Nou, salarisonderhandelingen zijn achter de rug, mijn lijstje ziet er nu als volgt uit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:17 schreef calamares het volgende:
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 1800
8 : Netto maand salaris: +/- 1400
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen)
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Vind mijn salaris (en in vergelijking met anderen die hetzelfde als mij doen, al dan niet met een niet-leidinggevende functie) erg laag. Afgelopen week gesprek met werkgever gehad en ik mag zelf aankomen met een aanbod van wat ik 'zou moeten verdienen'. Ben daar alleen nog niet helemaal uit.
Ik werk in een soortgelijke functie met soortgelijk salaris en voorwaarden. Technische functies worden 'slecht' betaald, komt omdat de technische kennis economie in NL niet significant is en dus ook anders word gewaardeerd. Het grote geld word verdient in de ICT/ finance (= saai) en de handel (= dozenschuivers) de vraag is echter voor hoe lang nog.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:50 schreef Cocosmacroon het volgende:
1 : branche: techniek/r&d
2 : Functie: Development engineer
3: Leeftijd: 26
5 : Aantal vakantiedagen: 24+13adv
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1950
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 3jaar
11: Goodies: geen
12: Opleiding: HBO industrieel product ontwerp
Wat een lonen komen hier voorbij zeg :s
Vorige week op sollicitatie geweest bij een engineering bureau, maar er werd me verteld dat ik nooit boven de 2500 hoor te komen als ingenieur met 3 jaar werkervaring. Ik blijf dus mooi zitten waar ik zit voorlopig.
Mag je dat opleidingsbudget ook opsparen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:37 schreef calamares het volgende:
[..]
Nou, salarisonderhandelingen zijn achter de rug, mijn lijstje ziet er nu als volgt uit.
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 2300
8 : Netto maand salaris: ... (nieuwe brutoloon zal per juni ingaan, schat dat netto ongeveer rond de 1700 zal liggen)
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen), vrij besteedbaar opleidingsbudget van ¤ 1000 op jaarbasis
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Ja, dit lijkt er al een stuk meer op.
Ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Mag je dat opleidingsbudget ook opsparen?
Ik denk dat ik mijn master in de shredder duw en ook mts ga doenquote:Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Husqy het volgende:
1: Bedrijfstak: petrochemie
2: Functie: Werkvoorbereider
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 3100
8: Netto maand salaris: 2150
9: Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies: Auto
12: Opleiding: MTS werktuigbouwkunde
13: Tevreden: ja
Nieuw aanbod gehad is nog veeel beter
mooi salaris,quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Volgens Glassdoor verdient een Junior Test Engineer bij Computer Sciences tussen de 46 en de 50k en bij Solaria tussen de 67 en 72k
Ik meende dat het wettelijk verplicht was om werknemers minimaal 4x hun contracturen (dus 4 werkweken, in jouw geval 16 dagen) aan vakantiedagen te geven. Hoe kom je aan zo weinig vakantiedagen?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Perruche het volgende:
Bij wijze van TVP even mijn lijstje neerkwakker
1: Bedrijfstak: vastgoed
2: Functie: administratief medewerker tijdelijk
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 7,5
7: Bruto maand salaris: 1400
8: Netto maand salaris: 1050
9: Overuren betaald: maak ik niet
10: Werkervaring: geen als adm. medewerker
12: Opleiding: nog bezig
13: Tevreden: nee
Gelukkig is het tijdelijk
MTS Wertuigbouwkunde is ook gewoon een goede opleidingquote:Op zondag 7 februari 2010 18:29 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn master in de shredder duw en ook mts ga doen![]()
*jaloers*
Ik schrik hier best van joh! Wat een paupers daar! Wist dat al enigszins maar dit is heel erg!quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Perruche het volgende:
Bij wijze van TVP even mijn lijstje neerkwakker
1: Bedrijfstak: vastgoed
2: Functie: administratief medewerker tijdelijk
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 7,5
7: Bruto maand salaris: 1400
8: Netto maand salaris: 1050
9: Overuren betaald: maak ik niet
10: Werkervaring: geen als adm. medewerker
12: Opleiding: nog bezig
Gelukkig is het tijdelijk
Het is 1750 op fulltime basis. Dat is niet riant maar ook niet ongelofelijk weinig voor het werk.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik schrik hier best van joh! Wat een paupers daar! Wist dat al enigszins maar dit is heel erg!
Hm, wist ik nietquote:Op zondag 7 februari 2010 20:24 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik meende dat het wettelijk verplicht was om werknemers minimaal 4x hun contracturen (dus 4 werkweken, in jouw geval 16 dagen) aan vakantiedagen te geven. Hoe kom je aan zo weinig vakantiedagen?
quote:Op zondag 7 februari 2010 20:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga plees schoonmaken dan en kijken of het beter betaald
Hey, daar had ik ooit naar gevraagdquote:Op zondag 7 februari 2010 18:52 schreef Soohr het volgende:
[..]
mooi salaris,
klopt alleen niks van,
ik zou meer uitgaan van 25k exclusief auto ed
EDIT Aanbod binnen en verwerkt, nog meer tevredenquote:Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Husqy het volgende:
1: Bedrijfstak: petrochemie
2: Functie: Werkvoorbereider
5: Aantal vakantiedagen: 25
7: Bruto maand salaris: 4000
8: Netto maand salaris: ?
