abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76856942
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik ontvang geen toeslagen of bijstand.
Ik vermoed belastingfraude, dat zijn ook ambtenaren en deze wet zorgt voor een leuk begin voor hun.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:36:33 #282
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76856949
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zo is het en niet anders. De spijker op zijn kop wat mij betreft
Overigens, andere kant van de medaille. Als men vind dat uiteindelijk het waard is om alles af te staan ten kosten van privacy, prima. Voeren we dat in. Ga ik naar een plek waar men dat niet vind.
Maar de discussie wordt niet gevoerd. Mensen worden weggezet als paranoia, doemdenkers etc. Kwalificaties die mensen liever niet horen over zichzelf waardoor men hun mond niet open doet. Dus geen discussie en dus door mensen die het ergens niet mee eens te zijn een bepaald stigma te geven wordt de discussie niet gevoerd. Jammer.
Het mechanisme werkt perfect. Noem bijvoorbeeld een bepaald kleding merk bij een categorie groep mensen en een andere categorie groep mensen draagt het niet meer. Zie het merk Londsdale.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76856956
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee.
Ja .. ze willen al komen kijken bij aanvraag .. lees nou eens een keer wat er staat ipv automatisch uit te gaan van de huidige situatie !!
pleased to meet you
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:36:56 #284
3542 Gia
User under construction
pi_76856969
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Men staart zich hier blind op massaal zwart werkende uitkeringstrekkende Tokkies, jij net zo goed. Het besef dat je hier bijna elke burger wel mee kunt lastig vallen willen de voorstandertjes niet zien. Todat ze een keer bij jou op de stoep staan, KLB is te klein dan.
Nee hoor, zoals ik al zei: Die krijgen hier nog een bakkie koffie ook.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:37:11 #285
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76856982
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Reageer je ook even inhoudelijk op de post van one_of_thefew? Deze post staat namelijk bom vol met feiten die zich de afgelopen jaren hebben voltrokken.

Typerend dat een inhoudelijk post met zeer sterke onderbouwing weer massaal genegeerd word.
pi_76856989
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vermoed belastingfraude, dat zijn ook ambtenaren en deze wet zorgt voor een leuk begin voor hun.
Gelukkig niet, in de belastingwetgeving is het zo bepaald dat een controle vooraf aangekondigd moet worden.
pi_76857064
Laten we eens een stapje verder gaan. De nieuwe regelgeving wordt ingevoerd en over een paar jaar wil komt er een fraude-oplos-quotum voor de ambtenaren. Dan heb je slechts een kortzichtige ambtenaar nodig, een tweepersoonsbed, de kleren van je overleden man (waar je om emotionele redenen geen afstand van kan doen), en een praatvrijwilliger die regelmatig op de koffie komt om je AOW te halveren. Een conclusie kan gauw getrokken zijn, vooral als iemands beoordeling ervan af hangt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:39:05 #288
83951 rashudo
project 2501
pi_76857067
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee.
Je snapt niet eens waar de discussie over gaat, te triest voor woorden dit.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:40:05 #289
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76857110
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

En jij, wat doe jij dan aan als het je zo aan je hart gaat? Behalve natuurlijk klagen op de internets?
Anders reageer je ook even op mijn andere post.

Ik klaag niet alleen. Ik geef duidelijk aan waarom en hoe men een discussie niet voert. Ik probeer een discussie op gang te brengen.
Overal waar je kan kiezen iets anoniem te doen, doe ik dat. Tenzij ik de vind dat de nadelen daarvan niet opwegen tegen het niet anoniem zijn. Maar dan heb ik zelf er over nagedacht. Een discussie gehad. En niet mezelf een doemdenker genoemd en mezelf paranoia in de schoenen geschoven.

Komt bij, waarom zou je iets meer moeten doen dan dit alleen aankaarten op internet. Internet is ook maar een manier van communiceren. Maar leuk geprobeerd om mij in een standaard internetklaag hokje te duwen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76857121
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:37 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Gelukkig niet, in de belastingwetgeving is het zo bepaald dat een controle vooraf aangekondigd moet worden.
Nog wel, maar die passen ze ook zo aan.

Kijk eens wat er bij paarlberg gebeurd. Omgekeerde bewijslast eerst halen we alles weg en dan mag je als burger gaan bewijzen dat je deze spullen wel door eerlijke werkzaamheden verdient hebt.

Justitie doet inval bij vastgoedondernemer Paarlberg
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:40:28 #291
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76857127
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:34 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Net als op je voorgaande post krijg je ook op deze post geen inhoudelijke reactie.
Die hebben ze namelijk niet.
Het 'glijdende schaal'-argument. Als de overheid op grote schaal structureel misbruikt wordt om burgers te onderdrukken, dan is het inderdaad tijd om in opstand te komen.

Denk je dat huilen over een maatregel op een forum iets aan de praktijk verandert?

Als dit soort zaken je dan zo erg verontrust, doe er dan wat aan.. organiseer jezelf en ga protesteren, begin een stichting, er zijn genoeg methoden in onze democratie om je geluid te laten horen, in plaats van op internet te roepen dat Het Einde Der Vrijheid nadert, om daarna 's avonds met chips op de bank "Wie is de Mol" te kijken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:40:33 #292
3542 Gia
User under construction
pi_76857129
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:
Dezelfde mensen vonden de kritiek tegen de ID plicht doendenken. En wat stellen partijen voor die toen zeiden: alleen bij ongeval of speciale omstandigheden maar een plicht. Die zeggen nu: het is een logische stap dat de politie altijd om je ID mag vragen.
Hoe vaak hebben ze jou al zomaar, zonder reden, of wat dan ook, om je ID gevraagd?
Ik heb me pas één keer moeten legitimeren en dat was omdat ik getuige was van een vechtpartij tussen een jonge man en een oude man.

Ja, ze mogen bij oploopjes de omstanders om hun ID vragen, ook als je niks van doen hebt met wat er gebeurd is. Wil je dat niet? Blijf dan niet staan kijken maar loop gewoon door.
pi_76857140
Zeer stuitend hoe lichtzinnig sommigen denken over hun privacy.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76857180
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog wel, maar die passen ze ook zo aan.

Kijk eens wat er bij paarlberg gebeurd. Omgekeerde bewijslast eerst halen we alles weg en dan mag je als burger gaan bewijzen dat je deze spullen wel door eerlijke werkzaamheden verdient hebt.

Justitie doet inval bij vastgoedondernemer Paarlberg
Daar ben ik wel bang voor ja, als dit soort maatregelen stapje bij stapje worden ingevoerd.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:41:52 #295
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76857181
Goed proberen we het nog een keer. Gia en alle andere voorstanders, reageren jullie nog even op onderstaande post.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

En hier zit direct de crux. Het geloof dat het niet gebeurt. Ik durf je op een briefje te geven dat het wel gaat gebeuren. Waarom, omdat er niet alleen maar nobele mensen werken die perfect zijn.
Ik werken mensen die per ongeluk een foutje maken. Er werken mensen die niet zo per ongeluk 'een foutje maken' etc.
De laatste tijd heb ik al meerdere keren meegemaakt dat het enkel wijzigen van mijn gegevens al niet lukt bij de overheid zonder problemen. En dan ga ik uit van de goedheid van de mensen die het gedaan hebben, kan immers gebeuren en software technisch is ook niet alles op orde.

Deze discussie gaat toch ook niet over de 95% waar het wel goed bij gaat? Dat is niet interessant, het gaat erom over de momenten dat het niet goed gaat. en is de impact die de overheid dan kan hebben te groot. Imo ja.

Jij mag het doemdenken vinden, ik niet. Dezelfde mensen vonden de kritiek tegen de ID plicht doendenken. En wat stellen partijen voor die toen zeiden: alleen bij ongeval of speciale omstandigheden maar een plicht. Die zeggen nu: het is een logische stap dat de politie altijd om je ID mag vragen. Daar is niks logisch aan en weer een stap verder weg.
Nog een voorbeeld. DNA afgifte voor opsporing. Alleen bij concrete verdachte situaties. Werd gezegd. Nu zegt het CDA al dat je DNA afstaan een burgerplicht is. Weer een stapje verder. Het is geen doemdenken dus, het is een constatering van de werkelijkheid. Als ik zou doemdenken zou ik denken dat de overheid een DDR achtige structuur wil installeren.

We moeten dus maar alle maatregelen over ons heen laten komen omdat we anders doemdenken, niet voldoen aan de burgerplicht of geen controle zouden willen? op die manier kan je elke maatregel van de overheid goedpraten. Het minste wat je kan doen is een discussie hebben over de balans tussen vrijheid, veiligheid en controlerend vermogen. Want dat is de discussie waar het om gaat. Maar zodra de discussie gestart wordt worden er algemen argumenten bijgehaald om een specifieke maatregel te onderbouwen. Dat vind ik ondeugdelijke argumenten waarop een maatregel niet zou moeten worden ingevoerd.
Het tegenkamp komt steeds met feiten op de proppen maar het voorkamp gaat hier niet op in en gaat gewoon door met het afspelen van de grammafoon plaat.

Dit is natuurlijk geen manier van discussie voeren
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:42:27 #296
3542 Gia
User under construction
pi_76857204
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dus als je een vriendin/vriend hebt maar er niet mee samen woont maar wel meer dan 4* per week samen blijft slapen dan wordt je uitkering dus gekort ofgestopt, en dat vindt je normaal.
Zo is de wet. Geldt zo ook voor de AOW-ers.
pi_76857239
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, ze mogen bij oploopjes de omstanders om hun ID vragen, ook als je niks van doen hebt met wat er gebeurd is. Wil je dat niet? Blijf dan niet staan kijken maar loop gewoon door.
Move along please, nothing to see here.

Ik val van verbazing in ongeloof in verbazing bij wat jij hier allemaal neer schrijft......
pi_76857241
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:40 schreef Gia het volgende:

Ik heb me pas één keer moeten legitimeren en dat was omdat ik getuige was van een vechtpartij tussen een jonge man en een oude man.
Waarom zou je je ID moeten laten zien, geloven ze je niet eens als je jezelf als getuige aangeeft.

Wie is er hier nu parnoide, wij of onze overheid met zin regeltjes.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:43:28 #299
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76857245
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:38 schreef Prutzenberg het volgende:
Laten we eens een stapje verder gaan. De nieuwe regelgeving wordt ingevoerd en over een paar jaar wil komt er een fraude-oplos-quotum voor de ambtenaren. Dan heb je slechts een kortzichtige ambtenaar nodig, een tweepersoonsbed, de kleren van je overleden man (waar je om emotionele redenen geen afstand van kan doen), en een praatvrijwilliger die regelmatig op de koffie komt om je AOW te halveren. Een conclusie kan gauw getrokken zijn, vooral als iemands beoordeling ervan af hangt.
Waar je op kan wachten is dat er zoveel mensen gecontroleerd moeten worden zodat er trechter modellen gemaakt worden. Die worden ingevuld door uitzendkrachten en zo wordt bepaald of je wordt gekort of niet zonder daar ooit te zijn geweest of mee te hebben gebeld.

En nee, die is geen doemdenken, dit is waar. Het gebeurt in de zorg sector waar instanties bepalen of persoon x zorg krijgt en hoeveel zonder enig contact te hebben gehad.
And that is the news.''
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 16:43:47 #300
230491 Zith
pls tip
pi_76857263
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Je HOEFT de ambtenaren niet binnen te laten, TS. Je hebt alle recht om ze te toegang te weigeren.
Je mag ambtenaren weigeren op straffe van AOW / bijstand stop..
Net zoals je meisjes mag verkrachten, op straffe van een aantal uren werk of vrijheidsbeperking?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')