abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76795963
Wat zou er in Nederland veranderen als de PVV ( op wat voor manier dan ook) in de regering komt?

Iets wat ik me af vroeg gisteren, staat los van mijn eigen stemgedrag.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:36:31 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_76795985
Dan krijgen we binnen no-time weer nieuwe verkiezingen.
pi_76796254
Het lijkt me beter voor het land dan als de SP in de regering komt! Maar hey, de SP zorgt wel dat ze daar wegblijven, want 25 jaar moddergooien levert ze stemmen op, een paar jaar regeren en de laatste communist in het land heeft door dat dat het ook niet is...
censuur :O
pi_76796740
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:36 schreef Sander het volgende:
Dit idd. Hopelijk gebeurt het dan ook snel voordat er grote schade aan het land is toegebracht.
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:37:21 #5
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_76797077
Er zal niks veranderen.
Zie casus Vlaams Belang in België.
pi_76797399
quote:
we hebben een prachtig voorbeeld gehad met de LPF
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76797610
zal niet véél beter worden, maar het maakt wel wat verschil denk ik. iig geen linkse partijen, stelletje schijtneukers
pi_76797677
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:34 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zou er in Nederland veranderen als de PVV ( op wat voor manier dan ook) in de regering komt?

Iets wat ik me af vroeg gisteren, staat los van mijn eigen stemgedrag.
Weg met artikel 1 Grondwet, joods-christelijke cultuur is superieur en moslims mag je de belachelijkste belastingen en hoogste straffen opleggen; weg met de koningin en de Eerste Kamer, die voorkómen alleen maar dat het superieure PVV-beleid doorgevoerd kan worden; Nederland uit EU, waarmee de internationale handelsrelaties er drastisch op achteruitgaan; snelle krimp van de staatskas door én de belastingen te verlagen én kostenposten als de AOW en de hypotheekrenteaftrek onverminderd te laten doorlopen.

Resultaat: het failliet van de rechtsstaat, het failliet van de economie en het failliet van de staatskas.
pi_76797743
Moslims krijgen een barcode in hun nek gedrukt en worden gedeporteerd naar Schiermonnikoog, de PvdA wordt verboden, de redactie van hetvrijevolk.com wordt aangesteld als kabinetsvoorlichters, de koran wordt uiteraard uit de handel gehaald en het bezit ervan wordt strafbaar, actualiteitenrubrieken op televisie mogen alleen uitzenden als ze hun programma beginnen met de groet 'Heil Wilders', Clairy Polak wordt op een houtvlot gezet.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:08:12 #10
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_76797782
dan krijgen we DIT als minister:

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_76797851
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:08 schreef KlappernootatWork het volgende:
dan krijgen we DIT als minister:

[ afbeelding ]
Nog een PVV-maatregel: als iemand een dier mishaldelt wordt hij/zij persoonlijk afgetuigd door Zijne Excellentie Graus.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_76798177
Een regering met Wilders is een permanent spoeddebat met een rabiate Kant en Halsema. Ik kan haast niet wachten.
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:32:38 #13
98593 KlappernootatWork
pi_76798407
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:11 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Nog een PVV-maatregel: als iemand een dier mishaldelt wordt hij/zij persoonlijk afgetuigd door Zijne Excellentie Graus.
en als je je zwangere vrouw schopt dan?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_76798621
Andere partijen zullen niet samen kunnen werken met de PVV, of ze moeten de partij echt nodig hebben om een coalitie te vormen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:41:25 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76798649
En we krijgen een verbod op satire, want vrijheid van meningsuiting is natuurlijk heel aardig, maar niet als het over smakeloze satire gaat.

PVV'er Brinkman des duivels over satire
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76798674
Dan krijg je dit:

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-01-2010 19:35:23 ]
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:45:05 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76798766
Oh ja, Richard de Mos als minister van cultuur en wetenschappen lijkt me inderdaad wel wat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76801317
Drie opties..

De eerste is een herhaling van het LPF circus. Dat kost ons als samenleving dus wederom tonnen.

Optie twee is dat ze het wel volhouden, hun bizarre plannen uitvoeren (minder ambtenaren maar meer blauw op straat ) wat het falliet van Nederland zal betekenen.

optie 3 is een herhaling van de jaren 30-45
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:11:56 #19
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_76801652
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

optie 3 is een herhaling van de jaren 30-45
Gaat Duitsland weer op veldtocht?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_76801793
quote:

Toch zal mijn (protest)stem naar de clowns van de PVV gaan.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:19:04 #21
98593 KlappernootatWork
pi_76801946
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

da's een aardig staaltje zelfkastijding
Shit! werken zuigt...
pi_76802047
quote:

[..]

En wat bereik je met dat protest? Dat de andere partijen ook de debiele toer op gaan waarschijnlijk, dat blijkt immers stemmen te trekken. Het enige wat zo'n proteststem teweegbrengt is nóg verder verlies van kwaliteit in de reeds bedroevende Nederlandse politiek.
pi_76802176
quote:

[..]

Dergelijke proteststemmen (althans, de gevolgen van dergelijke proteststemmen) kosten de samenleving bakken met geld.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:26:53 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76802227
quote:

[..]

Stem dan blanco. dan telt je stem wel mee, maar gaat hij naar geen enkele partij.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:28:16 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76802277
quote:

[..]

Ik dacht dat jij altijd wel in het geweer kwam tegen privacyaantasting? PVV heeft vrolijk voorgestemd als het gaat om b.v. bibliotheekgegevens uitwisselen, DNA onderzoek en uitbreiding databank, uitbreiding antiterrorismewetgeving, slimme meters, paspoorten en vingerafdrukopslag, opslag telecomgegevens, enz.

Alleen nu bij het rekeningrijden sputteren ze een beetje.
pi_76803160
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Stem dan blanco. dan telt je stem wel mee, maar gaat hij naar geen enkele partij.
Niet en blancostemmen levert meer winst op voor de grootste partij. Het CDA dus.

Even uitgaand van 4 stemmers:

2 CDA stemmers, 1 PVV stemmer en een blanco stemmer.
Anders was het misschien: 2 CDA, 1 PVV, 1 PvdA. Op dat moment heeft het CDA de helft van de te verdelen zetels, ipv twee derde. Er gaan geen zetels naar "blanco", dus de verdeling zal nog steeds gemaakt worden op de partijen waar wel op gestemd is.

Voor de PVV is het in dit geval een verschil tussen 25% of 33% van de te verdelen zetels, dus een winst van "slechts" 7% door de blanco stem, daar waar het CDA er 17 procent op vooruit ging. Daarom kan je dus beter niet blanco stemmen, maar bijvoorbeeld op Marianne Thieme, of een andere kleine oppositiepartij. Daar heb je de (potentieel) grote partijen veel meer mee.
pi_76803186
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd wel in het geweer kwam tegen privacyaantasting? PVV heeft vrolijk voorgestemd als het gaat om b.v. bibliotheekgegevens uitwisselen, DNA onderzoek en uitbreiding databank, uitbreiding antiterrorismewetgeving, slimme meters, paspoorten en vingerafdrukopslag, opslag telecomgegevens, enz.

Alleen nu bij het rekeningrijden sputteren ze een beetje.
en ze waren voor het paddo verbod, en willen minder coffeeshops.

Het valt wel op dat de twee partijen met "vrijheid" in hun naam veel steun verlenen aan het ontnemen van vrijheden.
pi_76803545
Mocht de PVV aan de macht komen dan verhuis ik direct naar een ander land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76803671
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
QTF. Zou je dat echt doen?
pi_76803718
quote:

[..]

Nederland is al een keer op zijn bek eggaan door protest stemmen.
Het idee van proteststemmen is natuurlijk hardstikke leuk, maar voor de stabilieit van de bestuurbaarheid is het een grote ramp. Fjin stemmen op een partij zonder programma en zonder capabele mensen.
Ik zou nog liever niet stemmen, dan mijn stem weggooien aan een luchtkasteel.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76803789
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
Als de PVV aan de macht komt EN een flink aantal van hun punten er kunnen doordrukken, overweeg ik om juist weer in Nederland te komen wonen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76804061
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:06 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

QTF. Zou je dat echt doen?
Uiteraard. Vind het al erg genoeg dat Wilders in de kamer zit. Indien hij een plekje krijgt in het kabinet is het einde wat mij betreft zoek.
pi_76804075
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Als de PVV aan de macht komt EN een flink aantal van hun punten er kunnen doordrukken, overweeg ik om juist weer in Nederland te komen wonen.
Ach gut, je bent gevlucht voor de straatterroristen.
pi_76804149
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:11 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Verdachtmaking is daar al voldoende voor, bewijs en rechtspraak staan alleen maar in de weg. Gewoon meteen aftuigen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76804232
Een regering met de PVV erin, is een utopie. Zo'n regering komt er niet, omdat de standpunten van Wilders dusdanig zijn dat geen enkele partij met hem in zee wil. De PVV zou alleen kunnen gaan regeren wanneer ze een absolute meerderheid behalen van 76 zetels.

Zou dat laatste gebeuren, dan is Nederland binnen no-time EU-lid af, stijgt de werkloosheid en ontvluchten grote groepen mensen dit land; zowel nieuwkomers als autochtone Nederlanders.
pi_76804307
Met Wilders als hoofd van de regering met een kamermeerderheid voor de PVV zal er hoe dan ook een grote groep mensen zijn die zich niet vertegenwoordigd voelt. Immers, ook al haalt de PVV 30 zetels dan is er altijd nog een vele grotere groep kiezers die niet op de PVV heeft gestemd. En gezien de nogal extreme uitgangspunten van de PVV, is een stem op een andere stem dan de PVV ook al snel tégen de PVV gericht (met hier en daar een nuance).

Bovendien krijgen we dan een regering die beleid hanteert dat aantoonbaar zowel de rechtsstaat als de democratie schaadt. Het zou interessant zijn om van een afstandje toe te kijken hoe een op zich beschaafd land het kind met het badwater weggooit omwille van een paar vervelende Marokkanen.

Wilders acht zich bijvoorbeeld niet gebonden aan zoiets als mensenrechtenverdragen. Als die verdragen aan beleid in de weg staan, dan moeten ze maar worden opgezegd, zegt hij. Dus wat Wilders betreft geldt er voor de overheid geen enkele beperking. Als het even niet goed uitkomt, zeg je zon verdrag gewoon op. Dat zet het rechtstatelijk uitgangspunt dat een overheid in de uitoefening van haar macht zichzelf aan regels bindt, zo maar even buitenspel. Om maar wat te noemen.

Wel zal de troonrede hilarisch worden. Wilders moet die dan immers schrijven, of op zn minst laten schrijven (door Fleur voor mijn part. Of erger nog, door Sietse).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76804315
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:24 schreef Boldface het volgende:
Zou dat laatste gebeuren, dan is Nederland binnen no-time EU-lid af, stijgt de werkloosheid en ontvluchten grote groepen mensen dit land; zowel nieuwkomers als autochtone Nederlanders.
En doordat grote aantallen het land ontvluchten daalt de werkloosheid weer.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:27:47 #38
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_76804346
quote:
Ik denk dat PVV verkiezingen afschaft als ze eenmaal aan de macht zijn..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:27:59 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76804358
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:06 schreef Aurelianus het volgende:
Moslims krijgen een barcode in hun nek gedrukt en worden gedeporteerd naar Schiermonnikoog, de PvdA wordt verboden, de redactie van hetvrijevolk.com wordt aangesteld als kabinetsvoorlichters, de koran wordt uiteraard uit de handel gehaald en het bezit ervan wordt strafbaar, actualiteitenrubrieken op televisie mogen alleen uitzenden als ze hun programma beginnen met de groet 'Heil Wilders', Clairy Polak wordt op een houtvlot gezet.
. dit ja.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_76804502
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:27 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Ik denk dat PVV verkiezingen afschaft als ze eenmaal aan de macht zijn..
De PVV heeft in ieder geval in haar partijprogram staan dat de pedopartij van verkiezingen moet worden uitgesloten (of iets met die strekking). Dat valt niet zo op want iedereen is het daar gevoelsmatig wel mee eens, maar wat in werkelijkheid aan de hand is, is dat de PVV er kennelijk op uit is om partijen die zij onwenselijk acht, buiten de verkiezingen te houden. Een fatsoenlijke partij zou zeggen dat het democratisch systeem haar werk moet doen en dat dat oordeel dus aan de kiezer is voorbehouden. In zoverre is de PVV dus hartstikke ondemocratisch en al helemaal niet vrijheidgezind.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76804521
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
En doordat grote aantallen het land ontvluchten daalt de werkloosheid weer.
Nou, zo simpel is dat niet. Het hangt er maar net vanaf wie dit land ontvlucht. Dat zullen niet de kansloze, werkschuwe autochtonen zijn; die blijven wel.
pi_76804573
Alleen de hoogopgeleiden zullen het land uitvluchten denk ik, en terecht trouwens.

pi_76804578
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nou, zo simpel is dat niet. Het hangt er maar net vanaf wie dit land ontvlucht. Dat zullen niet de kansloze, werkschuwe autochtonen zijn; die blijven wel.
Ook dat snap ik. Maar ik vermoed dat Wilders in dat geval die werkschuwen gewoon hun uitkering afpakt en/of ze daarna gewoon aan het werk schopt.
pi_76804628
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:34 schreef IHVK het volgende:
Alleen de hoogopgeleiden zullen het land uitvluchten denk ik, en terecht trouwens.

[ afbeelding ]
Uiteraard. Als ik dommer was geweest was ik immers gewoon gebleven.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:36:34 #45
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_76804645
quote:

[..]

Wat is dat nou voor redenering..!?

Zovan, een piloot maakt iets te ruige landing, dan maar de piloot ontslaan en iemand uit de jostiband achter de stuurknuppel. Dat zal hem leren, die piloot!

(okee beetje kromme vergelijking.. maar toch)
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_76804715
En alleen de hoogopgeleide allochtonen gaan weg, aangezien zij vaak de enige zijn die zich veel aantrekken van wat Nederlanders vinden over hen.

Nee echt toppie wordt dat dan.
pi_76804843
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor redenering..!?

Zovan, een piloot maakt iets te ruige landing, dan maar de piloot ontslaan en iemand uit de jostiband achter de stuurknuppel. Dat zal hem leren, die piloot!

(okee beetje kromme vergelijking.. maar toch)
maar je hebt wel gelijk. Het stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoording samen te stellen. Niet om een oordeel (of veroordeling) te geven van de vertrekkende volksvertegenwoordiging en zeker niet van het kabinet dat zij heeft gecontroleerd. Door dat wel te doen misbruik je je stemrecht voor een ander doel dan waarvoor het is gegeven. Dat lijkt me misbruik van stemrecht en als je ooit zou kunnen aantonen dat iemand zich daar schuldig aan heeft gemaakt (dus door een zuivere proteststem uit te brengen) dan mag daar wat mij betreft een onvoorwaardelijke en definitieve intrekking van dat stemrecht op volgen. In een vrije democratie is het uitoefenen van stemrecht te belangrijk voor die flauwekul.
pi_76805274
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:41 schreef Argento het volgende:

[..]

maar je hebt wel gelijk. Het stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoording samen te stellen. Niet om een oordeel (of veroordeling) te geven van de vertrekkende volksvertegenwoordiging en zeker niet van het kabinet dat zij heeft gecontroleerd. Door dat wel te doen misbruik je je stemrecht voor een ander doel dan waarvoor het is gegeven. Dat lijkt me misbruik van stemrecht en als je ooit zou kunnen aantonen dat iemand zich daar schuldig aan heeft gemaakt (dus door een zuivere proteststem uit te brengen) dan mag daar wat mij betreft een onvoorwaardelijke en definitieve intrekking van dat stemrecht op volgen. In een vrije democratie is het uitoefenen van stemrecht te belangrijk voor die flauwekul.
Hartstikke leuk deze theorie, maar het stemmen is volledig anoniem. Dit betekent dat er ook geen enkele rechtvaardiging of verklaring nodig is voor welk stemgedrag dan ook.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:02:06 #49
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76805604
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Argento het volgende:
Wilders acht zich bijvoorbeeld niet gebonden aan zoiets als mensenrechtenverdragen. Als die verdragen aan beleid in de weg staan, dan moeten ze maar worden opgezegd, zegt hij. Dus wat Wilders betreft geldt er voor de overheid geen enkele beperking. Als het even niet goed uitkomt, zeg je zon verdrag gewoon op. Dat zet het rechtstatelijk uitgangspunt dat een overheid in de uitoefening van haar macht zichzelf aan regels bindt, zo maar even buitenspel. Om maar wat te noemen.
Afgelopen maandag was Žižek, een Sloveens cultuurcriticus/soortement van filosoof in VPRO tegenlicht, en die maakte wat dit betreft ook een opmerking m.b.t. de toekomst van de liberale democratie. Hij nam als voorbeeld Italië waarin Berlusconi de noodtoestand heeft afgekondigd in 2008 om nationaal het leger tegen immigranten te kunnen inzetten, een toestand die eigenlijk klakkeloos geaccepteerd werd.

Dit terwijl het toch een heel ingrijpende maatregel is. Maar de ‘kleine’ vrijheden blijven: je kunt grappen maken, ongeveer zeggen wat je wilt, seks hebben met wie je wilt, je leeft in die zin niet in een dictatuur waar je voortdurend op je woorden moet passen en een dubbelleven moet hebben.

Maar onderwijl worden de grote vrijheden afgebroken. En daar lonkt Wilders ook naar. De mensenrechtenverdragen moeten aan de kant, om een paar Marokkanen te kunnen aanpakken, artikel 1 van de grondwet is niet relevant als dat een, in zijn ogen, effectieve aanpak in de weg staat; partijen moeten inderdaad redelijk gemakkelijk verboden kunnen worden, als ze ‘smerig’ zijn.

De vrijheid die de PVV wil is zo een heel nauw begrip. De kruimeltjesvrijheid in feite. Prima natuurlijk als je bij de ‘goede meerderheid’ behoort, maar niet als je in een groep zit waar de PVV de pik op heeft.
pi_76806133
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hartstikke leuk deze theorie, maar het stemmen is volledig anoniem. Dit betekent dat er ook geen enkele rechtvaardiging of verklaring nodig is voor welk stemgedrag dan ook.
helemaal juist. Daarom zeg ik ook: "als je ooit zou kunnen aantonen...." etc. etc. Het is alleen daarom al een puur theoretisch verhaal.
pi_76807534
Ik zeg doen!
pi_76809951
Veel zal er niet veranderen. Nu heb je ook een MP die meer affiniteit heeft TV spelletjes als Lingo, Yolanthe en als troefkaart Maxima om te laten fulmineren dat de Nederlander niet bestaat. Verder zie je hem niet.
pi_76811228
Of het nou een linkse teringzooi is of een rechtseteringzooi wordt. Het is en blijft een teringzooi.

'you allways have to choose between a douche and a turd'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:20:39 #54
177885 JoaC
Het is patat
pi_76811468
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:06 schreef Aurelianus het volgende:
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:45:28 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_76812690
Ieder volk krijgt een regering die het verdient.
pi_76813506
quote:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen. Echt niet.
pi_76814464
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ieder volk krijgt een regering die het verdient.
Ik ben blij dat je ons huidige kabinet ondersteunt
pi_76815315
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je ons huidige kabinet ondersteunt
Tussen het hebben en krijgen is een wereld van verschil.
pi_76817171
quote:
Dat lijkt me ook.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:48:38 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_76817285
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook.
Dus dat komt er op neer dat we dan weer een hele tijd zonder regering zitten. Lijkt me niet wenselijk.
Maar goed misschien moet de PVV maar eens flink op hun bek gaan, zijn we tenminste bij de verkiezingen erna van dat stelletje amateurs verlost.
pi_76817430
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus dat komt er op neer dat we dan weer een hele tijd zonder regering zitten. Lijkt me niet wenselijk.
Maar goed misschien moet de PVV maar eens flink op hun bek gaan, zijn we tenminste bij de verkiezingen erna van dat stelletje amateurs verlost.
Ja ach zolang het bij huileballen in de oppositie blijft is er ook niet veel aan de hand
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:25:31 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76818667
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet en blancostemmen levert meer winst op voor de grootste partij. Het CDA dus.

Even uitgaand van 4 stemmers:

2 CDA stemmers, 1 PVV stemmer en een blanco stemmer.
Anders was het misschien: 2 CDA, 1 PVV, 1 PvdA. Op dat moment heeft het CDA de helft van de te verdelen zetels, ipv twee derde. Er gaan geen zetels naar "blanco", dus de verdeling zal nog steeds gemaakt worden op de partijen waar wel op gestemd is.

Voor de PVV is het in dit geval een verschil tussen 25% of 33% van de te verdelen zetels, dus een winst van "slechts" 7% door de blanco stem, daar waar het CDA er 17 procent op vooruit ging. Daarom kan je dus beter niet blanco stemmen, maar bijvoorbeeld op Marianne Thieme, of een andere kleine oppositiepartij. Daar heb je de (potentieel) grote partijen veel meer mee.
Jij haalt blanco en niet stemmen door elkaar. Blanco stemmen zorgt dat in beide gevallen de helft naar het CDA gaat. Niet stemmen zal het CDA 2/3e geven. Alle blanco stemmen tellen mee bij de opkomst en dus de verdeelsleutel.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:32:29 #64
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_76827968
Met een absolute meerderheid van de PVV - in beide Kamers - zullen hardliners en rechtse haviken vrij spel krijgen. Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld. Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.
Een politiestaat neem ik dan op de koop toe, maar dan wel binnen de structuur van de trias politica.

Ik hoop wel dat de PVV hard aan werk gaat om intellectuele versterking binnen te halen, afgaande op de filmpjes die eerder al gepost waren.
Vooral een Richard de Mos boezemt mij weinig vertrouwen in.

Het zou mooi zijn als de PVV politieke zwaargewichten van andere partijen weet los te weken, zodat ze inhoudelijk en verbaal een beter figuur slaan. Dit zal nog lastig worden, maar wellicht zijn er nog VVD'ers te vinden die over willen lopen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:40:46 #65
177885 JoaC
Het is patat
pi_76828345
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Ironhide het volgende:
Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld.
Mits ze niet wisselen van standpunt op sociaal-economisch gebied.
quote:
Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.
Mits je de joods/christelijk/humanistische cultuur aanhangt.
quote:
Een politiestaat neem ik dan op de koop toe, maar dan wel binnen de structuur van de trias politica.
Leg deze eens in de praktijk uit.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:49:56 #66
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76828841
quote:
Met een absolute meerderheid van de PVV - in beide Kamers - zullen hardliners en rechtse haviken vrij spel krijgen. Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld. Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.

mijn god zeg. En dan zijn mensen nog verbaasd als de pvv-stemmer als dom en kortzichtig wordt beschouwd.
pi_76829368
-Edit, doodsverwensing-

[ Bericht 93% gewijzigd door Mwanatabu op 15-01-2010 17:33:43 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:19:02 #68
177885 JoaC
Het is patat
pi_76830177
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

mijn god zeg. En dan zijn mensen nog verbaasd als de pvv-stemmer als dom en kortzichtig wordt beschouwd.
Het grappige aan Ironhide is dat hij met zijn economische standpunten beter een liberale partij kan gaan steunen.
[..]
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:29:17 #69
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_76830619
@Joac: Macht corrumpeert, wat volgens mij een belangrijke rol heeft gespeeld bij de introductie van de scheiding der machten. Ik ben voorstander van het behoud hiervan, aangezien het alternatief in een dictatuur kan uitmonden.
Wilders zou bijv. naar mijn mening niet per decreet iemand in het gevang moeten kunnen zetten.

Wat ik dus wil zeggen, is dat de PVV - na de broodnodige intellectuele boost - van mij best plaats mag nemen op het pluche. De overheid gebaseerd op trias politica blijft echter het uitgangspunt.

Anders kunnen we net zo goed de sharia invoeren
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:31:52 #70
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76830739
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:51 schreef Symphonic het volgende:

[..]

we hebben een prachtig voorbeeld gehad met de LPF
LPF zonder Pim noem jij een prachtig voorbeeld?
Snollebolt
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:32:50 #71
177885 JoaC
Het is patat
pi_76830782
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:29 schreef Ironhide het volgende:
@Joac: Macht corrumpeert, wat volgens mij een belangrijke rol heeft gespeeld bij de introductie van de scheiding der machten. Ik ben voorstander van het behoud hiervan, aangezien het alternatief in een dictatuur kan uitmonden.
Wilders zou bijv. naar mijn mening niet per decreet iemand in het gevang moeten kunnen zetten.

Wat ik dus wil zeggen, is dat de PVV - na de broodnodige intellectuele boost - van mij best plaats mag nemen op het pluche. De overheid gebaseerd op trias politica blijft echter het uitgangspunt.

Anders kunnen we net zo goed de sharia invoeren
Juist het programma van de PVV vergroot de macht van de staat, Wilders heeft schijt aan de trias politica, aangezien hij rechters wil kunnen ontslaan. Laat staan dat hij op Islamkritiek na (welke niet echt aanwezig was in zijn onafhankelijkheidsverklaring) enorm draait.
[..]
pi_76830807
@Ironhide: In een politiestaat trekt de overheid zich per definitie niets aan van de trias politica en de grondrechten, dus hoe je dat dan allemaal wilt combineren...
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:47:36 #73
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_76833797
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef El_Matador het volgende:
-edit: doodsverwensing-
Ik weet niet wat je rookt maar paas eens door..

[ Bericht 37% gewijzigd door Mwanatabu op 15-01-2010 17:35:39 ]
'sup.
pi_76833994
quote:

- weggeknipt - iets met doodsverwensing van een politicus -
Dit is niet sjiek.
pi_76836007
quote:
... maar dan wel binnen de structuur van de trias politica.
Trias Politica: de regering regeert, de volksvertegenwoordiging controleert de regering, de onafhankelijke rechterlijke macht controleert hen beiden.
Je bent je bewust dat Wilders de laatste tijd probeert de rechterlijke macht onderuit te halen i.v.m. zijn eigen rechtsgang? Hij trekt de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht in twijfel; sterker nog, hij beweert een 'politiek proces' te krijgen. Denk twee keer na voordat je stemt op iemand die de basis van onze democratie wantrouwt. De basis van onze democratie die blijkbaar belangrijk is voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lathund op 15-01-2010 02:34:04 (PI) ]
Ut in omnibus glorificetur Deus.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:35:00 #76
177885 JoaC
Het is patat
pi_76836030
quote:
-
Dit gaat echt te ver
[..]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:27:13 #77
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_76837024
quote:
Nee, ik hoop juist niet dat hij omgelegd wordt. Dat werkt averechts, kan de pvv nog meer de Calimero gaan uithangen en krijgen zij nog meer zetels.
Bovendien ben ik voorstander van het vrije woord, ook voor mijn tegenstanders. Helaas blijken PVV-ers geen voorstander te zijn van datzelfde vrije woord en van vrijheid van partijvorming. Zij hebben ongeveer net veel op met vrijheid van meningsuiting en de rechtstaat als de Ayatollah uit Iran die zij claimen te bestrijden.

Je wordt datgene dat je bestrijdt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mwanatabu op 15-01-2010 17:36:13 ]
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_76837246
quote:
Heh!

Even om in te gaan op deze post: ik denk niet dat Wilders populariteit, of die van de PVV, zal dalen als hij zou komen te overlijden. Integendeel. Hij zou een soort martelaar van het vrije woord worden.
Ik ben sowieso tegen geweld, dus hoop gewoon niet dat zoiets zal gebeuren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mwanatabu op 15-01-2010 17:36:38 ]
pi_76840680
quote:
Je moet wel een soort islamofobe versie van Ebenezer Scrooge zijn wil je kunnen genieten van je centen in een PVV-samenleving.
pi_76843853
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je moet wel een soort islamofobe versie van Ebenezer Scrooge zijn wil je kunnen genieten van je centen in een PVV-samenleving.
vind je? Welvaart zal omhoog gaan eigenlijk. Want wees nou eerlijk, zie jij het goed gaan in streng islamitische landen, welke geen gigantische olievoorraden hebben? De islamitische doctrine past gewoon niet onze identiteit als westers land. Door die doctrine grijpt men veel sneller naar geweld, en de enige wetten die echt voor hun gelden zijn de islamitische wetten, niet de wetten in onze wetboek. Het klinkt allemaal erg generaliserend, maar ik bedoel het in de zin van de eigenschappen die die cultuur bevat.

Uiteraard zitten er goede mensen tussen. punt is, hoe scheid je de goeden van de slechten? Ben je bereid om actie te ondernemen als (islamitische) immigranten zich niet gedragen? Dat laatste waren de afgelopen regeringen niet namelijk. Die zagen alles door de vingers om hun multiculturele samenleving erdoor te drukken. Zoeits kun je er niet door drukken als mensen dat niet willen, dat dient te ontstaan door immigranten die welwillend zijn, en niet zoveel mogelijk geld over willen sluizen, of geluk willen zoeken, zonder daarbij enige band te hebben met Nederland als land.

Wilders gaat in mijn ogen te ver. Maar ik hoop dat hij voldoende tegengas krijgt, en toch wat afgezwakte maatregelen erdoor krijgt. Want wees nou eerlijk: is het huidge beleid van pappen en nathouden nu echt zo goed?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_76844769
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:23 schreef Bensel het volgende:

De islamitische doctrine past gewoon niet onze identiteit als westers land. Door die doctrine grijpt men veel sneller naar geweld, en de enige wetten die echt voor hun gelden zijn de islamitische wetten, niet de wetten in onze wetboek.

(...)

Wilders gaat in mijn ogen te ver. Maar ik hoop dat hij voldoende tegengas krijgt, en toch wat afgezwakte maatregelen erdoor krijgt. Want wees nou eerlijk: is het huidge beleid van pappen en nathouden nu echt zo goed?
De problemen die vaak worden genoemd hebben naar mijn mening weinig met de islam of met islamitische wetten te maken. Criminaliteit onder (o.a. Marokkaanse) straatschoffies ontstaat niet doordat ze zich houden aan de islamitische wetten. Ik ben niet zo op de hoogte van de sharia, maar ik neem aan dat het ook volgens de islamitische wetten niet is toegestaan om een buurt te terroriseren.

Het werkelijke probleem is dat mensen zich niet aan de (Nederlandse) wet houden. Daartegen moet sneller en harder worden opgetreden. De oplossing ligt in doeltreffender optreden door de politie en de rechterlijke macht, níet in maatregelen tegen de islam. Het is onrealistisch om te denken dat een verbod op de Koran of een kopvoddentaks de straatcriminaliteit gaat oplossen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:07:18 #82
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76845697
De oorzaak van de straatcriminaliteit van Marokkaanse jongeren ligt grotendeels in sociaal-economische factoren, zeker niet in religieuze. Zakkenrollers en overvallers worden echt niet geinspireerd door de Islam bij hun bezigheden.
It's not a lie, if you believe
pi_76846557
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:07 schreef 18konijn het volgende:
De oorzaak van de straatcriminaliteit van Marokkaanse jongeren ligt grotendeels in sociaal-economische factoren, zeker niet in religieuze. Zakkenrollers en overvallers worden echt niet geinspireerd door de Islam bij hun bezigheden.
weet ik nog zo niet. "het zijn ongelovige honden dus het mag" is iets wat al snel opspeelt. Er komt dus geen veroordeling voor hun gedrag van de islamitische kant. Deels door de cultuur, waarin de samenleving een veel grotere rol speelt in de opvoeding. Maar ook deels doordat ze totaal geen verbindtenis hebben met het Nederlands rechtsysteem (enkel op het moment als het hun uitkomt.)

als we dit even vergelijken met de christelijke rol, dan zag je vroeger (toen de gemeenschap nog hechter was) dat men ook vanuit de kerk rotzooitrappers veroordeelde. Immers, hun gemeente werd er ook op aangekeken. De kerk speelde dus ook een belangrijke rol in de opvoeding. Tegenwoordig zie je nog steeds kindernevendiensten ed, waar naast bijbellessen vaak ook opvoedkundig nog het een en ander geschied mocht het nodig zijn. Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe het in de moskee geregeld is dat soort dingen, maar ik denk dat men niet zo bezig is met het opvoeden als in de kerk. De bijbel ligt wat dat betreft ook dichter bij onze huidige wetgeving dan wat er in de Koran staat, wat natuurlijk ook meespeelt.

Maar ik denk dat het grootste invloed komt van de cultuur van de 'stoerdoenerij'. Bij een bepaalde groep willen horen, en je laten leiden door de groep. En deze groep laat zich door van alles inspireren tot ' anti-westerlijk' Zolang ze maar hun gedrag voor zichzelf kunnen verantwoorden. En religie speelt daar ook een rol in, mijns inziens
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_76847000
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Bensel het volgende:

[..]

weet ik nog zo niet. "het zijn ongelovige honden dus het mag" is iets wat al snel opspeelt.
Voor die bewering zul je met een bron moeten komen. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit als excuus gehoord heb voor bijvoorbeeld straatgeweld. Bij gecoördineerd terrorisme spelen religieuze motieven dikwijls een rol, oké, maar bij de alledaagse straatproblemen?
quote:
Er komt dus geen veroordeling voor hun gedrag van de islamitische kant.
Waarom zou de geestelijkheid ook een reactie geven op dit soort niet-religieuze zaken? Als Nederlanders zich in het buitenland misdragen komt er toch zeker ook geen veroordeling door de Paus?
pi_76851024
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit is niet sjiek.
Wellicht niet. Maar mij boeit het leven van Wilders minder dan jarenlange kutzooi in de regering.

Hard, wellicht. Maar zo zie ik het wel.

Wilders is een gevaar voor de vrijheid en een smet op het blazoen van De Nieuwe Politiek. Fortuyn draait zich om in zijn graf over de debiliteiten die door Gekke Geert worden opgehoest.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76851037
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 02:35 schreef JoaC het volgende:

[..]

Dit gaat echt te ver
Waarom? Ik ben pragmatisch.

pi_76851157
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 04:27 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Nee, ik hoop juist niet dat hij omgelegd wordt. Dat werkt averechts, kan de pvv nog meer de Calimero gaan uithangen en krijgen zij nog meer zetels.
Bovendien ben ik voorstander van het vrije woord, ook voor mijn tegenstanders. Helaas blijken PVV-ers geen voorstander te zijn van datzelfde vrije woord en van vrijheid van partijvorming. Zij hebben ongeveer net veel op met vrijheid van meningsuiting en de rechtstaat als de Ayatollah uit Iran die zij claimen te bestrijden.

Je wordt datgene dat je bestrijdt.
Begrijp me goed, ik zal het Vrije Woord van Gekke Geert verdedigen, zoals ik dat ook doe bij achterlijke geitenneukers in een pisjurk.

Maar dat neemt niet weg, dat ik hoop dat de PVV in elkaar dondert en er een waardig alternatief kan ontstaan. Dat kan -helaas- alleen als Wilders weg is. De partij is niks zonder hem. En dan hoop ik maar op de meest drastische manier.

Hard misschien, maar ja.

pi_76851842
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ik zal het Vrije Woord van Gekke Geert verdedigen, zoals ik dat ook doe bij achterlijke geitenneukers in een pisjurk.

Maar dat neemt niet weg, dat ik hoop dat de PVV in elkaar dondert en er een waardig alternatief kan ontstaan. Dat kan -helaas- alleen als Wilders weg is. De partij is niks zonder hem. En dan hoop ik maar op de meest drastische manier.

Hard misschien, maar ja.
Iemand de dood toewensen vanwege zijn politieke opvattingen is nogal een zonderlinge manier van 'het Vrije Woord verdedigen', als je het mij vraagt.
pi_76852478
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:40 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Iemand de dood toewensen vanwege zijn politieke opvattingen is nogal een zonderlinge manier van 'het Vrije Woord verdedigen', als je het mij vraagt.
Jij leest niet, dat wist ik al.

Ik heb het niet toegewenst. Ik heb het meest pragmatische scenario geschetst. Iets heel anders.

En ja, een doodsverwensing valt zeker onder Het Vrije Woord. Of ie nu door een stinkimam, Wilders of ondergetekende wordt gedaan.

pi_76853564
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:07 schreef 18konijn het volgende:
Dit vind ik weer de redenatie van de geijkte patronen. Als dit afwijkend gedrag dan, volgens jou, te maken heeft met een sociale positie verklaar dan voor mij eens waarom Turken dan zoveel minder crimineel zijn dan Marokkanen.
pi_76853779
Damian: impliceer je nu dat Turken niet-Islamitisch zijn?
pi_76853906
Je moet geen vals dilemma creëren.
Dat ik kanttekeningen zet bij enkel of grotendeels sociaal-economische factoren als oorzaak voor criminaliteit onder Marokkaanse jongeren impliceert niet dat ik de factoren exclusief neerleg bij religie.
pi_76854490
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij leest niet, dat wist ik al.

Ik heb het niet toegewenst. Ik heb het meest pragmatische scenario geschetst. Iets heel anders.

En ja, een doodsverwensing valt zeker onder Het Vrije Woord. Of ie nu door een stinkimam, Wilders of ondergetekende wordt gedaan.
Je zegt te hopen dat de PVV in elkaar dondert op de meest drastische manier, namelijk door Wilders' dood. Hopen dat iemand doodgaat vind ik hetzelfde als iemand de dood toewensen.

En je bewering dat je een voorstander van het vrije woord zou zijn is lachwekkend. Iemand dood willen hebben om zijn politieke gedachtegoed is zo'n beetje de definitie van onvrijheid van meningsuiting.
pi_76854895
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je zegt te hopen dat de PVV in elkaar dondert op de meest drastische manier, namelijk door Wilders' dood. Hopen dat iemand doodgaat vind ik hetzelfde als iemand de dood toewensen.
Dat mag jij vinden.
quote:
En je bewering dat je een voorstander van het vrije woord zou zijn is lachwekkend. Iemand dood willen hebben om zijn politieke gedachtegoed is zo'n beetje de definitie van onvrijheid van meningsuiting.
Nee, ik wil dat Wilders gestopt wordt teneinde een verstandig alternatief (denk aan werkelijk progressieve -dus niet dat linkse nepprogressieve gelul- denkers als Hirsi Ali, Theo van Gogh, Hans Teeuwen, Afshin Ellian, Hans Jansen, Pim Fortuyn) mogelijk te maken.

Niet om zijn gedachtegoed, maar pragmatisch.

pi_76856305
Dat je die optie überhaupt accepteert is huiveringwekkend. 'Pragmatisch' is geen excuus. Verdachten neerschieten om een omslachtig proces te voorkomen is ook pragmatisch. Seksueel misbruik in de doofpot stoppen is pragmatisch. Je vriendin van kant maken omdat je overnieuw wilt beginnen met een andere vrouw is pragmatisch.

Politieke moord is een schanddaad en in het vrije Westen horen we daar zo ver vandaan te blijven als we kunnen.
pi_76857719
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat Wilders gestopt wordt teneinde een verstandig alternatief (denk aan werkelijk progressieve -dus niet dat linkse nepprogressieve gelul- denkers als Hirsi Ali, Theo van Gogh, Hans Teeuwen, Afshin Ellian, Hans Jansen, Pim Fortuyn) mogelijk te maken.

Niet om zijn gedachtegoed, maar pragmatisch.
En wat is dat 'vrije woord' van je dan nog waard? Wilders mag van jou zeggen wat hij wil, maar als hij door dat te doen zoveel stemmen weet te winnen dat hij aan de macht komt, moet hij dood.

Jouw 'vrije woord' is als het recht van een terdoodveroordeelde op een laatste woord: zeg maar wat je wilt, zo meteen ben je toch dood.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:22:09 #97
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_76858778
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wellicht niet. Maar mij boeit het leven van Wilders minder dan jarenlange kutzooi in de regering.

Hard, wellicht. Maar zo zie ik het wel.

Wilders is een gevaar voor de vrijheid en een smet op het blazoen van De Nieuwe Politiek. Fortuyn draait zich om in zijn graf over de debiliteiten die door Gekke Geert worden opgehoest.

Dat laatste is zeker waar. Fortuyn was een integere man, een intellectueel. Een gentleman. Fortuyn was in alle opzichten een vrijheidsstrijder, een idealist. Hij die werkelijk stond voor de ware Nederlandse normen en waarden.
Wilders is precies het tegenovergestelde. Ik denk ook niet dat die twee ooit goede vriendjes zouden zijn geworden. Dan nog liever Mat Herben als MP.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_76859014
Op een enkele partij na, kan en wil niemand met de PVV samenwerken dus ze zullen enorm veel zetels moeten behalen om in de regering te komen.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_76863884
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef Joy_Division het volgende:
Op een enkele partij na, kan en wil niemand met de PVV samenwerken dus ze zullen enorm veel zetels moeten behalen om in de regering te komen.
Ik hoop echt dat het de PVV lukt om veel zetels te halen.
Als je de 5 filmpjes bekijkt op pagina 1 van dit topic en beseft dat dit Wilders z'n beste mensen zijn, dan kan je inschatten hoe de rest is.

Het kabinet Wilders zal er komen en het zal van korte duur zijn.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:18:13 #100
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76865565
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat het de PVV lukt om veel zetels te halen.
Als je de 5 filmpjes bekijkt op pagina 1 van dit topic en beseft dat dit Wilders z'n beste mensen zijn, dan kan je inschatten hoe de rest is.

Het kabinet Wilders zal er komen en het zal van korte duur zijn.
Helemaal niet. Wilders is veel te bang om met dit soort mongolen in de regering te gaan zitten. Daarom heeft hij al gezegd een minderheidsregering te steunen. Typisch PVV natuurlijk; nooit verantwoordelijkheid durven te nemen.
batman!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')