abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77894780
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuk zal anders zijn natuurlijk, maar mijn punt is een beetje dat de hoogte van de uitkeringen in Nederland mensen niet echt aan zal moedigen om te werken. Puur financieel gezien kun je beter een uitkering trekken dan dat secretaresse-baantje van 1.100 euro bruto.
Dit is wel een extreem geval natuurlijk.
Als je normaal na 2 maanden nog maar 70% van je laatsverdiende loon krijgt dan kan dat problemen geven.
Kijk als je een tokkie bent in een kutbuurt met een huurhuis van 300 euro is het geen probleem.
Ik heb een hypotheek van 1600 euro in de maand.

Nu zijn wij met zijn 2-en en mijn vriendin verdiend bijna 2 x zoveel als mij dus dat is geen probleem.
Maar als je alleenstaand bent en je hebt je hele maandsalaris normaal al nodig om fatsoenlijk rond te komen dan
heb je een probleem met 70%.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894885
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:52 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dit is wel een extreem geval natuurlijk.
Als je normaal na 2 maanden nog maar 70% van je laatsverdiende loon krijgt dan kan dat problemen geven.
Kijk als je een tokkie bent in een kutbuurt met een huurhuis van 300 euro is het geen probleem.
Ik heb een hypotheek van 1600 euro in de maand.

Nu zijn wij met zijn 2-en en mijn vriendin verdiend bijna 2 x zoveel als mij dus dat is geen probleem.
Maar als je alleenstaand bent en je hebt je hele maandsalaris normaal al nodig om fatsoenlijk rond te komen dan
heb je een probleem met 70%.
Sowieso ga je problemen krijgen bij tegenvallers als je normaalgesproken je hele maandsalaris nodig hebt om rond te komen. Wie niet kan bufferen en sparen, is bij tegenvallers al gauw de sigaar natuurlijk.

Ik probeer mijn uitgaven e.d. zo in te richten dat ik bij een terugval nog wel even vooruit kan en niet bij de eerste de beste tegenvaller 'n week lang droog brood moet eten of rekeningen niet meer kan betalen.
pi_77895706
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wie heeft het over meer geld er bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.

Kom maar op met je loonstrookje ik geloof er iniedergeval niks van.

Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)
Beetje jammer dat je dan mij ook gelijk een leugenaar noemt, niks is onmogelijk.
pi_77895923
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Algemene salarisstijgingen zijn anders dan individuele salarisstijgingen, de laatste worden beïnvloed door ervaring (soms automatisch door ervaringsschalen), individuele prestaties e.d.
pi_77895948
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn weinig HBO-ers die 40 uur moeten werken om 1.100 euro bruto te verdienen.
Ligt er aan wat voor een werk je doet lijkt mij. Mijn broer ging na zijn studie een jaar bij een boer werken, om eens rustig na te denken over zijn toekomst.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77896265
quote:

[..]

Wie heeft het over meer geld er bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.

Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je? Als je Geschiedenis gestudeerd hebt op WO-niveau betekent dat niet dat je niet 2x zo weinig over kan houden als een loodgieter.
pi_77896671
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.

Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
pi_77896728
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.

Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
Je werkt voor een groot salarisadministratie kantoor? Wat verdient dat nou eigenlijk
I'll sing you a lullaby.
pi_77896802
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:17 schreef Husqy het volgende:

[..]

Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)
Beetje jammer dat je dan mij ook gelijk een leugenaar noemt, niks is onmogelijk.
EDIT

Ok maar even een foto gemaakt
"weggehaald"

Mijn nieuwe loonstrook met 4k volgende maand ook nog zien?

[ Bericht 6% gewijzigd door Husqy op 11-02-2010 23:18:02 ]
pi_77897238
[quote]Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:

Ik weet niet of je op mij doelt maar wil best meer info geven.
Zit in vaste dienst bij een detachering en geplaatst voor een project rechtstreeks bij verschillende opdrachtgevers in de petrochemie. (niet bij aannemers)
Ik heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
pi_77897555
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:58 schreef Husqy het volgende:
[quote]Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:

Ik weet niet of je op mij doelt maar wil best meer info geven.
Zit in vaste dienst bij een detachering en geplaatst voor een project rechtstreeks bij verschillende opdrachtgevers in de petrochemie. (niet bij aannemers)
Ik heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
Dat is een baas die het snapt en duidelijk is. Als je meer geld oplevert dan ben je ook meer geld waard ongeacht het papiertje dat je hebt gekregen van school.
pi_77897777
quote:
Structurele toeslaguren helpen mee. Als je gemiddeld 50% boven je regulier loon krijgt dan hoef je geen gigantisch basisuurloon te hebben om op 1800 EUR te komen. Ik ken er genoeg die enkel in het weekend werken en hun loon meer dan verdubbeld zien (toeslag van 150 of 200% op zondag bijv.). Pak er maar eens een CAO op na zou ik zeggen.
pi_77898402
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
Ik dacht dat bij de overheid bij elke functie een passende schaal hoort.
1196 euro is het wettelijk minimumloon voor een 22-jarige. Dit is bijvoorbeeld mogelijk als je gaat werken vanuit een uitkeringssituatie.
pi_77899920
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:46 schreef Husqy het volgende:

[..]

EDIT

Ok maar even een foto gemaakt
[ afbeelding ]

Mijn nieuwe loonstrook met 4k volgende maand ook nog zien?
zegt niks er staat niet duidelijk op 23 jaar
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77900084
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je? Als je Geschiedenis gestudeerd hebt op WO-niveau betekent dat niet dat je niet 2x zo weinig over kan houden als een loodgieter.

Haha papiertje van school, zeggen vooral mensen met een lager opleiding. En nee het is een combinatie van ervaring, aanleg en relevante studie.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77900172
quote:

Je snapt me

Waarschijnlijk heeft foksi gewerkt als

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 11-02-2010 22:02:49 ]
pi_77901126
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:52 schreef samjustme het volgende:

[..]

zegt niks er staat niet duidelijk op 23 jaar
pi_77907581
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:55 schreef samjustme het volgende:

[..]

Haha papiertje van school, zeggen vooral mensen met een lager opleiding. En nee het is een combinatie van ervaring, aanleg en relevante studie.
Ik heb een wetenschappelijke opleiding gevolgd en afgerond. Nee, het is doorgaans een relevante studie, aanleg en ervaring maar dat geldt niet universeel en nog minder als je enkel kijkt naar het (theoretisch) "niveau" van de studie. Dat sommige echt menen dat hoog opgeleid wil zeggen dat je in elk vakgebied meer verdienen moet dan iemand die laag opgeleid is. "Ja, baas ik ben hoogopgeleid dus ik wil 1000 EUR meer dan mijn beter presterende collega die geen opleiding heeft gevolgd".
pi_77907745
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:56 schreef samjustme het volgende:

[..]

Je snapt me

Waarschijnlijk heeft foksi gewerkt als [ afbeelding ]
Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:49:28 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_77909490
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Wel als je 20 uur in de week zou werken als student (even ter informatie, bij full-time werken zou je dan al 1,5x modaal verdienen)
pi_77909833
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel als je 20 uur in de week zou werken als student (even ter informatie, bij full-time werken zou je dan al 1,5x modaal verdienen)
Nou een hardwerkende pizzabezorger kan met 5 avonden van 4 uur werken ook 50 EUR fooi vangen per dag naast zijn gewoon loon. Dat is al bijna 1000 EUR aan fooi, Ik ken iemand die dat deed en kwam aan het eind van de maand vaak op 2000 EUR netto aan inkomsten. Er zijn CAO's die in de avond en weekend vaste toeslagen rekenen, het is ook niet dat ik net binnen was gekomen en direct 1800 bruto verdiende maar het geeft aan dat de bedragen die hier komen niet verzonnen hoeven te zijn enkel en alleen omdat er MBO staat. Iemand met een honger loon zal zich minder geneigd voelen om zich hier te melden met zijn salaris dan iemand met een hoger loon.
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 09:13:32 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77909840
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

O please... Ik verdien een kleine 10 uur per uur, als student, als bijbaantje. Zo hoort dat.

Zo hoort dat?
Ja.
Waarom?
Nou, omdat een normaal mens op die manier leert werken voor zijn centen, onderaan de ladder. Hoogvliegers zijn of dood vliegers of onuitstaanbare vliegers die bij zijn/haar medestudenten alleen maar opschept over zijn geld, zijn vakanties en zijn o-zo-drukke bijbaantje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 09:15:18 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77909871
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.
Per klant ben je heus wel langer bezig dan een kwartier.

Wie geeft tegenwoordig nou zo'n hoge fooi?
pi_77910024
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

O please... Ik verdien een kleine 10 uur per uur, als student, als bijbaantje. Zo hoort dat.

Zo hoort dat?
Ja.
Waarom?
Nou, omdat een normaal mens op die manier leert werken voor zijn centen, onderaan de ladder. Hoogvliegers zijn of dood vliegers of onuitstaanbare vliegers die bij zijn/haar medestudenten alleen maar opschept over zijn geld, zijn vakanties en zijn o-zo-drukke bijbaantje.
Ik begon er met een basisloon van 9 gulden per uur en eindigde met 14 EUR. Door de toeslagen die ik kreeg omdat ik in de avond en weekend werkte kwam mijn loon per uur boven de 20 EUR uit. Ik schep bij niemand op, ik had nooit door dat ik zo veel verdiende vooral omdat in mijn omgeving de meesten harder werkten en meer verdienden. Onder andere iemand die met eigen auto pizza's bezorgde (en 's ochtends ook nog een ander baantje had).
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:15 schreef Renesite het volgende:
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.

Ik ben destijds een keer meegegaan, hij deed er gemakkelijk 4 in een uur.
pi_77910178
Wat een moraalridders weer die andere gebruikers niet geloven.
Dat ruikt sterk naar jaloezie.... waar slaat dat nou op?

De 1 verdiend gewoon beter dan de ander. Is nooit anders geweest.
pi_77910203
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat wil je zoal weten?
Hetzelfde rijtje als andere mensen hier posten, om het beeld een beetje compleet te hebben. Wat doe je, welke industrie, opleiding, ervaring, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77910261
quote:

[..]

Maar geef dan ook eens aan waarom je denkt dat hij liegt? Ken je zijn sector überhaupt?

Zo grappig, als ik als bankier zeg dat ik 200k per jaar verdien, gelooft iedereen het. Als iemand met MBO een keer een goeie sector en goeie baan vindt, is het altijd verdacht...
pi_77910297
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:41 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, alleen daar ging het eigenlijk niet om.
Maar er wordt gedaan alsof het verschrikkelijk erg is dat je 7 weken in de ww hebt gezeten.
Net of het leuk is
Niks dan lof. Na ontslag gewoon na 7 weken weer aan het werk, lijkt me niks dan een compliment waard. En inderdaad, daar betaal je gewoon premie voor, voor dit soort kleine set-backs.
pi_77910388
quote:

Maar goed, je kunt je afvragen wat voor bedrijven hun salarisadministratie uitbesteden. Dat gebeurt hier in ieder geval niet, juist om de reden die je nu al aangeeft - het gaat andere mensen niks aan.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:47:08 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_77910495
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:15 schreef Renesite het volgende:
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.

Dat dus, 50 euro fooi in 4 uur is onmogelijk. Sowieso zou je dan bij 5 dagen per week werken alleen al ruim 1000 euro verdienen aan fooi per maand.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:58:02 #231
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77910777
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:47 schreef Blik het volgende:
Dat dus, 50 euro fooi in 4 uur is onmogelijk. Sowieso zou je dan bij 5 dagen per week werken alleen al ruim 1000 euro verdienen aan fooi per maand.
Inderdaad, zoals hierboven al aangegeven. Als hij 4 pizza's bezorgd per uur (zoals de user zelf aangeeft) dan zou je dus meer dan 4 euro fooi per pizza moeten krijgen en dat 4 uur lang. Ain't gonna happen. Pizza kost een euro of 8 en dan ga ik geen 50% fooi geven. Met een euro en soms 2 moeten ze blij zijn. En ik geloof iedereen blind over de verdiensten die ze op een forum plaatsen. Waarom zou je daar in vredesnaam over liegen of opscheppen, we kennen je niet eens... Als je in de kroeg een paar honderd euro bij je loon opgooit dan kan ik het nog snappen (nog steeds sneu, maar voor mensen die graag hebben dat anderen naar ze opkijken). Maar om dit op een forum te doen waar in principe niemand je IRL kent
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_77910908
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:58 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Als je in de kroeg een paar honderd euro bij je loon opgooit dan kan ik het nog snappen (nog steeds sneu, maar voor mensen die graag hebben dat anderen naar ze opkijken). Maar om dit op een forum te doen waar in principe niemand je IRL kent
Dat is dus ook mijn idee. En ik heb ook echt geen moeite met sommige salarissen. Ik kom zelf uit de techniek en heb MBO-ers daar af en toe echt veel zien verdienen. In die sector is een handige vent met wat ervaring en kennis gewoon echt van waarde, jammer dat de universitair geschoolden daar moeite mee hebben.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:30:38 #233
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77911632
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn idee. En ik heb ook echt geen moeite met sommige salarissen. Ik kom zelf uit de techniek en heb MBO-ers daar af en toe echt veel zien verdienen. In die sector is een handige vent met wat ervaring en kennis gewoon echt van waarde, jammer dat de universitair geschoolden daar moeite mee hebben.
Een mooi voorbeeld daarvan is het beroep van scheeptimmerman. Het enige wat daarvoor belangrijk is is ervaring en gevoel voor het vak, een papiertje zegt helemaal niks. Er zijn tijden geweest dat ik voor 16-17 euro netto per uur schepen betimmerde.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77912110
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:58 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Inderdaad, zoals hierboven al aangegeven. Als hij 4 pizza's bezorgd per uur (zoals de user zelf aangeeft) dan zou je dus meer dan 4 euro fooi per pizza moeten krijgen en dat 4 uur lang. Ain't gonna happen. Pizza kost een euro of 8 en dan ga ik geen 50% fooi geven. Met een euro en soms 2 moeten ze blij zijn. En ik geloof iedereen blind over de verdiensten die ze op een forum plaatsen. Waarom zou je daar in vredesnaam over liegen of opscheppen, we kennen je niet eens... Als je in de kroeg een paar honderd euro bij je loon opgooit dan kan ik het nog snappen (nog steeds sneu, maar voor mensen die graag hebben dat anderen naar ze opkijken). Maar om dit op een forum te doen waar in principe niemand je IRL kent
Ik ga opscheppen met andermans salaris. Waar zie je dat ik aangeef dat hij 4 klanten per uur doet? Ik zeg dat hij met gemak aan 4 klanten komt in een uur.
pi_77912326
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:30 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld daarvan is het beroep van scheeptimmerman. Het enige wat daarvoor belangrijk is is ervaring en gevoel voor het vak, een papiertje zegt helemaal niks. Er zijn tijden geweest dat ik voor 16-17 euro netto per uur schepen betimmerde.
Nee, dat kan natuurlijk niet! Zonder papiertje moet je een minimumloon vangen. Alleen met een titel hoor je 17 EUR netto te verdienen per uur.
pi_77912611
Aangezien het hier toch gaat over wiens piemel het langst is - wanneer komt er een salaris ranking?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:06:54 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_77912790
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:00 schreef Drive-r het volgende:
Aangezien het hier toch gaat over wiens piemel het langst is - wanneer komt er een salaris ranking?
Zet jezelf maar alvast op 1
pi_77912892
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Ach, met de huidige pond weet je het niet - wellicht verdien ik straks in euro's geen boterham meer...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:32:22 #239
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77913533
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Is opscheppen over wat mijn vriendin als anesthesioloog verdiend ook goed? Die verslaat jullie allemaal
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77913562
Hier de ranking The Piemel; Voel je niet aangevallen.

http://www.filefactory.com/file/b00h64c/n/Fok.xls

Je kan je eigen piemel toevoegen zodat het wat overzichtelijker blijft.
pi_77913663
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:33 schreef BetaalpasING het volgende:
Hier de ranking The Piemel; Voel je niet aangevallen.

http://www.filefactory.com/file/b00h64c/n/Fok.xls

Je kan je eigen piemel toevoegen zodat het wat overzichtelijker blijft.

Het moest er een keer van komen
pi_77913683
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Is opscheppen over wat mijn vriendin als anesthesioloog verdiend ook goed? Die verslaat jullie allemaal
Op zich wel. Maar zoals wij onze piemel hier aan het vergelijken zijn, moet zij ook gewoon wat inleggen.
pi_77913776
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het moest er een keer van komen
Ik hoorde je vraag dus heb maar even een kloon aangemaakt
pi_77913796
quote:

[..]

Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Volgens mij zitten hier ook genoeg mensen met een 'normaal' loon hoor, die niet lopen op te scheppen. Zoals ik dus.
pi_77913916
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Volgens mij zitten hier ook genoeg mensen met een 'normaal' loon hoor, die niet lopen op te scheppen. Zoals ik dus.
Dat denk ik ook. Daarbij zitten hier vrij veel "jonge" mensen, die relatief snel stijgen in salaris. Da's nou eenmaal het geval in de eerste paar jaar, je ziet hier ook gemiddeld mensen met 5 jaar ervaring, gok ik.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45:58 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_77913976
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Denk dat onze Investment Analyst nog steeds bovenaan staat
quote:
Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde anesthesioloog in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer ¤ 70.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n ¤ 130.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantietoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook managementtaken op je neemt, kun je nog een toeslag bovenop je salaris krijgen
pi_77913983
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:40 schreef BetaalpasING het volgende:

[..]

Ik hoorde je vraag dus heb maar even een kloon aangemaakt
Erg mooi. Hoewel 200k voor mij niet echt eerlijk is, het grootste gedeelte daarvan is variable - ik gebruikt het eerder alleen als illustratie. Laten we het op de basis van 85k houden, en dan met de kanttekening dat de vaste lasten in Londen enorm zijn, dus na betaling van de huur en GWL is het niet zo enorm meer. Geloof me, dat voel ik elke maand
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:48:58 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_77914080
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Daarbij zitten hier vrij veel "jonge" mensen, die relatief snel stijgen in salaris. Da's nou eenmaal het geval in de eerste paar jaar, je ziet hier ook gemiddeld mensen met 5 jaar ervaring, gok ik.
Dat is inderdaad waar, ik hoop in september ook een bescheiden stap van ongeveer 25% te maken
pi_77914488
Zo beter?

http://www.filefactory.com/file/b00h7c7/n/Fok.xls

Feel free to edit trouwens. Daarna gewoon weer uploaden en de volgende pakt gewoon weer die file haha
pi_77923696
[quoteIk heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
[/quote]

Weet je wel zeker dat je uurtarief rond de 50 is? Ik denk op basis van je salaris eerder zo'n 60.
pi_77929779
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:16 schreef Bassfly het volgende:
[quoteIk heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
Weet je wel zeker dat je uurtarief rond de 50 is? Ik denk op basis van je salaris eerder zo'n 60.
[/quote]

Ja dat is wat de inkoopafdeling van mijn opdrachtgever aangeef
pi_77929995
[/quote]

[/quote]

Aha ...

Ik ben zelf gedetacheerd voor een uurtarrief van ¤ 59,- en krijg ¤ 3800,- bruto/mnd.

Ik dacht dat ik het aardig voor elkaar had, maar zo te lezen kan ik nog wel wat meer marge wegsnoepen bij ze.

Kan het kloppen dat je bij een vrij klein detacheringsbureau zit? (met weinig 'overhead' dus)

Ik zit zelf bij een bureau met 2000+ man personeel.
pi_77934860
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:34 schreef Bassfly het volgende:
[/quote]

Aha ...

Ik ben zelf gedetacheerd voor een uurtarrief van ¤ 59,- en krijg ¤ 3800,- bruto/mnd.

Ik dacht dat ik het aardig voor elkaar had, maar zo te lezen kan ik nog wel wat meer marge wegsnoepen bij ze.

Kan het kloppen dat je bij een vrij klein detacheringsbureau zit? (met weinig 'overhead' dus)

Ik zit zelf bij een bureau met 2000+ man personeel.
[/quote]

Klopt een stukje kleiner ongeveer 100man. Heb dus ook direct contact met de directeur en weet dat hij eigenlijk te weinig marge op mij heeft
pi_77949389
quote:

[..]

Jouw salaris stijgt met meer dan 200% per jaar? Werk je soms in Zimbabwe ofzo.
pi_77949504
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, met de huidige pond weet je het niet - wellicht verdien ik straks in euro's geen boterham meer...
Mwoa, geen paniek, het verleden heeft uitgewezen dat reele wisselkoersen op de lange termijn praktisch altijd volkomen constant zijn.
pi_77950558
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mwoa, geen paniek, het verleden heeft uitgewezen dat reele wisselkoersen op de lange termijn praktisch altijd volkomen constant zijn.
Statistieken zeggen wat over het verleden en helemaal niets over de toekomst,
I'll sing you a lullaby.
pi_77950780
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat een one-liner

pi_77951901
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die 'regel' gaat inderdaad vaak op, maar niet in dit geval daar het gewoon economisch verklaarbaar is. Als er grote verschillen in reeele wisselkoersen zijn zullen mensen daarvan gaan profiteren (arbitrage), door dit proces zullen ze vervolgens weer naar elkaar toetrekken. Nominale wisselkoersen kunnen behoorlijk verschillen, maar je internationale koopkracht zal op langere termijn gewoon constant zijn.
pi_77960310
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die 'regel' gaat inderdaad vaak op, maar niet in dit geval daar het gewoon economisch verklaarbaar is. Als er grote verschillen in reeele wisselkoersen zijn zullen mensen daarvan gaan profiteren (arbitrage), door dit proces zullen ze vervolgens weer naar elkaar toetrekken. Nominale wisselkoersen kunnen behoorlijk verschillen, maar je internationale koopkracht zal op langere termijn gewoon constant zijn.
Je vergeet dat sommige verschillen niet uit te buiten zijn. Als een kapper duurder is in London dan in Amsterdam zal je als Engelsman niet snel naar Amsterdam vliegen. Zo zijn er heel veel barrières (van monetaire, wettelijke en culturele) die invloed hebben. In het geval van de pond is het eerder een kwestie van sticky prices. Zie bijv. de verhoging van de prijs van de xbox in de VK.

http://kotaku.com/5338856/britain-gets-a-360-price-increase
pi_77963869
True.
pi_77977240
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hetzelfde rijtje als andere mensen hier posten, om het beeld een beetje compleet te hebben. Wat doe je, welke industrie, opleiding, ervaring, etc...
Business & Risk Control in de financiele dienstverlening, heb een jaartje of 6 ervaring in deze sector en heb een HBO-diploma. Ben bezig met aanvullende studies.
pi_77977260
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:23 schreef Fokski het volgende:

[..]

Algemene salarisstijgingen zijn anders dan individuele salarisstijgingen, de laatste worden beïnvloed door ervaring (soms automatisch door ervaringsschalen), individuele prestaties e.d.

Dat is ook zo, alleen valt het op dat dan juist alle individuele toppers hier op dit forum zitten.
pi_77994624
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is ook zo, alleen valt het op dat dan juist alle individuele toppers hier op dit forum zitten.
Er is maar een handvol van de users die hier reageert en ik vermoed dat velen behoorlijk jong zijn. Iemand die 1% meer krijgt zal dat minder snel melden dan iemand die 10% meer krijgt.
pi_78024006
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:15 schreef Fokski het volgende:

[..]

Er is maar een handvol van de users die hier reageert en ik vermoed dat velen behoorlijk jong zijn. Iemand die 1% meer krijgt zal dat minder snel melden dan iemand die 10% meer krijgt.
Ik ben er 0.7% op vooruitgegaan
eten!!!
pi_78075572
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:36 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik ben er 0.7% op vooruitgegaan
Ik heb een nieuw baan binnenkort en ga vooral qua secundaire arbeidsvoorwaarden op vooruit, qua salaris ga ik het niet overtreffen, verdiende vorig jaar al ruim bovenmodaal. Wat trouwens vies tegenvalt netto in NL, te danken aan linkse partijen (lees PvdA)
pi_78081144
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:29 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw baan binnenkort en ga vooral qua secundaire arbeidsvoorwaarden op vooruit, qua salaris ga ik het niet overtreffen, verdiende vorig jaar al ruim bovenmodaal. Wat trouwens vies tegenvalt netto in NL, te danken aan linkse partijen (lees PvdA)
Inderdaad te danken aan de PvdA, maar dan wel omdat deze de banken hielp
De 'rechtse' partijen zijn overigens geen haar beter als het aankomt op het spenderen van belastinggeld
I'll sing you a lullaby.
pi_78081848
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad te danken aan de PvdA, maar dan wel omdat deze de banken hielp
Jij wil niet in een Nederland leven waar de banken waren omgevallen. Dan hadden we een tweede IJsland te pakken. Je doet verder alsof de PvdA de banken hielp, Bos kan dan wel minister van financieen zijn hij deed het echt niet zonder steun van de andere regeringspartijen. Verder heeft Nederland behoorlijk hoge nettolonen vergeleken met anderen (vooral modaal en daaronder), wat je ook vergeet is dat er in Nederland een groot deel van je salarisinhouding ten behoeve van sociale zekerheden gaan en met name de zorg. Je kan elders netto zogenaamd meer overhouden maar dan mag je nog even per maand flink meer gaan afrekenen.
pi_78085226
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:29 schreef samjustme het volgende:

[..]

ach valt wel mee met die belastingdruk als je het vergelijkt met de landen om ons heen:

eten!!!
pi_78104322
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk dat onze Investment Analyst nog steeds bovenaan staat
[..]

quote:
Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde anesthesioloog in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer ¤ 70.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n ¤ 130.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantietoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook managementtaken op je neemt, kun je nog een toeslag bovenop je salaris krijgen

Haha een specialist in loondienst op een UMC Dan moet je wel heel erg niet van geld houden Top is sowieso hoger dan 130k in loondienst, want in een UMC moet een specialist altijd management, of onderwijs of wetenschappelijk onderzoek of combinatie daarvan als extra taak hebben, waarvoor je per onderdeel 5-10% toeslag krijgt.

Maar goed, een anesthesioloog verdiend als vrij gevestigde (dat zijn ze perifeer bijna allemaal) rond de 300.000 (voordat de DBC werd ingevoerd, zeg maar rond 2007 en eerder) en afgelopen jaar, door 't geweldige elektronische registratiesysteem dat-ons-allen-geld-zou besparen zo'n 400k (en die 100k teveel wil Klink nu terughebben van de specialisten ).

@hierboven: ja Nederland is zo slecht nog niet, uitstekende sociale voorziening en relatief lage belasting. Iedereen maar zeuren dat het in België zo goed toeven is. Nou nee dus, ze kunnen geen regering vormen, treinen kunnen gewoon op volle snelheid door een rood sein rijden en je betaalt de helft van je inkomen aan de staatskas
Killing as few patients as possible.
pi_78105292
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:31 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Haha een specialist in loondienst op een UMC Dan moet je wel heel erg niet van geld houden Top is sowieso hoger dan 130k in loondienst, want in een UMC moet een specialist altijd management, of onderwijs of wetenschappelijk onderzoek of combinatie daarvan als extra taak hebben, waarvoor je per onderdeel 5-10% toeslag krijgt.

Maar goed, een anesthesioloog verdiend als vrij gevestigde (dat zijn ze perifeer bijna allemaal) rond de 300.000 (voordat de DBC werd ingevoerd, zeg maar rond 2007 en eerder) en afgelopen jaar, door 't geweldige elektronische registratiesysteem dat-ons-allen-geld-zou besparen zo'n 400k (en die 100k teveel wil Klink nu terughebben van de specialisten ).

@hierboven: ja Nederland is zo slecht nog niet, uitstekende sociale voorziening en relatief lage belasting. Iedereen maar zeuren dat het in België zo goed toeven is. Nou nee dus, ze kunnen geen regering vormen, treinen kunnen gewoon op volle snelheid door een rood sein rijden en je betaalt de helft van je inkomen aan de staatskas
Maar goed, hoe lang ben je bezig voordat je daar bent?

Ik vind het allemaal prima hoor, met hard werken mag best een beloning volgen. Ik zou graag zien dat verpleegkundigen ook wat beter gingen verdienen, daar zou ik best wat extra belasting voor willen neerleggen.
pi_78105685
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal prima hoor, met hard werken mag best een beloning volgen. Ik zou graag zien dat verpleegkundigen ook wat beter gingen verdienen, daar zou ik best wat extra belasting voor willen neerleggen.
Ik weet niet of je wel eens langdurig in een ziekenhuis bent geweest voor iets 'ergs'? Het is er echt bar en boos. Je kunt beter het salaris van de specialisten laten korten en het dan herverdelen. Laatst eentje in Utrecht die er alleen wou komen werken als eerst zijn kamer voor een ton werd verbouwd.. En maar zeuren over bankiers..
pi_78105827
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef BetaalpasING het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens langdurig in een ziekenhuis bent geweest voor iets 'ergs'? Het is er echt bar en boos. Je kunt beter het salaris van de specialisten laten korten en het dan herverdelen. Laatst eentje in Utrecht die er alleen wou komen werken als eerst zijn kamer voor een ton werd verbouwd.. En maar zeuren over bankiers..
Dat heeft weinig met salarissen te maken, want die specialisten zijn heus niet in loondienst. Bijna niemand die echt veel geld verdient doet dat in loondienst, want dan word je gewoon optimaal genaaid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78111065
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:13 schreef janatwork het volgende:

[..]

ach valt wel mee met die belastingdruk als je het vergelijkt met de landen om ons heen:

[ afbeelding ]
Dit zijn directe belastingen gebaseerd op een modaal salaris. Dat zegt weinig dus.
pi_78111265
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met salarissen te maken, want die specialisten zijn heus niet in loondienst. Bijna niemand die echt veel geld verdient doet dat in loondienst, want dan word je gewoon optimaal genaaid.
Het is het nadeel van geen ondernemersrisico nemen.
pi_78111754
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Het is het nadeel van geen ondernemersrisico nemen.
Ik bedoel meer dat ze zichzelf als BV laten inhuren.
pi_78111900
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ze zichzelf als BV laten inhuren.
Ook dat is wat meer risico dan in loondienst zijn en daar vergoeden ze je voor. Ook komt het geld wat meer terecht bij degene die het werk levert dan dat het opgaat aan allerlei premies en afdrachten en je kunt fiscaal wat meer spelen met je inkomen.
pi_78111994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook dat is wat meer risico dan in loondienst zijn en daar vergoeden ze je voor. Ook komt het geld wat meer terecht bij degene die het werk levert dan dat het opgaat aan allerlei premies en afdrachten en je kunt fiscaal wat meer spelen met je inkomen.
Nou ja, meer risico weet ik niet, maar alle methoden (legaal of niet legaal) om belasting te voorkomen juich ik toe.
pi_78112112
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou ja, meer risico weet ik niet, maar alle methoden (legaal of niet legaal) om belasting te voorkomen juich ik toe.
Een opdracht kun je gewoon stopzetten als opdrachtgever, terwijl je van iemand met een vast contract niet zo makkelijk af kunt komen in Nederland.
pi_78124494
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is het mooie, een vrijgevestigd specialist heeft dat salaris direct bij aanvang van zijn betrekking, ofwel geen loonschalen zoals in loondienst (de naam zegt het al ). Dus Geneeskunde 6 jaar + specialisatie 4-6 jaar (met meestal nog 2-3 jaar arts-assistent ertussen) dus begin studie op 18, dan heb je 300.000 per jaar rond je 30ste (en tussen je 24ste en 30ste moet je het dan doen met 44.000 in 6 jr oplopend naar 65.000p/j). Maar goed, de afwezigheid van loonschalen is natuurlijk bij alle ondernemers zo.

Overigens doen luchtverkeerleiders en verkeersvliegers het zeker net zo goed als de specialisten in de eerste jaren na hun studie, en de eerstgenoemde hebben ook nog eens geen studieschuld Enig probleem: er "vliegen" nu verkeersleiders en piloten uit [gaat uiteindelijk wel weer aantrekken als de economie in een jaar of 5 is hersteld], terwijl er een (steeds groter wordend) artsentekort is.

[ Bericht 10% gewijzigd door davidov2009 op 18-02-2010 00:15:58 ]
pi_78124626
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:10 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Dat is het mooie, een vrijgevestigd specialist heeft dat salaris direct bij aanvang van zijn betrekking, ofwel geen loonschalen zoals in loondienst (de naam zegt het al ). Dus Geneeskunde 6 jaar + specialisatie 4-6 jaar (met meestal nog 2-3 jaar arts-assistent ertussen) dus begin studie op 18, dan heb je 300.000 per jaar rond je 30ste. Maar goed, de afwezigheid van loonschalen is natuurlijk bij alle ondernemers zo.
Dus alle vrijgevestigde specialisten verdienen op hun 30e ofzo al 300k? Lijkt me nogal sterk, maar ik weet er zelf niks van, dus dat telt niet.
pi_78124754
Nee, niet allemaal, hangt bij vrijgevestigd itt tot loondienst (waar ieder t zelfde krijgt) beetje vanaf wat je voor specialisatie doet. Een internist vangt "maar" 150-200, een radioloog, arts-microbioloog of nucleaire geneeskundige rond 500k. En uiteraard zijn er mensen die 10 jaar over geneeskunde doen, dan nog 5 jaar arts-ass zijn, dan promoverend onderzoek gaan doen en dan pas gaan specialiseren en zo op hun 38ste specialist zijn (en dan dus pas het genoemde verdienen) Maar ja, dat is dan in planning je eigen keuze. Het is dus niet zo dat elke 30 jarige arts dit per definitie verdiend. En niet-specialist artsen zoals bedrijfs- en huisartsen verdienen op de top van hun loonschaal (als je een jaar of 35 bent) nog geen 90k: de salarissen lopen dus nogal uiteen.

Grappig genoeg lag het salaris van huisartsen 30 jaar geleden (inflatiegecorrigeerd) 5x hoger dan nu. Ook de laatste decade zie je nog een daling. Of dat nu zo eerlijk is....
pi_78124862
Ik heb even bijgelezen, maar zo te zien is het pas sinds korte tijd zoveel, dankzij een fout in het nieuwe beleid? Ongelovelijk eigenlijk, hoe ze zo'n blunder maken.
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:47:46 #283
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78125398
Volgens mij is er een groot verschil in de regio's. In het westen en zuiden wordt over het algemeen meer betaald dan in het oosten en noorden van het land. Misschien een mogelijkheid om dat er bij te zetten in het lijstje ?
Tot zover de kwaliteitspost
  donderdag 18 februari 2010 @ 07:09:46 #284
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_78128509
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:10 schreef davidov2009 het volgende:
Enig probleem: er "vliegen" nu verkeersleiders en piloten uit [gaat uiteindelijk wel weer aantrekken als de economie in een jaar of 5 is hersteld], terwijl er een (steeds groter wordend) artsentekort is.
Je post even aangepast.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_78129801
davidov2009: Mogen we trouwens concluderen dat dit dus ook jouw salaris is? In dit topic posten betekent ook het overzicht geven
pi_78134025
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:27 schreef Drive-r het volgende:
davidov2009: Mogen we trouwens concluderen dat dit dus ook jouw salaris is? In dit topic posten betekent ook het overzicht geven
Haha, ik had 'm al gepost op pag. 9
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:07 schreef davidov2009 het volgende:
1: Bedrijfstak: gezondheidszorg
2: Functie: ANIOS SEH (arts-assistent niet-in-opleiding-tot-specialist op de spoedeisende hulp )
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 38 contracturen, werkelijk rond de 40 (soms 36, soms 50).
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: ja, ca. 2800 euro
7: Bruto maand salaris: 3200 (excl. uren en toeslagen voor onregelmatigheids- en aanwezigheidsdiensten, overwerk, reiskosten etc. met dat alles erbij 3300-3600)
8: Netto maand salaris: rond de 2000 (dat is uiteraard excl. 13e maand en vakantietoeslag), er gaat vooral flink wat af voor het pensioen (als ik het vergelijk met anderen).
9: Overuren betaald: ja, maar slechts percentage (25 tot 100%) afhankelijk van tijdstip van overwerk, verder altijd in de vorm van extra vakantie-uren.
10: Werkervaring: 0 jaren
11: Goodies: geen
12: Opleiding: geneeskunde (wo)
13: Tevreden: jazekers, alleen wat meer vakantie en 't was top
14: Bruto jaarinkomen incl. alle toeslagen: ca. 45.000
Het klopt dat de excessieve bedragen pas na het nieuwe beleid zijn ontstaan, maar ik ken genoeg artsen [nu in mijn werk, maar ook als co-ass vroeger en in mijn familie] die ook vóór die tijd 3-400k verdienden; het is nu alleen makkelijker, met wat minder uren en bij meer specialismen te doen. Daar moeten nog wel, zoals bij elke ondernemer, gelden voor werkeloosheid- ziektewetverzekeringen en pensioen vanaf, wat je helemaal zelf moet regelen. Voordeel is dat wanneer je het een beetje aardig aanpakt, je een beter rendement op je pensioen kan opbouwen dan meneer de verzekeringsmaatschappij met hun <100% dekking tegenwoordig. Verzekeringsgelden bij elkaar is iets van 75k van je brutoloon per jaar.

Waar je in het land zit maakt in principe niets uit; je krijgt overal hetzelfde betaald voor een DBC-code "gebroken arm" of "appendectomie" (verwijdering blinde darm). Je merkt pas verschil als je in een regio zit waar mensen niet ziek worden haha Búiten de Randstad is men door het grotere artsentekort daar nog wel regelmatig bereid je 2-3 schalen hoger te zetten dan je op basis van je werkervaring zou moeten krijgen, dus zo kunnen de salarissen per regio nog verschillen, maar dat is uiteraard n.v.t. op de vrijgevestigd specialisten, alleen op mensen in loondienst. En nee, ik ben niet hoger ingeschaald, ik sta gewoon op trapje 0

[ Bericht 0% gewijzigd door davidov2009 op 18-02-2010 12:06:01 ]
pi_78134606
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:19 schreef davidov2009 het volgende:
Nee, niet allemaal, hangt bij vrijgevestigd itt tot loondienst (waar ieder t zelfde krijgt) beetje vanaf wat je voor specialisatie doet. Een internist vangt "maar" 150-200, een radioloog, arts-microbioloog of nucleaire geneeskundige rond 500k. En uiteraard zijn er mensen die 10 jaar over geneeskunde doen, dan nog 5 jaar arts-ass zijn, dan promoverend onderzoek gaan doen en dan pas gaan specialiseren en zo op hun 38ste specialist zijn (en dan dus pas het genoemde verdienen) Maar ja, dat is dan in planning je eigen keuze. Het is dus niet zo dat elke 30 jarige arts dit per definitie verdiend. En niet-specialist artsen zoals bedrijfs- en huisartsen verdienen op de top van hun loonschaal (als je een jaar of 35 bent) nog geen 90k: de salarissen lopen dus nogal uiteen.

Grappig genoeg lag het salaris van huisartsen 30 jaar geleden (inflatiegecorrigeerd) 5x hoger dan nu. Ook de laatste decade zie je nog een daling. Of dat nu zo eerlijk is....
Je hebt het hier wel over bruto bedragen neem ik aan. Oftewel het winstaandeel uit de maatschap (waarin ze meestal zitten). Daar gaat nog wel het nodige van af. Met name verzekeringen en pensioen hakken er aardig in, maar medelijden hoef je inderdaad niet hebben.

Overigens vind ik ook dat medici een dergelijk inkomen verdienen, anders komen ze namelijk massaal in de schuldsanering. Ik ken genoeg medici die inderdaad een salaris hebben van enkele tonnen per jaar en die aan het eind van het jaar geen cent overhouden. Het zijn echte big spenders.
Zu hause ist alles besser
pi_78150294
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:19 schreef kaputwiehund het volgende:
Overigens vind ik ook dat medici een dergelijk inkomen verdienen, anders komen ze namelijk massaal in de schuldsanering. Ik ken genoeg medici die inderdaad een salaris hebben van enkele tonnen per jaar en die aan het eind van het jaar geen cent overhouden. Het zijn echte big spenders.
Ze verdienen het, omdat ze een gat in hun hand hebben?!...
pi_78150358
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:55 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ze verdienen het, omdat ze een gat in hun hand hebben?!...
Ik denk niet dat het op dergelijk serieuse wijze bedoelt was
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:15:23 #290
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_78186344
1: Bedrijfstak: Zorg
2: Functie: Medewerker kwaliteit, service en informatiebeveiliging
3: Leeftijd: 25
4: Aantal uren per week: 36
5: Aantal vakantiedagen: 26 (+5 mee genomen van vorig jaar)
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2050
8: Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 0 jaar net afgestudeerd
11: Goodies: niks bijzonders
12: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
13: Tevreden: ja

[ Bericht 0% gewijzigd door Olle. op 19-02-2010 15:32:24 ]
A man's got to do what a man's got to do
pi_78210134
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:19 schreef davidov2009 het volgende:
...
Ik las laatstst dat ook bij de overheid en in het onderwijs de salarissen lager liggen dan in 1990 (een kleine 10 procent), gecorrigeerd voor de inflatie. De werkweek is wel wat korter dan toen. Blijkbaar is de welvaart voor een flinke groep mensen gewoon keihard gedaald en was het vroeger beter...
pi_78210577
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:01 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik las laatstst dat ook bij de overheid en in het onderwijs de salarissen lager liggen dan in 1990 (een kleine 10 procent), gecorrigeerd voor de inflatie. De werkweek is wel wat korter dan toen. Blijkbaar is de welvaart voor een flinke groep mensen gewoon keihard gedaald en was het vroeger beter...
Vroeger had je ook minder vaste uitgaven dan nu.
pi_78357322
1: Bedrijfstak: Chemie
2: Functie: Trainee Finance
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 38
5: Aantal vakantiedagen: 25 (+12 ATV dagen)
7: Bruto maand salaris: ¤ 2530
8: Netto maand salaris: ¤ 1815
9: Overuren betaald: Tijd voor Tijd (kan de uren eventueel ook laten uitbetalen)
10: Werkervaring: 0, in Juli afgestudeerd
11: Goodies: Reiskostenvergoeding van ¤ 315
12: Opleiding: Bedrijfseconomie HBO
13: Tevreden: Ja, zeer leerzame en interessante baan met genoeg groei mogelijkheden de komende jaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Alunda op 23-02-2010 20:26:11 ]
pi_78358786
dubbelpost

[ Bericht 57% gewijzigd door Alunda op 23-02-2010 20:25:47 (dubbel post) ]
pi_78359242
na veel kijken, dan toch maar eens mijn eerste post:

1: Bedrijfstak: ICT
2: Functie: HRM Adviseur
3: Leeftijd: 29
5: Aantal vakantiedagen: 25
7: Bruto maand salaris: ¤ 3050
8: Netto maand salaris: ¤ 1950
9: Overuren betaald: nope
10: Werkervaring: 6 jaar
11: Goodies: Bonusregeling, leaseauto, telefoon, laptop
12: Opleiding: HBO P&A
13: Tevreden: Voor het moment tevreden, nog voldoende mogelijkheden om te groeien.
pi_78380601
1: Bedrijfstak: commerciële arbeidsbemiddeling (detacheringsbureau procestechniek)
2: Functie: Account Manager/Intercedent
3: Leeftijd: 23
7: Bruto maandsalaris: ¤ 1500 vast + commissie/provisie (dus niet een bonus), was over 2009 ¤ 13000
8: Netto maandsalaris: ¤ 1750 ? (schatting)
10: Werkervaring 7 jaar, werkervaring full time 5 jaar, werkervaring in vergelijkbare functie 7 maanden
11: Goodies: telefoon (¤ 50/maand), vergoeding rijbewijs (max. ¤ 1500), roken op kantoor
12: Opleiding: VWO, geen daadwerkelijke studie afgemaakt (of ook maar een propedeuse gehaald)
13: Tevreden: vandaag contract getekend, begin 1 maart, maar heb er onwijs veel zin in. Sowieso mag ik niet klagen over de arbeidsvoorwaaden maar ben vooral enthousiast omdat het bedrijf gewoon erg tof is en bij me past, wat ik veel belangrijker vind.
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:27:31 #297
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_78381491
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 03:26 schreef heiden6 het volgende:
1: Bedrijfstak: commerciële arbeidsbemiddeling (detacheringsbureau procestechniek)
2: Functie: Account Manager/Intercedent
3: Leeftijd: 23
7: Bruto maandsalaris: ¤ 1500 vast + commissie/provisie (dus niet een bonus), was over 2009 ¤ 13000
8: Netto maandsalaris: ¤ 1750 ? (schatting)
10: Werkervaring 7 jaar, werkervaring full time 5 jaar, werkervaring in vergelijkbare functie 7 maanden
11: Goodies: telefoon (¤ 50/maand), vergoeding rijbewijs (max. ¤ 1500), roken op kantoor
12: Opleiding: VWO, geen daadwerkelijke studie afgemaakt (of ook maar een propedeuse gehaald)
13: Tevreden: vandaag contract getekend, begin 1 maart, maar heb er onwijs veel zin in. Sowieso mag ik niet klagen over de arbeidsvoorwaaden maar ben vooral enthousiast omdat het bedrijf gewoon erg tof is en bij me past, wat ik veel belangrijker vind.
gefeliciteerd!!
A man's got to do what a man's got to do
pi_78386037
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:27 schreef Olle. het volgende:

[..]

gefeliciteerd!!
Thanks!

Jij ook trouwens, ik zie in je post staan net afgestudeerd, dus je bent vast net begonnen?
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 11:39:31 #299
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78386121
Vergoeding rijbewijs.... The fuck 13000 als extra bonus Isgewoon 1000 per maand extra !

Krijg je nog gratis een auto? Lease of zo
pi_78386355
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:39 schreef Renesite het volgende:
Vergoeding rijbewijs.... The fuck 13000 als extra bonus Isgewoon 1000 per maand extra !
Nou ja, kijk eens naar het vaste component van het salaris, dat is een fractie boven het minimumloon.

Wel is het zo dat ik die commissie altijd wel krijg, immers zal de vestigingsomzet of -marge nooit 0 euro zijn. Sterker nog, die 13k is gebaseerd op hoe de vestiging draaide met 2 man en we gaan het nu met zijn vieren doen, waarbij de gehanteerde bedragen en percentages hetzelfde blijven, dus dat is heel erg gunstig.

Rijbewijs krijg ik pas als mijn halfjaarcontract verlengd wordt (zo staat het ook zwart op wit) en moet ik natuurlijk wel (deels) terugbetalen als ik daarna heel snel weer weg ben.

quote:
Krijg je nog gratis een auto? Lease of zo
Misschien op de langere termijn wel, maar voorlopig is dat niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')