9: Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies: Auto
12: Opleiding: MTS werktuigbouwkunde
13: Tevreden: ja
Nieuw aanbod gehad is nog veeel beter
Teringquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:02 schreef Husqy het volgende:
[..]
EDIT Aanbod binnen en verwerkt, nog meer tevreden
Olie gaat weer de goede kant op denkquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:07 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Tering
Mijn vriendin heeft jaar werkervaring en hbo en verdiend 3800 en dat vind ik al veel, en zij is 30.
Waarschijnlijk gaat het om ploegendienst anders geloof ik geen moer van, 4k op je 23e en vooral met een MTS sorry hoor verre van een universitaire studie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:07 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Tering
Mijn vriendin heeft jaar werkervaring en hbo en verdiend 3800 en dat vind ik al veel, en zij is 30.
Mijn vriendin zit toevallig ook in de olie, maar dan de handel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef Husqy het volgende:
[..]
Olie gaat weer de goede kant op denk![]()
Ik ben toevallig en dit kleine wereldje terechtgekomen en mijzelf schijnbaar gewild gemaakt, dan kan je nog wel is met grote sprongen omhoog gaan. ben op mijn 20ste begonnen met 2200
Ben ook wel veruit de jongste in het vak.
Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:14 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar ouder en geniet momenteel een hogere uitkering
Dat dus. Maar Halcon, moet je niet wat meer info geven over jouw baan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.
In principe heb je gelijk, echter heeft junkiexp per 15 febr. een nieuwe baan. Kan dus best dat junkiexp tussen 2 banen zat.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.
Hoho, ik heb al 10 jaar gewerkt en zit buiten mijn schuld om voor de eerste keer met een uitkering thuis.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
haha tja was wachten op een reactie zoals die van jou.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef samjustme het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het om ploegendienst anders geloof ik geen moer van, 4k op je 23e en vooral met een MTS sorry hoor verre van een universitaire studie.
Kan ik me indenken...quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
5: Aantal vakantiedagen: 34
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
Met 34 vakantiedagen werk je zowat part time. Maar ja, wel een hongerloontje verder. Terwijl je wel een opleiding hebt afgerond.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
Jezus, wat een salaris zeg... Ga bij een detacheringsbureau werken ofzoquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
Werk je bij een oliehandelaar die begint met ma...... ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:42 schreef Xs2Shanna het volgende:
Over pensioenregeling gesproken. Wij hebben die ook niet. Niemand in de olie sector.
Volgend jaar moet ik zelf dus een potje maken...
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het werkt. Als je WW premie betaald heb je dus ook recht op WW zodra je werkeloos wordt. Dergelijke simplistische uitspraken getuigen niet echt van enige intelligentie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:
Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat.
Nope.. ben nu wel benieuwd welke je bedoeld.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Werk je bij een oliehandelaar die begint met ma...... ?
Mabanaft, op de bovenste verdieping van de Maastoren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nope.. ben nu wel benieuwd welke je bedoeld.
Okquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:34 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee, ken ik ook totaal niet?! Wel Chemoil, dit zit volgens mij ook in de Maastoren.
Wat wil je zoal weten?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat dus. Maar Halcon, moet je niet wat meer info geven over jouw baan?
Volgens mij begrijp jij het principe van een verzekering niet. Hoe meer er moet worden uitgekeerd, hoe meer premie er moet worden geincasseerd. Niet verder kijken dan je neus lang is, getuigt niet bepaald van enige intelligentie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:41 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het werkt. Als je WW premie betaald heb je dus ook recht op WW zodra je werkeloos wordt. Dergelijke simplistische uitspraken getuigen niet echt van enige intelligentie.
MBOquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met 34 vakantiedagen werk je zowat part time. Maar ja, wel een hongerloontje verder. Terwijl je wel een opleiding hebt afgerond.
Omdat je premie betaald moet je juist claimen, dan zie je nog eens wat terug van je geldquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het principe van een verzekering niet. Hoe meer er moet worden uitgekeerd, hoe meer premie er moet worden geincasseerd. Niet verder kijken dan je neus lang is, getuigt niet bepaald van enige intelligentie.
Wat is dan wel een goede opleiding volgens jouw?quote:
Het is allemaal gezeur, net of ik me schuldig moet voelen om in de ww te hebben gezetenquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het principe van een verzekering niet. Hoe meer er moet worden uitgekeerd, hoe meer premie er moet worden geincasseerd. Niet verder kijken dan je neus lang is, getuigt niet bepaald van enige intelligentie.
Er zijn weinig HBO-ers die 40 uur moeten werken om 1.100 euro bruto te verdienen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat is dan wel een goede opleiding volgens jouw?
HBO
quote:
Dat is een broekzak-vestzak-verhaal natuurlijk. Uiteindelijk draaien de werknemers er voor op.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het is allemaal gezeur, net of ik me schuldig moet voelen om in de ww te hebben gezeten
Wij betalen trouwens als werknemer geen premie meer voor de ww, alleen werkgevers nog.
Jij bent er zo eentje die op verjaardagsfeestjes de grote jongen uithangt door allerlei verhalen op te hangen over hoe je je verzekering na een weekje Costa Brava weer hebt getild, om vervolgens te lopen zeuren dat de premies alweer zijn gestegen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat je premie betaald moet je juist claimen, dan zie je nog eens wat terug van je geld
Het is gewoon een opleiding, maar niet iets heel speciaals ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Is toch gewoon een opleiding ?
Of is dat te min voor je
Tuurlijk niet, maar je ben toch wel eens dat het loon totaal niet in verhouding staat ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is gewoon een opleiding, maar niet iets heel speciaals ofzo.
Klopt, alleen daar ging het eigenlijk niet om.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een broekzak-vestzak-verhaal natuurlijk. Uiteindelijk draaien de werknemers er voor op.
Geen idee of dat normaal is bij een dergelijke functie op dat niveau, maar ik vind het bizar weinig en dan is het ook nog een job van 40 uur per week i.p.v. 32 uur per week. Heb twee keer gekeken naar het aantal uren, maar er staat toch echt 40.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:40 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar je ben toch wel eens dat het loon totaal niet in verhouding staat ?
Moet toch wel meer dan 1500 euro zijn.
Wie heeft het over meer geldquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef Husqy het volgende:
[..]
haha tja was wachten op een reactie zoals die van jou.
Net of Universitaire studie altijd zo geweldig is, mensen denken ik ga de universiteit doen want dan verdien ik altijd meer als een lager geschoolde. Niet dus.
Bij mij in het vak gaat het om ervaring en ik heb meer ervaring op mijn 23ste dan iemand die op zijn 30ste hetzelfde gaat doen met een betere-langere studie. Een beter papiertje hoeft dus niet altijd meerwaarde te hebben.
Als je wil kan ik mijn loonstrook laten zien met die 3100. Die van de 4000 zul je een maandje op moeten wachten.
En nee het is gewoon dagdienstbij opdrachtgevers als Shell Total Esso BP etc.
Leuk zal anders zijn natuurlijk, maar mijn punt is een beetje dat de hoogte van de uitkeringen in Nederland mensen niet echt aan zal moedigen om te werken. Puur financieel gezien kun je beter een uitkering trekken dan dat secretaresse-baantje van 1.100 euro bruto.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:41 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt, alleen daar ging het eigenlijk niet om.
Maar er wordt gedaan alsof het verschrikkelijk erg is dat je 7 weken in de ww hebt gezeten.
Net of het leuk is
Het is bizar weinig en hoort niet bij een afgeronde mbo opleiding.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee of dat normaal is bij een dergelijke functie op dat niveau, maar ik vind het bizar weinig en dan is het ook nog een job van 40 uur per week i.p.v. 32 uur per week. Heb twee keer gekeken naar het aantal uren, maar er staat toch echt 40.
Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:
[..]
Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Dit is wel een extreem geval natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Leuk zal anders zijn natuurlijk, maar mijn punt is een beetje dat de hoogte van de uitkeringen in Nederland mensen niet echt aan zal moedigen om te werken. Puur financieel gezien kun je beter een uitkering trekken dan dat secretaresse-baantje van 1.100 euro bruto.
Sowieso ga je problemen krijgen bij tegenvallers als je normaalgesproken je hele maandsalaris nodig hebt om rond te komen. Wie niet kan bufferen en sparen, is bij tegenvallers al gauw de sigaar natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dit is wel een extreem geval natuurlijk.
Als je normaal na 2 maanden nog maar 70% van je laatsverdiende loon krijgt dan kan dat problemen geven.
Kijk als je een tokkie bent in een kutbuurt met een huurhuis van 300 euro is het geen probleem.
Ik heb een hypotheek van 1600 euro in de maand.
Nu zijn wij met zijn 2-en en mijn vriendin verdiend bijna 2 x zoveel als mij dus dat is geen probleem.
Maar als je alleenstaand bent en je hebt je hele maandsalaris normaal al nodig om fatsoenlijk rond te komen dan
heb je een probleem met 70%.
Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer gelder bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.
Kom maar op met je loonstrookjeik geloof er iniedergeval niks van.
Algemene salarisstijgingen zijn anders dan individuele salarisstijgingen, de laatste worden beïnvloed door ervaring (soms automatisch door ervaringsschalen), individuele prestaties e.d.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Ligt er aan wat voor een werk je doet lijkt mij. Mijn broer ging na zijn studie een jaar bij een boer werken, om eens rustig na te denken over zijn toekomst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn weinig HBO-ers die 40 uur moeten werken om 1.100 euro bruto te verdienen.
Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer gelder bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.
Kom maar op met je loonstrookjeik geloof er iniedergeval niks van.
Je werkt voor een groot salarisadministratie kantoor? Wat verdient dat nou eigenlijkquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie.Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.
Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
EDITquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:17 schreef Husqy het volgende:
[..]
Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)
Beetje jammer dat je dan mij ook gelijk een leugenaar noemt, niks is onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |