Dit is wel een extreem geval natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Leuk zal anders zijn natuurlijk, maar mijn punt is een beetje dat de hoogte van de uitkeringen in Nederland mensen niet echt aan zal moedigen om te werken. Puur financieel gezien kun je beter een uitkering trekken dan dat secretaresse-baantje van 1.100 euro bruto.
Sowieso ga je problemen krijgen bij tegenvallers als je normaalgesproken je hele maandsalaris nodig hebt om rond te komen. Wie niet kan bufferen en sparen, is bij tegenvallers al gauw de sigaar natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dit is wel een extreem geval natuurlijk.
Als je normaal na 2 maanden nog maar 70% van je laatsverdiende loon krijgt dan kan dat problemen geven.
Kijk als je een tokkie bent in een kutbuurt met een huurhuis van 300 euro is het geen probleem.
Ik heb een hypotheek van 1600 euro in de maand.
Nu zijn wij met zijn 2-en en mijn vriendin verdiend bijna 2 x zoveel als mij dus dat is geen probleem.
Maar als je alleenstaand bent en je hebt je hele maandsalaris normaal al nodig om fatsoenlijk rond te komen dan
heb je een probleem met 70%.
Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer gelder bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.
Kom maar op met je loonstrookjeik geloof er iniedergeval niks van.
Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Algemene salarisstijgingen zijn anders dan individuele salarisstijgingen, de laatste worden beïnvloed door ervaring (soms automatisch door ervaringsschalen), individuele prestaties e.d.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Ligt er aan wat voor een werk je doet lijkt mij. Mijn broer ging na zijn studie een jaar bij een boer werken, om eens rustig na te denken over zijn toekomst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn weinig HBO-ers die 40 uur moeten werken om 1.100 euro bruto te verdienen.
Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer gelder bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.
Kom maar op met je loonstrookjeik geloof er iniedergeval niks van.
Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Je werkt voor een groot salarisadministratie kantoor? Wat verdient dat nou eigenlijkquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie.Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.
Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
EDITquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:17 schreef Husqy het volgende:
[..]
Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)
Beetje jammer dat je dan mij ook gelijk een leugenaar noemt, niks is onmogelijk.
Dat is een baas die het snapt en duidelijk is. Als je meer geld oplevert dan ben je ook meer geld waard ongeacht het papiertje dat je hebt gekregen van school.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:58 schreef Husqy het volgende:
[quote]Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie.Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.
Ik weet niet of je op mij doelt maar wil best meer info geven.
Zit in vaste dienst bij een detachering en geplaatst voor een project rechtstreeks bij verschillende opdrachtgevers in de petrochemie. (niet bij aannemers)
Ik heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
Structurele toeslaguren helpen mee. Als je gemiddeld 50% boven je regulier loon krijgt dan hoef je geen gigantisch basisuurloon te hebben om op 1800 EUR te komen. Ik ken er genoeg die enkel in het weekend werken en hun loon meer dan verdubbeld zien (toeslag van 150 of 200% op zondag bijv.). Pak er maar eens een CAO op na zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
Ik dacht dat bij de overheid bij elke functie een passende schaal hoort.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
zegt niksquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:46 schreef Husqy het volgende:
[..]
EDIT
Ok maar even een foto gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe loonstrook met 4k volgende maand ook nog zien?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Fokski het volgende:
[..]
Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je?Als je Geschiedenis gestudeerd hebt op WO-niveau betekent dat niet dat je niet 2x zo weinig over kan houden als een loodgieter.
Je snapt mequote:Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:52 schreef samjustme het volgende:
[..]
zegt nikser staat niet duidelijk op 23 jaar
quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:55 schreef samjustme het volgende:
[..]
Haha papiertje van school, zeggen vooral mensen met een lager opleiding. En nee het is een combinatie van ervaring, aanleg en relevante studie.
Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:56 schreef samjustme het volgende:
[..]
Je snapt me![]()
Waarschijnlijk heeft foksi gewerkt als [ afbeelding ]
Wel als je 20 uur in de week zou werken als student (even ter informatie, bij full-time werken zou je dan al 1,5x modaal verdienen)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Fokski het volgende:
[..]
Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.
Nou een hardwerkende pizzabezorger kan met 5 avonden van 4 uur werken ook 50 EUR fooi vangen per dag naast zijn gewoon loon. Dat is al bijna 1000 EUR aan fooi, Ik ken iemand die dat deed en kwam aan het eind van de maand vaak op 2000 EUR netto aan inkomsten. Er zijn CAO's die in de avond en weekend vaste toeslagen rekenen, het is ook niet dat ik net binnen was gekomen en direct 1800 bruto verdiende maar het geeft aan dat de bedragen die hier komen niet verzonnen hoeven te zijn enkel en alleen omdat er MBO staat. Iemand met een honger loon zal zich minder geneigd voelen om zich hier te melden met zijn salaris dan iemand met een hoger loon.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Wel als je 20 uur in de week zou werken als student (even ter informatie, bij full-time werken zou je dan al 1,5x modaal verdienen)
O please... Ik verdien een kleine 10 uur per uur, als student, als bijbaantje. Zo hoort dat.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Fokski het volgende:
[..]
Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.
Ik begon er met een basisloon van 9 gulden per uur en eindigde met 14 EUR. Door de toeslagen die ik kreeg omdat ik in de avond en weekend werkte kwam mijn loon per uur boven de 20 EUR uit. Ik schep bij niemand op, ik had nooit door dat ik zo veel verdiende vooral omdat in mijn omgeving de meesten harder werkten en meer verdienden. Onder andere iemand die met eigen auto pizza's bezorgde (en 's ochtends ook nog een ander baantje had).quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
O please... Ik verdien een kleine 10 uur per uur, als student, als bijbaantje. Zo hoort dat.
Zo hoort dat?
Ja.
Waarom?
Nou, omdat een normaal mens op die manier leert werken voor zijn centen, onderaan de ladder. Hoogvliegers zijn of dood vliegers of onuitstaanbare vliegers die bij zijn/haar medestudenten alleen maar opschept over zijn geld, zijn vakanties en zijn o-zo-drukke bijbaantje.
Ik ben destijds een keer meegegaan, hij deed er gemakkelijk 4 in een uur.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:15 schreef Renesite het volgende:
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.
Per klant ben je heus wel langer bezig dan een kwartier.
Wie geeft tegenwoordig nou zo'n hoge fooi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |