quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:43 schreef chacama het volgende:
Ja, hoor daar houden we allemaal rekening mee. Net zoals de hele wereld er rekening mee hield toen hier in Nederland overstromingen waren en wij ook aan ons lot overgelaten werden. Ohhh, nee. Wacht ook toen heeft Nederland een land dat geld heeft hulp van buitenaf gehad. Jeetje wat dom van me om te willen helpen. Mensen in een land zonder geld willen helpen.... ja erg dom van me.....
Mja, als jouw moeder/vader/kind/broer/zus zoiets overkomt zou je ook niets doen he?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:39 schreef truebastard het volgende:
houd niemand er rekening mee dat dit gewoon de natuur is.
overbevolking en ongelimiteerd voortplanten zonder dat je omgeving erop berekend is.
heel sneu voor die mensen maar het is natuurlijk wel goed voor moeder aarde.
en om nu meteen weer erop te springen...laat ze het zelf uitzoeken, worden ze zelfstandig van en leren ze van.
Joh laat gaan, zn username zegt genoeg toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:50 schreef Fuente het volgende:
[..]
Mja, als jouw moeder/vader/kind/broer/zus zoiets overkomt zou je ook niets doen he?
oh waarom reageer ik uberhaupt![]()
Wat leren ze er van? Dat ze huizen moeten bouwen die aardbeving bestendig zijn, van geld wat ze daar niet hebben?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:39 schreef truebastard het volgende:
houd niemand er rekening mee dat dit gewoon de natuur is.
overbevolking en ongelimiteerd voortplanten zonder dat je omgeving erop berekend is.
heel sneu voor die mensen maar het is natuurlijk wel goed voor moeder aarde.
en om nu meteen weer erop te springen...laat ze het zelf uitzoeken, worden ze zelfstandig van en leren ze van.
als eerste eens een normaal kindertal per persoon nemen, de omgeving fatsoenlijk inrichten en zich niet afhankelijk maken aan buitenlandse steun.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:55 schreef
krijtlijk het volgende:
[..]
Wat leren ze er van? Dat ze huizen moeten bouwen die aardbeving bestendig zijn, van geld wat ze daar niet hebben?
Fuente, mijn donatie is overgemaakt!
Fijn, bedankt voor je mening, ga je die dan nu verder ventileren in de topics in NWS?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:13 schreef truebastard het volgende:
[..]
als eerste eens een normaal kindertal per persoon nemen, de omgeving fatsoenlijk inrichten en zich niet afhankelijk maken aan buitenlandse steun.
al dat gezeik met hulporganisaties en idioten die met koffertjes spul die kant op gaan en in de weg lopen.
als westerse landen iets moeten doen is het bepaalde legeronderdelen erheen sturen die helpen met een nood infrastructuur, noodkampen aanleggen en basis reddingswerk en coordinatie.
daarvoor zijn ze getrained, hebben materieel en hebben toch weinig te doen in hun normale dagelijkse bezigheden
We weten niet of het vanavond gaat lukken, maar we hopen van harte!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Fuente, sorry voor de late reactie ..ik ben nu pas op fok..Wat fijn dat je met je broer gesproken hebt al is het maar 5 minuten! Ik hoop voor jullie dat Alexander straks bij RTL nieuws te zien is ..zoals ik begrepen hebt.
waarom?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Fijn, bedankt voor je mening, ga je die dan nu verder ventileren in de topics in NWS?
Kunnen we ons hier gewoon blijven focussen op zoveel mogelijk hulp voor Alex en de Stichting en via hen heel veel kinderen hopelijk.
Nee zou ook morgen kunnen zijn..het moet gemonteerd worden etc. Maar hoop met jullie mee dat het vanavond komt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:23 schreef Fuente het volgende:
[..]
We weten niet of het vanavond gaat lukken, maar we hopen van harte!
Ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:32 schreef truebastard het volgende:
[..]
waarom?
dit soort initiatieven is gewoon schadelijk voor dergelijke samenlevingen.
net als het ingrijpen in 3e wereld landen of bij oorlogen tussen primitieven.
ook de westerse samenleving hebben te maken gehad met oorlogen, natuurgeweld en epidimien.
de zwakkeren worden uit de evolutie gehaald en de sterkeren blijven over en krijgen de drang te verbeteren.
door achterlijk maar geld ertegenaan te gooien stop je dus een natuurlijke ontwikkeling en breng je meer schade toe
noem eens ff een succesvol westers land die niet te maken heeft gehad met soortgelijke ellende/corruptie/etc in het verleden en die daaruit zelf lering heeft getrokken en een goede samenleving heeft opgebouwd...quote:
Ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:39 schreef truebastard het volgende:
[..]
noem eens ff een succesvol westers land die niet te maken heeft gehad met soortgelijke ellende/corruptie/etc in het verleden en die daaruit zelf lering heeft getrokken en een goede samenleving heeft opgebouwd...
ff een paar eurootjes doneren om je eigen geweten te sussen.
waarom gebruiken hulporganisaties die beelden van massagraven en verminkte mensen en huilende moeders en kinderen.
die fotografen krijgen gewoon opdracht om de meest gruwelijke dingen te fotograferen want dat verdiend beter...
oke veel plezier met het verder om zeep helpen van een totale bevolking.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja.
Mss had je het nog niet begrepen, maar dit topic is niet bedoeld voor deze discussie, ga nou gewoon lekker verder in NWS, hier vang je toch bot...
Hey, houd eens op met dit topic te misbruiken om je mening door andermans strot te duwen. Dit is niet Klaagbaak, dit is niet Nieuws, dit is een inzamelingstopic. Open fijn ergens anders een topic en ga daar je gifgal spuwen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:57 schreef truebastard het volgende:
[..]
waren de europese landen dan voor de marshall hulp 3e wereldlanden...
leer eerst eens lezen...
Van ons is nog niet binnen ..heb straks overgemaakt. Dat zei ik tegen jou in je PM.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:53 schreef Fuente het volgende:
De eerste tussenstand van geld wat op de rekening staat is: 170 euro!! In een paar uur tijd. Mensen jullie zijn geweldig. We verwachten nog veel meer donaties aangezien er veel aanmeldingen zijn geweest, maar dit zijn bijna allemaal donaties van postbank/ing nr's en dat gaat natuurlijk snel op een ing rekeningnr.
Wauw!!
Dan hebben jullie van ons ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:11 schreef Fuente het volgende:
Is prima hoor Haaibaaike, we verwachten pas tegen woensdag/donderdag een eindstand te kunnen geven
Dat van ons komt van de week binnen ..omdat ik gisteren overgemaakt hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:29 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Maar er kan vast nog meer bij! Lijkt me dat nog lang niet alles binnen is! Ik zie hier best veel reacties al, dus er komt vast nog een flink bedrag bij.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef Fuente het volgende:
De eerste 5 paketten zijn binnen
Quote Sara: Ooh wauwww zijn die allemaal voor oom Alex in Hietie!!
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef Fuente het volgende:
De eerste 5 paketten zijn binnen
Quote Sara: Ooh wauwww zijn die allemaal voor oom Alex in Hietie!!
Wow, super!!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:03 schreef Fuente het volgende:
**TUSSENSTANT**
250 euro!! En dat al in 2 dagen tijd
Geweldig!
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:03 schreef Fuente het volgende:
**TUSSENSTAND**
250 euro!! En dat al in 2 dagen tijd
Geweldig!
Als dat degene was die ik daarstraks in beeld zag bij het rtl nieuws... ik vond het eig. een beetje bizar hoe hij een soort van live verslag stond te doen over wat ze daar in die kuil zagen liggen. Of was dat niet zo en stond hij het alleen maar te vertellen. Ik zapte er langs en kreeg precies dat stukje mee.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Eric Mouthaan lijkt me ook een goede verslaggever, hopelijk is het snel te zien op RTL4....
Ik heb dat niet gezien... maar dit is Eric Mouthaan"quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als dat degene was die ik daarstraks in beeld zag bij het rtl nieuws... ik vond het eig. een beetje bizar hoe hij een soort van live verslag stond te doen over wat ze daar in die kuil zagen liggen. Of was dat niet zo en stond hij het alleen maar te vertellen. Ik zapte er langs en kreeg precies dat stukje mee.
Dat was hem idd. Ik vond het ook beetje apart stukje. Maar ik was ook afgeleid, dus niet heel goed opgelet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als dat degene was die ik daarstraks in beeld zag bij het rtl nieuws... ik vond het eig. een beetje bizar hoe hij een soort van live verslag stond te doen over wat ze daar in die kuil zagen liggen. Of was dat niet zo en stond hij het alleen maar te vertellen. Ik zapte er langs en kreeg precies dat stukje mee.
Ja inderdaad.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:14 schreef Diaan73 het volgende:
Die verhalen over die echtparen zijn toch ook ontzettend triest zeg.Ik kan me voorstellen dat die ouders uitsluitsel willen.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:03 schreef Fuente het volgende:
**TUSSENSTAND**
275 euro!! En dat al in 2 dagen tijd
Geweldig!
Eh... over welke rekening heb je het eigenlijk? Ik heb op die Rewimo noemde gestort (met het extra cijfer).quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:03 schreef Fuente het volgende:
**TUSSENSTAND**
300 euro!! En dat al in 2 dagen tijd
Geweldig!
Dat is een ander nummer, van de stichting. Het nummer uit de PM is een ander.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:24 schreef flugeltje het volgende:
Een gironummer? Ik heb gewoon het banknummer gebruikt wat in de OP staat, komt dan toch ook wel goed terecht?
Maar het geld komt dan toch hoop ik wel op de juiste stapel terecht? Het nummer stond zo expliciet in de OP dat ik dacht dat dat het juiste nummer was...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is een ander nummer, van de stichting. Het nummer uit de PM is een ander.
Ja, ik heb ook op het rek.nr. van de stichting gestort. Maar is óók een goed doel.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar het geld komt dan toch hoop ik wel op de juiste stapel terecht? Het nummer stond zo expliciet in de OP dat ik dacht dat dat het juiste nummer was...
Mens! Net of dat ze op Haïti op wat troep uit een kraampakket zitten te wachten.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:43 schreef Tan het volgende:
Heb je wat aan restanten uit het kraampakket? (heb dit topic niet doorgelezen). Ik ben in het ziekenhuis bevallen dus heb eigenlijk alles nog, waaronder ook gaasjes en watten. Kraamverbanden lijken me niet praktisch, maar misschien die matjes weer wel. Weet niet of het handig is om op te sturen, anders maak ik gewoon geld over als je dat liever hebt.
er zitten ook gaasjes in een kraampakket..quote:Op zondag 17 januari 2010 19:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mens! Net of dat ze op Haïti op wat troep uit een kraampakket zitten te wachten.![]()
Denk je niet dat ze bij de VN 100.000 van die pakketten in voorraad hebben voor dit soort gevallen?
Ah. Dat veranderd de zaak.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
er zitten ook gaasjes in een kraampakket..
Dat bedoel ikquote:Op zondag 17 januari 2010 19:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
er zitten ook gaasjes in een kraampakket..
Ik weet wel dat het allemaal zo goed bedoeld is maar ik wil het ook realistisch bekijken.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:26 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik(en schreef ik ook in mijn vorige reactie).
Gelukkig zitten we wel allemaal op de reactie van 'Nieuwsgierig' te wachten.
Hoe kom je daar nou weer bij? Praat geen onzin als je niet weet waar je het over hebt. De stichting valt onder ontwikkelingshulp, ze proberen baluwhelmen mee te krijgen naar boven vanwege de spullen.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ah. Dat veranderd de zaak.
Een pistool en een doos patronen heb je momenteel meer aan.
Maar zelfs al zou je onwaarschijnlijk genoeg daar kunnen landen dan laten de blauwhelmen je toch niet van het vliegveld af.
Lief van je!quote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Idril-2 het volgende:
Fuente, ik hoorde een oproep: mail je verhaal naar ooggetuige@nos.nl want radio 1 wil morgenvroeg aandacht besteden aan acties voor Haïti! Het liefst hebben ze om 6.15 uur al iets inde uitzending, maar alle meldingen zijn welkom!
Nou OK. Stuur me maar een PM dan krijg je 50 euro.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:50 schreef Fuente het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Praat geen onzin als je niet weet waar je het over hebt. De stichting valt onder ontwikkelingshulp, ze proberen baluwhelmen mee te krijgen naar boven vanwege de spullen.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:20 schreef YPPY het volgende:
Ze zijn echt goed bezig. Juist doordat die Marijke daar toch al zo bekend is, lijkt het me van een totaal andere orde dan een particulier die 'zomaar' die kant op gaat.
Ja, dat kloptquote:Op zondag 17 januari 2010 21:36 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat een geweldige actie.
Ik zal geld overmaken, weet hierbij in ieder geval dat het in goede handen komt, het rekeningnummer uit de OP is goed?
Ik heb een andere banknummer ingevuld die Fuente mij gegeven heeft om geld over te maken maar niet die in dat OP staat.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:24 schreef flugeltje het volgende:
Een gironummer? Ik heb gewoon het banknummer gebruikt wat in de OP staat, komt dan toch ook wel goed terecht?
Je hebt PMquote:Op zondag 17 januari 2010 22:06 schreef Fuente het volgende:
Wij hebben vandaag alle mensen met de naam van het verkeerde rekeningnr gebeld, maar helaas kent niemand de persoon die we moeten hebben.
We proberen morgen nog 1 iemand (maar die is zee christelijk, hun forum is zelfs op zondag gesloten, dus die durfden we niet te bellen) en morgen bellen we direct de ing!
Komt goed!
Rewimi, zou je mij nog kunnen pmmen hoeveel mensen geld hebben overgemaakt via dat nr?
ik sluit me helemaal aan bij jou!quote:Op maandag 18 januari 2010 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind Alex zó dapperMaar ik kan me goed voorstellen dat jullie liever hebben dat hij blijft waar hij is en voor de mensen daar zorgt. Dat is óók heel belangrijk. Je weet niet wat hij tegen gaat komen als hij gaat helpen, en dat wil je hem liever besparen natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanochtend belde de directrice met de vraag of ik bereid was het verhaal te doen voor de PZC (de Provinciaal Zeeuwse Courant). Hier heb ik ja op gezegd - na Fuente gemaild te hebben - en iets later zat ik in gesprek met een journalist. Het artikel met met bijbehorende foto's komen morgen in de krant. Zodra ik het heb zal ik die ook plaatsen. In het kader van hoe meer aandacht hoe beter, hoop ik dat dit ook weer mensen wakker maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |