Dit idd. Hopelijk gebeurt het dan ook snel voordat er grote schade aan het land is toegebracht.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:36 schreef Sander het volgende:
Dan krijgen we binnen no-time weer nieuwe verkiezingen.
we hebben een prachtig voorbeeld gehad met de LPFquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:36 schreef Sander het volgende:
Weg met artikel 1 Grondwet, joods-christelijke cultuur is superieur en moslims mag je de belachelijkste belastingen en hoogste straffen opleggen; weg met de koningin en de Eerste Kamer, die voorkómen alleen maar dat het superieure PVV-beleid doorgevoerd kan worden; Nederland uit EU, waarmee de internationale handelsrelaties er drastisch op achteruitgaan; snelle krimp van de staatskas door én de belastingen te verlagen én kostenposten als de AOW en de hypotheekrenteaftrek onverminderd te laten doorlopen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:34 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zou er in Nederland veranderen als de PVV ( op wat voor manier dan ook) in de regering komt?
Iets wat ik me af vroeg gisteren, staat los van mijn eigen stemgedrag.
Nog een PVV-maatregel: als iemand een dier mishaldelt wordt hij/zij persoonlijk afgetuigd door Zijne Excellentie Graus.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:08 schreef KlappernootatWork het volgende:
dan krijgen we DIT als minister:
[ afbeelding ]
en als je je zwangere vrouw schopt dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:11 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nog een PVV-maatregel: als iemand een dier mishaldelt wordt hij/zij persoonlijk afgetuigd door Zijne Excellentie Graus.
Gaat Duitsland weer op veldtocht?quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
optie 3 is een herhaling van de jaren 30-45
quote:
da's een aardig staaltje zelfkastijdingquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch zal mijn (protest)stem naar de clowns van de PVV gaan.
En wat bereik je met dat protest? Dat de andere partijen ook de debiele toer op gaan waarschijnlijk, dat blijkt immers stemmen te trekken. Het enige wat zo'n proteststem teweegbrengt is nóg verder verlies van kwaliteit in de reeds bedroevende Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dergelijke proteststemmen (althans, de gevolgen van dergelijke proteststemmen) kosten de samenleving bakken met geld.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Stem dan blanco. dan telt je stem wel mee, maar gaat hij naar geen enkele partij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat jij altijd wel in het geweer kwam tegen privacyaantasting? PVV heeft vrolijk voorgestemd als het gaat om b.v. bibliotheekgegevens uitwisselen, DNA onderzoek en uitbreiding databank, uitbreiding antiterrorismewetgeving, slimme meters, paspoorten en vingerafdrukopslag, opslag telecomgegevens, enz.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet en blancostemmen levert meer winst op voor de grootste partij. Het CDA dus.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Stem dan blanco. dan telt je stem wel mee, maar gaat hij naar geen enkele partij.
en ze waren voor het paddo verbod, en willen minder coffeeshops.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij altijd wel in het geweer kwam tegen privacyaantasting? PVV heeft vrolijk voorgestemd als het gaat om b.v. bibliotheekgegevens uitwisselen, DNA onderzoek en uitbreiding databank, uitbreiding antiterrorismewetgeving, slimme meters, paspoorten en vingerafdrukopslag, opslag telecomgegevens, enz.
Alleen nu bij het rekeningrijden sputteren ze een beetje.
QTF. Zou je dat echt doen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mocht de PVV aan de macht komen dan verhuis ik direct naar een ander land.
Nederland is al een keer op zijn bek eggaan door protest stemmen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als de PVV aan de macht komt EN een flink aantal van hun punten er kunnen doordrukken, overweeg ik om juist weer in Nederland te komen wonen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mocht de PVV aan de macht komen dan verhuis ik direct naar een ander land.
Uiteraard. Vind het al erg genoeg dat Wilders in de kamer zit. Indien hij een plekje krijgt in het kabinet is het einde wat mij betreft zoek.quote:
Ach gut, je bent gevlucht voor de straatterroristen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als de PVV aan de macht komt EN een flink aantal van hun punten er kunnen doordrukken, overweeg ik om juist weer in Nederland te komen wonen.
Verdachtmaking is daar al voldoende voor, bewijs en rechtspraak staan alleen maar in de weg. Gewoon meteen aftuigen!quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:11 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nog een PVV-maatregel: als iemand een dier mishaldelt wordt hij/zij persoonlijk afgetuigd door Zijne Excellentie Graus.
En doordat grote aantallen het land ontvluchten daalt de werkloosheid weer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:24 schreef Boldface het volgende:
Zou dat laatste gebeuren, dan is Nederland binnen no-time EU-lid af, stijgt de werkloosheid en ontvluchten grote groepen mensen dit land; zowel nieuwkomers als autochtone Nederlanders.
Ik denk dat PVV verkiezingen afschaft als ze eenmaal aan de macht zijn..quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:36 schreef Sander het volgende:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:06 schreef Aurelianus het volgende:
Moslims krijgen een barcode in hun nek gedrukt en worden gedeporteerd naar Schiermonnikoog, de PvdA wordt verboden, de redactie van hetvrijevolk.com wordt aangesteld als kabinetsvoorlichters, de koran wordt uiteraard uit de handel gehaald en het bezit ervan wordt strafbaar, actualiteitenrubrieken op televisie mogen alleen uitzenden als ze hun programma beginnen met de groet 'Heil Wilders', Clairy Polak wordt op een houtvlot gezet.
De PVV heeft in ieder geval in haar partijprogram staan dat de pedopartij van verkiezingen moet worden uitgesloten (of iets met die strekking). Dat valt niet zo op want iedereen is het daar gevoelsmatig wel mee eens, maar wat in werkelijkheid aan de hand is, is dat de PVV er kennelijk op uit is om partijen die zij onwenselijk acht, buiten de verkiezingen te houden. Een fatsoenlijke partij zou zeggen dat het democratisch systeem haar werk moet doen en dat dat oordeel dus aan de kiezer is voorbehouden. In zoverre is de PVV dus hartstikke ondemocratisch en al helemaal niet vrijheidgezind.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:27 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Ik denk dat PVV verkiezingen afschaft als ze eenmaal aan de macht zijn..
Nou, zo simpel is dat niet. Het hangt er maar net vanaf wie dit land ontvlucht. Dat zullen niet de kansloze, werkschuwe autochtonen zijn; die blijven wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
En doordat grote aantallen het land ontvluchten daalt de werkloosheid weer.
Ook dat snap ik. Maar ik vermoed dat Wilders in dat geval die werkschuwen gewoon hun uitkering afpakt en/of ze daarna gewoon aan het werk schopt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nou, zo simpel is dat niet. Het hangt er maar net vanaf wie dit land ontvlucht. Dat zullen niet de kansloze, werkschuwe autochtonen zijn; die blijven wel.
Uiteraard. Als ik dommer was geweest was ik immers gewoon gebleven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:34 schreef IHVK het volgende:
Alleen de hoogopgeleiden zullen het land uitvluchten denk ik, en terecht trouwens.![]()
[ afbeelding ]
Wat is dat nou voor redenering..!?quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
maar je hebt wel gelijk. Het stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoording samen te stellen. Niet om een oordeel (of veroordeling) te geven van de vertrekkende volksvertegenwoordiging en zeker niet van het kabinet dat zij heeft gecontroleerd. Door dat wel te doen misbruik je je stemrecht voor een ander doel dan waarvoor het is gegeven. Dat lijkt me misbruik van stemrecht en als je ooit zou kunnen aantonen dat iemand zich daar schuldig aan heeft gemaakt (dus door een zuivere proteststem uit te brengen) dan mag daar wat mij betreft een onvoorwaardelijke en definitieve intrekking van dat stemrecht op volgen. In een vrije democratie is het uitoefenen van stemrecht te belangrijk voor die flauwekul.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor redenering..!?
Zovan, een piloot maakt iets te ruige landing, dan maar de piloot ontslaan en iemand uit de jostiband achter de stuurknuppel. Dat zal hem leren, die piloot!
(okee beetje kromme vergelijking.. maar toch)
Hartstikke leuk deze theorie, maar het stemmen is volledig anoniem. Dit betekent dat er ook geen enkele rechtvaardiging of verklaring nodig is voor welk stemgedrag dan ook.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:41 schreef Argento het volgende:
[..]
maar je hebt wel gelijk. Het stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoording samen te stellen. Niet om een oordeel (of veroordeling) te geven van de vertrekkende volksvertegenwoordiging en zeker niet van het kabinet dat zij heeft gecontroleerd. Door dat wel te doen misbruik je je stemrecht voor een ander doel dan waarvoor het is gegeven. Dat lijkt me misbruik van stemrecht en als je ooit zou kunnen aantonen dat iemand zich daar schuldig aan heeft gemaakt (dus door een zuivere proteststem uit te brengen) dan mag daar wat mij betreft een onvoorwaardelijke en definitieve intrekking van dat stemrecht op volgen. In een vrije democratie is het uitoefenen van stemrecht te belangrijk voor die flauwekul.
Afgelopen maandag was Žižek, een Sloveens cultuurcriticus/soortement van filosoof in VPRO tegenlicht, en die maakte wat dit betreft ook een opmerking m.b.t. de toekomst van de liberale democratie. Hij nam als voorbeeld Italië waarin Berlusconi de noodtoestand heeft afgekondigd in 2008 om nationaal het leger tegen immigranten te kunnen inzetten, een toestand die eigenlijk klakkeloos geaccepteerd werd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Argento het volgende:
Wilders acht zich bijvoorbeeld niet gebonden aan zoiets als mensenrechtenverdragen. Als die verdragen aan beleid in de weg staan, dan moeten ze maar worden opgezegd, zegt hij. Dus wat Wilders betreft geldt er voor de overheid geen enkele beperking. Als het even niet goed uitkomt, zeg je zon verdrag gewoon op. Dat zet het rechtstatelijk uitgangspunt dat een overheid in de uitoefening van haar macht zichzelf aan regels bindt, zo maar even buitenspel. Om maar wat te noemen.
helemaal juist. Daarom zeg ik ook: "als je ooit zou kunnen aantonen...." etc. etc. Het is alleen daarom al een puur theoretisch verhaal.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hartstikke leuk deze theorie, maar het stemmen is volledig anoniem. Dit betekent dat er ook geen enkele rechtvaardiging of verklaring nodig is voor welk stemgedrag dan ook.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:06 schreef Aurelianus het volgende:
Moslims krijgen een barcode in hun nek gedrukt en worden gedeporteerd naar Schiermonnikoog, de PvdA wordt verboden, de redactie van hetvrijevolk.com wordt aangesteld als kabinetsvoorlichters, de koran wordt uiteraard uit de handel gehaald en het bezit ervan wordt strafbaar, actualiteitenrubrieken op televisie mogen alleen uitzenden als ze hun programma beginnen met de groet 'Heil Wilders', Clairy Polak wordt op een houtvlot gezet.
Zo in en in triest dat het weer grappig isquote:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen. Echt niet.quote:
Ik ben blij dat je ons huidige kabinet ondersteuntquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ieder volk krijgt een regering die het verdient.
Tussen het hebben en krijgen is een wereld van verschil.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je ons huidige kabinet ondersteunt
Dat lijkt me ook.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:36 schreef Sander het volgende:
Dus dat komt er op neer dat we dan weer een hele tijd zonder regering zitten. Lijkt me niet wenselijk.quote:
Ja ach zolang het bij huileballen in de oppositie blijft is er ook niet veel aan de handquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus dat komt er op neer dat we dan weer een hele tijd zonder regering zitten. Lijkt me niet wenselijk.
Maar goed misschien moet de PVV maar eens flink op hun bek gaan, zijn we tenminste bij de verkiezingen erna van dat stelletje amateurs verlost.
Jij haalt blanco en niet stemmen door elkaar. Blanco stemmen zorgt dat in beide gevallen de helft naar het CDA gaat. Niet stemmen zal het CDA 2/3e geven. Alle blanco stemmen tellen mee bij de opkomst en dus de verdeelsleutel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Niet en blancostemmen levert meer winst op voor de grootste partij. Het CDA dus.
Even uitgaand van 4 stemmers:
2 CDA stemmers, 1 PVV stemmer en een blanco stemmer.
Anders was het misschien: 2 CDA, 1 PVV, 1 PvdA. Op dat moment heeft het CDA de helft van de te verdelen zetels, ipv twee derde. Er gaan geen zetels naar "blanco", dus de verdeling zal nog steeds gemaakt worden op de partijen waar wel op gestemd is.
Voor de PVV is het in dit geval een verschil tussen 25% of 33% van de te verdelen zetels, dus een winst van "slechts" 7% door de blanco stem, daar waar het CDA er 17 procent op vooruit ging. Daarom kan je dus beter niet blanco stemmen, maar bijvoorbeeld op Marianne Thieme, of een andere kleine oppositiepartij. Daar heb je de (potentieel) grote partijen veel meer mee.
Mits ze niet wisselen van standpunt op sociaal-economisch gebied.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Ironhide het volgende:
Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld.
Mits je de joods/christelijk/humanistische cultuur aanhangt.quote:Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.
Leg deze eens in de praktijk uit.quote:Een politiestaat neem ik dan op de koop toe, maar dan wel binnen de structuur van de trias politica.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Ironhide het volgende:
Met een absolute meerderheid van de PVV - in beide Kamers - zullen hardliners en rechtse haviken vrij spel krijgen. Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld. Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.
Een politiestaat neem ik dan op de koop toe, maar dan wel binnen de structuur van de trias politica.
Het grappige aan Ironhide is dat hij met zijn economische standpunten beter een liberale partij kan gaan steunen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
mijn god zeg. En dan zijn mensen nog verbaasd als de pvv-stemmer als dom en kortzichtig wordt beschouwd.
LPF zonder Pim noem jij een prachtig voorbeeld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:51 schreef Symphonic het volgende:
[..]
we hebben een prachtig voorbeeld gehad met de LPF
Juist het programma van de PVV vergroot de macht van de staat, Wilders heeft schijt aan de trias politica, aangezien hij rechters wil kunnen ontslaan. Laat staan dat hij op Islamkritiek na (welke niet echt aanwezig was in zijn onafhankelijkheidsverklaring) enorm draait.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:29 schreef Ironhide het volgende:
@Joac: Macht corrumpeert, wat volgens mij een belangrijke rol heeft gespeeld bij de introductie van de scheiding der machten. Ik ben voorstander van het behoud hiervan, aangezien het alternatief in een dictatuur kan uitmonden.
Wilders zou bijv. naar mijn mening niet per decreet iemand in het gevang moeten kunnen zetten.
Wat ik dus wil zeggen, is dat de PVV - na de broodnodige intellectuele boost - van mij best plaats mag nemen op het pluche. De overheid gebaseerd op trias politica blijft echter het uitgangspunt.
Anders kunnen we net zo goed de sharia invoeren
Ik weet niet wat je rookt maar paas eens door..quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef El_Matador het volgende:
-edit: doodsverwensing-
Dit is niet sjiek.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef El_Matador het volgende:
- weggeknipt - iets met doodsverwensing van een politicus -
Trias Politica: de regering regeert, de volksvertegenwoordiging controleert de regering, de onafhankelijke rechterlijke macht controleert hen beiden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Ironhide het volgende:
... maar dan wel binnen de structuur van de trias politica.
Dit gaat echt te verquote:
Nee, ik hoop juist niet dat hij omgelegd wordt. Dat werkt averechts, kan de pvv nog meer de Calimero gaan uithangen en krijgen zij nog meer zetels.quote:
Heh!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef El_Matador het volgende:
-edit: doodsverwensing-
Je moet wel een soort islamofobe versie van Ebenezer Scrooge zijn wil je kunnen genieten van je centen in een PVV-samenleving.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Ironhide het volgende:
Met een absolute meerderheid van de PVV - in beide Kamers - zullen hardliners en rechtse haviken vrij spel krijgen. Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld. Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.
vind je? Welvaart zal omhoog gaan eigenlijk. Want wees nou eerlijk, zie jij het goed gaan in streng islamitische landen, welke geen gigantische olievoorraden hebben? De islamitische doctrine past gewoon niet onze identiteit als westers land. Door die doctrine grijpt men veel sneller naar geweld, en de enige wetten die echt voor hun gelden zijn de islamitische wetten, niet de wetten in onze wetboek. Het klinkt allemaal erg generaliserend, maar ik bedoel het in de zin van de eigenschappen die die cultuur bevat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je moet wel een soort islamofobe versie van Ebenezer Scrooge zijn wil je kunnen genieten van je centen in een PVV-samenleving.
De problemen die vaak worden genoemd hebben naar mijn mening weinig met de islam of met islamitische wetten te maken. Criminaliteit onder (o.a. Marokkaanse) straatschoffies ontstaat niet doordat ze zich houden aan de islamitische wetten. Ik ben niet zo op de hoogte van de sharia, maar ik neem aan dat het ook volgens de islamitische wetten niet is toegestaan om een buurt te terroriseren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:23 schreef Bensel het volgende:
De islamitische doctrine past gewoon niet onze identiteit als westers land. Door die doctrine grijpt men veel sneller naar geweld, en de enige wetten die echt voor hun gelden zijn de islamitische wetten, niet de wetten in onze wetboek.
(...)
Wilders gaat in mijn ogen te ver. Maar ik hoop dat hij voldoende tegengas krijgt, en toch wat afgezwakte maatregelen erdoor krijgt. Want wees nou eerlijk: is het huidge beleid van pappen en nathouden nu echt zo goed?
weet ik nog zo niet. "het zijn ongelovige honden dus het mag" is iets wat al snel opspeelt. Er komt dus geen veroordeling voor hun gedrag van de islamitische kant. Deels door de cultuur, waarin de samenleving een veel grotere rol speelt in de opvoeding. Maar ook deels doordat ze totaal geen verbindtenis hebben met het Nederlands rechtsysteem (enkel op het moment als het hun uitkomt.)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:07 schreef 18konijn het volgende:
De oorzaak van de straatcriminaliteit van Marokkaanse jongeren ligt grotendeels in sociaal-economische factoren, zeker niet in religieuze. Zakkenrollers en overvallers worden echt niet geinspireerd door de Islam bij hun bezigheden.
Voor die bewering zul je met een bron moeten komen. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit als excuus gehoord heb voor bijvoorbeeld straatgeweld. Bij gecoördineerd terrorisme spelen religieuze motieven dikwijls een rol, oké, maar bij de alledaagse straatproblemen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
weet ik nog zo niet. "het zijn ongelovige honden dus het mag" is iets wat al snel opspeelt.
Waarom zou de geestelijkheid ook een reactie geven op dit soort niet-religieuze zaken? Als Nederlanders zich in het buitenland misdragen komt er toch zeker ook geen veroordeling door de Paus?quote:Er komt dus geen veroordeling voor hun gedrag van de islamitische kant.
Wellicht niet. Maar mij boeit het leven van Wilders minder dan jarenlange kutzooi in de regering.quote:
Waarom? Ik ben pragmatisch.quote:
Begrijp me goed, ik zal het Vrije Woord van Gekke Geert verdedigen, zoals ik dat ook doe bij achterlijke geitenneukers in een pisjurk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:27 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Nee, ik hoop juist niet dat hij omgelegd wordt. Dat werkt averechts, kan de pvv nog meer de Calimero gaan uithangen en krijgen zij nog meer zetels.
Bovendien ben ik voorstander van het vrije woord, ook voor mijn tegenstanders. Helaas blijken PVV-ers geen voorstander te zijn van datzelfde vrije woord en van vrijheid van partijvorming. Zij hebben ongeveer net veel op met vrijheid van meningsuiting en de rechtstaat als de Ayatollah uit Iran die zij claimen te bestrijden.
Je wordt datgene dat je bestrijdt.
Iemand de dood toewensen vanwege zijn politieke opvattingen is nogal een zonderlinge manier van 'het Vrije Woord verdedigen', als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ik zal het Vrije Woord van Gekke Geert verdedigen, zoals ik dat ook doe bij achterlijke geitenneukers in een pisjurk.
Maar dat neemt niet weg, dat ik hoop dat de PVV in elkaar dondert en er een waardig alternatief kan ontstaan. Dat kan -helaas- alleen als Wilders weg is. De partij is niks zonder hem. En dan hoop ik maar op de meest drastische manier.
Hard misschien, maar ja.
Jij leest niet, dat wist ik al.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:40 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Iemand de dood toewensen vanwege zijn politieke opvattingen is nogal een zonderlinge manier van 'het Vrije Woord verdedigen', als je het mij vraagt.
Dit vind ik weer de redenatie van de geijkte patronen. Als dit afwijkend gedrag dan, volgens jou, te maken heeft met een sociale positie verklaar dan voor mij eens waarom Turken dan zoveel minder crimineel zijn dan Marokkanen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:07 schreef 18konijn het volgende:
De oorzaak van de straatcriminaliteit van Marokkaanse jongeren ligt grotendeels in sociaal-economische factoren, zeker niet in religieuze. Zakkenrollers en overvallers worden echt niet geinspireerd door de Islam bij hun bezigheden.
Je zegt te hopen dat de PVV in elkaar dondert op de meest drastische manier, namelijk door Wilders' dood. Hopen dat iemand doodgaat vind ik hetzelfde als iemand de dood toewensen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij leest niet, dat wist ik al.
Ik heb het niet toegewenst. Ik heb het meest pragmatische scenario geschetst. Iets heel anders.
En ja, een doodsverwensing valt zeker onder Het Vrije Woord. Of ie nu door een stinkimam, Wilders of ondergetekende wordt gedaan.
Dat mag jij vinden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je zegt te hopen dat de PVV in elkaar dondert op de meest drastische manier, namelijk door Wilders' dood. Hopen dat iemand doodgaat vind ik hetzelfde als iemand de dood toewensen.
Nee, ik wil dat Wilders gestopt wordt teneinde een verstandig alternatief (denk aan werkelijk progressieve -dus niet dat linkse nepprogressieve gelul- denkers als Hirsi Ali, Theo van Gogh, Hans Teeuwen, Afshin Ellian, Hans Jansen, Pim Fortuyn) mogelijk te maken.quote:En je bewering dat je een voorstander van het vrije woord zou zijn is lachwekkend. Iemand dood willen hebben om zijn politieke gedachtegoed is zo'n beetje de definitie van onvrijheid van meningsuiting.
En wat is dat 'vrije woord' van je dan nog waard? Wilders mag van jou zeggen wat hij wil, maar als hij door dat te doen zoveel stemmen weet te winnen dat hij aan de macht komt, moet hij dood.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat Wilders gestopt wordt teneinde een verstandig alternatief (denk aan werkelijk progressieve -dus niet dat linkse nepprogressieve gelul- denkers als Hirsi Ali, Theo van Gogh, Hans Teeuwen, Afshin Ellian, Hans Jansen, Pim Fortuyn) mogelijk te maken.
Niet om zijn gedachtegoed, maar pragmatisch.
Dat laatste is zeker waar. Fortuyn was een integere man, een intellectueel. Een gentleman. Fortuyn was in alle opzichten een vrijheidsstrijder, een idealist. Hij die werkelijk stond voor de ware Nederlandse normen en waarden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wellicht niet. Maar mij boeit het leven van Wilders minder dan jarenlange kutzooi in de regering.
Hard, wellicht. Maar zo zie ik het wel.
Wilders is een gevaar voor de vrijheid en een smet op het blazoen van De Nieuwe Politiek. Fortuyn draait zich om in zijn graf over de debiliteiten die door Gekke Geert worden opgehoest.
Ik hoop echt dat het de PVV lukt om veel zetels te halen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef Joy_Division het volgende:
Op een enkele partij na, kan en wil niemand met de PVV samenwerken dus ze zullen enorm veel zetels moeten behalen om in de regering te komen.
Helemaal niet. Wilders is veel te bang om met dit soort mongolen in de regering te gaan zitten. Daarom heeft hij al gezegd een minderheidsregering te steunen. Typisch PVV natuurlijk; nooit verantwoordelijkheid durven te nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het de PVV lukt om veel zetels te halen.
Als je de 5 filmpjes bekijkt op pagina 1 van dit topic en beseft dat dit Wilders z'n beste mensen zijn, dan kan je inschatten hoe de rest is.
Het kabinet Wilders zal er komen en het zal van korte duur zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |