Het verband ontgaat je een beetje? Of is eea te hoog gegrepen voor je?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik begreep van de energieleverancier dat het hun beleid is om eens in de drie jaar de meterstand op te laten nemen door hun personeel. Nu weet ik dat dit in de praktijk niet zo werkt, maar uiteindelijk heb je toch alleen jezelf als je te lage meterstanden doorgeeft i.c.m. stijgende energieprijzen![]()
Of zijn er mensen die expres te hoge standen doorgeven om zo wat voordeel te halen?
Ja ja, ok.....alleen een aanvraag niet natuurlijk, maar een dergelijk aanvraag wordt getoetst aan bekend zijnde gegevens. Naar aanleiding daarvan kan een huisbezoek wenselijk zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het aanvragen van een uitkering is bij uitstek een signaal.... om maar even een huisbezoek af te leggen, hoe moet ik dat zien?
Goed punt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het aanvragen van een uitkering is bij uitstek een 'signaal'. DAT is juist het moment dat de uitkerende instantie moet gaan beslissen óf er recht is op een uitkering en hoe hoog deze dan moet zijn. Nou zal dat dan met name spelen bij het toekennen van een vorm van een werkeloosheids- of bijstandsuitkering of WAO-uitkering. Wanneer bv een WAO-uitkering wordt aangevraagd doet het UWV uitvoerig en herhaaldelijk onderzoek naar de mate van arbeidsongeschiktheid, en vooral ook bij de aanvraag, Wat is er mis om een dergelijk beleid toe te passen bij het aanvragen van met name een bijstandsuitkering?
...en dat een ieder verschoond wil blijven van willekeur...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed punt.
Volgens mij ligt het probleem erin dat de woning heilig is.
Ik denk meer aan: als die wet er een keer is zijn er vast wel meer ambtenaren die er gebruik van willen maken .. belastingsinspecteurs bvb, die nu nog een afspraak moeten maken waardoor je ruimschoots de tijd hebt om evtle aanwijzingen van een hoger inkomen even elders kan parkeren, of zo ..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Krijg de indruk dat de overheid wil duidelijk maken, aan iedereen die iets van haar ontvangt: I own your ass.
Zoiets?
Als iedereen eenmalig wordt gecontroleerd bij een uitkeringsaanvraag, dan is geen sprake van willekeur. Maar desondanks kan het nog steeds onwenselijk zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
...en dat een ieder verschoond wil blijven van willekeur...
Dat eenmalig is sws niet een optie, maar dan zou idd wat jij noemt heel belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Als iedereen eenmalig wordt gecontroleerd bij een uitkeringsaanvraag, dan is geen sprake van willekeur. Maar desondanks kan het nog steeds onwenselijk zijn.
Dat kan je dan gewoon onderdeel maken van de vaste procedure .. dat is wel even iets anders dan een ambtenaar die op willekeurige tijden je huis mag betreden terwijl er nog niet eens een concreet vermoeden is van fraudequote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Als iedereen eenmalig wordt gecontroleerd bij een uitkeringsaanvraag, dan is geen sprake van willekeur. Maar desondanks kan het nog steeds onwenselijk zijn.
Ik lijd niet in voldoende mate aan paranoiaquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het verband ontgaat je een beetje? Of is eea te hoog gegrepen voor je?
Dat ook ja. Het kan een geval worden van een wet die de overheid in principe onbeperkte mogelijkheden geeft, met een soort toezegging eraan gekoppeld van "ja maar we gebruiken de wet alleen als stok achter de deur / in deze en die situaties". Dat is niet de kant die het op moet gaan nee.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat kan je dan gewoon onderdeel maken van de vaste procedure .. dat is wel even iets anders dan een ambtenaar die op willekeurige tijden je huis mag betreden terwijl er nog niet eens een concreet vermoeden is van fraude
Ambtseed + leugen = waarheidquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat ook ja. Het kan een geval worden van een wet die de overheid in principe onbeperkte mogelijkheden geeft, met een soort toezegging eraan gekoppeld van "ja maar we gebruiken de wet alleen als stok achter de deur / in deze en die situaties". Dat is niet de kant die het op moet gaan nee.
Je mag ook niet te hard rijden. Of zonder gordel rijden enz. Doet ook iedereen. Dat wil niet zeggen dat je het blauwe korps maar uit moet breiden naar 1 op 1 om te voorkomen dat het gebeurt?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Fraude mag niet. Klaar. Omdat 99 % misschien wel eerlijk is, hoeft dat ene procentje er nog niet mee weg te komen.
Was de realiteit maar zo. Kijk maar naar Amerika, daar zijn een hoop intelligente burgers die nog steeds denken dat de Homeland Security Act een goede zaak is. Het is helaas een feit dat nog steeds teveel mensen bereid zijn hun privacy en of vrijheid op te geven in de strijd tegen fraude, terrorisme of wat het ook maar is waartegen volgens de overheid gevochten moet worden omdat het hun op dit moment niet raakt. Ze zijn simpelweg niet in staat om verder te kijken dan hun neus lang is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:02 schreef bloodymary het volgende:
Ik denk dat iedere denkende burger 1 % fraude (wat wel heel weinig is) zal prefereren boven een controle staat.
En wat moeten de mensen volgens jou doen als ze er fel op tegen zijn? Jammeren op internet?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:56 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Was de realiteit maar zo. Kijk maar naar Amerika, daar zijn een hoop intelligente burgers die nog steeds denken dat de Homeland Security Act een goede zaak is. Het is helaas een feit dat nog steeds teveel mensen bereid zijn hun privacy en of vrijheid op te geven in de strijd tegen fraude, terrorisme of wat het ook maar is waartegen volgens de overheid gevochten moet worden omdat het hun op dit moment niet raakt. Ze zijn simpelweg niet in staat om verder te kijken dan hun neus lang is.
In deze discussie kom ik maar steeds 1 iemand tegen die aan het jammer en het zuigen is en dat ben jij. De rest probeert gewoon te discussieren, wat een bezigheid op zich is, met steekhoudende argumenten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat moeten de mensen volgens jou doen als ze er fel op tegen zijn? Jammeren op internet?
Stel driekwart van de amerikanen is tegen de Homeland Security Wet. Wat stel je voor dat ze er aan doen? Is een heel legitieme vraag hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:15 schreef bloodymary het volgende:
[..]
In deze discussie kom ik maar steeds 1 iemand tegen die aan het jammer en het zuigen is en dat ben jij. De rest probeert gewoon te discussieren, wat een bezigheid op zich is, met steekhoudende argumenten.
Je draait lekker in cirkels.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat moeten de mensen volgens jou doen als ze er fel op tegen zijn? Jammeren op internet?
Ik denk dat een heleboel mensen bang zijn dat het feit dat ze kinderbijslag ontvangen de overheid al het recht geeft om even binnen te komen kijken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef Perrin het volgende:
Ik krijg een beetje de indruk dat er een heleboel mensen die onterecht een uitkering ontvangen in dit draadje reageren.
Ik denk dat de sociale recherche al lang weet dat deze wet het nooit gaat halenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me af of de sociale recherche dan met targets gaat werken. Of misschien al met targets werkt trouwens.
ik ben bang dat deze wet er juist wel gaat komen, kleine aanpassingen die later weer kunnen worden teruggedraaidquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:47 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat de sociale recherche al lang weet dat deze wet het nooit gaat halen
En, het ook niet nodig vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |