daarvoor is het weer wat te kort vakantie denk ik, over 2 weken begint het weer.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Werken?Bijbaantje bijvoorbeeld.
Mja bij mij staat op BBquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Omdat het een eerstejaarsvak is misschien?
Bij mij op blackboard staat dit:
- R.L.R. Hennuïn (red), Hoofdzaken Belastingrecht, Ars Aequi Libri, laatste druk (2009)
- Pocket Belastingwetten 2010, Kluwer of SDU
En dan nog een werkboek, dat staat online op blackboard.
Maar dat is wel het vak Inleiding Belastingrecht voor Notariën en Fiscalisten.
Nouja als jij een zaterdagbaantje hebt waarbij je ook doordeweeks van dienst kunt zijn, is dat ideaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:22 schreef Charina het volgende:
[..]
daarvoor is het weer wat te kort vakantie denk ik, over 2 weken begint het weer.![]()
Een rechtspersoon kan gewoon aangifte doen, door iemand die is voorzien van een schriftelijke volmacht (163 lid 1 Sv) om namens die rechtspersoon op te treden. In 162 lid 4 Sv staat trouwens zelfs een verplichting voor bepaalde rechtspersonen om in bepaalde gevallen aangifte te doen (niet dat die gevallen hier van toepassing zijn, maar om even een voorbeeld te geven).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:02 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bedankt. Met een ieder bedoel je dus ook een rechtspersoon? Je antwoord is vrij rechtlijnig, maar volgens de berichtgeving in de media is het dat dus blijkbaar niet. Kun je verklaren waarom er deze verwarring optreedt?
De roosters voor het tweede semester staan toch al online?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:22 schreef Charina het volgende:
[..]
daarvoor is het weer wat te kort vakantie denk ik, over 2 weken begint het weer.![]()
ben ik trouwens de enige die ongelooflijk benieuwd is naar het nieuwe rooster & werkgroepindeling? er is nergens nog een spoor van te bekennen.
mijn studievoortgang rapport op osiris is trouwens wel al helemaal up-to-date, heerlijke om er 30 harde ects te zien staan.
niet op mijn osiris in ieder geval. die van de eerstejaars komen vast later, ivm voorlopige adviezen en daardoor herindelingen van de werkgroepen naar aantal ects.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:16 schreef GDPP het volgende:
[..]
De roosters voor het tweede semester staan toch al online?
De reden dat ik niet met een slaaphoofd moet gaan typenquote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:47 schreef Kimochi het volgende:
Een 8 voor Inleiding internationaal en Europees recht!![]()
![]()
Ik moest 5 keer checken voordat ik het echt geloofde.
Voor zover ik weet, maar geen garanties, is die brief met voorlopig studie-advies gebaseerd op het studievoortgangsoverzicht zoals het staat in osiris. Automatisch uit de computer gedraaid. kijk even of je aantal ects overeenkomt in osiris. De indeling van punten naar adviezen is als volgt:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:13 schreef dreamzk het volgende:
Even voor de eerstejaars UU. Ik heb net een brief gekregen met een negatief studie advies (dat ik dus minder dan 10 ECTS heb gehaald). Het enige bizarre is, ik moet nog mn cijfer voor de her van grondslagen krijgen. Dus is deze brief te vroeg gestuurd of weet de uni meer dan ik weet en heb ik het tentamen gefaald?
Ja zoiets dacht ik al, heb ik nog even wat hoop. Ik was sowieso van plan om maandag naar de studie-adviseur te gaan ivb als ik grondslagen niet haal, dan kan ik mijn BSA met 2.5 ECTS niet halen. Dus ik wou even kijken of er wat te regelen valt. En anders zal ik wel moeten stoppen, waar ik vrij weinig zin in heb aangezien ik dan mn derde jaar studie heb verklootquote:
Bij Leiden is het zo dat ze alleen kunnen weten wat jij op internet zelf kan lezen. *doneert hoop*quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:13 schreef dreamzk het volgende:
Even voor de eerstejaars UU. Ik heb net een brief gekregen met een negatief studie advies (dat ik dus minder dan 10 ECTS heb gehaald). Het enige bizarre is, ik moet nog mn cijfer voor de her van grondslagen krijgen. Dus is deze brief te vroeg gestuurd of weet de uni meer dan ik weet en heb ik het tentamen gefaald?
Doe je goed aaipod! Leuk om te horenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef aaipod het volgende:
Ik had net een brief in de brievenbus dat ik door de faculteit voorgedragen om me aan te melden voor 1 van de 250 beschikbare plaatsen in het Honours College voor talenvolle en gemotiveerde studenten. Klinkt heel leuk en aardig volgens het promotieverhaaltje op de site maar het houdt wel in dat ik een extra programma naast mijn bachelor doe van 45 EC's.
2 jaar biomedische wetenschappen waar ik vorig jaar bij achter kwam dat dat het niet helemaal was. En dit jaar kwam ik bij rechten met het vooroordeel dat het allemaal simpel zou zijn en dat ik het allemaal wel zou halen. Daardoor heb ik die herkansing dus gekregen waardoor ik nu dus in de stress zitquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:05 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bij Leiden is het zo dat ze alleen kunnen weten wat jij op internet zelf kan lezen. *doneert hoop*
Welke studies heb je nog meer gedaan dan, dat je het over je derde jaar studie hebt?
Ik ben toch verdorie al geselecteerd, ik heb die brief toch alquote:Om toegelaten te worden tot het Honours College dien je geselecteerd te worden. Hiervoor hebben wij allereerst de volgende digitale informatie van je nodig. Het gaat daarbij om:
- een ingevuld aanmeldingsformulier
- een curriculum vitae
- een overzicht van alle tot nu toe behaalde studieresultaten (d.w.z. inclusief de cijfers voor tentamens waarvoor je niet bent geslaagd)
- een korte motivering (maximaal 500 woorden) waarin je beschrijft
* waarom je tot het Honours College wilt worden toegelaten. Ga daarbij in op je eigen verwachtingen, je interesses en je ambities;
* wat je zelf denkt te kunnen bijdragen aan het Honours College;
* wat je denkt daarvoor terug te krijgen.
- een of meer persoonlijke referenties/aanbevelingen. Dit is een brief van een docent, studieadviseur, opleidingsdirecteur, hoogleraar of VWO schooldecaan waarin deze een beeld geeft van je geschiktheid voor het honoursprogramma
- een duidelijke foto.
- eventuele andere documenten die naar jouw oordeel bij kunnen dragen aan een goed beeld van je geschiktheid voor het Honours College.
Zul je zien dat zo'n beetje iedereen die brief gehad heeft....quote:Op zondag 24 januari 2010 15:09 schreef aaipod het volgende:
Verdorie, heb ik toch besloten me aan te melden voor het Honours College zie ik dat ik nog een hele lijst dingen op moet sturen![]()
[..]
Ik ben toch verdorie al geselecteerd, ik heb die brief toch al![]()
Nee dat niet. Alleen de beste 10% volgens de informatie daar. Als je de brief niet hebt gehad kan je wel solliciteren maar dan moet je nog meer opsturen om toegang te krijgen tot het sollicitatieprocesquote:Op zondag 24 januari 2010 15:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zul je zien dat zo'n beetje iedereen die brief gehad heeft....![]()
Wat een onzinquote:Op zondag 24 januari 2010 15:09 schreef aaipod het volgende:
Verdorie, heb ik toch besloten me aan te melden voor het Honours College zie ik dat ik nog een hele lijst dingen op moet sturen![]()
[..]
Ik ben toch verdorie al geselecteerd, ik heb die brief toch alVooral die persoonlijke referentie/aanbeveling gaat lastig worden. Ik zou echt niet weten wie ik daarvoor moet strikken. De werkgroepdocenten van vorig semester ken ik amper bij naam
Hehe daar had ik nog niet eens echt bij stil gestaan. Dat slaat ook wel alles inderdaad. Ze zullen toch niet aan selectie op uiterlijk doen?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En dat je ook echt een foto moet opsturen, waar slaat dat op?
"Die is te lelijk, gooi die aanmelding maar weg."quote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef aaipod het volgende:
[..]
Hehe daar had ik nog niet eens echt bij stil gestaan. Dat slaat ook wel alles inderdaad. Ze zullen toch niet aan selectie op uiterlijk doen?
Mja ik wil het nu eigenlijk wel echt doen maar heb dus geen idee waar ik zo'n relevante verklaring vandaan ga toveren. Middelbare school heb ik nooit afgemaakt dus dat wordt hem ook niet![]()
Dat vind ik eigenlijk wel logisch. Ik bedoel: een uni wil toch ook representatief zijn en een dikke nerd met vette puisten op foto's van de uni jaagt alleen maar potentiële sponsors voor toekomstig onderzoek weg.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En dat je ook echt een foto moet opsturen, waar slaat dat op?
quote:Op zondag 24 januari 2010 18:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel logisch. Ik bedoel: een uni wil toch ook representatief zijn en een dikke nerd met vette puisten op foto's van de uni jaagt alleen maar potentiële sponsors voor toekomstig onderzoek weg.
Ah, je bedoelt ongeveer 99% van de studentenbevolking?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bovendien kun je zo mooi die mensen eruit filteren die alleen maar profiteren van ons Nederlandse stufi-stelsel terwijl ze in ons land nooit ook maar een cent belasting hebben betaald.
Niemand gereageerd...quote:Op zondag 24 januari 2010 02:00 schreef Kardash het volgende:
Vlug een vraagje dat in me op kwam: hoeveel herkansingen heb je voor Rechten @ UvA in één studiejaar? (:
Dat studielink werkt voor geen ene drol voor mij. Vorige week stuk of 8 emails gekregen die begonnen met:quote:Op zondag 24 januari 2010 22:28 schreef Kardash het volgende:
[..]
Niemand gereageerd...
Heb me net even ingeschreven voor de UvA via studielink... iets zegt me dat het nieuwe systeem een hoop problemen gaat opleveren.
"diploma - nog niet"
"datum verwachtte diploma? - Juli"
"Vakken met eindcijfers? - ehh..."
Dat had ik ook toen ik me vorig jaar bij studielink inschreef. Je kan niet meer invullen dan dat wat je weet. Je cijfers kan je altijd nog aanpassen en je moet waarschijnlijk toch een kopie van je diploma (en misschien ook je cijferlijst) naar de IBG sturen.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:28 schreef Kardash het volgende:
[..]
Niemand gereageerd...
Heb me net even ingeschreven voor de UvA via studielink... iets zegt me dat het nieuwe systeem een hoop problemen gaat opleveren.
"diploma - nog niet"
"datum verwachtte diploma? - Juli"
"Vakken met eindcijfers? - ehh..."
Nou ja, daarvan hebben de ouders tenminste nog belasting betaald in de tijd dat ze ons blanke Nederland met bloed, zweet en tranen opbouwden in de mijnen, in de havens en in de bouw. Toen werd eerlijk werken tenminste nog gewoon beloond! In een tijd dat je nog gewoon wist waar je aan toe was en niet anderen van buiten met rare taaltjes ons land overspoelen om er met onze zuur verdiende centen vandoorr te gaan, zonder er zelf ook maar iets voor te doen..quote:Op zondag 24 januari 2010 21:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt ongeveer 99% van de studentenbevolking?
Ben je nou aan het trollen?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou ja, daarvan hebben de ouders tenminste nog belasting betaald in de tijd dat ze ons blanke Nederland met bloed, zweet en tranen opbouwden in de mijnen, in de havens en in de bouw. Toen werd eerlijk werken tenminste nog gewoon beloond! In een tijd dat je nog gewoon wist waar je aan toe was en niet anderen van buiten met rare taaltjes ons land overspoelen om er met onze zuur verdiende centen vandoorr te gaan, zonder er zelf ook maar iets voor te doen..
Whut?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef aaipod het volgende:
[..]
Middelbare school heb ik nooit afgemaakt dus dat wordt hem ook niet![]()
http://www.studeren.uva.n(...)0BE-68954D905E7D9F78quote:Op maandag 25 januari 2010 16:04 schreef dreamzk het volgende:
Grondslagen nog steeds niet binnen, maar ik moet dus voor 1 februari besluiten of ik stop of doorga... Weet iemand of er een instroom programma is bij de UvA? Dat stelde de studie adviseur voor als ik grondslagen niet haal, dat ik dan instroom in Amsterdam als dat kan. Staat nergens op hun website dus ik vroeg me af of iemand dat wist.
Jij deed toch de strafrecht master op de UU?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:30 schreef ScottTracy het volgende:
Even maar een tvp hier, zal de komende dagen genoeg te soggen hebben want donderdag en vrijdag tentamens.
Dat had ik ook al gevonden maar dat is instromen na HBO. Ik bel morgen de studieadviseur wel en dan zie ik wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
http://www.studeren.uva.n(...)0BE-68954D905E7D9F78
Klopt ja! Oh, jij hebt je username veranderd zie ikquote:Op maandag 25 januari 2010 16:48 schreef GDPP het volgende:
[..]
Jij deed toch de strafrecht master op de UU?
Zegt hopelijk niet iets over het niveau?;p Was laatst op de UvA om te proefstuderen.. niveau van m'n mede-scholieren viel best tegenquote:Op maandag 25 januari 2010 00:24 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Niet veel actieve leden hier die op de UvA zitten
Kolonialisme?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou ja, daarvan hebben de ouders tenminste nog belasting betaald in de tijd dat ze ons blanke Nederland met bloed, zweet en tranen opbouwden in de mijnen, in de havens en in de bouw. Toen werd eerlijk werken tenminste nog gewoon beloond! In een tijd dat je nog gewoon wist waar je aan toe was en niet anderen van buiten met rare taaltjes ons land overspoelen om er met onze zuur verdiende centen vandoorr te gaan, zonder er zelf ook maar iets voor te doen..
Haha, ja klopt. Doe nu European Law, maar wil volgend jaar nog strafrecht gaan doen (behalve als dat meer dan 10.000 euro gaat kosten). Bevalt de master jou een beetje?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:21 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Klopt ja! Oh, jij hebt je username veranderd zie ikJij bent toch ook bezig met je master? (weet alleen niet welke richting...)
Een combinatie van rechtsgeschiedenis en rechtsfilosofie.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciflapstaart.
Wat is metajuridica?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het is wel oké, maar het wisselt natuurlijk per vak. De helft tot nu toe was leuk en uitdagend (Capita Selecta Strafprocesrecht en Materieel Strafrecht; toevallig de verplichte vakken) maar mijn vrije keuzes zijn nog niet goed uitgevallen. Bij Human Rights & Criminal Law vond ik het onderwijs ondermaats en bij Criminologie & Strafrecht gaat het iets teveel over randzaken als recidivepredictie (heeft veel weg van statistiek) en biocriminaliteit. Maar dat had ik misschien wel kunnen weten toen ik dat vak koos...quote:Op maandag 25 januari 2010 18:52 schreef GDPP het volgende:
[..]
Haha, ja klopt. Doe nu European Law, maar wil volgend jaar nog strafrecht gaan doen (behalve als dat meer dan 10.000 euro gaat kosten). Bevalt de master jou een beetje?
Waarschijnlijk te weinig incentives voor een 10.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Valt me tegen van jeZo'n makkelijk vak!
Feli! Ik heb voor dat vak eens een 2 en een 8 gehaald...die 8 na een repetitorcursus. Die economie- en wiskundekennis moest echt weer tot leven worden gewekt (niet meer gehad sinds VWO-4).quote:
Neuh, zegt meer over het aantal FOK!kers dat zich onder de UvA-studenten bevindtquote:Op maandag 25 januari 2010 18:50 schreef Kardash het volgende:
[..]
Zegt hopelijk niet iets over het niveau?;p Was laatst op de UvA om te proefstuderen.. niveau van m'n mede-scholieren viel best tegen. Maar meer kans om er bovenuit te steken denk ik dan maar (:
Tja, voor mij was het gewoon ff doorhebben hoe het vak in elkaar steekt en toen vond ik het niet moeilijk meerquote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Feli! Ik heb voor dat vak eens een 2 en een 8 gehaald...die 8 na een repetitorcursus. Die economie- en wiskundekennis moest echt weer tot leven worden gewekt (niet meer gehad sinds VWO-4).
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik vond dat vak van rechtseconomie niet echt uitdagend. Boekje lezen en 40 multiple choice vragen doen is het op de UvT. Ik had een 8, maar dat was vooral omdat ze geen rekening met de gokfactor hielden.
Ondernemingsrecht had MC vragen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[/b]
Hebben veel mensen trouwens nog MC tentamens ná het eerste jaar? Wij hebben alleen in het eerste jaar MC tentamens.
Dat rechtseconomische vak is bij ons eerstejaars.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[/b]
Hebben veel mensen trouwens nog MC tentamens ná het eerste jaar? Wij hebben alleen in het eerste jaar MC tentamens.
Ik heb nooit een MC-tentamen gehad en volgens mij krijg ik die ook niet. In Nijmegen studeer ik.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[/b]
Neem jezelf niet in de maling he. Natuurlijk voel je je goed na het halen van een vak, maar betekent dit ook dat je je studie leuk vindt...?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 02:44 schreef anti-fok het volgende:
strafprocesrecht gehaald..hoe is het mogelijk... vind mn studie ook ineens weer stuk leuker nu.. moest gewoon weer eventjes een paar vakken halen ..
vrijdag handelsrecht , dat moet goed komen.. en dan het tweede semester allemaal leuke vakken..
nou ja behalve rechtseconomie dan..
Ik denk dat hij bedoelt dat hij meer motivatie heeft om de studie te doen en het daarom ook 'leuker' vindt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Neem jezelf niet in de maling he. Natuurlijk voel je je goed na het halen van een vak, maar betekent dit ook dat je je studie leuk vindt...?
Ja weet ik. Mja, alstie straks ineens een laag cijfer heeft dat is die motivatie in een klap weg.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:12 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij meer motivatie heeft om de studie te doen en het daarom ook 'leuker' vindt.
Herkenbaar?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja weet ik. Mja, alstie straks ineens een laag cijfer heeft dat is die motivatie in een klap weg.
Wij hadden 3 grote open vragen als tentamen. Ik vond het ook niet echt uitdagend, maar wel leuk als wiskunde-opfrisser, hoewel ook dat niet veel voorstelde.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik vond dat vak van rechtseconomie niet echt uitdagend. Boekje lezen en 40 multiple choice vragen doen is het op de UvT. Ik had een 8, maar dat was vooral omdat ze geen rekening met de gokfactor hielden.
Dat merkte ik inderdaad ook. Maar daarvoor moest er echt wat wiskundige en economische worden opgegraven bij mij. Bij mij was de meest elementaire kennis ervan verdwenen. En dan is het best een moeilijk vak...quote:Op maandag 25 januari 2010 22:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tja, voor mij was het gewoon ff doorhebben hoe het vak in elkaar steekt en toen vond ik het niet moeilijk meer.
Ja, je kan het niet ff uit je hoofd leren ofzoquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat merkte ik inderdaad ook. Maar daarvoor moest er echt wat wiskundige en economische worden opgegraven bij mij. Bij mij was de meest elementaire kennis ervan verdwenen. En dan is het best een moeilijk vak...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |