abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:48:08 #76
3542 Gia
User under construction
pi_76847132
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan houden ze die grijpstuiver maar... Ik ga echt niemand binnenlaten om te kijken of ik mijn eigen kind wel verzorg voor dat lachertje van nog geen 65 euro per maand. En daarnaast, zien of er bij ons een kind woont, daar hoef je niet voor binnen te komen, dat zie je ook wel door het raam (van het huis én de auto)
Een gescheiden man, weekendpapa, heeft ook een kinderzitje in de auto en een kinderslaapkamer met speelgoed enz.... Toch heeft hij geen recht op kinderbijslag. Speelgoed, kinderzitje, zelfs een aanwezig kind, zegt nog niets over het recht op kinderbijslag.
pi_76847204
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben er niet op tegen, hoor. Mijn man werkt bij de SVB en ik hoor regelmatig verhalen over fraudegevallen. Uiteraard zonder namen te noemen. Het is gewoon heel lastig als je een bezoek, bij vermoeden van fraude, moet aankondigen. Nu moeten die inspecteurs wekenlang posten om samenwoning aan te kunnen tonen. Met een onaangekondigd bezoek is dat in een dag gepiept.

Vaak is het ook zo dat buurtbewoners geklikt hebben over ongeoorloofd samenwonen. Stuur je een brief dat je gaat controleren, ruimen ze alles op. Valt er niks te bewijzen. Dit gaat vaak over 10 duizenden euro's aan fraude.

Om maar een voorbeeldje te noemen: Twee AOW-gerechtigden hebben ieder een seniorenwoning, wonen in de ene en laten een kennis, tegen betaling in de andere wonen. Geen haan die ernaar kraait.
Alleen met wekenlang posten is dit vast te stellen.
Als we als samenleving willen dat fraude onmogelijk is en dat we naar een bijna 100% veilige samenleving willen dan betekend dat dus dat we alle controle aan de overheid geven en onze privacy opzeggen.

Als we dat we willen moeten we ons misschien meteen laten chippen en op iedere hoek van de straat intelligente camera's laten plaatsen. Ook zou de overheid een sleutel van ieder huis moet hebben.

Maar nee dat vinden we als samenleving een stap te ver gaan. Daarom doet de overheid het stapje voor stapje. De kikker in de pan moet je niet te snel aan de kook brengen anders springt hij weg.

We bevinden ons op een hellend vlak waar een groot deel van de bevolking de consquenties niet van in zien.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 12:50:31 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76847219
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Een gescheiden man, weekendpapa, heeft ook een kinderzitje in de auto en een kinderslaapkamer met speelgoed enz.... Toch heeft hij geen recht op kinderbijslag. Speelgoed, kinderzitje, zelfs een aanwezig kind, zegt nog niets over het recht op kinderbijslag.
Juist, daarvoor hoeven ze dus helemaal niet binnen te komen. Want ze kunnen met binnenkomen niets meer of minder beoordelen dan met door een raam kijken. Mag jij me uitleggen wat de meerwaarde van binnenkomen is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76847220
quote:

[..]

Dan houden ze die grijpstuiver maar... Ik ga echt niemand binnenlaten om te kijken of ik mijn eigen kind wel verzorg voor dat lachertje van nog geen 65 euro per maand. En daarnaast, zien of er bij ons een kind woont, daar hoef je niet voor binnen te komen, dat zie je ook wel door het raam (van het huis én de auto)
Mooi, dan is er dus meteen ook helemaal geen probleem meer met een overheid die zich niet aan de eigen wetten houdt want Sjeen heeft er geen last van....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:50:39 #80
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76847229
quote:

[..]

Ik ben er niet op tegen, hoor. Mijn man werkt bij de SVB en ik hoor regelmatig verhalen over fraudegevallen. Uiteraard zonder namen te noemen. Het is gewoon heel lastig als je een bezoek, bij vermoeden van fraude, moet aankondigen. Nu moeten die inspecteurs wekenlang posten om samenwoning aan te kunnen tonen. Met een onaangekondigd bezoek is dat in een dag gepiept.

Vaak is het ook zo dat buurtbewoners geklikt hebben over ongeoorloofd samenwonen. Stuur je een brief dat je gaat controleren, ruimen ze alles op. Valt er niks te bewijzen. Dit gaat vaak over 10 duizenden euro's aan fraude.

Om maar een voorbeeldje te noemen: Twee AOW-gerechtigden hebben ieder een seniorenwoning, wonen in de ene en laten een kennis, tegen betaling in de andere wonen. Geen haan die ernaar kraait.
Maar om onaangekondigd huisvredebreuk te plegen bij mensen gaat heel erg ver. Nu kan het in sommige gevallen best handig zijn, maar ik vind dat niet opwegen tegen de nadelen van een staat die de mogelijkheid gaat krijgen om legaal op deze manier te mogen inbreken.
pi_76847247
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

wat kun je dan aantonen met een huisinval?
pi_76847273
quote:

En de kennis die in de andere woning woont mag zich niet inschrijven, dus hoe zit het met de inkomsten van die kennis.

En ja natuurlijk komt fraude voor, maar hoe vaak komt het voor? Je kunt niet naar een 100% fraudeloze maatschappij, ik denk dat we gewoon genoegen moeten nemen met een bepaald percentage fraude, en proberen dit in stand te houden, maar niet door zulke privacy overschrijdende maatregelen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 12:53:14 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76847340
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mooi, dan is er dus meteen ook helemaal geen probleem meer met een overheid die zich niet aan de eigen wetten houdt want Sjeen heeft er geen last van....
Lezen is ook een kunst zeg... Ik heb er wel last van, ik weiger mee te werken aan zulke onzin. Dan maar met de consequentie dat ze mij'n 'recht' op kinderbijslag intrekken.
pi_76847606
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Subtiel Godwinnetje, maar niet onterecht.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:03:28 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76847688
quote:

[..]

Het gaat me helemaal niet om die grijpstuiver, het gaat mij erom dat ze met dit wetsvoorstel zo'n beetje elke burger kunnen lastig vallen. Nu staart iedereen zich nog blind op "fraudeurs" en men vindt het allemaal maar prima. Over 10 jaar komen ze je huis binnen omdat je 2 dagen daarvoor een kratje bier gehaald hebt bij de appie met je bonuskaart en komen ze tellen hoeveel lege flesjes er al in de kelder staan. Zijn het er teveel dan mag je extra zorgverzekering dokken, want het "draagvlak" moet natuurlijk wel behouden blijven...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 13:06:06 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76847783
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat me helemaal niet om die grijpstuiver, het gaat mij erom dat ze met dit wetsvoorstel zo'n beetje elke burger kunnen lastig vallen. Nu staart iedereen zich nog blind op "fraudeurs" en men vindt het allemaal maar prima. Over 10 jaar komen ze je huis binnen omdat je 2 dagen daarvoor een kratje bier gehaald hebt bij de appie met je bonuskaart en komen ze tellen hoeveel lege flesjes er al in de kelder staan. Zijn het er teveel dan mag je extra zorgverzekering dokken, want het "draagvlak" moet natuurlijk wel behouden blijven...
Ik ben van mening dat ik niemand binnen hoef te laten als ik dat niet wil, tenzij er een gedegen huiszoekingsbevel is.

Van wie komt dit onzalige wetsvoorstel eigenlijk?
pi_76847787
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Inderdaad! Dat is ook wat ik mijn eerdere reactie al aangaf. Helaas wordt dit door de voorstanders weer massaal genegeert omdat men geen inhoudelijke tegenreactie kan bedenken.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als we als samenleving willen dat fraude onmogelijk is en dat we naar een bijna 100% veilige samenleving willen dan betekend dat dus dat we alle controle aan de overheid geven en onze privacy opzeggen.

Als we dat we willen moeten we ons misschien meteen laten chippen en op iedere hoek van de straat intelligente camera's laten plaatsen. Ook zou de overheid een sleutel van ieder huis moet hebben.

Maar nee dat vinden we als samenleving een stap te ver gaan. Daarom doet de overheid het stapje voor stapje. De kikker in de pan moet je niet te snel aan de kook brengen anders springt hij weg.

We bevinden ons op een hellend vlak waar een groot deel van de bevolking de consquenties niet van in zien.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:09:23 #88
3542 Gia
User under construction
pi_76847896
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Juist, daarvoor hoeven ze dus helemaal niet binnen te komen. Want ze kunnen met binnenkomen niets meer of minder beoordelen dan met door een raam kijken. Mag jij me uitleggen wat de meerwaarde van binnenkomen is...
Ik vind het in geval van kinderbijslag dan ook eigenlijk nergens op slaan. Zolang voor een kind slechts één keer kinderbijslag wordt uitbetaald, maakt dat niet uit.

Overigens mag wmb die hele kinderbijslag worden afgeschaft. En dan een andere vorm van tegemoetkoming voor ouders die anders in de problemen komen en alleen voor kinderen die ook echt in Nederland wonen. En dat moet gecontroleerd mogen worden, dan. Bijvoorbeeld door controleren van bevolkingsregister en navragen op school.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

In geval van vermoeden van fraude, dus bijvoorbeeld door verklikken, moet controle mogelijk zijn. En dat moet onaangekondigd kunnen. Wekenlang posten heeft hetzelfde resultaat, maar is erg kostbaar.

