En hoe haal je uiteindelijk die punten dan? Examens? Essay's? Presentaties (quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:32 schreef Cortax het volgende:
Volgens mij zijn het geen 250 plaatsen hoor, bij ons zijn het zo'n 50 man. 250 man is volgens mij over de hele universiteit en dan 50 Faculteit Rechtsgeleerdheid.
Je komt elke week samen en discussieert 2 uur met een docent over bepaalde onderwerpen. Die 2 uren moet je voorbereiden door een stuk te lezen, maar meer dan 4 uur per week (incl. 2 uur contactuur) zal je er niet mee bezig zijn.
quote:Het honoursprogramma Bachelor Rechten biedt goede en gemotiveerde studenten de mogelijkheid om naast hun reguliere programma een verdiepend programma te volgen, waarin zij kunnen laten zien wat zij kunnen, wie zij zijn.
Inhoud programma
Het Honoursprogramma bestaat uit 5 semesters.
1e bachelorjaar (propedeuse): intensief onderwijs en extra activiteiten
Het honoursprogramma start in het 2e semester van het 1e studiejaar. Bent u geselecteerd, dan krijgt u naast het reguliere programma een aanvullend en verdiepend programma aangeboden ( programma wordt in november/december via Nestor bekend gemaakt) . Daarnaast neemt u deel aan het werkgroep+ programma.
2e bachelorjaar: extra onderwijs en extra activiteiten
In het tweede jaar van de bachelor krijgt u per semester ook extra activiteiten aangeboden, in de vorm van een privatissimum (privatissimum1 en 2).
Het privatissimum is een rechtsgebiedoverstijgend themavak, waarin op interactieve wijze door docenten uit de diverse vakgebieden onderwijs wordt gegeven. De inhoud van het privatissimum wordt voorlopig gekoppeld aan een van de verplichte vakken in het 2e bachelorjaar NR (Burgerlijk recht, Strafrecht, Europees recht, Bestuursrecht).
3e bachelorjaar
In het derde en laatste bachelorjaar zijn er wederom twee privatissima, privatissimum 3 en 4. Het privatissimum in het derde jaar is een rechtsgebiedoverstijgend vak, waarin op basis van de onderzoekslijnen van de faculteit op interactieve wijze door hoogleraren en UHD’s uit de diverse vakgebieden onderwijs wordt gegeven.
Het honoursprogramma in jaar 3 wordt in nauwe samenwerking gedaan met de directeur van de onderzoekschool GGSL (Groningse Graduate School of Law) .
Daarnaast komt u als honoursstudent in aanmerking voor een Praedinius-onderzoekassistentschap en/of een onderzoekstage bij een vakgroep, aansluitend bij uw belangstelling. U kunt er ook voor kiezen om in het derde studiejaar een half jaar in het buitenland te studeren aan een partneruniversiteit. Desgewenst kunt u – indien uw bachelorafsluitende onderdeel de Studentenrechtbank is - een bachelorafsluitende scriptie schrijven in combinatie met een presentatie in plaats van deelname aan het project Studentenrechtbank.
Vereisten voor certificaat honoursprogramma bachelor rechten
Een succesvolle afronding van het honoursprogramma leidt tot een certificaat dat wordt gehecht aan het Bachelordiploma.
Voor een succesvolle afronding van het honoursbachelorprogramma dient u:
*
tenminste gedurende minimaal vier semesters te hebben deelgenomen aan onderdelen van het honoursprogramma;
*
een onderzoekstage, een verblijf in het buitenland of een Praedinius onderzoekassistentschap te hebben afgerond.
Thanks! Dat was ik nog niet tegengekomen. Ik ga er nog even over nadenken. Heb nog tot 7 februari om te beslissenquote:
Zo'n brief krijgen is wel heel tof! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef aaipod het volgende:
Ik had net een brief in de brievenbus dat ik door de faculteit voorgedragen om me aan te melden voor 1 van de 250 beschikbare plaatsen in het Honours College voor talenvolle en gemotiveerde studenten. Klinkt heel leuk en aardig volgens het promotieverhaaltje op de site maar het houdt wel in dat ik een extra programma naast mijn bachelor doe van 45 EC's.
Doet iemand hier misschien hetzelfde of kent iemand misschien iemand die het doet en kan je me misschien wat dingen erover vertellen die niet bij het standaard verhaaltje verteld worden? Ik vraag me eigenlijk een beetje af of het het waard is of dat ik mezelf een hoop extra werk voor niets op de hals haal als ik me aanmeld.
Leuk! Ik vind het hier (Utrecht) zeker de moeite waard, en zo heel veel extra werk kost het me niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef aaipod het volgende:
Ik had net een brief in de brievenbus dat ik door de faculteit voorgedragen om me aan te melden voor 1 van de 250 beschikbare plaatsen in het Honours College voor talenvolle en gemotiveerde studenten. Klinkt heel leuk en aardig volgens het promotieverhaaltje op de site maar het houdt wel in dat ik een extra programma naast mijn bachelor doe van 45 EC's.
Doet iemand hier misschien hetzelfde of kent iemand misschien iemand die het doet en kan je me misschien wat dingen erover vertellen die niet bij het standaard verhaaltje verteld worden? Ik vraag me eigenlijk een beetje af of het het waard is of dat ik mezelf een hoop extra werk voor niets op de hals haal als ik me aanmeld.
Precies, ik zou het doen als ik jou was. Het staat niet alleen goed op je CV, maar ik denk ook dat je het er bij kan doen zonder al teveel stress, als ik die cijfers van jou zo zie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zo'n brief krijgen is wel heel tof! Gefeliciteerd!
Maar je weet natuurlijk niet wat hij al doet om die cijfers te krijgen. 45 ECTS is niet niks, vind ik.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:44 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Precies, ik zou het doen als ik jou was. Het staat niet alleen goed op je CV, maar ik denk ook dat je het er bij kan doen zonder al teveel stress, als ik die cijfers van jou zo zie.![]()
Wat je met dat soort extra vakken ook ziet, is dat die moeilijker en veelzijdiger zijn, waardoor je meer diepgang krijgt, beter leert argumenteren en beter verbindingen kunt leggen. Daar profiteer je gewoonweg van bij je andere vakken, want je ontwikkelt je sneller dan de studiegenoten die je bij de 'gewone' vakken aantreft.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:28 schreef Cortax het volgende:
aaipod, Ik zit nu in het tweede jaar en doe het er ook naast. Die 45ECTS is niet voor één semester, maar voor de 5 semesters samen hè. En meestal werkt het inderdaad zo, hoe meer je doet, hoe hoger je cijfers. Dan benut je de tijd die je hebt ook beter hè. Hoe meer tijd ik heb, hoe meer ik ga uitstellen. Ben in 2008 begonnen met twee studies en loop met beide nu op schema en de cijfers waren dus ook nog zo hoog dat ik het Honours College erbij doe, moet dus prima te combineren zijn
In Nederland is cumulatie (optelling) beperkt mogelijk. Je mag optellen, maar niet verder dan een derde boven het hoogste maximum. Dus staat op het ene delict 6 jaar en op het andere 5 jaar, dan is het maximum 8 (6 + 1/3 van 6). Dit staat in 57 lid 1 en 2 Wetboek van Strafrecht.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Kardash het volgende:
Even snel een vraagje voor de juristen-in-spé hier! Voor een schoolproject moet ik even (lees: snel) weten hoe het zit met meerdere straffen hier voor 1 persoon. Stel iemand in Nederland vermoordt en verkracht een ander - krijgt diegene dan de straffen voor moord+verkrachting opgeteld? Of telt alleen de hoogste straf?
Even los van TBS etc - ceterisparibus dus.
Het is ter vergelijking met het rechtssysteem in het merendeel van de VS waar de straffen worden opgeteld.
snel antwoord aub, ik moet het binnen een half uur mailen![]()
Pff... en ik ben diegene die na de zomervakantie rechten wilt studeren.. hopelijk hou ik me dan beter aan deadlines...
Strangelove was eerderquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Kardash het volgende:
Even snel een vraagje voor de juristen-in-spé hier! Voor een schoolproject moet ik even (lees: snel) weten hoe het zit met meerdere straffen hier voor 1 persoon. Stel iemand in Nederland vermoordt en verkracht een ander - krijgt diegene dan de straffen voor moord+verkrachting opgeteld? Of telt alleen de hoogste straf?
Even los van TBS etc - ceterisparibus dus.
Het is ter vergelijking met het rechtssysteem in het merendeel van de VS waar de straffen worden opgeteld.
snel antwoord aub, ik moet het binnen een half uur mailen![]()
Pff... en ik ben diegene die na de zomervakantie rechten wilt studeren.. hopelijk hou ik me dan beter aan deadlines...
Het hoogste maximum is toch al levenslang.quote:
Wat zou je in Nederland voor een lustmoord kunnen krijgen (in ceteris-paribus) ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het hoogste maximum is toch al levenslang.
EDIT: een snelle edit van je.![]()
Bedankt. Met een ieder bedoel je dus ook een rechtspersoon? Je antwoord is vrij rechtlijnig, maar volgens de berichtgeving in de media is het dat dus blijkbaar niet. Kun je verklaren waarom er deze verwarring optreedt?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 06:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Een ieder mag aangifte doen van een strafbaar feit, artikel 161 Wetboek van Strafvordering. Ook zonder aangifte kan de politie/OM actie ondernemen, maar een aangifte is meestal het beste begin. Sommige strafbare feiten zijn wel alleen op klacht vervolgbaar (164 Sv)
Haha ik veveel me ook redelijk hard. Woensdag in de mediamarkt maar alle afleveringen van Thunderbirds gekocht aangezien ik geen flauw idee heb wat ik moet doen met alle vrije tijd die we hebbenquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:30 schreef Charina het volgende:
Ik meld me bij dezen ook maar aan voor dit topic, eerstejaars UU.
Sinds gister alle 30 ect's binnen, weliswaar alle 4 de vakken met een 6 en twee reparaties (voor sbr & strafrecht) nodig gehad. Ben voornemens iets meer te gaan doen in het tweede semester, nu we de kernvakken krijgen.![]()
Trouwens dreamzk, grondslagen staat er nog niet op zag ik net, tja ook al is het voor mij niet van toepassing ben wat tijd aan het doden.
Werken?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Haha ik veveel me ook redelijk hard. Woensdag in de mediamarkt maar alle afleveringen van Thunderbirds gekocht aangezien ik geen flauw idee heb wat ik moet doen met alle vrije tijd die we hebben
Omdat het een eerstejaarsvak is misschien?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef -Trinity- het volgende:
De boekenlijst van JFV Grotius staat online, maar bij BA2 staan helemaal geen boeken voor belastingrecht terwijl ik dat vak wel heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |