abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76843918
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

En dus? Wil de overheid nu ons bang gaan maken ofzo?
Nouja, ze breiden het langzaam uit, zoals ze met alles doen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76843937
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Welk complot zit hier achter dan? De overheid heeft imho een natuurlijk neiging om steeds meer controle en bevoegdheden naar zich toe te trekken. Daar is niks geheims ofzo aan...
Een paar jaar geleden werd je uitgelachen als je dit voorspelde,
De overheid begint nu een illegale oorlog tegen de eigen burger
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:25:31 #53
272857 shouta
Ondertitel:
pi_76843945

Help, de kinderbijslagcontroleurs komen er aan deze winter!
Signature:
Maximaal 4 regels
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:26:25 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76843979
* Pietverdriet zet er een muziekje bij op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76844009
Dit is nog wel het mooiste:
quote:
Maar het kabinet verwacht dankzij de ruimere controlebevoegdheden níet meer fraude op te sporen dan nu het geval is.
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:29:31 #56
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76844100
Controle is goed, maar alles 100% proberen af te dichten gaat te ver! Technisch mogelijk maar sociaal zeer onwenselijk.

Je moet je verlies incalculeren en altijd accepteren dat je nooit 100% weet wat er gaande is!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76844105
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:27 schreef Jarno het volgende:
Dit is nog wel het mooiste:
[..]

.
Ik verwacht wel dat ze 10.000 extra ambtenaren nodig hebben om deze regel te gaan uitvoeren. Dus iemand heeft zomaar wat extra banen gecreerd. Wat nou kleinere overheid en minder regeltjes wat dit kabinet zo hard gilde toen men aantrad.
pi_76844137
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:29 schreef Herkauwer het volgende:
Controle is goed, maar alles 100% proberen af te dichten gaat te ver! Technisch mogelijk maar sociaal zeer onwenselijk.

Je moet je verlies incalculeren en altijd accepteren dat je nooit 100% weet wat er gaande is!
Een terrorist! Kijk!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:31:23 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76844188
Basisinkomen en vlaktax zeg ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76844329
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Rechtsstaat: Politie en de rest van de overheid houdt zich aan de wet.
Politiestaat: Politie en de rest van de overheid houdt zich niet aan de wet en kan willekeurig macht uitoefenen over burgers.
quote:
Grondwet 1815 (Gw)
Artikel 10
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76844337
Hoe gaat het dan met controle op inwonende of uitwonende studenten?
quote:
Woon je niet meer bij je ouders dan ben je uitwonend. Dit verschil heeft een stevige impact op hoeveel studiefinanciering je krijgt. Zo krijg je als uitwonende student een uitwonende beurs met aanzienlijk meer geld van de IB-groep. Voor een inwonende student is dit meestal minder omdat de IB-groep er vanuit gaat dat je ouders nog het meeste voor je betalen.
Ik weet van vroeger dat juist daar veel mee werd gesjoemeld

En ja, kinderbijslag geld natuurlijk niet alleen voor de niet-werkende mens.

Je kan wel paranoia gaan worden, maar een gevulde slaapkamer van je kind zegt helemaal niets. Je kind kan ook gewoon bij je logeren wanneer je het als uitwonend opgeeft.

Bij ons werd op school precies verteld door je medeleerlingen hoe je zoiets aan kan pakken. Die enkele keer dat mensen langskomen is wel een smoes voor te bedenken.

Dat dit sort fraude aangepakt mag worden sta ik op zich wel achter. Net als sommige werknemers altijd toevallig ziek worden in een ver land en er zo nog een paar weken vakantie aan vast plakken. De manier waarop ze nu de fraude aan willen pakken heeft dus totaal geen zin volgens mij. Kost alleen geld.

Zolang iemand met een bestelbusje met verfblikken en een ladder zijn uitkering op kan halen zonder vragen? Geloof ik niet in het willen aanpakken van fraude
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76844579
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:34 schreef waht het volgende:
quote:
Grondwet 1815 (Gw)
Artikel 10
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Ja, maar het is nog erger. Die agent in dat filmpje pleegt gewoon een aantal misdrijven, waarvan 2 in opdracht van de gemeente. Je hebt overheden die zich niet aan de eigen wet houden, dat is al heel ernstig, maar hier hebben we het over een overheid die met voorbedachte rade misdrijven pleegt.

Moeten wij eens met zijn tweeen de deur openduwen bij Maxime Verhagen thuis, zijn telefoon afpakken, deuren openbreken en hem opsluiten in zijn eigen huis. Dan gaan wij de gevangenis in. Maar die agenten daar hebben daar geen milimeter meer recht toe dan wij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:57:27 #63
83951 rashudo
project 2501
pi_76845299
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar het is nog erger. Die agent in dat filmpje pleegt gewoon een aantal misdrijven, waarvan 2 in opdracht van de gemeente. Je hebt overheden die zich niet aan de eigen wet houden, dat is al heel ernstig, maar hier hebben we het over een overheid die met voorbedachte rade misdrijven pleegt.

Moeten wij eens met zijn tweeen de deur openduwen bij Maxime Verhagen thuis, zijn telefoon afpakken, deuren openbreken en hem opsluiten in zijn eigen huis. Dan gaan wij de gevangenis in. Maar die agenten daar hebben daar geen milimeter meer recht toe dan wij.
Ja maar de politie mag toch alles?
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:02:57 #64
3542 Gia
User under construction
pi_76845537
Wat heeft het UWV te maken met kinderbijslag, AOW of Bijstand?
De eerste twee worden door de SVB toegekend, de laatste door de sociale dienst, gemeente dus.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:18:43 #65
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76846062
Nog even en er hangt in ieder huis een camera. Wel voor onze eigen veiligheid natuurlijk want de regering heeft altijd het beste met ons voor.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76846066
Ik heb toch niks te verbergen
Maargoed is te gek voor woorden dit soort DDR praktijken in Nederland zometeen aan de orde van de dag zijn.

SHNELL öffnen, EIN BEVELBefehl IST EIN BEVELBefehl!!!!!

[ Bericht 22% gewijzigd door Revolution-NL op 15-01-2010 12:24:12 ]
pi_76846232
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:18 schreef Revolution-NL het volgende:
EIN BEVEL IST EIN BEVEL!!!!!
*Befehl.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76846439
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb toch niks te verbergen
Iedereen heeft wat te verbergen. Het is hooguit wachten op het moment dat hetgeen jij te verbergen hebt strafbaar wordt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:29:09 #69
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76846441
Ik blijf me verbazen over deze overheid. Ik denk steeds bijna dat het een grap is.
Maar in werkelijkheid is het ernstig en gevaarlijk.
Een overheid moet nooit deze bevoegdheden krijgen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:29:57 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76846470
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Nog even en er hangt in ieder huis een camera. Wel voor onze eigen veiligheid natuurlijk want de regering heeft altijd het beste met ons voor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_76846575
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef teknomist het volgende:

[..]

Die linkse vieze hippies zijn zelf ook niet vies van wat huisvredebreuk.
Hoezo niet?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:39:29 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76846809
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Iedereen heeft wat te verbergen. Het is hooguit wachten op het moment dat hetgeen jij te verbergen hebt strafbaar wordt.
Ik denk dat je Revolution-NL verkeerd inschat.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:44:25 #73
3542 Gia
User under construction
pi_76846990
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:29 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf me verbazen over deze overheid. Ik denk steeds bijna dat het een grap is.
Maar in werkelijkheid is het ernstig en gevaarlijk.
Een overheid moet nooit deze bevoegdheden krijgen.
Ik ben er niet op tegen, hoor. Mijn man werkt bij de SVB en ik hoor regelmatig verhalen over fraudegevallen. Uiteraard zonder namen te noemen. Het is gewoon heel lastig als je een bezoek, bij vermoeden van fraude, moet aankondigen. Nu moeten die inspecteurs wekenlang posten om samenwoning aan te kunnen tonen. Met een onaangekondigd bezoek is dat in een dag gepiept.

Vaak is het ook zo dat buurtbewoners geklikt hebben over ongeoorloofd samenwonen. Stuur je een brief dat je gaat controleren, ruimen ze alles op. Valt er niks te bewijzen. Dit gaat vaak over 10 duizenden euro's aan fraude.

Om maar een voorbeeldje te noemen: Twee AOW-gerechtigden hebben ieder een seniorenwoning, wonen in de ene en laten een kennis, tegen betaling in de andere wonen. Geen haan die ernaar kraait.
Alleen met wekenlang posten is dit vast te stellen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 12:44:29 #74
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76846992
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er staat ook kinderbijslag tussen... En als je dan deze zin leest:
[..]

Dat betekent dus dat als jij kinderbijslag ontvangt en je werkt gewoon voor je centen, de gemeente gewoon ff komt buurten, laat je ze niet binnen einde kinderbijslag. Dat jij zo naief bent om te denken dat dit wetsvoorstel alleen maar de "uitvreters" treft...
Dan houden ze die grijpstuiver maar... Ik ga echt niemand binnenlaten om te kijken of ik mijn eigen kind wel verzorg voor dat lachertje van nog geen 65 euro per maand. En daarnaast, zien of er bij ons een kind woont, daar hoef je niet voor binnen te komen, dat zie je ook wel door het raam (van het huis én de auto)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76847048
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:34 schreef paddy het volgende:
Zolang iemand met een bestelbusje met verfblikken en een ladder zijn uitkering op kan halen zonder vragen? Geloof ik niet in het willen aanpakken van fraude
Dat is dan waarschijnlijk omdat jij de verkeerde conclusie trekt uit hetgeen je ziet. Ooit gehoord van re-integratieprojecten, waar je dus gewoon werkt met behoud van uitkering? En dan heb je ook nog vrijwilligerswerk voor stichtingen, zoals bvb Present, vrijwilligers die met toestemming en behoud van uitkering grotere klusjes doen voor mensen die het zelf niet meer kunnen.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')