Mensen die verklikt zijn en daadwerkelijk fraude plegen doen dit zichzelf aan.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:09:37 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76847901
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:06 schreef Sjeen het volgende:

Ik ben van mening dat ik niemand binnen hoef te laten als ik dat niet wil, tenzij er een gedegen huiszoekingsbevel is.
Als je dat weigert word je meteen als crimineel weggezet.
quote:
Van wie komt dit onzalige wetsvoorstel eigenlijk?
Het kabinet.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:10:45 #90
3542 Gia
User under construction
pi_76847939
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de kennis die in de andere woning woont mag zich niet inschrijven, dus hoe zit het met de inkomsten van die kennis.
Werk? Woont op papier nog bij zijn/haar ouders? Is zoveel mogelijk, als je wilt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 13:11:18 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76847954
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Het kabinet.
Het zal toch uit een bepaalde hoek komen neem ik aan?

En om dit erdoor te krijgen, moet dan de grondwet eigenlijk niet aangepast worden?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:12:18 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76847979
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:09 schreef Gia het volgende:
In geval van vermoeden van fraude, dus bijvoorbeeld door verklikken, moet controle mogelijk zijn. En dat moet onaangekondigd kunnen. Wekenlang posten heeft hetzelfde resultaat, maar is erg kostbaar.

Weet je zeker dat je in Nederland bent opgegroeid??? Of kom je oorspronkelijk uit de DDR?
pi_76847993
quote:

[..]

Ik vind het in geval van kinderbijslag dan ook eigenlijk nergens op slaan. Zolang voor een kind slechts één keer kinderbijslag wordt uitbetaald, maakt dat niet uit.

Overigens mag wmb die hele kinderbijslag worden afgeschaft. En dan een andere vorm van tegemoetkoming voor ouders die anders in de problemen komen en alleen voor kinderen die ook echt in Nederland wonen. En dat moet gecontroleerd mogen worden, dan. Bijvoorbeeld door controleren van bevolkingsregister en navragen op school.
[..]

Ik vind het jammer dat je selectief quote en niet op mijn hele reactie in gaat.

Ik ben het met je eens dat controle mogelijk moet zijn. Maar dan moeten er wel duidelijk (feitelijke) aanwijzingen zijn die een inval rechtvaardigt. Uiteraard dienen de ambtenaren in het bezit te zijn van een huiszoekingsbevel wat afgegeven is door de officier van justitie.
pi_76848003
quote:

Mensen die verklikt zijn en geen fraude plegen moeten dus maar de dupe worden van de steeds groter wordende groep paranoide NSB burgers.

Ok laten we dan eerlijk zijn als de overheid een verkeerde inval pleegt gaan de mensen waar de inval gepleegd is ook meteen een forse schade vergoeding krijgen, die desnoods door de klikkers opgebracht mag gaan worden. Kijken of er dan nog zoveel nsb burgers te vinden zijn.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:13:16 #95
3542 Gia
User under construction
pi_76848011
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:06 schreef Sjeen het volgende:

Dan moet dat maar meteen bij die wet geregeld worden. Dus, als er een geldige reden is voor huiszoeking, bijvoorbeeld verklikking, dan moet er een vorm van huiszoekingsbevel komen waarmee de toegang tot de woning verleent moet worden.

Dit voorkomt dat men zomaar bij iedereen binnen kan vallen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:14:28 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76848052
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Het kabinet.
Als je weigert, wordt je uitkering gekort. Als belastingbetaler ben ik ze daar erg dankbaar voor, eindelijk worden fraudeurs een beetje structureel aangepakt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_76848087
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moet dat maar meteen bij die wet geregeld worden. Dus, als er een geldige reden is voor huiszoeking, bijvoorbeeld verklikking, dan moet er een vorm van huiszoekingsbevel komen waarmee de toegang tot de woning verleent moet worden.

Dit voorkomt dat men zomaar bij iedereen binnen kan vallen.

Verklikken als geldige reden om een huiszoeking uit te voeren. Ben je helemaal gek geworden!?

Dat zou dus betekenen dat iedere willekeurige gek met een kleinbeetje researche bij iemand een huiszoeking zou kunnen initieren.

Waanzin!!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:15:39 #98
3542 Gia
User under construction
pi_76848098
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je in Nederland bent opgegroeid??? Of kom je oorspronkelijk uit de DDR?
De meeste gevallen van fraude komen door verklikken aan 't licht. Sommige mensen plegen fraude en scheppen er nog over op, ook. En als zij dan 2 keer per jaar op vakantie kunnen en de buurvrouw niet, dan steekt dat.
pi_76848117
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mensen die verklikt zijn en geen fraude plegen moeten dus maar de dupe worden van de steeds groter wordende groep paranoide NSB burgers.

Ok laten we dan eerlijk zijn als de overheid een verkeerde inval pleegt gaan de mensen waar de inval gepleegd is ook meteen een forse schade vergoeding krijgen, die desnoods door de klikkers opgebracht mag gaan worden. Kijken of er dan nog zoveel nsb burgers te vinden zijn.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 13:16:34 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76848130
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je weigert, wordt je uitkering gekort. Als belastingbetaler ben ik ze daar erg dankbaar voor, eindelijk worden fraudeurs een beetje structureel aangepakt.
Ja, want als ik weiger iemand binnen te laten, ben ik meteen een fraudeur...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')