Een combinatie van rechtsgeschiedenis en rechtsfilosofie.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciflapstaart.
Wat is metajuridica?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het is wel oké, maar het wisselt natuurlijk per vak. De helft tot nu toe was leuk en uitdagend (Capita Selecta Strafprocesrecht en Materieel Strafrecht; toevallig de verplichte vakken) maar mijn vrije keuzes zijn nog niet goed uitgevallen. Bij Human Rights & Criminal Law vond ik het onderwijs ondermaats en bij Criminologie & Strafrecht gaat het iets teveel over randzaken als recidivepredictie (heeft veel weg van statistiek) en biocriminaliteit. Maar dat had ik misschien wel kunnen weten toen ik dat vak koos...quote:Op maandag 25 januari 2010 18:52 schreef GDPP het volgende:
[..]
Haha, ja klopt. Doe nu European Law, maar wil volgend jaar nog strafrecht gaan doen (behalve als dat meer dan 10.000 euro gaat kosten). Bevalt de master jou een beetje?
Waarschijnlijk te weinig incentives voor een 10.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Valt me tegen van jeZo'n makkelijk vak!
Feli! Ik heb voor dat vak eens een 2 en een 8 gehaald...die 8 na een repetitorcursus. Die economie- en wiskundekennis moest echt weer tot leven worden gewekt (niet meer gehad sinds VWO-4).quote:
Neuh, zegt meer over het aantal FOK!kers dat zich onder de UvA-studenten bevindtquote:Op maandag 25 januari 2010 18:50 schreef Kardash het volgende:
[..]
Zegt hopelijk niet iets over het niveau?;p Was laatst op de UvA om te proefstuderen.. niveau van m'n mede-scholieren viel best tegen. Maar meer kans om er bovenuit te steken denk ik dan maar (:
Tja, voor mij was het gewoon ff doorhebben hoe het vak in elkaar steekt en toen vond ik het niet moeilijk meerquote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Feli! Ik heb voor dat vak eens een 2 en een 8 gehaald...die 8 na een repetitorcursus. Die economie- en wiskundekennis moest echt weer tot leven worden gewekt (niet meer gehad sinds VWO-4).
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik vond dat vak van rechtseconomie niet echt uitdagend. Boekje lezen en 40 multiple choice vragen doen is het op de UvT. Ik had een 8, maar dat was vooral omdat ze geen rekening met de gokfactor hielden.
Ondernemingsrecht had MC vragen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[/b]
Hebben veel mensen trouwens nog MC tentamens ná het eerste jaar? Wij hebben alleen in het eerste jaar MC tentamens.
Dat rechtseconomische vak is bij ons eerstejaars.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[/b]
Hebben veel mensen trouwens nog MC tentamens ná het eerste jaar? Wij hebben alleen in het eerste jaar MC tentamens.
Ik heb nooit een MC-tentamen gehad en volgens mij krijg ik die ook niet. In Nijmegen studeer ik.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[/b]
Neem jezelf niet in de maling he. Natuurlijk voel je je goed na het halen van een vak, maar betekent dit ook dat je je studie leuk vindt...?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 02:44 schreef anti-fok het volgende:
strafprocesrecht gehaald..hoe is het mogelijk... vind mn studie ook ineens weer stuk leuker nu.. moest gewoon weer eventjes een paar vakken halen ..
vrijdag handelsrecht , dat moet goed komen.. en dan het tweede semester allemaal leuke vakken..
nou ja behalve rechtseconomie dan..
Ik denk dat hij bedoelt dat hij meer motivatie heeft om de studie te doen en het daarom ook 'leuker' vindt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Neem jezelf niet in de maling he. Natuurlijk voel je je goed na het halen van een vak, maar betekent dit ook dat je je studie leuk vindt...?
Ja weet ik. Mja, alstie straks ineens een laag cijfer heeft dat is die motivatie in een klap weg.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:12 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij meer motivatie heeft om de studie te doen en het daarom ook 'leuker' vindt.
Herkenbaar?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja weet ik. Mja, alstie straks ineens een laag cijfer heeft dat is die motivatie in een klap weg.
Wij hadden 3 grote open vragen als tentamen. Ik vond het ook niet echt uitdagend, maar wel leuk als wiskunde-opfrisser, hoewel ook dat niet veel voorstelde.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik vond dat vak van rechtseconomie niet echt uitdagend. Boekje lezen en 40 multiple choice vragen doen is het op de UvT. Ik had een 8, maar dat was vooral omdat ze geen rekening met de gokfactor hielden.
Dat merkte ik inderdaad ook. Maar daarvoor moest er echt wat wiskundige en economische worden opgegraven bij mij. Bij mij was de meest elementaire kennis ervan verdwenen. En dan is het best een moeilijk vak...quote:Op maandag 25 januari 2010 22:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tja, voor mij was het gewoon ff doorhebben hoe het vak in elkaar steekt en toen vond ik het niet moeilijk meer.
Ja, je kan het niet ff uit je hoofd leren ofzoquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat merkte ik inderdaad ook. Maar daarvoor moest er echt wat wiskundige en economische worden opgegraven bij mij. Bij mij was de meest elementaire kennis ervan verdwenen. En dan is het best een moeilijk vak...
Join the groupquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:22 schreef dreamzk het volgende:
Grondslagen staat uiteindelijk online, niet gehaald. Maar 4 mensen hebben de herkansing gehaald van de 30/40. Heel laag percentage vind ik, maar ja ik ben redelijk subjectief nu aangezien ik het niet gehaald heb
Direct emailtje gestuurd naar Amsterdam om te kijken of er nog mogelijkheden tot instroom zijn. Zo niet, dan moet ik een half jaar gaan werken
kan je het uittekenen voor me?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Neuh, zegt meer over het aantal FOK!kers dat zich onder de UvA-studenten bevindt
Het is nog maar de vraag of zo'n instroom mogelijk is. Dreamzk ging een mailtje sturen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:10 schreef Charina het volgende:
Misschien was t ook wel te verwachten dat de reparatietoets voor een vak van 15 ects erg zwaar wordt gemaakt/streng beoordeeld. Wel heel erg vervelend, ze komen er wel laat mee. Hoe gaat die instroom in a'dam precies in z'n werk?
Whahaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Maharbal het volgende:
Weet jij al wat je gaat doen xx(godver ik moet elke keer 3x kijken voordat ik je naam typ)?
Ik zeg voortaan gewoon XXIE!
Ik had laatst nog een 3 *troost troost*quote:
Omdat ik ook een 8 voor int/Eur had. Voor mijn gevoel ging Rechtsvinding veel beter, dus had ik ook een hoger cijfer verwacht (een 9quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Fip het volgende:
[..]
Waarom is dat een?
hier een 9 trouwens
Ik zou bijna medelijden met je krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:09 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Omdat ik ook een 8 voor int/Eur had. Voor mijn gevoel ging Rechtsvinding veel beter, dus had ik ook een hoger cijfer verwacht (een 9).
Ik ben ook blij met m'n 8 hoor, maar ik ben een beetje een nerd af en toe.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Vriend van mij doet Technische planologie in Groningen. Volgens mij een unversitaire studie. Is dat niet iets voor jou?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Whaha![]()
Ik zal je de oorsprong van mijn username maar besparen
Ik ga sowieso naar het HBO. Ik zit nu te kijken naar Verkeerskunde of Ruimtelijke Ordening & Planologie, of een combinatiestudie daarvan. Volgende week open avond. Kan er op internet niet echt achter komen wat het precies inhoudt, maar het klinkt wel leuk. Een echte mening kan ik pas geven als ik studenten daar heb gesprokenIk hou jullie op de hoogte haha
[..]
Ik had laatst nog een 3 *troost troost*
Ik wil nu naar het HBO, WO is me toch iets te hoog gegrepen denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vriend van mij doet Technische planologie in Groningen. Volgens mij een unversitaire studie. Is dat niet iets voor jou?
Of wil je per sé naar het HBO?
Okido!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik wil nu naar het HBO, WO is me toch iets te hoog gegrepen denk ik.
Bovendien kan ik die opleiding die jij noemt niet doen, voldoe niet aan een aantal toelatingseisen
Het is wel een leuke stad inderdaad. M.i. erg ballerig, maar dat zijn de meeste studentensteden welquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:34 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Toch bedankt heGroningen schijnt wel een mooie stad te zijn
Leiden is niet erg anders neequote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is wel een leuke stad inderdaad. M.i. erg ballerig, maar dat zijn de meeste studentensteden wel.
Succesquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Leiden is niet erg anders nee
Nja die opleiding waar ik nu ga kijken wordt in Breda gegeven, hoop dat het daar een beetje meevalt met het aantal kakkers per 1000 inwoners. Breda staat er in ieder geval niet bekend dat er daar veel wonen.
De redenering erachter;p.quote:
Jammer dat je het niet hebt gehaald. 3/4 mensen is inderdaad erg weinig. Hopelijk zijn er nog instroommogelijkheden voor jequote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:22 schreef dreamzk het volgende:
Grondslagen staat uiteindelijk online, niet gehaald. Maar 4 mensen hebben de herkansing gehaald van de 30/40. Heel laag percentage vind ik, maar ja ik ben redelijk subjectief nu aangezien ik het niet gehaald heb
Direct emailtje gestuurd naar Amsterdam om te kijken of er nog mogelijkheden tot instroom zijn. Zo niet, dan moet ik een half jaar gaan werken
Dat hoef ik niet te redeneren, dat redeneert zichzelf wel. Wacht maar afquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:02 schreef Kardash het volgende:
[..]
De redenering erachter;p.
Maar even serieus - even voor de duidelijkheid: hoeveel UvA'ers zitten er hier? Meld je ajb!
Balen dat je grondslagen niet gehaald hebt zeg! Ik zag inderdaad dat maar 4 mensen het gehaald hebben, belachelijk.. Hopen dat je nog kunt instromen!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:22 schreef dreamzk het volgende:
hier.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:02 schreef Kardash het volgende:
[..]
Maar even serieus - even voor de duidelijkheid: hoeveel UvA'ers zitten er hier? Meld je ajb!
Sinds dit jaar: 1. Vroeger 2 herkansingen.quote:Op zondag 24 januari 2010 02:00 schreef Kardash het volgende:
Vlug een vraagje dat in me op kwam: hoeveel herkansingen heb je voor Rechten @ UvA in één studiejaar? (:
quote:Met ingang van studiejaar 2009-2010 biedt de Faculteit der Rechtsgeleerdheid nog maar twee tentamenkansen per vak. Afgezien van enkele uitzonderingen, worden deze tentamenkansen zoveel mogelijk binnen één semester afgenomen. Zie het tentamenschema in paragraaf 2.5 van de studiegids (pagina 25 en 26).
hehe ja zit wat in .. maar hee ik probeer positief te blijven..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Neem jezelf niet in de maling he. Natuurlijk voel je je goed na het halen van een vak, maar betekent dit ook dat je je studie leuk vindt...?
Ja ik ben net gestopt, vorige week. Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden, maar nu had ik mezelf doorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:24 schreef anti-fok het volgende:
[..]
hehe ja zit wat in .. maar hee ik probeer positief te blijven..Ik studeer al een aantal jaartjes en moet nog maar een paar vakken voor mn bachelor.. stoppen is geen optie. Dus ik kan maar beter mezelf een beetje voor de gek houden en denken dat ik mn studie leuk vindt..
Ik lees dat jij wel gestopt bent in je tweede jaar toch? Knap dat je die beslissing hebt genomen..
(ik ben trouwens een zij, geen hij..)
Ben je gestopt ja?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja ik ben net gestopt, vorige week. Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden, maar nu had ik mezelf doorJa je kan idd beter dan je bachelor maar even afmaken, heb je in ieder geval een diploma. Weet je al wat je daarna wil gaan doen?
(sorry, kon ik nergens uit afleiden, je bent nog onzijdig in je profiel)
In Leiden leek bedrijfseconomie vooral op M&O of economie 2, en rechtseco gewoon op basiswiskunde of een klein beetje wiskunde A1. Ik vond rechtseconomie makkelijker, maar ik heb economie laten vallen op de middelbare schoolquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:39 schreef electricfeel het volgende:
Ik mag volgend jaar (B3 eur) kiezen tussen rechtseconomie en bedrijfseconomie, nu zat ik te denken om voor rechtseconomie te gaan, maar naar wat ik hier hoor zit er ook wiskunde bij? En laat mij dat nou net niet zo heel erg liggen. Volgens mij is bedrijfseconomie trouwens nog saaier (meer boekhouden dacht ik), dat wordt een moeilijk keuze haha.
Heb ik hierboven al verteldquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ben je gestopt ja?Welke studie wil je gaan doen nu?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik ga sowieso naar het HBO. Ik zit nu te kijken naar Verkeerskunde of Ruimtelijke Ordening & Planologie, of een combinatiestudie daarvan. Volgende week open avond. Kan er op internet niet echt achter komen wat het precies inhoudt, maar het klinkt wel leuk. Een echte mening kan ik pas geven als ik studenten daar heb gesprokenIk hou jullie op de hoogte haha
Vroeg opgestaan, maar na half 11?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:16 schreef dreamzk het volgende:
Vandaag vroeg opgestaan om de studie adviseur te bellen, werkt hij maar van 9 tot half 11Dus maar even een mailtje gestuurd met mijn probleem en morgen weer opnieuw proberen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:16 schreef dreamzk het volgende:
Vandaag vroeg opgestaan om de studie adviseur te bellen, werkt hij maar van 9 tot half 11Dus maar even een mailtje gestuurd met mijn probleem en morgen weer opnieuw proberen.
Vakantie ritmequote:Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Vroeg opgestaan, maar na half 11?![]()
Dacht dat ik erg was.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
M'n laatste tentamen (Arbeidsrecht) ook binnen. Afgelopen semester toch weer 50 ECTS binnengetikt met een een gemiddelde van precies 8. Ik word nog ooit een studiebol.
Dan loop je toch Cum Laude? Knap hoor, als ik zoiets wil doen moet ik me elke dag in de bieb opsluiten en keihard studeren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
M'n laatste tentamen (Arbeidsrecht) ook binnen. Afgelopen semester toch weer 50 ECTS binnengetikt met een een gemiddelde van precies 8. Ik word nog ooit een studiebol.
Af en toe twijfel ik daar aanquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:40 schreef ScottTracy het volgende:
74 ECTS in één semester? Zijn jullie wel gezond?
Ik doe er maar 50 per semester, maar ben dan ook deeltijder.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:40 schreef ScottTracy het volgende:
74 ECTS in één semester? Zijn jullie wel gezond?
Maarquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik doe er maar 50 per semester, maar ben dan ook deeltijder.
Ik doe er ook 30 per semester hoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:04 schreef ScottTracy het volgende:
Ik doe er 30 per semester, hoor ik er nou niet bij?
Dat geldt ook voor mij ja. Al heb ik er eens 37,5 gedaan, dat vond ik al heel goed van mezelf.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik probeer er 30 per semester te doen
Ik doe hetzelfde.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:04 schreef ScottTracy het volgende:
Ik doe er 30 per semester, hoor ik er nou niet bij?
Nog geen twee maanden, maar bij mij was het een wat andere situatie die ik ivm met anonimiteit niet uit de doeken zal doen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:46 schreef Maharbal het volgende:
Hoe lang hebben de mensen die al een master scriptie hebben gemaakt er ongeveer over gedaan?
Het vinden van een goede probleemstelling kost vaak ook de helft van de totaaltijd. En een slechte probleemstelling kost je al snel drie keer zoveel tijd. Een beetje cliché, maar wel waar. Met een goede onderzoeksvraag en/of hypothese kun je gericht lezen en gericht schrijven, zonder dat je concept een monster van 150 pagina's wordt, waaruit je vervolgens de helft moet schrappen. Dat gebeurt veel studenten nogal eens.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:58 schreef Maharbal het volgende:
Ach, het is dus doenbaar.
Mijn grootste probleem is over het algemeen niet het schrijven van de scriptie zelf (vind ik niet heel erg), maar het bedenken van een onderwerp. Ik voorspel dat dat echt vervelend gaat worden.
Dat is inderdaad wat ik bedoel met het vinden van een geschikt onderwerp. Als je een geschikt onderwerp hebt kun je al gerichter lezen en gaandeweg een probleemstelling formuleren (of verder uitwerken indien je al een beetje een opzet in gedachten had). Ik weet alleen persoonlijk nog niet eens welke kan ik op wil, laat staan dat ik al uberhaupt een opzetje in m'n hoofd hebquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Het vinden van een goede probleemstelling kost vaak ook de helft van de totaaltijd. En een slechte probleemstelling kost je al snel drie keer zoveel tijd. Een beetje cliché, maar wel waar. Met een goede onderzoeksvraag en/of hypothese kun je gericht lezen en gericht schrijven, zonder dat je concept een monster van 150 pagina's wordt, waaruit je vervolgens de helft moet schrappen. Dat gebeurt veel studenten nogal eens.
Ik zie mezelf gerust een scriptie van hoogstens 4 pagina's makenquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik bedoel met het vinden van een geschikt onderwerp. Als je een geschikt onderwerp hebt kun je al gerichter lezen en gaandeweg een probleemstelling formuleren (of verder uitwerken indien je al een beetje een opzet in gedachten had). Ik weet alleen persoonlijk nog niet eens welke kan ik op wil, laat staan dat ik al uberhaupt een opzetje in m'n hoofd heb.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik schrappen aanlokkelijker vind dan constant dingen toe te moeten voegen omdat je anders een te summier stuk hebt.
ja dat heb ik dus niet ..quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:03 schreef Maharbal het volgende:
Voor mij zijn dat 8 vakken inclusief een scriptie. Van 3 vakken heb ik eind maart alweer tentamens, dus dat is mooi afgezonderd van de rest. Dan blijven er nog 5 vakken over die allemaal redelijk dicht bij elkaar worden afgenomen, maar het is te doen.
Ik begin voor zo'n grote hoeveelheid vakken ruim van tevoren met leren (denk aan een maand of anderhalf). Bij vrijwel alle vakken maak ik zelf een samenvatting. Hierdoor onthoud je de dingen sowieso beter, maar je hebt altijd de belangrijkste punten van een vak in een bestandje staan die jij zelf hebt gemaakt, dus met je eigen gedachtenkronkels en aandachtspunten. Als je eenmaal alles één keer hebt gelezen en samengevat dan hoef je (ik in ieder geval) vaak alleen maar even m'n samenvatting door te spitten om bij vergeten dingen een "Oh ja" moment te hebben.
Ik heb m'n bachelor al wel. Oorspronkelijk deed ik alleen de master Notarieel recht, maar begin dit collegejaar ook besloten dat ik de master Fiscaal recht wilde gaan doen. Voor je master fiscaal recht moet je alleen wel nog een aantal fiscaalrechtelijke bachelorvakken (die ik als notarieel niet heb gehad) doen voordat je daadwerkelijk je fiscale master binnen kan krijgen. Vandaar dat ik zei dat er nog enkele bachelorvakken fiscaal gehaald dienden te worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:15 schreef anti-fok het volgende:
[..]
ja dat heb ik dus niet ..![]()
maar vind het wel heel knap van je , en dan ook nog zoveel werken!
maar ik maak een beetje uit je verhaal op dat je dus nog niet je bachelor hebt, maar al wel bezig bent met master-vakken? Op welke uni zit je? is dat niet zo streng gescheiden bij jou?
ja video-colleges zijn idd een uitkomst!
oh zo ik snap het.. en nu heb ik nog meer respect voor je.. notarieel recht!! fiscaal recht!! Heb ook nog 2 jaar lopen sukkelen met notarieel recht, ook aan de RuG trouwens.. niet echt mijn ding.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb m'n bachelor al wel. Oorspronkelijk deed ik alleen de master Notarieel recht, maar begin dit collegejaar ook besloten dat ik de master Fiscaal recht wilde gaan doen. Voor je master fiscaal recht moet je alleen wel nog een aantal fiscaalrechtelijke bachelorvakken (die ik als notarieel niet heb gehad) doen voordat je daadwerkelijk je fiscale master binnen kan krijgen. Vandaar dat ik zei dat er nog enkele bachelorvakken fiscaal gehaald dienden te worden.
Aangezien ik al een master-student ben (voor Notarieel) mag ik dus best andere mastervakken doen die niks met "mijn vakgebied" te maken hebben. Ik sta nu officieel ook niet ingeschreven voor de master fiscaal recht, omdat het inschrijven hier aan regels is gebonden. Officieel mag ik me pas inschrijven voor de master (+ bachelor) Fiscaal recht als ik m'n master Notarieel binnen heb (zodat ik ook wat vrijstellingen kan krijgen). Maar als ik deze vakken nu al wel doe, dan krijg ik op het moment van inschrijven voor Fiscaal recht gewoon vrijstelling voor de fiscaalrechtelijke vakken die ik nu al heb behaald.
Ik zit overigens op de RuG.
Ik vind het wel tofquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:27 schreef anti-fok het volgende:
[..]
oh zo ik snap het.. en nu heb ik nog meer respect voor je.. notarieel recht!! fiscaal recht!! Heb ook nog 2 jaar lopen sukkelen met notarieel recht, ook aan de RuG trouwens.. niet echt mijn ding...
Over het algemeen zien we elkaar vaak in het weekend, omdat we beide nogal druk zijn. Maar hier en daar zal ik dan inderdaad even wat tussengas moeten gevenquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:31 schreef xxiessiexx het volgende:
@Maharbal: En wat nu als je vriendin weer terug komt? Kan ze de deur dan niet meer in door de vele stapels boeken die door het huis verspreid liggen?Nee, maar dan zal je wel weer in een heel ander ritme moeten gaan werken om tijd voor haar te maken toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |