voordat ik de plastic vleugelmoer weer kon aandraaien![]()
Maar ik heb heel erg zin om hem niet naar de garage te hoeven slepen, want dan moet ik er 10 km mee slepen. Er zit dus wel een garage hier in het dorp, maar die hebben op mij alleen maar een hele slechte indruk gemaakt en daar wil ik hem dus niet meer naartoe brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |